Wifi e nog snarare felbyggt på alla jävla iphone5 bara det att "vanligt" folk inte märker det eftersom att många många har problem med wifi om läser runt på nätet.
**Officiell tråd - Iphone 5***
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
Postad 02 november 2012 - 19:43
Wifi e nog snarare felbyggt på alla jävla iphone5 bara det att "vanligt" folk inte märker det eftersom att många många har problem med wifi om läser runt på nätet.
Postad 02 november 2012 - 19:52
Postad 02 november 2012 - 20:38

Postad 02 november 2012 - 20:41
Postad 02 november 2012 - 21:11
Postad 02 november 2012 - 21:28
Jag har kollat med en Telia-butik och de protesterade inte mot att byta ut min iPhone5 mot en ny, men utbytestelefoner saknades för tillfället i lager.
Postad 02 november 2012 - 21:34
Postad 02 november 2012 - 21:37

Postad 02 november 2012 - 21:40
Postad 04 november 2012 - 12:01
Postad 04 november 2012 - 13:30
Då har du nog ett annat wifi-chip i din telefon än vi har. Över 25Mbit går inte att få min min Iphone 5. Har inte provat 6.0.1. Visste inte ens att den fanns ute förän nu. Får prova den ikväll.
Testade nu igen och nu fick jag följande. 50,17/ 9,63 Mbit.
Du har inget problem med routern då ?.
Postad 04 november 2012 - 18:01
Fast tydligen spelar ju dom där testerna ingen roll eftersom det är ju inte verkligheten tyvärr
Postad 04 november 2012 - 20:26
Nej. Det är endast iphone 5 som är tokdålig över wifi
Postad 05 november 2012 - 13:21
Är det någon operatör som har 32GB ännu. Tror inte jag klarar mig med 16 GB. Har en telefon som börjar krångla, dock har jag abonnemang till Juni nästa år (dock endast abbonnemang ingen telefon låst till det) funderar om jag skall lösa ut det hos Telia och köra Halebop rubbet. Men det förutsetter att de har en 32GB. För jag förmodar att man måste porta om man skall lösa ut det eller??
Svarar på min egen.
Kollade med Telia i dag på lunchen. Inga problem att lösa Telia abbonnemanget även fast jag hade 8 månader kvar på mitt bundna och ta ett nytt. Beställde en 32GB förväntad lev 5 december.
Redigerat av Unregistered5118fd09, 06 november 2012 - 14:26.
Postad 05 november 2012 - 13:26
Nej. Det är endast iphone 5 som är tokdålig över wifi
Vad har du för Router då?
Postad 05 november 2012 - 13:40
Vad har du för Router då?
Apple Time Capsule. Den funkar perfekt med alla andra enheter inklusive min Iphone 3GS och min Ipad 2. Det är endast Iphone 5 som inte fungerar som den ska.
Postad 05 november 2012 - 14:17
Apple Time Capsule. Den funkar perfekt med alla andra enheter inklusive min Iphone 3GS och min Ipad 2. Det är endast Iphone 5 som inte fungerar som den ska.
Kan detta vara något?
i've tried switching off LTE, rebooting network, hard reset, restore, using DNS 8.8.8.8, 8.8.4.4, switching off iCloud, switching off cellular, changing proxy to Auto, etc etc etc but nothing worked.
but i just saw this fix : http://tabletcrunch....-wifi-problems/
and tried it. Worked perfectly.
my wifi has been so far stable for the past 1 hour and everything is blazingly fast.
to summarise:
#1: Click “Settings” on the home page of your iPhone or iPad
#2: Scroll down and tap on “Safari”
#3: You’ll now be looking at the settings of your Safari browser > go down to the “Clear History” and “Clear Cookies and Data” section and tap on both of those settings to clear everything out (one at a time please!).
Now turn your iPhone or iPad off completely to reboot
(credit tabletcrunch)
Hope this works for you too.
Postad 05 november 2012 - 14:32
Jag har problem när jag laddar hem filer från dropbox. Det är endast Iphone 5 och wifi som strular. Över 3G går det som sagt snabbt.
Edit: det gjorde ingen skillnad alls
Redigerat av Unregistereddc471864, 05 november 2012 - 22:24.
Postad 06 november 2012 - 10:16
Postad 07 november 2012 - 20:01
Postad 07 november 2012 - 20:16
Återstår att se om man får en ny pga wifi problemet.
Postad 08 november 2012 - 00:43
Har lämnat in min iPhone 5 till Tele2, det skulle ta dom 2 veckor att undersöka mobilen.
Återstår att se om man får en ny pga wifi problemet.
Ok du får gärna posta resultatet senare.
Postad 10 november 2012 - 18:47
Med den stora konkurrens som är från Samsung, så måste nog Apple komma med en iPhone 6 om ett år.När kommer iPhone 5s?
(Den kommer att ha OLED skärm, fyrkärnig processor, wifi i ac-bandet och stereoljud i varje kortända av telefonen).
Redigerat av Unregistered1605, 10 november 2012 - 18:51.
Postad 12 november 2012 - 09:27
Postad 12 november 2012 - 12:00
Postad 12 november 2012 - 12:12
Detta är en tråd om Iphone 5.
Postad 12 november 2012 - 12:22
Galaxy 4 kommer antagligen i sommar. Iphone släpps numera alltid i oktober.
Det jag anade

----
Någon som hört något mer om det rosa som uppstår vid fotografering i motljus?
Postad 12 november 2012 - 12:24
Det jag anade
----
Någon som hört något mer om det rosa som uppstår vid fotografering i motljus?
Nej jag får inget rosa när jag tar bilder i motljus men sen har jag inte för vana att ta bilder i motljus.
Vilken erfaren fotograf vet att det är skadligt för kameran att göra så.
Postad 12 november 2012 - 12:25
Varför skapar ni inte en Apple vs Samsung tråd ist för att köra eran BS här?
Detta är en tråd om Iphone 5.
Även om det nu inte var jag som drog upp någon annan telefon så hoppas jag telefonen tål att bli jämförd med andra telefoner, hoppas den inte börjar gråta.
Postad 12 november 2012 - 12:27
Även om det nu inte var jag som drog upp någon annan telefon så hoppas jag telefonen tål att bli jämförd med andra telefoner, hoppas den inte börjar gråta.
Är du korkad på något sätt?
Detta är inte en jämförelse tråd mellan olika telefoner utan handlar ENBART om iPhone 5
Vill du ha en diskussion där man jämför olika telefoner starta en ny tråd.
Postad 12 november 2012 - 12:30
Är du korkad på något sätt?
Detta är inte en jämförelse tråd mellan olika telefoner utan handlar ENBART om iPhone 5
Vill du ha en diskussion där man jämför olika telefoner starta en ny tråd.
Har jag nämnt mycket om någon annan telefon senaste tiden? Folk som sitter här kanske undrar hur 5:an står sig mot andra telefoner i vissa frågor?
Du lär inte förstöra någon mobilsensor i varje fall genom att fotografera solen.
Redigerat av Auxvoice, 12 november 2012 - 12:31.
Postad 12 november 2012 - 12:31
Har jag nämnt mycket om någon annan telefon senaste tiden? Folk som sitter här kanske undrar hur 5:an står sig mot andra telefoner i vissa frågor?
Du lär inte förstöra någon mobilkamera i varje fall genom att fotografera solen.
Vill du jämföra starta en ny tråd så enkelt är det.
Postad 12 november 2012 - 12:36
Du skrev 5s och sedan vart inne i tråden.
Bara för att du inte gillar Apple och deras produkter.
Har du verkligen inte bättre saker för dig?
Spelar väl ingen större roll vilken mobil eller kamera du fotograferar med så finns det alltid brister.
Postad 12 november 2012 - 12:43
Du skrev 5s och sedan vart inne i tråden.
Bara för att du inte gillar Apple och deras produkter.
Har du verkligen inte bättre saker för dig?
Spelar väl ingen större roll vilken mobil eller kamera du fotograferar med så finns det alltid brister.
Japp och vad är de rykterna för 5s?
Äger Appleprodukter.
Det jag vill veta är: Har man åtgärdat 5an än eftersom jag tycker 4s var bra. Eller om det endast var något byggfel på vissa?
Redigerat av Auxvoice, 12 november 2012 - 12:46.
Postad 12 november 2012 - 12:49
Vill du jämföra starta en ny tråd så enkelt är det.
Jag är nog inte den enda som pratat om någon annan telefon i fel tråd

Postad 12 november 2012 - 12:55
Att Apple har valt att använda komponenter från olika tillverkare är inte ovanligt eller att en produkt är defekt.
Sedan om 4s är bättre är en smaksak.
4s hade sina brister och det har 5:an också.
Men finns det någon felfri tlf där ute?
Har haft en Samsung S3 och gillade inte alls gränssnittet överhuvudtaget.
Tråkiga med Android är att det finns så många tillverkare att det inte oftas finns någon standard för tillbehör så som det finns till Apple´s produkter.
Postad 12 november 2012 - 13:00
å en Google Nexus 10 'at home'
Topprodukterna på marknaden idag - alla da'r i veckan.
Postad 12 november 2012 - 14:02
Starta en 5s eller 6 ryktestråd.
Att Apple har valt att använda komponenter från olika tillverkare är inte ovanligt eller att en produkt är defekt.
Sedan om 4s är bättre är en smaksak.
4s hade sina brister och det har 5:an också.
Men finns det någon felfri tlf där ute?
Har haft en Samsung S3 och gillade inte alls gränssnittet överhuvudtaget.
Tråkiga med Android är att det finns så många tillverkare att det inte oftas finns någon standard för tillbehör så som det finns till Apple´s produkter.
4s ger mer detaljer i varje fall.
Det finns ingen perfekt telefon och kommer heller aldrig att finnas, hade iPhone haft flash, bättre radiodel, meny o tillbakaknapp och bättre batteri hade det inte vart långt ifrån en perfekt telefon.
De största tillverkarna har oftast allt man behöver i tillbehörsväg, bilhållare, billaddare etc. sedan finns de ju én standard så att alla laddare passar och därför gör det möjligt att köpa billiga laddare t.ex.
---
Efterlyser fortfarande om någon hört något om "problemet" med rosa färg i solljus.
Postad 12 november 2012 - 14:12
Sedan lär man säg att fotografera utan att få rosa ljus i solen.
Flash är ett utdöende format t.om Google har slutat stöda formatet.
Finns appar för radio.
Dubbelklicka på mitten knappen så får du fram senaste apparna.
Men om folk eftersträvar bättre prestanda och bättre skärm så blir batteriet lidande.
Ipad Minin har en väldigt bra batteri tid, men då har dom dragit ner på prestandan och skärm.
Men hur bra är micro usb jämfört med Apple´s kablar?
Se bara hur underbar funktion Airplay är?
Ja man behöver enheter som klarar av det.
Postad 12 november 2012 - 14:23
Kan t.om få problem med min Nikon D800 om jag skulle fotografera rakt emot solljuset utan filter.
Saknar din recension av kameran, skulle vara intressant att höra vad du tycker.
Skriv gärna i spalten
https://www.prisjakt...t.php?o=1116954
Postad 12 november 2012 - 14:26
Saknar din recension av kameran, skulle vara intressant att höra vad du tycker.
Skriv gärna i spalten
https://www.prisjakt...t.php?o=1116954
Får sätta mig ikväll och skriva en.....
Postad 12 november 2012 - 15:07
Kan t.om få problem med min Nikon D800 om jag skulle fotografera rakt emot solljuset utan filter.
Sedan lär man säg att fotografera utan att få rosa ljus i solen.
Flash är ett utdöende format t.om Google har slutat stöda formatet.
Finns appar för radio.
Dubbelklicka på mitten knappen så får du fram senaste apparna.
Men om folk eftersträvar bättre prestanda och bättre skärm så blir batteriet lidande.
Ipad Minin har en väldigt bra batteri tid, men då har dom dragit ner på prestandan och skärm.
Men hur bra är micro usb jämfört med Apple´s kablar?
Se bara hur underbar funktion Airplay är?
Ja man behöver enheter som klarar av det.
Det finns redan ett filter inbyggt framför sensorn i dslrkameror (din kamera) så uvfilter är helt onödigt då det skapar reflektioner, flares och sämre bilder, dock perfekt när man fotar rally o speedway.
Utvecklingen går inte tillräckligt fort framåt för html5 det dröjer några år till. På androidtelefoner går det att lägga in (dock ej via google play)
Radiodelen, telefoner är egentligen en radio. Täckningen är dålig på iPhone troligtvis pga materialvalet.
Micro-usb fungerar alldelses utmärkt.
Redigerat av Auxvoice, 12 november 2012 - 15:07.
Postad 12 november 2012 - 15:24
Ja för en Android lur ja men inte en för iOS pryl
Eftersom 30-pin och lightning stöder att ladda SAMTIDIGT föra över ljud.
Samt att micro usb ger för lite ström på en dator för att kunna ladda iPad retina.
Nu är detta inget tråd om fördelar eller nackdelar av lightning kontakten men faktum är att den nu sitter där
Postad 12 november 2012 - 18:18
Postad 12 november 2012 - 18:28
Det finns redan ett filter inbyggt framför sensorn i dslrkameror (din kamera) så uvfilter är helt onödigt då det skapar reflektioner, flares och sämre bilder, dock perfekt när man fotar rally o speedway.
Utvecklingen går inte tillräckligt fort framåt för html5 det dröjer några år till. På androidtelefoner går det att lägga in (dock ej via google play)
Radiodelen, telefoner är egentligen en radio. Täckningen är dålig på iPhone troligtvis pga materialvalet.
Har aldrig vart med om att någon Apple produkt för mig själv har börjat glappa så som det har gjort med produkter som har micro usb.
Eller så som lappen71 och sedan med lightning kabeln är bara ett steg i rätt riktning.
Finns inga filter på min kamera i den benämningen som tar bort sol reflektioner, utan egenskapen varierar på objektiven och behandlingen av objektivet. Sedan finns det filter som tar bort egenskaper som reflektion och andra saker.
Men vill man ha radio på en tlfn så köper man en tlfn som har bra radio från början om man vill ha den egenskapen.
Redigerat av Mathzon, 12 november 2012 - 18:31.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar