Postad 17 October 2015 - 15:50
Postad 17 October 2015 - 15:54
Och tanten här hemma tittar snett på mig när jag kallar ungarna frihetsberövarna, dock med glimten i ögat... ![]()
Redigerat av Garrett, 17 October 2015 - 15:54.
Postad 19 October 2015 - 09:20
Förundras lite över föräldrar som låter småttingar köra, typ Bobbycar, i sovrummet på söndagmorgnar kl 8. Särskilt när de har sovrummet rakt över vårt. Utöver det ska det springas fram och tillbaka med hälarna i golvet från tidiga morgnar. Jag kan tillägga att de ovanför har parkett i hela lägenheten!
Som jämförelse har jag, med 5 ungar i bagaget, krävt att det ska sittas still och tyst i soffan och se Bolibompa eller ipad om man nödvändigtvis ska gå upp innan 8. Tidigare fick jag själv lägga mig i soffan och sova vidare för att det skulle funka, men nu när den yngsta är 3,5 år så behöver jag inte ens det. De vet vad som gäller och håller sig lugna tills de blir hungriga och vill ha frukost!
Redigerat av agpath, 19 October 2015 - 09:21.
Postad 19 October 2015 - 12:00
Jag har varit väldigt bortskämd hittils, kan räkna på fingrarna hur många gånger jag klivit upp mitt i natten eller innan kl5, och min dotter är strax över 4år gammal nu.
Vaknar hon innan 8 på helg så brukar hon lägga sig i min säng eller i lugn och ro sitta och titta på barnprogram tills pappa är mer vaken
Brukar få väcka henne när vi ska på förskolan, sällan hon vaknar före mig.
Postad 19 October 2015 - 12:35
Jag har varit väldigt bortskämd hittils, kan räkna på fingrarna hur många gånger jag klivit upp mitt i natten eller innan kl5, och min dotter är strax över 4år gammal nu.
Vaknar hon innan 8 på helg så brukar hon lägga sig i min säng eller i lugn och ro sitta och titta på barnprogram tills pappa är mer vaken
Brukar få väcka henne när vi ska på förskolan, sällan hon vaknar före mig.
En skillnad kan ligga i när man nattar barnen. Kör man vardagsnattning kl 19 (som våra grannar) även fredag och lördagkvällar så får man nog skylla sig själv om sovmorgonen ryker. Själv kör jag med principen att de små är uppe tills de själva ber om att få lägga sig eller helt enkelt somnar av sig själva, när de inte ska upp tidigt på morgonen.
Redigerat av agpath, 19 October 2015 - 12:36.
Postad 19 October 2015 - 14:29
oj oj oj...
Höll på med datorn igår kväll och sa "men fock off" några gånger när jag inte fick igång det. Senare på kvällen höra jag grabben 2,5år säga "men fock off" tänkte inte mer på det. När frugan lämnade han på dagis idag så säger en lärare som går förbi "gomorron Leon" han svarar "men fock off". Läraren frågade frugan vad sa han? Frugan sa bara han svamlar ibland jag hörde inte ens!
Barn är ju ändå det bästa som finns (älskar dom över allt annat), roligaste var ju att han sa det till en lärare jag inte gillar ![]()
Redigerat av robi, 19 October 2015 - 14:30.
Postad 19 October 2015 - 15:02
oj oj oj...
Höll på med datorn igår kväll och sa "men fock off" några gånger när jag inte fick igång det. Senare på kvällen höra jag grabben 2,5år säga "men fock off" tänkte inte mer på det. När frugan lämnade han på dagis idag så säger en lärare som går förbi "gomorron Leon" han svarar "men fock off". Läraren frågade frugan vad sa han? Frugan sa bara han svamlar ibland jag hörde inte ens!
Barn är ju ändå det bästa som finns (älskar dom över allt annat), roligaste var ju att han sa det till en lärare jag inte gillar
Tur ni bor ihop. En sådan situation är mindre charmig om man inte bor ihop och barnet tar efter saker som "den andre" föräldern sagt.
Postad 19 October 2015 - 16:05
oj oj oj...
Barn är ju ändå det bästa som finns (älskar dom över allt annat), roligaste var ju att han sa det till en lärare jag inte gillar
Hahaha, klockren haha
Postad 20 October 2015 - 10:46
Hahaha, klockren haha
först skrattade jag också när frugan berättade det, gör det nu också så fort jag tänker på det. Men man får verkligen tänka på vad man säger dom snappar ju upp allt.
Postad 20 October 2015 - 12:31
Har en bekant vars son på knappt tre år här om dagen kommenterade pappans nyinköp av bil med..."Nej, kör inte fram bilen. Mamma kommer att bli helt j*vla vansinnig!". ![]()
Postad 20 October 2015 - 13:55
Under 80-talet hade vi i familjen en Chevrolet Suburban. Jag och syrran stod och väntade på att bli hämtade av morsan då syrran kläcker ur sig "där kommer subban".
Var en kvinna bredvid som tog väldigt illa vid sig och började gnälla över hur otacksamma ungdomar är och att man ska respektera sina föräldrar...
Det tog en stund innan hissen gick upp och hon förstod att det var bilen som kallades Subban.
![]()
Postad 20 October 2015 - 14:01
:D:D
Har en bekant vars son på knappt tre år här om dagen kommenterade pappans nyinköp av bil med..."Nej, kör inte fram bilen. Mamma kommer att bli helt j*vla vansinnig!".
hahahahahahahaha
Postad 22 October 2015 - 07:49
Dotterns fråga igår vid läggdags: "-Pappa? j*vla får man inte säga va? Typ j*vla vatten?".
Pedagogisk som man är så brast jag ut i ett asgarv ![]()
Postad 22 October 2015 - 12:45
Dotterns fråga igår vid läggdags: "-Pappa? j*vla får man inte säga va? Typ j*vla vatten?".
Pedagogisk som man är så brast jag ut i ett asgarv
Haha, det går juh inte att göra annat i det läget. ![]()
Postad 22 October 2015 - 18:46
Man kan hålla sig för skratt när man kollar på fotboll och när man är lagom upprörd kallar en spelare för "j*vla idiot" och grabben börjar använda det uttrycket.
Som tur var gick de över efter ett par dagar, men det lär nog dyka upp lite titt som tätt nu när han vet om de.
Postad 22 October 2015 - 19:40
...hmm. Note to self: tänk på vad du säger.
Dom är ju som svampar dom små, och säger man något opassande kan man de sig f#n på att dom snappar upp de.
Postad 22 October 2015 - 19:46
Postad 23 October 2015 - 07:18
Samma dag som sonen började prata lite mer förstod jag att även innan han pratade förstod han sjukt mycket. Jag trodde precis som dig att dom inte fattade något innan 2-3
Postad 25 October 2015 - 02:51
Postad 25 October 2015 - 03:19
Och själv fick man en till i familjen nyss. Lillebror verkar må fint så nu börjar man om med blöjbyten och sömnlösa nätter... Yay!
Grattis
Postad 25 October 2015 - 09:16
Och själv fick man en till i familjen nyss. Lillebror verkar må fint så nu börjar man om med blöjbyten och sömnlösa nätter... Yay!
Grattis, det är det värt. Första året är väldigt mysigt.
Postad 25 October 2015 - 09:46
Grattis, det är det värt. Första året är väldigt mysigt.
För egen del tycker jag det bara är en lång och seeeeeg startsträcka.
Yngsta fyller snart två och det är nu det roliga och mysiga är. Man kommer hem och grabben kastar sig och tokkramas. Han kan sitta och babbla en lång historia (om man bara förstod vad de vill berätta) etc.
Men det är bra att vi alla är olika ![]()
Edit: Grattis förrensten, Järven_81
Redigerat av Unregistereda299ec85, 25 October 2015 - 09:47.
Postad 25 October 2015 - 10:05
För egen del tycker jag det bara är en lång och seeeeeg startsträcka.
Yngsta fyller snart två och det är nu det roliga och mysiga är. Man kommer hem och grabben kastar sig och tokkramas. Han kan sitta och babbla en lång historia (om man bara förstod vad de vill berätta) etc.
Men det är bra att vi alla är olika
Edit: Grattis förrensten, Järven_81
Håller helt med. Vi får en tredje grabb om några veckor och jag vill redan snabbspola till han är tre år.
Självklart finns det ljusglimtar här och där innan, men när de närmar sig tre år så får man betydligt mer utbyte av varann.
Förståelse, språk, m.m
Postad 25 October 2015 - 10:46
Det är häftigt att följa utvecklingen och tycker man blir överraskad av nya saker hela tiden.
Postad 25 October 2015 - 19:11
Grattis!
Postad 25 October 2015 - 19:17
Funderar och funderar då både min fru och jag är överens om att två är lagom. Dock säger frugan "jamen tänk om nåt händer barnen..."
Svårt det här. Piller funkar inte av diverse anledningar.
Kondom...men va fan. j*vla dynga.
Några andra "skyddstips"? Hört gott om "Natural cycles" då man med hjälp av kroppstemp ska se om hon är eller inte är fertil? Känns dock osäkert.
Dessutom...så är jag absolut inte helt övertygad om att jag ens vill "kapa rören". Kanske blir sugen på en tredje framöver.
Postad 25 October 2015 - 19:36
Postad 25 October 2015 - 19:51
En fråga till alla pappor - vasektomi? Nån som gjort det? Obehagligt? Ont?
Funderar och funderar då både min fru och jag är överens om att två är lagom. Dock säger frugan "jamen tänk om nåt händer barnen..."
Svårt det här. Piller funkar inte av diverse anledningar.
Kondom...men va fan. j*vla dynga.
Några andra "skyddstips"? Hört gott om "Natural cycles" då man med hjälp av kroppstemp ska se om hon är eller inte är fertil? Känns dock osäkert.
Dessutom...så är jag absolut inte helt övertygad om att jag ens vill "kapa rören". Kanske blir sugen på en tredje framöver.
Har också funderat på det där en hel del, jag vill absolut inte ha fler än två.
Min fru körde spiral först, men det passade inte bra med hennes bäcken. Nu har hon en stav inopererad i armen och det fungerar klockrent. Väldigt få blödningar och när de väl är så är det bara 2-3 dagar, dessutom utan humörsvängningar!
Skulle aldrig i h-vetet lita på "natural cycles", det är som att säga att avbrutet samlag är säkert.
Fler får jättegärna flika in med tankar och funderingar kring vasektomi.
Postad 25 October 2015 - 19:57
Postad 25 October 2015 - 20:00
Postad 29 October 2015 - 09:45
En fråga till alla pappor - vasektomi? Nån som gjort det? Obehagligt? Ont?
Jag gjorde det när jag tyckte att 5 ungar fick räcka! ![]()
Ingreppet görs på ca 15 min. Plus tiden för att det lugnande ska släppa. Dvs någon timme. Ont i kulorna i ett par dagar sen märks ingenting. Därefter känns allt precis som vanligt.
Sen är det en ekonomisk fråga. I vissa regioner får du betala själv (ca 10.000kr), medan det i andra (som Skåne) kan gå på högkostnad, dvs som ett vanlig vårdbesök.
Postad 29 October 2015 - 18:54
Så...snart en 1,5-åring, 5-åring och kanske en 15-åring.
Postad 29 October 2015 - 19:33
Från vasektomi till...kanske ny inneboende hemma i form av frugans lillasyster. Hon vill plugga gymnasiet hos oss och bor 50mil härifrån.
Så...snart en 1,5-åring, 5-åring och kanske en 15-åring.blir ju en sorts bonusbarn.
Jag ser ett drama i din framtid...
Postad 30 October 2015 - 07:22
Så...snart en 1,5-åring, 5-åring och kanske en 15-åring.
blir ju en sorts bonusbarn.
Då får du göra en empirisk studie i om tonårstjejer är lika jävliga mot syrror och svågrar som mot sina föräldrar! ![]()
Postad 23 December 2015 - 15:37
God Jul alla pappor! Själv ska jag njuta av ledigheten och att jag har dottern hos mig i år! ![]()
Postad 23 December 2015 - 18:16
Verkar som om det kommer rasa pga sjukdom såväl högt som lågt. Fan, rent ut sagt.
Ni som har släkt/barnvakt lättillgänglig kan skratta er lyckliga, hoppas ni förstår hur bra ni har det.
Jaja, God Jul! *host, host*
Postad 24 March 2016 - 13:31
Nu är det dags att väcka liv i den här tråden igen. Mina små killar börjar kravla runt för egen maskin och har begåvats med en egen vilja, jag ser med stolthet och viss oro på deras intresse för playstation och förstärkare. Så jag letar efter en barnsäker mediamöbel, hur har ni andra löst det? Nån som har nåt tips? Alla möbler jag hittar är ganska små tyvärr, det är mycket prylar som ska in under TVn...
Postad 24 March 2016 - 13:37
Hönsnät runt utrustningen, extrautrustning är att koppla till elstängsel. Det är förbluffande hur snabbt barn lär sig....
Postad 24 March 2016 - 14:21
Nu är det dags att väcka liv i den här tråden igen. Mina små killar börjar kravla runt för egen maskin och har begåvats med en egen vilja, jag ser med stolthet och viss oro på deras intresse för playstation och förstärkare. Så jag letar efter en barnsäker mediamöbel, hur har ni andra löst det? Nån som har nåt tips? Alla möbler jag hittar är ganska små tyvärr, det är mycket prylar som ska in under TVn...
Ge upp och låt dom pilla. har en som fyller två och en som precis fyllt ett. Man lär sig att kolla volymkontrollen innan man kör igång en film.
Hur har ni det med filmtittandet? Kan typ se en film i månaden i snitt. frugan har smal smak och vill bara se drama så det blir sällan vi ser tillsammans. Har nog mer inplastad film än sedd tror jag.
Postad 24 March 2016 - 14:43
IKEA Bestå med glasdörrar + barnsäkerhetshasp funkar bra.
Nu är min 15-åriga grabb alltid trött.
Min 10-åriga tjej är bra men blir väl snart pubertal... ![]()
De två treåriga grabbarna är fortfarande rätt krävande men det blir gradvis bättre än katastrofåren när de var små.
Postad 24 March 2016 - 14:48
Postad 24 March 2016 - 14:59
Lärde dottern tidigt att inte röra elektronikprylarna, och sen satte jag ett volymstopp på receivern så ingen skada skulle ske. Nu är hon 4år (snart 5) och hanterar både tvkontrollen och dualshock 4an på egen hand ![]()
Postad 25 March 2016 - 08:13
elementskydd på alla högtalare och basar
Annars allt precis som innan man fick barn.
Dvs sterion med slutsteg filter raspberry osv står på golvet vid soffan. När han varit o trummat på högtalare el stereo så har jag gäspat o varit mer intresserad av vilken färg mattan har. Lite samma stuk som gäller på forum. Dont feed the troll....
Postad 26 March 2016 - 10:06
Tack för alla bra tips, ska kolla på Bestå. Den är 40 cm djup, och min reciever är 45 cm, det är ett konstant problem, men den kanske får sticka ut lite bak.
Postad 26 March 2016 - 11:00
Startvolymen är alltid -30db
elementskydd på alla högtalare och basar
Annars allt precis som innan man fick barn.
Dvs sterion med slutsteg filter raspberry osv står på golvet vid soffan. När han varit o trummat på högtalare el stereo så har jag gäspat o varit mer intresserad av vilken färg mattan har. Lite samma stuk som gäller på forum. Dont feed the troll....
Samma här. Dessutom slipper man scenariot då man hälsar på hos någon som har sakerna framme och man själv gömt allt... Gissa va som händer då?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?