Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HIFI-Kabelutmaning, 5.000 - 30.000 kr gäller alla hifi-kablar!

2043 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 January 2018 - 20:48

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 1
Man måste ju ha bott under en sten för att ha missat att USA har och har haft landare på månen. På riktigt, det står i tidningar ganska ofta och nämns på TV då och då.

Postad 29 January 2018 - 20:58

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

Man måste ju ha bott under en sten för att ha missat att USA har och har haft landare på månen.

Ja, men det finns ju de som förnekar det med.

Gissar på att du menade Mars iofs ;) 

Postad 29 January 2018 - 21:09

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0
SC-Zap,

Eller insatt i väldigt mycket annat. :-)

Postad 30 January 2018 - 10:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
https://www.idg.se/2...sch-marslandare
Var det kanske så sent som ESA:s landare som jag kommer ihåg kraschade? Känns som att det måste ha varit mycket längre tillbaka...

Ageve, vet du på rak arm hur många landare som skickats till mars som av en eller annan anledningvarit DOA? Ja, eller gått sönder innan de kunnat skicka bilder :)

Postad 30 January 2018 - 12:36

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 1

Ageve, vet du på rak arm hur många landare som skickats till mars som av en eller annan anledningvarit DOA? Ja, eller gått sönder innan de kunnat skicka bilder :)

Nope, är intresserad av det, men brukar fokusera på de som fungerar. De ger lite mer intressant data ;)

Tror inte att någon av deras rover-missions har misslyckats dock. De har snarare fungerar väldigt länge. Den 14 år gamla Opportunity fungerar t ex fortfarande och har kört runt 5 mil totalt om jag inte minns fel.

Spirit (som landade ungefär samtidigt) fungerade också länge, men tackade för kaffet för några år sedan.

Den nyaste (Curiosity) är större och mer avancerad. De har ett komplett laboratorium inbyggt, där uppborrade prover kan testas. Det är den som hittade lera t ex.

Missade kanske det på förra sidan, men de äldre "bilarna" drivs av solceller, medans Curiosity är "nuclear" (en typ av "reaktor" utan rörliga delar som drivs av värmen från plutonium).

Postad 30 January 2018 - 14:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
... undrar om el frånen kärnreaktorer ger... strålande ljud från högtalare?

*ba-dum tsss*

Postad 30 January 2018 - 14:20

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

... undrar om el frånen kärnreaktorer ger... strålande ljud från högtalare?

*ba-dum tsss*

En idé för en ny utmaning. Hörs det skillnad om elen kommer från kärnkraftverk, solenergi, vattenkraft eller kol.

Postad 30 January 2018 - 14:23

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0
Folk är inte dumma, de är ännu dummare. Skratt

Zartok, du skulle ju bege dig utomlands efter studietiden. Vad hände?

Postad 30 January 2018 - 15:40

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 5

En idé för en ny utmaning. Hörs det skillnad om elen kommer från kärnkraftverk, solenergi, vattenkraft eller kol.

Kärnkraft ger som Zartok nämnde strålande ljud, men det är inte alla som gillar det. Det kan ge bestående men om man spelar för högt eller för länge.

Solenergi ger ett ljust men ändå varmt ljud. Det funkar dock inte till Klass A-förstärkare eftersom de drar mer ström än vad solen kan leverera.

Vattenkraft ger ett mjukt följsamt ljud med bra flyt. Lite grumligt i den djupaste basen dock.

Kolkraft ger en mörk och smutsig ljudbild. Rekommenderas inte av audiofiler.

Precis som med kablar finns det ingen som är perfekt för alla. Det gäller att hitta en som passar ens ideal. Det enklaste är att provlyssna helt enkelt.

Man kan också mäta elen i uttaget, men det säger inte allt. Det finns nyanser i elen som vi ännu inte kan se med mätinstrument.

Redigerat av Ageve, 30 January 2018 - 16:09.

Postad 30 January 2018 - 16:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Folk är inte dumma, de är ännu dummare. Skratt

Zartok, du skulle ju bege dig utomlands efter studietiden. Vad hände?

Nya regler från Socialstyrelsen har sagt att jag måste göra minst två tredjedelar av tjänsten i Sverige. I verkligheten blir det i så fall en utökad tjänst innan leg eftersom det även krävs ett halvårs arbete på en och samma plats för att det ska räknas som legitimationsgrundande.

Postad 30 January 2018 - 17:22

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 1
Zartok,

Låter som om de vill ha någon form av kontroll på utförande och validering av utbildningen. Låter klokt och helt rätt med tanke på kostnaden för den. Blir nog duktigt svårt att finna privat utbildning utan någon form av krav på återbetalning.

Redigerat av PML73, 30 January 2018 - 17:23.

Postad 31 January 2018 - 11:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nej, utbildningen är redan kontrollerad och kvalitetssäkrad av respektive universitet. Utbildningen är dessutom inte alls dyr, en person inom media kostar uppemot tio gånger mer eftersom det är så mycket materialkostnader som universiteten står för.

PTP och AT (mfl) görs för att upptäcka praktiska brister hos individen (vilket är rätt sällan det händer inom mitt yrke tror jag).

Postad 31 January 2018 - 14:47

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0

PTP och AT (mfl) görs för att upptäcka praktiska brister hos individen (vilket är rätt sällan det händer inom mitt yrke tror jag).

Eventuellt i Umeå, i Sthlm primärvård finns det massor av brister.  :lol:  ;)

Postad 31 January 2018 - 15:09

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 1

Nu när utmaningen är över så skall kanske tråden döpas om till tex "Chatta med Zartok om vad som helst"

Postad 31 January 2018 - 15:16

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0

Nu när utmaningen är över så skall kanske tråden döpas om till tex "Chatta med Zartok om vad som helst"

Eller så kan du sluta läsa den. Fritt val i fria Sverige. 

Postad 01 February 2018 - 19:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vi får la se om jag döper om den. Känner dock inte för det eftersom det fortfarande innehåller en av de största privata utmaningarna som forumet har sett, och i ett viktigt ämne :)

Postad 02 February 2018 - 14:12

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Vi får la se om jag döper om den. Känner dock inte för det eftersom det fortfarande innehåller en av de största privata utmaningarna som forumet har sett, och i ett viktigt ämne :)

Jag tror att utmaningen är unik i Sverige. Har inte sett nåt liknande. By the way, vad menar du med "viktigt ämne"?

Postad 02 February 2018 - 22:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag menar att det är ett viktigt ämne som i att människor blir lurade på mångmiljonbelopp för något som enligt vetenskapen är ren humbug.

Postad 03 February 2018 - 12:02

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Ja, men det finns ju de som förnekar det med.

Gissar på att du menade Mars iofs ;)

Haha! Ja, givetvis Mars. Men har man missat det kan man mycket väl ha missat att de var på månen också.

SC-Zap,

Eller insatt i väldigt mycket annat. :-)

Tveksamt, om man följer nyheter så dåligt.

Postad 10 February 2018 - 14:18

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Respons högtalarna ska ha 6 meter långa kablar för bäst ljud. 

http://www.andervika...talerkabel.html

De elektriske parameterne i kabelen er mest optimale ved kabellengde på 6 meter. 6 meter lange kabler vil derfor være bedre lydmessig enn kortere lengder. 

Kabelen selges utelukkende til Respons kunder, og lages på bestilling. Normal leveringstid 2 – 4 uker.

Postad 10 February 2018 - 14:33

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0
SC-Zap,

Din kompetens kring min kunskap är skrämmande felriktad.

Postad 10 February 2018 - 14:47

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 2

Respons högtalarna ska ha 6 meter långa kablar för bäst ljud. 

Varför?

Postad 10 February 2018 - 19:57

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Varför?

Då låter det som bäst med respons högtalarna.....

du får väl fråga konstruktören av dom.

Postad 10 February 2018 - 20:07

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 1

Respons högtalarna ska ha 6 meter långa kablar för bäst ljud. [/size]

http://www.andervika...talerkabel.html

De elektriske parameterne i kabelen er mest optimale ved kabellengde på 6 meter. 6 meter lange kabler vil derfor være bedre lydmessig enn kortere lengder. [/size]Kabelen selges utelukkende til Respons kunder, og lages på bestilling. Normal leveringstid 2 – 4 uker.[/size]

Oavsett diameter?

Postad 10 February 2018 - 20:22

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 1

Nej jag frågar dig eftersom det var du som postade detta minst sagt tvivelaktiga påstående.

Vänligen redogör för varför det låter bäst med 6 meter långa kablar. Om DU måste fråga konstruktören så gör det men det är inte MITT jobb.

Postad 10 February 2018 - 20:42

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Nej jag frågar dig eftersom det var du som postade detta minst sagt tvivelaktiga påstående.

Vänligen redogör för varför det låter bäst med 6 meter långa kablar. Om DU måste fråga konstruktören så gör det men det är inte MITT jobb.

Klarar du inte av att förstå texten?

De elektriske parameterne i kabelen er mest optimale ved kabellengde på 6 meter. 6 meter lange kabler vil derfor være bedre lydmessig enn kortere lengder. 

Oavsett diameter?

förstår att du inte kan läsa du heller, kolla länken.

Postad 10 February 2018 - 20:46

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

?

Redigerat av ROBRUG, 10 February 2018 - 20:47.

Postad 10 February 2018 - 20:55

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 2

Klarar du inte av att förstå texten?

Jag har för länge sedan förstått att din kompetens i detta ämne är obefintlig så jag kan i.o.f.s. förstå att du tror att den meningen förklarar något. Det gör den inte.

Så, vänligen, förklara vilka elektriska parametrar som gör ljudet bättre vid kabellängd på 6 meter. Förklara gärna varför också.

Postad 10 February 2018 - 21:05

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 2

Dummaste jag läst på oerhört länge.....

Postad 10 February 2018 - 21:28

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Jag har för länge sedan förstått att din kompetens i detta ämne är obefintlig så jag kan i.o.f.s. förstå att du tror att den meningen förklarar något. Det gör den inte.

Så, vänligen, förklara vilka elektriska parametrar som gör ljudet bättre vid kabellängd på 6 meter. Förklara gärna varför också.

Din kompetens är ju dj*vla bra.

Du kan ju inte ens kolla upp länken.

Det är inte jag som säger detta, Jag  förstår att du inte är helt 100.

Postad 10 February 2018 - 21:36

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 2

Din kompetens är ju dj*vla bra.
Det är inte jag som säger detta, Jag  förstår att du inte är helt 100.

Varför tar du ens upp ett sådant påstående? Du har ju inte ens kompetens att försvara eller förklara påståendet du postar.

Jösses!

Postad 10 February 2018 - 21:50

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Varför tar du ens upp ett sådant påstående? Du har ju inte ens kompetens att försvara eller förklara påståendet du postar.

Jösses!

Du kan tydligen inte heller läsa.

Det är inte jag som påstår utan den som tillverkar respons högtalarna. Tänk att det är samma 3 4 töntar här i forumet som klagar så fort det gäller kablar. Ni borde ju jobba innom fusionskraft. Du kan ta med din fluke och ett osilloskåp som är så himla duktig.

Postad 10 February 2018 - 21:54

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 3

Jag har förstås kollat länken. Det finns exakt noll förklaring till påståendet.

Det är inte jag som säger detta

Jo det är det. Inlägget jag svarade på är ditt. Om du inte har en aning om vad du vidareförmedlar så ska du nog inte vidareförmedla det alls.

Postad 10 February 2018 - 22:13

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Spontant låter detta som rent trams. Jag läste länken och Googlade lite.

"Ren" koppar verkar ligga övre 99.99 %, d v s 0.01% föroreningar. Det skall då vara den renaste metal som normalt används. Källa: https://www.copper.o.../intro_toc.html

Kablarna innehåller "99,999999% syrefritt kobber". Det är ganska stor skillnad :) .

Sedan kostar 6 m kabel 19900 kr och 3 m kabel 15900 kr. Det är dyra kontakter hos Furutech rhodium.

Furutech nämner också Alpha pure copper. Googlar jag det så hittar jag till slut följande: Features such as laboratory-grade 6N (99.9999%) pure copper manufactured in the U.S. for mission-critical applications. Källa: https://www.masterbu...ne-audio-cables

Sedan kollade jag siter kopplade till laboratorier. Ett exempel: https://www.american...als_powders.htm

Den högsta renhet jag hittat är 99.9999%. Kablarna innehåller alltså koppar som är betydligt renare än detta.

ROBRUG: Jag läste din länk och kollade sedan lite "mera". Kommentar :) ?

Redigerat av Mr_Tom, 10 February 2018 - 22:17.

Postad 10 February 2018 - 22:17

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 2

Det är inte jag som påstår utan den som tillverkar respons högtalarna. Tänk att det är samma 3 4 töntar här i forumet som klagar så fort det gäller kablar. Ni borde ju jobba innom fusionskraft. Du kan ta med din fluke och ett osilloskåp som är så himla duktig.

Detta var ju ett ganska intressant grepp i diskussionen. Du vill alltså vinna genom att påstå att vi är "så himla duktiga" och faktiskt kan hantera och förstå mätinstrument? Förenklat vill du alltså få rätt genom att hävda att vi är duktigare?

Om inte annat så är du i.a.f. rätt underhållande :)

Redigerat av Loco.spk, 10 February 2018 - 22:18.

Postad 10 February 2018 - 22:21

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0
Så kablarna blir bättre med högre resistans då? Det var nått nytt för mig.

Postad 10 February 2018 - 22:31

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0

Så det är ingen skillnad mellan kablar så länge de är 6m långa? :rolleyes:

Postad 10 February 2018 - 22:36

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 1

Så det är ingen skillnad mellan kablar så länge de är 6m långa? :rolleyes:

Nää, inte på längden

Postad 10 February 2018 - 23:09

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 1

När jag läser, ja det kan jag tydligen, så är det tydligt DU som presenterar påståendet här i tråden, ingen annan.

Om du nu är så mycket bättre än oss andra så kan du väl förklara för oss töntar varför du tyckte ditt inlägg var nödvändigt och vad som gör påståendet korrekt. För det är inget annat än ett tomt påstående.

Och ska du fortsätta larva dig så kan du väl anta Zartoks utmaning eller är du som vanligt lika j*vla feg som övriga lättlurade tramspellar som kommer med dessa korkade påståenden?
*Varför frågar jag, har ju redan svaret....

Postad 10 February 2018 - 23:25

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0

Finns det någon här som vet om någon provat anmäla någon högtalarkabeltillverkare till konsumentverket för falsk marknadsföring? Det var ju någon sylttillverkare som fick linjalen på fingrarna för att de skrev 'kärlek' eller något liknande i innehållsdeklarationen. :)

Postad 11 February 2018 - 04:26

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

När jag läser, ja det kan jag tydligen, så är det tydligt DU som presenterar påståendet här i tråden, ingen annan.

Om du nu är så mycket bättre än oss andra så kan du väl förklara för oss töntar varför du tyckte ditt inlägg var nödvändigt och vad som gör påståendet korrekt. För det är inget annat än ett tomt påstående.

Och ska du fortsätta larva dig så kan du väl anta Zartoks utmaning eller är du som vanligt lika j*vla feg som övriga lättlurade tramspellar som kommer med dessa korkade påståenden?
*Varför frågar jag, har ju redan svaret....

Behöver ingen utmaning, vet redan att kablar gör skillnad. Så även strömkablar.

Har inte sagt att jag är bättre än någon annan och kommer inte att göra det heller.

La bara in påståendet om respons kablarna för att reta upp er och det verkade fungera.

Tycker ni kan köpa senaste hifi musik och läsa om deras test av transparent kablar, så får ni lite mer att bli upprörda av........;-)

Postad 11 February 2018 - 08:21

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 2

Har inte sagt att jag är bättre än någon annan och kommer inte att göra det heller.

La bara in påståendet om respons kablarna för att reta upp er och det verkade fungera.

Tycker ni kan köpa senaste hifi musik och läsa om deras test av transparent kablar, så får ni lite mer att bli upprörda av........;-)

Du är ju inte bara lättlurad och feg... Saknas lite till :D

Synd att du inte vågar bevisa detta som du så väl vet. Men det är ju klart att du inte vill visa hur lurad man kan vara.

Postad 11 February 2018 - 10:57

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Elektriciteten har redan gått tämligen många mil från någon generator eller kraftverk via en supertunn ledning, in i din bostad genom en elcentral som omöjligen använder mer än 2,5mm^2. Och då ska den sista metern från vägguttaget göra en sådan skillnad?

Nej, det är orimligt. Däremot kan det vara bra att använda isolerade strömkablar om man har en del analogt signalkablage runtom för att undvika störningar.

Postad 11 February 2018 - 11:23

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 2

ROBRUG,

Jg tycker det säger en hel del att du inte med ett ord kommenterar min enkla "faktakontroll" av din länk. Du kanske inte riktigt klarar det som du beskyller andra för att inte klara.

Du skickade in länken för att retas och du lyckades väl i en det fall. Jag blev motiverad för att lära mig lite mera om hur man ser på renhet i koppar. Nu vet jag lite om hur man ser på renhet i koppar inom USA's rymdprogram, det visste jag inte tidigare.

Ditt agerande stoppar jag in i en annan låda. Ibland är det bättre att sitta tyst och låta folk tro att man är dum än att ................ . Jag antar att du vet fortsättningen, annars kan du höra av dig.

Postad 11 February 2018 - 14:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vad synd att detta inte dök upp innan utmaningen avslutades, du hade kunnat tjäna en bra peng på detta, Robrug. Ja, givet att förutsättningarna för testkablarna hade klarat av kriterierna.

Tre år långt experiment, ingen nappade. Synd. För min plånbok :D

Postad 11 February 2018 - 15:43

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Den högsta renhet jag hittat är 99.9999%. Kablarna innehåller alltså koppar som är betydligt renare än detta.

Jag hittade högre renhet, 9N koppar, dvs 99,9999999%. Kanske nåt att satsa på? :P

http://www.nmm.jx-gr...y/ind07_07.html

Postad 11 February 2018 - 17:21

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Jag hittade högre renhet, 9N koppar, dvs 99,9999999%. Kanske nåt att satsa på? :P

http://www.nmm.jx-gr...y/ind07_07.html

Där ser man. Jag letade upp till 8N men hittade inget över 6N. 6N verkar vara vad man använder till kritisk utrustning i rymdprogrammet om jag fattat det rätt.

De nämnda kablarna håller 8N, d v s 100 ggr renare koppar. Jag tvivlar starkt på att det ger en hörbar påverkan på ljudet i en 6m lång högtalarkabel :) .

Redigerat av Mr_Tom, 11 February 2018 - 17:22.

Postad 11 February 2018 - 18:05

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0
Någon i tråden sade i tidigare något om att koppar är koppar således ingen skillnad. Finner inte inlägget nu. Kanske är ögonen lite trötta idag.

Postad 11 February 2018 - 19:15

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Någon i tråden sade i tidigare något om att koppar är koppar således ingen skillnad.

Det påstående stämmer inte riktigt med vad jag såg igår när jag Googlade runt. Copper Development Association Publication No 122, som jag passerade igår visar ett diagram om detta.

Ren koppar verkar definieras som mindre än 0.01% föroreningar. Men beroende på var föroreningarna består av så påverkas elektrisk konduktivitet olika. Upp till 5% påverkan är inte orimligt, sedan om det påverkar högtalarkablar hörbart är en annan historia. Kan också säga att 0.0001% (rymdprogrammets nivå) ger inget.

Postad 11 February 2018 - 19:44

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Vad synd att detta inte dök upp innan utmaningen avslutades, du hade kunnat tjäna en bra peng på detta, Robrug. Ja, givet att förutsättningarna för testkablarna hade klarat av kriterierna.
Tre år långt experiment, ingen nappade. Synd. För min plånbok :D

Typiskt att det dyker upp folk nu, när utmaningen är avslutat och påstår att dom kan höra skillnad. Allt för att hålla myten vid liv...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.