Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 29 november 2018 - 06:57

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

HBO Nordic finns på Google play sedan ett par veckor. Har själv installerat på min shield.

Men frågan är OnePlace är ju stängd för en det mesta på Google Play, så Canal Digital måste väl "godkänna den"?

Postad 29 november 2018 - 09:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Men frågan är OnePlace är ju stängd för en det mesta på Google Play, så Canal Digital måste väl "godkänna den"?

Hej

Har du något exempel på app som finns på en annan android tv plattform men som inte finns på OnePlace?
Den enda app jag vet vi inte kunnat lansera tidigare är Netflix. 

Mvh
Niklas

hur är det med platt antennen funkar spela in 3 och titta på den 4

Hej

Vi har en plattantenn med 24 user band/användarband, dvs samma antal användarband som vårat nya LNB.

Mvh

Niklas

Försökte söka efter viaplay men den finns inte. Vad gör jag för fel?

Hej

Det har varit en del problem med viaplay appen på OnePlace och kan vara så att den inte finns tillgänglig just nu pga detta. Jag ska kolla upp detta.

Mvh
Niklas

Postad 29 november 2018 - 09:40

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Canal Digital var hittar jag viaplay appen på Google play i oneplace boxen?

Postad 29 november 2018 - 10:59

dero
  • dero
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hej

Har du något exempel på app som finns på en annan android tv plattform men som inte finns på OnePlace?

Mvh
Niklas

Ja, han pratar ju om HBO Nordic som finns på google play för nvidia shield men han verkar inte hitta den på oneplace vad jag förstår.

Hej

Vi har en plattantenn med 24 user band/användarband, dvs samma antal användarband som vårat nya LNB.

Mvh

Niklas

Hej

Det har varit en del problem med viaplay appen på OnePlace och kan vara så att den inte finns tillgänglig just nu pga detta. Jag ska kolla upp detta.

Mvh
Niklas

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Hej

Mvh

Niklas

Hej

Mvh
Niklas

Skall kolla när jag kommer hem, om man kan få in HBO appen :)

dero
  • dero
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Ja, han pratar ju om HBO Nordic som finns på google play för nvidia shield men han verkar inte hitta den på oneplace vad jag förstår.

Postad 29 november 2018 - 11:48

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

Tänk på att Android och Android tv är två olika plattformar där tv-varianten har ett mycket magert utbud.

Om det inte ändrats nyligen finns inte HBO till Android tv. Alternativet är att sideloada som sällan fungerar speciellt bra tyvärr.

Postad 29 november 2018 - 12:48

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Dplay appen?

Postad 29 november 2018 - 13:00

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0

Ni som sitter med OnePlace boxen och vanlig parabol med nya LNB. Vad få ni ut för signalstyrka och kvalite på tex tv3hd?

Postad 29 november 2018 - 14:12

dero
  • dero
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Tänk på att Android och Android tv är två olika plattformar där tv-varianten har ett mycket magert utbud.
Om det inte ändrats nyligen finns inte HBO till Android tv. Alternativet är att sideloada som sällan fungerar speciellt bra tyvärr.

Bifogad fil(er)

Postad 29 november 2018 - 14:19

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Ok, tack för infon!

Postad 29 november 2018 - 14:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Vi har OS 7 på OnePlace, det är därför HBO inte finns på vår box. Har tyvärr ingen information om när vi går över på en ny OS version.

Mvh

Niklas

Postad 29 november 2018 - 14:32

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Hej

Vi har OS 7 på OnePlace, det är därför HBO inte finns på vår box. Har tyvärr ingen information om när vi går över på en ny OS version.

Mvh

Niklas

Hej

Det var ju synd :( att ni kör på version 7....

Postad 29 november 2018 - 14:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Det var ju synd :( att ni kör på version 7....

Hej

Ja det hade varit trevligt med HBO på boxen också, jag har tagit detta vidare till ansvariga så vi får se när vi kan lösa detta. 

Mvh

Niklas

Postad 29 november 2018 - 14:41

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Hej

Ja det hade varit trevligt med HBO på boxen också, jag har tagit detta vidare till ansvariga så vi får se när vi kan lösa detta. 

Mvh

Niklas

Tackar :)

Postad 29 november 2018 - 19:27

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
@Canal Digital/Niklas,
Jag har den parabol och LNB som följde med ADB-boxen, två kablar in i boxen. Behöver jag ny LNB och ska jag stoppa in bägge kablarna i nya OnePlace?

Postad 29 november 2018 - 20:10

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

När man i Oneplace går in bland de inspelade programmen (tryckte på blå knappen och därefter höger till inspelningar) och raderar ett program så försvinner inte det förrän man lämnar vyn och går tillbaka. Aningen irriterande när man tror att raderingen inte funkar och så klickar man på programmet igen och då står "laddar..." på tv:n. Är detta något som kommer att fixas??

Postad 29 november 2018 - 21:53

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Canal Digital var hittar jag viaplay appen på Google play i oneplace boxen?

ladda ner apptoidetv.apk och sideloada den så kan du installera genom den viaplay!

Postad 29 november 2018 - 22:15

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Tvguiden på min oneplace er litt feil, kanalene ligger ikke i den rekkefølge som virker riktig, har prøvd og få hjelp av CD men ingenting hjelper, noen som kjenner til problemet?

Postad 29 november 2018 - 22:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

@Canal Digital/Niklas,
Jag har den parabol och LNB som följde med ADB-boxen, två kablar in i boxen. Behöver jag ny LNB och ska jag stoppa in bägge kablarna i nya OnePlace?

Hej

Skicka PM med kundnummer så undersöker vi vilket LNB du har.

Mvh
Niklas

Tvguiden på min oneplace er litt feil, kanalene ligger ikke i den rekkefølge som virker riktig, har prøvd og få hjelp av CD men ingenting hjelper, noen som kjenner til problemet?

Hej

De kanaler som ligger fel, är det ett hjärta på dem? I så fall är kanalerna valda som favoritkanaler.

Mvh
Niklas

Postad 30 november 2018 - 08:37

Chewtob
  • Chewtob
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej, 

Jag har kört oneplace ett tag och tycker att den börjar att fungera rätt ok även om det var väldigt kaotiskt i början. 

Har nu upptäckt ett fel/problem som jag inte får bukt med.

När jag kör Netflix och skickar ljudet till ett bose 650 lifestyle så hackar ljudet när det skickas i 5.1( ljudet bryts en halv sekund och det sker oregelbundet men minst varje 15 sek). Om jag byter ljud utan 5.1 fungerar det utan störning.

Är detta en bugg ni känner till och finns det någon workaround i dagsläget? 

När jag kör Netflix via xbox one eller pc kopplat genom bose 650 har jag inga problem med 5.1 ljudet. 

Postad 30 november 2018 - 08:52

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

Har en Oneplace som ligger och väntar på mitt utlämningsställe, men som det känns nu kommer jag bara hämta den och lägga in i garderoben. CD marknadsför den som en revolutionerande ny box med alla möjligheter att ladda ned appar och spel från Google Play, men i verkligheten är det väldigt strypt vad man faktiskt kan ladda ned. Nej tack - då fortsätter jag med min ADB (som funkar kanon) och castar viaplay, HBO och övrigt till min Chromecast... 

Postad 30 november 2018 - 09:35

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

peppelito, jag har haft min i garderoben sen Mars månad. Jag bryr mig inte ett dugg appar och dylikt. Vill bara att den skall funka i det vardagliga livet. Inte seg, och inte med en massa buggar. Det var pga möjligheterna med inspelningarna som jag föll för med denna box. Hoppas verkligen man kan plocka fram den snart, några månader till så blir det 1 års kalas i garderoben. Inte så smickrande reklam för CD, hoppas dom gör rätt vid nästa box släpp.

Postad 30 november 2018 - 10:05

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

De appar jag använder är Netflix, Viaplay, SVTPlay och ibland HBO. Jag hade hoppats att åtminstone dessa skulle finnas som appar till boxen, men i nuläget funkar alltså inte Viaplay och HBO som jag förstår det. Det är för dåligt rent ut sagt! Hur är det med Amazon Prime?

Postad 30 november 2018 - 10:25

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Viaplay fungerar och även UDHD även om den inte är godkänd av Viaplay.

Postad 30 november 2018 - 10:27

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

Viaplay fungerar och även UDHD även om den inte är godkänd av Viaplay.

Fungerar med sideload gills inte... :D

Postad 30 november 2018 - 12:24

Anders D
  • Anders D
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

...

Någon som vet ifall fjärrkontrollen går ner i någon slags standby-läge? Jag får nämligen ofta trycka två gånger på "power" för att boxen ska starta.

Jag upplevde samma sak med orginalfjärren, ibland vaknade boxen på första trycket, ibland på andra eller tredje.

Med universalfjärr (Logitech Harmony Elit) vaknar den alltid direkt!

Postad 30 november 2018 - 12:39

Anders D
  • Anders D
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Tråden måste ju vara mer för oss som har problem med Sagem 2.0 (OnePlace)? Inte för er som tycker den fungerar bra?

...

?
Det där var nog det dummaste jag läst på länge!

Är det denna tråden, eller kanske forum i allmänhet som "vi som är nöjda" ska hålla oss borta från?

Man kan faktiskt vara nöjd även om man drabbas av en eller annan bugg (som i mitt fall).

Rubriken på tråden är "Canal Digital 4K Oneplace satellitbox", enligt mig en lämplig tråd att framföra både ris och ros.

Postad 30 november 2018 - 13:31

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

?
Det där var nog det dummaste jag läst på länge!

Är det denna tråden, eller kanske forum i allmänhet som "vi som är nöjda" ska hålla oss borta från?

Man kan faktiskt vara nöjd även om man drabbas av en eller annan bugg (som i mitt fall).

Rubriken på tråden är "Canal Digital 4K Oneplace satellitbox", enligt mig en lämplig tråd att framföra både ris och ros.

Då har du inte hört mycket dumt, och jag håller fast på att tråden är mer för oss som har problem. Ni andra kan ju titta på TV utan problem...

Postad 30 november 2018 - 13:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 1

Då har du inte hört mycket dumt, och jag håller fast på att tråden är mer för oss som har problem. Ni andra kan ju titta på TV utan problem...

Hej

Här får man skriva vad man vill så länge det har med OnePlace att göra. 

Mvh
Niklas

Jag upplevde samma sak med orginalfjärren, ibland vaknade boxen på första trycket, ibland på andra eller tredje.

Med universalfjärr (Logitech Harmony Elit) vaknar den alltid direkt!

Hej

Jag kollar upp detta och återkommer.

Mvh

Niklas

Postad 30 november 2018 - 14:01

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Hej

Mvh

Niklas

Håller jag helt med om, men nu är ju boxen som den är. Inspelningsuppdateringen har ju liksom dragit ut på tiden, folk är frustrerade. Och har man som mig haft Sagemboxen så ser man vissa likheter. Det är snart 10 månader sedan boxen kom, inspelningarna fungerar inte som dom ska än, i vissa fall har miniuppdateringarna gjort saker sämre. 

Nu har jag fått en ny Box av Niklas, den är satt på test nu. Supporten av Niklas är fantastisk, boxen är det inte!

Postad 30 november 2018 - 14:06

Wiborg
  • Wiborg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Fast en hel del här inne verkar ju ha sin Oneplace liggandes i garderoben utan att ha testat den och enbart baserat på allt negativt som sprids, då är det väl inte mer än rimligt att man kan rapportera ifall man inte upplever samma problem som du gör?

Min box fungerar numera klockrent till det jag använder den. Det enda jag saknar är HBO men funkar att köra chromecast tills den kommer finnas i boxen. Jag upplevde tidigare ljudsynkningsproblem med SVTplay och när jag körde chromecast genom boxen, men dessa är borta.

Jag är skitnöjde med min box som jag haft i en dryg månad, och jag får faktiskt skriva här lika mycket som dig ifall jag nu skulle vilja det.

Postad 30 november 2018 - 14:10

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Fast en hel del här inne verkar ju ha sin Oneplace liggandes i garderoben utan att ha testat den och enbart baserat på allt negativt som sprids, då är det väl inte mer än rimligt att man kan rapportera ifall man inte upplever samma problem som du gör?

Min box fungerar numera klockrent till det jag använder den. Det enda jag saknar är HBO men funkar att köra chromecast tills den kommer finnas i boxen. Jag upplevde tidigare ljudsynkningsproblem med SVTplay och när jag körde chromecast genom boxen, men dessa är borta.

Jag är skitnöjde med min box som jag haft i en dryg månad, och jag får faktiskt skriva här lika mycket som dig ifall jag nu skulle vilja det.

Skriv på, om du nu vill det, jag kommer inte hindra dig på något sätt! Jag har skrivit om mina upplevelser med den kassa boxen, det tänker jag fortsätta med. HBO Nordic måste ha 8.0, får se om CD kan fixa det...

Postad 30 november 2018 - 14:10

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Hej
Skicka PM med kundnummer så undersöker vi vilket LNB du har.
Mvh
Niklas
Hej
De kanaler som ligger fel, är det ett hjärta på dem? I så fall är kanalerna valda som favoritkanaler.
Mvh
Niklas

Fikk helt ny tuner som jeg ikke har lagt inn noe som helst, får se etter hjerte.

Postad 30 november 2018 - 16:30

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 1

Fikk helt ny tuner som jeg ikke har lagt inn noe som helst, får se etter hjerte.

Det var masse hjerter der, trodde de var borte siden jeg fikk ny tuner, men Niklas hvordan får jeg disse hjertemerkedet kanalene i den rekkefølge jeg vil ha?
Er evig taknemlig for att dere i Sverige har denne tråden med Niklas for og hjelpe oss. Nesten umistelig.

Postad 30 november 2018 - 16:33

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

ljud via hdmi arc funkar inte eller på denna box

Postad 30 november 2018 - 17:32

Bajenken
  • Bajenken
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

ljud via hdmi arc funkar inte eller på denna box

Jag kör via HDMI ARC och har inga problem.

Postad 30 november 2018 - 17:50

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Det var masse hjerter der, trodde de var borte siden jeg fikk ny tuner, men Niklas hvordan får jeg disse hjertemerkedet kanalene i den rekkefølge jeg vil ha?
Er evig taknemlig for att dere i Sverige har denne tråden med Niklas for og hjelpe oss. Nesten umistelig.

:)

Ta bort från favoriterna
  1. Tryck på OK för att visa paus- och spolmenyn för det du tittar på
  2. Välj Ta bort från favoriter

https://www.canaldig...lace/favorites/

Redigerat av Bobben_no, 30 november 2018 - 17:51.

Postad 30 november 2018 - 18:02

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Dplay har dykt upp till Android TV, någon som har testat om boxen hittar den?

Postad 30 november 2018 - 18:33

dero
  • dero
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Måste jag koppla upp boxen till parabolen, eller räcker det med wifi för att få igång streaming tjänsterna? Och blir mitt gamla kort avaktiverat om jag gör det?
Mvh Jocke

Postad 30 november 2018 - 18:41

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

:)

Ta bort från favoriterna

• Tryck på OK för att visa paus- och spolmenyn för det du tittar på
  • Välj Ta bort från favoriter
https://www.canaldig...lace/favorites/
Ta bort får jeg til, mere intresert i hvordan jeg kan få lagt disse hjertene i en passende rekkefølge.

Postad 30 november 2018 - 20:31

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Hej

Mvh
Niklas

Har oxå riktiga strul med fjärren. Detta är nåt ni verkligen måste kolla upp snarast. Återansluter stup i kvarten och även tok seg och man får trycka flera gånger

Postad 30 november 2018 - 20:41

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Ni som kör oneplace med Logitech multifjärr, finns oneplace att välja när man programmerar fjärran eller?

Postad 30 november 2018 - 21:04

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Ta bort får jeg til, mere intresert i hvordan jeg kan få lagt disse hjertene i en passende rekkefølge.

Fant ut av det, nå begynner det og ligne noe.

Postad 30 november 2018 - 21:18

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Ni som kör oneplace med Logitech multifjärr, finns oneplace att välja när man programmerar fjärran eller?

Ja den finns med. Lade till den i min Elite i veckan. Har däremot inte kommit igång med Oneplace än, måste byta parabol och vädret är ju inte så inbjudande.

Postad 30 november 2018 - 21:25

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Topp

Ja den finns med. Lade till den i min Elite i veckan. Har däremot inte kommit igång med Oneplace än, måste byta parabol och vädret är ju inte så inbjudande.

Topp

Postad 01 december 2018 - 08:01

jimmey79
  • jimmey79
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej!
Vad har hänt med fjärrkontrollen? Sedan ett par veckor tillbaka så väljer den att ständigt släcka mer anslutningen via bluetooth. IR funkar fortfarande, men det är extremt långsamt och segt (lagg på 3 sekunder innan boxen registrerar ett knapptryck). Efter ett tiotal knapptryck vaknar dock bluetoothanslutnignen till liv igen - vilket känns meningslöst då man oftast redan hittat den kanalen man vill titta på. Efter någon minut till så har bluetoothen sedan kopplat ner igen.

Såhär var det inte från början, problemet dök upp för ett par veckor sedan.
Har provat starta om boxen, uppdatera samt bytt batterier i fjärren. Samma resultat.

Postad 01 december 2018 - 15:56

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej!
Vad har hänt med fjärrkontrollen? Sedan ett par veckor tillbaka så väljer den att ständigt släcka mer anslutningen via bluetooth. IR funkar fortfarande, men det är extremt långsamt och segt (lagg på 3 sekunder innan boxen registrerar ett knapptryck). Efter ett tiotal knapptryck vaknar dock bluetoothanslutnignen till liv igen - vilket känns meningslöst då man oftast redan hittat den kanalen man vill titta på. Efter någon minut till så har bluetoothen sedan kopplat ner igen.

Såhär var det inte från början, problemet dök upp för ett par veckor sedan.
Har provat starta om boxen, uppdatera samt bytt batterier i fjärren. Samma resultat.

Ring och be att få en ny. Det gjorde jag tidigare då jag hade vissa problem med den. De skickar ut en gratis.

Hej

Mvh
Niklas

Hej

Mvh

Niklas

Hej!

Angående att man ibland måste trycka flera gånger på fjärren är att den går ner i viloläge och behöver väckas då ifall den varit igång hela tiden skulle dränera batterierna snabbt. Detta pga Bluetooth. Inget konstigt med det. Den infon fick jag från CD.

Hej!
Angående att man ibland måste trycka flera gånger på fjärren är att den går ner i viloläge och behöver väckas då ifall den varit igång hela tiden skulle dränera batterierna snabbt. Detta pga Bluetooth. Inget konstigt med det.

Redigerat av skwlkr76, 01 december 2018 - 15:54.

Postad 01 december 2018 - 17:30

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

får inget ljud hur jag än ställer i menyn varken via reciver eller på tv och fjärren går inte att uppdatera fastnar på 14 procent 

Postad 01 december 2018 - 19:52

Unregistered768aa660
  • Unregistered768aa660
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Att man inte kan göra en riktigt eller flera favoritlistor är ju rena stenåldern

Förhoppningsvis är det en box som är precis i början av sin utveckling

Är man inte i behov av appar så verkar smartboxen ett bättre val och vad gäller 4K så finns det ju inga kanaler och har man en 4K tv så har man en smart tv och kan där se Netflix i 4K

Men .. Uppgraderingsmöjligheterna är ju obegränsade med android

Redigerat av Unregistered768aa660, 01 december 2018 - 20:34.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.