Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?
Postad 28 maj 2010 - 21:30
Postad 02 juni 2010 - 01:55
Det jag kommer ihåg allra bäst är en scen där man har uppsnappat ett radiomeddelande från fienden.
Om jag minns rätt så framgick det av meddelandet att fienden tänkte genomföra en attack mot en av de städerna/lägren som tillhörde amerikanernas allierade. Lägret/staden kallades i meddelandet för ett kodord.
Amerikanarna misstänker att de vet vilken stad det gäller, men för att få detta bekräftat så sprider de ut ett ryckte att vattnet i staden brunnar är odrickbart, för att sedan sitta och vänta på att fiendens informatörer skall skicka ett meddelande och på så sätt få bekräftat om kodordet var för den stad de misstänkte.
Postad 07 juni 2010 - 12:53
Vad jag minns var det inga jätte kända skådisar med, fast nån som man kanske kände igen.
Handlade om ett Collage, eller liknande, där dom hade jätte problem i skolan ( eller inte) minnet sviker lite när man blir äldre. Men hela filmen gick ut att dom gjorde ett "experiment" att starta olika grupper i skolan och sedan rullade det på, dom fick speciella kläder, speciella hälsningar och behandlade dom i de sämre grupperna hemskt.
Var en liten kille i filmen som var mobbad, men han verkligen drogs in i det hela, och besvikelsen i hans ansikte när allt uppdagas att det bara var ett experiment var verkligen besvikelse.
Och sensmoralen på hela filmen var att "låt det aldrig hända igen" syftandes på vad som hände under WWII
Postad 07 juni 2010 - 20:19
Jag letar efter en film jag såg när jag gick på gymnasiet med skolan. ca 10 år sedan. Fast filmen kan vara äldre.
Vad jag minns var det inga jätte kända skådisar med, fast nån som man kanske kände igen.
Handlade om ett Collage, eller liknande, där dom hade jätte problem i skolan ( eller inte) minnet sviker lite när man blir äldre. Men hela filmen gick ut att dom gjorde ett "experiment" att starta olika grupper i skolan och sedan rullade det på, dom fick speciella kläder, speciella hälsningar och behandlade dom i de sämre grupperna hemskt.
Var en liten kille i filmen som var mobbad, men han verkligen drogs in i det hela, och besvikelsen i hans ansikte när allt uppdagas att det bara var ett experiment var verkligen besvikelse.
Och sensmoralen på hela filmen var att "låt det aldrig hända igen" syftandes på vad som hände under WWII
Låter lite som TV-filmen The Wave från 1981.
http://www.imdb.com/title/tt0083316/
Just storyn till den finns dock filmad flertalet ggr.
Postad 07 juni 2010 - 20:58
Låter lite som TV-filmen The Wave från 1981.
http://www.imdb.com/title/tt0083316/
Just storyn till den finns dock filmad flertalet ggr.
Var exakt den filmen jag letade. 1000 thanks. Sökt den ett bra tag nu.
Postad 07 juni 2010 - 23:30
Nu tror jag inte det är den, men i "Mars Attacks" lever såväl Pierce Brosnans som Sarah Jessica Parkers huvuden i varsin bubbla, möjligt att nån av dem hade hundkropp också. Den är väl cirkus 10 år gammal dessutom.Tja, har en fråga om en rätt så gammal film (tror jag i alla fall). Såg den när jag var mycket mindre, kanske 10 år sedan, och kommer inte ihåg allt för mycket. Dock så var det väldigt mycket om ett visst huvud som levde i en "glasbubbla" utan kropp och fick näring mm från denna bubbla. Fanns också "svävarbilar" och vapen som sköt genom glas och lämnade en brun liten prick på huvudet. Detta är väl kanske inte helt exakt men i alla fall det som jag kommer ihåg av filmen. Hoppas att någon kanske vet vilken film jag pratar om. Tack i förskott!
Postad 13 juni 2010 - 21:37
Regning semester och sitter och funderar på en film jag sett faktiskt 2 ggr fast minns inte vad den heter.
Filmen är från 80 talet (tror jag) och utspelar sig i USA.
Det handlar om en kille(äldre kille) som genom en sjukdom, börjar se framtiden. och det är just två saker som etsat sig fast i minnet.
Nummer 1 är att han förutser att ett hockey lag ska gå igenom isen och genom att slå larm så räddar han ungarna.
Nummer 2 är att han till slut ser fram i tiden att en politiker startar WW3, och han far dit den gubben ska prata med syfte att skjuta honom. Fast det går snett, han blir ihjälskjuten men politikern håller upp ett barn som sköld så jag tror att man förstår i slutet att han hade ändrat framtidens lopp.
Tack på förhand.
Postad 14 juni 2010 - 21:40
Postad 16 juni 2010 - 23:21
Du letar efter "The Dead Zone" (1983) med Christopher Walken i huvudrollen och regisserad av David Cronenberg av alla människor. Filmen är baserad på en bok (bättre än filmen) av Stephen King och det gjordes även en TV-serie (med samma namn) mellan 2002 och 2007 med Anthony Michael Hall i huvudrollen.Hej alla, jag igen.
Regning semester och sitter och funderar på en film jag sett faktiskt 2 ggr fast minns inte vad den heter.
Filmen är från 80 talet (tror jag) och utspelar sig i USA.
Det handlar om en kille(äldre kille) som genom en sjukdom, börjar se framtiden. och det är just två saker som etsat sig fast i minnet.
Nummer 1 är att han förutser att ett hockey lag ska gå igenom isen och genom att slå larm så räddar han ungarna.
Nummer 2 är att han till slut ser fram i tiden att en politiker startar WW3, och han far dit den gubben ska prata med syfte att skjuta honom. Fast det går snett, han blir ihjälskjuten men politikern håller upp ett barn som sköld så jag tror att man förstår i slutet att han hade ändrat framtidens lopp.
Tack på förhand.
Postad 16 juni 2010 - 23:25
Har rotat runt lite och filmen du letar efter är The Odd Angry Shot (1979). Verkar riktigt bra så jag tackar för tipset!letar efter en äldre vietnamfilm som handlar om Australiens insatser... det är en rätt lång film och jag tror jag såg den på 2st vhs-band... filmen bör vara ifrån 80-talet... vad jag kommer ihåg är att den är rätt gripande och skildrar kriget ifrån en annan synvinkel än vad man är van vid...
Postad 21 juni 2010 - 16:32
Du letar efter "The Dead Zone" (1983) med Christopher Walken i huvudrollen och regisserad av David Cronenberg av alla människor. Filmen är baserad på en bok (bättre än filmen) av Stephen King och det gjordes även en TV-serie (med samma namn) mellan 2002 och 2007 med Anthony Michael Hall i huvudrollen.
Var precis den filmen jag letade, minns Walkens ansikte men kunde inte placera han då jag letade. Så fruktansvärt frusterande det är att leta en film och gå bet på det! Tack igen, då blir det att se den ikväll.
FIlmen var nästan bättre än jag minns den. Inga tok effekter och en ren story. Väl värd att se!
Redigerat av Unregisteredf2c3ef7e, 22 juni 2010 - 09:37.
Postad 22 juni 2010 - 16:38
Kommer ihåg att dom sätter upp sentry guns runt tälten på natten. Dom blir även anfallna denna natt av apor/gorillor ?
Det är väl ungefär vad jag kommer ihåg hehe, någon som har en aning ?
/natal
Redigerat av nATAL, 22 juni 2010 - 16:39.
Postad 22 juni 2010 - 17:05
Låter som Congo (1995). Helt ok rulle i sin genre. Ernie Hudson är bra som alltid, apan lämnar dock en del att önska..Letar efter en film från 90-talet som handlar om ett räddningsteam som ska leta ett forskar/arkelogteam i djungeln.
Kommer ihåg att dom sätter upp sentry guns runt tälten på natten. Dom blir även anfallna denna natt av apor/gorillor ?
/natal
Redigerat av Unregistered1f5de008, 22 juni 2010 - 17:06.
Postad 22 juni 2010 - 17:10
tror mig minnas något sånt i Congo, men kan inte svära på det.Letar efter en film från 90-talet som handlar om ett räddningsteam som ska leta ett forskar/arkelogteam i djungeln.
dang, pucktvåa. sorry.
Redigerat av outdoor_miner, 22 juni 2010 - 17:11.
Postad 22 juni 2010 - 18:00
Bara 4.6 på imdb, har för mig att den var riktigt bra.
Postad 25 juni 2010 - 00:32
Så nu är detta min sista utväg....
Jag letar efter en TV serie i 4 delar ... tror jag... som gick runt år 2000. Den utspelar sig runt 1600-1800 talet någon gång.
Det handlar om en ung kvinna som jag har för mig heter Mary, hon har rött hår minns jag.
Hon jobbar i ett fattighus eller ålderdomshem men får snart jobb hos ett gammalt par som har det gott ställt.
Efter ett bråk med mannen i huset slängs hon ut och träffar senare på en man som hon gifter sig med.
Samtidigt får man följa en stor familj som måste flytta från deras hem på grund av at en man i familjen stulit fisk.
Ps. Det är inte "Against all winds" från sjuttiotalet. Den var för gammal.
Tack på förhand!
Postad 25 juni 2010 - 10:12
Har googlat, har letat, har frågat utan att hitta!
Så nu är detta min sista utväg....
Jag letar efter en TV serie i 4 delar ... tror jag... som gick runt år 2000. Den utspelar sig runt 1600-1800 talet någon gång.
Det handlar om en ung kvinna som jag har för mig heter Mary, hon har rött hår minns jag.
Hon jobbar i ett fattighus eller ålderdomshem men får snart jobb hos ett gammalt par som har det gott ställt.
Efter ett bråk med mannen i huset slängs hon ut och träffar senare på en man som hon gifter sig med.
Samtidigt får man följa en stor familj som måste flytta från deras hem på grund av at en man i familjen stulit fisk.
Ps. Det är inte "Against all winds" från sjuttiotalet. Den var för gammal.
Tack på förhand!
Låter som det är Kings in Grass Castles (Det grymma landet) från 1998.
Postad 27 juni 2010 - 08:21
Låter som det är Kings in Grass Castles (Det grymma landet) från 1998.
Jag tror tyvärr inte att det är den, men det är svårt att agöra eftersom att jag bara har några få scener kvar i huvudet och det verkar inte finnas myket bilder eller klipp på nätet. Tack i alla fall!
Edit: Random Passage är det!

Redigerat av Unregistered24c8b9de, 27 juni 2010 - 18:49.
Postad 28 juni 2010 - 20:17
I mitten på åttiotalet hyrde jag och en polare en riktig b-film. Där huvudrollsinnehavaren körde motorcykel i en form av (flykten från New-York) anda genom bostadsområden som hade blivit svartlistade av regeringen. Och skulle städas bort. Givetvis ville inte alla invånare städas undan så lätt och polisbrutaliteten tog överhand. Då kliver vår hjälte fram och rensar upp så gott han kan bland snutar och soldater i flerbostadshusen...
Har fasen inte mer minne än så just nu. Men en scen är grym när en polis kommer genom en dörr och får hjälmen sönderlsagen med ett baseballträ.
Det här är en grym b-rulle jag skulle vilja ha namnet på. Lycka till.
Mvh
/PML73
Postad 12 juli 2010 - 00:23
En stad under jord, grotta, staden är bristfärdig. Barnen får bestämda arbetsuppgifter utdelade. En vägrar acceptera och följer ledtrådar och tillslut lyckas han ta sig ut till ytan där det visar sig vara ofarligt att vistas längre.
Det var inte meningen att de skulle bott så länge under marken men allt bortglömdes tror jag, eller denna bit kan jag blandat ihop med annan film dock...
Postad 13 juli 2010 - 00:25
skulle det kunna vara City of Ember?Söker titel på en film. Scifi familj....
En stad under jord, grotta, staden är bristfärdig. Barnen får bestämda arbetsuppgifter utdelade. En vägrar acceptera och följer ledtrådar och tillslut lyckas han ta sig ut till ytan där det visar sig vara ofarligt att vistas längre.
Det var inte meningen att de skulle bott så länge under marken men allt bortglömdes tror jag, eller denna bit kan jag blandat ihop med annan film dock...
Postad 28 juli 2010 - 11:53

Hoppas att någon förstår vilken jag menar om jag förklarar den lite.. Here we go

Handlar om typ kvinnor som sitter i fängelse sen fixar typ fängelset så dom får va med o tävla i springning..
Men dom är de enda laget som är ifrån fängelset liksom.. I början är dom ganska aggressiva mot varandra, kommer inte överens o så.. Det är liksom som två sidor i fängelset. Vita o svarta

Snälla! Om någon vet vilken film jag menar så skriv namnet på den

Postad 29 juli 2010 - 20:44
Fick höra att det ska finnas en gammal film som handlar om spindlar ombord ett flygplan, titel i stil med deadly carry eller något, det var lika luddigt som min stavning, men iaf...
Någon som vet titeln på denna, eller på andra bra filmer med kryp; lik imse vimse spindel.

Postad 29 juli 2010 - 20:49
Hejhopp.
Fick höra att det ska finnas en gammal film som handlar om spindlar ombord ett flygplan, titel i stil med deadly carry eller något, det var lika luddigt som min stavning, men iaf...
Någon som vet titeln på denna, eller på andra bra filmer med kryp; lik imse vimse spindel.
Kan det vara någon av dessa?
http://www.imdb.com/...irplane/spider/
Postad 29 juli 2010 - 21:03
Redigerat av yrrol2, 29 juli 2010 - 21:03.
Postad 30 juli 2010 - 23:57
är du säker på att det inte är Tarantulas: The Deadly Cargo från kalekulans lista? stämmer ju in ganska väl på ditt titelförslag också.Njae när jag hastigt läste beskrivningarna så upplevde jag ju inte direkt som om någon handla om spindeltransport som går snett... först trodde jag hade blandat ihop det med den med ormarna fast denna ska vara en äldre, typ 80talet..
Postad 05 augusti 2010 - 22:12
Jag har ofta sett en liten animerad bild som jag anar är från någon störd komedifilm - vilket lockar... frågan är ifrån vilken denna är tagen ifrån?

Postad 05 augusti 2010 - 22:36
Postad 08 augusti 2010 - 14:01
Jag söker en film, den är gjord 2006-2007 tror jag.
Det är en skräck film gjord i usa.
Det handlar om någon slags levande tagg, som när folk el djur blir stuckna dör och blir övertagna av denna livsform.
Största delen av filmen utspelas på en bensinstation där dom försöka ta sig till bilen utan att bli tagna av människor som blivit tagna av taggarna.
Hmm vet inte vad jag ska skriva mera

Postad 08 augusti 2010 - 17:17
Jo jag söker en film som handlar om en pojke som cyklar ute i natten och så börjar det blixtra och dundra så han springer in i ett bibliotek. Där läser han böcker, och han kommer in i alla sagorna. Han får tex vara med i Dr Jekyll and Mr Hide!
Uppskattar verkligen om någon kan svara! Tack på förhand
MvH
Viktor
Postad 09 augusti 2010 - 00:33
Splinter?Jag söker en film, den är gjord 2006-2007 tror jag.
Det är en skräck film gjord i usa.
Det handlar om någon slags levande tagg, som när folk el djur blir stuckna dör och blir övertagna av denna livsform.
Största delen av filmen utspelas på en bensinstation där dom försöka ta sig till bilen utan att bli tagna av människor som blivit tagna av taggarna.
Postad 10 augusti 2010 - 08:26
Pagemaster?Halloj!
Jo jag söker en film som handlar om en pojke som cyklar ute i natten och så börjar det blixtra och dundra så han springer in i ett bibliotek. Där läser han böcker, och han kommer in i alla sagorna. Han får tex vara med i Dr Jekyll and Mr Hide!
Uppskattar verkligen om någon kan svara! Tack på förhand
MvH
Viktor
http://en.wikipedia....wiki/Pagemaster
Postad 12 augusti 2010 - 09:21
Tjaba, här kommer tiotusenkronorsfrågan:
I mitten på åttiotalet hyrde jag och en polare en riktig b-film. Där huvudrollsinnehavaren körde motorcykel i en form av (flykten från New-York) anda genom bostadsområden som hade blivit svartlistade av regeringen. Och skulle städas bort. Givetvis ville inte alla invånare städas undan så lätt och polisbrutaliteten tog överhand. Då kliver vår hjälte fram och rensar upp så gott han kan bland snutar och soldater i flerbostadshusen...
Har fasen inte mer minne än så just nu. Men en scen är grym när en polis kommer genom en dörr och får hjälmen sönderlsagen med ett baseballträ.
Det här är en grym b-rulle jag skulle vilja ha namnet på. Lycka till.
Mvh
/PML73
Tror det kan det vara 'The Bronx Warriors' från 1982?
Postad 06 september 2010 - 18:59
De tar sig till en stuga med vänliga människor som tar hand om dem i några dagar innan de flyr vidare och då flyr de genom snö. Ena killen åker på en släde har jag för mig. Minns ej slutet, men det var nog inte lyckligt.
Det är en färgfilm och troligen gjord mellan 60 och 80-talet.
Postad 08 september 2010 - 20:55
Har tyvärr väldigt dåligt info om den.
Det är en skräckfilm från de senaste 10 åren skulle jag tro(inom 5-6 verkar rimligast). Den handlar om ett hotell eller en bensinmack eller dylikt, kommer ihåg att där är mörkt väldigt mycket, typ startar med att se en gammal flashig skylt med rosa neon tror jag eller sådär.
En man som mördar en efter en och man får inte veta vem det är förräns väldigt sent som vanligt. Sedan är det något om nått förhör av en person som då talar om detta.
Också så är det något med Apelsiner, Orange, kommer inte ihåg om det är Orange County eller om det är på en Apelsin farm, men i vilket fall som helst så slutar den på ett sådant ställe någonstans.
Usch låter väldigt vagt, men hoppas på att någon vet. Blir galen på detta, fått väldigt mycket minnen på musik och filmer som man inte minns namnet på.

Postad 08 september 2010 - 21:18
Det enda jag kommer på i form av western där dom bränner ihop sår med krut, Clintans Two Mules for Sister SaraJag letar efter en film som jag såg på tv för säkert 15 år sedan. Minns inga namn eller så, men däremot att det var en Western, troligen utspelade den sig i USA. Två huvudpersoner (de är vita båda två, minns ej ålder) flyr från några, har för mig att de är skurkar som flyr från lagen, och ena killen blir skjuten i typ magen varpå de tvingas hälla på krut och bränna ihop såret. Den här scenen utspelar sig i dammig western-miljö, förmodligen klippig öken.
De tar sig till en stuga med vänliga människor som tar hand om dem i några dagar innan de flyr vidare och då flyr de genom snö. Ena killen åker på en släde har jag för mig. Minns ej slutet, men det var nog inte lyckligt.
Det är en färgfilm och troligen gjord mellan 60 och 80-talet.
Postad 09 september 2010 - 00:51
det låter som det skulle kunna vara Identity? (imdb)Det är en skräckfilm från de senaste 10 åren skulle jag tro(inom 5-6 verkar rimligast). Den handlar om ett hotell eller en bensinmack eller dylikt, kommer ihåg att där är mörkt väldigt mycket, typ startar med att se en gammal flashig skylt med rosa neon tror jag eller sådär.
En man som mördar en efter en och man får inte veta vem det är förräns väldigt sent som vanligt. Sedan är det något om nått förhör av en person som då talar om detta.
Också så är det något med Apelsiner, Orange, kommer inte ihåg om det är Orange County eller om det är på en Apelsin farm, men i vilket fall som helst så slutar den på ett sådant ställe någonstans.
Postad 09 september 2010 - 12:23
Är någon som hamnar i en annan värld, parallelt universum eller liknade. Lite fantasy-stuk. Minns någon sten/klippa som var varm eller något som någon ligger och steks på. Tror jag minns en av skådisarna, tyvärr inte hans namn eller någon film han varit med i, annars skulle jag kunna leta i imdb. Gissar på att filmen är från slutet av 70 till mitten av 80.
Postad 22 september 2010 - 22:39
Det enda jag kommer på i form av western där dom bränner ihop sår med krut, Clintans Two Mules for Sister Sara
Nä, den är det inte. Det var två cowboys/outlaws i huvudrollerna.
Postad 23 september 2010 - 11:48
Jag har en återkommande scen i min hjärna som jag sett på film. Jag lyckas inte hitta vad filmen heter men ni kanske vet.
Filmen handlar om två män en ond och en god tror jag. Den ena mannen jagar den andra tror de kommer från någon annan planet eller tid. Scenen jag har i huvudet är att den ena mannen sätter fast den andra mannen med handfängsel medans han ska gå å göra något. Sen får man se den mannen som är fängslad dra loss handen från handbojorna. När mannen kommer tillbaka så har jag för mig att handen hänger kvar i handbojorna men mannen är borta. Sen får man se att mannen som drog sig loss växer ut en ny hand. Vet ej vad filmen handlar om riktigt men detta är vad jag kommer ihåg från den.
Någon som vet vad filmen kan tänkas heta?
Postad 01 oktober 2010 - 21:03
KOmmer inte på vad den heter men det handlar om ett par å några polare som bor vid stranden.
Men hans tjej flyger iväg på ett jobb och han har tänkt att fria.
Så hans polare sliter in han i en husbil och det blir en road tripp.
På vägen plockar dom upp 2 tjejer som sjunger.
Ena kilen är lite så där hardcore å surfar på taket =P
Men när han väl kommer till tjejen så håller hon på med någon annan och han blir förälskad i en utav tjejerna dom plockar upp.
Någon som har en idé? Kommer inte ihåg namnena på skådisarna så det blir lite jobbigt där:/
MVH
Postad 02 oktober 2010 - 15:36
Enda jag kommer ihåg är att det är ett gäng med brorsor som tar ut den minsta ut och fiska i bergen i en fors, Så tar de med en kompis som alltid "mobbar" den minsta killen. dålig förklaring men inte mycket jag kommer ihåg av den
Postad 03 oktober 2010 - 10:03
Kan det vara den här du letar efter?Letar efter en film
Enda jag kommer ihåg är att det är ett gäng med brorsor som tar ut den minsta ut och fiska i bergen i en fors, Så tar de med en kompis som alltid "mobbar" den minsta killen. dålig förklaring men inte mycket jag kommer ihåg av den
A river runs through it
Postad 03 oktober 2010 - 17:46
nepp tyvärr inte tack endå
Jag vet exakt vilken film du menar, men har inte sett den och kan inte komma på vare sig titel eller skådisar.
Postad 06 oktober 2010 - 08:47
+1Jag vet exakt vilken film du menar, men har inte sett den och kan inte komma på vare sig titel eller skådisar.

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar