Officiell Tråd- Xbox 360
5039 svar till detta ämne
Postad 22 oktober 2005 - 17:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Jag kollade igen en drös demo filmer idag. Vissa spel ser kanon ut tex PGR3. Men jag blev grymt besviken på tex perfect dark zero, jag vågar påstå att Max payne 2 på min AMD 2500+ ser bättre ut. Alltså inte ett nextgen spel enligt mig... Har jag för höga krav, eller är det den här standarden boxen kommer ungefärligt klara av? Vad tror ni? Uttnyttjas inte kraften till fullo?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kan säga med en gång att filmen du sett inte gör spelet rättvisa, alternativt så kan du inte bedöma hur grafiken ser ut från filmen. PDZ är ett av de snyggaste spelen som kommer till releasen, det slår F.E.A.R grafiskt och det kommer du se när du väl ser det framför dig eller i Demobutikerna. Jag lovar Vad gäller standarden som xbox 360 kommer klara av så är det här bara början. 1) Utvecklarna fick final kits under TGS, vilket väl är för ca en månad sedan. De har inte haft någon tid på sig att optimera spelen för de specsen som final kits har. De har fått flytta över koden från alphakits till betakits och nu till final kits, och detta går inte smärtfritt. Man kan säga att de arbetat med alphakits, kanske även betakits, som bas/grund. Dessa enheter har inte slutgiltig hårdvara, de låg på 30-60 % av final kits i rå kraft. 2) Man har långt ifrån lärt sig att hantera maskinen. Inte speciellt många av releasespelen använder sig av mer än 1 core (det finns 3). Heck, vissa använder endast en tråd, (det finns 6). När de väl lärt sig detta kommer vi få se en dramatisk ökning i kvalitet. Xbox 360 är ett kraftpaket. 3) Av dessa orsaker så ser alltid första generationens spel sämre ut, jämför dagens spel med de som kom till xbox i början (undantaget Halo). Det är en markant skillnad, och jag tror skillnaden kommer bli ännu större för xbox 360. Och jag tycker inte spelen är på något sätt dåliga. Visst finns det plumpar i protokollet, framför allt spel som utvecklas även till dagens generationer såsom Gun, Tony Hawk och Battlefield 2. Men de renodlade 360 spelen ser fantastiska ut (Kameo, PGR3, PDZ, Condemned osv osv). Och detta är bara början. När utvecklarna slutat göra spel till xbox, runt slutet av 2006, och satsar helhjärtat på nextgen kommer vi inte få några fula spel längre. Förhoppningsvis Kolla in det här spelet btw. Riktigt härlig skräckkänsla, grymt bra AI och jawdropping fysik. Condemnedhttp://media.xbox360...997/vids_1.html (4 första filmerna) http://www.1up.com/d...ory?cId=3144973
Postad 22 oktober 2005 - 18:44
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Arrrgg, Skulle inte kollat Condemned, nu vill jag ju ha det också!
Postad 22 oktober 2005 - 19:33
Articat
-
Articat
-
Användare
-
-
123 inlägg
hehehe det där spelet såg riktigt snyggt ut faktiskt, snacka om ultravåld dock
Postad 24 oktober 2005 - 07:32
Unregistered71ffa625
-
Unregistered71ffa625
-
Användare
-
-
234 inlägg
Så, nu har man alltså smällt allting från i lördags. Var som en del av er vet på en förhandsvinsning av xbox360. xbox-se.com samt microsoft stod för hela kalaset. Vi hade 6 timmar på oss under lördagen att känna och klämma på spelen - Dead or Alive 4, Project Gotham Racing 3, Perfect Dark Zero samt Kameo. Måste säga att det började bra, det första som man får i öronen är, det finns dricka i kylen och cider samt öl för er över 18 år  .. Sedan blir vi visade till fyra olika rum med plasmatv's från samsung. Självklart tog man det rummet med den största tv'n, där det oxå fanns surroundanlägnging. Alla maskiner var devkits där spelen kördes från hårddisken, i ofärdiga format. En lapp hängde på boxarna med infon att de var endast dryga 80% klara. Är ingen recensent men ger iallafall mina personliga intryck lite kortfattat. Det spel som jag och min bekant slog oss ned med på en gång var PGR3. Snyggt, snyggt och snyggt. Helt enkelt. Helt fantastiskt skulle jag väl inte säga, men ett generationsskifte helt klart. Spelet var till 80% klart som det har stått nu i en hel del tester, verkar inte finnas varken mer eller mindre - 80 % gäller. Fartkänslan infann sig direkt, ialla fall när man körde "incar view". Valde man att se bilen utifrån gick det genast segare men okay. Det var en del slowdowns, speciellt när man svängde tvärt och det vart lite för mycket på skärmen, men det skall vara fixat till releasen - får man hoppas på. 2-spelar läget gick knappt att spela, här snackar vi framedrops  vi gav upp i princip genast. Motionblur funkar mumsmums, väldigt snyggt, höjer känslan av fart avsevärt. Dessutom hör man även vägljudet när det börjar gå undan - extrapoäng. Detta spel gick nog mest av alla hos oss iaf. Dead or Alive 4 är för mig helt ointressant som alla fightingspel har varit. Vi testade inte ens detta spel utan vart tvingande när vi körde miniturnering, tog iallafall hem silverplatsen och gick iväg med en Xbox360 tröja i en storlek för liten... Snyggt var det, men har inget att jämföra med då jag inte spelat de andra i serien. Här var det en del banor som inte hade fått texturer ännu, såg iofs. käckt ut att spela i "rymden". TILLÄGG. Brösten gungar mer än någonsin på kvinnorna i spelet iaf Perfect dark zero, hade jag stora förväntningar på. Tyvärr måste jag säga att spelet inte levde upp till dem alls. Kontrollen var under all kritik. Ganska oprecis och "hackig". Jag jämför med halo som har helt fantastisk kontroll. Svårt att till och med "snajpra". Testade med olika inställningar men inget stämde. Grafiskt sätt var det snyggt och stort. Detaljrikt även från långt håll. Grått och trist- vill ha kulörta färger och regnbågar som lyser. Är tyvärr ingen fps'are heller så man undrar vad jag gjorde här då hälften av spelen var för mig ointressanta.. TILLÄGG. Spelet är scriptat så att du vet vad du skall göra, och var du skall springa. Nu kanske det endast var så i början kanske försvinner längre fram, vad vet jag. Hur som helst, det visas med blå fluoroscerande pilar vart du skall gå och stå. Det som jag så mest fram emot att spela var Kameo. Tyvärr så hann jag inte spela särskillt mycket på det då dagens timmar bara försvann. Våra miniturneringar tog mycket tid och klockan var plötsligt 16:30 med endast en halvtimme kvar då vi slängde på kameo. Och det var jäkligt snyggt. En femetta för oss mysspelare, sen tog det slut för jag var tvungen att springa iväg till tåget så 5 minuter med kameo var allt jag fick... ehrm tog mig tid till. Vikken jäkla miss. Som ni förstår är jag ingen recensent, jag upplevde spelen och känslorna sitter i kroppen. Att få ut dem på papper(?) så att folk kan bilda sin egen uppfattning är en konst. Dessutom gjorde jag detta för skojs skull. Fråga gärna om specifika saker så kan jag nog svara får vi hoppas. Till er som undrar hur mycket kräm boxen drar så var strömdelen på 213W och stor som en större falukorv. Har ingen digitalkamera, dock tog min kamrat med sig en som vi konstaterade hade slut på batterier efter typ inga bilder alls *suck*. De bilder som togs är nog sådana som redan finns ute på nätet endock. Det som var mest synd om alltihop är att jag nu inte känner någon större lust att ladda hem filmsnuttar och trailers, leta på forum efter allt om maskinen jag kan läsa. Nu har jag ju spelat den. Det vart ett litet antiklimax. Men maskinen är beställd och PGR3 samt Kameo kommer spelas till dödagar vill jag lova. Hade gott. Edit : La till lite på texten
Redigerat av Unregistered71ffa625, 24 oktober 2005 - 11:41.
Postad 24 oktober 2005 - 07:53
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
snarare 3st va?
<{POST_SNAPBACK}>
3 Processor cores med 2 threads på varje, därför jag skrev 6. Om man ska kalla PS3:ans SPE.er för processorer så har den 7 ska man räkna boxens threads som processorer så har den 6. Iaf så det brukar jämföras på diverse tekniksidor, huruvida det stämmer eller inte får ngn annan avgöra... Jag tror personligen båda blir grymma maskiner och ser Motor Storm ut ngnstans i närheten av demot (knappast troligt iofs) så skaffar jag en PS3 direkt.
Postad 24 oktober 2005 - 14:41
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Tack för dina trevliga intryck Summan av kardemumman, 4 snygga spel och två du vill köpa. Ser bra (dyrt) ut  . Kändes PGR3 som 60 fps när det flöt? Det är väl inte riktigt 60 FPS av vad jag hört, men motion blur ska tydligen buffra så det känns som 60. Frameraten bör ju vara fixad i final version Fick ni göra vad ni ville med spelen eller var ni tvingade att spela vissa saker (tex fick ni köra med vilka bilar ni ville, var ni ville)? Var PDZ snyggare än Max Payne 2? Spelet är scriptat så att du vet vad du skall göra, och var du skall springa. Nu kanske det endast var så i början kanske försvinner längre fram, vad vet jag. Hur som helst, det visas med blå fluoroscerande pilar vart du skall gå och stå.
Det har visats även på filmerna, det är ett hjälpläge som finns på easy och försvinner på hårdare nivåer. Det där me kontrollen är du inte den enda som upplever. Jag tror och hoppas det är fixat till den färdiga versionen. Det som var mest synd om alltihop är att jag nu inte känner någon större lust att ladda hem filmsnuttar och trailers
 Nåja =P, på just de 4 spelen menar du? För övriga spel måste ju fortfarande kännas intressanta. När 360 väl kommer, kan man ju iofs ladda ner trailers på kommande spel och se dem i fullskärm på sin TV... Lite "klantigt" av dig att inte prova Kameo tidigare, med tanke på att du verkar gilla regnbågar  . Du måste ha lirat PGR väldigt länge
Redigerat av Zoiler, 24 oktober 2005 - 14:41.
Postad 24 oktober 2005 - 14:51
Articat
-
Articat
-
Användare
-
-
123 inlägg
Tack för din redogörelse!
Hur kändes Xbox360 överlag, dvs kändes det som en upphottad PC med nått dyrt grafik kort eller kändes det som något helt nytt dvs NEXTGEN all over
Jag förstog att PDZ var keff, såg ju taskigt ut på demofilmerna (sorry Zoiler)
Om du sätter ett betyg på vad det du har upplevt av boxen hittils vad skulle det bli (du får dela ut 10st sälar som max).
Postad 24 oktober 2005 - 14:54
Unregistered71ffa625
-
Unregistered71ffa625
-
Användare
-
-
234 inlägg
Tack för dina trevliga intryck Summan av kardemumman, 4 snygga spel och två du vill köpa. Ser bra (dyrt) ut . Kändes PGR3 som 60 fps när det flöt? Det är väl inte riktigt 60 FPS av vad jag hört, men motion blur ska tydligen buffra så det känns som 60. Frameraten bör ju vara fixad i final version 
Det känns som 60 men skall ju vara endast 30. Jo det skall va fixat till releasen. Och motionblur är mycket effekthöjande. Fick ni göra vad ni ville med spelen eller var ni tvingade att spela vissa saker (tex fick ni köra med vilka bilar ni ville, var ni ville)?
Vi gjorde som vi ville helt och hållet, valde och vrakade. Startade om xboxarna för att byta spel etc. Var PDZ snyggare än Max Payne 2? 
Vet ej, har inte spelat max payne alls. (förmodar ironi i din fråga..) Det där me kontrollen är du inte den enda som upplever. Jag tror och hoppas det är fixat till den färdiga versionen.
Annars kan de inte räkna med någon större poäng vid recensionerna inte. Nåja =P, på just de 4 spelen menar du? För övriga spel måste ju fortfarande kännas intressanta. När 360 väl kommer, kan man ju iofs ladda ner trailers på kommande spel och se dem i fullskärm på sin TV...
Nja de spel som jag vill ha dvs. PGR3, Kameo. Övriga är ju fortfarande intressanta. Lite "klantigt" av dig att inte prova Kameo tidigare, med tanke på att du verkar gilla regnbågar . Du måste ha lirat PGR väldigt länge 
Jo vi satt länge med PGR3, dessutom så gick det åt mycket tid till tävlingarna. Vi var 8 st som tävlade i PGR3, Dead or alive 4 samt PDZ. Det var utslagsturnering , så många omgångar blev det. Till slut var klockan för mycket bara och kameo fick vara därhän, Men det var nog det visuellt snyggaste/färggladaste / Fredrik
Postad 24 oktober 2005 - 15:05
Unregistered71ffa625
-
Unregistered71ffa625
-
Användare
-
-
234 inlägg
Tack för din redogörelse! Hur kändes Xbox360 överlag, dvs kändes det som en upphottad PC med nått dyrt grafik kort eller kändes det som något helt nytt dvs NEXTGEN all over Jag förstog att PDZ var keff, såg ju taskigt ut på demofilmerna (sorry Zoiler) Om du sätter ett betyg på vad det du har upplevt av boxen hittils vad skulle det bli (du får dela ut 10st sälar som max).
<{POST_SNAPBACK}>
Huruvida det känns som nextgen eller inte låter jag vara osagt då den färdiga versionen inte är ute i butik. Men det vi spelade utav PGR3 och Kameo var betydligt bättre än vad jag sett till xboxen och PS2 iaf. Om man räknar bort 80% builds med buggar och annat ofärdigt och fyller ut dem till fullversion utan dessa buggs så är det nog "next-gen" för de som måste ha pricken över i'et. Upplevelsen är mycket bättre/större än hemma. Dels för att vi spelade på en plasma modell större samt i 720p. Hemma går ju spelen på en 32" i standardupplösning. De sälar du vill att jag skall dela ut låter jag de "riktiga" recensenterna sätta. / Fredrik
Postad 24 oktober 2005 - 15:20
bodybag
-
bodybag
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Xbox360 ska i veckan sättas upp på Virgin Superstore i London, någon som är sugen på att åka ner och lira lite ? (sthlm/gbg-london t&r 300, plus tåg 200)
MrMental: Ni fick inte se eller höra något om live ?
Postad 24 oktober 2005 - 15:37
Unregistered71ffa625
-
Unregistered71ffa625
-
Användare
-
-
234 inlägg
MrMental: Ni fick inte se eller höra något om live ?
<{POST_SNAPBACK}>
Faktum är att turneringen vi körde mot varandra i PDZ kördes över live då det var lättare att få det att fungera än över lan.. Annars inget annat än spelen, tyvärr.
Postad 24 oktober 2005 - 15:50
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Jag förstog att PDZ var keff, såg ju taskigt ut på demofilmerna (sorry Zoiler)
<{POST_SNAPBACK}>
Lugnt  , han gillar ju inte FPS och spelade en ofärdig version. Jag har fullt förtroende
Postad 24 oktober 2005 - 19:25
Articat
-
Articat
-
Användare
-
-
123 inlägg
Jag hittade detta på ett annat forum,en till kille som har fått chansen att testa Xbox360.managed to get some serious play time with the Walmart 360 demo unit and have made some observations good or bad you decide..
Impressions for Hardware: The Unit is slightly smaller in width than the current XBOX 360 and about 3/4 the size in height of the current xbox. It does not look as small as the PS2 (new one) mabey put two of them together and it looks that way. Also the power supply I saw was much smaller than the Brute we have been seeing pictures of on the net.
The Joystick though locked down, I could tell was MUCH nicer. I reached every button easily, though the way it sits in your hands your trigger fingers lay on the bottom two buttons and the shoulder ones are up a bit higher, might take some getting used to if your required to press the top ones often or in combination with others. The Controller felt like plastic with a slight grip to it, not bad.. Overall I was impressed with the buttons and response from the joystick. On a side note I am not a fan of the White color.. I tend to like silver or black to match my hi-tech equipment. But whos complaining.
On to the Games:
Before I get into the games I want to state here, I do not think these games are a final representation of the games they might be close, but I noticed on EVERY game there were JAGGIES, I hope and pray that AA has not be implemented. If it has than Im a bit upset that this problem still has not be addressed. Along buildings and vehicles I noticed tons of them no more than current XBOX but this is next GEN!
Kameo: This game looks great it reaks of Nintendo, which is good If you have kids or want a safe game Kameo is the one. The Graphics were crips COLORFUL and the gameplay was easy to pick up. The character animations were great and boxing Trolls as a Flower was funny as hell. I did notice a bit of slowdown but that could be cause of the demo status.
COD2: This game is sweet the Grahics looked better than my PC and that was on a crappy HDTV screen. (Caution tons of Jaggies mentioned above) but this was a great looking game the "SMOKE" bonners everyone is getting is not called for IMOH yeah it looked good, but what I saw was like ok cool smoke, I was not as excited as everyone makes it out to be. The AI seemed pretty smart, but there were some duds also just standing straight behind a window firing away without moving around. Overall this was the Best game on the DEMO and a SURE-FIRE must have for FPS fans.
King-Kong: Let me say this now. I gave this game no thought prior to playing the Demo and now It's on my must have list. Ever though it's a movie game I was floored by the characters in this game. The Atmosphere that was presented looks GREAT. Trying to fight off a T-REX with a stick was awsome, though I wish I had invereted the stick beacuse it lead to me getting eaten.. The second level was King Kong fighting a T-Rex and MAN it was great. The Characters change due to the damage in fighting. Kong had many scratches along his back from the T-Rex and sadly again I got beat down.. There seems to be alot of scripted things in this game ALA- Half-Life and the Graphics were right up there with the premier launch titles. I played this more than any other demo and was shocked at the fun I had.. asssuming the entire game play out like the two levels I played TRUST ME this will be a sleeper hit!
Project Gotham Video was ok, I was excited about it, but now Im going to take a wait and see attitude to the racing games, IMHO Need For Speed looked funner.
Amped 3 was not that exciting to me, slightly better visuals than XBOX and looked to be a little more like SSX now. Nothing you have to have
If anyone has any questions I will reply with what I know, but from what I have seen and played I will round out my list of must have titles.
#1. COD2 - FPS #2. Kameo - Platform / Soft adventure #3. Elderscrolls - RPG #4. KING-KONG - Action Adventure / FPS #5. Need for Speed - Racing
Im sure alot of you will differ, and pick Project Gotham and you may be right from what I saw and read about them both Project Gotham looks like the same old game with better graphics and the ability to watch others race. I dont care for that myself as I hardly have time for myself to play..
Well I enjoyed my time with the 360 and look forward to seeing the real games cleaned up slightly more and AA enabled...
Postad 25 oktober 2005 - 07:30
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Denna site håller på att uppdateras. Blir kul att se vad som kommer upp. Hoppas lite på releaselista bl.a. Trailers m.m. lär ska finnas när den är klar: http://www.xbox.com/Hmmm, den svenska sidan dröjer. Dock inte en-us  Intressant angående priser. På MS egna sida står det nu $49.99 för Kameo. Motsvarar hela 394 kr exkl. skatter och så vidare. Blir intressant om motsvarande pris kommer på den svenska sidan. Blir svårare att ta ut överpriser för handlarna då. http://www.xbox.com/...meo/default.htmFinns även spel för 59.99 såg jag nu: http://www.xbox.com/...box360games.htm (en hög med spel så man kan titta själv) Lite skumt angående Oblivion. http://www.xbox.com/...box360games.htmDatum : to be notified bådar inte gott 480i bådar inte heller gott... skumt var det som sagt var. Hittade Oblivion uppe i rulllistan med titlar för övrigt edit: står tydligen TBD på alla spels datum så betyder nog ingenting iallfall då... Och här en länk till den svenska sidan: http://www.xbox.com/sv-SE/Kameo 599kr enligt den. Jaja. På den amerikanska siten står det att head-set följer med både 3 och 12 månaders Live-gold. Dessutom en rabatt kupong på 20 dollars som kan användas när man köper ett spel. Får se om det blir samma lika här i Sverige !? Ett extra headset känns ju lite onödigt i och för sig...
Redigerat av Donmeta, 25 oktober 2005 - 12:33.
Postad 25 oktober 2005 - 14:04
Thorre2000
-
Thorre2000
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Som sagt i omoddat skick kan jag till 99.9% säkerhet säga att det inte kommer att gå att koppla USB diskar direkt till den och kunna nyttja dessa såklart.
Detta är ngt MS hade basunerat ut annars. Däremot om/när den moddas så kommer det nog gå att lösa även om det förvisso inte ens är löst på dagens xbox...
Var har du läst att xbox360 ska kunna använda "vanliga" USB minnen förresten.
<{POST_SNAPBACK}>
Varför skulle man inte kunna använda USB diskar (så länge de inte kräver specifika drivisar), man ska ju kunna koppla in iPoden via USB samt visa bilder direkt från en Kamera via USB ...
Postad 25 oktober 2005 - 14:16
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Tja för att diskarna kanske ska formateras med ett passande filsystem (som dagens xbox).
Stöd för Ipod, och andra USB spelare samt minnen (som de uttalat stöd för) bygger de givetvis in.
I dagens xbox kan du tex inte bara stoppa i en disk, utan den ska formateras med tex evox el liknande för att funka du kan heller inte plocka ur den ur boxen och läsa den i en "vanlig PC" (utan hjälpverktyg).
Postad 25 oktober 2005 - 16:13
Thorre2000
-
Thorre2000
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Tja för att diskarna kanske ska formateras med ett passande filsystem (som dagens xbox). Stöd för Ipod, och andra USB spelare samt minnen (som de uttalat stöd för) bygger de givetvis in.
I dagens xbox kan du tex inte bara stoppa i en disk, utan den ska formateras med tex evox el liknande för att funka du kan heller inte plocka ur den ur boxen och läsa den i en "vanlig PC" (utan hjälpverktyg).
<{POST_SNAPBACK}>
Nu var det ju tal om en extern USB disk, inte att koppla in en vanlig hårddisk! Interfacet är väl det samma vare sig det gäller ett minne, en mp3-spelare eller en disk när den kopplas in via USB?
Postad 25 oktober 2005 - 20:24
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Nu var det ju tal om en extern USB disk, inte att koppla in en vanlig hårddisk! Interfacet är väl det samma vare sig det gäller ett minne, en mp3-spelare eller en disk när den kopplas in via USB?
<{POST_SNAPBACK}>
Vad diskuterar ni? Om en extern hårddisk ska kunna användas för att spara spel på? Mycket tveksamt. Om en extern hårddisk ska kunna användas för mp3or? Troligt. Att läsa från en disk och leta efter mp3:or är en sak, att spara en helt annan...
Postad 25 oktober 2005 - 20:49
autoconfig
-
autoconfig
-
Amatör
-
-
58 inlägg
MrMental: Tack för en trevlig sammanfattning! Verkar PGR3 motsvara vad high-res screenshotsen visar? T.ex: http://screenshots.t...otham-Racing-3/Det ser ju vansinnigt snygg och kantutjämnat där. Såg det likadant ut i verkligheten eller tror du dom har "fuskat" och lagt på AA i efterhand? Ät lite orolig för det sistnämnda..
Postad 25 oktober 2005 - 21:22
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Vad diskuterar ni?
Om en extern hårddisk ska kunna användas för att spara spel på? Mycket tveksamt.
Om en extern hårddisk ska kunna användas för mp3or? Troligt.
Att läsa från en disk och leta efter mp3:or är en sak, att spara en helt annan...
<{POST_SNAPBACK}>
Ok vi pratade nog om olika saker:-) Som humming säger så kommer det troligen funka med en USB disk och kolla bilder/mp3 plus vissa filmformat, jag var inne på att byta standard disken mot en extern USB disk och tex spara spel på denna mm.
Postad 25 oktober 2005 - 22:02
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
MrMental:
Tack för en trevlig sammanfattning! Verkar PGR3 motsvara vad high-res screenshotsen visar? T.ex: http://screenshots.t...otham-Racing-3/ Det ser ju vansinnigt snygg och kantutjämnat där. Såg det likadant ut i verkligheten eller tror du dom har "fuskat" och lagt på AA i efterhand? Ät lite orolig för det sistnämnda..
<{POST_SNAPBACK}>
Här behövs inte äta någonting Här är en pic från 80 % versionen Mr Mental fick se, AA ingår i 360 spel.  Däremot hade de stängt av vissa funktioner i den versionen tydligen, såsom vissa reflektioner, för att det ska vara lättare att spela. Välkommen till forumet autoconfig
Postad 25 oktober 2005 - 22:48
autoconfig
-
autoconfig
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Här behövs inte äta någonting
Här är en pic från 80 % versionen Mr Mental fick se, AA ingår i 360 spel.
Däremot hade de stängt av vissa funktioner i den versionen tydligen, såsom vissa reflektioner, för att det ska vara lättare att spela.
Välkommen till forumet autoconfig 
<{POST_SNAPBACK}>
Tackar!  Skönt att få det bekräftat. Ska uppgradera min TV till en 32" LCD i samma veva som jag får hem 360:n den (förhoppningsvis) 2:a december så mina förväntingar är _något_ höga. Kanske för höga. Ska bli riktigt trevligt att lira PGR3 live. Kanske är dig man kommer se i backspegeln Zoiler?
Postad 25 oktober 2005 - 22:51
Thorre2000
-
Thorre2000
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Ok vi pratade nog om olika saker:-)
Som humming säger så kommer det troligen funka med en USB disk och kolla bilder/mp3 plus vissa filmformat, jag var inne på att byta standard disken mot en extern USB disk och tex spara spel på denna mm.
<{POST_SNAPBACK}>
Japp Hoppas man kommer att kunna kolla på film från en USB disk, är inte så sugen på att köpa XP MCE bara för det. Blir intressant att se om man kan byta standard disken mot en stor hårddisk. Hörde i någon intervju att MS lagt ner rätt mycket krut på göra hårdvaran svår att manipulera.
Postad 25 oktober 2005 - 23:34
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Kanske är dig man kommer se i backspegeln Zoiler?
Hehe, tveksamt eftersom jag inte köper på releasedagen. Och jag är inte helt hundra på att jag köper PGR3 heller med tanke på hur många andra spel jag prioriterar före PDZ, Oblivion, Kameo är det som lockar mest. Condemned (kommer en cool video på det på xboxyde snart) verkar bli riktigt bra också, sen har vi Call of Duty 2... Usch...
Postad 26 oktober 2005 - 00:00
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Det var en del slowdowns, speciellt när man svängde tvärt och det vart lite för mycket på skärmen, men det skall vara fixat till releasen - får man hoppas på. 2-spelar läget gick knappt att spela, här snackar vi framedrops vi gav upp i princip genast.
Laddade ner den här filmen som visar splitscreen i PGR3 från samma version du spelade. http://www.xboxyde.c...ws_2192_en.htmlJag såg inga framedrops överhuvudtaget, så man kan ju undra om du hade fått nån felaktig version  . Enda gången man märkte drops var när fler bilar fanns samtidigt på skärmen. Drawdistance var ju skitbra och allt annat också. Bilarna saknade reflektioner och såg lite enklare ut.
Postad 26 oktober 2005 - 07:23
Unregistered71ffa625
-
Unregistered71ffa625
-
Användare
-
-
234 inlägg
MrMental:
Tack för en trevlig sammanfattning! Verkar PGR3 motsvara vad high-res screenshotsen visar? T.ex: http://screenshots.t...otham-Racing-3/ Det ser ju vansinnigt snygg och kantutjämnat där. Såg det likadant ut i verkligheten eller tror du dom har "fuskat" och lagt på AA i efterhand? Ät lite orolig för det sistnämnda..
<{POST_SNAPBACK}> Här behövs inte äta någonting
Här är en pic från 80 % versionen Mr Mental fick se, AA ingår i 360 spel.

Däremot hade de stängt av vissa funktioner i den versionen tydligen, såsom vissa reflektioner, för att det ska vara lättare att spela.
Välkommen till forumet autoconfig 
<{POST_SNAPBACK}>
Hej och välkomna till en ny dag.. Ät på du, för så ser det inte ut "in-game". Inte det vi spelade iaf. Zoilers bild är tagen från "photo mode" som är som ett replayläge om jag inte missminner mig, testade inte, där man kan ta foton ("screenshots" på sin bil efter ett race) . Visst är det "ingame" men inte när man spelar banorna i realtid. Och möjligt att AA kommer på sen men det lär inte se ut som din bild du länkade till iaf. Det vore en stor förbättring, tror knappast att de fixar det innan release. Men vem vet vad de har i rockärmen.. Och när jag sa en del framedrops, så var det endast på en bana där man svänger in på en allé med massor med träd på varsin sida i full karriär. Ingen annanstans utom då i 2-spelarläge Enda gången man märkte drops var när fler bilar fanns samtidigt på skärmen. Drawdistance var ju skitbra och allt annat också. Bilarna saknade reflektioner och såg lite enklare ut..
Stämmer det du säger, när man kör splitscreen så tas ofta vicket visuellt godis bort för att inte påverka frameraten.. Vi får däremot hoppas att vi spelade en ganska tidig build. Oavsett vad så är jag positivt överaskad faktist.
Postad 26 oktober 2005 - 10:52
autoconfig
-
autoconfig
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hittade den här tråden: http://www.xboxyde.c...ws_2167_en.htmloch som du säger verkar det dessvärre luta mot att AA inte kommer vara på när spelet släpps. Det drar ju en hel del kräm och frågan är om dom hinner optimera tillräckligt på så kort tid för att kunna ha det på utan att offra framerate. Verkar inte gå att hitta någon konkret information om detta. Den högupplösta filmen där ger dock ett schysst intryck av spelet. Edit: Plockat bort en onödigt lång Quote. /Fnk
Redigerat av fnk, 26 oktober 2005 - 11:21.
Postad 26 oktober 2005 - 13:00
Baboontrouble
-
Baboontrouble
-
Användare
-
-
154 inlägg
och som du säger verkar det dessvärre luta mot att AA inte kommer vara på när spelet släpps. Det drar ju en hel del kräm och frågan är om dom hinner optimera tillräckligt på så kort tid för att kunna ha det på utan att offra framerate
när man kör splitscreen så tas ofta vicket visuellt godis bort för att inte påverka frameraten
Jag som trodde att det skulle finnas i princip hur mkt kraft som helst att hämta i nextgen kosolerna!? Behöver man bli orolig, eller beror det bara på att det är första omgången spel?
Postad 26 oktober 2005 - 13:58
Articat
-
Articat
-
Användare
-
-
123 inlägg
den frågan undrar jag med Baboontrouble, är det nån som kan svara på det?
Postad 26 oktober 2005 - 13:58
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Jag som trodde att det skulle finnas i princip hur mkt kraft som helst att hämta i nextgen kosolerna!? Behöver man bli orolig, eller beror det bara på att det är första omgången spel?
<{POST_SNAPBACK}>
Hmmm jag trodde detsamma, om det inte ens är AA påslaget så blir ju det grafiska sämre än en schysst dator i dagsläget
Postad 26 oktober 2005 - 14:03
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Så här ligger det till  : Ät på du, för så ser det inte ut "in-game". Inte det vi spelade iaf. Zoilers bild är tagen från "photo mode" som är som ett replayläge om jag inte missminner mig, testade inte, där man kan ta foton ("screenshots" på sin bil efter ett race) . Visst är det "ingame" men inte när man spelar banorna i realtid.
Självklart är det inte så det ser ut när man verkligen spelar, man spelar väl inte med kameran bakvänd  ? Däremot är det exakt så spelet ser ut om man skulle stanna var som helst i spelet och kunna zooma runt med kameran, och vet ni vad. Jag ser inga jaggies. Photomode är inte alls som ett replayläge, du ges helt enkelt bara möjligheten att stanna var du vill i spelet, när du spelar, och leka med kameran. Se en video på detta här så får ni se vad jag menar: http://www.xboxyde.c...ws_2185_en.htmlAtt det är lite suddigt i början beror på att de åker snabbt vilket ger en motion blur effekt även i photomode, skulle de stoppat bilen och stannat hade det var skarpt. Men detta kan man även ändra i photomode där det finns massa scrollbars att leka med (ändra färg på fotot tex). Missa inte videon. Här är en bild på riktigt gameplay och inte heller här ser man några jaggies, inte ens på byggnaderna långt borta i horisonten. Så jag kan inte förstå vad ni pratar om, var i denna 80%-iga version ser ni jaggies?
pgr1.jpg 64,08K
118 Antal nerladdningar..det lär inte se ut som din bild du länkade till iaf. Det vore en stor förbättring, tror knappast att de fixar det innan release. Men vem vet vad de har i rockärmen..
Jag tycker det verkar fullt möjligt att du kan få en bild som ser ut så om du går in i photomode i final version. Tänk på att vissa reflektioner var avstängda i den version du spelade och det är det enda som skiljer från photomodevideon imo. Och när jag sa en del framedrops, så var det endast på en bana där man svänger in på en allé med massor med träd på varsin sida i full karriär. Ingen annanstans utom då i 2-spelarläge
Jag säger inte att du inte upplevde framedrops, men som sagt i den videon jag nyss länkade till ser jag inga som helst frameproblem. Den version du spelade kan inte vart lika komplett som den i videon Det drar ju en hel del kräm och frågan är om dom hinner optimera tillräckligt på så kort tid för att kunna ha det på utan att offra framerate
Spelutvecklare har ofta två eller flera versioner av sina spel samtidigt. En som de låter pressen (och andra tydligen) spela och en som de tar screenshots från. "Pressens" version har oftast saker/effekter avstängda för att spelet ska flyta bättre alternativt för att det inte ska krasha eller bugga. Den de tar screens från är snyggare men inte lika stabil och kanske har den inte optimerad framerate. Det är sånt man jobbar på mot slutet för att förbättra.
Postad 26 oktober 2005 - 15:12
Unregistered71ffa625
-
Unregistered71ffa625
-
Användare
-
-
234 inlägg
Det låter faktist som om du har spelat spelet Zoiler.... Photomode är inte alls som ett replayläge, du ges helt enkelt bara möjligheten att stanna var du vill i spelet, när du spelar, och leka med kameran. Se en video på detta här så får ni se vad jag menar:
Photomode är faktist något du går in i från huvudmenyn, och om man kan nå den mitt i spelets gång låter jag vara osagt. Jag testade som sagt inte det. Att det är lite suddigt i början beror på att de åker snabbt vilket ger en motion blur effekt även i photomode, skulle de stoppat bilen och stannat hade det var skarpt. Men detta kan man även ändra i photomode där det finns massa scrollbars att leka med (ändra färg på fotot tex). Missa inte videon.
Dessa scrollbars har jag lekt lite med, i det som jag säger är photomode vilket man når från huvudmenyn. Gick runt i mitt garage och fotade bilarna.. Jag tycker det verkar fullt möjligt att du kan få en bild som ser ut så om du går in i photomode i final version. Tänk på att vissa reflektioner var avstängda i den version du spelade och det är det enda som skiljer från photomodevideon imo.
Skall nog inte bli problem att få ut sådana bilder i den upplösningen i det såkallade photomode om allt är ifrån replayläge dä man inte behöver rendera allt i realtid utan kan använda den "scriptade" sparade sekvensen. Alla annat låter jag vara osagt. Det blir alltid samma fight om grafiken är på riktigt i sekvenser innan spelet är ute. Det är något jag inte vill gå in i. Sedan om versionen är oklar och allting förbättras innan release gör bara spelet bättre. Säger bara hur jag upplevde det. Om det stämmer med färdig version eller inte får vi se senare. / Lilla Jag
Postad 26 oktober 2005 - 15:52
autoconfig
-
autoconfig
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Så här ligger det till :
Här är en bild på riktigt gameplay och inte heller här ser man några jaggies, inte ens på byggnaderna långt borta i horisonten. Så jag kan inte förstå vad ni pratar om, var i denna 80%-iga version ser ni jaggies?
pgr1.jpg 64,08K
118 Antal nerladdningar
Jag ser heller inga jaggies. Det gör man heller inte i filmen jag länakde till i tidigare inlägg. Men jag gissar att det beror på att det inte är en 1:1 kopia av bilden. Bilden/filmerna har ju tagits med kameror med lägre upplösning. Att dömma av dom som sett spelet på riktigt så verkar det som att AA faktiskt inte är på i någon av de versionerna som folk hittills har spelat (även om man inte ser fenomenet på andrahandsbilder). Jag hoppas självklart att jag har fel men jag har blivit rätt skeptisk till att spelet kommer se ut som på utgivna screenshots.
Postad 26 oktober 2005 - 17:06
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Det låter faktist som om du har spelat spelet Zoiler....
Jo, högupplösta videos och detaljerade previews är ju "the next best thing"  . Det enda man inte kan uppfatta från detta är väl spelkänslan och i viss mån ljudet. Photomode är faktist något du går in i från huvudmenyn, och om man kan nå den mitt i spelets gång låter jag vara osagt. Jag testade som sagt inte det.
Jag vet inte om du kollade på videon jag länkade till men där ser det ut som om de går in i photomode mitt under spelets gång. Jag läste dock nyss på IGN och det verkar som du har rätt i att man bara kan äntra photomode under tiden som man tittar på en replay, samt huvudmenyn. När det gäller PGR3 så är det snyggast i photomode eller om man stannar och tittar runt. Inte lika snyggt när man kör eftersom man inte hinner upptäcka alla detaljer, plus att motion blur suddar ut detaljerna. Stannade du mycket och kollade in omgivningarna (publiken, byggnaderna)? Skall nog inte bli problem att få ut sådana bilder i den upplösningen i det såkallade photomode om allt är ifrån replayläge dä man inte behöver rendera allt i realtid utan kan använda den "scriptade" sparade sekvensen
Från Ben på Bizarre forum (jobbar med spelet) Nah our photomode uses in-game graphics - no funny tricks here. You can change the camera options (focus, motion blur etc.), but that's the limit of the artificiality.Men jag gissar att det beror på att det inte är en 1:1 kopia av bilden. Bilden/filmerna har ju tagits med kameror med lägre upplösning
Det är ju en teori, men jag vägrar tro på att alla videos och bilder jag sett på PDZ, Kameo, PGR3, DOA4 från olika siter skulle vara manipulerade att se bättre ut pga kameror med lägre upplösning Att ni kommer märka av jaggies när ni spelar på 360... Jag kan nästan garantera er att ni inte kommer göra det i de flesta spel. Är det inte så får ni väl skjuta mig när ni väl testat  . Så här tror jag: Spelar man på en projektor med stor skärm kanske man märker av lite jaggies, om man tittar efter det. På en 32" TV eller liknande kommer det vara mjukt som bäbishy  . Detta är min pessimistiska scen  Edit: Det jag snackade om olika builds förut: Bizarre hade tydligen 5 (!) olika builds på TGS. We hauled our own Xbox 360 development kit to Tokyo as we wanted to be absolutely sure we'd get the correct version of our game for show. In fact, we actually prepped about 5 different builds of PGR3 onto the kit just to be sure.http://www.bizarreon...omments=1&id=59
Redigerat av Zoiler, 26 oktober 2005 - 17:33.
Postad 26 oktober 2005 - 17:16
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Självklart kommer spelen utvecklas avsevärt från de som kommer nu till de som släpps om säg ett år. Ta bara en sådan sak som att många av de spel som släpps nu "bara" använder 1 av de tre processor "corerna". Hur många PGR3 använder vet jag inte men att spelet ser grymt bra ut är jag övertygad om. Väntar med TV köp till man kan koppla in ett x360 till lite olika tv i butik och jämföra
Postad 26 oktober 2005 - 18:43
Dr.Pohl
-
Dr.Pohl
-
Lärjunge
-
-
371 inlägg
Nu när i princip klart att PGR3 kommer att låsas på 30 fps ser jag inga som helst godtagbara ursäkter till att exkludera AA...speciellt inte lama "för att stabilisera framesen"...heck 30 fps är pinsamt nog!
Postad 26 oktober 2005 - 18:45
Unregisteredc7eed152
-
Unregisteredc7eed152
-
Amatör
-
-
81 inlägg
En snabb fråga: Vart kan man förhandsboka ett exemplar av PE-versionen?
Samtliga sidor jag har besökt har fyllt sin kvot eller så skriver dom ingenting om tillgång...
Redigerat av Unregisteredc7eed152, 26 oktober 2005 - 18:46.
Postad 26 oktober 2005 - 20:17
autoconfig
-
autoconfig
-
Amatör
-
-
58 inlägg
En snabb fråga: Vart kan man förhandsboka ett exemplar av PE-versionen?
Samtliga sidor jag har besökt har fyllt sin kvot eller så skriver dom ingenting om tillgång...
<{POST_SNAPBACK}>
Jag var inne i en Game affär här i malmö och förbokade förra veckan och det verkade finnas många ex kvar. Så har du en sådan i närheten borde det vara fritt fram där!
Postad 26 oktober 2005 - 20:29
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Jag skulle också bli förvånad/besviken om de exluderat AA i PGR3. Tror inte att det kommer bli så men ändå.
Undrar när/om de stora elektronik ladorna tänker ha nån förhandsbokning, eller ens nån info om xbox360 på sina hemsidor. De har väl som vanligt ingen koll så de ens vet om att de kommer en xbox360.
Postad 26 oktober 2005 - 21:17
Unregistered71ffa625
-
Unregistered71ffa625
-
Användare
-
-
234 inlägg
Jag läste dock nyss på IGN och det verkar som du har rätt i att man bara kan äntra photomode under tiden som man tittar på en replay, samt huvudmenyn.
Stannade du mycket och kollade in omgivningarna (publiken, byggnaderna)?
Det gjorde jag/vi en del, och måste säga att det är fantastiskt snyggt. Men ändå inte som på bilden autoconfig länkade till den måste vara manupulerad eller annat. Får inte ihop det med den builden vi spelade. Men men... Nah our photomode uses in-game graphics - no funny tricks here. You can change the camera options (focus, motion blur etc.), but that's the limit of the artificiality.
Kanhända att jag är ett mongo trots allt Att ni kommer märka av jaggies när ni spelar på 360... Jag kan nästan garantera er att ni inte kommer göra det i de flesta spel. Är det inte så får ni väl skjuta mig när ni väl testat 
Huka dig du för snart laddar jag pickan. Skämt åsido, det var en del jaggar på ,som sagt tidigare, den testversion jag spelade. vi spelade dock på en stoor skärm med fantastiskt krispig bild. Kan ha gjort sitt. Med min 32" 50Hz lär det se ut som en nyrakad beväringsöverläpp. / Ännu ett inlägg från mig..
Postad 26 oktober 2005 - 22:01
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
...måste säga att det är fantastiskt snyggt. Men ändå inte som på bilden autoconfig länkade till den måste vara manupulerad eller annat. Får inte ihop det med den builden vi spelade. Men men...
Läste ytterligare på Bizarres hemsida och den versionen du spelade på hade både bumpmapping (reflektioner från alla håll) och Anisotropic Filtering (ger bättre texturer) avstängt för att det skulle fungera bättre. AA sa de inget om eftersom folk inte la märke till att det saknades och därför inte frågade om det. Så det kommer med största sannolikhet se ut som den numera omtalade bilden (  ) när det väl skeppas  .
Postad 26 oktober 2005 - 22:31
Messiah
-
Messiah
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Alltså ska det bara vara 30fps? Jag tycker detta suger riktigt redan. Det var mycket snack innan maskinerna skulle komma och LÖFTEN om 60 fps på alla spel eftersom det fanns gott om kraft så att det inte skulle vara nåt bekymmer alls. Jag blir förbannad, sen stänga av reflektioner för att det ska bli lättare att spela? Vill dom inte visa att det hackar sönder med alla effekter på, nä jag accepterar inte att det är första omgången spel heller, ska hela första omgången spel suga bara för det, då får dom ju vänta med att släppa spelen. Det här känns lite stressat alltså och tacka Nintendo för att dom gör klart sina grejor innan dom släpper dom.
Redigerat av Zoiler, 27 oktober 2005 - 14:45.
Postad 27 oktober 2005 - 08:05
1977
-
1977
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
30fps i en "nextgen" är skrattretande och då med mycket avstängt. Väntar istället på Revolution & PS3 eller så fixar man nytt grafikkort till datorn för det kommer inte ta lång tid innan grafikkorten går om och förbi "nextgen".
Redigerat av Zoiler, 27 oktober 2005 - 14:39.
Postad 27 oktober 2005 - 08:26
Articat
-
Articat
-
Användare
-
-
123 inlägg
att du skulle köpa ett grafik kort och gå förbi next-gen tycker jag låter osannolikt.
då en nextgen-konsollerna är optimerade för just spel.
Håller dock med om att det suger rejält med 30fps,hoppas inte MS trampar sig på tasken nu, det funkar inte att släppa massa halvbra grejer,folk förväntar sig mycket av en nya generationens konsoller... Som det ser ut i dags läget så är det ett enda release spel som verkar vara riktig next gen, och det är kameo, det tycker jag är skandal..
Om Sony visar upp spelbara demon innan X-realesen, så avbeställer jag nog min xbox. Alltså om PS3 är så bra som sony har lovat dvs minst 2 x Boxen. Vi få väl se
Postad 27 oktober 2005 - 08:46
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Vad upprörda alla verkar. Känner ingen panik alls själv faktiskt. Väntar med eventuella sågningar tills man provat ett färdigt spel eller två
Sony som sagt var, vi väntar fortfarande på ett enda spelbart spel... 2007 release på maskinen i Sverige ? Då tar jag ställning till hur bra den verkar om ett år ungefär...
Nintendo är, förutom x360, ett givet köp om den blir så billig som de sagt. Väntar mig 1995 kr eller nått liknande alltså. Annars hamnar den på "vänta på prisfall listan". Låter mycket bra med worldwide release i juni för övrigt. Snart dags att visa vad den går för alltså.
Redigerat av Zoiler, 27 oktober 2005 - 14:40.
Postad 27 oktober 2005 - 09:07
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Alltså ska det bara vara 30fps? Jag tycker detta suger riktigt redan, det blir som sony sa, det är en xbox 1.5. Det var mycket snack innan maskinerna skulle komma och LÖFTEN om 60 fps på alla spel eftersom det fanns gott om kraft så att det inte skulle vara nåt bekymmer alls. Jag blir förbannad, sen stänga av reflektioner för att det ska bli lättare att spela? Vill dom inte visa att det hackar sönder med alla effekter på, nä jag accepterar inte att det är första omgången spel heller, ska hela första omgången spel suga bara för det, då får dom ju vänta med att släppa spelen. Det här känns lite stressat alltså och tacka Nintendo för att dom gör klart sina grejor innan dom släpper dom.
<{POST_SNAPBACK}>
Nej det är ingen som vet om det blir 30 el 60 just nu. De går inte ut och spikar 60fps tex för att andra saker skulle kunna strula och de då blir tvungna att sänka till 30 alternativt ha ett spel med drop i framerates. Vi vet först när det börjar närma sig launch om det verkligen blir 30 el 60, sen så förväntar jag mig inte superduper spel till launch iaf, såsom alla konsoller tidigare så kommer de bättre spelen (iaf snyggare och grafiskt bättre) allteftersom utvecklarna lär sig hantera kraften och verktygen som de har att jobba med. De har ju inte haft mer än några månader på sig med devkits och verktyg att ta fram spel, inte värst länge egentligen...
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 27 oktober 2005 - 09:24.
Postad 27 oktober 2005 - 10:40
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Som Wmadoss säger brukar och kommer aldrig första "generationen" spel till en ny konsol upp i vad hårdvaran kan prestera. Ett exempel på detta är t.ex. » Diamond reports developer discontent with PS3 tools Article posted by XanTium | 26-10-2005 21:47 | Permalink » Comment article
From game-science.com:
The latest issue of Japanese economy magazine, Weekly Diamond, reveals that developers are unhappy with the state of PS3 development tools, and software is likely to be late in coming for the hardware. The article states that PS3 dev tools have only just started shipping to developers this month, while 360 tools were shipped last summer. Furthermore, SCE has not yet announced the price of the console, so developers are unable to predict what audience they are targetting games at. President of Enterbrain, Hirokazu Hamamura, says "We are unlikely to see games exhibiting a level only PS3 can achieve until the end of 2007."
Så räkna inte med PS3 till dess launch då heller. Blir en lång väntan på next-gen för vissa  vid det laget PS3 släpps borde andra eller tredje generationen xbox360 spel släppas, ska bli intressant att se hur det påverkar i "kriget" mellan dem. Att säga att man hoppar över xbox360 p.g.a. dess launch titlar och därför vänta... och vänta... och vänta på PS3 kommer iallfall jag aldrig göra. Nä, Sony får krypa ur sin egen röv och se till att prova worldwide konceptet om de ska hänga med denna omgång nu när även Nintendo planerar att lansera worldwide i juni 06. Jag menar komma ut i Sverige ett år+ efter Xbox360 (båda med lika gammal/ny hårdvara, för den är nog densamma som på den PS3a som släpps i Japan redan i mars 06) och ett halvår efter Nintendo dessutom känns döfött Verkar som de tystat Ken (chefen för sony entertainment) efter hans uttalanden om att PS3 kommer bli dyr, men det gör inget för folk kommer skaffa sig ett andra arbete bara för att kunna köpa en. Det spekuleras ju i om detta var ett marknadsföringstrick eller inte. Om det var det känns det inte helt genomtänkt enligt mig. Hoppas den inte blir för dyr då det ytterligare skulle skada PS3an avseevärt. Vi som kunder gynnas nog av att det finns 3 olika konsol tillverkare på marknaden.
Redigerat av Zoiler, 27 oktober 2005 - 14:41.
Postad 27 oktober 2005 - 12:31
Brainiac
-
Brainiac
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
För det första:
Spelet är inte klart än!!
De har gott om tid att optimera koden, som flera redan nämt så har de slutgiltiga utvecklingskiten bara funnits tillgängliga i lite över en månad.
För det andra:
Bizarre har aldrig sagt att frameraten är spikad vid 30, de har sagt minst 30, alla som har någon kunskap hur en dator/tvspel fungerar vet att om man vill låsa en framerate vid 30 eller 60 (25, 50 här i europa) måste man garantera att det kommer ligga över det i alla situationer. I ett fightingspel är det relativt lätt, i ett bilspel fan så mkt svårare.
För det tredje:
Vänta på PS3 är inget alternativ för mig, inte ett livstecken utöver MGS4-filmen sen de fejkade filmerna på E3 (flamesuit on). Väldigt osannolikt att den släpps i Japan under våren 2006, tycker Sony borde visa spel efter spel om det var så.
[meningslöst babbel]
Sen att jag tycker att Sony har förstört spelbranschen med sina maskiner och att Xbox 360 känns som uppföljaren till världens bästa spelmaskin Dreamcast kan ha lite med mina åsikter att göra 
Nåja, blir väl kanske en PS3 också ifall Virtua Fighter 5 blir exklusivt till den, det är ju trots allt spelen man är ute efter, fastän de spelas på Djävulens maskin 
[/meningslöst babbel]
Postad 27 oktober 2005 - 13:12
Messiah
-
Messiah
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Alltså nu får ni ta och ge er, ni beskyddar MS som in i helsicke, dom har gott om tid att optimera koden, det är skitsnack, maskinen släpps snart liksom och dom ska ju hinna skicka ut spelen. Du kan vara rätt säker på att dom spelen är i stort sätt färdiga utom fordralen. Sen att det är svårt att få spelen i 60 fps, Burnout går ju i det, alltså detta är skandal och inget annat. Det finns ingen ursäkt att inte ha 60 fps. Sen att dom bara haft riktiga dev kits en månad, det är ju inte vårt problem, då får dom ju börja tidigare, tycker det låter löjligt alltihop.
Postad 27 oktober 2005 - 13:33
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Visst det är klart att de skulle kunna släppa den nästa år med troligen bättre optimerade spel.
Men bara för att eventuellt några first gen spel släpps nu som ej är optimerade, så sågar man konsollen bara för att den inte klarar dittan och dattan i spel som legat på ritbordet för inte så länge sen.
Man kanske inte ska ha skyhöga förhoppningar på de första spelen (även om jag tror de flesta kommer vara över förväntan) men som alltid så blir spelen bättre vad det lider....
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 705i Atmos
Anton
2025-05-20 10:45:14
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|