Ligger verkligen mjukvaran på disken? Utan något statistiskt underlag att stötta mig på så har jag känslan att i de flesta boxtyper ligger den i flashminne även om det finns en disk.Om du råkar hitta en box med gamla mjukvaran installerad kanske du kan klona disken i denna och stoppa in i din mottagare. Kanske.
Om de nu inte ändrat något i bootstrapen i boxen i samband med byte av operativ.
Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 28 februari 2012 - 09:59
Postad 28 februari 2012 - 10:33
Postad 28 februari 2012 - 11:26
Med Vänliga Hälsningar,
Adam.
Redigerat av Allente Sverige, 28 februari 2012 - 11:55.
Postad 28 februari 2012 - 14:20
Hallå.
Jag har som många andra också problem med min box/ar.
Min har haft dom flesta "CD-sjukdomarna" och jag har fått den utbytt en gång, ny strömadapter och nytt kort 2 ggr.
Nu så kommer meddelandet om att jag ska kontrollera kortet upp flera gånger per dag, de ska tilläggas att jag har ett nytt kort sen 3 veckor. Har redan blåst rent i kortläsaren och haft boxen strömlös i ca 30min.
Jag kontaktade CD och dom hävdade att dom inte kunde göra så mycket, då dom menar att det är kortläsaren som är dålig. Jag tyckte att eftersom jag fick en ny box för drygt ett år sen så skulle det fortfarande vara garanti på den, men enligt CD så gäller inte garantin på den nya boxen!?!
Vad har jag för alternativ i denna situationen?
Tacksam för hjälp/förslag.
//Patrik
Hej Patrik
Vi vill gärna försöka lösa dina bekymmer! Det vore toppen om du kunde skicka dina kontaktuppgifter i ett PM till oss här så kan någon av våra tekniker ringa upp dig. Vi skulle gärna vilja se över din strömförsörjning och reda ut varför problemen fortsatt trots att du fått nya delar.
Med vänlig hälsning
Pauline
Postad 29 februari 2012 - 11:20
Men strunt i det, vi höjer priserna istället, tvingar kunderna att byta box, då blir de nog nöjda...
Bra där CD...
Riktigt trist detta nu.

Postad 29 februari 2012 - 15:52
Blev uppringd igårkväll eftersom jag ju 'har haft lite problem med min box'.
Tycker inte att 2999:- för den nya boxen är nåt egentligt alternativ, åtminstone inte för mig.
Postad 29 februari 2012 - 16:02
Nej jag instämmer. Tycker det är lite saftigt att kasta ut 3000:- vartannat år för att få se på TV.Undrar om CD har börjat köra största charm-offensiven nu.
Blev uppringd igårkväll eftersom jag ju 'har haft lite problem med min box'.
Tycker inte att 2999:- för den nya boxen är nåt egentligt alternativ, åtminstone inte för mig.
Postad 29 februari 2012 - 16:10
Postad 29 februari 2012 - 16:41
Jag ringde upp för att kolla priset men avböjde.
Sitter på löpande kontrakt så kan ju bryta när som helst.
Alternativt tjacka 1 dream 8000 för 3500 - 4000 som funkar & man själv bestämmer över.
Så jävla trött på CD's

Postad 29 februari 2012 - 22:58
Postad 01 mars 2012 - 10:50
Postad 01 mars 2012 - 12:32
Du kan inte räkna med lika bra bildkvalite, sedan beror det på din Tvmottagare och hur mycket du värdesätter bra bild och vad det är värt i kronor...Mvh HSE.Kommer också säga upp mitt abonnemang i sommar och hoppa på Com Hem, deras box får man för 499:-. Om någon har erfarenheter av att byta från CD till Com Hem får ni gärna dra ett PM (tänker på skillnaden mellan boxarna, bildkvalité mm).
Postad 01 mars 2012 - 17:00
Inte har det väl varit någon uppgradering av mjukvaran sista månaden?
Någon annan som har samma problem?
Förutom alla andra "hyss" den har för sig, blinkande bild/korta hängningar strax efter uppstart, klart sämre bildkvalité efter införandet av Linuxmjukvaran, hängningar i kanalöversynen, att den tar bort marksända kanaler från favoritlistan, etc etc etc etc etc... Isses... Ja, har även märkt sen jag börjat jobba hemifrån att den slår på sig själv ibland för att 10 sekunder senare slå av sig igen - av sig självt. Kvalitetsmjukvara...
Nåja, det här med pausvägran - någon annan som sett det?
Cheerio!
/Rikard
Postad 03 mars 2012 - 11:13
Antar man måste binda sig för ytterligare 24månader
Postad 03 mars 2012 - 14:57
"Du låter som att du jobbar på Viasat", sa han. "Är du på riktigt?", frågade jag.
"Är det bättre att bara kunna spela in en kanal?", undrade jag. Men det bet inte på honom. Sedan la han på och då kokade jag förstås. Vad är det för fel på CDs kundtjänst? Tror dom ärligt att dom ska kunna övertala mig med usla argument? Dessutom med en nedvärderande ton. I dagens apparater är hårdvaran bara gränsen för möjligheterna, inte upplevelsen för kunderna. Att boxen stryps av CD är helt avgörande, inte vad boxen kanske kan i framtiden. I Canal Digitals värld lär man sig snabbt att aldrig köpa något som inte finns än.
Som grädde på moset blev nu uppsägningstiden fyra (4) månader i stället för en (1) pga att jag inte insåg detta den 29 februari. Jag har ju förstås ett löpande abb som är per kvartal. Jaha ja, ja det visste jag ju, eller? Sa att CD förstås är fria att sätta vilka tider ni vill, men tror inte att man kan behandla kunder som skit och få dom att stanna kvar eller komma tillbaka.
Idag har alltså Canal Digital lyckats sänka sig från en acceptabel nivå hos mig till lägre nivå än en slamkrypare.
Funkar inte Viasat nu, då slutar jag med TV. Aldrig aldrig mer CD. Har haft boxen i 6-7 år och trott att jag var nöjd, men nu känns det som att jag levt en lögn.
Ja just ja, fick även höra argumentet att det bara var ett fåtal som skrev på minhembio och "jag var tydligen en av dom typerna". Alla andra är nöjda. Ja, för så fungerar ju Sverige och Canal Digitals alla kunder. Alla missnöjda individer hör ju av sig till CD eller minhembio. Har man nått den nivån av självbedrägelse förtjänar man inga fler kunder.
Redigerat av Micleg, 03 mars 2012 - 15:37.
Postad 03 mars 2012 - 19:30
Jag känner igen beteendet. Undrar om vi pratat med samma person? Kan han heta som den där killen på linjen?Haha! Såg Viasat och deras nuvarande inspelningsbox med HD hos en kompis idag. Adjöss Canal Digital tänkte jag direkt. Ringer för att säga upp abonnemanget och får tjafsa med en pojkspoling som hävdar att ADB-boxen är mer avancerad än Viasats som faktiskt kan spela in två kanaler (som gamla CD-boxen).
"Du låter som att du jobbar på Viasat", sa han. "är du på riktigt?", frågade jag.
"är det bättre att bara kunna spela in en kanal?", undrade jag. Men det bet inte på honom. Sedan la han på och då kokade jag förstås. Vad är det för fel på CDs kundtjänst? Tror dom ärligt att dom ska kunna övertala mig med usla argument? Dessutom med en nedvärderande ton. I dagens apparater är hårdvaran bara gränsen för möjligheterna, inte upplevelsen för kunderna. Att boxen stryps av CD är helt avgörande, inte vad boxen kanske kan i framtiden. I Canal Digitals värld lär man sig snabbt att aldrig köpa något som inte finns än.
Som grädde på moset blev nu uppsägningstiden fyra (4) månader i stället för en (1) pga att jag inte insåg detta den 29 februari. Jag har ju förstås ett löpande abb som är per kvartal. Jaha ja, ja det visste jag ju, eller? Sa att CD förstås är fria att sätta vilka tider ni vill, men tror inte att man kan behandla kunder som skit och få dom att stanna kvar eller komma tillbaka.
Idag har alltså Canal Digital lyckats sänka sig från en acceptabel nivå hos mig till lägre nivå än en slamkrypare.
Funkar inte Viasat nu, då slutar jag med TV. Aldrig aldrig mer CD. Har haft boxen i 6-7 år och trott att jag var nöjd, men nu känns det som att jag levt en lögn.
Ja just ja, fick även höra argumentet att det bara var ett fåtal som skrev på minhembio och "jag var tydligen en av dom typerna". Alla andra är nöjda. Ja, för så fungerar ju Sverige och Canal Digitals alla kunder. Alla missnöjda individer hör ju av sig till CD eller minhembio. Har man nått den nivån av självbedrägelse förtjänar man inga fler kunder.
Postad 04 mars 2012 - 00:17
- Må denna box brinna i ****t.... Nu kan jag inte ens byta kanaler på den, den tokhänger sig nästan direkt efter uppstart,, Tur så kan den visa kanalen den just är på (fick familjen se melodifestivalen) men inga andra kommandon fungerar... Efter 5 hängningar på raken slet jag ut den från väggen och TV:n och hade det inte varit natten så hade den aldrig klart en RoHs certifiering......
Postad 04 mars 2012 - 13:12
Haha! Såg Viasat och deras nuvarande inspelningsbox med HD hos en kompis idag. Adjöss Canal Digital tänkte jag direkt. Ringer för att säga upp abonnemanget och får tjafsa med en pojkspoling som hävdar att ADB-boxen är mer avancerad än Viasats som faktiskt kan spela in två kanaler (som gamla CD-boxen).
"Du låter som att du jobbar på Viasat", sa han. "Är du på riktigt?", frågade jag.
"Är det bättre att bara kunna spela in en kanal?", undrade jag. Men det bet inte på honom. Sedan la han på och då kokade jag förstås. Vad är det för fel på CDs kundtjänst? Tror dom ärligt att dom ska kunna övertala mig med usla argument? Dessutom med en nedvärderande ton. I dagens apparater är hårdvaran bara gränsen för möjligheterna, inte upplevelsen för kunderna. Att boxen stryps av CD är helt avgörande, inte vad boxen kanske kan i framtiden. I Canal Digitals värld lär man sig snabbt att aldrig köpa något som inte finns än.
Jag tänker inte bemöta kundtjänsts bemötande i övrigt, men ADB-boxen är mer avancerad, spelar sedan uppdateringen för någon månad sedan in två kanaler samtidigt och har under det halvåret jag haft den fungerat klockrent...
Postad 04 mars 2012 - 13:45
Vill ställa(ledsamt nog) in mig i kören av alla hundratals kanske tusentals foruminlägg kring CD´s 250gb´s HD Box som sedan i Aug 2011 inte fugerat efter att CD sänt ut ny firmware.
Var idag i kontakt med Felanmälan och de angav:
- Testa med ny elkabel
- Om detta ej löser problemet så skulle jag återställa boxen till fabriksinställningar och återinstallera senaste firmware.
- Om detta ej fungerade då skulle jag OM jag förlängde erbjudandet med 24 mån kunna köpa boxen för 2990 kr(ge o ta ngn kr).
Blev efter att ha pratat med Felanmälan kopplad till Abonnemangsavd för att diskutera uppsägning av abonn. Detta var CD´s felanmälans lösning på mitt problem.

Jag fick efter liten stund prata med Abonn.avd. Där jag delvis fick samma info samt att hon trodde inte att sända en ny box av samma sort skulle lösa ngt... då de käne till bekymren med den.
Fick nu ett nytt erbjudande: Ny box av samma sort(som hon ej rekommenderade) eller den nya ABD boxen: 600 kr alt ca 1500 kr skulle jag behöva betala.
Jag sa till henne att det är inte OK att behöva betala för att få abonnemanget att fungera när det är CD som skapat felet. Rent principiellt så känns det galet att jag som kund skall behöva betala för CD´s misstag
Så min undran är hur CD kan:
1. Fortsätta och sälja gamla boxen
2. Inte ersätta de som har en icke fungerade box med en som garanterat fungerar, utan att kunden skall behöva betala en massa pengar för CD´s misstag med firmwaren. Hade ju i sådanfall varit enklare att sända ut gamla firmwaren istället.
Ett företag som månar om sina kunder på ett långsiktigt sätt hamnar inte i dessa typer av forum. Forumen är ju till lika mkt för CD´s skull att kunna hämta info/synpunkter/jämförelser för att man skall kunna förbättra sin produkt/erbjudande. Ser man på vad CD gör i detta fall så är det rätt graverande, de gör inget mer än "Byter kablar....." allt annat får man betala för.
Nu i veckan skall CD´s reklamationsavdelning ringa upp.... undrar vad de skall säga?
Tycker det vore enklare att alla som har bekymmer lägger in ett ärende till Konsumentombudsmannen och samtidigt sänder in sina klagomål till TV programmen Kalla fakta eller Plus. Verkar ju vara nutidens melodi för att få fart på företag, stick en mikrofon o kamera under näsan på en VD så vips så löses allt.
Canal Digital, LYSSNA på alla de som klagar och lös bekymret även om det svider ekonomiskt, det är ju knappast inte kunden som gjort fel. Har ni bekymmer med er leverantör av boxarna så tar ni den ekonomiska reglering med dem, men lös det för kunden. På det sättet får ni ju ha kvar dem.vilket borde vara lockande. Dessutom så skulle er personal slippa sitta och försvara sig och samtidigt erkänna att de förstår kunden men inte kunna göra ngt..
Bara win win för att alla om man tar sitt förnuft till fånga

MVH/B
Redigerat av bobrupp, 04 mars 2012 - 13:46.
Postad 04 mars 2012 - 14:22
Startar tv:n och digitalboxen och får en genomgående rosa (!) färgskala. Löste sig efter en omstart som tur var.
Postad 04 mars 2012 - 18:11
Postad 04 mars 2012 - 20:05
För att den upptäckt ett fel?"Ett fel uppstod - boxen startas upp om 10 sekunder". Någon som vet varför boxen startas om av sig själv?
Postad 04 mars 2012 - 20:25
Postad 04 mars 2012 - 20:41
Postad 05 mars 2012 - 13:57
Hej
Vill ställa(ledsamt nog) in mig i kören av alla hundratals kanske tusentals foruminlägg kring CD´s 250gb´s HD Box som sedan i Aug 2011 inte fugerat efter att CD sänt ut ny firmware.
Var idag i kontakt med Felanmälan och de angav:Informerade henne att jag följer dessa forum en del och hon kände mkt väl till att elkabeln och återställningen troligen inte löste problemet men var ändå detta som man måste göra.
- Testa med ny elkabel
- Om detta ej löser problemet så skulle jag återställa boxen till fabriksinställningar och återinstallera senaste firmware.
- Om detta ej fungerade då skulle jag OM jag förlängde erbjudandet med 24 mån kunna köpa boxen för 2990 kr(ge o ta ngn kr).
Blev efter att ha pratat med Felanmälan kopplad till Abonnemangsavd för att diskutera uppsägning av abonn. Detta var CD´s felanmälans lösning på mitt problem.
Jag fick efter liten stund prata med Abonn.avd. Där jag delvis fick samma info samt att hon trodde inte att sända en ny box av samma sort skulle lösa ngt... då de käne till bekymren med den.
Fick nu ett nytt erbjudande: Ny box av samma sort(som hon ej rekommenderade) eller den nya ABD boxen: 600 kr alt ca 1500 kr skulle jag behöva betala.
Jag sa till henne att det är inte OK att behöva betala för att få abonnemanget att fungera när det är CD som skapat felet. Rent principiellt så känns det galet att jag som kund skall behöva betala för CD´s misstag
Så min undran är hur CD kan:
1. Fortsätta och sälja gamla boxen
2. Inte ersätta de som har en icke fungerade box med en som garanterat fungerar, utan att kunden skall behöva betala en massa pengar för CD´s misstag med firmwaren. Hade ju i sådanfall varit enklare att sända ut gamla firmwaren istället.
Ett företag som månar om sina kunder på ett långsiktigt sätt hamnar inte i dessa typer av forum. Forumen är ju till lika mkt för CD´s skull att kunna hämta info/synpunkter/jämförelser för att man skall kunna förbättra sin produkt/erbjudande. Ser man på vad CD gör i detta fall så är det rätt graverande, de gör inget mer än "Byter kablar....." allt annat får man betala för.
Nu i veckan skall CD´s reklamationsavdelning ringa upp.... undrar vad de skall säga?
Tycker det vore enklare att alla som har bekymmer lägger in ett ärende till Konsumentombudsmannen och samtidigt sänder in sina klagomål till TV programmen Kalla fakta eller Plus. Verkar ju vara nutidens melodi för att få fart på företag, stick en mikrofon o kamera under näsan på en VD så vips så löses allt.
Canal Digital, LYSSNA på alla de som klagar och lös bekymret även om det svider ekonomiskt, det är ju knappast inte kunden som gjort fel. Har ni bekymmer med er leverantör av boxarna så tar ni den ekonomiska reglering med dem, men lös det för kunden. På det sättet får ni ju ha kvar dem.vilket borde vara lockande. Dessutom så skulle er personal slippa sitta och försvara sig och samtidigt erkänna att de förstår kunden men inte kunna göra ngt..
Bara win win för att alla om man tar sitt förnuft till fånga
MVH/B
"EDIT":
Nu har reklamationsavd ringt. Hon som ringde ville att en tekniker skulle guida mig genom ett antal felsökningssteg.
Enl henne skall de ringa i em.........
återkommer med varje steg i detta....tilldess att saken är utagerad.
"EDIT 2":
Idag ringde en tekniker. Omstallation genomfördes. Boxen låste(går ej att byta kanal) sig efter en omstart 3-4 timmar efter ominstall.
Med andra ord, problem kvarstår....
Story will be continued..!!
Redigerat av bobrupp, 05 mars 2012 - 22:13.
Postad 06 mars 2012 - 21:47
"EDIT":
Nu har reklamationsavd ringt. Hon som ringde ville att en tekniker skulle guida mig genom ett antal felsökningssteg.
"EDIT 2":
Idag ringde en tekniker. Omstallation genomfördes. Boxen låste(går ej att byta kanal) sig efter en omstart 3-4 timmar efter ominstall.
Tycker lite synd om deras tekniker, de vet nog lika väl som vi andra att inget kommer att hjälpa. De tvingas vara med i ledningens spel som verkar gå ut på att trötta ut kunder och låta garantiperioder löpa ut. Har samma problem som de flesta andra, men tänker inte betala för en ny box. Av någon konstig anledning får jag heller aldrig se någon av dessa "nöjd kund" undersökningar som det ofta refereras till, skulle vilja att någon grävande journalist tog reda på vem dessa skickades till...
Postad 07 mars 2012 - 11:30
Tycker lite synd om deras tekniker, de vet nog lika väl som vi andra att inget kommer att hjälpa. De tvingas vara med i ledningens spel som verkar gå ut på att trötta ut kunder och låta garantiperioder löpa ut. Har samma problem som de flesta andra, men tänker inte betala för en ny box. Av någon konstig anledning får jag heller aldrig se någon av dessa "nöjd kund" undersökningar som det ofta refereras till, skulle vilja att någon grävande journalist tog reda på vem dessa skickades till...
Det är dags att sätta CD:s ledning under lite press med andra ord.
Postad 09 mars 2012 - 13:05
Svinpälsar ??
Postad 09 mars 2012 - 13:21
Upptäckte just att de lyckats lura min gamla farsa att uppdatera till nya boxen. Verkar som att han fick problemet som kommer från el adaptern, men när han ringde supporten så hade de sagt att "oj, den är inte reparerbar, du får beställa en ny". Vilket han gjorde, för fullt pris förstås.
Svinpälsar ??
Vad hade han för box och vad hette den nya boxen?
Postad 09 mars 2012 - 13:47
SAGEM boxen, och de lurade honom att betala för att gå till den nya 500GB boxen.Vad hade han för box och vad hette den nya boxen?
Postad 09 mars 2012 - 14:26
SAGEM boxen, och de lurade honom att betala för att gå till den nya 500GB boxen.
För att strömadaptern var kass?
Postad 09 mars 2012 - 15:12
"EDIT":
"EDIT 2":
Hej !
Nu är saken utagerad.....
Lösningen blev efter några disk. med reklamationsavd: 1000 kr för nya boxen(500gb) samt en betalningfri månad. Netto kostnad för mig blir alltså ca 700 kr.
Ni som sitter med er ST101 250 gb HD box kan nog inte räkna med ngn lösning. Finns ingen som kan ange ngn form av tid när en FW till denna ST101 kommer vilket inte bådar för en lösning på denna bugg. Att inte fixa ngt sådant på 7 mån betyder i mjukvarukretsar att man aldrig kommer lösa det.
Att sedan ngn här innan skriver att CD säger "oj, den är inte reparerbar, du får beställa en ny" stärker ju bara detta.
Känns inte riktigt OK att stänga detta ärende med ca 700 kr som kostnad men att agera mer i detta kommer bara kosta en massa energi... o den vill jag lägga på ngt roligare.
OverAndOut
/B
Redigerat av bobrupp, 09 mars 2012 - 15:13.
Postad 09 mars 2012 - 15:22
Hej !
Nu är saken utagerad.....
Lösningen blev efter några disk. med reklamationsavd: 1000 kr för nya boxen(500gb) samt en betalningfri månad. Netto kostnad för mig blir alltså ca 700 kr.
Ni som sitter med er ST101 250 gb HD box kan nog inte räkna med ngn lösning. Finns ingen som kan ange ngn form av tid när en FW till denna ST101 kommer vilket inte bådar för en lösning på denna bugg. Att inte fixa ngt sådant på 7 mån betyder i mjukvarukretsar att man aldrig kommer lösa det.
Att sedan ngn här innan skriver att CD säger "oj, den är inte reparerbar, du får beställa en ny" stärker ju bara detta.
Känns inte riktigt OK att stänga detta ärende med ca 700 kr som kostnad men att agera mer i detta kommer bara kosta en massa energi... o den vill jag lägga på ngt roligare.
OverAndOut
/B
Det var ju både roligt och tråkigt att läsa.
Det är inte OK att behöva lägga 700 kr för att få en box som fungerar så som den förra boxen skulle ha gjort.
Lycka nu till med den nya boxen :-)
Jag kommer att följa CD:s handhavande av Sagem-boxen då jag anser att de gör tok-fel när de hanterar detta.
Tyvärr är det allt för många kunder som lagt allt från 1000 kr till fullpris för att få funktioner som de redan betalt för tidigare.
Det tråkiga med Sagem-boxen är att de kommer att snurra runt på begagnatmarknaden under lång tid framöver med en mjukvara som inte gör boxen speciellt lättsåld.
Bara för att CD verkar strunta i den här boxen så innebär inte det att problemen försvinner.
Redigerat av Kurvis, 09 mars 2012 - 15:23.
Postad 09 mars 2012 - 15:39
Det var ju både roligt och tråkigt att läsa.
Det är inte OK att behöva lägga 700 kr för att få en box som fungerar så som den förra boxen skulle ha gjort.
Lycka nu till med den nya boxen :-)
Jag kommer att följa CD:s handhavande av Sagem-boxen då jag anser att de gör tok-fel när de hanterar detta.
Tyvärr är det allt för många kunder som lagt allt från 1000 kr till fullpris för att få funktioner som de redan betalt för tidigare.
Det tråkiga med Sagem-boxen är att de kommer att snurra runt på begagnatmarknaden under lång tid framöver med en mjukvara som inte gör boxen speciellt lättsåld.
Bara för att CD verkar strunta i den här boxen så innebär inte det att problemen försvinner.
Tack för det....

Ja det är så dumt När inte CD tar sitt leverantörsansvar och försöker hålla kunden skadefri. De har ju ett kanonläge att framstå som den perfekt medialeverantören i detta fall, men pga av pengar så vägrar man. Sagem kunde betala den mellanskillnad som detta skapar vilket borde vara hundralappar efter att moms dras o nettopriser är framräknat
men men...

MVH/B
Redigerat av bobrupp, 09 mars 2012 - 15:42.
Postad 09 mars 2012 - 17:26
Postad 09 mars 2012 - 17:29
Har du hittat nån kanallista då?Aaaaaah! Nu är Viasats PVR-box från Pace installerad och signalstyrkan på topp. Vilken skillnad i hantering mot Sagem 101! Vilka snygga menyer! Vad snabb box! Och inget surrande! Otroligt.
Postad 09 mars 2012 - 17:47
CDs familjepaket går ju inte att matcha på Viasat, dom har ju inte ens alla kanalerna än, men det är ingen större skada skedd.
Med CD fick jag ju kolla på sexan via Boxer (kanske felinställt av mig?) men nu går det via Viasat och ser väldigt bra ut och inga störningar à la Boxer alls.
Redigerat av Micleg, 10 mars 2012 - 07:32.
Postad 09 mars 2012 - 19:43
Garantin lär väl ha gått ut nu också, så det känns inte som det är nån idé att ringa kundtjänst.
Inte speciellt konstruktiv post av mig, jag vet - jag är bara fascinerad över att hitta så många personer som delar mitt problem.
Edit: Sådärja, en halvtimme utan ström och boxen fungerar igen. Tack då.

Redigerat av Unregisterede0ff06af, 09 mars 2012 - 19:55.
Postad 10 mars 2012 - 09:07
Yep, men det visste ju inte farsan. Han såg ju bara felmeddelande och ringde "kundtjänst". Och de tyckte att han som trogen kund efter 20 år borde köpa den nya boxen, eftersom den gamla var trasig.För att strömadaptern var kass?
Jaha, sa han och la halva pensionen på en ny box.
Jag blev skitförbannad när jag hälsade på och såg vad som hänt, men ville inte göra honom lessen.och påpeka att han kunde ha löst det för några tior...
Postad 10 mars 2012 - 19:08
Postad 11 mars 2012 - 02:30
Postad 11 mars 2012 - 07:35
Sök i denna tråd på Kjell o company så ska jag ha lagt upp en länk till den..
Postad 11 mars 2012 - 09:45
Gör en fabriksåterställning. Tyvärr samma tips som CD ger. Låt oss alla hoppas att det råder bot på ditt problem.Nu tar det ca 7-10 sekunder för boxen att utföra valfritt kommando (t.ex byta kanal, gå in programguiden). Det är outhärdligt!
Spontant låter det dock som att hårddisken håller på att krascha. Det är min gissning. Helt okvalificerad men ändock det jag gissar på.
Fast då borde boxen även ha problem att spela upp/spela in material.
Postad 11 mars 2012 - 11:27
Postad 11 mars 2012 - 12:28
Redigerat av Melmac, 11 mars 2012 - 12:28.
Postad 11 mars 2012 - 13:37
Jag köpte en på Kjelle, en ställbar som gav mer kräm än originalst, funkat kanon med den.
Sök i denna tråd på Kjell o company så ska jag ha lagt upp en länk till den..
Tack, hittade den. Ska ge det ett försök i veckan. Blir tamigfan galen på de här felen.
(För nytillkomna som inte orkar söka, http://www.kjell.com...gat-60-w-p44514 - och det skulle tydligen också behövas en extra plugg. )
Postad 11 mars 2012 - 13:44
Korrekt, en fabriksåterställning påverkar inte det som finns inspelat, bara de inställningar som finns.En fabriksåterställning tar väl inte bort allt inspelat?
Som kanallistor, programmerade inspelningar och liknande.
Däremot om du formaterar om disken via servicemenyn, då försvinner givetvis allt.
Postad 11 mars 2012 - 14:33
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar