Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 26 mars 2012 - 10:47
bobrupp
-
bobrupp
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Det är ta mig tusan pinsamt hur illa ni sköter er box Cana Digital. Det går bra att kasta in lite inlägg här och där med små ytterligheter. Men att komma med någon info, över huvudtaget, som handlar om vår box. Det går inte. När ska den börja fungera som det var tänkt? Vem kompenserar för alla uteblivna inspelningar? Och varför tror ni att vi vill ha alla gamla repriser av 5 år gamla säsonger men inte de nya avsnitten? Vart har vår EPG tagit vägen? Den har ju blivit helt kass sen en tid tillbaks.
Bra skrivet!! Kan inte annat än att hålla med föregående talare..... CD svarar bara på de enklare sakerna. De problem som påtalas med boxen ger man inga besked på alls. Så Canal Digital´s kundtjänst...... kunde ni snälla ge besked till era kunder kring de mer jobbiga frågor som ställs här. Var en bra leverantör och ta era kunder på allvar.
Postad 26 mars 2012 - 12:47
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Postad 27 mars 2012 - 15:08
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 303 inlägg
Det är ta mig tusan pinsamt hur illa ni sköter er box Cana Digital. Det går bra att kasta in lite inlägg här och där med små ytterligheter. Men att komma med någon info, över huvudtaget, som handlar om vår box. Det går inte. När ska den börja fungera som det var tänkt? Vem kompenserar för alla uteblivna inspelningar? Och varför tror ni att vi vill ha alla gamla repriser av 5 år gamla säsonger men inte de nya avsnitten? Vart har vår EPG tagit vägen? Den har ju blivit helt kass sen en tid tillbaks.
Hej h_z! Vi känner till att det fortfarande är kunder som upplever problem med inspelningsbara HD-box 250gb och vi förstår att det frustrerande. Självklart är det något vi tar på stort allvar och jobbar på att lösa. Det kan kännas som om ni hört detta svar många gånger tidigare, men vi samlar ständig ny information från er kunder och fortsätter att arbeta för att förbättra boxen. Just nu jobbar vi tillsammans med Sagem på en ny mjukvara. När den är klar och genomgått alla tester kommer mjukvaran lanseras till er. Då detta är en utvecklingsprocess kan vi inte säga ett exakt datum i dagsläget.
Med vänliga hälsningar Jenny
Redigerat av Allente Sverige, 27 mars 2012 - 15:09.
Postad 27 mars 2012 - 16:11
Priskvark
-
Priskvark
-
Användare
-
-
125 inlägg
Just nu jobbar vi tillsammans med Sagem på en ny mjukvara. När den är klar och genomgått alla tester kommer mjukvaran lanseras till er...
För egen del uppskattar jag att få den informationen, dvs att det faktiskt pågår en utveckling och felkorrigering av produkten och att ni avsätter tid för en ordentlig funktionskontroll innan programvaran lanseras. Med tanke på tidigare misstag och den pågående debatten om ADB-boxens senaste programvara är det bara dumt att trycka ut programvaror som har uppenbara brister. Hoppas att ni också utnyttjar er testgrupp med konsumenter så att ni får ett bredare underlag när ni skall bedöma om programvaran är "färdig".
Postad 28 mars 2012 - 08:01
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Vore det inte läge att visa detta mer konkret mot era kunder?
Mjukvaran har inte uppdaterats sedan den 11 Augusti 2011.
När Microsoft upptäckte problem med sina XBOX 360 förlängdes garantin med 1 år och kunderna erbjöds även en lösning på problemet genom att hårdvaran fixades av Microsoft om man skickade in boxen.
Ni har tappat bland annat mig som kund hos er på grund av er hantering gällande Sagemboxen och jag tror inte att jag är ensam.
Postad 28 mars 2012 - 18:14
Unregistered10ecfd50
-
Unregistered10ecfd50
-
Lärjunge
-
-
357 inlägg
Jag Instämmer till 100% med Kurvis.
Samt även jag har lämnat canaldigital pga denna box och dess hantering av mjukvaror som totalt sabbat denna box.
Kollar bara i denna tråd ibland för att konstatera att dom fortfarande pratar massa om att det jobbas med problemen.
Men saken är att denna box bara blivit sämre och sämre.
Så ge oss möjlighet att välja själv vilken mjukvara vi vill köra och sluta att införa nya funktioner i boxen innan ni fixat felen som redan finns där.
Postad 29 mars 2012 - 06:03
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Det senaste som hänt med min box är att klockan i standbyläge står går 2 timmar efter, när jag startar boxen lyser dioden grönt på en gång men jag får ingen bild. Efter att hållt in power-knappen på framsidan en stund startar boxen om och fungerar som den ska (dvs hjälpligt och med ganska mycket buggar).
Nya saker hela tiden, men det kommer säkert en programvara om ett halvår som ska lösa detta...
Postad 29 mars 2012 - 11:11
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Hej h_z! Vi känner till att det fortfarande är kunder som upplever problem med inspelningsbara HD-box 250gb och vi förstår att det frustrerande. Självklart är det något vi tar på stort allvar och jobbar på att lösa. Det kan kännas som om ni hört detta svar många gånger tidigare, men vi samlar ständig ny information från er kunder och fortsätter att arbeta för att förbättra boxen. Just nu jobbar vi tillsammans med Sagem på en ny mjukvara. När den är klar och genomgått alla tester kommer mjukvaran lanseras till er. Då detta är en utvecklingsprocess kan vi inte säga ett exakt datum i dagsläget.
Ett medelande som detta blir lite konstigt med tanke på att det gått över 530 dagar sedan den 10 Sep 2010 då CD/SAGEM tvingade på sina kunder en ny mjukvara som inte har gjort boxen annat än sämre än vad den var innan. Visst kanske det finns någon som använder VOD, men det hadde vart bättre att sälja en annan box till dom som efterfrågar denna tjänst. Jag har själv fått en utbytesbox som nu fungerar utan några större buggar. Man har lärt sig leva med den som den är. Men den har inga fördelar mot det gamla OP som var innan 2010. Efter 500 dagar är den ungefär som den borde vart i Oktober 2010. En sådan enkel sak som en fungerande spolfunktion har ni inte fått fram på ÖVER 500 dagar.
Postad 29 mars 2012 - 12:52
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Det var viktigare att få in VOD i boxen tror jag.
Är det någon här som testat 3d-sändningar med Sagem-boxen?
Postad 29 mars 2012 - 12:56
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Det senaste som hänt med min box är att klockan i standbyläge står går 2 timmar efter, när jag startar boxen lyser dioden grönt på en gång men jag får ingen bild. Efter att hållt in power-knappen på framsidan en stund startar boxen om och fungerar som den ska (dvs hjälpligt och med ganska mycket buggar).
Nya saker hela tiden, men det kommer säkert en programvara om ett halvår som ska lösa detta...
Jag hade samma sak igår. Har det något med övergången till sommartid att göra tro?
Postad 30 mars 2012 - 06:45
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Jag hade samma sak igår. Har det något med övergången till sommartid att göra tro?
Kan vara så för nu "fungerar" boxen igen
Postad 31 mars 2012 - 15:09
Unregistered8e7bb77f
-
Unregistered8e7bb77f
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jahapp, kom just hem från en semestertripp - hade programmerat inspelning (datum/tidsmässigt - inte via EPG'n) av ett 10-tal program som man ville se sen när man kom hem, Top Gear, Gran Turismo, Maria Värn, finalen i Masterchef, Tidsresenärerna, Sportfiske, etc. men tror ni den spelat in dom. Nej, det verkar som om klockan i lådan inte klarat av att ställa om sig till sommartid(!) så allt vi fått inspelat är sista minutrarna av några av programmen.
TACK för det Canal Digital! Verkar som om boxen måste "slås på" från standbyläget för att den skulle ha ställt om tiden(!)
Hur fasen kan en bugg finnas i mjukvaran efter så lång tid - måste ju vara hur enkelt som helst att hitta den vid testande. Och det är ju inte så att sommar-/normaltid är något nytt påfund heller.
OK, det är "bara" TV - men jag betalar för denna tjänsten från Canal Digital och när jag upptäckte detta nu så var ni tyvärr inte värda många ören i mina ögon.... Nej, ge mig tillbaka den box jag hade innan den här VOD-uppgtaderingen, fungerande inspelningar, spolning, möjlighet att "döpa om" inspelade program, stabil, snabb och med bättre bildkvalité...!
/Rikard "sur o besviken"
Postad 02 april 2012 - 07:42
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Jag hade programmerat inspelning av tre program fredag, lördag kväll. Endast ett program spelades in. Jag programmerade inspelningarna via EPG:n.
Man har haft en massa apparater som spelar in TV-program genom tiderna. Men att de skulle missa inspelningar var det aldrig tal om.
Hur svårt kan det vara att få detta att fungera?
Postad 02 april 2012 - 08:06
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Nous, les Français n'ont pas le temps de travailler, nous devrions boire du vin
Postad 02 april 2012 - 13:53
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 303 inlägg
Jahapp, kom just hem från en semestertripp - hade programmerat inspelning (datum/tidsmässigt - inte via EPG'n) av ett 10-tal program som man ville se sen när man kom hem, Top Gear, Gran Turismo, Maria Värn, finalen i Masterchef, Tidsresenärerna, Sportfiske, etc. men tror ni den spelat in dom. Nej, det verkar som om klockan i lådan inte klarat av att ställa om sig till sommartid(!) så allt vi fått inspelat är sista minutrarna av några av programmen.
TACK för det Canal Digital! Verkar som om boxen måste "slås på" från standbyläget för att den skulle ha ställt om tiden(!)
Hur fasen kan en bugg finnas i mjukvaran efter så lång tid - måste ju vara hur enkelt som helst att hitta den vid testande. Och det är ju inte så att sommar-/normaltid är något nytt påfund heller.
OK, det är "bara" TV - men jag betalar för denna tjänsten från Canal Digital och när jag upptäckte detta nu så var ni tyvärr inte värda många ören i mina ögon.... Nej, ge mig tillbaka den box jag hade innan den här VOD-uppgtaderingen, fungerande inspelningar, spolning, möjlighet att "döpa om" inspelade program, stabil, snabb och med bättre bildkvalité...!
/Rikard "sur o besviken"
Hej Rikard, Det stämmer att man ska starta om boxen för att vara säker på att få in sommartid, respektivt vintertid när den tidsomställningen kommer. Sen är det himla trist att boxen missade en massa inspelningar på grund av detta så jag förstår verkligen din irritation. Vi tar med oss dina synpunkter och även om du inte kan få tillbaka det du ville ha inspelat så kanske du hittar något bra bland påskhelgens alla filmer. Ha en trevlig påsk! Med vänliga hälsningar, Miriam
Postad 02 april 2012 - 16:01
Unregisteredc37bf591
-
Unregisteredc37bf591
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Ett medelande som detta blir lite konstigt med tanke på att det gått över 530 dagar sedan den 10 Sep 2010 då CD/SAGEM tvingade på sina kunder en ny mjukvara som inte har gjort boxen annat än sämre än vad den var innan. Visst kanske det finns någon som använder VOD, men det hadde vart bättre att sälja en annan box till dom som efterfrågar denna tjänst.
Jag har själv fått en utbytesbox som nu fungerar utan några större buggar. Man har lärt sig leva med den som den är. Men den har inga fördelar mot det gamla OP som var innan 2010. Efter 500 dagar är den ungefär som den borde vart i Oktober 2010. En sådan enkel sak som en fungerande spolfunktion har ni inte fått fram på ÖVER 500 dagar.
Min lånade Sagembox fungerar utmärkt. Allt är som det ska vara. Inga missade inspelningar, helt ok snabbspolning och redigering av inspelningar fungerar utan fel. Boxen har naturligtvis kvar den gamla versionen 2.3.0 som fanns före 10/9 2010. Tänk om CD kunde ta sitt förnuft till fånga och återställa boxarna till den gamla versionen, med lite god vilja så går det att göra så men CD säger att det tänker de inte göra, sanningen är nog att de inte kan erkänna sitt misstag och hellre låter kunderna lida. Tyvärr så är det så att företagsledningen inte gör något för att rätta till misstagen, troligen saknas det kompetens även där och förmågan att skämmas lyser med sin frånvaro.
Postad 02 april 2012 - 20:34
Unregistered2f2370a8
-
Unregistered2f2370a8
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag är en nöjd kund hos CD sedan 3 år. Vad hände då då? Jo jag skaffade en DM8000 och ställde in min Sagembox (tredje jag fått efter massor med krångel) i en garderob. Sedan dess kan jag spela in ca 8-9 program samtidigt (om jag vill) så länge de ligger inom samma 3 muxar + Boxers familjepaket. Inga problem. Kan t ex samtidigt spela in program och gå in och ändra timerinställningen för just de programmen om det drar ut på tiden. Kan inte föreställa mig hur jag skulle klarat den strulande Sagemboxen med alla inbyggda begränsningar. Bästa investeringen jag gjort på länge. Betalar för CD och Boxers familjepaket, så detta innebär inga olagligheter.
Tag er förnuft till fånga och investera er ur dessa nervpåfrestande problem.
Postad 02 april 2012 - 21:04
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Skall man verkligen behöva lägga pengar på en ny box (som fungerar) när man betalt för en lösning som fungererat hyggligt men som nu förvandlats till något som få vill ta i?
Denna box säljs fortfarande av CD vilket jag har mycket svårt att förstå. De vill förmodligen bli av med sitt lager av defekta returnerade boxar. Kan inte finna någon annan anledning.
Redigerat av Kurvis, 03 april 2012 - 12:29.
Postad 04 april 2012 - 09:18
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Hej Rikard,
Det stämmer att man ska starta om boxen för att vara säker på att få in sommartid, respektivt vintertid när den tidsomställningen kommer. Sen är det himla trist att boxen missade en massa inspelningar på grund av detta så jag förstår verkligen din irritation. Vi tar med oss dina synpunkter och även om du inte kan få tillbaka det du ville ha inspelat så kanske du hittar något bra bland påskhelgens alla filmer.
Ha en trevlig påsk!
Med vänliga hälsningar, Miriam
Svar som dessa blir man faktiskt riktigt upprörd över att läsa... Så ni menar att om man åker bort så bör boxen stå på hela tiden för att vara säker på att den eventuellt spelar in. För inte fasen ska väl en klocka kunna justera sig automagiskt? Fungerade ju tom på en Gammal VHS på 80-talet... Vad hjälper det att det går andra filmer en annan helg? Det kan ju aldrig ersätta de serier man missar. Dessutom kan man ju ändå inte spela in dessa filmer eftersom EPG'n inte fungerar tillfredsställande och endast visar några program i taget. Klockan kommer säkert ställas tillbaka en timme om man har den avstängd dessutom.
Postad 04 april 2012 - 18:24
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Någon gång mellan fredags och lördags så fick min box för sig att radera några kanaler ur min favoritlista, tror det var 6-7 stycken. Har aldrig hänt på detta exemplaret innan. De tidigare boxarna som jag fått utbytta har haft såna dumheter för sig ibland. Har endast parabol och inga marksända kanaler.
Så varför händer detta efter ett år?
Postad 04 april 2012 - 22:45
Priskvark
-
Priskvark
-
Användare
-
-
125 inlägg
Någon gång mellan fredags och lördags så fick min box för sig att radera några kanaler ur min favoritlista, tror det var 6-7 stycken. Har aldrig hänt på detta exemplaret innan. De tidigare boxarna som jag fått utbytta har haft såna dumheter för sig ibland. Har endast parabol och inga marksända kanaler.
Jag märkte samma sak på min låda. Men eftersom några kanaler skulle avvecklas under helgen (se CD:s hemsida) och möjligen andra flyttas om tolkade jag det som en tillfällig olägenhet som har en naturlig förklaring. Tills nästa omläggning av kanalplanen i CD:s sortiment hoppas jag att favoritlistor och schemalagda inspelningar håller sig stabila.
Postad 05 april 2012 - 11:36
HSE
-
HSE
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Samma sak hos mig. Min dotter var riktigt sur över att ha missat någon inspelning. Hoppas det var en engångsgrej.
Postad 05 april 2012 - 13:51
Stefan S
-
Stefan S
-
Forumräv
-
-
684 inlägg
Vet att det har tagits upp tidigare och tråden är riktigt stor men jag får inte till det.
Går det inte att få boxen att stretcha ut 4:3 till 16:9 automatiskt som det gick med dom gamla boxarna via scart, detta gör mig galen.
Ställer jag in att den ska stretcha 4:3 till 16:9 så blir vissa 16:9 sändingar också stretchad
Ska man köra 720p eller 1080i, vet att det är många faktorer som spelar in men vad säger ni
Postad 05 april 2012 - 19:35
hippo6
-
hippo6
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Hej Rikard,
Det stämmer att man ska starta om boxen för att vara säker på att få in sommartid, respektivt vintertid när den tidsomställningen kommer. Sen är det himla trist att boxen missade en massa inspelningar på grund av detta så jag förstår verkligen din irritation. Vi tar med oss dina synpunkter och även om du inte kan få tillbaka det du ville ha inspelat så kanske du hittar något bra bland påskhelgens alla filmer.
Ha en trevlig påsk!
Med vänliga hälsningar, Miriam
Klockrent,ska säga det till sambon nästa gång den missar ännu ett Greys Anatomy avsnitt!! Fy fasiken....
Postad 06 april 2012 - 21:20
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Det var viktigare att få in VOD i boxen tror jag.
Är det någon här som testat 3d-sändningar med Sagem-boxen?
Nej, men genom Vu+ Duo, trådlöst nätverk och till PC med XMBC fungerar det utmärkt. Jag har alltså 47 tums 3D TVn i ett annat rum än boxen och antennkabeln. Endast kopplat dator och Xbox 360 till den. Gillar inte dra sladdar över hela huset. Originalboxen för 4 000 kr inklusive buggar, som lät för jävligt, ligger i en låda på vinden och skräpar. Må den vila i frid. För att få lite tyst på den fick man göra så här:
Redigerat av ruva, 06 april 2012 - 21:26.
Postad 09 april 2012 - 20:09
mrmani
-
mrmani
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hejsan,
Min box har börjat hänga sig en gång om dagen eller mer. Enda sättet att få igång den igen är att rycka ut strömsladden och sätta i den igen.Några andra tips vad man kan göra för att den inte ska hänga sig?
Postad 09 april 2012 - 21:05
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
mrmani, testat göra en fabriksåterställning? Rensar bara kanallistor och liknande mjuka data. Allt du spelat in finns kvar.
Postad 09 april 2012 - 21:55
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Min hänger sig också någon gång om dagen. Rekordet är nog 5 gånger på ett dygn. Då hängde den sig vid omstart, direkt när bilden kom så frös den 3 gånger på raken. Har gjort fabriksåtersrällning men det hjälpte bara tillfälligt. CD föreslog att jag skulle köpa nya boxen eftersom garantin är slut men jag hoppade av den dealen när jag läste att den inte var problemfri den heller. Nu funderar jag på formatering men har en del material jag inte vill förlora.
Vad ska man göra egentligen?
Postad 10 april 2012 - 07:46
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Vad ska man göra egentligen?
1: Ligga på CD och få ett bra förslag på ADB-boxen. Läs i tråden, alla som bytt upp sig är nöjda. Några mindre problem men överlag fungerar den bra. 2: Köpa annan box, finns "öppna" boxar på marknaden som fungerar med CD. 3: Lev med Sagem-boxen, den är som den är. 4: Modda boxen. Byt hårddisk *, köpa ny nätadapter. Kanske kan få den att fungera bättre men är å andra sidan en investering i en produkt man inte vill ha kvar. 5: Aldrig fel, kolla parabolinstallationen... * har du en +250 GB energisnål disk ledig kan du testa. Kör ett wipe-program (finns exempelvis på UBCD) på disken, boxen gillar bäst en helt ren disk. Vara bara försiktig med statisk elektricitet, precis som när du mekar med dator, och det ska inte vara något problem. Nätadapter finns på Kjell&Co.
Postad 10 april 2012 - 11:36
Unregistered2f2370a8
-
Unregistered2f2370a8
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
1: Ligga på CD och få ett bra förslag på ADB-boxen. Läs i tråden, alla som bytt upp sig är nöjda. Några mindre problem men överlag fungerar den bra. 2: Köpa annan box, finns "öppna" boxar på marknaden som fungerar med CD. 3: Lev med Sagem-boxen, den är som den är. 4: Modda boxen. Byt hårddisk*, köpa ny nätadapter. Kanske kan få den att fungera bättre men är å andra sidan en investering i en produkt man inte vill ha kvar. 5: Aldrig fel, kolla parabolinstallationen...
* har du en +250 GB energisnål disk ledig kan du testa. Kör ett wipe-program (finns exempelvis på UBCD) på disken, boxen gillar bäst en helt ren disk. Vara bara försiktig med statisk elektricitet, precis som när du mekar med dator, och det ska inte vara något problem. Nätadapter finns på Kjell&Co.
Det finns ju några möjliga orsaker som bör kollas: - Sitter alla kontakter i på baksidan? En halvlös scartkontakt t.ex. kan ge låsningar på en del apparater (vet ej om hur det är med CD:s) - Får den tillräcklig spänning? Är adaptern OK? Blir adaptern väldigt varm? Blir den inte alls varm? - Är kablarna mellan boxen och parabolen OK? Ibland kan det bli glapp eller andra fel. - Är huvet för Thor vridet till rätt vinkel? - Minskar problemen om boxen får vara helt avstängd och svalna mellan försöken? Etc. Låsningar har ofta någon mycket konkret orsak. Detta var bara några generella funderingar. Berätta hur det går.
Postad 10 april 2012 - 19:18
mrmani
-
mrmani
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Har för mig att jag jag läste någonstans att boxen kunde hänga sig när man hade nätverkskabeln kopplad i boxen.
Har testat koppla ur den och hör och häpna än så länge har den inte hängt sig ännu. Kör på några dagar utan nätverkskabel (för hur ofta använda man VOD!) så får vi se om det verkligen hjälper.
Postad 11 april 2012 - 23:13
bobrupp
-
bobrupp
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Har för mig att jag jag läste någonstans att boxen kunde hänga sig när man hade nätverkskabeln kopplad i boxen. Har testat koppla ur den och hör och häpna än så länge har den inte hängt sig ännu. Kör på några dagar utan nätverkskabel (för hur ofta använda man VOD!) så får vi se om det verkligen hjälper.
Hej!! testade detta under gårdagskvällen efter 2 täta hängningar. nu har det inte hängt sig ngn gång på 24 timmar vilket aldrig hänt sedan hösten 2010. Hmmmm Hoppas det håller i sig då löser sig kanske allt  MVH/B
Postad 12 april 2012 - 06:39
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Hej!!
testade detta under gårdagskvällen efter 2 täta hängningar. nu har det inte hängt sig ngn gång på 24 timmar vilket aldrig hänt sedan hösten 2010. Hmmmm Hoppas det håller i sig då löser sig kanske allt 
MVH/B
Vill verkligen inte låta som en pessimist men min box hänger sig flera gånger per vecka och jag har aldrig haft den kopplad med nätverkskabel...
Postad 14 april 2012 - 10:21
bobrupp
-
bobrupp
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Vill verkligen inte låta som en pessimist men min box hänger sig flera gånger per vecka och jag har aldrig haft den kopplad med nätverkskabel...
Hej.... men nu har det gått 4 dgr utan hängning  ..... vad det nu beror på spelar mig ingen roll..... bara det funkar..... håller tummarna för att detta är lösningen. Men är ju märkligt att CD inte kan komma med lite tips/trix förslag... de borde ju rimligen ha hört alla varianter fr sina kunder. Men det är ju klart är ju lite som att en biltilverkare ber en att plocka ut baksätet ur bilen för att den tjuvstoppar
Postad 14 april 2012 - 13:07
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Intressant case när CD uppenbarligen försämrat en produkt. Vems är ansvaret? Varför inte en grupptalan eller anmälan till ARN. För min del har jag undvikit att skaffa satellit efter att ha läst dessa sidor.
Postad 14 april 2012 - 13:10
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Nej, men genom Vu+ Duo, trådlöst nätverk och till PC med XMBC fungerar det utmärkt. Jag har alltså 47 tums 3D TVn i ett annat rum än boxen och antennkabeln. Endast kopplat dator och Xbox 360 till den. Gillar inte dra sladdar över hela huset.
Originalboxen för 4 000 kr inklusive buggar, som lät för jävligt, ligger i en låda på vinden och skräpar. Må den vila i frid. För att få lite tyst på den fick man göra så här:

Förstår att du skojar men så här ska man absolut inte göra. Boxen behöver bra ventilation!
Postad 14 april 2012 - 17:29
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
För min del har jag undvikit att skaffa satellit efter att ha läst dessa sidor.
Verkligen? De höga kostnaderna för att få upp den i omloppsbana har varit mer avskräckande för mig...
Postad 14 april 2012 - 17:40
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Ahh, du menar egen satellit! Ja det skulle kanske vara enklare att få igång en sån än CDs box!!
Postad 14 april 2012 - 22:23
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Haha! Tyvärr tror jag att du har rätt!
Postad 15 april 2012 - 18:31
mrmani
-
mrmani
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hej.... men nu har det gått 4 dgr utan hängning ..... vad det nu beror på spelar mig ingen roll..... bara det funkar..... håller tummarna för att detta är lösningen. Men är ju märkligt att CD inte kan komma med lite tips/trix förslag... de borde ju rimligen ha hört alla varianter fr sina kunder. Men det är ju klart är ju lite som att en biltilverkare ber en att plocka ut baksätet ur bilen för att den tjuvstoppar 
Samma här. Boxen funkar klockrent nu :-)
Postad 15 april 2012 - 21:03
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Min box hatar "Mad Men"!
Fösta avsnittet - Spelar inte in
Andra avsnittet - hänger sig precis vid start
Tredje avsnittet (idag) - hänger sig vid start och spelar nu inte in då boxen åter igen tror att det är vintertid!
Postad 18 april 2012 - 17:24
guhagg
-
guhagg
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Nä nu har jag blivit less på den strulande Sagem-boxen.
Jag skickade just in min uppsägning av avtalet, så jag går till någon annan leverantör.
Boxen hänger sig, spelar inte in, ljudet synkas inte med bilden, hårddisken fylls upp med skräp pga felande mjukvara, fläktljudet är högt, VOD som inte fungerar, etc. etc.
Det är inte något alternativ att gå till ADB-boxen heller när man måste betala flera tusen kronor om man inte ska tvingas ringa in till säljare och hålla på och pruta.
Nej, det finns andra leverantörer av TV. Det kan ju inte blir sämre hos dem...
Postad 18 april 2012 - 18:55
jvg
-
jvg
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
För femtielfte gången väljer boxen att inte spela in på TV3HD (sjukhuset, serieinspelning, 19:30), allt annat jag vill ha inspelat spelar den in, missar aldrig nåt... förutom på TV3HD.
Vad har boxen emot TV3?
/edit
Det var visst inget sjukhuset idag, så boxen missade inget.
Men frågan kvarstår, den har missat flera avsnitt tidigare.
/j
Redigerat av jvg, 18 april 2012 - 19:02.
Postad 18 april 2012 - 20:22
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Då var man snart fri från denna skitboxen. En ADB-box på beställd. Trist att behöva betala för att få en fungerande box två gånger men nu blev priset acceptabelt så jag slog till. Nu är frågan om man törs ge den till svärföräldrarna eller om den ska förpassas till sovrumstvn med endast en kabel eller är den värd något så man kan slänga ut den på blocket?
Postad 19 april 2012 - 08:07
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
I förrgår hängde boxen sig för första gången på väldigt länge (Boxen är igång men bara myrornas krig). Vi upptäckte igår att alla schemalagda inspelningar hade blivit raderade, men det inspelade på HDD'n var kvar.
Postad 19 april 2012 - 08:10
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Min box gick 90 minuter efter häromdagen. Inte konstigt att inspelningar missas. Lite kul med nya buggar eftersom alla de gamla känns lite uttjatade...
Postad 20 april 2012 - 07:37
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 303 inlägg
Hejsan allihopa! Vi läser tråden och vi vet att det finns mycket kvar att jobba med när det gäller den inspelningsbara HD-boxen med 250 gb hårddisk. Vi vill försäkra er om att vi arbetar aktivt för att lösa de problem som finns, Canal digital har mottagit två mjukvaror sedan i höstas men som vi valt att inte lansera då mjukvaran inte uppfyllt våra krav. Så länge som vi inte kan garantera en stabil plattform vill vi heller inte släppa mjukvaran till er. Det skulle kunna orsaka fler problem än de löser. Vi lovar att fortsätta uppdatera er om vad som händer! Med vänliga hälsningarPauline
Postad 20 april 2012 - 09:43
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Tack för inlägget Pauline inger ju lite förhoppning i alla fall. Dock blir man ju lite skrämd att utvecklarna inte kan göra bättre ifrån sig. Två uppdateringar som visar sig vara sämre än den nuvarande versionen som nog rätt få säger är felfri. Hur dåliga var de uppdateringarna undrar man. Även om ni arbetar aktivt med att lösa felen vågar jag nog påstå att utvecklarna inte gör det för då skulle det här vara löst för länge sedan.
Frågan man ställer sig, som jag inte räknar med att få svar på från CD är om hårdvaran är för klen för att göra allt som man försöker få in i burken.
Postad 20 april 2012 - 14:21
bobrupp
-
bobrupp
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Hejsan allihopa!
Vi läser tråden och vi vet att det finns mycket kvar att jobba med när det gäller den inspelningsbara HD-boxen med 250 gb hårddisk.
Vi vill försäkra er om att vi arbetar aktivt för att lösa de problem som finns, Canal digital har mottagit två mjukvaror sedan i höstas men som vi valt att inte lansera då mjukvaran inte uppfyllt våra krav. Så länge som vi inte kan garantera en stabil plattform vill vi heller inte släppa mjukvaran till er. Det skulle kunna orsaka fler problem än de löser.
Vi lovar att fortsätta uppdatera er om vad som händer!
Med vänliga hälsningar Pauline
Bästa CD och Pauline Det är ju bra att Ni responderar på sighten där det under många många månader rentav år klagats på just den 250gb boxen. Ni säger dock att ni ej vill släppa mjukvaror som inte uppfyller era krav, men...... Hur tänker ni då när just godkänner, distribuerar just den typen av mjukvaror till denna box. Hade det varit avsaknad av funktioner vi boxägare klagat över hade det ju varit ngt ni kunnat tagit med en nya salt men här har ju just en sådan av er godkänd leverans av mjukvara gjort boxen mer eller mindre buggig. Jag hade full funktion på min box fr sommarn 2009 till sept/okt 2010 då allt elände började med ständiga hängningar Att då säga att Ni hållt inne 2 leveranser av mjukvara för att rätta till felet är knappast på temat acceptabelt. 1.5 år är inte normal tid för att ordna till buggar det kan inte ens du Pauline försvara på ngt vettigt sätt. Men om vi nu för ett ögonblick försöker acceptera att det är som är och man skall försöka göra ngt bra av det så vore det ju underbart gjort av er om Ni kunde : 1. När man tar kontakt med er så behöver ni inte hantera ärendet som om det är första gången detta hänt utan Ni kan väl lika gärna snabbhantera ärendet då ni vet att denna box är mkt strul med. 2. Lägg upp en webportal där ni sprider era kunder försök till att komma tillrätta med detta i lite strukturerat format, alltså lite tips och tricks för att kunna leva med de fel ni godkänt. Ta exempelvis det jag själv härjat runt här på forumet om att boxen hänger sig. Men via annan kund så får man ett presumtivt tips att om man drar ut nätverkssladden så slutar den att hänga sig. testade det och: 1. Boxen har inte hängt sig på en vecka(hängde sig 1-3 ggr/dygn tidigare) 2. Den startar ca 30-40% snabbare. 3. Byter kanal på halva tiden. De eventuella saker jag tappar genom att inte ha denna sladd ikopplad hela tiden är inget bekymmer. Tänk vad bra om jag kunnat få reda på detta redan tidigare hade sparat både tid för er och mig samt grymt mkt badwill för er på dessa forum. Sedan är det ju synd att Ni inte har en högre ambition som leverantör än detta, blir ju vi kunder som får sitt emellan för era misstag och också betala oss förbi dem om vi vill slippa dem. Med ingen förhoppning om förbättring önskar jag CD och Pauline en trevlig helg!! /B
Redigerat av bobrupp, 20 april 2012 - 16:49.
Postad 22 april 2012 - 14:30
Hokis
-
Hokis
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej Allesammans! Ny här på forumet, men äger även som er en HD-PVR-101-ST. Jag hoppas verklligen att CD fixar fram ny mjukvara till boxen (eller rättare sagt i sin tur trycker på mjukvaruföretaget) annars blir det nog helt enkelt att byta hela skiten och även ny distrubitör . och bara i mitt fall blir det iallafall 3 abonnemang. Med förhoppning om förbättring. / HokisÄven stort tack till er som tipsar och trixar det är tur att ni finns !!!
Redigerat av Hokis, 22 april 2012 - 14:35.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|