* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34715 svar till detta ämne
Postad 04 april 2010 - 12:19
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
905 inlägg
-Är det problem med inspelningar? Igår morse lördag så ställde jag in via EPG:n att spela in kvalet inför formel 1 på TV6. Det blev ingen inspelning och ett felmeddelande att inspelningen misslyckades fanns i rutan? Observera att ingen använde boxen då. Schemalade via min sida inspelning av sammandraget på söndag em. via TV6. Tittar in på min sida nu och ser att någon schemalagd inspelning finns inte?
Vad är det som händer egentligen? Igår kväll fick starta jag om boxen (göra den strömlös) för att kunna se på tidigare inspelade program. Är det så att när den blir strömlös och återstartas att den tappar kommande inspelningar eller?
/Lennart
Redigerat av LJN, 04 april 2010 - 12:20.
Postad 04 april 2010 - 13:13
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Enligt PM från er så sitter på ett "A-nät", men jag får in TV7. Inte för att jag skulle grina om jag missade den, genren är inte riktigt min stil, verkar mer vara riktad mot kvinnor.
Du har numera nodklass B så det är inget fel  Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 04 april 2010 - 13:53
ZyRox
-
ZyRox
-
Användare
-
-
142 inlägg
Om har redan har stora paket som innehåller dom flesta 4 kanalerna och vill skaffa tv4 anytime Måste man då beställa tv 4 paketet känns att man betalar dubbelt för 4 kanaler eller?
Postad 04 april 2010 - 16:25
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Om har redan har stora paket som innehåller dom flesta 4 kanalerna och vill skaffa tv4 anytime Måste man då beställa tv 4 paketet känns att man betalar dubbelt för 4 kanaler eller?
Tyvärr så måste betala det för det. I kanalpaketet stor så får man 6 st av 9 kanaler från TV4-familjen men TV4 anytime ingår tyvärr inte. Jag skulle också önska att i paketet Stor ingick Play på TV3, TV6, TV5. Lite ologiskt kan jag tycka.
Postad 04 april 2010 - 17:52
coneye
-
coneye
-
Amatör
-
-
91 inlägg
På Telias hemsida framgår två olika paket: 1. TV4-kanalerna för 69kr/mån 2. TV4-kanalerna inkl TV4 Anytime för 89kr/mån Personligen har ett tredje alternativ som inte finns med på hemsidan. Jag har endast TV4 Anytime för 49kr/mån. Mitt tips är att höra med kundtjänst om du kan tänka dig att betala 49kr/mån för detta.
Postad 04 april 2010 - 18:03
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
På Telias hemsida framgår två olika paket: 1. TV4-kanalerna för 69kr/mån 2. TV4-kanalerna inkl TV4 Anytime för 89kr/mån
Personligen har ett tredje alternativ som inte finns med på hemsidan. Jag har endast TV4 Anytime för 49kr/mån. Mitt tips är att höra med kundtjänst om du kan tänka dig att betala 49kr/mån för detta.
Det paketet finns inte och går således inte beställa av kundtjänst i dagsläget. Hur de har lyckas lägga upp det på dig är för således ett mysterium för mig... Markus Johansson Telia Kundservice -Är det problem med inspelningar? Igår morse lördag så ställde jag in via EPG:n att spela in kvalet inför formel 1 på TV6. Det blev ingen inspelning och ett felmeddelande att inspelningen misslyckades fanns i rutan? Observera att ingen använde boxen då. Schemalade via min sida inspelning av sammandraget på söndag em. via TV6. Tittar in på min sida nu och ser att någon schemalagd inspelning finns inte?
Vad är det som händer egentligen? Igår kväll fick starta jag om boxen (göra den strömlös) för att kunna se på tidigare inspelade program. Är det så att när den blir strömlös och återstartas att den tappar kommande inspelningar eller?
Det är inte som så att din hårddisk håller på att ge upp? Min inspelning av samma program gick bra imorse. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 04 april 2010 - 18:17
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Det paketet finns inte och går således inte beställa av kundtjänst i dagsläget. Hur de har lyckas lägga upp det på dig är för således ett mysterium för mig...
Markus Johansson Telia Kundservice
Det gick att beställa på mina sidor i november förra året
Postad 04 april 2010 - 19:03
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
@Telia Kundservice
Om man av någon anledning vill skifta användarkoder på två boxar (med olika program paket) vad händer då med de inspelningar som redan är gjorda och finns sparade på hårddisken? Kan man fortfarande titta på tidigare inspelade program ifrån t ex Viasat Motor fast man byter till en annan användarkod på boxen där man inte har kanalen på det abonnemanget?
Postad 04 april 2010 - 19:13
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
@Telia Kundservice Ett litet tips angående MIn TV på Mina Sidor. TV tablån på Telia Nöje har en användbar funktion där man kan välja kanaler för olika kanalpaket samt olika kategorier. Denna funktion skulle vara väldigt bra på Mina Sidor också. Dessutom så är layouten på Telia Nöje mer lättläst än på Mina Sidor plus att kanalerna är sorterade efter kanalplats. Sen skulle det vara önskvärt att få fram all info om ett program i TV tablån som när man klickar på inspelade program på Mina Sidor. Telia Nöje TV Tablå
Redigerat av Unregistered29650, 04 april 2010 - 19:14.
Postad 04 april 2010 - 19:30
point
-
point
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
kan väl säga att jag snarare tror att det är något fel på just "ditt" konto för att man ska kunna lägga till det kanalpaketet. Är det någon mer som har problem med det?
OK. Men vad skall jag göra när det inte var det svaret jag fick när jag ringde kundtjänst? RInga en gång till? Jag har pm:at mina uppgifter till dig. Tack för hjälpen.
Postad 04 april 2010 - 19:35
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
@Telia Kundservice
Ett litet tips angående MIn TV på Mina Sidor. TV tablån på Telia Nöje har en användbar funktion där man kan välja kanaler för olika kanalpaket samt olika kategorier. Denna funktion skulle vara väldigt bra på Mina Sidor också. Dessutom så är layouten på Telia Nöje mer lättläst än på Mina Sidor plus att kanalerna är sorterade efter kanalplats. Sen skulle det vara önskvärt att få fram all info om ett program i TV tablån som när man klickar på inspelade program på Mina Sidor.
Telia Nöje TV Tablå
Allt det du nämner har jag skickat internt för ett par månader sedan, så förhoppningsvis tar de hänsyn till det i nästa release. /A
Postad 04 april 2010 - 19:39
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Tyvärr så måste betala det för det. I kanalpaketet stor så får man 6 st av 9 kanaler från TV4-familjen men TV4 anytime ingår tyvärr inte. Jag skulle också önska att i paketet Stor ingick Play på TV3, TV6, TV5.
Lite ologiskt kan jag tycka.
Det önskar verkligen inte jag, det skulle ju göra Stor paketet dyrare.
Postad 04 april 2010 - 20:45
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Det önskar verkligen inte jag, det skulle ju göra Stor paketet dyrare.
Fast jag tänkte inte att det skulle vara en prishöjning, men att det skulle ingå. Jag blev uppringd av en säljare som sålde paketet Lagom med Viasat Guld för 319 kr/mån och då ingick alla dessa Play-kanaler. Sen tycker jag att det är en djungel av alla dessa olika paket. Jag personligen kommer aldrig att köpa en Play kanal såvida jag inte blir tvungen eller såvida kanalen är redan inbakad i priset. Jag ser inte poängen med att betala igen om man redan betalar för huvudkanalen. Vill TV3, TV4, etc att jag som kund verkligen väljer deras program framför alla andra så får de bjuda på deras Play alternativ.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 04 april 2010 - 20:46.
Postad 04 april 2010 - 21:16
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
OK. Men vad skall jag göra när det inte var det svaret jag fick när jag ringde kundtjänst?
Tack för hjälpen.
Du bör vänta till tisdag så de kan åtgärda det. Jag ska kolla på det på tisdag när de som kan fixa det jobbar. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 04 april 2010 - 21:18
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Ser man efter i prislistan finns det fortfarande som ett alternativ för 49:-/mån.
Postad 04 april 2010 - 23:13
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Jag personligen kommer aldrig att köpa en Play kanal såvida jag inte blir tvungen eller såvida kanalen är redan inbakad i priset. Jag ser inte poängen med att betala igen om man redan betalar för huvudkanalen. Vill TV3, TV4, etc att jag som kund verkligen väljer deras program framför alla andra så får de bjuda på deras Play alternativ.
Håller med, betalar man redan för kanalen så borde play-tjänsten ingå.
Postad 05 april 2010 - 09:46
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Fick ett erbjudande härom veckan med Lagom eller Stor gratis första 6 månaderna om jag binder mig i 24 månader. Några frågor bara: - 1. Jag var med för några år sen när man fick testa gratis i något år och det funkade sådär. Det har säkert blivit bättre nu, men om jag skulle få problem går det att bryta avtalet?
- 2. Hur funkar SVT Play med Telias digital-TV? Just nu ser vi på Play via vår PS3 och det funkar sådär. Säg att det blir bättre
 - 3. Vi har nätverk hemma i huset (kabel), men förra gången jag testade Telia funkade det inte att skicka signalen genom vårt nätverk. Man var tvungen att dra en kabel direkt från modemet till digitalboxen. Har det ändrats eller är det likadant fortfarande?
Postad 05 april 2010 - 10:47
coneye
-
coneye
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Ser man efter i prislistan finns det fortfarande som ett alternativ för 49:-/mån.
Hmm då bör ju denna gå att köpa separat för 49kr/mån fortfarande precis som jag har det. Prislista Telia Digital-TV
Postad 05 april 2010 - 10:56
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Hmm då bör ju denna gå att köpa separat för 49kr/mån fortfarande precis som jag har det. Prislista Telia Digital-TV
Prislistan stämmer inte med verkligheten. Det är fel priser på flera paket tex Viasat sport och C+ total Frågan är om man kan hänvisa till den för att få ett bättre avtal eller en tjänst som dom inte har längre?
Postad 05 april 2010 - 11:26
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Prislistan stämmer inte med verkligheten.
Det är fel priser på flera paket tex Viasat sport och C+ total Frågan är om man kan hänvisa till den för att få ett bättre avtal eller en tjänst som dom inte har längre?
Jag var precis på att fråga om Viasat Sport. I prislistan kostar det 99 kr och här kostar det 139 kr. Det måste väl vara 99 som är korrekt?
Postad 05 april 2010 - 12:23
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Prislistan stämmer inte med verkligheten.
Det kanske är som i Lumpen - om Kartan inte stämmer med Verkligheten, så gäller Kartan ...
Redigerat av anderswillhelmsson, 05 april 2010 - 12:25.
Postad 05 april 2010 - 12:50
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Jag var precis på att fråga om Viasat Sport. I prislistan kostar det 99 kr och här kostar det 139 kr. Det måste väl vara 99 som är korrekt? 
Det borde vara det lägre priset som gäller även om det är felaktigt. I dagligvaruhandeln är det ivf så, har man någonstans angett ett förlågt pris så för man stå sitt kast
Postad 05 april 2010 - 13:04
Unregisterede5a2c6ee
-
Unregisterede5a2c6ee
-
Användare
-
-
188 inlägg
Finns det några planer på att öka antalet leverantörer till Videobutiken? Exempelvis Voddler har ju en mängd gratisfilmer som kostar pengar hos SF Anytime, t.ex. Lord of War är gratis hos Voddler men kostar 29 kr hos SF Anytime.
Postad 05 april 2010 - 13:38
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
905 inlägg
@Telia Kundservice ( och även ni övriga på detta forum )
Har en 1963 box sedan februari och jag irriterar mig mer och mer på dom vibrationer och hörbart ljud från boxen som kommer och går. Helt klart så verkar hårddisk-montage vara under all kritik. En hårddisk idag ska vara mjukt upphängd för att minimera stomljud mm.
Finns det ett någon bättre batch eller är dom "as build" ? Eller ska man öppna boxen och själv åtgärda upphängningen?
Hur går man tillväga för att få en ny och är man tvungen och skicka tillbaka den g:a först?
Mvh/Lennart
Postad 05 april 2010 - 13:45
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
@Telia Kundservice ( och även ni övriga på detta forum )
Har en 1963 box sedan februari och jag irriterar mig mer och mer på dom vibrationer och hörbart ljud från boxen som kommer och går. Helt klart så verkar hårddisk-montage vara under all kritik. En hårddisk idag ska vara mjukt upphängd för att minimera stomljud mm.
Finns det ett någon bättre batch eller är dom "as build" ? Eller ska man öppna boxen och själv åtgärda upphängningen?
Hur går man tillväga för att få en ny och är man tvungen och skicka tillbaka den g:a först?
Mvh/Lennart
Om du får godkänt för ett boxbyte så skickas först en ny med retursedel så att du kan skicka tillbaka den gamla. Upphängningen av disken är ett skämt. Den ligger i en plastvagga som i sin tur är klämd i moderkortet. Tror att ytterhöljhet sen trycker på gummibussningarna som sitter på disken. Finns lite bilder på https://www.minhembi.../defiant/265348
Postad 05 april 2010 - 14:49
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Om du får godkänt för ett boxbyte så skickas först en ny med retursedel så att du kan skicka tillbaka den gamla. Upphängningen av disken är ett skämt. Den ligger i en plastvagga som i sin tur är klämd i moderkortet. Tror att ytterhöljhet sen trycker på gummibussningarna som sitter på disken. Finns lite bilder på https://www.minhembi.../defiant/265348
Öppna inte boxen bara, då ställer ni till det med garantin.
Postad 05 april 2010 - 15:09
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
905 inlägg
-Tack för Era svar, jag ska inte öppnad den - det får bli sista lösningen. Ringer till kundtjänst imorgon så får vi se hur dom tolkar felet mm.
/Lennart
Postad 05 april 2010 - 15:37
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Även jag kan ha fel, men jag skyller på att det var fel på en sida jag tittade på. Det går att beställa endast tv4 anytime för 49 kr/månad om man ringer kundtjänst. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 05 april 2010 - 16:36.
Postad 05 april 2010 - 17:38
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
-Tack för Era svar, jag ska inte öppnad den - det får bli sista lösningen. Ringer till kundtjänst imorgon så får vi se hur dom tolkar felet mm.
Om du skulle ringa till mig skulle jag lämna samma svar som jag redan gjort här på forumet. Det är inget tekniskt fel på boxen för att den låter för dig och således är det inget fel som omfattas av garantin. Det är fullständigt normalt att hårddiskar låter lite även om inte alla hårddiskar gör det. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 05 april 2010 - 18:12
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
905 inlägg
Bäste Markus!
-Problemet är "nog" inte hårdisken utan hur den är monterad i boxen. Och även om den höga ljudnivån mm. inte
har någon teknisk funktion så är det för konsumenten ett upplevt problem. Har min box i sovrummet och jag lovar dig att den hörs då och då.
Mitt förslag är att Telia kontaktar tillverkaren och kräver en förbättrad produkt, och ett modiferingskit för
befintliga boxar med vibrationsproblem mm. Eller är det så att den finns en stor felprocent av den använda
hårddiskmodellen med högre vibrationsamplitud?
Mvh/Lennart
Postad 05 april 2010 - 20:17
ringbert
-
ringbert
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Fick ett erbjudande härom veckan med Lagom eller Stor gratis första 6 månaderna om jag binder mig i 24 månader. Några frågor bara:
- 1. Jag var med för några år sen när man fick testa gratis i något år och det funkade sådär. Det har säkert blivit bättre nu, men om jag skulle få problem går det att bryta avtalet?
- 2. Hur funkar SVT Play med Telias digital-TV? Just nu ser vi på Play via vår PS3 och det funkar sådär. Säg att det blir bättre
 - 3. Vi har nätverk hemma i huset (kabel), men förra gången jag testade Telia funkade det inte att skicka signalen genom vårt nätverk. Man var tvungen att dra en kabel direkt från modemet till digitalboxen. Har det ändrats eller är det likadant fortfarande?
1: Du får läsa avtalet för att vara på den säkra sidan. Men jag skulle svara ja på frågan. 2: Jag kör via ADSL och det funkar kanon. Tänk dock på att utbudet är mindre än via webben. 3: Ja, du måste dra kabel, eller köra trådlöst (ruckus heter telias version). Har även läst att vissa kör via elnätet.
Postad 05 april 2010 - 20:28
Hanspettersson
-
Hanspettersson
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Kan man inte få TV4 HD?
Hittar inte den kanalen på hemsidan heller.
Postad 05 april 2010 - 21:02
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Fick ett erbjudande härom veckan med Lagom eller Stor gratis första 6 månaderna om jag binder mig i 24 månader. Några frågor bara:
- 1. Jag var med för några år sen när man fick testa gratis i något år och det funkade sådär. Det har säkert blivit bättre nu, men om jag skulle få problem går det att bryta avtalet?
1: Du får läsa avtalet för att vara på den säkra sidan. Men jag skulle svara ja på frågan. 2: Jag kör via ADSL och det funkar kanon. Tänk dock på att utbudet är mindre än via webben. 3: Ja, du måste dra kabel, eller köra trådlöst (ruckus heter telias version). Har även läst att vissa kör via elnätet.
- 1. OK, jag får kolla noggrannare
- 2. Första meningen låter bra, men den andra? Hur stor skillnad är det?
- 3. Så du menar att det funkar med kabel (trådbundet) nätverk i huset? Det vore bra

Tackar.
Postad 05 april 2010 - 21:37
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
- 1. OK, jag får kolla noggrannare
- 2. Första meningen låter bra, men den andra? Hur stor skillnad är det?
- 3. Så du menar att det funkar med kabel (trådbundet) nätverk i huset? Det vore bra

Tackar.
2. Tyvärr är det stor skillnad i utbud och det styrs helt och hållet av SVT och vilka rättigheter de har köpt in. På de flesta program köper de inte in rättigheterna för distribution via IPTV. Det som också är stor skillnad till det bättre är att det ju är en helt annan upplösning och bitrate eftersom man kör samma som för vanlig SD-TV. Vissa program har även funnits i HD-kvalitet. 3. Hemma hos oss har vi ett nätverk med 4 uttag i varje rum som är kopplade till en patchpanel. I patchpanelen väljer jag i vilka uttag jag vill ha TV och i vilka jag vill ha Internet eller telefon. Om det ser ut på samma sätt hemma hos dig så skall det inte vara något problem. /A
Postad 05 april 2010 - 22:14
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
2. Tyvärr är det stor skillnad i utbud och det styrs helt och hållet av SVT och vilka rättigheter de har köpt in. På de flesta program köper de inte in rättigheterna för distribution via IPTV. Det som också är stor skillnad till det bättre är att det ju är en helt annan upplösning och bitrate eftersom man kör samma som för vanlig SD-TV. Vissa program har även funnits i HD-kvalitet. /A
Va trist angående utbudet. Ikväll till exempel, kollade min fru på tredje avsnittet i Millenniumserien. Finns ett sådant program med i utbudet? 3. Hemma hos oss har vi ett nätverk med 4 uttag i varje rum som är kopplade till en patchpanel. I patchpanelen väljer jag i vilka uttag jag vill ha TV och i vilka jag vill ha Internet eller telefon. Om det ser ut på samma sätt hemma hos dig så skall det inte vara något problem. /A
Det låter kanon
Postad 05 april 2010 - 22:34
Unregistered5a51d5f8
-
Unregistered5a51d5f8
-
Rookie
-
3 inlägg
Om du skulle ringa till mig skulle jag lämna samma svar som jag redan gjort här på forumet. Det är inget tekniskt fel på boxen för att den låter för dig och således är det inget fel som omfattas av garantin. Det är fullständigt normalt att hårddiskar låter lite även om inte alla hårddiskar gör det.
Hej, Har samma problem. Det är inte hårdiskljudet som är problemet, knattret är en sak. Det som är problem är att det brummar, dvs ett vibrationsljud. Extremt störande. Jag jämför med min Apple-TV så är det enorm skillnad. Har jämfört med en annan 1963-box som inte låter, så det är uppenbart att det är skillnad på box och box. /H
Postad 05 april 2010 - 22:48
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Jag funderar på att skaffa en Denon 3310-receiver nu innan dom slutar säljas. Är det någon som kör en Telia 1963-box mot någon av Denons 1610/1910/2310/3310 som kan verifiera att det fungerar som det ska utan några hdmi-förhandlingsproblem?
Postad 05 april 2010 - 23:03
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Kan man inte få TV4 HD? Hittar inte den kanalen på hemsidan heller.
Den enda HD-kanalen som finns i dagsläget är SVT-HD och det endast för oss med fiber (har jag för mig..).
Postad 06 april 2010 - 01:13
Konsumentintresse
-
Konsumentintresse
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
...du har inte någon bild med en trekant med ’!’ på den i listan över inspelat material?
De senaste dagarna har denna triangel dykt upp på flera inspelningar som programmerats via Mina sidor. Vid uppspelning syns dock inga problem alls, och ingen del av programmen saknas. På er webbplats finns följande information: Det visas en varningstriangel med utropstecken till höger om programmet under ”Mina inspelningar”. Programmet har bara delvis spelats in på grund av att boxen förlorade strömförsörjning, var avstängd, eller startades om under tiden.
Detta är uppenbarligen inte orsaken till "mina" trianglar eftersom programmen, åtminstone till synes, har spelats in felfritt. Vad mer kan trigga denna triangel?
Postad 06 april 2010 - 08:51
Fromberg
-
Fromberg
-
Användare
-
-
115 inlägg
Jag funderar på att skaffa en Denon 3310-receiver nu innan dom slutar säljas. Är det någon som kör en Telia 1963-box mot någon av Denons 1610/1910/2310/3310 som kan verifiera att det fungerar som det ska utan några hdmi-förhandlingsproblem?
Kör med AVR1610 som matas med 1963-boxen för iptv å har inte upplevt några hdmi problem...
Postad 06 april 2010 - 11:54
David2
-
David2
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Hej på er,
Då detta är en mastodonttråd och mina sökningar inte gett exakt vad jag vill så ställer jag följande fråga.
Jag har idag Canal Digital per parabol men funderar på Telias 1963-box, har fiber-LAN att koppla in i.
Är det några av er som varit i den situationen och kan säga om det är någon kvalitets skillnad på bilden mellan dessa två?
Mvh, Lennart
Redigerat av David2, 06 april 2010 - 12:47.
Postad 06 april 2010 - 13:54
Unregistered56a17747
-
Unregistered56a17747
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Någon som vet vilken typ av hårddisk det sitter i 1963-boxen?
Kan man byta till en med mer Gig för att få mer inspelningstid? Tror att den nuvarande är på 320. Vet också att garantin försvinner om man modifierar den.
Postad 06 april 2010 - 13:55
Unregistereda12e4a7c
-
Unregistereda12e4a7c
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag funderar på hur det är med bindningstid på Viasat Sport Paketet. Måste jag binda mig 12 månader om jag vill lägga till det till mitt "Kanalpaket Stor med Canal Plus" nu, eller kan jag teckna "tillsvidare" eller vad det kallas? Är egentligen bara intresserad av slutstriden i Serie A och Ligue 1 och slutspelet i Champions League och NHL.
Postad 06 april 2010 - 14:11
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Någon som vet vilken typ av hårddisk det sitter i 1963-boxen? Kan man byta till en med mer Gig för att få mer inspelningstid? Tror att den nuvarande är på 320. Vet också att garantin försvinner om man modifierar den.
Tveksamt om det går. Det är en Western Digital, WD3200BEVT, se bilder på https://www.minhembi...defiant/265348/
Postad 06 april 2010 - 14:32
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Tveksamt om det går. Det är en Western Digital, WD3200BEVT, se bilder på https://www.minhembi...defiant/265348/
Om jag minns rätt så har det tidigare sagts att man inte kan uppgradera till en större hårddisk. /A
Postad 06 april 2010 - 14:33
Unregistered56a17747
-
Unregistered56a17747
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Borde det inte sitta standarddisk modell mindre?
Postad 06 april 2010 - 14:34
Psyk0
-
Psyk0
-
Rookie
-
8 inlägg
@Telia
Har varit Teliakund sedan December och har den inspelningsbara digitalboxen Motorola 1963. Har några saker som jag skulle vilja se ändring på för att bli riktigt nöjd som kund:
Videobutiken
• För få filmer • För få nya filmer • För få filmer i HD • Filmer med många kända skådespelare saknas, bl.a. finns inga filmer med Arnold Schwarzenegger • Sökfunktionen fungerar mycket dåligt. Söker man på t.ex. Morgan Freeman kommer inte filmen "Och han älskade dem alla" upp trots att den finns i utbudet • Att distribuera en film digitalt kostar inte lika mycket som att distribuera en fysisk kopia så att ta 59 kr för en film känns i överkant • Ändra hyrtiden till 24 timmar • Varför är inte trailers på andra språk än engelska textade? Lite svårt att följa med i en trailer när det är en thailändsk film som man är intresserad av • Varför har inte varje film en trailer?
Elektronisk programguide
• Fortfarande helt fel start- och sluttider, allt som oftast, och har så varit sedan jag blev kund i december • Ofta "tablåfel" i form av vilket program/serie/film etc. som kommer
Motorola 1963
• Borde inte vara för mycket begärt att kunna spela in på två kanaler samtidigt som man tittar på en tredje år 2010
Ruckus MediaFlex
• Finns det något alternativ när det gäller att få "trådlös TV"? Hur blir det om man kör "nätverk via elnätet"?
Fyra dagar, och ingen respons.
Postad 06 april 2010 - 14:37
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Borde det inte sitta standarddisk modell mindre? http://www.wdc.com/e...asp?DriveID=377320 GB, SATA 3 Gb/s, 8 MB Cache, 5400 RPM Big capacity for portable computing. WD Scorpio Blue 2.5-inch drives offer high-performance, low power consumption and cool operation, making them ideal for notebooks and other portable devices.
Postad 06 april 2010 - 14:54
Unregistered56a17747
-
Unregistered56a17747
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hallå alla! Har ett Zyxel-modem P660 och digitalbox 1910 jag haft i ca 2 år. Allt fungerar perfekt både ljud och bild. För 4 veckor sen fick jag hem box 1963 med HDD. Både bild och ljudstörningar, hackar, så att det inte går att titta. Har fått boxen utbytt men samma problem kvarstår. Har ej testat med annat modem men eftersom det funkar med 1910 tycker jag det ska gå med 1963 eller? Nån som har någon lösning? Väntar på att Telias backoffice support ska ringa men dom är ju inte snabba trots att jag ringt till dom flera ggr. Skulle bli väldigt glad om jag fick grejorna att fungera.
/Janne
Har nu bytit till ett TG784-modem med Teliasmart. Alla störningar är som bortblåsta. Gick in på en Teliabutik och skulle köpa nytt P660-modem, men då såg säljaren att om jag förlänger bredbandsavtalet får jag ett nytt modem för 0:-, Teliasmart som normalt kostar 29:-/mån och dessutom sänkt månadskostnad med 80:-/mån. Eftersom jag i dagsläget har det bästa bredband och tv jag kan få där jag bor har jag i alla fall inte tänkt byta. Inte bara ris till Telia. Ibland kan dom få ros också. /Janne
Postad 06 april 2010 - 15:17
cadwal
-
cadwal
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hej på er,
Då detta är en mastodonttråd och mina sökningar inte gett exakt vad jag vill så ställer jag följande fråga.
Jag har idag Canal Digital per parabol men funderar på Telias 1963-box, har fiber-LAN att koppla in i.
Är det några av er som varit i den situationen och kan säga om det är någon kvalitets skillnad på bilden mellan dessa två?
Mvh, Lennart
CD har iaf i teorin bättre bild genom bättre bandbredd / kanal. Hur det sen slår igenom i reell bildkvalite beror på boxar o TV-apparater etc samt individuell bedömning. Men CD har definitivt fler HD-kanaler om man är ute efter det...
4 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|