Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 juni 2012 - 08:37

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Är denna produkt död (på riktigt) nu?

CD säljer den än...

Postad 11 juni 2012 - 08:51

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

CD säljer den än...

Fast den finns inte med på hemsidan längre, inte på aktuella boxar i alla fall.
http://www.canaldigi...aktuella-boxar/

Såg den i och för sig inte när jag klickade på gamla boxar heller.

/Fredrik

Postad 11 juni 2012 - 08:55

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Är denna produkt död (på riktigt) nu?

Det borde den vara, men det finns tyvärr ingen ersättare som har alla funktioner som finns i denna, dessutom "uppstår" nya fuktioner hela tiden:

Pågående inspelning av, låt säga, en fotbollsmatch (denna inlagd via timer, för att använda EPG:n för detta fungerar ju inte, det har jag lärt mig den hårda vägen).
Är noga med att inte visa inspelad kanal då jag inte vill se ställningen när jag skall börja titta.
Väljer inspelningen i MyTV-menyn och:
Boxeländet byter då till den kanal jag spelar in ifrån och visar två-tre sekunder av livesändningen innan den startar uppspelningen!!!
Har genom denna funktion "sluppit" se första timmen av både Pol-Gre och Spa-Ita samt 40 minuter av Hol-Dan då jag fått ställningen visad i rutan.
Förmodligen håller min Sagem på att lämna in för gått, detta symptom har jag inte upplevt innan och inte sett någon annan ha här på forumet och någon ny programvara med denna "funktion" har väl inte skickats ut.

Postad 11 juni 2012 - 09:33

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Fast den finns inte med på hemsidan längre, inte på aktuella boxar i alla fall.
http://www.canaldigi...aktuella-boxar/

Såg den i och för sig inte när jag klickade på gamla boxar heller.

/Fredrik

såg den i ett reklamblad i förra veckan. fast det är dags att fasa ut denna. ADB-boxen/boxarna är så mycket bättre att det är rent skämsligt att sälja denna.

ed: ser på beställningssidan, "Slutsåld" :)
http://order.canaldi...rflow/order.php

Redigerat av Monshi, 11 juni 2012 - 09:36.

Postad 11 juni 2012 - 10:56

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 2
Vi som har denna box och betalat 2.995 borde få den nya boxen till ett bra pris. Men icke då, två fria månader är vad man erbjuder, vilket är för lite om man tänker på att det är en defekt box de sålt till oss och förorsakat en hel del problem.

Postad 11 juni 2012 - 14:51

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Boxen har försvunnit från CD:s hemsida förutom på en av sidorna... när man vill beställa abonnemang så dyker den upp i listan över boxar som man kan välja mellan....men det står en tilläggstext att den är slutsåld.
Man finner inte ens boxen under kategorin "Äldre boxar" ....

Man kan ju bara hoppas att CD står för vad de sagt ett antal gånger. De har ju gått ut och sagt att boxen skall uppdateras och buggfixas.

Postad 11 juni 2012 - 18:05

bengt__s
  • bengt__s
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Mitt första inlägg i denna tråd som jag följt i över ett år, och läst om alla problem... Jag har haft de flesta problemen men man lär sig ju tyvärr leva med dem.... :( men på sistone har inga inspelningar via EPG fungerat, när man tittat på något inspelat och avslutar det och vill titta "live" så möts man av "ingen signal" och en hårdboot blir nödvändig.... Det stora problemet nu är att boxen säger att inget kort sitter i fast det gör det, har testat med kortet från min extrabox och det blir samma fel, det går alltså inte att titta på tv..,. Ringde supporten och de ska skicka en ny strömkabel, tydligen stängs kortläsaren av först då det är problem med strömkabeln... Är så j*vla less :(

Postad 13 juni 2012 - 19:52

Unregistered04f04027
  • Unregistered04f04027
  • Forumräv

• 568 inlägg
  • 0
Har exakt samma problem lagom till Fotbolls-EM. Signalkvalitet i extraboxen 100%, i denna 55-69%...

Mitt första inlägg i denna tråd som jag följt i över ett år, och läst om alla problem... Jag har haft de flesta problemen men man lär sig ju tyvärr leva med dem.... :( men på sistone har inga inspelningar via EPG fungerat, när man tittat på något inspelat och avslutar det och vill titta "live" så möts man av "ingen signal" och en hårdboot blir nödvändig.... Det stora problemet nu är att boxen säger att inget kort sitter i fast det gör det, har testat med kortet från min extrabox och det blir samma fel, det går alltså inte att titta på tv..,. Ringde supporten och de ska skicka en ny strömkabel, tydligen stängs kortläsaren av först då det är problem med strömkabeln... Är så j*vla less :(

Postad 14 juni 2012 - 07:11

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Har exakt samma problem lagom till Fotbolls-EM. Signalkvalitet i extraboxen 100%, i denna 55-69%...

Trodde något hänt med min parabol då jag råkat på samma symptom sedan kanske en månad, signalstyrka helt plötsligt omöjlig att få upp över 66%. Försökte finjustera parabolen igår men inget kunde få till bättre mottagning än så, misstänker att våra boxar håller på att ge upp för evigt.
Får titt som tätt upp felmeddelande om att "kanalen inte ingår i mitt abonnemang" när jag zappar mellan HD-kanalerna (TV4HD funkar alltid men de andra strular om jag har en annan HD-kanal på inspelning) känns som om den inte orkar med inspelning av HD-kanal + visning av annan HD-kanal längre, men förmodligen är det insignalen som inte räcker till. Dock inget problem med kortläsaren hos mig.
Trodde jag kunde vrida lite på microhuvudet för att avhjälpa det, blev någon procent (62%->65%) bättre och hade inga problem igår, dock var det ju fint väder.
Har väntat länge på att denna typ av problem skulle uppstå, märkligt bara att flera får dem i stort sätt samtidigt...

Postad 20 juni 2012 - 08:21

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Hmm, i morse fick jag bara två program per kanal i EPGn och boxen pika mig inte heller om att jag skulle uppdatera mjukvaran. Jag har bra signalstyrka på SAT2 så det är inte där skon klämmer. Nån mer med detta problem?

Postad 20 juni 2012 - 10:55

Unregisteredc37bf591
  • Unregisteredc37bf591
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Hmm, i morse fick jag bara två program per kanal i EPGn och boxen pika mig inte heller om att jag skulle uppdatera mjukvaran. Jag har bra signalstyrka på SAT2 så det är inte där skon klämmer. Nån mer med detta problem?

Samma fel här. Helt tomt i EPG. Samma signalstyrka som normalt. Dessutom finns det ingen fördröjning vid avstängning av boxen utan boxen stänger av efter några sekunder.

Postad 20 juni 2012 - 11:08

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Samma fel här. Helt tomt i EPG. Samma signalstyrka som normalt. Dessutom finns det ingen fördröjning vid avstängning av boxen utan boxen stänger av efter några sekunder.

Japp, noterade också det. Inget ont utan att det har något gott med sig kanske.....

Postad 20 juni 2012 - 11:19

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
En koll i denna tråd.
SVTB/24 - hur många upplagor av denna finns i kanallistan?
Om ni sätter en serieinspelning på STVB/24, fungerar denna som den ska?

Nyfiken apropå ett problem som seglat upp i ADB-boxen.

Postad 20 juni 2012 - 12:08

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

En koll i denna tråd. SVTB/24 - hur många upplagor av denna finns i kanallistan? Om ni sätter en serieinspelning på STVB/24, fungerar denna som den ska? Nyfiken apropå ett problem som seglat upp i ADB-boxen.

Försökte igår göra en sätta en serie-inspelning på en serie på Barnkanalen, det gick inte, men det kan berott på att den ev. inte var flaggad som serie i EPG-datat (fick inga felmeddelanden om konflikter eller dyl.). Dock gick en inspelning av ett enskilt avsnitt bra.
Antalet förekomster av SVTB/24 i kanallistan har jag inte kollat.

Postad 20 juni 2012 - 12:26

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Har sett åtminstone två upplagor av kanalen i min box. Enligt nya kanalplanen från april så skall den ligga på kanalplats 10, 96 och 100, d v s en gång bland "allmänna" kanaler, en gång bland barnkanaler och en gång bland nyhetskanaler.
Kan inte påminna mig att jag haft serieinspelning på någon av dem så där kan jag inte svara.

Postad 20 juni 2012 - 16:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

En koll i denna tråd.
SVTB/24 - hur många upplagor av denna finns i kanallistan?
Om ni sätter en serieinspelning på STVB/24, fungerar denna som den ska?

Nyfiken apropå ett problem som seglat upp i ADB-boxen.

Försökte igår göra en sätta en serie-inspelning på en serie på Barnkanalen, det gick inte, men det kan berott på att den ev. inte var flaggad som serie i EPG-datat (fick inga felmeddelanden om konflikter eller dyl.). Dock gick en inspelning av ett enskilt avsnitt bra.
Antalet förekomster av SVTB/24 i kanallistan har jag inte kollat.

Har sett åtminstone två upplagor av kanalen i min box. Enligt nya kanalplanen från april så skall den ligga på kanalplats 10, 96 och 100, d v s en gång bland "allmänna" kanaler, en gång bland barnkanaler och en gång bland nyhetskanaler.
Kan inte påminna mig att jag haft serieinspelning på någon av dem så där kan jag inte svara.

Hej!

Just nu ligger kanalen ute på tre kanalplatser. Sätter man boxen på serieinspelning så ”scannar” boxen av alla tre kanaler och du uppstår en konflikt. Problemet är felanmält.
Vi rekommenderar er att göra singelinspelningar till vi har löst problemet.

Med vänliga hälsningar
Jenny

Postad 20 juni 2012 - 22:08

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Fortfarande bara nuvarande och ett program till i EPGn. För att förekomma frågorna vid supportsamtal till CD så gjorde jag en fabriksåterställning och ny kanalsökning, hjälpte inte. Har verifierat att det går att spela in från två olika transpondrar så båda tuners är definitivt OK.

Postad 21 juni 2012 - 07:33

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Nu är det bara några dagar kvar med pinan med denna box. 1/7 upphör mitt CD-abonnemang och jag kan kasta denna box i elskrotslådan på tippen. Den har hört hemma där bra lång tid egentligen.

Lycka till ni som framhärdar!

Postad 21 juni 2012 - 08:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Fortfarande bara nuvarande och ett program till i EPGn. För att förekomma frågorna vid supportsamtal till CD så gjorde jag en fabriksåterställning och ny kanalsökning, hjälpte inte. Har verifierat att det går att spela in från två olika transpondrar så båda tuners är definitivt OK.

Hejsan!
Problemet med att ni inte har någon information i EPG:n upplever vi inte här. Vi skulle vilja be er skicka PM till
oss med mer information samt era kontaktuppgifter så vi kan kontakta er för felsökning.

Med Vänliga hälsningar
Jenny

Postad 21 juni 2012 - 09:04

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 1

Hejsan!
Problemet med att ni inte har någon information i EPG:n upplever vi inte här. Vi skulle vilja be er skicka PM till
oss med mer information samt era kontaktuppgifter så vi kan kontakta er för felsökning.

Med Vänliga hälsningar
Jenny

Har inte möjlighet att knappa på boxen nu, men för tydlighetens skull så kör jag med mjukvara utan "On Demand" så den har några år på nacken. Tidigare har jag vid varje uppstart fått uppmaning att uppgradera, vilket jag vänligt men bestämt avböjt på inrådan från mina olycksbröder med samma box, då jag inte hört någon som ansett att den nya mjukvaran varit bättre än den gamla. Sedan i går morse får jag inte längre denna uppmaning så det är definitivt något i utsändningen som förändrats.

Postad 21 juni 2012 - 09:15

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Har haft det där problemet med EPG'n tidigare.
Höll i sig någon månad, men nu är det bättre igen. Inte gjort någon formatering eller fabriksåterställning.
Dragit ur strömen några ggr pga hängning.
Kanske det varit lösningen.
Men fortfarande program som inte spelas in som de ska.
Men gärna repriser spelar den in på flera år gamla säsonger.

Postad 21 juni 2012 - 10:40

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Har haft det där problemet med EPG'n tidigare.
Höll i sig någon månad, men nu är det bättre igen. Inte gjort någon formatering eller fabriksåterställning.
Dragit ur strömen några ggr pga hängning.

Har aldrig haft några egentliga problem med EPG tidigare, och jag har heller aldrig behövt rycka strömmen när den hängt sig. Nu har jag iofs inte haft så stora problem med hängningar, uppskattningsvis ungefär en gång per månad, och det har alltid löst upp sig av sig själv. Låter jag den stå några minuter så brukar den starta om, orkar jag inte vänta så har jag ibland tvingat fram en omstart genom att hålla inne On-knappen på boxens front. Det känns liksom lite mildare än att rycka strömmen.

Postad 21 juni 2012 - 20:00

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Hejsan!

Har gjort ytterligare experiment efter telefonkontakt med support. Boxen har alltså mjukvara v2.3.0 och det går inte att tvinga ner ny mjukvara, det resulterar i Er09 i displayen efter några minuter. Har på uppmaning av supporten även haft boxen stående på Nickelodeon (vilket väl egentligen inte skall behövas på en box med dubbla mottagare), men det kom ändå inte in någon EPG-data.
Vill understryka att det alltså inte är boxen jag felanmäler, det är något i CDs utsändning som ändrade sig någon gång kvällen 19/6 eller tidig morgon 20/6. Uppenbarligen något som boxar med nyare mjukvara inte påverkas av.

Postad 26 juni 2012 - 18:31

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Uppgradering pågår. Undra om det kommer något vettigt ur detta.

Postad 26 juni 2012 - 19:31

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Har ingen uppdatering här hemma. Det är antagligen en bugg.

Postad 26 juni 2012 - 22:15

pekadan
  • pekadan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Som sagt (föregående sida), här sitter jag med en trasig PVR-box full med filmer och serier jag fortfarande vill se. :( Har provat att skruva upp lådan och stoppat i en ny lämplig hårddisk enl instruktion, men det löste inte problemet (Err01 och cyklisk omstart). Antar därför att orginaldisken är ok, men att nåt annat rasat. Vill därför fråga...

Har någon en beg PVR-box (fungerande!) att sälja?

Om så, hör av er! Om det skulle funka för mig att stoppa in min gamla disk i boxen för att se mina inspelningar, så är det värt en slant! Jag kommer inte köpa nån ny sån här strulbox från CD. Den är verkligen inte värd ett par tusen spänn! :angry:

Postad 27 juni 2012 - 06:40

Unregistered6a4c1249
  • Unregistered6a4c1249
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Fick också fråga om det igår. Dock så valde jag att inte installera.

Postad 27 juni 2012 - 07:16

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Som sagt (föregående sida), här sitter jag med en trasig PVR-box full med filmer och serier jag fortfarande vill se. :( Har provat att skruva upp lådan och stoppat i en ny lämplig hårddisk enl instruktion, men det löste inte problemet (Err01 och cyklisk omstart). Antar därför att orginaldisken är ok, men att nåt annat rasat. Vill därför fråga...

Har någon en beg PVR-box (fungerande!) att sälja?

Om så, hör av er! Om det skulle funka för mig att stoppa in min gamla disk i boxen för att se mina inspelningar, så är det värt en slant! Jag kommer inte köpa nån ny sån här strulbox från CD. Den är verkligen inte värd ett par tusen spänn! :angry:

Du har inte testat att byta strömadapeter då? Annars är ju det en klassiker med Er01 fast då brukar det följas av 00 och en box som försöker starta om hela tiden...

Postad 27 juni 2012 - 08:55

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Med tanke på de problem med signalstyrkan som en del av oss numera har undrar jag lite om hur menyn "inställningar" egentligen ger för information. Jag har numera som högst 68% signalstyrka på båda antenningångarna, båda är då oftast gröna, men ibland blir stapeln på antenningång 1 Gul/Röd, trots att signalstyrkan fortfarande är 68%. Vad innebär detta? Vilka värden krävs för fullgod mottagning av HD-sändningar? Jag har sedan c:a en månad problem med flera HD-kanaler, till en början alla utom TV4HD. Förskte därför få till bättre mottagning och justerade parabolen lite och upptäkte därigenom den "låga" signalstyrkan. Har för mig att jag låg på 78-80% förut (men kan ha fel). Reultatet är lite blandat känns det som, de flesta HD-kanaler går nu att se men med störningar titt som tätt. Har dessutom bytt LNB med samma resultat. Ni som har en fungerande (nåja) Sagem, vilka signalnivåer har ni? Jag har på samma parbol ett LNB för Viasat, värdena på den ligger oavsett de justeringar jag gör för att ordna CD-motttagningen på 94-100% styrka 80-95% kvalitet. är det ett vanligt fenomen att Viasat (Sirius) är så pass mindre känsligt än CD (Thor)? Skall det va så? Det räcker med att jag står bredvid parabolen så flukturerar signalenstyrkan för CD med 3-4 procentenheter...

Redigerat av Unregisteredb71577f7, 27 juni 2012 - 11:56.

Postad 27 juni 2012 - 10:47

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0

Med tanke på de problem med signalstyrkan som en del av oss numera har
undrar jag lite om hur menyn "inställningar" egentligen ger för information.
Jag har numera som högst 68% signalstyrka på båda antenningångarna, båda är
då oftast gröna, men ibland blir stapeln på antenningång 1 Gul/Röd, trots att
signalstyrkan fortfarande är 68%. Vad innebär detta?
Vilka värden krävs för fullgod mottagning av HD-sändningar?
Jag har sedan c:a en månad problem med flera HD-kanaler, till en början alla utom
TV4HD. Förskte därför få till bättre mottagning och justerade parabolen lite och
upptäkte därigenom den "låga" signalstyrkan.
Har för mig att jag låg på 78-80% förut (men kan ha fel). Reultatet är lite blandat
känns det som, de flesta HD-kanaler går nu att se men med störningar titt som tätt.
Har dessutom bytt LNB med samma resultat.
Ni som har en fungerande (nåja) Sagem, vilka signalnivåer har ni?
Jag har på samma parbol ett LNB för Viasat, värdena på den ligger oavsett de
justeringar jag gör för att ordna CD-motttagningen på 94-100% styrka 80-95% kvalitet.
Är det ett vanligt fenomen att Viasat (Sirius) är så pass mindre känsligt än CD (Thor)?
Skall det va så?
Det räcker med att jag står bredvid parabolen så flukurerar signalenstyrkan för CD med 3-4
procentenheter...

Vill nog minnas att jag brukar ligga runt 68 i signalstyrka på Sagem boxen också.

Postad 28 juni 2012 - 22:14

Boddington
  • Boddington
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Hade precis samma fel som du tidigare i våras Eldebrink vad gäller HD-kanalerna men jag hade ännu lägre % tror den låg i låga 60. Lösningen för mig var att kolla skew inställningen, fick tipset här i tråden, dvs se till att LNB:n var vinklad ca 7 grader. När jag bytte vindskivor på huset tog jag ner parabolen och var nog med att få den att peka rätt igen vid uppsättningen. Men tänkte inte på att LNB:n hamnade rakt, hade nog ändrat vinkeln när jag la ner parabolen på gräset. När jag vred lite på LNB:n så gick visserligen inte % upp men däremot har jag alltid god mottagning nu och nu funkar alla HD-kanaler utan minsta problem. Så har du inte gjort det kolla vinkeln på LNB:n. Ett tips i alla fall.

För mig att jag läste att % är hur väl parabolen pekar mot satelliten och kvaliteten styrs av vinkeln på LNB:n. Men kan inte svära på det. Löste dock mitt problem.

Postad 29 juni 2012 - 06:31

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Tack för tipsen, jag har försökt få till "skew:en", misstänkte den från början då TV4HD fungerade. men inte de andra HD-kanalerna, tyvärr har jag ite fått till det optimalt, skall det vara så otroligt känsligt? vi pratar "delar av grader" här, får jag till "grön stapel" och tar ett steg bort från parabolen så ändras den.
Någon som har tips på hur man bäst finjusterar den, vilka kanaler skall man använda för mätningen?

Postad 29 juni 2012 - 10:47

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Jag har skew inställt sen tidigare så det fungerade bra, numer, faktiskt i och med kanalomläggningen så att HD kanalerna ligger förstr, så har det blivit pixelproblem på SVT1,2 och framförallt TV4HD.

Postad 29 juni 2012 - 13:43

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Jag har skew inställt sen tidigare så det fungerade bra, numer, faktiskt i och med kanalomläggningen så att HD kanalerna ligger förstr, så har det blivit pixelproblem på SVT1,2 och framförallt TV4HD.

Kan nog stämma i tid med mina problem åxå.
>CanalDigital, vad exakt gjordes vid denna kanalomläggning?

Postad 29 juni 2012 - 14:47

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
SVT1 o 2 HD flyttade från 10.934H till 10.903V på Thor 6

TV4 HD flyttade från 10.903V till 10.934H på Thor 6

Postad 29 juni 2012 - 19:53

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Med tanke på de problem med signalstyrkan som en del av oss numera har undrar jag lite om hur menyn "inställningar" egentligen ger för information. Jag har numera som högst 68% signalstyrka på båda antenningångarna, båda är då oftast gröna, men ibland blir stapeln på antenningång 1 Gul/Röd, trots att signalstyrkan fortfarande är 68%. Vad innebär detta? Vilka värden krävs för fullgod mottagning av HD-sändningar? Jag har sedan c:a en månad problem med flera HD-kanaler, till en början alla utom TV4HD. Förskte därför få till bättre mottagning och justerade parabolen lite och upptäkte därigenom den "låga" signalstyrkan. Har för mig att jag låg på 78-80% förut (men kan ha fel). Reultatet är lite blandat känns det som, de flesta HD-kanaler går nu att se men med störningar titt som tätt. Har dessutom bytt LNB med samma resultat. Ni som har en fungerande (nåja) Sagem, vilka signalnivåer har ni? Jag har på samma parbol ett LNB för Viasat, värdena på den ligger oavsett de justeringar jag gör för att ordna CD-motttagningen på 94-100% styrka 80-95% kvalitet. är det ett vanligt fenomen att Viasat (Sirius) är så pass mindre känsligt än CD (Thor)? Skall det va så? Det räcker med att jag står bredvid parabolen så flukturerar signalenstyrkan för CD med 3-4 procentenheter...

Fick starta upp min box igen, kollade signalen på SVTHD, ligger på 76% på båda.
På TV4HD så är det 73% och 75%

Redigerat av Mazak, 29 juni 2012 - 19:56.

Postad 06 juli 2012 - 07:41

Unregistered8e7bb77f
  • Unregistered8e7bb77f
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 1
Jahapp, jag har varit förvånansvärt förskonad från "inspelningsproblem", dvs min sån här box har alltid spelat in det jag programmerat den till. Men igår var den lyckan över, vi tog en redig kvällspromenad och programmerade in säsongsstarten av "Ernst" för frugan vill gärna se det.

Kommer hem 20:25 men inte står det "rec" på displayen.... Slår på zaken, väntar en eeeeevighet (känns så) innan den hickat klart, blinkat med TV-bilden ett antal gånger och sen efter kanske 1,5 minut/2 minuter så svarar den ääääntligen på tilltal och tar upp EPG'n - jodå, Ernst ÄR markerat för inspelning och DÅ börjar den spela in....

Jaja, gammal bugg - men jag har sluppit den tills nu. Dock är jag ju drabbad av att den hänger ibland, är "brödrost" första minutrarna, har sämre bild nu än innan CD's egen mjukvara introducerades, man kan inte döpa om inspelade program, har numera en usel spolningsfunktion, etc etc etc etc....

Vi är ju utlovade (av Canal Digital) fortsatt stöd / nya uppdateringar men med tanke på att dom inte säljer boxen längre så tror jag/personligen är vi är lurade på det, grundlurade, att dom ljugit oss upp i ansiktet, etc...

<suck> Att det ska vara så svårt att "bara" få se lite TV på kvällarna...

/Rikard

Postad 10 juli 2012 - 09:42

warleod
  • warleod
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Är det någon här som vet varför jag inte har mer än ett par program framåt i EPG:n på de kanaler som kommer via DVB-T?
För övriga kanaler via DVB-S visas 1 veckas program framåt.

Postad 22 juli 2012 - 17:06

matsma
  • matsma
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har två st Canal Digital Sagem HD PVR 101 ST 250 GB satellit receivers och båda krånglar.
När jag tittar på satellit kanaler får jag ofta "Ett fel uppstod - boxen startas upp om 10 sekunder" och när jag tittar på Video on demand startar den bara om utan någon förvarning.
Då är det mycket jobbigt att spola tillbaka där man var i filmen.
Har pratat med Canal Digital ett antal gåner och fått nya strömadapter och gjort omstallation inget har hjälpt.
Blev uppringd av någon på Canal Digital digital för några veckor sedan, hon sa att en ny programvaruversion var på gång men hon visste inte när.
Jag har programvaruversion 0.9.5_H/1.3.280hr på Sagem boxen.

Postad 22 juli 2012 - 22:57

Peter Lindberg
  • Peter Lindberg
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
"Dålig signal", "Omstarter", "Felaktigt programkort" m.m. Jag har exakt samma problem som matsma m.fl. Det som Eldebrink skriver stämmer exakt med mina problem. CD support hemlighåller tydligen att andra har detta problem.
De skickade ett nytt mikrovågshuvud "QUAD universal LNB" men det hjälpte inte. Vid inställning går den direkt till rött vid fel vinkel (men fortfarande ca 60%) och grönt blit max 63% (resp. 70%).
Det är helt omöjligt att spela in en riktig HD kanal och titta på en annan samtidigt. Då avstängningen går onormalt snabbt är det ingen ide att starta om. Problemen är kvar.
Dra istället ur kontakten ur väggen för en riktig omstart, sen går det bra ett tag till.
Jag har också version 0.9.5_H/1.3.280hr, Varför så låg? På CD's hemsida har man tagit bort aktuella versioner. "I våra boxsidor informerar vi vilken som är den senaste mjukvaran till din digitalbox.". Finns INTE.
Försöker man med samma program som för 500 GB-boxen?

Har dessutom en Sagem ITSD81 (icke insp.bar HD-box) som la av helt vid samma tid (slutet av juni). Supporten fick mig att beställa en ny för 1100:- (och tvinga mig kvar i 24 mån till). Nu undrar jag verkligen om den var trasig. Jag tror den la av efter en omstart och programuppdatering.
Den går att starta utan Sat-antennsladd i men startar om så fort antennen sätts i! Efter "full reset" så går den att starta upp, och man kan sätta i antennen, men då man ska titta på signalen så hinner den bli fullt grön i en sekund och boxen bootar om (utan att klara en omstart).
Har någon liknande erfarenhet?

Postad 31 juli 2012 - 17:02

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Min box lever sitt eget liv som för så många andra. Har numera möjlighet att gå över till Com Hem men vet inte riktigt hur jag ska göra. Vad är det billigaste man kan få den nya boxen för om man kontaktar kundtjänst, vad har ni lyckats få till för deal?

Postad 01 augusti 2012 - 11:45

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Enligt min personliga åsikt är Comhem ljusår sämre än Canal digital på support och kundvård. Har varit kund hos dem för ca 3 år sedan och har vänner som är det nu. Ingen är nöjd. När min sagembox strulade och bindningstiden gick ut funderade jag på Comhem igen. Men när man tom känner sig lurad innan man skrivit på så backade jag och förhandlade med Canal Digital om priset på nya boxen och jag fick den för 900 har jag för mig. Ångrar mig inte en sekund. Har inte haft ett enda problem med nya boxen.

Enligt min personliga åsikt är Comhem ljusår sämre än Canal digital på support och kundvård. Har varit kund hos dem för ca 3 år sedan och har vänner som är det nu. Ingen är nöjd. När min sagembox strulade och bindningstiden gick ut funderade jag på Comhem igen. Men när man tom känner sig lurad innan man skrivit på så backade jag och förhandlade med Canal Digital om priset på nya boxen och jag fick den för 900 har jag för mig. Ångrar mig inte en sekund. Har inte haft ett enda problem med nya boxen.

Postad 14 augusti 2012 - 08:32

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

• 131 inlägg
  • 1
Tråden börjar dö och det är egentligen synd och skam. Canal Digital kommer undan med att bedra sina kunder. Ett år har gått sedan den senaste uppdateringen och det borde vara kriminellt att ta betalt för en box som fungerar så dåligt. Det var bara några dagar sedan jag än en gång fick det roliga meddelandet "Ett fel har uppstått, boxen startar om om 10 sekunder". Detta dyker såklart oftast upp då en inspelning är på gång.

Skitföretag, hoppas att alla ansvariga och samtliga idioter i supporten insjuknar i tuberkulos och hostar blod i veckor.

Mina två bindande år är snart ute. Då förlorar ni inkomsten på ett familjepaket och ett extrakort. Dra åt ****.

Postad 14 augusti 2012 - 09:06

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Ska jag tolka ditt inlägg som att du inte är riktigt nöjd med boxen ?

Postad 14 augusti 2012 - 10:04

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Ja, man kan väl bara gratulera CD till att de lyckats förhala detta utan att något händer...Ett år utan tecken på förbättring av boxens mjukvara och dessutom verkar boxen ha försvunnit från CD:s hemsida. Finns ingen information kvar om den. Till och med under "kundservice informerar" så är tidigare släppt information bortplockad gällande Sagem-boxen.
Informationsflödet kring utvecklingen av den här boxens mjukvara är lika med noll...fast inte riktigt...det vidhåller fortfarande att de inte gett upp boxen och att ny mjukvara skall släppas.

Det börjar verkligen bli dags för CD att ta ansvar för boxen och presentera en plan för vad som komma skall. Kan de fixa boxen eller inte?

Postad 14 augusti 2012 - 13:12

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Ja det som stör mig är att Canal Digital medvetet låter tiden ha sin gång vilken gör att de på sikt kommer undan denna katastrofbox. Det skulle vara så lätt för CD att låta de kunder som ringer in samt vi som skriver här få ett riktigt förmånligt erbjudande på en ny box som kompensation för allt strul som varit. Men kundvård verkar inte prioriteras speciellt högt tyvärr. Jag har precis sett till att mitt område dragit in Com Hem och just nu vacklar jag lite kring om jag ska byta eller skaffa en ny box och fortsätta med CD.

Postad 15 augusti 2012 - 08:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 1
Hej Alla,

Vi förstår det finns många frågor och synpunkter gällande aktuell boxmodell. Vi kan även meddela att en ny mjukvara är på gång att lanseras inom kort. Det pågår tester med den och vår förhoppning är att kunna få ut den publikt snart. Vi kan ej delge alla olika detaljer den innehåller ännu under pågående tester, stabilitetsfixar samt spolhastigheter är dock en del av de förbättringar som den kommer innehålla. När vi har mera aktuell information kommer vi meddela er.

Med vänlig hälsning
Micke

Postad 15 augusti 2012 - 08:58

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 1

Hej Alla,

Vi förstår det finns många frågor och synpunkter gällande aktuell boxmodell. Vi kan även meddela att en ny mjukvara är på gång att lanseras inom kort. Det pågår tester med den och vår förhoppning är att kunna få ut den publikt snart. Vi kan ej delge alla olika detaljer den innehåller ännu under pågående tester, stabilitetsfixar samt spolhastigheter är dock en del av de förbättringar som den kommer innehålla. När vi har mera aktuell information kommer vi meddela er.

Med vänlig hälsning
Micke

Tack för informationen, men helt ärligt tror jag inte denna box går att rädda. Den är ett dåligt bygge från början och jag har svårt att tro att det efter år av fixar och uppdateringar helt plötsligt skulle komma en ny version av programvaran som löser de problem som finns.

Finns det några planer för ett riktigt förmånligt erbjudande för att byta upp sig till den nya boxen?

Postad 16 augusti 2012 - 07:15

Unregistered5e7b02dc
  • Unregistered5e7b02dc
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Fick en ny uppdatering på min box igår kväll. Efter ca 2 timmars tittande på inspelat material så var det inga hackningar i uppspelningen i varje fall. Dock så är man förstås skeptiskt till att den ska fungera tillfredsställande efter allt som hänt...

mvh Tomas

Postad 16 augusti 2012 - 09:43

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Vilken mjukvaruversion fick du in i din box i går kväll?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.