* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34715 svar till detta ämne
Postad 06 april 2010 - 15:25
cadwal
-
cadwal
-
Användare
-
-
105 inlägg
Fyra dagar, och ingen respons.
Allt på listan finns redan anmält så vitt jag vet. Förutom det det med Ruckus då, men iaf jag läste inte nogrannare än att jag trodde det var ett fel du rapporterade... Körde med Devolo 200MBps pluggar på den tiden jag hade ADSL och det funkade utmärkt, men då satt de iofs på samma fas också.
Postad 06 april 2010 - 15:25
apanoladotcom
-
apanoladotcom
-
Användare
-
-
165 inlägg
Fyra dagar, och ingen respons.
Vilken typ av respons har du förväntat dig? De flesta saker du har skrivit har diskuterats under lång tid och många saker har även Telias representant kommenterat tidigare. Där är sökfunktionen din vän. När det gäller förbättringsförslag har Telias representant skrivit många gånger att han lämnar de flesta vidare till rätt personer inom Telia. Att han inte skriver att han gjort det för varje nytt förslag som kommer i tråden ska vi nog vara tacksamma för.
Postad 06 april 2010 - 16:04
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Allt på listan finns redan anmält så vitt jag vet.
Förutom det det med Ruckus då, men iaf jag läste inte nogrannare än att jag trodde det var ett fel du rapporterade...
Körde med Devolo 200MBps pluggar på den tiden jag hade ADSL och det funkade utmärkt, men då satt de iofs på samma fas också.
Det ska fungera över olika faser. Såg också att Kjell&Co säljer en fasbrygga som man låter en elektriker installera i proppskåpet så att man kan tillgodogöra sig full hastighet ifall att man inte får det ändå
Postad 06 april 2010 - 16:43
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
@ Telia Markus
Lite att fixa till
Eurosport har gått över till 16:9 sändning ,Telia flaggar den fortfarande som 4:3
Star! programbibliotek saknar svensk text på programmen
Postad 06 april 2010 - 18:25
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
@Telia Kundservice
Sökning i TV Guiden i boxen fungerar inte. Alltsom oftast får man upp "Inget program matchade din sökning". Av någon anledning så matchar inte kanalerna som finns under programkanal i sökmenyn den valda kanallistan. Så jag antar det är här som något blir fel då det verkar fungera med de första kanalerna i kanallistan men inte med andra.
Postad 06 april 2010 - 18:48
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Hej på er,
Då detta är en mastodonttråd och mina sökningar inte gett exakt vad jag vill så ställer jag följande fråga.
Jag har idag Canal Digital per parabol men funderar på Telias 1963-box, har fiber-LAN att koppla in i.
Är det några av er som varit i den situationen och kan säga om det är någon kvalitets skillnad på bilden mellan dessa två?
Mvh, Lennart
Telias bildkvalitet via 1963-boxen kombinerad med Telia Fiber är absolut inte dålig, men den är inte i nivå med Canal Digital via parabol. Jag har tidigare haft Canal Digital i ett antal år och sitter nu av olika skäl med Telia ett år innan det är dags för återgång till CD. För återgång blir det. CD's bildkvalitet är högre rakt över hela linjen vilket är viktigt för mig. I övrigt upplever jag nog att Telias box är trevligare (och framförallt tystare!)
Postad 06 april 2010 - 18:57
ringbert
-
ringbert
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Va trist angående utbudet. Ikväll till exempel, kollade min fru på tredje avsnittet i Millenniumserien. Finns ett sådant program med i utbudet?
Nej, i princip bara egenproducerade program finns med, såsom Plus, nyheter och Melodifestivalen. Inga utländska serier över huvud taget.
Postad 06 april 2010 - 23:05
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Eurosport har gått över till 16:9 sändning ,Telia flaggar den fortfarande som 4:3
Funkar perfekt via CD IPTV. Producenten (Eurosport) flaggar vilket format som gäller bara det inte manipuleras på vägen ....
Postad 07 april 2010 - 09:11
keb
-
keb
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Telias bildkvalitet via 1963-boxen kombinerad med Telia Fiber är absolut inte dålig, men den är inte i nivå med Canal Digital via parabol. Jag har tidigare haft Canal Digital i ett antal år och sitter nu av olika skäl med Telia ett år innan det är dags för återgång till CD. För återgång blir det. CD's bildkvalitet är högre rakt över hela linjen vilket är viktigt för mig. I övrigt upplever jag nog att Telias box är trevligare (och framförallt tystare!)
Sitter för tillfället med dubbla abonnemang och testade lite. CD : HD-BOX (den ej inspelningsbara) via HDMI Telia: 1963 via HDMI Själv trodde jag också att CD låg i täten men jag tvivlar efter att ha växlat mellan CD och Telia (ADSL). Tycker faktiskt att Telia är strået vassare på de kanaler jag jämfört. Vad jag kommer att sakna hos CD är deras enorma HD utbud, det lär ta tid innan Telia kan matcha det.
Postad 07 april 2010 - 10:08
eddgge
-
eddgge
-
Användare
-
-
233 inlägg
Vad jag kommer att sakna hos CD är deras enorma HD utbud, det lär ta tid innan Telia kan matcha det.
Jag undrar om vi någonsin kommer att få några fler HD kanaler? Hur länge behöver dom testa egentligen? SVT HD är inte mycket att hänga i julgranen... jag vill ha fler kanaler. Min bindningstid är snart slut och då byter jag till CD parabol.
Postad 07 april 2010 - 10:32
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
OK. Men vad skall jag göra när det inte var det svaret jag fick när jag ringde kundtjänst?
Tack för hjälpen.
Du bör vänta till tisdag så de kan åtgärda det. Jag ska kolla på det på tisdag när de som kan fixa det jobbar.
Nu är det fixat. Har du inte fått kanalerna får du starta om boxen. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 07 april 2010 - 10:44
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
-Problemet är "nog" inte hårdisken utan hur den är monterad i boxen. Och även om den höga ljudnivån mm. inte har någon teknisk funktion så är det för konsumenten ett upplevt problem. Har min box i sovrummet och jag lovar dig att den hörs då och då.
Mitt förslag är att Telia kontaktar tillverkaren och kräver en förbättrad produkt, och ett modiferingskit för befintliga boxar med vibrationsproblem mm. Eller är det så att den finns en stor felprocent av den använda hårddiskmodellen med högre vibrationsamplitud?
Har samma problem. Det är inte hårdiskljudet som är problemet, knattret är en sak. Det som är problem är att det brummar, dvs ett vibrationsljud. Extremt störande. Jag jämför med min Apple-TV så är det enorm skillnad. Har jämfört med en annan 1963-box som inte låter, så det är uppenbart att det är skillnad på box och box.
Bara så ni vet så tittar Motorola på detta problem för tillfället. Kommer att återkomma med information så fort jag fåt någon. Under tiden ber jag er avvakta. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 07 april 2010 - 10:49
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
@Telia Kundservice
Nu när du är på tråden. Vet du huruvida det arbetas för att "Telias" SVT Play ska bli lika med "SVT:s" SVT Play? Eller kommer utbudet att se ut som det gör just nu?
Postad 07 april 2010 - 11:12
Unregisterede5a2c6ee
-
Unregisterede5a2c6ee
-
Användare
-
-
188 inlägg
@Telia Kundservice
Nu när du är på tråden. Vet du huruvida det arbetas för att "Telias" SVT Play ska bli lika med "SVT:s" SVT Play? Eller kommer utbudet att se ut som det gör just nu? 
Det har redan svarats förut. Det är SVT som sköter SVT Play hos Telia. Att utbudet skiljer sig åt beror på rättigheterna men SVT har tidigare sagt att de har som mål att ha samma utbud.
Postad 07 april 2010 - 11:31
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Det har redan svarats förut. Det är SVT som sköter SVT Play hos Telia. Att utbudet skiljer sig åt beror på rättigheterna men SVT har tidigare sagt att de har som mål att ha samma utbud.
Tackar
Postad 07 april 2010 - 11:41
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Jag hade ett samtal med ansvarig på SVT och hade ett antal frågor som avser SVTPlay. Hoppas att mitt svar här kan besvara en del av de frågorna som upprepas ganska ofta. SVT styr helt och håller innehållet på SVTPlay. Deras mål är att få så många program så möjligt men i dagsläget så är det flera olika produktionsbolag som inte vill att deras material ska vara tillgängligt på Play (via IPTV). SVT förhandlar ständigt och så fort ett avtal är klart så läggs det upp på SVTPlay. Tydligen så är det fortfarande många produktionsbolag som ser IPTV som ett hot och därför vill de att deras program ska distribueras via vanliga kanaler och SVT´s hemsida, men inte via IPTV. SVT kan inte göra mer än att förhandla med produktionsbolagen. Ett sätt att påverka är att maila till produktionsbolaget direkt och efterlysa deras program via SVTPlay (IPTV). Sök och se vem som producerad programet och kontakta de. Skriv gärna att du sett programmet på tv och skulle vilja se fler gånger via IPTV. Jag gjorde det i höstas.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 07 april 2010 - 11:47.
Postad 07 april 2010 - 11:42
David2
-
David2
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Tack för svar, då får man fundera en runda till på detta.
Postad 07 april 2010 - 11:50
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Jag hade ett samtal med ansvarig på SVT och hade ett antal frågor som avser SVTPlay. Hoppas att mitt svar här kan besvara en del av de frågorna som upprepas ganska ofta.
SVT styr helt och håller innehållet på SVTPlay. Deras mål är att få så många program så möjligt men i dagsläget så är det flera olika produktionsbolag som inte vill att deras material ska vara tillgängligt på Play (via IPTV). SVT förhandlar ständigt och så fort ett avtal är klart så läggs det upp på SVTPlay. Tydligen så är det fortfarande många produktionsbolag som ser IPTV som ett hot och därför vill de att deras program ska distribueras via vanliga kanaler och SVT´s hemsida, men inte via IPTV. SVT kan inte göra mer än att förhandla med produktionsbolagen.
Ett sätt att påverka är att maila till produktionsbolaget direkt och efterlysa deras program via SVTPlay (IPTV). Sök och se vem som producerad programet och kontakta de. Skriv gärna att du sett programmet på tv och skulle vilja se fler gånger via IPTV.
Tack för det svaret också. Jag tycker det här är ett intressant ämne (kanske för en egen tråd?) - vad ser produktionsbolagen för problem med detta? Vilket är "hotet"? Kanske det har diskuterats tidigare också?
Redigerat av TCM, 07 april 2010 - 11:50.
Postad 07 april 2010 - 13:17
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Tack för det svaret också. Jag tycker det här är ett intressant ämne (kanske för en egen tråd?) - vad ser produktionsbolagen för problem med detta? Vilket är "hotet"? Kanske det har diskuterats tidigare också? 
Hur larvigt det än kan verka så är IPTV ett steg närmare "datorvärlden" än vanlig broadcast TV och det måste väl vara hotfullt. /A
Postad 07 april 2010 - 13:39
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Fattar inte heller riktigt hur de resonerar. Vari ligger *egentligen* skillnaden mellan att se programmet på Play via TV'n eller datorn? Vari ligger faran med att se det via IPTV? "Närmare datorn" säger Hallberg, men vaddå?
Postad 07 april 2010 - 13:46
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Hur larvigt det än kan verka så är IPTV ett steg närmare "datorvärlden" än vanlig broadcast TV och det måste väl vara hotfullt. /A
Närmare "datorvärlden" än datorn själv (för det är ju där du kan se "vanliga" SVT Play)?
Postad 07 april 2010 - 13:50
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Närmare "datorvärlden" än datorn själv (för det är ju där du kan se "vanliga" SVT Play)? 
PRecis. SVT Play ligger ju på webben för att ses på datorn, man kan göra mycket mer på datorn än via en motorla IPTV box..... Låter som samma resonemang som att kassetter förstör musikbranschen.
Postad 07 april 2010 - 14:56
Psyk0
-
Psyk0
-
Rookie
-
8 inlägg
Vilken typ av respons har du förväntat dig?
Någon form av bekräftelse från Telias sida vore trevligt, att man har läst det jag skrivit och fört det vidare till rätt personer. De flesta saker du har skrivit har diskuterats under lång tid och många saker har även Telias representant kommenterat tidigare.
Är ny medlem så jag har inte följt tråden/diskussionerna. När det gäller förbättringsförslag har Telias representant skrivit många gånger att han lämnar de flesta vidare till rätt personer inom Telia.
Se ovan.
Postad 07 april 2010 - 15:40
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
PRecis. SVT Play ligger ju på webben för att ses på datorn, man kan göra mycket mer på datorn än via en motorla IPTV box.....
Låter som samma resonemang som att kassetter förstör musikbranschen.
Jag antar att många produktionsbolag är helt vilsna och jag förstår inte heller hur de resonerar. Deras program som har ett tittarvärde finns redan på internet för nedladdning, men jag antar att det är ute efter pengar som alltid och därför vill de via avtal få de olika ISP höja priset för att sälja samma program flera gånger beroende på hur den distribueras. Ganska intressant bild....på tal om pengar, avtal och annat
00038426.jpg 51,19K
3 Antal nerladdningar
Postad 07 april 2010 - 15:45
Unregistered70452c8d
-
Unregistered70452c8d
-
Amatör
-
-
91 inlägg
SVT styr helt och håller innehållet på SVTPlay. Deras mål är att få så många program så möjligt men i dagsläget så är det flera olika produktionsbolag som inte vill att deras material ska vara tillgängligt på Play (via IPTV). SVT förhandlar ständigt och så fort ett avtal är klart så läggs det upp på SVTPlay. Tydligen så är det fortfarande många produktionsbolag som ser IPTV som ett hot och därför vill de att deras program ska distribueras via vanliga kanaler och SVT´s hemsida, men inte via IPTV. SVT kan inte göra mer än att förhandla med produktionsbolagen.
Men allt kan väl inte skyllas på att produktionsbolagen inte släpper det till Svtplay över IPTV. Antikrunden och Dina frågor om pengar har jag letat efter på SVT Play, men inte hittat. Är der inte SVT som producera de programen? Förra säsongen av Antikrundan fanns dock tillgängligt när den var aktuell.
Postad 07 april 2010 - 15:59
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Någon form av bekräftelse från Telias sida vore trevligt, att man har läst det jag skrivit och fört det vidare till rätt personer.
Är ny medlem så jag har inte följt tråden/diskussionerna.
Se ovan.
använd sök funktionen inom tråden.  ( visserligen en mastodonttråd, så det är ju lite jobbigt) Å andra sidan förstår jag inte hur du kan förvänta att få snabb respons under påskhelkgen, visst det gick 4 dagar, men jag tror inte Teliamarkus får betalt för att sitta o svara på frågor under påskledigheten......
Postad 07 april 2010 - 16:08
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Men allt kan väl inte skyllas på att produktionsbolagen inte släpper det till Svtplay över IPTV. Antikrunden och Dina frågor om pengar har jag letat efter på SVT Play, men inte hittat. Är der inte SVT som producera de programen?
Förra säsongen av Antikrundan fanns dock tillgängligt när den var aktuell.
"Dina frågor om pengar" finns med,titta en gång till under sammhälle & fakta
Postad 07 april 2010 - 16:17
Unregistered70452c8d
-
Unregistered70452c8d
-
Amatör
-
-
91 inlägg
"Dina frågor om pengar" finns med,titta en gång till under sammhälle & fakta
OK, tog exempel på program jag "trodde" jag letat efter på Telias svtplay, men Antikrundan är jag säker på inte fanns där när jag leta. Har inte bott i lägenheten på några veckor nu, stamrenovering på gång.
Postad 07 april 2010 - 17:55
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
OK, tog exempel på program jag "trodde" jag letat efter på Telias svtplay, men Antikrundan är jag säker på inte fanns där när jag leta. Har inte bott i lägenheten på några veckor nu, stamrenovering på gång.
Jag kan tänka mig att SVTPlay är en egen avdelning och att även dem måste internt skriva avtal med både andra avdelningar inom SVT samt med externa produktionsbolag. Så är det i varje fall om du arbetar på ett stort företag med många avdelningar. Jag kan tänka mig att lika mycket kämpar vanlig traditionell TV-avdelningen för att inte lägga ut allting på SVTPlay. Jag har ingen aning om det är så men jag arbetar på en ganska stor företag och det brukar vara så i regel, varje avdelning är sin egen "stat". Sen är det självfallet produktionsbolagen som styr och inte SVT eller Telia. Lite som sångaren Prince (symbolen) och hans bolag som inte vill att hans musik finns på youtube.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 07 april 2010 - 17:57.
Postad 07 april 2010 - 19:02
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Funkar perfekt via CD IPTV. Producenten (Eurosport) flaggar vilket format som gäller bara det inte manipuleras på vägen
Eurosport är planerad att bli 16:9 på den 10.e april enligt den informationen jag har fått så det kommer lösa sig snart. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 07 april 2010 - 19:03
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Fattar inte heller riktigt hur de resonerar. Vari ligger *egentligen* skillnaden mellan att se programmet på Play via TV'n eller datorn? Vari ligger faran med att se det via IPTV? "Närmare datorn" säger Hallberg, men vaddå?
PRecis. SVT Play ligger ju på webben för att ses på datorn, man kan göra mycket mer på datorn än via en motorla IPTV box.....
Låter som samma resonemang som att kassetter förstör musikbranschen.
När jag skrev "närmare datorn" gjorde jag en jämförelse med övriga broadcast-tekniker (DVB-T/C/S) eftersom någon skrev att programbolagen var rädda för IPTV. Jag gjorde inte en jämförelse mellan SVT Play via IPTV och SVT Play via webben. Men skall man ändå göra den jämförelsen finns det en mycket avgörande skillnad och det är upplösning och bitrate. Det material som ligger på SVT Play via webben är mycket långt från ursprungskällan, medan det som visas via IPTV har samma upplösning som när programmet en gång sändes "live". Jag påstår inte att detta är skälet, men det skulle kunna vara en anledning till varför programbolagen, enligt tidigare inlägg skulle vara rädda för IPTV. Jag försöker inte försvara någon och jag hänger faktiskt inte heller med i upphovsrättsinnehavarnas resonemang alla gånger. Några mer paranoida får man leta efter. /A
Postad 07 april 2010 - 19:08
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Men allt kan väl inte skyllas på att produktionsbolagen inte släpper det till Svtplay över IPTV. Antikrunden och Dina frågor om pengar har jag letat efter på SVT Play, men inte hittat. Är der inte SVT som producera de programen?
Förra säsongen av Antikrundan fanns dock tillgängligt när den var aktuell.
En hel del program producerar SVT själva, men även de köper ju in en massa olika produktioner från olika programbolag, stora som små, på samma sätt som TV4, TV3 etc gör det. /A
Postad 07 april 2010 - 20:19
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Eurosport är planerad att bli 16:9 på den 10.e april enligt den informationen jag har fått så det kommer lösa sig snart.
Markus Johansson Telia Kundservice
Okej men Eurosport gick över till 16:9 1:e april  10:e april kommer det svenska kommentatorer på Eurosport 2
Redigerat av lindo, 07 april 2010 - 20:22.
Postad 07 april 2010 - 21:06
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Men skall man ändå göra den jämförelsen finns det en mycket avgörande skillnad och det är upplösning och bitrate. Det material som ligger på SVT Play via webben är mycket långt från ursprungskällan, medan det som visas via IPTV har samma upplösning som när programmet en gång sändes "live". Jag påstår inte att detta är skälet, men det skulle kunna vara en anledning till varför programbolagen, enligt tidigare inlägg skulle vara rädda för IPTV.
Jag försöker inte försvara någon och jag hänger faktiskt inte heller med i upphovsrättsinnehavarnas resonemang alla gånger. Några mer paranoida får man leta efter.
/A
Du har ju Svt Play prima eller vad det heter med HD-kvalitet. Jag tror mer på att man helt enkelt inte fattar vad vi konsumenter förväntar oss av de stora företagen. Det är inte bara Telia å SVT som är ute på hal is. Kolla på reklamTVbolagen. Tror de att vi gillar 7-8 minuters reklamavbrott? Nä, spela in -starta inspelningen å spola över reklamen. Antar att nästa steg i detta är att de kräver att spolningsfunktionen tas bort...... Lite som kassettbandsskatt....
Postad 07 april 2010 - 21:27
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Du har ju Svt Play prima eller vad det heter med HD-kvalitet.
Jag tror mer på att man helt enkelt inte fattar vad vi konsumenter förväntar oss av de stora företagen. Det är inte bara Telia å SVT som är ute på hal is. Kolla på reklamTVbolagen. Tror de att vi gillar 7-8 minuters reklamavbrott? Nä, spela in -starta inspelningen å spola över reklamen. Antar att nästa steg i detta är att de kräver att spolningsfunktionen tas bort...... Lite som kassettbandsskatt....
Håller med dig. Jag tror att det handlar om paradigmskifte och att många stora bolag inte ens påbörjat sitt omställningsarbete som är mer kundanpassad. Såhär går det till när man inte förankrar utvecklingen till det som efterfrågas. Men kanske bolagen är rädda att någon någongång i framtiden kan komma på ideén med att fildela, skapa hemsidor som kanske skulle kunna dela ut det som i framtiden skulle kallas för "torrents".....som sagd framtiden är alltid nu
Postad 08 april 2010 - 00:00
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
TV7, fler än jag som inte har någon textning på den kanalen?
Postad 08 april 2010 - 07:43
rogerli
-
rogerli
-
Användare
-
-
168 inlägg
Var glad att du har den  . Hos oss går den tydligen inte ens att få pga tekniska problem eller vad det nu heter hos Telia.......
Postad 08 april 2010 - 08:26
Unregistered70452c8d
-
Unregistered70452c8d
-
Amatör
-
-
91 inlägg
En hel del program producerar SVT själva, men även de köper ju in en massa olika produktioner från olika programbolag, stora som små, på samma sätt som TV4, TV3 etc gör det.
/A
Jo jag vet att de köper in program från andra produktionsbolag, men Antikrundan är väl ett program som de producerar själva och bör således vara med på Telias SVT Play. Förra årets säsong låg ju ute men inte denna. Det känns lite som Svt missar att lägga ut program som får visas över Telias SVT Play, har letat efter andra program också som jag är ganska säker på att SVT själv producerat men som inte heller kom ut.
Postad 08 april 2010 - 15:05
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
TV7, fler än jag som inte har någon textning på den kanalen?
Märkt att det är text på vissa filmer medan dom flesta är utan
Postad 08 april 2010 - 17:26
_Tomten_
-
_Tomten_
-
Användare
-
-
170 inlägg
Postad 08 april 2010 - 17:45
polarenP
-
polarenP
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Någon som vet var man kan få tag på software_1500, dvs den okrypterade/osignerade mjukvaran för 1510-boxen? Det verkar som Telia slutat skicka ut den på 239.16.16.205. Vet att den inte får länkas, men om det är nån som har lust att dela via PM så skulle det uppskattas...
Postad 08 april 2010 - 17:47
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Inge nytt om Spotify?
På Telias "staging site" så kom det i alla fall en liten uppdatering i tisdags, där man gick från version 5_0_23_13 till 5_0_23_16. En av ändringarna som var gjorda var i alla fall relaterad till kontonhanteringen för Spotify, dvs att man kan lagra kontoinformation för upp till fem Spotify-konton i boxen. Så utvecklarna håller i alla fall på och filar vidare på Spotify-funktionaliteten... /Peter Cigéhn
Postad 08 april 2010 - 18:15
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Sitter för tillfället med dubbla abonnemang och testade lite.
CD : HD-BOX (den ej inspelningsbara) via HDMI Telia: 1963 via HDMI
Själv trodde jag också att CD låg i täten men jag tvivlar efter att ha växlat mellan CD och Telia (ADSL). Tycker faktiskt att Telia är strået vassare på de kanaler jag jämfört.
Vad jag kommer att sakna hos CD är deras enorma HD utbud, det lär ta tid innan Telia kan matcha det.
Det där är ju lite småintressant. Jag har inte kunnat göra en sådan A vs B jämförelse, men upplever bilden som mer pixlig i samband med panoreringar med Telia. Stillbilder och sekvenser med små rörelser ser dock helt ok ut, även om jag upplevde mer "stuns" med CD. Finns det några bitratemätningar gjorda på de två alternativen? Vad har du för TV? Hur stor är den och på vilket avstånd sitter du?
Postad 08 april 2010 - 20:00
keb
-
keb
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Det där är ju lite småintressant. Jag har inte kunnat göra en sådan A vs B jämförelse, men upplever bilden som mer pixlig i samband med panoreringar med Telia. Stillbilder och sekvenser med små rörelser ser dock helt ok ut, även om jag upplevde mer "stuns" med CD. Finns det några bitratemätningar gjorda på de två alternativen?
Vad har du för TV? Hur stor är den och på vilket avstånd sitter du?
Panasonic PV60 42 tums plasma Avstånd ca 3 m Självklart är min åsikt inte facit på denna fråga. När jag sitter och växlar mellan CD och Telia tycker flera i familjen att Telias bild är lika bra eller bättre. Be mig inte köpa nya glasögon En negativ sak jag har stött på under min korta användning utav Telias TV lösning är läpp sync, 2010 skall man inte behöva starta om boxen redan efter ett par dagar för att rätta till detta problemet. Kanske kan någon med mer erfarenhet ge mig något råd i denna fråga.
Postad 08 april 2010 - 21:46
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Sökning i TV Guiden i boxen fungerar inte. Alltsom oftast får man upp "Inget program matchade din sökning". Av någon anledning så matchar inte kanalerna som finns under programkanal i sökmenyn den valda kanallistan. Så jag antar det är här som något blir fel då det verkar fungera med de första kanalerna i kanallistan men inte med andra.
Har du några exempel som inte går bra så jag kan testa? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 09 april 2010 - 08:26
_Tomten_
-
_Tomten_
-
Användare
-
-
170 inlägg
någon annan som inte har nån info på EPG?
Börjar blir så rätt ofta ny tycker jag.
Postad 09 april 2010 - 08:57
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
någon annan som inte har nån info på EPG?
Börjar blir så rätt ofta ny tycker jag.
Hade det problemet häromdagen att det inte fanns någon EPG info på någon kanal alls, var bara någon enstaka. Startade om tjänsten, ingen info då heller. Gjorde ytterligare omstart, då fungerade det! Men igår t.ex så var det fel info på Canalplus, stod att införsnacket skulle börja 19.15 och matchen 19.30, men istället så började det 18.45 och matchen vid 19-tiden som vanligt, varför var det så fel?! Inte säkert Telias fel utan C+, men ändå. Hade även problem med ljudstörningar på C+ Sport 1 under hela matchen, har hänt för många ggr också på sista tiden att det varit bild -och ljudstörningar, även tycker jag bildkvalitén känns sämre på sistone.. Varför?!
Postad 09 april 2010 - 09:46
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Var glad att du har den . Hos oss går den tydligen inte ens att få pga tekniska problem eller vad det nu heter hos Telia.......
Upptäckte att det saknades textning även på Showtime o BBC Ent. och efter omstart av boxen (rycka strömkabeln) så fanns textning på alla kanaler, även TV7.
Redigerat av tomano58, 09 april 2010 - 09:47.
Postad 09 april 2010 - 09:53
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
@Telia Kundservice
Har du några exempel som inte går bra så jag kan testa?
Markus Johansson Telia Kundservice
Sökning i TV-guiden fungerar inte om man växlar mellan olika kanallistor. Välj först TV-guide med gul knapp på fjärrkontrollen. Växla sedan till en annan kanallista med grön knapp och välj sedan sök program med gul knapp. Gå sedan till programkanal i sökmenyn. Vid sökning av program för en viss kanal så får jag flera olika problem. 1 De kanaler som finns under programkanal i sökmenyn matchar inte den valda kanallistan. 2 Om jag söker efter program för t ex TV4 Sport (kanal 15 i kanallista alla) så får jag istället program för Canal+ Series (kanal 15 i min egen kanallista) som sökresultat. 3 Om jag söker efter program för t ex Canal+ Action (kanal 20 i kanallistan alla) så får jag "Inget program matchade din sökning" (min egna kanallista har bara 16 kanaler). Så problemet är att sökfunktionen i TV-guiden inte kan hantera när man byter kanallista och man får olika konstiga sökresultat beroende på antal kanaler i de egna kanallistorna samt ordningen på dem.
Postad 09 april 2010 - 10:13
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Hej Telia.
Det verkar fortfarande vara grava problem med textningen vid inspelning. spelade in V på Canal plus och textningen där var helt off, Möjligtvis en liten förbättring sedan November. När ska detta problem vara åtgärdat?
Börjar kännas lite frustrerande, man drar sig för att sepla in nåt med text för det blir störigt att titta på när textningen är ett par meningar före eller efter eller helt uteblir...
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|