Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 oktober 2012 - 16:34

gorind
  • gorind
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Vem törs vara försökskanin och ladda hem den nya programvaran?

Postad 02 oktober 2012 - 16:38

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Vem törs vara försökskanin och ladda hem den nya programvaran?

Jag kommer att ladda ner programvaran när den väl släpps. Det kan ju omöjligen bli sämre?

Postad 02 oktober 2012 - 20:28

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Jag kommer att ladda ner programvaran när den väl släpps. Det kan ju omöjligen bli sämre?

Haha... påminde mig om mitt inlägg för lite lite mer än två år sedan... någon dag innan den i efterhand så hatade "uppdateringen".

https://www.minhembi...dpost&p=3006496

Helt makalöst att detta fortfarande pågår :-)

Vore ju egentligen lite poetiskt om tråden avslutades med den länken tillbaka. "Round and round it goes"

Redigerat av nilsa, 02 oktober 2012 - 20:32.

Postad 03 oktober 2012 - 11:11

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Är det fler som har problem med EPG'n sen i måndags?
Får endast fram det program som går samt det efter.
Yay! Why am I not suprised?

Postad 03 oktober 2012 - 13:43

OZZO
  • OZZO
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Oftast så är inte den sparade bildinställningen på 1080i kvar när boxen startas utan den startar i 576p. Når boxen är igång hela tiden så att på kvällen när TVn startas så är det svart ruta. Boxen måste startas om för att få bild samt att bildinställningen ändras. Börjar oxå bli trött på den här boxen att ständigt mata in rätt bildinställning mm.

Är det fler som har samma problem?

Postad 03 oktober 2012 - 16:07

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Är det fler som har problem med EPG'n sen i måndags?
Får endast fram det program som går samt det efter.
Yay! Why am I not suprised?

Så har det väl alltid varit? Att få full EPG måste man starta om boxen.

Postad 03 oktober 2012 - 17:17

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0

Så har det väl alltid varit? Att få full EPG måste man starta om boxen.

Stänger alltid av boxen över natten.

Postad 03 oktober 2012 - 17:48

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Hmm, stänger inte av boxen annat än när EPG visar nu och nästa och jag skall spela in något lite längre fram i tiden.

Postad 03 oktober 2012 - 22:40

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Håller med...det är ju det som är det verkliga problemet med boxen...att den hänger sig !!

Även jag håller med. Hoppas verkligen att de flesta hängningar är fixade.
Ingen av de tre punkter som listas är något jag efterfrågar speciellt mycket.
De ligger långt under att få boxen att sluta hänga sig stup i kvarten fixat.

Postad 04 oktober 2012 - 07:39

Boddington
  • Boddington
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Mitt största problem med boxen är att den lite då och då kommer på att något är fel och att den måste starta om sig om 10 sekunder. Händer oftast när man pausat ett program en stund och vips efter omstarten ligger man live igen och missat 10-15 minuter av det man såg.

Är väl mitt fel att jag inte ringer och felanmäler men efter att ha läst här om alla dåliga ursäkter man får så svär man för sig själv. Vet dumt av mig men sant.

Postad 06 oktober 2012 - 22:37

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Nu hänger sig boxen flera gånger om dagen med texten 00-- i rutan. Ibland startar den och visar en ruta som blinkar till då och då att det är fel på programkortet och att man skall sätta in det igen. Inga snälla ord här om boxen och Canal Digital här hemma, får ringa imorgon och felanmäla och se. Gissar på samma svar som alltid, ny programvara kommer som fixar det. Jo visst.

Postad 07 oktober 2012 - 06:39

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Samma här med rutan om kortet. Sjukt irriterande.

Postad 07 oktober 2012 - 07:55

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
MagnusBio
Nätadapter? Hårdisk på fallrepet? Värt att testa med annan nätadapter, en ny.

h_z
Ny nätadapter?

Okej, jag vet, jag är tjatig, jag säger samma som kundtjänst men tyvärr är det den enda potentiella lösningen jag har på problem med denna box och bevisligen hjälper det ofta med en ny nätadapter när de problemen ni har uppstår.

Postad 07 oktober 2012 - 08:10

Grön49
  • Grön49
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Monshi har rätt att en ny nätadapter löser fel med programkortet och "00--".

Postad 07 oktober 2012 - 14:42

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Monshi har rätt att en ny nätadapter löser fel med programkortet och "00--".

Ny adapter är på väg. Supporten var trevlig och lovade att skicka en direkt.
00-- betyder att den söker efter ny programvara men den klar inte av det pga för dålig ström. Då fastnar den i det läget och söker till det går. Drar man ut antennkabeln kommer den vidare. Dock när den även har problem att läsa kortet ordentligt hjälper det inte så mycket, även det kunde bero på adaptern.

Postad 07 oktober 2012 - 15:21

Unregisteredba5975fd
  • Unregisteredba5975fd
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Ny adapter är på väg. Supporten var trevlig och lovade att skicka en direkt.
00-- betyder att den söker efter ny programvara men den klar inte av det pga för dålig ström. Då fastnar den i det läget och söker till det går. Drar man ut antennkabeln kommer den vidare. Dock när den även har problem att läsa kortet ordentligt hjälper det inte så mycket, även det kunde bero på adaptern.

Och nästa steg är när inte hårddisken orkar dra igång, så en ny adapter kan lösa många problem.
Synd bara att den inte löser några av alla buggproblem oxå

Postad 08 oktober 2012 - 15:11

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Retar mig som fan på pixelering på HD kanalerna. Man kan se att mätaren på LNB1 har 65-67% men helt plötsligt blinkar till och blir röd. Helt utan anledning. Den andra nya boxen pixlar sig aldrig, men jag vill inte byta med tanke på problemen med inspelning på den (Och den urdålig MyTV, vilken jävla röra det är där!)

Postad 08 oktober 2012 - 16:24

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Retar mig som fan på pixelering på HD kanalerna. Man kan se att mätaren på LNB1 har 65-67% men helt plötsligt blinkar till och blir röd. Helt utan anledning. Den andra nya boxen pixlar sig aldrig, men jag vill inte byta med tanke på problemen med inspelning på den (Och den urdålig MyTV, vilken jävla röra det är där!)

Ah, Melmac dyker upp oxå... den här tråden är lite av en fast punkt för mig i den stora otrygga världen :-) Lite som kvarterskrogen som lyser med sin frånvaro i mina trakter. Jag saknar din användarbild med den därna jätteflaskan. Påminde mig om Kapten Haddock. Du måtte vara unik som föredrar den gamla boxen. Ska dock erkänna att vi har den som andrabox och till det fungerar den riktigt riktigt bra. Kanske beror på att vi bara har en antennkabel in. Hänger sig aldrig och är ibland snabbare än adb:n

Postad 10 oktober 2012 - 08:47

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Det är väl mer det att förutom pixeleringen så fungerar den rätt bra just nu och då känns det som ett nerköp att börja använda den nya som, i mitt tycke, inte lever upp till vad som lovades när den lanserades. Men förhoppningsvis kommer det buggfixar till EPG inspelningen, en uppsnyggning av MyTV infernot etc.

Sen att frugan har halva HDD'n full med inspelat material som hon måster se klart innan vi bytar plats på dem (och parallellt då spela in på den nya så det överlappar) gör ju också att jag drar mig för att byta innan den fungerar som den ska. (Hon kommer att blit tokig på MyTV i ADB'n)

Misstänker att pixeleringen är, som du skriver om, att tunerna stör varandra på något sätt.

Redigerat av Melmac, 10 oktober 2012 - 08:48.

Postad 10 oktober 2012 - 16:11

swede1
  • swede1
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Det är väl mer det att förutom pixeleringen så fungerar den rätt bra just nu

Ja det här blir ju spännande ...

"Torsdagen den 11 oktober 10:00 släpper vi ny programvara (version 1.02.1) till den inspelningsbara HD-boxen 250 GB...."

Efter att ha ryckt sladden då boxen i vanlig ordning hängde sig och inte svarade på fjärren fick jag "vill du uppdatera... " prompten igår (2012-10-09) och tänkte "Vad tidigt dom är ute", har aldrig hänt förr när man ryckt sladden. Uppdaterade och fann att det var samma prgramvara (0.9.5_H / 1.3.2804r) som tidigare.

What a total fuck-up!
Boxer eller ViaSat, here I come!

Postad 10 oktober 2012 - 16:24

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Ja det här blir ju spännande ...

"Torsdagen den 11 oktober 10:00 släpper vi ny programvara (version 1.02.1) till den inspelningsbara HD-boxen 250 GB...."

Efter att ha ryckt sladden då boxen i vanlig ordning hängde sig och inte svarade på fjärren fick jag "vill du uppdatera... " prompten igår (2012-10-09) och tänkte "Vad tidigt dom är ute", har aldrig hänt förr när man ryckt sladden. Uppdaterade och fann att det var samma prgramvara (0.9.5_H / 1.3.2804r) som tidigare.

What a total fuck-up!
Boxer eller ViaSat, here I come!

Så du tror på allvar att när CD skriver att det imorgon ska släppas en ny mjukvara, så kommer dom inte göra det utan att det är den nuvarande som går ut igen?

Är flera i tråden som tidigare av ngn anledning fått upp en ruta om ny mjukvara.

Vänta du tills i morgon så ska du se att även du fått ner ny mjukvara.

/ Fredrik

Redigerat av porch123, 10 oktober 2012 - 16:30.

Postad 10 oktober 2012 - 17:12

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Orka?

Postad 11 oktober 2012 - 08:27

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Någon som testat nya FW ännu ?...eller har den inte kommit än ?

Postad 11 oktober 2012 - 09:31

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Ja, uppdaterade precis gick smärtfritt enda jag hunnit testa är spola i inspelat material visar numera hastigheten vid spolning x64, x300 mm.

Någon som testat nya FW ännu ?...eller har den inte kommit än ?

Postad 11 oktober 2012 - 09:58

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Ja, uppdaterade precis gick smärtfritt enda jag hunnit testa är spola i inspelat material visar numera hastigheten vid spolning x64, x300 mm.

Finns det ingen +3min eller dyligt så att man kan "steppa" framåt ?

Är det bara progressiv spolning framåt/bakåt ?

På nya boxen gillar jag faktiskt att man kan trycka 3 min framåt (inställbart)...gör att en reklampause avkaras på mindre än 3 sekunder :-)

Postad 11 oktober 2012 - 13:50

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Finns det ingen +3min eller dyligt så att man kan "steppa" framåt ?

Är det bara progressiv spolning framåt/bakåt ?

På nya boxen gillar jag faktiskt att man kan trycka 3 min framåt (inställbart)...gör att en reklampause avkaras på mindre än 3 sekunder :-)

Jo, med x64 får du just den effekten. 1 minut i realtid spolas på knappt 1 sekund. Med x300 spolas 5 minuter i realtid på 1 sekund.

Vad jag kan se får man inte så många bildrutor som exempel i samband med spolning så det ser lite ryckigt ut men jag uppskattar verkligen funktionen i alla fall. Hoppas det fungerar stabilt också det får vi se om ett tag.

Postad 11 oktober 2012 - 13:56

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Jo, men för att få x64 så måste du trycka flera gånger på framåtknappen innan du kommer dit...eller ?

På den nya så tycker man "högerpil" en gång så steppar du 3 min på 1/10 sekund...och den tiden kan di välja hur lång den skall vara.

Den har ju även den upptrappande varianten...men jag gillar +3 min med ett snabbt klick.

Nåväl....det bästa med denna FW är ju om boxen ger fan i att hänga sig ! :-/

Postad 11 oktober 2012 - 16:16

swede1
  • swede1
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Nåväl....det bästa med denna FW är ju om boxen ger fan i att hänga sig ! :-/

Inte här tyvärr. Gjorde en kanalsökning, sen "spara resultat" = boxen hänger sig. Samma sak på satellit som DTT sökning. = rycka sladden för att få den att reagera igen.
...ja, den är uppdaterad till 1.0.2.1 / 1.3.2804r

Tar boxen fortfarande ett par minuter att komma igång, ryckig pixelrad bild, svarar inte på fjärren de första 2 minuterna.
Det står "INSTÄLLNINGA" på någon screen. Hur mycket har dom tittat igenom den här programvaran egentligen ?

Fucking worthless!

Postad 11 oktober 2012 - 19:34

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Inte här tyvärr. Gjorde en kanalsökning, sen "spara resultat" = boxen hänger sig. Samma sak på satellit som DTT sökning. = rycka sladden för att få den att reagera igen.
...ja, den är uppdaterad till 1.0.2.1 / 1.3.2804r

Jag vet inte om det hjälper just i ditt fall men generellt kan man säga att möjligheterna att få ett bra resultat efter firmwareuppdateringar är att göra en fabriksåterställning direkt efter uppdateringen (det kan i vissa fall faktiskt löna sig att göra en sådan omedelbart före uppdateringen också).

Det här gäller för många apparater som avancerade mobiltelefoner, routrar och, i synnerhet, den här boxen från Sagem. Om du har ork och lust kan du ju prova. Har du haft väldigt mycket liknande problem innan uppgraderingen behöver du möjligtvis en ny strömadapter, ny hårddisk - eller mest av allt en annan digitalbox ;-)

Hoppas det löser sig...

Postad 11 oktober 2012 - 19:34

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Fan vad tråkigt :-(

Och varför så få inlägg om denna FW som så många väntat på ??

Hade väntat mig 30-40 inlägg :-/

Har inte kört min ännu...

Postad 11 oktober 2012 - 19:43

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Jo, men för att få x64 så måste du trycka flera gånger på framåtknappen innan du kommer dit...eller ?

Så är det, det krävs två tryck. Men jämfört med den löjeväckande funktionen som fanns innan är det här fantastiskt. Med lite övning kan man säkert lära sig att snabbt och effektivt spola förbi oönskade avsnitt i inspelningen.

Hoppas bara att boxen reagerar direkt på kommandon från fjärrkontrollen så att den verkligen slutar snabbspola. Min erfarenhet av förra programversionen är att det kan krävas 2-3 tryck innan funktionen utförs. Spolar man då i x300 kommer man långt på den tiden.

Men visst skulle det vara bra med en programmerbar hoppfunktion likt den som ADB-boxen har.

Postad 12 oktober 2012 - 05:16

Grön49
  • Grön49
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Fan vad tråkigt :-(

Och varför så få inlägg om denna FW som så många väntat på ??

Hade väntat mig 30-40 inlägg :-/

Har inte kört min ännu...

Jag antar att många inte vågar uppdatera med risk för att det ska bli ännu värre utan man avvaktar och hoppas att dom modiga kan berätta hur nya mjukvaran fungerar...

Postad 12 oktober 2012 - 06:10

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Har ju knappt hunnit prova ju...;). CD hade ju den i över ett år. :o)
Faktum är att hittills så har den fungerat bra eller bättre än den gamla programvaran men ge oss några dagar till så hittar vi säkert det som DOM inte hittade på över ett år. Själva Play funktionen är mycket rappare att starta och spola med, signalmätare på signalen är bättre (till vilken nytta?) VOD startar upp på annat sätt men boxen blir segare när nätverkssladden är i fortfarande. Verkar inte vara seg när man startar och stoppar inspelning längre.
Men som sagt ge oss några dagar ni som inte vågar att uppgradera ännu.

Postad 12 oktober 2012 - 08:26

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Har kört in den nya FW och signalmätarna blev ju rätt så mycket mer informativa. Tyvärr så har boxen fått för sig att stå och blinka rött när jag stänger av den. Efter att den stått så i typ 2 minuter så gjorde jag en knapp-reset och startade om och då ville den laddaner mjukvaran igen. Har låtit den göra det så får vi hoppas att det fungerar.

Postad 12 oktober 2012 - 08:56

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
2 st låsningar hittills med nya FW; det går ej att byta kanal eller stänga av via fjärr, och grön diod lyser fast.
Stänger av via box.
I mitt fall innebär ny FW varken en förbättring eller försämring - dvs det är ungefär som vanligt med stabiliteten.

Någon som har problem vid pausning?

Postad 12 oktober 2012 - 10:03

Boddington
  • Boddington
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Uppdaterade boxen igår. Fått två olika fel hittills Ena gången blir bilden rosa när jag trycker på menyknappen för att kolla inställningar. Löstes via omstart. Andra gången tappade den ljudet på alla kanaler och boxen började gå jättesegt. Gick inte att stänga av med knappen, då stod boxen bara och blinkade, så fick stänga av strömmen. Får se om felen återkommer eller om det var tillfälligt fel. Inga "fel uppstått, startar om om 10 sekunder" än i alla fall.

Förresten någon som vet varför EPG:en bara visar nuvarande program och nästa? Är det en feature eller är det en bugg? Var så även före uppgraderingen.

Postad 12 oktober 2012 - 10:45

Unregistered8e7bb77f
  • Unregistered8e7bb77f
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Även jag uppdaterade boxen igår, jag tycker att den verkar starta upp snabbare än tidigare. Kanske att hårddisken de-fragmenterades under uppgraderingen, eller att koden effektiviserats.

Spolningsfunktionen tycker jag är lite för "brutal", att gå från 4x direkt till 64x är för snabbt för min smak - 10x och kanske 30x hade varit mer lämpligt tycker jag - med 64x o den relativt dåliga uppdateringen av bilden så hinner man spola förbi reklamen och in i programmet hela tiden...

Drabbades av ett par hängningar också under kvällen när vi plockade fram EPG'n och fick starta om boxen via strömbrytaren...

Nej, jag ska nog nappa på erbjudandet jag fick av CD för att gradera upp mig till ADB-boxen - ska köra nån kväll till kanske dock...

/Rikard

Postad 12 oktober 2012 - 10:48

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Nån som vet vad som gäller när det handlar om FW uppdateringar? Om min box skulle haverera p.g.a. en uppdatering som operatören uppmuntrar en till att installera, vems är då ansvaret för att återställa boxen så att den fungerar igen? Under garantitiden så bör det ju vara den som sålt produkten, men sen då?

Postad 12 oktober 2012 - 11:44

Boddington
  • Boddington
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Nej, jag ska nog nappa på erbjudandet jag fick av CD för att gradera upp mig till ADB-boxen - ska köra nån kväll till kanske dock...

/Rikard

Fick du ett bra erbjudande på nya boxen?

Postad 12 oktober 2012 - 12:28

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Har fått min nya strömadapter och det fungerar bättre nu. Den har startat upp utan att bråka alla gångerna och inga problem med att läsa kortet. Ny firmware installerad. Snabbare spolning, annars inga förändringar noterade.

Postad 12 oktober 2012 - 12:44

gorind
  • gorind
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
jag har haft låsningar av boxen fram till i juni månad. Hela sommaren har det fungerat bra men nu efter nya programvaran så har jag flera låsningar i timmen. CD ha lyckats igen med sina programvaror. YNKLIGT

Postad 12 oktober 2012 - 14:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0
Hej, allihopa!

Efter uppdateringen har vi fått in relativt sett få felanmälningar och vi skulle därför vilja ha mer information och felsöka med er som upplever problem. Vi ser gärna att ni skicker era kunduppgifter till oss via PM så att vi kan kontakta er.

Vi önskar er en trevlig helg,
Adam.

Postad 12 oktober 2012 - 15:06

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Förklaringen till de "relativt få felanmälningar" som nu trillar in - ligger i ert eget agerande historiskt, samt i den låga kunskapsnivå som Kundtjänst/1st Line Support besitter.
Folk börjar ge upp helt enkelt.
Det är nästan lite beklämmande att läsa om er intention att nu söka mer information och felsökning....(ful-retorik?!).
Boxen är död! - Länge leve boxen!

Postad 12 oktober 2012 - 15:17

Unregistered8e7bb77f
  • Unregistered8e7bb77f
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Fick du ett bra erbjudande på nya boxen?

Tjaaa... Inte så bra att jag nappade på det direkt i telefonen (2999:- för boxen och sen sex fria hyresmånader (6 månader á 229:- så såå bra tyckte inte jag det var, och om jag band mig i två år) utan jag ville ge den nya mjukvaran chansen. Men som sagt, två EPG-hängningar redan första kvällen... Och en spolningsfunktion som visserligen är snabbare men inte i mitt tycke bättre. Jag har inte testat om man kan redigera namnen på gamla inspelningar men det kanske inte ens går med ADB-boxen...

Så jag funderar hur jag ska göra, men på något sätt känns det ändå som man borde ha fått mer kompensation för allt svammel som varit med denna boxen sen CD införde sin egen mjukvara - isses vad jag ångrar att jag laddade ned den till boxen... Som att ha låtit byta ut V8'an i bilen till en liten oljebrännare till fyrcylindrig motor... Inte alls samma produkt som jag en gång skrev kontrakt för och har betalt massor med pengar för... Och den här Video Ondemandtjänsten har jag bara provat två gånger, supersegt interface trots 100 mbit/s nät här hemma, att välja film var en plåååååga. Försökte då en andra gång välja på deras webbplats först men utbudet stämde inte överens mellan web o VOD(!) och då drogs nätverkssladden ur direkt och kommer aldrig mer att kopplas till boxen - tala om dålig mjukvarudesign(!)

Vi får se hur jag gör... Hade jag fått ADB-boxen för en tusing och sen sex fria månader så hade jag nog nappat, nu lurar både Viasat och Boxer i bakhuvudet på mig...

/Rikard

Redigerat av Unregistered8e7bb77f, 12 oktober 2012 - 15:20.

Postad 12 oktober 2012 - 15:28

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Hej, allihopa!

Efter uppdateringen har vi fått in relativt sett få felanmälningar och vi skulle därför vilja ha mer information och felsöka med er som upplever problem. Vi ser gärna att ni skicker era kunduppgifter till oss via PM så att vi kan kontakta er.

Vi önskar er en trevlig helg,
Adam.

Menar ni nya fel eller vill ni att man ska felanmäla dom gamla också?
Man har ju röttnat på att klaga och är nuförtiden nöjd om boxen bara låser sig ett par gånger / dag.
Man är även nöjd om den bara misslyckas med ett par inspelningar i veckan.

Jag fick en ny box av CD för ett år sen och den har ju gått använda gämfört med den som blev förstörd efter deras "uppdatering" ÅR 2010.
Den har ibland faktiskt helt felfria dagar, men ett par låsningar om dagen är normalt.

När den låser sig kan det ske var som helst, tex i EPGn, i MyTv eller när man ska byta kanal.
Detta sker helt utan något bestämt mönster.
När den låser sig fungerar verken fjärrkontroll eller några knappar på boxen, den gröna lampan på boxen blinkar bara lite retfullt. Det ända som då hjälper är att hålla in av/på knappen på boxen länge så att den starta om.
(Jag har inte boxen ansluten till nätet).

Ibland när man har spelat in något program så går det inte starta programet, allt ser normalt ut och det tar platts på hårddisken. Detta hände senast igår när jag spelade in Plus på SVT1HD.
Ibland kan man se en 10 min på ett inspelat program sen låser sig bilden, men räkneverket/tiden fortsätter rullar, spolar man blir bilden svart.

Som sagt, dessa problem har vi haft både innan och efter den sista uppdateringen och är alldrig felanmälda.
Då CD inte kunde komma med någon vetig lösning på den tiden vi hadde en box som det var stora problem med
så känns det meningslöst att klaga på detta. Har tröttnat på att formatera om boxar, har ju gjort det ett 10 tal gånger senaste åren.
Ända lösningen från CD skulle troligtvis vara att man skulle skriva på för 27 månader till och betala ett par tusen för en annan box med kanske lite mindre buggar.

Men jag vill ändå tacka CD som äntligen gett mig tillbaka en spolfunktion :)
Det tog ju bara 2 år, eller 48 månade, eller ca 1400 timmar för er att lösa detta :blink:

Om CD tror att dom löst alla problem med denna SAGEM box pga, att folk inte ringer och klagar så tror dom troligtvis fel.

Postad 12 oktober 2012 - 16:34

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Canal Digital...visst är det ynkligt om inte denna mjukvara som ni hållt på med så fantastiskt länge inte ens löser problemen med att kunna titta på vanlig TV utan att boxen låser sig ?

Det måste ni väl hålla med om ?

Det borde ju vara en självklarhet att det mest elementära funkar utan problem...men nu över 3 år efter lanseringen så kan många fortfarande inte ens kolla på TV en vanligt kväll utan att den låser sig.

Detta är ynkligt !!

Postad 12 oktober 2012 - 16:40

gorind
  • gorind
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
CD verkar bara kunna programera sina anställda på supporten så de svarar politiskt korrekt och anser att de som ringer in är idioter. jag har varit i kontakt med supporten idag igen och felanmält hängningar som uppträder efter prog.uppdateringen. "Det beror INTE på den nya versionen" de pratar bara skit och vet inte ett dugg om prog.varan.
CD varför ska jag betala för något ni inte kan leverera och det är inte jag som förosakar problemen?

Det är ni på CD som skapar problemen med för låg kompetens inom programutveckling och inte tror på kunden. Jag har så många strömadaptrar liggande så jag kan gödsla med de. Nu så var det att hårddisken var för varm 41gr C?? För låg signalnivå över 90% ??

Postad 12 oktober 2012 - 16:43

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Canal Digital...visst är det ynkligt om inte denna mjukvara som ni hållt på med så fantastiskt länge inte ens löser problemen med att kunna titta på vanlig TV utan att boxen låser sig ?

Det måste ni väl hålla med om ?

Det borde ju vara en självklarhet att det mest elementära funkar utan problem...men nu över 3 år efter lanseringen så kan många fortfarande inte ens kolla på TV en vanligt kväll utan att den låser sig.

Detta är ynkligt !!

Jo men boxen är ju av riktigt dålig kvalite, så de flesta ex pallar inte med de nya mjukvarorna sedan bl a VOD lanserades. Finns en anledning till att CD har tagit bort den ur sitt sortiment.

/ Fredrik

Postad 12 oktober 2012 - 16:47

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
De har lovat mig att kunna se på TV utan problem med denna box.

Man skall INTE behöva byta box för att vara nöjd kund hos dem.

Det skall den gamla boxen klara av...efter den nya mjukvaran :-/

Postad 13 oktober 2012 - 08:43

Grön49
  • Grön49
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

De har lovat mig att kunna se på TV utan problem med denna box.

Man skall INTE behöva byta box för att vara nöjd kund hos dem.

Det skall den gamla boxen klara av...efter den nya mjukvaran :-/

CD lovar och lovar men håller inga löften. Orsaken till att så få ringer till supporten är det otroligt dåliga bemötandet. Jag vet inte om CD har lyckats anställa dom värsta idioterna som finns eller om supporten har fått instruktioner att idiotförklara kunden så att klagomålen minskar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.