Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - DVBViewer Pro *

1231 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 oktober 2009 - 15:36

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Funkar utan problem för mig men kolla i auto import xmltv settings att:
import as ansi .....
och flag as utf 16

är i bockade

Postad 11 oktober 2009 - 16:48

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
"import as ansi" gjorde susen..tack..!

Postad 25 oktober 2009 - 21:23

ronnylov
  • ronnylov
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får DVBViewer att väcka datorn från viloläge (hibernation) när schemalagda inspelningar ska startas när man kör Windows 7 32-bit? Med XP funkade det utmärkt med dvbviewer task scheduler men i windows 7 hamnar inte inspelningarna i windows schemaläggare av någon anledning...

EDIT: Verkar som att det funkar bättre när jag ändrar kompabilitet på filen Scheduler.exe till WindowsXP och stänger av UAC i Windows 7. Ska provköra lite såhär men är det inte stabilt så får jag väl återgå till Windows XP igen...

EDIT 2: Det funkar stabilt så här långt! Behåller Windows 7...

Redigerat av ronnylov, 02 november 2009 - 12:08.

Postad 01 november 2009 - 20:09

kingboyd
  • kingboyd
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej!

Jag gör ett nytt inlägg som rör samma problem som jag haft tidigare i hopp om att det finns någon som kan hjälpa mig.

Mitt problem är att om man startar en inspelning och sedan börjar titta på den innan den avslutat så fortsätter inte inspelningen utan jag kan bara titta så långt som inspelningen kom. Exempel; Jag har schemalagt en inspelning 20.00 - 21.00. Kl. 20.30 börjar jag titta på denna. Då kommer uppspelningen att stoppa efter 30 minuter.

Senaste testet var med DVBViewer 4.1.1 tillsammans med Acamd 0.6.1.0.

Jag har kört Acamd med DVBViewer 3.9.2 och det funkar perfekt med inspelning. Även DVBViewer GE funkar bra och om jag startar en inspelning i DVBViewer 4.0 och sedan börjar titta på den i GE eller TSPlayer fungerar det också bra.

Om någon kör en nyare version av DVBVewer än 3.9.2 tillsammans med Acamd och inte har mina inspelningsproblem skulle jag gärna vilja se era inställningar för Acamd.

Postad 18 november 2009 - 14:27

peon
  • peon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Hej, Jag har länge försökt få igång multipla recordings med dvbviewer och acamd.. nån som har input på det?

Idag kör jag två instanser av dvbviewer för att spela in och se på en annan.. borde gå att lösa med en instans tycker man?

Hur är det med recording services , har aldrig lyckats fått igång den. nån som vet en guide eller så?

Postad 18 november 2009 - 19:20

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Har du 2 tvkort? annars kan du bara spela in kanaler som ligger på samma mux! Men hur som helst behöver du inte köra 2 instanser av dvbv.

Men givetvis funkar recordingservice kanon!

Så här gör du då:
, Installera DVBviewer utan DVBviewerrecordingservice mm och välj mpeg video/ljuddecoder mm och se till att få bild på dom okodade kanalerna, editera kanal lister mm som du vill ha det , vill du testa att dom kodade kanalerna funkar lägger du acamd direkt i C:\Program\DVBViewer\Plugins Glöm inte att bocka i : har CI modul

2, När ovanstående funkar är det dax att installera DVBviewerrecordingservice i C:\Program\DVBViewer

3,Skapa mapparna: plugins1 och plugins2 ( fler om du har mer än 2 tuners) och lägg dessa i:C:\Program\DVBViewer\Plugins
- Editera uppgifterna med 2 st olika users för Acamd så att dom passar din Newcs-server och lägg 2st olika konf. i plugins1 och plugins2, tex user1 i mappen plugins1.

5, starta upp DVBviewerrecordingservice och konfigurera inspelnings mapp mm , bocka i enable webserver, upnp av server, dvbserver mm

6, (Valfritt)Installera DVBviewer på dator nr 2 som skall agera klient ( lägg till i windowsbrandväggen) Välj mpeg video/ljuddecoder mm, lägg till unicast klient under hårdvara ( lika många som antal tuners på servern) välj rätt dvb: c/t/s markera som normal Glöm inte att bocka i : har CI modul, sök reda på servern, markera och spara.

7, På klienten: bocka i aktivera DVBviewerrecordingservice under inställningar-> recordingservice samt fyll i uppgifterna under inställningar. Nu får klienten epg från servern och inspelningarna hamnar också där.

8, På servern : Välj om DVBviewer-> utforska inställningsmapp och kopiera filerna channels.bak, channels.dat, favourites. bak, favourites.xml och klistra in dessa i motsvarade mapp på klienten för att få samma kanaler och favouriter som på servern.

9, För att kolla på tv från XBMC är det bara att lägga till UPnP under video så kommer kanalerna/inspelningarna upp.

10, För att schemalägga inspelningar kan du surfa du in på serverns ip med port 80

Postad 20 november 2009 - 07:47

peon
  • peon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
okej, fin steg för steg du skrev, jag följde den ganska precis Men jag får ändå inte till det, så här vill jag igentligen att de ska fungera. Dvbviewer + recordingsservice på samma burk. Jag använder ett kort i dvbviewer för vanlig tv tittning och om jag vill spela in något skickas det till kortet jag har satt i recordingservices.. Jag prova bara i 30min men jag kom så långt att

1. Prova att köra en höger klick och record video i dvbviewer men då skickades inte något till recordingservices (förmodligen för att man ska köra via epgn/miniepg kanske?)

2. Kunde bara e en bråk del kanalernas EPG i webben ( har annars bara två timmars epg i dvbviewer)

3. La upp en unicast hardware och prova köra via recordingservices , det fungera men bara på okodade kanaler även fast jag la in två mappar med plugins1 å plugins2 (dock med samma info mm eftersom jag ska bara prova en kanal)

Så om jag vill köra allt på samma burk hur ska hardware korten se ut i recordingservice respektive dvbviewer.. Ska allt så som normal i båda? känns lite fel..

Postad 21 november 2009 - 10:19

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Tror inte du kan köra recordingservice och dvbviewer programmet samtidigt!

Utan då måste du köra recordingservice + dvbviewer unicast

Att du inte fick bild på kodade kanaler då du kör recording service borde vara att du glömt:has ci modul eller att du inte lagt acamd i :C:\Program\DVBViewer\\Plugins\Plugins1

Postad 22 november 2009 - 12:05

tobols
  • tobols
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Tjena

Har nu meckat ett tag med att få ordning på min mediacenterlösning och fått löst det flesta problem som uppstått.

Problemet jag står med nu är att dvbviewer kraschar rätt som det är. Har inte uppfattat det som att det händer vid någon speciell tidsintervall, snarare att det alltid är när det är som mest spännande i filmen och aldrig när det är reklam.

Jag kör dvbviewer 4.2.1 med acamd under windows 7. Jag har haft problem med hög processoranvändning men har nu fått bukt på det problemet genom att byta codecs. Har även testat med wincsc+softcsa men samma problem uppstod även där.

Felmeddelandet jag får är att jag skall köra dvbviewer som administratör, trots att jag redan gör det.
Har även testat att inaktivera UAC utan resultat.

Jag har även dvbserver installerat om det har någon betydelse.

Nån som har nåt tips på vad det kan vara?

Postad 30 november 2009 - 20:35

tobols
  • tobols
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
ingen som har nån tanke angående inlägget ovan?
Var ligger loggfilerna från dvbviewer?

Postad 03 december 2009 - 12:31

jim_beam
  • jim_beam
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är det någon som fått in boxers nya mpeg4-kanaler perfekt?
Hur gick ni tillväga isf? Får upp filterfel trots att jag har
cyberlinkdecoder och libfaad2 wrapper :/

Kör WinXp, senaste versionen av DVBViewer och har en Fire-
DTV mottagare.

Redigerat av jim_beam, 03 december 2009 - 13:21.

Postad 25 januari 2010 - 22:17

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
DVBviewerRS + Iphone/Ipod = delvis sant! :P
LÄs mer här om alphan

Postad 26 januari 2010 - 10:54

duja
  • duja
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

DVBviewerRS + Iphone/Ipod = delvis sant! :)
LÄs mer här om alphan

Stort steg i rätt riktning! DvbViewerRS är det bästa som hänt htpc världen :)

Postad 30 januari 2010 - 22:48

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Nu funkar live tv :D
"
It took some time, but the next testversion with iphone support is in the membersarea (at the very bottom).

You also need:
FFmpeg Revision 18639 for Win32 extract it into the program folder of the recording service. Not every ffmpeg version works correctly. The one mentioned here works. So stick to it in the beginning and make sure it works for you also, then you can experiment with newer ffmpeg revisions. But be warned they didn't work for me.

What else is new: I change the webpages a little bit, removed some bugs there, added livetv and recordings streaming to the iphone but nothing really exciting... "

Jag säger wowwwwwww!

Bifogad fil  0.JPG   88,08K   4 Antal nerladdningar
Bifogad fil  1.JPG   73,95K   4 Antal nerladdningar
Bifogad fil  2.JPG   98,24K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av 22mc, 06 mars 2010 - 11:47.

Postad 04 februari 2010 - 15:31

Unregistered41660
  • Unregistered41660
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hej, ni som kör dvbviewer, hur ser eran setup av programmet ut?
Jag tycker det funkar kanon att se på tv med och det funkar tillochmed med HD kaneler "out of the box" men jag får inte till nån OSD som liknar nåt och wmc dosan fungerar ínte heller bra.
Hur ska man göra för att få till dom sakerna ?

Postad 13 mars 2010 - 18:44

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Tänkte bara passa på att tipsa om att Xtreamer med senaste firmware nu spelar upp live-tv utan problem från Dvb viewers RS via UpNp, både sd och hdtv ( för hdtv kanalena funkar även dvb subtitle) ingen teletext från sd kanalerna dock...

Postad 31 mars 2010 - 14:52

torpis
  • torpis
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har sökt lite i denna tråden men inte hittat svar... Jag köpte dvbviewer och tycker det funkar bra, dock stänger det av sig självt till och från. Någon som har en lösning på detta?

Postad 04 april 2010 - 14:05

HebbeT
  • HebbeT
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
@torpis

Kör du Windows 7?
Om du gör det, prova att högerklicka på genvägen och välj Kör som Administratör.
Har också för mig att när du installerar DVBViewer ska du också välja att köra som administratör.

Kan dessutom rekommendera att installera den senaste betan.

Ett annat tips när du fått allt att lira, är att testa skinnet X-Skin. Ser klart coolt ut jämfört med det som följer med.

/HebbeT

Postad 06 april 2010 - 06:36

torpis
  • torpis
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

@torpis

Kör du Windows 7?
Om du gör det, prova att högerklicka på genvägen och välj Kör som Administratör.
Har också för mig att när du installerar DVBViewer ska du också välja att köra som administratör.

Kan dessutom rekommendera att installera den senaste betan.

Ett annat tips när du fått allt att lira, är att testa skinnet X-Skin. Ser klart coolt ut jämfört med det som följer med.

/HebbeT

Jepp Win7, skall testa med administratör samt även kompablitetsläge för XP. Har inte kommit mig för att testa detta än då programmet "funkar"

Postad 19 april 2010 - 19:16

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Någon som testat om TViX HD M-6600N funkar med DVBViewer? 6600 skall ju ha stöd för UPnP.

Postad 19 april 2010 - 21:19

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Någon som testat om TViX HD M-6600N funkar med DVBViewer? 6600 skall ju ha stöd för UPnP.

Testat lite med en Tvix 6500. Funkade någorlunda bra med både inspelat material och live-tv. Recorder service krashade då och då dock så det är inget jag skulle köra "i produktion".

Det blir dock mycket ryckningar på material från de transponders som sänder data som använder tandbergs encoder. Har ingen länk till problembeskrivning, men sök på tandberg encoder stutter och gräv lite så hittar du nog info.

Postad 13 maj 2010 - 15:09

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Ni som kör Recording Service, hur fungerar mdplugins såsom vplug..? Att acamd funkar vet jag, men jag vill även köra vplug för att få tillgång till de norska och danska kanalerna...

Postad 13 maj 2010 - 17:02

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Inte testat men tror inte det skall vara något problem med valfritt plugin. Körde ncsclient och yanksee tidigare med gott resultat

Postad 07 juni 2010 - 18:55

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Jäklar vad bra Recording Service fungerar...jag är impregnerad... :P

Jag sitter på ett hotell 120 mil hemifrån och streamar från min server därhemma till min laptop...funkar klockrent..!
Kör med Tre's mobila bredband och det flyter kanon. Förvisso inte med högsta upplösning, men toknöjd ändå. Stabilt är bara förnamnet.

Postad 07 juni 2010 - 19:45

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Japp håller med och även streaming till Iphone funkar strålande! Även om jag mest använder epg- funktionen att schemalägga mina inspelningar när jag är borta.

Postad 15 juni 2010 - 07:55

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Jäklar vad bra Recording Service fungerar...jag är impregnerad... :D

Jag sitter på ett hotell 120 mil hemifrån och streamar från min server därhemma till min laptop...funkar klockrent..!
Kör med Tre's mobila bredband och det flyter kanon. Förvisso inte med högsta upplösning, men toknöjd ändå. Stabilt är bara förnamnet.

Hur många Mbit/s streamar du? Vad har du för kapacitet på det mobila bredbandet?

Postad 28 juni 2010 - 21:43

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0

Hur många Mbit/s streamar du? Vad har du för kapacitet på det mobila bredbandet?

Hemma har jag 8/1, vilket förmodligen är den stora flaskhalsen. Det mobila är Tre's "Plus"-abb. Brukar få 2-3 Mbit/s, i bästa fall kanske 4-5 Mbit/s.
Men det räcker till för en njutbar bild...

Postad 28 juli 2010 - 21:14

wdrsn
  • wdrsn
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej,

Har försökt hitta en lösning på detta, men inte lyckats.
Kan man ändra så att tex Svt1 får kanalnummer 1. Dvs om jag trycker på 1an på fjärren, så ska jag komma till svt1.

Tack på förhand.

Var inget ;) Var ju bara att sortera rätt i kanallistan. Störande dock att kanalen överst får numret 0 :P

Redigerat av wdrsn, 29 juli 2010 - 06:40.

Postad 12 augusti 2010 - 11:14

appis
  • appis
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
En ny beta 1.6.2.0 av DVBViewers recordingservice släpptes igår.
http://www.dvbviewer...260#entry306260

Några nyheter:
* Add: UPnP: The Recording Service can now stream via UPnP/DLNA AVI, MKV, WMV and ASF files too.
* Add: IPhone/IPad/IPod: Support for streaming AVI and MKV.
* Several other optimizations for streaming to the IPhone/IPad/IPod.

Bifogad fil  idvbviewer2.PNG   483,72K   1 Antal nerladdningar

Postad 06 oktober 2010 - 15:44

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Senaste versionen släpptes idag - v4.5.

Med denna kommer även ett nytt registreringssystem med keyfile och annat.

Postad 16 oktober 2010 - 09:34

tobols
  • tobols
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har uppdaterat till 4.5 men har lite problem med keyfile och att programmet kraschar efter 2 min med ett felmeddelande:
"User data error 1242. Please use keytool.exe to enter the correct data."

Har startat en tråd på dvbviewer forum där jag hoppas det kommer en lösning inom kort, länk.

Har även försökt mig på att programmera en fjärrkontroll till dvbviewer med hjälp av eventghost men upplever det som en mindre mardröm, vad kör ni andra för lösningar?

Postad 20 oktober 2010 - 21:34

wikings1
  • wikings1
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
jag har en logitech harmony one och den är programerad som en mce fjärr
sen i imon så har jag valt mce fjärrsen.ladda en config fil för dvbvieweri imon
funka asbra
mvh wikings1

Postad 23 december 2010 - 23:43

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Hej,

Har försökt hitta en lösning på detta, men inte lyckats.
Kan man ändra så att tex Svt1 får kanalnummer 1. Dvs om jag trycker på 1an på fjärren, så ska jag komma till svt1.

Tack på förhand.

Var inget ;) Var ju bara att sortera rätt i kanallistan. Störande dock att kanalen överst får numret 0 B)

Du fixar detta med ett tweak:
http://en.dvbviewer..../Tweaks#FfavOne

Postad 27 januari 2011 - 09:19

DarthSlarti
  • DarthSlarti
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har precis installerat senaste versionen av DVBViewer Pro 4.6.0.1 och recording service 1.6.9 Beta. Kör med acamd som ligger direkt i roten på Plugins-mappen.

Läste i denna tråd att om man vill att acamd ska köras på mer än en tuner så ska man skapa upp mapparna Plugins1 och Plugins2 i Plugins-mappen och köra med två separata användare i konfigurationen av acamd. Har testat detta men den verkar inte köpa det. Den använder bara acamd om det ligger direkt i Plugins-roten, och då funkar det inte att spela in på en kodad kanal samtidigt som man ser på en annan. Nån som har löst detta?

Postad 27 januari 2011 - 10:28

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Du fixar detta med ett tweak:
http://en.dvbviewer..../Tweaks#FfavOne

Finns det något tweak där man kan sätta vilket kanalnummer som helst? Grejen är att jag vill hoppa över en massa nummer så alla kanaler får samma nummer i DVBViewer som i den vanliga digitalboxen. T.ex. Canal+ Sport 1 har kanalnummer 74 i boxen, men inte i DVBViewer eftersom jag inte har så många kanaler.

Postad 27 januari 2011 - 18:20

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Har precis installerat senaste versionen av DVBViewer Pro 4.6.0.1 och recording service 1.6.9 Beta. Kör med acamd som ligger direkt i roten på Plugins-mappen.

Läste i denna tråd att om man vill att acamd ska köras på mer än en tuner så ska man skapa upp mapparna Plugins1 och Plugins2 i Plugins-mappen och köra med två separata användare i konfigurationen av acamd. Har testat detta men den verkar inte köpa det. Den använder bara acamd om det ligger direkt i Plugins-roten, och då funkar det inte att spela in på en kodad kanal samtidigt som man ser på en annan. Nån som har löst detta?

Funkar fint här men du måste lägga till 2st netstream klienter under harware i dvbviewer om du inte gjort det? Dom vanliga tvkorten lägger du alltså till under hardware i dvbviewer rs och i vanliga dvbviewer kör du bara med "virtuella tuners"

Postad 31 januari 2011 - 08:53

DarthSlarti
  • DarthSlarti
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Funkar fint här men du måste lägga till 2st netstream klienter under harware i dvbviewer om du inte gjort det? Dom vanliga tvkorten lägger du alltså till under hardware i dvbviewer rs och i vanliga dvbviewer kör du bara med "virtuella tuners"

Tack för svaret. Har lagt lite mera tid på detta och jo jag hade redan gjort som du nämnde med virtuella tuners. Ser nu att den försöker använda sig av acamd i både Plugins1 och Plugins2. Det som händer är att när jag har skapat en timer på en kodad kanal och denna startar när jag håller på att se på en annan kanal (inte bara kodade kanaler) så blir tv-bilden låst och det går inte att byta kanal. Det är som att inspelningen tar över hela tv-kortet. När inspelningen sen är klar kommer den vanliga tv-bilden igång igen och det är inga problem med inspelningen.

Har försökt kolla i log-filerna för acamd men det är inget speciellt som sticker ut vad jag kan se. Det var samma beteende innan jag installerade recording service dessutom och bara hade en instans av acamd direkt i roten på Plugins...

Postad 16 april 2011 - 09:29

Harleystroker
  • Harleystroker
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Min dvb funkar nu perfekt på alla pc samt tv apparater så nu vill man ju förfina de hela så att resten av familjen inser hur bra det är med HTPC.
Med Fjärren kan manfå fram alla filmer (uppackade som antingen video_ts eller mkv som jag by the way fick att lira perfekt med matroska) som finns på nasen och men nu skulle man ju vilja se dom som bilder (jpg) istället för bara en mapp. Har lagt in alla mina filmers omslag i respektive folder men ser dom inte. Går de att fixa eller??? Har absolut för mig att jag läst någonstans att det ska funka men hittar de såklart inte nu..

Postad 25 juli 2011 - 17:55

DarthSlarti
  • DarthSlarti
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har nu skaffat ett dvb-t2 kort för att kunna se marksänd hd med dvbviewer. Detta såg till en början funka riktigt bra men nu har jag märkt att det finns små irriterande lagg när jag ser på live tv. Detta finns dock inte om jag ser på en inspelning av en hd-kanal. Detta är mycket störande, någon som har fått hd att funka bra i dvbviewer?

Postad 27 juli 2011 - 17:16

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Har nu skaffat ett dvb-t2 kort för att kunna se marksänd hd med dvbviewer. Detta såg till en början funka riktigt bra men nu har jag märkt att det finns små irriterande lagg när jag ser på live tv. Detta finns dock inte om jag ser på en inspelning av en hd-kanal. Detta är mycket störande, någon som har fått hd att funka bra i dvbviewer?

Laggar det om du tittar live men inte vid inspelning när du inte tittar samtidigt är ju risken att du har ett prestandaproblem i systemet. Har du testat att byta codec?

Postad 29 juli 2011 - 08:19

DarthSlarti
  • DarthSlarti
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har suttit och testat en hel del med codecs och annat. Körde tidigare med Windows 7 inbyggda DTD-DVD codec tillsammans med Custom EVR som renderare. Det var då de kunde finnas ett litet irriterande lagg då och då, och som sagt bara vid live tv, om jag spelade in samma program funkar det kanon. Har nu bytt till CoreAVC 2.5.5 för h.264 och då ser jag inte dessa små lagg längre. Däremot när det blir högre bitrate på signalen (typ över 12-13 Mbit) så laggar bilden och jag får ett audio/video lagg till följd (kan bli på flera sekunder). Samma sak gäller dock här också om jag spelar in program med bitrate över 13 (t.ex Allsång på Skansen :)) så flyter allt klockrent. Eftersom det gör det kan det ju inte vara prestandan i datorn som är för dålig, eller är det jobbigare för datorn att hantera signaler med hög bitrate när man ser live istället för inspelat?

Frågan är om det kan vara att jag har för dålig signal i grunden (ligger bara på ca 20-25% på SVT1 HD), kan detta leda till att signaler med hög bitrate blir jobbigare? Men som sagt alla inspelningar blir ju bra, känns inte som de skulle bli det om mottagningen var för dålig.

Detta börjar bli mycket irriterande...

Redigerat av DarthSlarti, 29 juli 2011 - 08:20.

Postad 29 juli 2011 - 19:58

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Enda hd-codec jag får att fungera bra är Cyberlink. Värt att prova.

Postad 08 augusti 2011 - 22:08

darne
  • darne
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag hittar inte SVTs kanaler vid kanalsökning av DVB-T, de andra 39 kanalerna funkar kanon.
Några förslag?

Finns färdiga kanallistor att hämta någonstans, bor i Södertälje?

Kör Win7 64bit med Hauppauge HVR 930c.

Postad 27 augusti 2011 - 23:04

tobols
  • tobols
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Vad kör ni med för lösningar för extern epg?
Har googlat och kollat men hittar mycket gammal ouppdaterad info.

Postad 28 augusti 2011 - 13:39

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Pguide för att grabba och xepg för att importera

Postad 03 september 2011 - 12:46

tobols
  • tobols
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Pguide för att grabba och xepg för att importera

Ok. Pguide, vet du var man kan ladda ner det?
Har sökt lite och enda sidan som hänvisas till är http://pguideepggrabber.wordpress.com/ och den är dessvärre inte aktuell längre.

Postad 03 september 2011 - 14:58

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Zippar min mapp

Bifogad fil  pguide_bin_v1.3.zip   4,22MB   101 Antal nerladdningar

Packa upp och editera filen pguide.properties efter dina behov.

Redigerat av 22mc, 03 september 2011 - 15:06.

Postad 04 oktober 2011 - 18:39

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1 126 inlägg
  • 0
Jag har använt DVB-Viewer till att kolla på boxers okodade kanaler via teknikmagasinets USB-mottagare för DVB-t.
http://www.teknikmag...15<br /><br />Igår fick jag formatera htpcn för att få ordning på xbmc och idag efter ominstallation får jag bara in 8st kanaler (SVT).
4an och TV6 är som bortblåsta. Har nått ändrats sedan månadsskiftet eller är det skit bakom tangentbordet?

Jag gör kanalsökningen på Motala och DVB-T

Postad 19 november 2011 - 22:30

g3n3ral
  • g3n3ral
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hej
Jag hittar alla HD-kanaler som ingår i mitt utbud från Canal Digital via satellit, förutom SVT, SVT2 och TV4. Är nybörjare på detta och vet inte hur man går tillväga. Finns det någon färdig kanallista för Canal Digital som jag kan importera och sedan redigera? Jag har försökt importera transponders, men det händer ingenting.

EDIT: Löste det :D Valde "Fördjupad kanalsökning" och har nu fått in de saknade HD-kanalerna. Synd bara att Kanal 5 och TV3-HD inte ingår i mitt utbud.

Redigerat av g3n3ral, 19 november 2011 - 22:46.

Postad 20 november 2011 - 09:11

tobols
  • tobols
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Jag har använt DVB-Viewer till att kolla på boxers okodade kanaler via teknikmagasinets USB-mottagare för DVB-t.
http://www.teknikmag...15<br /><br />Igår fick jag formatera htpcn för att få ordning på xbmc och idag efter ominstallation får jag bara in 8st kanaler (SVT).
4an och TV6 är som bortblåsta. Har nått ändrats sedan månadsskiftet eller är det skit bakom tangentbordet?

Jag gör kanalsökningen på Motala och DVB-T

Tjena

Istället för att göra en autosökning, gå in på terracom eller boxers hemsida och leta upp frekvenserna som gäller för dom kanalerna och gör om din sökning. Det borde lösa det!

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.