Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV): problemlösning!
1471 svar till detta ämne
Postad 29 juli 2007 - 20:12
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Fick detta svar av CD idag (ang uppdatering):
"Hej och tack för ditt mail
Vi har precis fått den nya mjukvaran, vi håller på att testa den och se om det är några buggar. Det bör inte vara för allt långt bort.
Med vänlig hälsning *********** Canal Digital Kundservice Tel: 0770-33 22 11 Fax: 08-772 27 77 "
<{POST_SNAPBACK}>
Det verkar ha varit extremt mycket buggar i den va??? Just nu ligger min programinfo 1 timme efter, grymt irriterande... Har för mig jag haft det tidigare, fler som har samma?
Postad 30 juli 2007 - 01:34
xstase
-
xstase
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Min HD box hänger sig bilden på, stannar men ljudet flyter på som vanligt fast bilden låst sig, har fått boxen utbytt av Canal Digital, men samma problem, parabolen är trimmad av en tekniker så att den står perfekt, det blir väl till att skicka tillbaka HDTV boxen, men jag VILL ju ha HDTV... men vad ska man göra, detta ger oss bara dåliga nerver...
Postad 30 juli 2007 - 16:41
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Fick detta svar av CD idag (ang uppdatering):
"Hej och tack för ditt mail
Vi har precis fått den nya mjukvaran, vi håller på att testa den och se om det är några buggar. Det bör inte vara för allt långt bort.
Med vänlig hälsning *********** Canal Digital Kundservice Tel: 0770-33 22 11 Fax: 08-772 27 77 "
<{POST_SNAPBACK}> Det verkar ha varit extremt mycket buggar i den va??? Just nu ligger min programinfo 1 timme efter, grymt irriterande... Har för mig jag haft det tidigare, fler som har samma?
<{POST_SNAPBACK}>
Hd-boxen har ju ingen egen programvara utan är uppbyggd kring buggar. Hade problem med programinfon också för ett par dagar sedan, har inte användt HD-boxen på 2 dagar så vet ej ifall så är fallet just nu. Är så jäkla trött på att vi inte får den nya programvaran till HD-boxen så att vi kan välja satelliter själva att jag använder nokia boxen mest just nu. Fransmän som har med teknik att göra ska man se upp med både när det gäller bilar som satellitboxar.
Postad 03 augusti 2007 - 09:46
MajkTheBike
-
MajkTheBike
-
Amatör
-
-
67 inlägg
jaha, och när kommer den nya uppdateringen? Jag orkar inte läsa igenom 50 sidor, eftersom Analdigital ändrar release datum hela tiden.
Någon som vet vad det sista budet är?
Postad 03 augusti 2007 - 12:46
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
jaha, och när kommer den nya uppdateringen? Jag orkar inte läsa igenom 50 sidor, eftersom Analdigital ändrar release datum hela tiden. Någon som vet vad det sista budet är?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror ärligt talat inte någon kan svara på det.... CD ger ju knappast skenet av att dom känner till någonting mer än deras kunder??? "...i slutet av mars..." "...i början av april..." "...snart..." "...i slutet av april..." "....testas nu, släpps inom kort..." "....i mitten av juli..."Undrar om dom har en "bonusklocka" dom ringer i varje gång dom blåser en kund????  ´ Jag börjar tvivla på att vi någonsin kommer se EPG, fria satelliter och redigerbara favvolistor på denna box...
Postad 03 augusti 2007 - 17:20
kexxet
-
kexxet
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Jag börjar tvivla på att vi någonsin kommer se EPG, fria satelliter och redigerbara favvolistor på denna box...
Jag tar gärna det, mot att denna s.itbox byts ut mot den kommande? boxen med en rejäl prissänkning.
Postad 03 augusti 2007 - 17:32
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Jag börjar tvivla på att vi någonsin kommer se EPG, fria satelliter och redigerbara favvolistor på denna box... Jag tar gärna det, mot att denna s.itbox byts ut mot den kommande? boxen med en rejäl prissänkning.<{POST_SNAPBACK}>
Det borde isåfall bli gratis efter allt skit man har varit med om med denna j**la box.
Postad 03 augusti 2007 - 18:00
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Jag börjar tvivla på att vi någonsin kommer se EPG, fria satelliter och redigerbara favvolistor på denna box... Jag tar gärna det, mot att denna s.itbox byts ut mot den kommande? boxen med en rejäl prissänkning.<{POST_SNAPBACK}> Det borde isåfall bli gratis efter allt skit man har varit med om med denna j**la box.
<{POST_SNAPBACK}>
Hoho! Det är CD vi pratar om, inte jultomten! Chansen är minimal om ens obefintlig att dom skulle bjuda på någonting utöver det vanliga! Ett exempel: För 2 veckor sedan blev jag kontaktad av CD som erbjöd mig 3 månader helt kostnadsfritt om jag tecknade 15månader familjepaket med Canal+ Total. "Bara för att jag hade HD boxen"! Sjysst gest ändå tänkte jag! Dom skäms, om ens lite, för en buggig produkt! Men mycket riktigt hittar man samma erbjudande hos C+... ALLA CD kunder kan få detta oavsett om dom har HD box eller brödrost!
Redigerat av Pexer, 03 augusti 2007 - 18:02.
Postad 03 augusti 2007 - 19:14
Gangsing96
-
Gangsing96
-
Rookie
-
2 inlägg
Även jag har skattat mig en HD-box från Canal Digital..... Vilken katastrof!
Bilden fryser, vad gör Kundtjästen? Jo dom sänder mig ny box, tre gånger!
Dom undrar vad jag har för TV, hur dekodern är placerad mm.
Därefter hävdar man att de är ett mjukvaruproblem sedan fotbolls-VM. Man kan ju undra vem som jobbar med mjukvaran .....
När jag nu kontaktar Kundtjänst (via mail) svarar man inte längre.
Jag har haft Canal Digital i 10-12 år, utan problem. Tydligen är problemet med HB-boxen förmodligen så stort att dom inte ser någon snar lösning.
Postad 03 augusti 2007 - 23:27
T.P.
-
T.P.
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Därefter hävdar man att de är ett mjukvaruproblem sedan fotbolls-VM. Man kan ju undra vem som jobbar med mjukvaran .....
<{POST_SNAPBACK}>
Det är Sagem som ska fixa sina boxar, men så inkompetenta som dem är så klarar de inte av det. Inte ens EPG som har funnits i flera år
Postad 04 augusti 2007 - 06:49
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Det är Sagem som ska fixa sina boxar, men så inkompetenta som dem är så klarar de inte av det. Inte ens EPG som har funnits i flera år 
<{POST_SNAPBACK}>
Som någon tidigare skrev: Fransk teknik... Men om CD nu lablar en box med sitt eget namn, specialanpassar mjukvaran och lovar ny funktionalitet så spelar det ingen roll vem som tillverkat den för oss som kunder. Jag tror nog inte Sagem har så hemskt stora problem att ta fram mjukvara som stöder EPG, redigerbara favvolistor och mottagning av fria satelliter... Känns lite som "klipp och klistra" från befintliga mjukvaror... Tror nog mer att CD är söliga och saknar incitament att driva på detta mot sin leverantör... Börjar alltmer påminna om 90-talets användarfientliga hyrbox...
Postad 11 augusti 2007 - 22:38
bildirutan.se
-
bildirutan.se
-
Användare
-
-
120 inlägg
Tyvärr är det så att CD tagit på sig hela vidareutvecklingen av mjukvaran för denna box. Sagem skulle nog vilja få detta löst då det ger dålig publicitet.
CD har meddelat att de har två saker som står högst upp på deras priolista:
1) Få ut en box för HD med dubbla mottagare och hårddisk
2) Få ut en ny mjukvara till nuvarande HD-box för att den skall hålla vad som utlovats.
+) Uppdatera CD's web (mitt tillägg)
Den sista informationen vi fått, vilket vi fick den 9/8-07 var att de hoppas få ut den nya boxen i början på september 2007. Exakt hur det kommer att se ut är de mycket hemliga om. När det gäller mjukvaran så skall det finnas en uppdatering som fungerar för Sverige men inte för någon av våra grannländer. Därmed stoppade uppdateringen. När den kan tänkas komma har jag inte lyckats få någon info om.
Postad 12 augusti 2007 - 20:18
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Tyvärr är det så att CD tagit på sig hela vidareutvecklingen av mjukvaran för denna box. Sagem skulle nog vilja få detta löst då det ger dålig publicitet.
CD har meddelat att de har två saker som står högst upp på deras priolista: 1) Få ut en box för HD med dubbla mottagare och hårddisk 2) Få ut en ny mjukvara till nuvarande HD-box för att den skall hålla vad som utlovats. +) Uppdatera CD's web (mitt tillägg) 
Den sista informationen vi fått, vilket vi fick den 9/8-07 var att de hoppas få ut den nya boxen i början på september 2007. Exakt hur det kommer att se ut är de mycket hemliga om. När det gäller mjukvaran så skall det finnas en uppdatering som fungerar för Sverige men inte för någon av våra grannländer. Därmed stoppade uppdateringen. När den kan tänkas komma har jag inte lyckats få någon info om.
<{POST_SNAPBACK}>
Hur får du denna information?
Postad 16 augusti 2007 - 22:07
rumpmas75
-
rumpmas75
-
Rookie
-
3 inlägg
Fick min HDbox från CD i fredags men märker ingen skillnad i bildkvalité mellan matcherna som sänds i C+sport och C+SportHD. Använder den medföljande HDMI-kabeln för att koppla den till min Panasonic TH-42PX70... Nån som har nåt tips till en nybörjare i HDTV-världen.. =/
Postad 17 augusti 2007 - 06:34
Unregistereded16d9f8
-
Unregistereded16d9f8
-
Forumräv
-
-
604 inlägg
edit
Redigerat av Unregistereded16d9f8, 17 augusti 2007 - 07:07.
Postad 17 augusti 2007 - 08:53
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Fick min HDbox från CD i fredags men märker ingen skillnad i bildkvalité mellan matcherna som sänds i C+sport och C+SportHD. Använder den medföljande HDMI-kabeln för att koppla den till min Panasonic TH-42PX70... Nån som har nåt tips till en nybörjare i HDTV-världen.. =/
<{POST_SNAPBACK}>
Kolla inställningarna på boxen. Man skall sätta den på 1080i. Om du inte ser skillnad måste något vara fel.
Postad 17 augusti 2007 - 18:42
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Jag har nu ringt CD och de har lovat att sända ut en ny box. Det gick inte längre.
Tjuvstopp mest hela tiden. Sladden ur, omstarter, fabriksåterställningar kylningsåtgärder.
Tjyvstopp vare sig det är per satellit eller marknätet.
Hur stor är chansen att den utbytesbox jag skall få av CD är OK? Eller är det bara en enda stor rundgång av skräpboxar?
Erfarenheter?
Postad 17 augusti 2007 - 18:49
MrTex
-
MrTex
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
bara jag som inte har problem med boxen?????????+
Postad 17 augusti 2007 - 20:22
Unregisteredbfcb463e
-
Unregisteredbfcb463e
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Nix! Min har tuffat på utan problem i snart ett år. Så förutom de uppenbara bristerna i övrigt så är jag nöjd.
Postad 17 augusti 2007 - 20:45
oibmeh
-
oibmeh
-
Användare
-
-
115 inlägg
Har haft min sedan fotbolls-VM och den tuffar och går.
Visst får man köra norsk reset ibland när den hängt sig,
men fördelarna med den superba bilden uppväger enligt min mening bristerna i SW.
Ser fram emot derbyt på söndag
/oibmeh
Redigerat av oibmeh, 17 augusti 2007 - 20:46.
Postad 17 augusti 2007 - 20:57
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Jag har gett upp vad det gäller denna Box och CD. Kör på ett tag till men kommer inte att skaffa något nytt från CD oavsett vad det är. Väntar och hoppas att det skall komma andra alternativ, vi bor ju trots allt inom EU
Postad 18 augusti 2007 - 01:37
Unregistereda6c30862
-
Unregistereda6c30862
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hade problem med ständiga hängningar på CD's HD-box tidigare men flyttade den till översta våningen på stereo-racket och sedan dess har den inte hängt sig en endaste gång. Vet inte om det berodde på värme eller störningar från surroundförstärkare, boxer-box mm, men nu funkar den perfekt.
Postad 18 augusti 2007 - 08:35
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Jag upplever inte heller "direkta problem" med boxen. Men ärligt talat: - Det saknas EPG, problem - Det saknas redigerbara favvolistor, problem - Möjlighet till mottagning av flera satelliter saknas, problem Samtliga dessa har Canal Digital lovat mig dyrt och heligt att åtgärda sedan i vintras. - Att Canal Digital inte förmår att uppfylla deras egna löften är ett STORT jäkla problem!
Redigerat av Pexer, 18 augusti 2007 - 08:36.
Postad 18 augusti 2007 - 10:21
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Jag upplever inte heller "direkta problem" med boxen. Men ärligt talat: - Det saknas EPG, problem - Det saknas redigerbara favvolistor, problem - Möjlighet till mottagning av flera satelliter saknas, problem Samtliga dessa har Canal Digital lovat mig dyrt och heligt att åtgärda sedan i vintras. - Att Canal Digital inte förmår att uppfylla deras egna löften är ett STORT jäkla problem!
<{POST_SNAPBACK}>
Så sant så sant, CD's löften är ett STORT problem. Det är bara politiker snack hela tiden lova men aldrig hålla.
Postad 20 augusti 2007 - 20:56
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1 145 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
lägg till att programinfon så gott som alltid är i osynk, oftast någon timme efter och i och med det totalt oanvändbar. /staffan
Postad 23 augusti 2007 - 00:17
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
Okej, idag på förmidagen tappade HD-boxen allt som har med gratiskanalerna i marknätet att göra. Den hittar ingen digitalsignal och jag har kollat alla valbara kanaler i Signalkontrollen. Har en Sagem box kopplad till ett annat antennuttag och där funkar allt som vanligt men på HD-boxen hittas ingenting. Är det någon ny uppdatering som slagit fel?
Postad 26 augusti 2007 - 12:55
ZYKLON CL
-
ZYKLON CL
-
Amatör
-
-
92 inlägg
nån som har problem med ljudet på svt hd nu under friidrotts vm. har stora bekymmer idag. ljudet försvinner efter ca 30 min,byter jag till en annan kanal så funkar ljudet men kommer ej tillbaka på svt hd. måste bryta stömmen för at ljudet ska komma åter. har testat ljud ut både via hdmi och optisk,samma resultat. efter snackat med anal digital så bad de mig göra en reset på boxen men samma fel kvarstår. ringde upp dem igen men de har ingen aning om vad det beror på.
så ###### trött på den skitboxen!!!!
Postad 26 augusti 2007 - 13:55
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1 061 inlägg
Formel1 HD
Thor 1w, Frequency: 11504 - Pol: V - SR: 13333 - FEC: -
Postad 26 augusti 2007 - 14:03
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Skrev till CD om detta i torsdags. Krävde ett svar och en uppdatering med det dom lovade skulle fungera inom några månader, innan jag köpte min box i maj -06. Om dom inte gör det så anser jag att dom brutit avtalet och jag får ta kontakta konsumentombudsmannen eller något sådant.
Postad 27 augusti 2007 - 07:20
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Skrev till CD om detta i torsdags. Krävde ett svar och en uppdatering med det dom lovade skulle fungera inom några månader, innan jag köpte min box i maj -06. Om dom inte gör det så anser jag att dom brutit avtalet och jag får ta kontakta konsumentombudsmannen eller något sådant.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, det är nog tyvärr det ändå som biter på dom. Håll oss gärna uppdaterade hur det fortlöper. Telefonsamtal och enstaka mail till deras kundtjänst är meningslöst eftersom det bara resulterar i nya löften...
Postad 27 augusti 2007 - 12:20
mattdigi
-
mattdigi
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Formel1 HD Thor 1w, Frequency: 11504 - Pol: V - SR: 13333 - FEC: -
<{POST_SNAPBACK}>
Skumt...är det inte Viaspratt som har rättigheterna till Formel1 men har än så länge inte HD. Också dyker denna HD kanal upp på "Thor" där CanalDigital sänder?
Postad 27 augusti 2007 - 13:22
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Fick häromdan min HDTV box utbytt av CD pga av alla tjyvstopp.
Jag kan nämna att den nya inte har haft några sådana stopp än och funkar fint.
Dessutom menar jag själv och resten av familjen att bilden är bättre?! Vi uppfattar den som stabilare och med bättre färghantering och kontrast?!
Jag tittade under min gamla box det var en med gälar och hette produktnummer + B02. Den nya hade produktnr + C02.
Postad 27 augusti 2007 - 15:04
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Jag fick också min box utbytt nyss pga hackande bild på HD-kanalerna. Den nya funkar mycket bättre men den tar tre gånger så lång tid att starta. Det får mig att undra om de har fixat nåt i en ny version av boxen.
Postad 27 augusti 2007 - 15:04
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1 061 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Skumt...är det inte Viaspratt som har rättigheterna till Formel1 men har än så länge inte HD. Också dyker denna HD kanal upp på "Thor" där CanalDigital sänder?
<{POST_SNAPBACK}>
Det är en länk frekvens som andra bolag styckar och sänder vidare, att den va helt gratis/okodad borde viasat gnälla på.. det kan krävas lite större skål för att ta ner dessa länkar då dem ofta är på svagare inställningar/transpondrar  EDIT: Kan också va en anledning att man vill låsa boxar till en specifik lista och satelit
Redigerat av Scrapanatchi, 27 augusti 2007 - 15:09.
Postad 27 augusti 2007 - 19:44
mattdigi
-
mattdigi
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Det är en länk frekvens som andra bolag styckar och sänder vidare, att den va helt gratis/okodad borde viasat gnälla på.. det kan krävas lite större skål för att ta ner dessa länkar då dem ofta är på svagare inställningar/transpondrar 
EDIT: Kan också va en anledning att man vill låsa boxar till en specifik lista och satelit
<{POST_SNAPBACK}>
Får erkänna att jag lyckades inte få in denna kanal med min T90. Gjorde en manuel sökning på min Kathrein box. Bra signal på övriga kanaler på Thor. kanske fel tråd att diskutera vidare om eftersom det mest ska handla om Sk*tboxen och dess problem och inte om HD kanaler generellt :-)
Postad 28 augusti 2007 - 06:54
Tissas
-
Tissas
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
När jag har AC3 ljud ut på boxen får jag ibland inget ljud via tv högtalarna kopplad med HDMI. Det verkar vara DD ljudet som inte fungerar.
Har någon en lösning?
När jag kör via recievern funkar det!
Postad 28 augusti 2007 - 07:12
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
När jag har AC3 ljud ut på boxen får jag ibland inget ljud via tv högtalarna kopplad med HDMI. Det verkar vara DD ljudet som inte fungerar.
Har någon en lösning?
<{POST_SNAPBACK}>
Din tv kan inte ta emot DD antagligen.
Postad 28 augusti 2007 - 08:50
Tissas
-
Tissas
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag har en Panasonic 42 PX70. Klarar den inte digital mottagning?
Postad 28 augusti 2007 - 09:04
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Någon fler än jag som inte får HD på SVT HD nu under VM? Bitvis är det riktigt usel bildkvalitet. Svårt att veta om det är utsändningsfel från Japan eller från SVT eller CD.
Just nu ser jag ingen skillnad på SD eller HD utsändningen.
Redigerat av Unregistered828ccd15, 28 augusti 2007 - 09:05.
Postad 28 augusti 2007 - 09:11
Unregistereded16d9f8
-
Unregistereded16d9f8
-
Forumräv
-
-
604 inlägg
Har någon en lösning?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har kopplat en analog kabel från boxen och ställt in tv:n på att ta emot analogt ljud på hdmi-ingången. Just för att få det att funka även när det är DD-ljud.
Redigerat av Unregistereded16d9f8, 28 augusti 2007 - 09:12.
Postad 28 augusti 2007 - 09:59
Tissas
-
Tissas
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Postad 28 augusti 2007 - 10:27
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Har någon en lösning?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har kopplat en analog kabel från boxen och ställt in tv:n på att ta emot analogt ljud på hdmi-ingången. Just för att få det att funka även när det är DD-ljud.
<{POST_SNAPBACK}>
Detta beror på boxen som inte skickar ut DD genom HDMI:n. Byt till PCM så funkar det även på kanaler med DD. Lundis
Postad 28 augusti 2007 - 10:39
Unregistereded16d9f8
-
Unregistereded16d9f8
-
Forumräv
-
-
604 inlägg
Men han kanske vill ha både DD till förstärkare och ljud till tv:n. Gör man som jag och kopplar en separat analogkabel till tv ljudet så får man både DD till förstärkaren och analogt ljud till tv:n.
Postad 28 augusti 2007 - 10:44
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Visst, enda sättet att koppla på.Har gjort likadant. Lite surt att binda upp analoga ingången om man komponent samtidigt.
Lundis
Postad 01 september 2007 - 12:49
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Fick svar från CD på mitt "ultimatum", som väntat  ett standardsvar från CD. Så nu måste jag kontakt KO. -------- Svaret från CD:Hej och tack för ditt mail Mjukvaran till HD boxen arbetas fortfarande på och testas och i dagsläget har vi inget klart datum för när nästa kommer att släppas. Med vänlig hälsning Andreas Karlsson Canal Digital Kundservice Tel: 0770-33 22 11 Fax: 08-772 27 77 http://www.canaldigital.seMitt mail till CD:Hej Nu har det gått ca 15 månader sedan jag fick hem er HD-box och fortfarande har ni inte levererat flera av de funktioner ni då utlovade, bland annat möjligheten att ta in flera satelliter och EPG! Jag kräver att detta genast åtgärdas! Om det inte snarast åtgärdas anser jag att det är ett avtalsbrott från er sida. Inte så nöjd kund.
Postad 01 september 2007 - 12:53
nemnok
-
nemnok
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Det var ett frukansvärt svar du fick.. Snacka om att köra standard svar,,, CD orkar helt enkelt inte bry sig om gammla kunder, de hoppas att vi ska glömma allt vad HD-Boxen heter...
Postad 01 september 2007 - 13:02
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Så jäkla deprimerande och så jäkla fräckt...
Ensam står man sig troligen slät mot CD eftersom det resulterar i nya löften och vaga ursäkter om ens det.
Är grupptalan mot CD ett alternativ i det här läget???
Jag menar: vi är ju fler som anser oss blivit lovade EPG, fria satelliter osv genom en snar uppdatering!
Postad 01 september 2007 - 14:44
Ankan_G
-
Ankan_G
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Var i kontakt med CD i dag och frågade efter fria kanaler, enligt dom finns det stor risk att det inte blir av, påpekade att jag har en utskrift ifrån deras hemsida (2006-11-26) där det står följande.
"Den 2:a uppdateringen sker senast 1 februari 2007 och innefattar följande fuktioner;
-EPG
-Text-TV
-Mottagning av de fria satellitkanalerna samt signaler från andra satelliter än Thor"
Krävde kompensation av dom för detta eftersom fria kanaler ifrån andra än Thor var en orsak att jag valde denna box, dom lovade att dom skulle höra av sig nästa vecka. Om dom inte gör detta så tänker jag höra av mig till Aftonbladet/Sverker eller dylikt så att CD kan få lite dålig publicitet.
Hur är det på deras andra mottagare kan man se fria kanaler utan att ha ett kort i boxen. HD boxen vill inte starta utan ett kort i boxen. Får vi fria kanaler utan möjlighet att se dom utan kort tänker jag klaga på det pga ingen som helst information om denna begränsning.
Postad 01 september 2007 - 16:58
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Var i kontakt med CD i dag och frågade efter fria kanaler, enligt dom finns det stor risk att det inte blir av, påpekade att jag har en utskrift ifrån deras hemsida (2006-11-26) där det står följande.
"Den 2:a uppdateringen sker senast 1 februari 2007 och innefattar följande fuktioner; -EPG -Text-TV -Mottagning av de fria satellitkanalerna samt signaler från andra satelliter än Thor"
<{POST_SNAPBACK}>
Ankan: Kan du göra denna utskrift tillgänglig? Scannad bild, pdf eller vad som hellst? Det här ska CD få äta upp.
Postad 02 september 2007 - 01:27
SwedBear
-
SwedBear
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Jag minns också deras "löften" om vad som skulle finnas i "nästa" uppdatering. Det roliga är väl att de fortfarande lovar både EPG och tillgång till fria kanaler på andra sateliter: http://www.canaldigi...le____8807.aspx"Mjukvara för EPG HDTV-boxen kommer att uppdateras med EPG:n (Elektronisk programguide) samt funktion för mottagning av fria kanaler från andra satelliter. Vi uppdaterar här på hemsidan när vi vet tidpunkt för dessa nedladdningar av mjukvara. "Nu är de naturligtvis försiktigare med att säga när men de lovar faktiskt fortfarande att båda dessa funktioner ska komma. Efter 15 månader så börjar man självklart misströst. Är det verkligen så svårt att få EPG och andra sateliter att funka?
Redigerat av SwedBear, 02 september 2007 - 01:27.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|