* Officiell Tråd - Apple iPhone *
2504 svar till detta ämne
Postad 20 January 2008 - 23:20
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Hur kan man få tag på svenskt tangentbord till en 1.0.2a? ifuns har ju bara till 1.1.1 och 1.1.2. Svenska ordlistor och menyer är inte så viktigt, mest ute efter tangentbordet
Jag hittade dom gamla keyboarden på burken så nu hade du tur tror den ska funka, jag använde mig troligen av den iaf, men allt sker på egen risk..
Lägg filerna i följande mapp:
/System/Library/Frameworks/UIKit.framework/UIKit /System/Library/Frameworks/UIKit.framework/Keyboard-StandardQWERTY.artwork
Skulle rekommendera att ta en backup på dom innan du skriver över filerna med dom från filen.
Hur kommer jag in på telefonen så jag kan lägga in filerna där då? måste ha något ftp program eller nåt va?
Ett annat tips är annars att uppgradera till 1.1.1... En rätt så smärtfri process, och då blir det smidigare att skriva ÅÄÖ (tycker jag iaf) genom att hålla inne A och O istället för att med swephone's "byta-sida-till-tecken-sidan"-metod... Ett tips bara.
Postad 20 January 2008 - 23:25
Andreas81a
-
Andreas81a
-
Forumräv
-
-
620 inlägg
Shapic. Med swephone har jag alltid hållt inne a eller o för att göra åäö. Säker på att du har saker rätt inställt?
Postad 20 January 2008 - 23:58
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Trevligt att dom redan lyckats jailbreaka 1.1.3 firmwaren Smart drag att inte släppa ut den innan Apple kommer med sitt SDK. Kommer väll ändå att dyka upp nånstanns innan.
Kan tipsa om lite program som jag snubblat på i installern.
Advanced Preferences - Mycke bra tillägg till inställningarna, man får mer valfrihet vad gäller inställningarna.
Extended Preferences - Som namnet säger mera inställningar.
Locate Me - Som Navizons fejk gps, men denna funkar faktiskt.Navizons får man ju bara upp ett meddelande om att det inte finns några master som den kan triangulera från var man befinner sig nånstanns. Trots man bor i sthlm..
Converter - Convertera allt mellan himmel och jord. T.ex från meter till inch å från mph till kmh. Finns massor av olika förinstalllerade saker.
Categorize - Perfekt program som skapar t.ex en mapp som heter Games å där i lägger du alla dina spel. Skönt att slippa ha 4 sidor att scrolla sig igenom.
Jag använder mig av Modmyifone's "all sources". Då plockar den ner alla sources som finns tillgängliga. Sen ere bara leka på i installern Adda http://ride4.org/shai.xml i installern så får du tillgång till den
Lycka till!
Jag tycker helt tvärtom, rzr; Lägg inte in "All Sources"... Helt totalt värdelöst tycker jag då det tar ungefär 24624 år att starta/refresha Installer. Sen kan man inte automatiskt ta bort alla miljarder source-strängar den lägger till, utan man måste göra det manuellt, en och en. Totalt värdelöst. Sen angående Extended Preferences så vill jag bara nämna att version 0.3.2 (som jag tror är den senaste!?) är riktig buggig och många har fått sina bästisar så skadade att endast en restore har lyckats få dom på fötter igen ;P. Shapic. Med swephone har jag alltid hållt inne a eller o för att göra åäö. Säker på att du har saker rätt inställt?
Swephone för 1.0.2 var iaf för mig på så sätt att åäö la sig på tecken sidan.
Redigerat av shapic, 21 January 2008 - 00:20.
Postad 21 January 2008 - 07:43
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
swephone för 1.0.2 hade åäö på siffersidan. Personligen tyckte jag att det var bökigare, och buggigare.
Postad 21 January 2008 - 13:17
Andreas81a
-
Andreas81a
-
Forumräv
-
-
620 inlägg
Nu installerade jag bara swephone på min 1.1.1a så de kan ju vara förklaringen. Jag som missförstod lite.
Jag diggade converter grymt mkt. Riktigt bra converter program faktiskt! Nice att kurserna uppdateras automagiskt. Locate Me hittade mig i rätt stad en gång och i spanien en annan. Vilket som är ok för mig då jag behöver sol....
Postad 21 January 2008 - 13:57
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Jailbreak för 1.1.3 är klar, släpps när SDK är ute.
Postad 21 January 2008 - 14:58
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Jailbreak för 1.1.3 är klar, släpps när SDK är ute.
Är det bekräftat nu att det är ett SW-hack?
Postad 21 January 2008 - 17:51
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Jag tror ingen har bekräftat varken om det är SW eller HW. Enligt status matrixen på sidan Norlund länkade till står det dock inte "Hardware method" som det gör på upplåsning av 1.1.2 OOB. Vi får helt enkelt vänta och se.
Postad 22 January 2008 - 10:47
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
Har köpt en iphone, har gjort allting rätt, den hittar telias nät,
Men när man ska ringa till den så säger den att numret du försöker nå är för tillfället stängt för inkomande samtal!
Vad kan det va för fel?
Postad 22 January 2008 - 12:28
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Någon som vet om det finns en app som gör att man ser när iPhonen är färdig laddad. Man kan ju självklart se det om man tittar noga men det hade varit trevligt med en tydligare indikator. Antingen med en text som säger "Fully charged" eller kanske en visuell indikation som typ en glow runt batteriet.
Redigerat av basselito, 22 January 2008 - 12:28.
Postad 22 January 2008 - 16:01
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Har köpt en iphone, har gjort allting rätt, den hittar telias nät, Men när man ska ringa till den så säger den att numret du försöker nå är för tillfället stängt för inkomande samtal! Vad kan det va för fel?
Testa med ett annat simkort för att se om det är en inställning i nallen eller om det är ditt telia-sim som krånglar. Någon som vet om det finns en app som gör att man ser när iPhonen är färdig laddad. Man kan ju självklart se det om man tittar noga men det hade varit trevligt med en tydligare indikator. Antingen med en text som säger "Fully charged" eller kanske en visuell indikation som typ en glow runt batteriet.
Saknar också den lilla detaljen  Enda sättet man kan kolla nu är ju att gå in i usage och se om det står "0" och "0"...
Postad 22 January 2008 - 17:21
Torva
-
Torva
-
Användare
-
-
219 inlägg
Jag får inte pdf filer på iphonen att fungera, Jag kan gå in på dom och ser bider bra i dom men när det ska vara någon text så är den helt borta. Har både provat med pdfViewer och bara ta ner dom från safari, men det är samma problem i bägge. Nån som stött på samma problem och fixat det?
Edit:Nevermind, en enkel omstart värkar ha löst mitt problem:)
Redigerat av Torva, 22 January 2008 - 17:27.
Postad 22 January 2008 - 18:01
Unregistered36e4f71d
-
Unregistered36e4f71d
-
Rookie
-
4 inlägg
Hejsan
Jag är ledsen att jag säkert upprepar en fråga säker flera har ställt men jag orker inte läsa igenom allt som är sagt om denna skapelse.
Min polare åker till USA nu och jag undrar vilken version man ska köpa och var man ska köpa den isf. och vilken man kan låsa upp. 1.1.1? 1.1.2? eller 1.1.3? Har halebop kontantkort idag fungerar den med detta kort.
Nästa fråga är hur pass krångligt det är att låsa upp den och kanske någon kan ge ett tips på en hemsida där man lätt kan följa upplåsnings och uppdaterings fasen "for dummies".
Jag är jävligt "oteknisk" när det gäller såna här saker...
Finns det nån vänlig själ där ute så får ni gärna pm mig med lite info
Till alla ni som nu tänker j..la idiot som inte läser igenom allt vill jag en en gång bara be om ursäkt till.[/size]
Redigerat av Unregistered36e4f71d, 22 January 2008 - 18:02.
Postad 22 January 2008 - 18:33
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Här kan du se hur de olika versionerna ligger till hackmässigt. På iFun kan du läsa om allt.
Redigerat av Unregistered828ccd15, 22 January 2008 - 18:37.
Postad 22 January 2008 - 18:36
Torva
-
Torva
-
Användare
-
-
219 inlägg
Jag får inte pdf filer på iphonen att fungera, Jag kan gå in på dom och ser bider bra i dom men när det ska vara någon text så är den helt borta. Har både provat med pdfViewer och bara ta ner dom från safari, men det är samma problem i bägge. Nån som stött på samma problem och fixat det?
Edit:Nevermind, en enkel omstart värkar ha löst mitt problem:)
Problemet kvarstår ändå har ja nu märkt=/ Det är när man har en pdf- fil som är mer än bara 1 sida som texten försvinner helt..Så om ngn har en lösning till detta vore det uppskattat
Postad 23 January 2008 - 03:49
poppe_
-
poppe_
-
Användare
-
-
222 inlägg
Om jag vill ha en bild som jag har på datorn som bakgrundsbild i iPhonen, alltså bakgrunden när telefonen är låst.. "slide to unlock" screenen, så att säga. Hur bär jag mig åt?
Postad 23 January 2008 - 07:18
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Om jag vill ha en bild som jag har på datorn som bakgrundsbild i iPhonen, alltså bakgrunden när telefonen är låst.. "slide to unlock" screenen, så att säga. Hur bär jag mig åt?
Synka över bilden till photo-delen. Öppna photoprogramet och visa bilden. Tryck på knappen längst ned til vänster och väl den som bakgrundsbild. Upptäckte även idag att det räcker med iTunes 7.6 för att nu äntligen manuellt hantera musiken och filmerna på iPhonen, trodde att 1.1.3 skulle varit ett krav också, men det var det inte.
Postad 23 January 2008 - 10:04
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Upptäckte även idag att det räcker med iTunes 7.6 för att nu äntligen manuellt hantera musiken och filmerna på iPhonen, trodde att 1.1.3 skulle varit ett krav också, men det var det inte.
Ska testas direkt när jag kommer hem vill tipsa om en riktigt bra sida appleiphoneschool
Postad 23 January 2008 - 13:04
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
Nu har jag fått igång telias simkort funkar fint bra mottagning och allt!
Men nu har jag problem med telenors simkort, har gjort samma sak som med telia kortet, men på telenor så står det att det är ogitligt simkort!
Någon mer som har detta problem?
Postad 23 January 2008 - 13:16
eltese
-
eltese
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hejsan glatt folk! Här kommer jag med lite snabba frågor om iphone  För det först tänkte jag höra hur den fungerar för er alla? Dvs, som telefon, video/musik spelare osv. Sen så tänkte jag också höra om detta.. Min syster bor i USA och detta öppnar ju självklart för ett köp utav iphone. Det jag undrar är om alla retails nu för tiden säljs med 1.1.3? Sen så hittade jag denna sidan för att låsa upp : iphoneunlocktoday Är detta det smidigaste alternativet? Eftersom att det står att man kan låsa upp 1.1.2 . Tack på förhand! Mvh eltese
Postad 23 January 2008 - 13:39
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
För det först tänkte jag höra hur den fungerar för er alla? Dvs, som telefon, video/musik spelare osv.
Jag känner verkligen att jag få använt mycket av den. iCal, Telefonen, iPod för musik och film. Som t ex igår när jag skulle hem från jobbet. Sätter på musik medans jag går till tåget. Sätter på ett avsnitt av Heroes för att se på under tåg resan. Det hela avbryts av att min fru ringer så filmen pausar automatiskt. Hon frågar mig om jag kan jobba hemma en viss dag. Drar upp iCal under samtalet. Avslutar samtalet för att återgå till filmen. Använder den mycket hemma istället för min MacBook Pro för mindre saker som kolla min jobb/privat mail, kolla upp något på nätet etc. Har aldrig haft en pryl som jag verkligen känner att jag drar nytta av de flesta funktionerna.
Redigerat av basselito, 23 January 2008 - 13:40.
Postad 23 January 2008 - 14:29
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
Hur får man igång så man kan börja sufa?
Får inte igång safar eller kommer ut på nätet!
Tacksam för svar
Postad 23 January 2008 - 14:37
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
Står att safari inte kan hittas för den hittar ingen server! Vad göra?
Postad 23 January 2008 - 14:43
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
För det först tänkte jag höra hur den fungerar för er alla? Dvs, som telefon, video/musik spelare osv.
Kolade lite extra på min polares 1.1.2 i går och det är ju ruggigt vad smidig den är att hantera och något som jag verkligen gillar är att SMS ser ut som iChat. Kan nästan inte bärga mig tills min kommer på fredag
Postad 23 January 2008 - 15:31
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
Har löst allting nu funkar det med telenor och safari
Postad 23 January 2008 - 17:18
Torva
-
Torva
-
Användare
-
-
219 inlägg
Är det nån som har provat att koppla in sin iPhone med ett par sony ericssons bluetooth sterio-headset, typ domhär:
Funkar detta alls? värkar annars va rätt smidiga att ha då iphonens orginal inte va mycket att hurra för
Postad 23 January 2008 - 17:19
Unregisteredee15ce5c
-
Unregisteredee15ce5c
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Har letat efter extra tillbehör till min iPhone, tex en extra docka till jobb, och vad jag kan förstå så är det samma docka som till iPod? Letar dessutom efter ett sätt att ladda telefonen i bilen och kan bara hitta den här, Billaddare , någon som vet/har provat? / X-MaX
Postad 23 January 2008 - 17:51
Torva
-
Torva
-
Användare
-
-
219 inlägg
Har letat efter extra tillbehör till min iPhone, tex en extra docka till jobb, och vad jag kan förstå så är det samma docka som till iPod? Letar dessutom efter ett sätt att ladda telefonen i bilen och kan bara hitta den här, Billaddare , någon som vet/har provat?
/ X-MaX
Gå in på www.applestore.se så hittar du tillbehör mm. til iphone
Postad 23 January 2008 - 18:24
Unregisteredee15ce5c
-
Unregisteredee15ce5c
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Har letat efter extra tillbehör till min iPhone, tex en extra docka till jobb, och vad jag kan förstå så är det samma docka som till iPod? Letar dessutom efter ett sätt att ladda telefonen i bilen och kan bara hitta den här, Billaddare , någon som vet/har provat?
/ X-MaX
Gå in på www.applestore.se så hittar du tillbehör mm. til iphone
Jo, jag har tittat där men eftersom iPhone inte finns med så finns det inga tillbehör knutna till den. Man kan läsa på applestore.com att vissa tillbehör även passar till iPhone men dom listar inte vilka! Eftersom jag bara har en iPhone så vet jag inte hur kontakterna ser ut på övriga Apple produkter. Därför frågar jag! / X-MaX
Postad 23 January 2008 - 18:40
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Jo, jag har tittat där men eftersom iPhone inte finns med så finns det inga tillbehör knutna till den. Man kan läsa på applestore.com att vissa tillbehör även passar till iPhone men dom listar inte vilka! Eftersom jag bara har en iPhone så vet jag inte hur kontakterna ser ut på övriga Apple produkter. Därför frågar jag!
/ X-MaX
Det är samma kontakt som på alla iPods (senare generationerna iaf), så biladaptern borde fungera, men en iPod docka passar inte då det inte följer med en adapter till iPhonen som skall vara till UniversalDockan. Kanske går det att köpa en sådan adapter, men jag vet inte.
Postad 23 January 2008 - 19:30
Andreas81a
-
Andreas81a
-
Forumräv
-
-
620 inlägg
Hejsan glatt folk! Här kommer jag med lite snabba frågor om iphone För det först tänkte jag höra hur den fungerar för er alla? Dvs, som telefon, video/musik spelare osv.
Kände att jag ville svara på detta. Har haft luren i 2 månader ungefär nu och jag anser att den förtjänar precis all hype den har fått. Jag har tidigare endast ägt en ipod mini så jag kan knappast kalla mig ett ****** ;-). Även jag har fått nytta av den i rätt oväntade situationer. Senaste igår då morsan var intresserad av en lägenhet jag budar på, klick på safari och sen www.hemnet.se. Eller för några veckor sedan då jag var ute med en kund och käkade, han skulle till vietnam men ville ha lite tips då jag forit runt rätt mkt. Mkt riktigt har jag sedan tidigare lagt över både mina jorden runt bilder och film. Klart uppskattat (redan där betalade nog sig luren ;-)). Surfar dagligen på den de gånger jag inte riktigt orkar ta mig till nån dator (typ från sängen). Enda nackdelen jag faktiskt kan hitta som jag drabbats praktiskt av är att det känns inte lika ok att ringa när man är ute och kör längre.....och jo just de förresten, när man är ute och härjar om helgerna...ingen hit att hitta rätt på touchscreenen. Och för att avsluta. Är man ca 500 dagar gammal, får pela på en iphone i 2 min (bilder) och sen inte ser luren på 3 veckor så sitter de direkt när man tar fram luren, fingrarna far från sida till sida. Det säger väl allt om hur lättanvänd den är ;-)....
Postad 23 January 2008 - 20:54
eltese
-
eltese
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Väldig positiva svar fick man ju i alla fall och snabbt gick det  Gillar hur den har smygigt sig in i det vardagliga användandet. Att vara full och pilla på en touchscreen kan jag tänka mig är som att försöka sig på quantum physics i 3:e klass men det är en smäll jag är redo att ta!  För mig handlar intresset mest om att kunna kombinera mp3, video, samtal och foto i ett och samma paket. Även fast man kunnat detta ganska länge så kan vi väl vara ganska överrens om att apple har bevisat sin färdighet i alla fall mp3 området
Då är det bara upplåsningen jag har frågor om och det är vilka ställen ni fixade det ifrån? Var det enkelt? Svenskt tangentbord är det enkelt att fixa?
Tack för snabba och utförliga svar! / eltese
Postad 23 January 2008 - 21:47
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
Någon som vet hur man installerar spel i iphone?
Postad 23 January 2008 - 22:22
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Som någon säkert påpekat i detta 40 sidors långa diskussion kan man installera alla (nästan) program via progammet "Installer", förutsatt att telefonen är jailbreakad. Du kan även tanka ner själva programmet från dess hemsida, SSH in i telefonen och lägga in manuellt, Installer rekommenderas dock!
Postad 24 January 2008 - 01:44
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Har letat efter extra tillbehör till min iPhone, tex en extra docka till jobb, och vad jag kan förstå så är det samma docka som till iPod? Letar dessutom efter ett sätt att ladda telefonen i bilen och kan bara hitta den här, , någon som vet/har provat?
/ X-MaX
Tror till 99% att den laddaren fungerar. Annars kan du köpa en sådan här som garanterat fungerar... Själv väntar jag på att belkins TuneCast Auto 3 ska släppas så att mina bilfärder blir trevligare  Denna lilla mojäng agerar både som FM sändare och laddar nallen samtidigt, perfekt! Och snygg är den också! Får bara hoppas på att den skickar rena signaler till radion ;/ Någon som vet hur man installerar spel i iphone?
Mange30, du verkar precis ha fått din iphone? Eller ganska nyligen iaf? Rekommenderar dig starkt att läsa igenom http://ifun.se/ och http://www.99.se/iphone där det finns en hel del matnyttigt!
Postad 24 January 2008 - 07:53
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Enda nackdelen jag faktiskt kan hitta som jag drabbats praktiskt av är att det känns inte lika ok att ringa när man är ute och kör längre....
Vilket gör att du kan fokusera mer på körandet med andra ord.
Postad 24 January 2008 - 07:53
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Själv väntar jag på att belkins TuneCast Auto 3 ska släppas så att mina bilfärder blir trevligare Denna lilla mojäng agerar både som FM sändare och laddar nallen samtidigt, perfekt! Och snygg är den också! Får bara hoppas på att den skickar rena signaler till radion ;/
Det såg väldigt bra ut! Själv köpte jag denna vilket funkar ganska hyffsat, dock lyckas den inte få över basen riktigt helt hundra. Fast den gick bara för 99kr i affärn så var ett ganska bra köp endå!
Postad 24 January 2008 - 08:30
Torva
-
Torva
-
Användare
-
-
219 inlägg
Är det nån som har provat att koppla in sin iPhone med ett par sony ericssons bluetooth sterio-headset, typ domhär:
Funkar detta alls? värkar annars va rätt smidiga att ha då iphonens orginal inte va mycket att hurra för
ingen som vet eller provat?
Postad 24 January 2008 - 10:33
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
ingen som vet eller provat?
Då iPhoenen inte har A2PD så kan du inte få ut stereo via BT, men du kan paira ihop dem för röstsamtal.
Postad 24 January 2008 - 10:54
Linko
-
Linko
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Själv väntar jag på att belkins TuneCast Auto 3 ska släppas så att mina bilfärder blir trevligare Denna lilla mojäng agerar både som FM sändare och laddar nallen samtidigt, perfekt! Och snygg är den också! Får bara hoppas på att den skickar rena signaler till radion ;/
Det såg väldigt bra ut! Själv köpte jag denna vilket funkar ganska hyffsat, dock lyckas den inte få över basen riktigt helt hundra. Fast den gick bara för 99kr i affärn så var ett ganska bra köp endå!
Har du testat att köra den i bilen med med ström från cigg-uttaget, eller driven med usb? Jag får en massa störningar då. Funkar bra om man kör på batterier men inte annars.
Postad 24 January 2008 - 11:35
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
Har letat efter extra tillbehör till min iPhone, tex en extra docka till jobb, och vad jag kan förstå så är det samma docka som till iPod? Letar dessutom efter ett sätt att ladda telefonen i bilen och kan bara hitta den här, , någon som vet/har provat?
/ X-MaX Tror till 99% att den laddaren fungerar. Annars kan du köpa en sådan här som garanterat fungerar... Själv väntar jag på att belkins TuneCast Auto 3 ska släppas så att mina bilfärder blir trevligare Denna lilla mojäng agerar både som FM sändare och laddar nallen samtidigt, perfekt! Och snygg är den också! Får bara hoppas på att den skickar rena signaler till radion ;/
Någon som vet hur man installerar spel i iphone?
Mange30, du verkar precis ha fått din iphone? Eller ganska nyligen iaf? Rekommenderar dig starkt att läsa igenom http://ifun.se/ och http://www.99.se/iphone där det finns en hel del matnyttigt!
Ja det stämmer har haft den i några dagar bara, tack för tipset, ska läsa igenom det så lär man sig väl lite mer
Postad 24 January 2008 - 13:32
Mr_nygren
-
Mr_nygren
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
När börjar denna säljas i sverige? Har den redan börjat?
Postad 24 January 2008 - 13:50
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Börjar mer och mer inse att jag nog trots allt måste ha en iPhone i mitt liv. Hur gör jag enklast för att få tag i en? Jag har inte lust att betala 5000:- på blocket och jag känner ingen som är på väg till USA inom den närmsta framtiden....Är lite skraj för eBay!
Finns det något annat sätt eller är det bara att köra på eBay och hoppas på det bästa?
Postad 24 January 2008 - 14:21
Mr_nygren
-
Mr_nygren
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
felpost
Redigerat av Mr_nygren, 24 January 2008 - 14:21.
Postad 24 January 2008 - 14:31
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Ingen som vet när den kommer till Sverige. Finns några sätt att köpa den på, i USA, Tyskland, Frankrike eller England i butik, E-bay/tradera/blocket eller via sidor på nätet typ iFun.se.
Postad 24 January 2008 - 14:34
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Redan vuxit ur din Touch  .
Postad 24 January 2008 - 18:30
Mr_nygren
-
Mr_nygren
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
När börjar denna säljas i sverige? Har den redan börjat? Redan vuxit ur din Touch .
Ja det känns nästan så, känns som iPhone skulle vara en bättre lösning. Isåfall skulle man både kunna skrota mp3:n, mobil. Och ha iPhone som multimediaspelare och mobil. Men som jag förstått så funkar iphone utmärkt att ha som Mp3 spelare, se på film och surfa med? Eftersom den är näst intill likadan som Touch, fast man kan ringa/sms:a. Men hur fungerar den som mobil? Är den lite jobbig att använda som mobil?... står nu mellan att behålla Touchen, eller få iväg den och satsa på en iPhone och skrota mobilen. Men jag är inte helt övertygad av iPhone riktigt än
Redigerat av Mr_nygren, 24 January 2008 - 18:31.
Postad 24 January 2008 - 19:39
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Jag har en på mitt kontor som har en Touch. Jag har jämfört dom och en iPhone är exakt som en Touch fast du kan ringa, sms:a, har kamera och högtalare. Jag tycker den du fungera hur fint som helst som en telefon.
Postad 24 January 2008 - 22:53
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Det är som en iPod touch med väldigt enkla telefonfunktioner. Tillräckligt för mig, men kanske inte för alla.
Postad 25 January 2008 - 00:51
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Det är som en iPod touch med väldigt enkla telefonfunktioner. Tillräckligt för mig, men kanske inte för alla. Enkla telefonfunktioner? Vad är avancerade telefonfunktioner då? Tycker själv att den har minst lika avancerade som alla andra lurar jag ägt i mitt liv iaf... Man kan ringa, lägga på, spara kontakter med oändligt mkt info typ, ringa kontakter, personifiera kontaker (ringtone, bild etc), sätta någon på Hold, mute:a, sätta på speakersound, lägga till ett samtal i samtalet, sms:a, mms:a (swirlyMMS)....vad är det som saknas? En grej som är coolt, och som jag inte haft i mina tidigare telefoner (vad jag vet iaf), är att man kan merge:a 2 samtal i varandra, dvs: Om du och Person A snackar, och så ringer Person B till din iphone, då kan du koppla in Person B i samtalet som du har med Person A. Hur smidigt och coolt som helst! Fast denna funktion kanske bara är ny för mig
Redigerat av shapic, 25 January 2008 - 00:58.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|