japp jag har hardware A4 ?? varför kan jag inte ladda upp firmwaren och updatera routern? kunde det förut.Oki har du en V A4 av din DIR-655 då?
har för mig att jag associerat så att datorn inte känner igen filen lr liknande
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - D-link Dir-655 *
Startad av
matsoni
, Feb 12 2007 19:55
1307 svar till detta ämne
13 relaterade trådar
Postad 28 June 2011 - 19:02 japp jag har hardware A4 ?? varför kan jag inte ladda upp firmwaren och updatera routern? kunde det förut. har för mig att jag associerat så att datorn inte känner igen filen lr liknande Postad 28 June 2011 - 23:16
Min 655 har fungerat kanon i ett par år, men vid ett par tillfällen har den blitt 'överbelastad'/varm och blivit riktigt seg över WAN. Skaffade nyligen en rejäl NAS och lyckades få den seg vid massiv filöverföring. Gick att provocera fram segheten med mycket trafik och värme. Fick den stå avslagen över natten var den som ny igen. Tog fasta på att det borde vara ett värmerelaterat problem och moddade 655:an.
Har pillat bort sockerbitarna som sitter på två kretsar/processorer och ersatt med nordbryggekylare från moderkort. Ena kylaren är så stor att jag fick göra ett hål för kylaren, tog även upp öppningar för att få rörelse i luften genom routern(som numera står på högkant). Nu har snart en månad förflutit med en hel del filöverföringar + stora filhämtningar på WAN mm, och den fungerar fortfarande kanonfint. Skalet är mycket kallare än innan. Innan fanns fungeringarna att skaffa en ny router, men det verkar vara lite grisen i säcken med alla, har man otur är en ny inte bra... Kanonnöjd med denna modd :-) Bifogad fil(er)Postad 29 June 2011 - 09:58
Fick hem min Dir-655 igår, och såg på kartongen att det är en H/W B1 och F/W 2.00 Låter inte så uppmuntrande när man sedan gick in här och läste om just denna version. Exakt vad är det som är "kasst" med den? Vad kom teknikern på D-link fram till? Undrade mest om man isåfall kunde kontakta D-link innan jag packar upp den och kan få den utbytt? Eller var det enstaka modeller som var "kassa"? Postad 03 July 2011 - 17:56
Gå till TOOLS fliken och Restore To Factory Default , återställ den sförst till 121 eu sen till 135EU Redigerat av pege63, 03 July 2011 - 18:00. Postad 05 July 2011 - 19:51
Eftersom era svar uteblev, så får jag passa på att uppdatera lite. Har nu kört denna router inkopplad sedan 30/6-11 och den har fungerat felfritt. Ligger runt 55-70 MB över det trådlösa på min 100/10 uppkoppling. Mer kan man nog inte begära? Kabel ger ett snitt på 92-95 MB. Så jag antar att denna version är helt okej. Men jag är ändå nyfiken på varför D-link´s support hade dömt ut den som kass? Postad 08 July 2011 - 21:34
Jag har 1.34Eub07beta firmwaren och undrar ifall jag har satt inställningarna bra? alltså så optimalt som möjligt för att få så snabb uppkopling som möjligt. använder endast n och g enheter för att koppla till det trådlösa.
http://imageshack.us/photo/my-images/812/wireless.jpg/ Postad 16 July 2011 - 14:00
Undrar också detta, Jag skaffade igår ett Halebop mobilt bredband, modemet är ett Huawei E173. Min förhoppning var att sätta USB-modemet bak på routern via "shareporten" och dela ut det trådlöst den vägen. Har valt "3G Adapter" i routern, men det fungerar inte. Några tips och förslag? Tack! Postad 16 July 2011 - 16:31
Det fungerar främst med D-links egna USB 3g modem/donglar. Har läst ska fungera med DWM-152 eller DWM-156. Enligt egenskaper på prisjakt ska även Huawei E220 & E270 fungerar om man uppgraderar till rätt firmware. "Rätt" behöver nödvändigtvis inte vara den nyaste. Men säkrast är att köra Dlink all the way, eftersom det ligger i deras intresse att supporta sina egna produkter hellre än konkurrenternas. Redigerat av bgmate, 17 July 2011 - 09:44. Postad 17 July 2011 - 09:35
funkar den bra med en usb hårddisk?
jag ha tänkt köpa en och koppla in en extern usb hårddisk som man kan ha bilder på som man kan nå via alla datorer. Postad 26 July 2011 - 20:48
Från vad jag har förstått så går det bara att ha en dator uppkopplad mot inkopplad USB-hårddisk i taget. Detta görs m.h.a D-Links egna mjukvara SharePort. Postad 26 July 2011 - 21:17
Snyggt! Den vart verkligen Sexig =) så jag kopierar din lösning på min egen 655:a. Lider själv just nu av att den blir seg som sjutton och startar om ibland pga värmen. Postad 10 August 2011 - 08:29
Uppgraderade i veckan min dir-655 A5 från FW 1.31EU till dena nya 1.35EU
(hittas här ftp://ftp.dlink.se/Products/dir-products/...vers_firmware/) Hade inga som helst problem med 1.31 och upplever än så länge inga problem med 1.35:an heller. Det jag undar är om dlink tagit bort advance dns (opendns) i de senare fw då jag kan inte hitta denna funktionen i dena nya 1.35. Postad 14 August 2011 - 17:05
Hej,
Jag har en DIR-655 (A3) som börjat krångla med instabilt WLAN och nedkopplingar. Jag testade att installera en firmware som heter "1.35(EU)B02 Stabile" för någon vecka sedan och nu kör allt perfekt. Länk till firmwaren finns på denna sida om någon skulle vara intresserad: http://www.dlink-for...;pid=910#pid910 Postad 22 August 2011 - 16:27
Använder just nu detta:
Hardware Version: A4 Firmware Version: 1.31EU Nu har jag inte läst hela tråden men är det nån som har hittat någon bättre firmware för att få snabbare upload (ej trådlöst). Har 100/100 och jag får ut 93/53. Borde kunna få ut lite mer upload tycker jag. Postad 23 August 2011 - 12:34
Någon som vet om det blir problem att gå ifrån 1.11EU till 1.35EU?
Är samtliga inställningar kompatibla med den nya versionen? Jag vill nämligen inte lägga in portar etc på nytt... Postad 27 August 2011 - 18:59
Hej! Någon som vet någonstans i närheten av Helsingborg (Lund, Malmö osv) som skulle kunna tänkas sälja en ny strömadapter till denna routern?
Hade ett sjujäkla åskväder här och blixten slog ner i eller i närheten av mitt hus, smällde till något fruktansvärt. I alla fall så slutade routern att fungera så jag körde till netonnet och köpte en ny och när jag kom hem så testade jag strömsladden från den nya till min gamla router, och dra på trissor så fungerade den då. Tänkte köra och lämna tillbaks den nya imorgon och jag är inte så ful så jag skulle kunna tänka mig att lämna tillbaks min trasiga strömsladd med den nya routern. Jag är väldigt osäker när det kommer till allt som handlar om el så jag vet inte vad jag ska köpa för något. Det står följande på adaptern: Input: 100-240V~ 50-60Hz, 0,5A LF Output: +12V/2A Tackar för svar från en okunnig man. Redigerat av stock, 27 August 2011 - 19:00. Postad 29 August 2011 - 16:36
Gå in till Kjell & Company, dom har strömadaptrar Postad 29 August 2011 - 16:43 För att vissa (jag) upplever feta problem, fick min a5 utbytt på garantin, fick en b1 och skiten fungerade felfritt* i ett par dagar sedan började jag få feta DNS problem, routern pumpar ut 3Mb/s och man får DNS fel på samtliga sidor man försöker besöka. Efter en omstart fungerar det i någon minut igen.. en sak som aldrig fungerade var dyndns, fick dns fel på det hela tiden så kom aldrig åt min nas från min egna dator via dyndns.. helt sjukt.. sedan började allt jag skrev ovan att hända Postad 15 September 2011 - 13:25
Tjena, jag har en DIR-655 B1. Jag vill uppdatera den till den nyaste firmware, och jag undrar vilken den nyaste är och var man kan få tag på den. På D-Links sida finns det ju bara firmwares till A1-5!
Redigerat av Unregistered2be657cb, 15 September 2011 - 13:25. Postad 15 September 2011 - 13:29 ftp.dlink.se ftp://ftp.dlink.se/Products/dir-products/...ivers_firmware/ Postad 17 September 2011 - 22:48
Hej
har problem med att sätta upp min nya 655 på rätt sätt. När jag ska kolla in vilka kanaler som mina grannar kör på kör med inssider så ser jag mitt nät under rate står det 54 (N) på en del grannar att det står tex. 150 (N) 216 (N) mitt kort i datorn stöder N någon som vet. Pratade med supporten fick min Version B utbytt jag bad om en Version A nu funkar allt som det ska det verkar som det är ngt. galet med den nya B versionen. Redigerat av palazz, 23 September 2011 - 16:32. Postad 22 September 2011 - 00:14
tänkte koppla ett usb minne i rutern och undrar ifall man endast kan komma åt bilderna via själva nätverket, eller kan jag sitta i skolan och nå bilderna?
Postad 25 September 2011 - 22:18
Vilken ska man använda utav de som finns tillgängliga? Fanns ju ingen som hette b01 på slutet är det någon av de två andra kanske? Postad 01 October 2011 - 09:02
Har gjort samma sak med min 655:a (A4) fast med andra flänsar samt att jag helt enkelt sågade upp ett hål (ø72mm) i locket & monterade dit en 80mm fläkt (24v@12v) samt tog upp 5st 14mm hål i botten längst fram mot fronten för luft utsläpp.. går helt sval nu, har dessutom provat en hel uppsjö med firmwares även de ryska (ww) men det verkar som om det är 1.33NA som gäller för mig, har 2st stationära kopplade med tråd & bägge 2 tillåter 50.000 anslutningar/burk i utorrent.. Min son lirar en del såsom world of warcraft, starcraft mf, mf... han gnäller inte längre efter modden/firmwaren. Ibland söker jag lite tips & ideér här. -> www.dslreports.com/forum/dlink Redigerat av skruvis, 01 October 2011 - 09:09. Postad 03 October 2011 - 13:37
Köpte nyligen en DIR-655, och den är ostabil.
Hardware Version: B1 Firmware Version: 2.00 är min mjukvara. Vad bör jag göra? Just nu så sänker den hela internet ifall jag har Utorrent igång (har 100/100, så det borde inte vara så). Vilken firmware etc. rekommenderar ni? Postad 09 October 2011 - 18:07
Har exakt samma firmware och revision på min. Finns ingen nyare på hemsidan att få tag i vad jag sett, men hört att man ska kunna ringa till supporten så skickar de en nyare. Någon Beta version 2.01 tror jag det är. Men osäkert om det löser problemet. Kostar dock 39:- samtalet. Har själv fått problem nu med att routern sänker mig till 65Mbit lokalt! Har hela tiden legat runt 150Mbit annars. Detta är grymt störande!! Kör med samma inställningar som förut! Och ibland startar den hux flux om sig, och mitt i allt indikerar datorn att nätverket är oskyddat!! Ne, blir ett samtal till veckan och få se vad de säger! Borde ju fasen inte då få sälja denna versionen!! Postad 09 October 2011 - 18:35
Jag verkar ha en mycket äldre modell
A3 med 1.35EU Fungerar helt perfekt Postad 17 October 2011 - 12:39
Jag köpte nyligen DIR-655 och fick en B1 med 2.00, och har haft problem med att den tappar det trådlösa eller startar om nästan hela tiden.
Hittade hit efter väldigt lite googlande och ser att fler har problem, går sedan in på d-links hemsida för att kontakta support och till min förskräckelse så kostar det 39kr att prata med någon i deras support? Helt jävla otroligt.. Kollade upp detta lite mer och ser att det är MÅNGA som ogillar d-links support, men jag bestämmer mig för att ge det en chans så jag ringer. Tar 2min sen så får jag prata med en person som säger att det finns en ny F/W 2.01 på deras sida, vilket det inte gör. Han ber då om min e-mail för att skicka denna. Jag skall nu uppdatera rountern så jag återkommer väl med någon form av rapport om det funkar bättre med 2.01. Postad 18 October 2011 - 08:52
väntar med iver på uppdatering Kan du ladda upp firmwaren ifall det funkar? Postad 18 October 2011 - 11:39
Hallå igen! Jag har inte "hardcore-testat" 655an men jag tycker att det har funkat mycket bättre nu, innan kunde jag inte ens lyssna på radio utan att det avbröts efter 10min!
Denna länk fick jag av d-link, hoppas den hjälper! Btw så var det inte upd. 2.01 utan 2.02 jag fick..om det nu spelar någon roll. Denna uppdatering är alltså till för B1 revisionen! ftp://dlinktemp:dlin...B1_FW202B07.zip Redigerat av Unregisteredf4b11277, 18 October 2011 - 11:40. Postad 18 October 2011 - 19:09
Funkar faktiskt mycket bättre! Tusen tack Ska återkomma och göra en rapport sen när jag har "hårdkört" den. Postad 19 October 2011 - 20:27 Vore kanon har haft min i två veckor det suger den går ner då och då riktigt surt. Postad 21 October 2011 - 13:18
Jag har kört en hel del bittorrent ett tag nu och den har inte "dykt" som den tidigare gjort, så det verkar fungera mycket bättre nu.
Postad 21 October 2011 - 17:17
Ok så här är det:
Jag har beställt TV från bredbandsbolaget och är tvingad till en crap zyxel router att ha kopplad till mitt fiberuttag så tv-boxen kan få nät. Men min önskan är att jag bara vill ha min dir-655 router och släng zyxeln långt bort. Kan man inte ställa inte flasha vad som helst vad vet jag...så man kan få TVn att funka till dir-655 endast? Skulle bli otroligt glad om någon ha svar på det. Så fruktansvärt dåligt av BBB att inte anpassa sin produkt så man får ha vilken router som helst. Redigerat av Belsebubnoone, 21 October 2011 - 17:27. Postad 27 October 2011 - 17:28
Uppdaterade även min till denna versionen. dock kvarstår problemet med att den inte håller 150Mbit lokalt, utan pendlar ner till 65Mbit. Postad 09 November 2011 - 01:34
Har även jag uppgraderat min B1'a till 2.02 och märker... INGENTING! Tom när jag kör via kabel så dyker nätet efter ett tag när jag försöker mig på lite oskyldigt torrent'ande!
Billig dir-655 till salu, tips om wlan-stabil router mottages gärna... Postad 13 November 2011 - 18:41
'4-portars Gigabitswitch'
Innebär det att den bara stödjer 4 st trådlösa användare? Dvs om man har ett antal iPhones och någon dator i huset så e den full? Mina föräldrar har en 655:a, och ibland e det svårt att koppla upp trådlöst mot den. Postad 13 November 2011 - 20:27
Det betyder att det finns 4 portar för trådat nätverk inbyggt. Dock kan du ju ansluta fler switchar och ansluta hundratals datorer och annat.
Postad 14 November 2011 - 17:50 Ok, tack. Och hur många användare via WiFi klarar den då? I fallet när det funkade dåligt var det tre iPhones och en dator som hade kontakt med basstationen. Alla dessa låg på köksbordet, så jag kan tänka mig att det var en lite jobbig miljö eftersom de låg så nära varandra. Postad 14 November 2011 - 18:02
Jag kör en 5-6 trådlösa prylar tror jag och ungefär lika många trådbundna.
Har du testat att köra på ett annat frekvensband? Postad 14 November 2011 - 18:10
Jag lade förövrigt precis in en beställning på en TP-Link TL-WR1043ND från CDON, 499:- inkl. frakt!
... DIR-655 till salu, fruktansvärt bra router om du frågar mig! Postad 14 November 2011 - 18:13 Det är den verkligen Postad 14 November 2011 - 18:16
Ja, den första jag hade fungerade ypperligt, det var när jag fick ut B1'an på garantin som den goda stämningen liksom... försvann! =(( Postad 16 November 2011 - 18:49 Nej, det har jag inte gjort, men mina föräldrar bor ensligt på landet, så jag antar att det inte är det som är orsaken. Jag köpte 655:an för några månader sedan på elgiganten. E det lönt att mecka med firmware-uppdatering? Har inte kollat vilken mjukvara den kör på för tillfället. Tack för svaren! Postad 16 November 2011 - 20:38
Bytte upp mig från 8-12Mbit ADSL till 50-100Mbit via TV-uttaget. Blir fan inte klok på't. Med sladd får jag ut runt 85Mbit men trådlöst så fesar den runt på 40-45Mbit. Upload är som det ska iaf. Visst tjejens bärbara funkar väl med sladd men inte min iMac som står två rum bort. Får jag helt enkelt acceptera den sunkiga hastigheten eller har ni något tips?
Postad 17 November 2011 - 10:49 Vadå "via TV-uttaget"? Pratar vi fortfarande dir-655 nu? Postad 17 November 2011 - 10:50
40-45mbit via trådlöst med 2 rum mellan burken och routern skulle jag säga är klart godkänt! Din router fungerar precis som den ska.
Postad 17 November 2011 - 11:03
50-100Mbit via tv-uttaget hos Tele2. Yes, jag kör 655
Fan det är så ruttet alltså? Lustiga är ju att upload funkar som det ska... Då har jag bara ett problem kvar och det är att den tappar det trådlösa lite då och då. Får starta om den hela tiden. Ska testa att bära in iMacen till TVrummet idag och se om det blir någon skillnad. Känns inte som om det trådlösa är helt 100 ändå. iPhonen får 3 pluppar på WIFIn först när jag står 2-3m från routern. Den gamla skruttmodem/routern från BBB var ju mycket bättre isf, då kunde jag ju stå ute i trapphuset och få 3pluppar på WIFIn, det är ju bara att glömma med 655an Redigerat av Morot, 17 November 2011 - 11:10. Postad 18 November 2011 - 19:09
Jag har en 655 med Hardware Version: A4 Firmware Version: 1.35EU med 100/100Mb internet och när det gäller trådlösa så funkar den som den ska...routern ligger i sov rummet medans i vardags rummet får jag Ner 70Mb Upp 80Mb vilket är helt bra...Men det som stör mig är när man använder lite för mycket utorrent då tappar han internet och då måste jag starta om den för att få igång internet igen...finns det någon lösning för det här????
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |