* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *
HTC Touch Cruise
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
HTC Touch Cruise II
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
GPS på en HTC TC (4 inlägg)
|
18 år sedan |
Glofiish X800 eller HTC Touch Cruise (11 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 21 April 2008 - 17:32
Postad 21 April 2008 - 19:10
Funkar klockrent.
Men de kanske inte var riktigt det du menade ?
Postad 21 April 2008 - 21:29
Har dragit hem gröna kartan i filformat .rik kan man lägga in en sådan på en mobil?
Mvh T
Postad 22 April 2008 - 10:10
Postad 22 April 2008 - 14:49
Kör total commander på din TC och så delar du ut de du vill på din dator..
Funkar klockrent.
Men de kanske inte var riktigt det du menade ?
Nästan, den andra vägen vill ja komma åt den
Sen en liten fråga, synkningen verkar inte funka som ja vill, jag har valt att synka mina kontakter,
men inte får ja dom kontakter ja redan har på telefonen till datorn, nått ja missat för den säger
den synkade som den skulle.
Postad 22 April 2008 - 19:36
Redigerat av Unregisteredfe29246a, 22 April 2008 - 19:37.
Postad 23 April 2008 - 07:42
Nu känner jag inte till det specifika programmet GPS photo tagger du använder, men om du har telefonen i fickan så tappar den kontakten med satelliterna! Prova att ha den i handen under hela promenaden.Nästa lilla fråga ja har, hur får man GPSn att inte somna ? ja menar då HTC somnar så verkar GPSn också göra de lite till o från, provade ikväll ett program som GPS Photo Tagger, som man kan tracka då man är ute på promenad, den står inställd på var 5e sekund i programet, men det kan inte stämma för ibland är det längre tider, och de verkar som den titt som tätt tappar signal, det ser man dom gånger man tar upp den ur fickan.
Postad 23 April 2008 - 08:33
-Att använda ett bluetooth headset verkar inte fungera något vidare, tappar kontakten hela tiden.
-Får man tex ett sms eller missar ett samtal när man har telefonen i fickan och inte omedelbart plockar upp den så startas alla möjliga program o liknande pga att touchskärmen ligger emot i fickan.
-Har använt hörlurarna ett tag med mobilen i fickan, nu börjar det bli glapp i kontakten, kanske skulle vara bättre med den traditionella 3,5mm pluggen.
-Standbytiden är inget att hurra för.
Detta är de 4 största problemen jag har med telefonen, nån som har samma problem?
Postad 23 April 2008 - 08:47
Går inte att ha den i fickan helt enkelt...Jag som sms:ar mycket har alltid en massa program startat när ja tar upp den ur fickan eller så har den skickat sms eller ringt upp....
Borrde finnas nått sätt att stänga av den funktionen så att det bara blinkar när man får sms
Postad 23 April 2008 - 11:53
Efter en veckas användande tyckte jag att detta var en kanonmobil som funkade perfekt, men nu har man hunnit att testa den en längre tid och inställningen har förändrats en hel del. Säkert många som kommer att tycka att jag är fel på det men kommer att presentera de saker som jag är missnöjd med och vem vet, kanske är det saker som går att avhjälpa med era råd och erfarenheter.
-Att använda ett bluetooth headset verkar inte fungera något vidare, tappar kontakten hela tiden.
-Får man tex ett sms eller missar ett samtal när man har telefonen i fickan och inte omedelbart plockar upp den så startas alla möjliga program o liknande pga att touchskärmen ligger emot i fickan.
-Har använt hörlurarna ett tag med mobilen i fickan, nu börjar det bli glapp i kontakten, kanske skulle vara bättre med den traditionella 3,5mm pluggen.
-Standbytiden är inget att hurra för.
Detta är de 4 största problemen jag har med telefonen, nån som har samma problem?
Det finns lösning på ditt bt problem! Du får tyvärr söka upp d i denna tråd! Man ska tydligen ändra bitrate genom ett program som.....heter....advanced conig...torr jag! Då bör bt headset funka som d ska!
enda sättet att skydda från oplanerade tryck på skärmen e att antingen låsa det eller stänga av d( snabbtryck på on/off-knappen)
Däremot har jag haft mkt problem med automatisk uppkoppling mot nätet(3g/gprs) utan att jag har bett om d! rätt som d e så har jag på d när jag ska kolla tiden. JAg som inte ens har nåt program uppe ......
Postad 23 April 2008 - 12:22
Det finns lösning på ditt bt problem! Du får tyvärr söka upp d i denna tråd! Man ska tydligen ändra bitrate genom ett program som.....heter....advanced conig...torr jag! Då bör bt headset funka som d ska!
enda sättet att skydda från oplanerade tryck på skärmen e att antingen låsa det eller stänga av d( snabbtryck på on/off-knappen)
Däremot har jag haft mkt problem med automatisk uppkoppling mot nätet(3g/gprs) utan att jag har bett om d! rätt som d e så har jag på d när jag ska kolla tiden. JAg som inte ens har nåt program uppe ......nån som fattar varför?
Har ändrat bitraten i advance comfig men det hjälper inte.
Telefonen aktiverar touchscreenen vid tex inkommande sms, struntar man i eller inte märker att man fått sms så uppstår dessa oplanerade knapptryckningar om man har telefonen i fickan.
Postad 23 April 2008 - 12:31
Däremot har jag haft mkt problem med automatisk uppkoppling mot nätet(3g/gprs) utan att jag har bett om d! rätt som d e så har jag på d när jag ska kolla tiden. JAg som inte ens har nåt program uppe ......nån som fattar varför?
Upptäckte själv samma sak att den kopplar upp GPRS automatiskt, och det gör den om du har ställt in väder funktionen, men när den uppdaterat så kopplar den inte ifrån utan verkar ligga på efter det, jag tror inte det kostar nått utan det är väll bara den data den laddar ner vid väder uppdateringen som kostar då, men det kanske
finns någon inställning/program som håller koll på detta och automatiskt kopplar från GPRS när den är inaktiv ?
Postad 23 April 2008 - 13:19
ok, använd "lås enheten" så då får du inget skärmaktivering vid inkommande smsHar ändrat bitraten i advance comfig men det hjälper inte.
Telefonen aktiverar touchscreenen vid tex inkommande sms, struntar man i eller inte märker att man fått sms så uppstår dessa oplanerade knapptryckningar om man har telefonen i fickan.
Postad 23 April 2008 - 13:56
ok, använd "lås enheten" så då får du inget skärmaktivering vid inkommande sms
! alltså inte "LÅS" med nyckel-ikon som du hittar under START-INSTÄLLNINGAR.
Hittar bara nyckelikonen, o den skulle man inte använda om jag förstår dig rätt. Var hittar jag lås enheten?
Postad 23 April 2008 - 18:26
Ser till att ha HTC Home aktiv på idag-sidan. Gå till "startare" alltså där man har snabbikonerna. om det inte redan finns så ta lägg till o sen väljer du "lås enheten".Hittar bara nyckelikonen, o den skulle man inte använda om jag förstår dig rätt. Var hittar jag lås enheten?
du behöver ju inte ha på htc home för att d ska funka. gå till "START-INSTÄLLNINGAR" ta "Idag-ikonen" nu tar du fliken "objekt" längst ner bör du se objektet "Enhetslås" TADAAM!
Postad 24 April 2008 - 07:23
- Går det att köra .jar filer på HTC mobilen?
- Jag letar efter en program som man kan styra datorn via bluetooth som typ: BluetoothRemoteControl. Finns det något sånt program för WM mobiler?
/Owjan
Postad 24 April 2008 - 12:21
Ser till att ha HTC Home aktiv på idag-sidan. Gå till "startare" alltså där man har snabbikonerna. om det inte redan finns så ta lägg till o sen väljer du "lås enheten".
du behöver ju inte ha på htc home för att d ska funka. gå till "START-INSTÄLLNINGAR" ta "Idag-ikonen" nu tar du fliken "objekt" längst ner bör du se objektet "Enhetslås" TADAAM!
Se där, då löste sig det problemet. Tackar för hjälpen.
Postad 24 April 2008 - 23:28
Hejsan tänkte höra om någon vet hur eller om det går att lägga in en nedladdad karta på htc:n
Har dragit hem gröna kartan i filformat .rik kan man lägga in en sådan på en mobil?
Mvh T
ja det går bra, om du laddar hem senste versionen av pocket kartex.
Tja ! då har man fått telefonen då, min första tanke är, vart köper man mer skydds plast till skärmen ?
Första intryck, riktigt nice telefon
det följer med ett ark skyddplast med telefonen.
Postad 24 April 2008 - 23:32
Nästa lilla fråga ja har, hur får man GPSn att inte somna ? ja menar då HTC somnar så verkar GPSn också göra de lite till o från, provade ikväll ett program som GPS Photo Tagger, som man kan tracka då man är ute på promenad, den står inställd på var 5e sekund i programet, men det kan inte stämma för ibland är det längre tider, och de verkar som den titt som tätt tappar signal, det ser man dom gånger man tar upp den ur fickan.
när jag hade franson gpsgate installerad, så hade jag det omvända problemet att gps:en var igång fast jag stängt av gpsprogrammen så prova med att installera det.
man fick stänga av gpsgate för att slå av gps:en har jag för mig...
Postad 25 April 2008 - 05:40
Jag har använt knapplåset med framgång och mappat "röda luren" till att låsa knapparna om jag trycker ner den knappen i ett par sekunder.
Problemet är att låsa upp knapplåset utomhus när det är ljust ute.
Det är omöjligt att se mjukvaruknapparna utan man får treva sig fram för att förhoppningsvis lyckats trycka på rätt mjukvaruknapp, dvs, knappen längs ner på skärmen samt knappen i mitten på högerkanten på skärmen.
När man väl har lyckats med det ser man allt mycket bra på den ljusstarka skärmen.
Så min fråga till er är: Finns det något annat sätt att Låsa upp knapplåset!?!?
Trevlig helg,
//Peter
Postad 25 April 2008 - 06:56
Har ett problem med att lyssna på webradio. Kan bara bara lyssna på sr genom extern spelare och min fråga är om jag behöver installera något annat program än media player för att kunna lyssna på web?
Postad 25 April 2008 - 07:19
Gratis är det dessutom.
Sök på nätet så hittar du säkert.
Postad 25 April 2008 - 07:24
Hallå där,
Jag har använt knapplåset med framgång och mappat "röda luren" till att låsa knapparna om jag trycker ner den knappen i ett par sekunder.
Problemet är att låsa upp knapplåset utomhus när det är ljust ute.
Det är omöjligt att se mjukvaruknapparna utan man får treva sig fram för att förhoppningsvis lyckats trycka på rätt mjukvaruknapp, dvs, knappen längs ner på skärmen samt knappen i mitten på högerkanten på skärmen.
När man väl har lyckats med det ser man allt mycket bra på den ljusstarka skärmen.
Så min fråga till er är: Finns det något annat sätt att Låsa upp knapplåset!?!?
Trevlig helg,
//Peter
Hej!
Jag hade samma problem som du tills jag hittade ett program som heter S2US (Slide 2 Unlock). Den funderrar så att man låster telefonen med en snab tryck på på/av knappen och låser upp den sedan med att slida på skärmen. fungera mycket bra.
/Owjan
Postad 26 April 2008 - 16:04
Hej!
- Går det att köra .jar filer på HTC mobilen?
- Jag letar efter en program som man kan styra datorn via bluetooth som typ: BluetoothRemoteControl. Finns det något sånt program för WM mobiler?
/Owjan
Netremote bör fungera. har inte hunnit prova det ännu dock. Går via WiFi i stället.
http://www.promixis.com/
Postad 26 April 2008 - 16:08
Jag får cirka 800kbps och enligt följande tycks det inte gå snabbare:
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXxx
raskell05-12-2007, 05:07 PM
Using http://utilities.globequest.com.ph/
Cruise (Edge & IExplorer) -> 605 Kbps (469/661/667)
Cruise (HSDPA & IExplorer) -> 746 Kbps (726/779/733)
Cruise (HSDPA & Opera) -> 145 Kbps (148/143/143)
Cruise (WiFi - phone off) -> 712 Kbps (724/680/733) **Using AT&T DSL and LinkSys WRT54G router**
This particular test site seems to be better configured for IExplorer. The prior test data from bandwidthplace would not run with IE. It is offline today so I can't retest.
Bottom line => Touch Cruise cruises the internet.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXxxx
Jag använde följande site för att testa:
http://www.my-speedtest.com/
Redigerat av kdk_warhead, 26 April 2008 - 16:55.
Postad 27 April 2008 - 09:59
Kolla på S2U2. (Slide2unlock)
Gratis är det dessutom.
Sök på nätet så hittar du säkert.
Jisses, S2U2 funkar klockrent.
Det var precis ett sånt här program jag letade efter !!
Mången tack och bock.
Postad 27 April 2008 - 10:04
jag försöker installera OPERA MINI 4.1 utan att lyckas fullfölja installeringen.
Jag kommer till deras välkomstskärm men där kommer jag inte åt att klicka på mjukvaruknappen "accept".
Är det någon som har installerat OPERA MINI 4.1 ?
...och en sak till, hur kommer man åt JAVA, jag skulle vilja avinstallera OPERA MINI 4.1 och prova göra om hela processen på nytt.
Jag lyckades en gång men nu vet jag inte hur man kommer åt själva "JAVA programmet"
Nåväl, det ska alltid småstrula...om jag inte får det här att fungera, vilken webbläsare skulle du rekommendera
//arcspin
Postad 27 April 2008 - 16:46
http://www.spbsoftwa...mobileshell/?en
Sen vill jag veta av några bra bilhållare till denna telefon.
Postad 27 April 2008 - 21:37
Den finns väll inte till windows mobile ?
det finns en beta som funkar rätt så ok
Redigerat av endallas, 27 April 2008 - 21:38.
Postad 27 April 2008 - 21:43
Surfat många timmar med den och aldrig haft nåra problem..
Postad 28 April 2008 - 03:48
http://www.opera.com...s/desktop/next/
Hur fär man den att fungera på WM ?
Postad 28 April 2008 - 18:19
Sen om någon vet några bra mobil spel så får ni gärna pm:a.
Postad 29 April 2008 - 09:59
Japp, jag kör det. Piskar skiten ur HTC Touch Home som ser riktigt illa ut i jämförelse.nån som provat detta ?
http://www.spbsoftwa...mobileshell/?en
Sen vill jag veta av några bra bilhållare till denna telefon.
Kombinera det med SPB Time, SPB Weather och SPB Phone Suite, kanske även Pocket Plus (inte så användbart), så har du en WM-telefon "som den borde har varit från början".
Edit: Glömde SPB Weather och Pocket Plus.
Redigerat av story, 29 April 2008 - 10:08.
Postad 29 April 2008 - 15:16
Redigerat av Unregisteredfe29246a, 29 April 2008 - 15:16.
Postad 29 April 2008 - 17:39
Avvisa samtal vet jag hur man gör, men hur stänger jag tillfälligt av ljudet? Går det?
Postad 29 April 2008 - 18:37
På en "vanlig mobil" så kan man när det ringer antingen avvisa samtalet eller bara stänga av ljudet med en knapp tryckning.
Avvisa samtal vet jag hur man gör, men hur stänger jag tillfälligt av ljudet? Går det?
Peta på den där ljud-slidern på vänstra sidan.
Postad 30 April 2008 - 10:55
Jag har ett JAVA program som jag vill skapa en genväg till men jag vet inte hur man gör eller om det ens går att göra.
Under Windowsfoldern på telefonen finns programmet JAVA, när jag startar det kan jag sen starta programmet GMAIL som jag vill använda.
Jag tycker det är en nog så lång och krånglig väg för att starta ett javaprogram.
När jag försöker skapa en genväg på HTC today skärm kan jag inte välja JAVA eller på något annat sätt skapa genvägar direkt till JAVA programmet.
Är det någon som vet hur man ska gå tillväga för att snabba upp processen för mig när jag vill kolla min JAVA baserade GMAIL ????
Glad Valborg på er allihopa,
//arcspin
Postad 30 April 2008 - 17:38
varför inte lägga en genväg på startmenyn?
Det går inte att lägga upp JAVA-program på startmenyn.
I alla fall får jag inte upp något sådant alternativ när jag letar igenom vilka program man kan lägga upp på startmenyn
Postad 01 May 2008 - 10:49
Peta på den där ljud-slidern på vänstra sidan.
Haha, denna funktion har jag oxo saknat... :-) Super! Kanske börjar bli dags att titta i manualen som följer med, har inte läst i den än.. Mest testat mig fram..
Dock saknar jag fortfarande info om den man ringer har "Samtal Väntar" aktiverat och talar i telefon när man ringer. Så fick jag på min gamla Nokia upp i displayen att han/hon är i samtal. Tror tom SE tutade till i luren, vilket är ännu bättre.
Någon som har en lösning på detta?
// JR...
Postad 01 May 2008 - 10:57
Jisses, S2U2 funkar klockrent.
Det var precis ett sånt här program jag letade efter !!
Mången tack och bock.
Väldigt bra!! Lite snygga "themes" hittar man här:
http://s2u2.ppc-theme.com/
//JR
Postad 01 May 2008 - 23:52
Har med stor förtjusning läst åtminstone halva tråden hittills. Ni har lärt mig allt jag kan om Windows Mobile och HTC TC.
Tack.
Nåväl, jag tänkte ge något tillbaka till communityt - har för mig någon frågade om att se videos på YouTube. Hittade det här eminenta programmet. Läs första posten i forumet:
http://discussion.wm...ad.php?t=148801
Redigerat av pppetter, 01 May 2008 - 23:53.
Postad 02 May 2008 - 01:13
Postad 02 May 2008 - 01:24
... är det någon som vet hur / var jag skaffar Outlook Mobile? Det var inte med i telefonen och det verkar inte finnas att ladda ner på MS hemsida.
Please advice.
Postad 02 May 2008 - 01:50
... och när jag ska välja stad på Väder-funktionen är allt låst. Skärmen är "frusen" och beter sig som en bild (dvs inga textfält reagerar).
Postad 02 May 2008 - 08:49
Annars gör en backup å kör hard reset.
De är det jag brukar göra när saker racklar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
GPS på en HTC TC
46 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna