* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
Sony Ericsson Xperia X1 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(114)
|
Inga priser |
How To: Installera ROM på Sony Ericsson Xperia X1 (58 inlägg)
|
16 år sedan |
HTC Touch HD eller Sony Ericsson X1 (14 inlägg)
|
17 år sedan |
Batteritid X1 vs 990 (0 inlägg)
|
17 år sedan |
Uppdatering Xperia (2 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 09 October 2008 - 20:07
Postad 09 October 2008 - 20:30
Bara som info så ska Media Markt i Kungen Kurva ha 6990 SEK, trodde väl kanske att de skulle ligga lite bättre i pris.
Dom får väl åka till OnOff och köpa deras lager, som dom gjorde med plattTV för för några veckor sen.
Postad 09 October 2008 - 20:39
PhoneHouse på järnvägsgatan mittemot knutpunkten gällde det.
Postad 09 October 2008 - 20:57
ja ja...man får väl stå ut tänker jag. Ingenting att göra någonting åt. Det hade varit så gött att fixa och trixa med telefonen över helgen, så den var redo för nästa vecka.
Postad 09 October 2008 - 21:06
********.... om jag inte får kollinummret idag/inatt kommer jag inte kunna hämta ut telefonen imorgon
tack vare postens grymma rutiner tar det en extradag för mig att få lappen i brevlådan om att den har kommit till utlämningstället.
ja ja...man får väl stå ut tänker jag. Ingenting att göra någonting åt. Det hade varit så gött att fixa och trixa med telefonen över helgen, så den var redo för nästa vecka.
Du behöver inte Avi´n för att hämta ut ett paket.. allt som räcker är kollinumret... Postens hemsida kan även den vara otroligt seg på att uppdatera ibland.. Ofta som saker skickats för mig, som inte registerats på sidan försän mitt i natten.. så jag tror ni kan vara rätt lugna..
Såg nu att du inte hade något kolli ens.. ja då kan det vara svårt ^^ Men det om postens hemsida stämmer iaf
Redigerat av Raschen, 09 October 2008 - 21:07.
Postad 09 October 2008 - 21:20
Postad 09 October 2008 - 21:22
Synd att jag inte kan söka på namnet eller dyligt.
Postad 09 October 2008 - 21:58
Jag jobbar själv på ett utlämmningsställe för posten och i de flesta fall får alla sina postavier samma dag som dom är tillgängliga hos oss. Ibalnd kommer t om folk in med avier till paket som vi inte hunnit fåProblemet är ju att jag inte kan få reda på kollinummret på postens hemsida heller...då måste jag ju veta kollinummret (moment 22).
Synd att jag inte kan söka på namnet eller dyligt.
Postad 09 October 2008 - 22:03
Varan kommer till butiken kl 16.00, posten delas ut kl 13.00, så "dagens" post har redan delats ut när varan levereras så att säga.
Det är därför jag alltid får skriva ut kollinumret från postens hemsida för att kunna hämta ut varan samma dag
Ibland skickar posten sms till mig när varan är i butiken..då är det ju inga problem. Jag får dock inte ett sms varje gång även om jag uppgivit att jag vill ha det.
Redigerat av King Cobra, 09 October 2008 - 22:07.
Postad 09 October 2008 - 22:13
Det mesta är väl windows mobile, jag har aldrig ens hållit i en mobilelur förut, men hur som helst, inget för mig.
Så om nån vill köpa en precis uppackad Xperia i silver i umeå, så är det bara att anmäla intresse....
Postad 09 October 2008 - 22:31
Mjo så brukar det vara, men här i sjuntorp får vi paketen genom en butik, och det är alltid 1 dag extra för att få avin. Dom skickar den när dom får varan till butiken..och det tar en dag för att den skall hamna in min brevlåda.
Varan kommer till butiken kl 16.00, posten delas ut kl 13.00, så "dagens" post har redan delats ut när varan levereras så att säga.
Det är därför jag alltid får skriva ut kollinumret från postens hemsida för att kunna hämta ut varan samma dag
Ibland skickar posten sms till mig när varan är i butiken..då är det ju inga problem. Jag får dock inte ett sms varje gång även om jag uppgivit att jag vill ha det.
Men om luren verkligen finns där du bor bör du bara kunna ringa Katching under morgondagen och få kollinr.
Har hämtat ut en i silver på cyberphoto i umeå kl 17.50, pillat på den i 3 timmar, och kan bara konstatera att den här är en besvikelse i stora mått.
Det mesta är väl windows mobile, jag har aldrig ens hållit i en mobilelur förut, men hur som helst, inget för mig.
Så om nån vill köpa en precis uppackad Xperia i silver i umeå, så är det bara att anmäla intresse....
Inte roligt, men du lär iaf inte ha några problem att bli av med den
Postad 09 October 2008 - 22:41
Vore nice om du kunde utvekla vad exakt som var så dåligt, och framför allt, vad du förväntade dig, och vad du jämför med.
EDIT:
2008-10-09 20:00 Malmö Försändelsen har sorterats
2008-10-09 13:01 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen
hehehe den är på väg!!!
Redigerat av King Cobra, 09 October 2008 - 23:07.
Postad 09 October 2008 - 23:25
Men i korta drag är allting extremt ointiutivt, alla grundmenyer säger ingenting, när man klickar sig vidare i menyerna hamnar man i återvändsgränd. Mycket stor avsaknad av en back-knapp som finns på min gamla trogna P910.
Sen är touchskärmen väldigt okänslig, man får trycka hårt som fan, speciellt i kanterna.
Som sagt, den som bor i umeå och inte har ett gynnsamt könummer på en sån här kan bli snabb ägare till en i silver!
Postad 09 October 2008 - 23:30
Sätter man sig bara ner å leker med telefonen nån timma så är de ju inga problem.
Edit
Bara en tidsfråga innan du kan ändra känsligheten skulle jag tro...Tog väl nån vecka innan man kunde göra det på HTC Diamond/Touch Pro
Redigerat av moparman, 09 October 2008 - 23:35.
Postad 09 October 2008 - 23:43
Sen att min N95 stänger av sig ibland utan orsak, att det inte går att svara i handsfree fjärren utan att man får ta ut kontakten och stoppa in den igen, att filer som inte finns på minneskortet inte försvinner när i menyn man uppdaterar mediebibloteket och är omöjliga att få bort, att den avslutar samtal ibland, har kasst MP3 ljud, har helt ologiskt uppbyggda menyer, har batteritid på 6 timmar vid MP3 lyssning, så är det kanske en bra telefon. Det går ju att ringa på den utan handsfree smärtfritt.
Postad 09 October 2008 - 23:47
Seriöst..Sämre skräp får man leta efter...Har nästan lite ångest när jag tänker på att det var mitt fel att tjejen köpte en...Och att jag med var nära att slå till....Skyller på att jag inte viste bättre då
Kvaliten på N95 är ju under all kritik..Minneskortluckan ramlade loss efter att tjejen öppna den 2ggr + alla omstarter/tappade samtal mm mm mm
Jaja nog OT...Lycka till imorrn å hoppas ni får eran Xperia..Nu ska ja sova.*grön av avundsjuka*
Postad 09 October 2008 - 23:49
Vart??????Så. Då har jag varit och klämt på min på Teknikmagasinet. Får köpa den imorrn kl 10.
Postad 09 October 2008 - 23:51
Borde ha den imorgon om det inte blir något avi strul.
Vore kul att höra vad ni kommer installera för program.
Själv tänkte jag börja med detta,
Resco Explorer 2008, (Bästa utforskaren + ftp program och reg. editor)
Conduits Pocket Artist, (Som photoshop på mobilen, öppnar och sparar photoshop filer med lager och allt)
SPB Backup, (Ett måste när man testar nya program, inte så kul att ha massa skit i telefonen som inte helt avinstalleras, sen är det alltid bra att ha en backup om man blir av med luren).
OmegaOne 1-Calc, (Bra räknare med möjlighet till att konvertera mella olika enheter)
Core Player Bästa mediaspelaren
Flash 3.1 (såg något hack för att få Opera att godkäna den)
s2v Ska vara ett program för att titta på bilder, lite iPhone kopia med gestures för att byta bild, zooma mm.
Remotedesktop eller VNC. Om det nu inte ligger med ifrån början.
När det gäller navprogram så hatar jag numera TomTom så det lutar åt Igo8 eller Navigon. Navigon ska dock vara lite slött.
/Miki
Redigerat av miki2, 09 October 2008 - 23:54.
Postad 10 October 2008 - 00:04
Postad 10 October 2008 - 00:09
Så min har sorterats och är på väg nu.
Borde ha den imorgon om det inte blir något avi strul.
Vore kul att höra vad ni kommer installera för program.
Själv tänkte jag börja med detta,
Resco Explorer 2008, (Bästa utforskaren + ftp program och reg. editor)
Conduits Pocket Artist, (Som photoshop på mobilen, öppnar och sparar photoshop filer med lager och allt)
SPB Backup, (Ett måste när man testar nya program, inte så kul att ha massa skit i telefonen som inte helt avinstalleras, sen är det alltid bra att ha en backup om man blir av med luren).
OmegaOne 1-Calc, (Bra räknare med möjlighet till att konvertera mella olika enheter)
Core Player Bästa mediaspelaren
Flash 3.1 (såg något hack för att få Opera att godkäna den)
s2v Ska vara ett program för att titta på bilder, lite iPhone kopia med gestures för att byta bild, zooma mm.
Remotedesktop eller VNC. Om det nu inte ligger med ifrån början.
När det gäller navprogram så hatar jag numera TomTom så det lutar åt Igo8 eller Navigon. Navigon ska dock vara lite slött.
/Miki
Seriöst...du tänker verkligen använda din....jag skall ha min och lägga på konferensbordet/fika bordet för att verka viktig.
Bra lista, jag har kämpat med en gammal Ipaq som gör som den vill så alla bidrag till bättre funktionalitet eller applikationer är ju guld värda.
En fråga....kommer det att göras en "användartråd" om Xperian nu så dessa 38 sidor om gissningar/hopp/åsikter/hack kan sägas vara arkiv och den nya tråden kommer att ta upp verkliga funktioner och frågor? Eller är det überkill och denna tråden duger gott...?
Postad 10 October 2008 - 05:41
Är i övrigt nöjd med min HTC men saknar den möjligheten ibland att tillfälligt sänka helt.
Postad 10 October 2008 - 07:04
Hej,
För en tid sedan lämnade du in en intresseanmälan angående
Sony Ericsson Xperia X1.
Den har nu kommit in i lager men till ett begränsat antal i första leveransen.
Nu har du som lämnat in en intresseanmälan chans att ta del av ett superexklusivt erbjudande via www.phonehouse.se.
Vi ger dig nu chansen att handla Sony Ericsson Xperia X1 med 400 kronor i internetrabatt och vi bjuder dig dessutom på frakten. Denna unika kampanj gäller t.o.m 12/10 eller så långt lagret räcker.
Sony Ericsson Xperia X1 är smartphone med Windows Mobile, GPS och QWERTY-tangentbord och en av årets mest efterlängtade telefoner.
Ha en trevlig dag.
Med vänliga hälsningar,
The Phone House
Postad 10 October 2008 - 07:08
Sitter med HTC Touch Pro idag och funderar på att byta eftersom jag saknar möjligheten att sänka ljudet helt under samtal, så jag inte hör den jag pratar med. Om någon skulle kunna tänka sig testa detta på Xperian skulle det vara sjyst?
Är i övrigt nöjd med min HTC men saknar den möjligheten ibland att tillfälligt sänka helt.
Lysande, en sådan finess skulle jag behöva när jag pratar med mitt X......
Postad 10 October 2008 - 07:36
Velar något galet mellan X1 och Touch HD. Älskar verkligen Touch Flo UI:t och tycker det sparkar skiten ur SE:s panelkoncept. Sen har definitivt Touch HDn några klara nackdelar som t.ex. inget tgb och ingen joystick men det är saker jag kan leva med. Det som definitivt skulle få mig att välja Xperian är om det gick att köra Touch Flo 3D på den (och inte någon halvfattig kusin som Spb Mobile Shell)... finns det anledning att tro att detta kommer bli möjligt?
Jag lade upp denna tråd på XDA-Developers för ett tag sen..
http://forum.xda-dev...ad.php?t=431433
Så, TouchFlo2D är igång på X1:an, och inom kort bör TouchFlo3D vara portat också, läs här:
http://forum.xda-dev...d...718&page=24
Redigerat av Gervais, 10 October 2008 - 07:45.
Postad 10 October 2008 - 07:55
Kanske blir en tur till Teliabutiken istället när de öppnar
Postad 10 October 2008 - 08:00
Postad 10 October 2008 - 08:05
Någon som hört något från Dustin? Jag vet bara att de flyttar lager i dagarna...hoppas det inte påverkar...
Kanske blir en tur till Teliabutiken istället när de öppnar
Hej.
Pratade med Dustin igår (har en förhandsbokning där).
Fick svaret att dom planerar att skicka ut idag. Jag beställde min den 1 oktober och det var inte säkert att jag skulle få min, ligger tydligen precis på gränsen till vad första leveransen räcker till. Så har du beställt tidigare så borde telefonen dyka upp någon gång i början av nästa vecka.
Postad 10 October 2008 - 08:07
Vill ha begäret är mycket stort just nu, men 6 papp för en telefon?
Edit: Blev överraskad av storleken... Det var en ganska liten telefon, och efter att varit vand vid iphone så uppfattades skärmen som liten. Men det tycker jag nog det är värt för att få en mindre telefon.
Redigerat av jaQoB, 10 October 2008 - 08:11.
Postad 10 October 2008 - 08:12
Hej.
Pratade med Dustin igår (har en förhandsbokning där).
Fick svaret att dom planerar att skicka ut idag. Jag beställde min den 1 oktober och det var inte säkert att jag skulle få min, ligger tydligen precis på gränsen till vad första leveransen räcker till. Så har du beställt tidigare så borde telefonen dyka upp någon gång i början av nästa vecka.
Haha.. Jag beställde också från dustin den 1a oktober.. Men leveransdatumet hos dom står ju 17/10 nu sen några dagar tillbaka... Pratade med dom häromdan och då sa dom att deras distributör inte hade fått hem telefonerna ännu därav fördröjningen.. Dom hoppades iaf ändå på att dom skulle dyka upp tills idag... Verkar vara olika bud.. :/
Jag la min beställning på en svart X1 vid 14-tiden förresten... (fick ordererkännandet kl 14:03)..
Redigerat av Preed, 10 October 2008 - 08:13.
Postad 10 October 2008 - 08:15
Pris inkl frakt och postförskott: 6083:-
Skynda er o fynda
EDIT: Såklart menade jag att säga att det var deras postorder jag ringde, och inte en fysisk butik
Redigerat av jokoloko, 10 October 2008 - 08:17.
Postad 10 October 2008 - 08:16
Postad 10 October 2008 - 08:21
Är du inte van med mobiltelefoner och speciellt inte WM och Symbian så har du ju en tröskel att komma över innan du vant dig...Tycker att WM är massor mer logiskt än både min gamla P990 med UIQ å tjejens totalt rubbade N95 ..Där kan man kalla menysytemet krångligt
![]()
Sätter man sig bara ner å leker med telefonen nån timma så är de ju inga problem.
Har samma uppfattning som dig moparman, tjejens p990i är ganska ologisk i menyer osv, men min Nokia N95 är helt galen. Jag menar...det kvittar hur många gånger man letat upp olika saker för att ställa in någonting, så hittar man sällan dit nästa gång utan att sitta i lugn och ro i en 10 minuter innan man hittar dit igen.
Lite OT men ändå. I s60 är det bara att skapa egna mappar efter eget tycke och smak och kasta in dom funktioner man använder mest. Går utmärkt att anpassa. Eller lägg genvägen direkt på "skrivbordet".
Eller man skulle kunna säga.
Postad 10 October 2008 - 08:22
2008-10-10 07:41 Posten Brevavisering har skickats till mottagaren
2008-10-10 03:37 Örebro Försändelsen har sorterats
2008-10-09 20:06 Malmö Försändelsen har sorterats
2008-10-09 12:03 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen
puh.. den hann hit innan helgen
Postad 10 October 2008 - 08:23
Några nya paneler kom upp på Sony Ericssons Fun & Downloads imorse, dagens industri-panel, aftonbladet-panel samt några operatörspaneler!
Trevligt, nu hoppas jag att denna trend fortsätter!
Postad 10 October 2008 - 08:32
Hej igen.Haha.. Jag beställde också från dustin den 1a oktober.. Men leveransdatumet hos dom står ju 17/10 nu sen några dagar tillbaka... Pratade med dom häromdan och då sa dom att deras distributör inte hade fått hem telefonerna ännu därav fördröjningen.. Dom hoppades iaf ändå på att dom skulle dyka upp tills idag... Verkar vara olika bud.. :/
Jag la min beställning på en svart X1 vid 14-tiden förresten... (fick ordererkännandet kl 14:03)..
Var nyss inne på orderhistorik hos Dustin. För mig står det beräknad leverans den 10/10. Kommer inte ihåg när jag la in ordern på en svart men har för mig att det var kring 9.
Det stämmer överens med den infon jag fick igår att om jag inte skulle få min med första sändningen så skulle jag få min i nästa som var den 17 enligt den person som jag pratade med. Alltså så verkar du tyvärr hamna utanför första leveransen. Det är ytterligare en person på mitt företag som har beställt också men han gjorde det mycket tidigare än jag. Håller koll på om hans telefon skickas under dagen, återkommer.
Postad 10 October 2008 - 08:32
Postad 10 October 2008 - 08:37
NetonNet har obokade telefoner i butik i Borås, men kan inte skicka ut några förhandsbokade förrän om en vecka påstår dom......här ska mailbombas, telefonterras och annat tills de har skickat hit en....
Nu har de visst ångrat sig......för nu finns den inte kvar längre :=( och affären har inte ens öppnat än
Postad 10 October 2008 - 09:03
Xperia.pdf 733.43K
71 Antal nerladdningarHittade en pdf-fil med bilder på hur en Xperia ser ut inuti, visserligen en prototyp, men ändå...
För de som har eller får en X1 och inte vill plocka isär den ( fast det kliar i fingrarna) bifogar jag filen.
Postad 10 October 2008 - 09:11
Leveransdatum är ändrat till 081022
Adjö grymma värld *sobbing*
Postad 10 October 2008 - 09:24
Första intrycket; riktigt kvalitetsbygge, ska bli kul att testa den.
Fick inte filmen Hancock, skulle komma senare idag eller på måndag.
Postad 10 October 2008 - 09:47
edit.
För att inte bli lynchad nu så hoppas jag ni ser ironin
Redigerat av Givemeabreak, 10 October 2008 - 09:49.
Postad 10 October 2008 - 09:51
har valmöjligheten så de ger ju en huvudbry
Postad 10 October 2008 - 09:54
Den svarta kändess plastigare än vad den silvriga gjorde. De höll även en annan kund samt butiksbiträdet med om.behöver lite hjälp...ni lyckliga som nu fått klämma och känna på X1an...vilken färg är snyggast?
har valmöjligheten så de ger ju en huvudbry
Redigerat av P@itor, 10 October 2008 - 09:55.
Postad 10 October 2008 - 10:06
Redigerat av Unregistered040344bf, 10 October 2008 - 10:08.
Postad 10 October 2008 - 10:06
Expressen har en skön artikel...
edit.
För att inte bli lynchad nu så hoppas jag ni ser ironin
Jisses va iphonek.t man kan vara då.
Iphone suger fett i mitt tycke.
Jag har kännt på en x1 och jag måste säga den känns fet och skärmen e grym.
Nu sitter jag här och e sugen på att köpa en, frågan är bara skall man vänta tills nästa laddning kommer till butik, kan ju finnas en del barnsjukdomar och dom försvinner ju tills dess.
Lite dyr är den ju också.
Edit: är det fler som tycker den svarta känns plastigare än den silvriga??
Den svarta ser snyggare ut.
/P
Redigerat av PontiacMan, 10 October 2008 - 10:08.
Postad 10 October 2008 - 10:20
Fler som tycker svart är plastigare än silver?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
How To: Installera ROM på Sony Ericsson Xperia X1
53 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?