Det tolkar jag som att alla som har 100% innan 19:e och är medlemmar på social club kommer få en nyckel. Står inte nån stans där jag läst att "will have a chance to.." eller "will enter the lottery to.."
Fast läser man de officella reglerna verkar det vara ett lotteri. Fast det är nog mest som de skrivit för att komma undan nån skatteregel.
Nu har jag klarat att volta fem gånger med bilen. Åkte till flygplatsen och körde runt där. Det blev inte fem gånger på ett försök men spelet ver räkna 5 volter under en begränsad tid.
Provade på flygplatsen jag med. Fick 4 volter varje gång, skitsnygga o jag landade på hjulen varje gång, men ingen achievement. Sen tabbade jag mig och fick en volt efter en fyra och då fick jag achievementen. Så 4+4 funkade inte för mig, däremot var 4+1 okej tydligen
När man ska göra 10 motattacker på 4min är det bäst att vara nere i en tunnelbane station imo. Leta efter luffare/tjockare kostymsnubbar också. De svingar oftast när de är 1 meter ifrån så att man hinner klicka på A. Går man på någon yngre så springer dem iväg eller slår när de är såpass nära en själv att det blir omöjligt att hinna med någon counter-attack..
Btw så fortsätter räkningen på fyra minuter även efter du har dött och hamnat på sjukan.
Chain reaction är bäst att göra på t.ex en bro. Ta en buss eller limo och blockera hela vägbanan så att ingen kommer förbi.
Sen snor du ett par bilar och kör upp dem så att det står ~10 bilar riktigt tight ihoppackade. Nu är det bara att springa iväg i motsatt riktning mot körvägen sisådär 15 meter. Sen slänger du en granat i mitten av allt ihop. Får du inte din achivment så dra upp din rocketlauncher och rensa upp det som är kvar. Det tar ett par försök då den verkar vara lite glitchad. Men stick iväg och köp ett par granater samt lite rocketlauncher ammo och dra en /save. Sen är det bara att försöka.
Tycker mig hitta lite glitchar lite då och då.
En gång åkte jag till uppdragsgivare...ja va heter hon nu igen den stora mörhyade i South Bohan.
Men i alla fall, jag åkte till henne själv (utan att blivit uppringd eller dylikt) och när jag steg in genom dörren, ja då hade jag helt plötsligt med mig Romans flickvän som förklarade för de andra att "he´s with me".
Nån mer som varit med om nåt liknande? Har hänt mig två gånger.
Om nån är intresserad.. mailade och frågade om updateringsproblemen...
This is due to the high volume of users our servers are seeing. Data processing may be slow at times but we are working to improve the speed of the service. Please, if you do not see your stats update DO NOT attempt to immediately re-link your account if you have already successfully linked it and it still shows as being linked. Constant re-linking of accounts only slows down the service. Nothing is wrong, be patient and it will update.
JAg ligger och stampar på runt 60%. Får ta och skärpa mig. Inte ens klarat storyn, har lallat med annat.
Visste inte det var nån jäkla tävling. Vad vinner man?
Tycker mig hitta lite glitchar lite då och då. En gång åkte jag till uppdragsgivare...ja va heter hon nu igen den stora mörhyade i South Bohan. Men i alla fall, jag åkte till henne själv (utan att blivit uppringd eller dylikt) och när jag steg in genom dörren, ja då hade jag helt plötsligt med mig Romans flickvän som förklarade för de andra att "he´s with me". Nån mer som varit med om nåt liknande? Har hänt mig två gånger.
Elisabeth heter hon va? Och kommer själv inte ihåg hur man gjorde på det missionet. Men är det inte Mallorine som tipsar en om Elisabeth? Vet inte riktigt om man ska mötas innan eller hur det funkade.
Elisabeth heter hon va? Och kommer själv inte ihåg hur man gjorde på det missionet. Men är det inte Mallorine som tipsar en om Elisabeth? Vet inte riktigt om man ska mötas innan eller hur det funkade.
Elisabeth var det ja, första missionet. Men just att jag bestämde att själv åka dit, men när filmsekvensen börjar när man stiger in genom dörren, ja då är Romans tjej med. Lite B enligt mig. Och likadant sen när man väl ska ut och göra missionet så står bilfan parkerad nån annanstans än där man ställde bilen när man gick in.
Men just att jag bestämde att själv åka dit, men när filmsekvensen börjar när man stiger in genom dörren, ja då är Romans tjej med. Lite B enligt mig.
Minns inte exakt filmsekvensen, men hon hade ju ringt dig innan och tipsat om Elisabeth. Sen när du stövlar in så är hon redan där, alternativt kanske ni träffades i trappuppgången.
Och likadant sen när man väl ska ut och göra missionet så står bilfan parkerad nån annanstans än där man ställde bilen när man gick in.
Lite konstigt kanske, men knappast en glitch. Dessutom, hur svårt är det att se den enda Turismon / Cometen parkerad i South Bohan? Personligen gillar jag det, lite enklare att köra iväg när man kör från trottoaren med tanke på att jag brukar krasha rätt in markeraren som startar uppdraget...
Dock hade jag hoppats att nån gång få köra en Infernus. Iallafall nu när man låst upp andra ön. Finns dessa bara på tredje ön eller? Kanske nån som vet var en brukar stå parkerad tom?
Dunkade ner med en helikopter utanför en av mina internetdejter en gång för att impa lite, men när jag vänder mig om och vi ska hoppa in i den för att åka iväg så är fanskapet borta. Skit.
Personligen gillar jag det, lite enklare att köra iväg när man kör från trottoaren med tanke på att jag brukar krasha rätt in markeraren som startar uppdraget...
Haha! Så ###### skönt spel detta. Ös!
Tycker det bara blir roligare och roligare ju mer jag spelar. Kan sitta många timmar i sträck. Eller så kan jag ta upp det en halvtimme bara för att röja runt i stan och leva rövare! Köra som en idiot och spöa folk på stan.
Tycker det är skönt att slå folk med baseballträ eller bara att sparka på dom när dom ligger. Så skön känsla och kraft i slagen. Grymt också att, när man får för sig att man vill ha just den där bilen, ställa sig framför denna och sikta föraren mitt i pannan med ett combat shotgun, och när han inte inom skälig tid (jävligt kvickt) kliver ur bilen tömma bössan genom vindrutan. Det är snyggt som fan.
Kör förresten alla med auto aim här? Jag siktar helt jäkla manuellt, har inte ens testat auto. Vad brukar ni använda för kameravinkel när ni kör bil? Jag tycker det är lättast att kontrollera bilen från motorhuven men samtidigt tycker jag det är snyggare plus att man ser lite bättre om man använder mittenläget bakom bilen.
Granater är ju störtsköna förresten! Grymma explosioner. Längtar tills jag får raketgeväret.
Tycker det bara blir roligare och roligare ju mer jag spelar. Kan sitta många timmar i sträck. Eller så kan jag ta upp det en halvtimme bara för att röja runt i stan och leva rövare! Köra som en idiot och spöa folk på stan.
Håller med dig till fullo! Man önskar att man hade fått en släng feber i en vecka så man kunde legat och spelat hela dagarna i ända istället för dessa 2 timmar / kväll som det blivit nu (när sambon inte ska kolla på tv dvs). Precis låst upp mittersta ön och det är helt sjukt snyggt alltihop. WOW är bara förnamnet!
SejLax: Jag körde med auto från början men har gått över till manuellt. Däremot är auto bra att slå på ibland för att hjälpa en att se om det finns några busar bakom kartonger eller dylikt.
Bilen kontrollerar jag gärna bakifrån bilen då det är lättare att hålla koll på omgivningen med sladdar och sånt då tycker jag.
Kör enbart med Auto. Ibland hållerjag inne knappen halvvägs om jag vill hitta på bus, men oftast är det Auto + höger styrspak för headshots...
Bilen körs bakifrån. De gånger jag provat innifrån har jag inte sett nått pga rykande bil, motorhuv (coolt att man kan stänga den igen genom att bromsa hårt, detalj man bara måste älska) eller stort j-a luftintag till kompressorn.
Jagar jag något så kör jag med kameran så långt från bilen jag kan, annars är default vyn som gäller...
Håller med dig till fullo! Man önskar att man hade fått en släng feber i en vecka så man kunde legat och spelat hela dagarna i ända istället för dessa 2 timmar / kväll som det blivit nu (när sambon inte ska kolla på tv dvs). Precis låst upp mittersta ön och det är helt sjukt snyggt alltihop. WOW är bara förnamnet!
Har varit sjuk 5dagar undertiden jag haft GTA ! sweet som fan!
Tycker det är skönt att slå folk med baseballträ eller bara att sparka på dom när dom ligger. Så skön känsla och kraft i slagen. Grymt också att, när man får för sig att man vill ha just den där bilen, ställa sig framför denna och sikta föraren mitt i pannan med ett combat shotgun, och när han inte inom skälig tid (jävligt kvickt) kliver ur bilen tömma bössan genom vindrutan. Det är snyggt som fan.
Nice, en själsfrände
Står du också typ i en minut och slår de ######rna med basebollträt när de ligger? Samtidigt som du skriker åt dem att de inte skulle sagt det de sa eller putt till dig? Jag menar om jag blir påkörd av någon idiot som inte hinner stanna så är det ju bara att dra ut personen och förnedra denne på gatan. Kan man förresten pissa på folk? Någon som vet, när man är full kanske?
Jag minns det som igår (antagligen för att det var igår) när jag såg en tjej stå vid en telefon. Jag tänkte.. vem f-n tror hon att hon är som står där och pratar som om hon är universums center? Givet tog jag fram basebollträt och slog henne sönder och samman tills hon blivit utputt på sidan av vägen. Då tog jag en parkerad bil, krossade rutan, satte mig och backade för ansats.. sen högsta fart och *BUMP* rakt över henne. Backa, rince och repeat. Efter 5-6 ggr tar jag fram uzin och skjuter henne i huvudet för att försäkra mig om att hon är död. Därefter är det inget kvar att göra än att ställa bilen över henne och spränga den med en handgranat.
Good times helt enkelt. Kul att veta att man inte är ensam
Kör förresten alla med auto aim här? Jag siktar helt jäkla manuellt, har inte ens testat auto.
Manuellt såklart! Jag kör Vegasstyle runt hörn i byggnader och sånt. Coolt som tusan. Autoaim kan vara bra om man måste ändra riktning snabbt.
Och likadant sen när man väl ska ut och göra missionet så står bilfan parkerad nån annanstans än där man ställde bilen när man gick in.
Det händer rätt ofta tyvärr. Synd att man inte bara kan blockera flyende folks flyktväg för att den försvinner. Ingen glitch, spelet är sånt.
Synd att man inte bara kan blockera flyende folks flyktväg för att den försvinner.
Inte riktigt sant. På uppdraget där man ska rensa i norra stripklubben
Spoiler
så misslyckades jag första gången (bilen blev helt sönderskjuten + att polisen kom och jag fick min första arrest. ), fast andra gången visste man ju vad som gällde så jag ställde bilen jag kom med framför dörren till klubben. Sen var det bara att skjuta dem när de försökte smita ut på framsidan istället.
Good times helt enkelt. Kul att veta att man inte är ensam
Haha, störtskönt! Nog känner jag igen mig allt.
Jag hade en personlig vendetta med en taxichaufför igår kväll. Jag stod halvt mitt i vägen med min glänsade röda MC och skulle ringa ett samtal på mobiltelefonen när en stressad taxichaufför tyckte att jag stod i vägen. Han tutade och skrek och var fruktansvärt irriterande och ful i mun. Så jag var ju tvungen att visa mina känslor helt enkelt.
Jag slet upp pistolen och avlossade några skott mot vindrutan och kände mig tuff. Tyvärr missade jag mitt önskvärda headshot och då fick chauffören genast eld i baken och for iväg i en sjuhelsikes fart. Så jag tog upp jakten på min MC - den här fulingen skulle minsann inte klara sig levande ifrån MIG! Försökte skjuta honom i huvudet genom bakrutan men det är ju lite vingligt på MCn så till slut tog jag fram min uzi och började sikta på däcken. När jag äntligen fått stopp på kräket så slet jag ut honom ur taxin och spöade på honom lite med nävarna tills han fått nog och i smärtor försökte ta sig där ifrån. Nej nu!! Stopp å belägg! Pang ett skott i vaden. Stå STILL! Stackarn ligger livlös på marken. Sparkar på honom några gånger och avslutar det hela med att droppa en granat ned intill hans lilla kropp. Backar undan och... kabooom!! , ser bilarna på gatan flyga iväg i luften som nyårsraketer.
Drog ju till mig lite uppmärksamhet under taxi-jakten så jag avslutar äventyret med att krypa in i en gränd där jag sitter och siktar ut mot gatan för att plocka poliserna en och en vartefter dom anländer till platsen.
Jag hade en personlig vendetta med en taxichaufför igår kväll.
Haha, men der är ärligt talat helt rätt agerat. Jag hatar såna som tror att de äger staden och tutar och åmar sig bara för att man tar lite lång tid på sig. Hur vore det om situationen var omvänd? Skulle vi börja tuta på honom och skrika? Nej, vi skulle avrättat honom snabbt och kliniskt med ett headshot, men det hör inte hit. Nu när de startar grälet så får de faktiskt tåla en långsam och smärtsam död.
Och ful i mun.. Om man saknar respekt för andra så tycker jag inte man ska få vara kvar i spelet. Vissa vill man verkligen borsta tänderna på med rengöringsmedel. Som moderator är jag extra känslig när de skriker glåpord och nedvärderar en. Var är deras uppfostran? Det är tur att man har verktygen att få tyst på de rackarna
Inte riktigt sant. På uppdraget där man ska rensa i norra stripklubben
Gick du in och tog ut han i bakre rummet stealthstyle? Det gjorde jag när jag klarade det, sedan sniper på den andre och springa ut och invänta den sista som man snabbt tar ut utanför klubben.
Menar du att du parkerade bilen vid bakdörren då eller? För om man gjorde det på framsidan så borde väl vakten bli lite misstänksam.
Bara för att klaga lite... Har som sagt haft 100% i 4 dagar nu, 83% var över 1½ vecka sedan... Idag uppdaterades min profil på socialclub till *trummvirvel* 86%...
Kör också den vinkeln då jag tycker det är lättare att se om nån kommmer o rycker i dörrn, om det kommer upp nån fucking cop o ska öppna dörren och även att man kan hålla bättre uppsikt åt sidorna.
Menar du att du parkerade bilen vid bakdörren då eller?
Precis. Dörren gick inte att öppna innifrån för att det stod en bil ivägen... Stealthstyle är inte min grej direkt. Jag gick in, sköt killen som satt vid datorn med Desert Eageln och sen sprang man ut och sköt loss med AK:n. När de två andra targetena sprang mot bakdörren så vi funkade inte den, utan de försökte springa ut på framsidan rätt in i eldstriden jag hade med säkerhetsvakterna och klientelet. Det var ju inte nån där inne som var direkt oskyldig ändå.
nu e jag inte i närheten av den saddism som typ Zoiler utövar
Men en liten tajmad "oskyldig" knuff i ryggen på folk som står på tåg perongen å väntar, är rätt trevligt .
nu e jag inte i närheten av den saddism som typ Zoiler utövar Men en liten tajmad "oskyldig" knuff i ryggen på folk som står på tåg perongen å väntar, är rätt trevligt .
Vadå, det är ju samma metoder som jag kör med. Välkommen till klubben
F-n vad snygg molotoven är. Stod mellan två järnvägsspår och kastade den i ryggen på en ovetandes gammal kärring. Riktigt poetiskt snyggt när hon började brinna och skrika av smärta. Eld på marken också, fin detalj. Det gillar vi! Sen putte jag ut henne på spåret lagom till tåget kom. Man vill ju inte att hon ska missa det pga mig
Två försök med Snow Storm i kväll. Vette fan om det är nån mening att spoiler-tagga det, men ändå:
Spoiler
Har fruktat det här uppdraget. Hört att alla har såna jäkla problem med det...
Första försöket så kommer jag ut ur byggnaden, springer till Bobcaten och får igång den med en liten, röd, blinkade bipp hälsa kvar. Slirar lite snyggt förbi polisbilarna som dräller fram och upp på bron för att komma ifrån sjukhuset. Givetvis börjar det regna. Värsta åskovädret. Bilen börjar sladda som en gnu och jag tar och träffar alla lyktstolpar på vägen. Inte så mycket trafik dock så jag plöjer mig fram i enkelriktat. Tyvärr går ju bilen inte direkt snabbt så jag har en eller två polisbilar i hasorna. Inser att jag aldrig kan köra ifrån dem i den här bilen samt att jag inte kan byta bil då jag lär bli sönderskjuten bara jag stiger ur. Så, fram med GPSen, mata in Pay'n'Sprayen och dra iväg. Good'ol'PnS... Så många gånger den har räddat en i tidigare GTAer. "The Police saw you enter". Vafan? De har nerfat PnSerna!!! Iväg under värsta skottlossning då poliserna blockerar utfarten. Bilen börjar ryka svart och vägrar starta då jag återigen sladdar in i en j-a lyktstolpe. Försöker sno en taxi. Misslyckas. Dör.
Andra försöket; nästan full hälsa när jag lämnar sjukhuset för Bobcaten. Bara armorn som gått åt...
Inget regn den här gången, dock en ###### massa trafik. Kör mot enkel riktat. Fastnar i en korsning. 6 polisbilar samlas runt och det går inte att köra iväg. Nån polis stiger ut och sätter en hagelbrakare genom vindrutan. Aj. Lyckas knuffa mig ut. Stjärnorna blir gråa. Dags att sticka fort som fan till PnSen tänker jag.
Full fart in, stjärnorna är grå som bara den.
Fast vänta lite.. Det finns en vägg där. Jag drar rätt igenom vindrutan. Sätter mig i bilen igen. "The Police saw you enter."
Gah. Bilen startar inte heller. Försöker sno en polisbil som står utanför. Misslyckas. Dör.
Så, det är inga problem alls att skjuta sig varken in eller ut på sjukhuset. Men fan så svårt att fly från ynka 3 stjärnor? Bådar inte gott för framtiden...
Är det bara i detta uppdraget som PnSerna är avstängda? Har inte sett det innan nämligen, har väl haft tur?
Enda rätta är att åka så snabbt du kan på raksträcka för att bli av med poliserna =P. Jag hade lite tur på det uppdraget som kom ur poliscirkeln samtidigt som jag hittade en hamn där jag kunde vara ostörd.
Efter att ha fått knarket satte jag mig längs in i sjukhuset och sköt alla poliser och SWAT som kom.Plockade allas vapen gick ut och tog en av deras bilar och åkte i från dem trots fyra stjärnor..var dock inte lätt.Får lura in dom i krockvänliga egenskapta trafficjamms och sedan ge järnet i från dem.
går man in bakvägen (finns en stege) så räcker det med att döda typ 5 gangsters sen är man vid knarket, och då tyckte jag SWAT var ganska upptagna med resterande gangsters... däremot att komma iväg sen var svårare tyckte jag... slutade med att jag körde till uppdraget i en båt, parkerade den vid en brygga som finns på östra sidan av huset... sen var det lätt som en plätt
För er vars socialclub iallafall uppdaterar, om än segt, typ ShamanIX... vad får ni om ni testar xbox live nätverket på boxen? alltså under NAT så kan man ju få Strict, moderate eller open... undrar om det har nått att göra med att min inte uppdaterar alls
Redigerat av Unregisteredb7d466df, 17 May 2008 - 09:09.
Var in och Zitade 3 sånger igår kväll, dom fick jag minsann upp idag, men ingen uppdatering av %en... 2 dagar har den på sig att uppdatera mig till 100%, annars så får man ju inte vara med i tävlingen alls... Woopiiie... Lost Cause
Var in och Zitade 3 sånger igår kväll, dom fick jag minsann upp idag, men ingen uppdatering av %en... 2 dagar har den på sig att uppdatera mig till 100%, annars så får man ju inte vara med i tävlingen alls... Woopiiie... Lost Cause
Själv har jag haft spelet sen släpp, det första jag gjorde var att länka mitt spel till social club, men uppdateras sidan? Nope, inte det minsta. Står fortfarande New Guy på standings, och mina Zitade låtar uppdateras inte heller.
Nåja, är det bara procent avklarat som uppdateras eller är det något annat kul med den egentligen?
The police saw you enter innebär helt enkelt bara vad det säger, att nån polis såg när du åkte in i en PnS och då fungerar de inte.
Min favorittaktik när jag flyr till fordon är att köra sicksack bland kvarteren så de förlorar sikt på en så man kommer ut ur deras övervakningscirkel. Man får ha stenkoll på gpsen så man ser vart de patrullerar utanför också. Just snow storm tog jag på 3:e försöket. Jag körde standardmetoden att metodiskt skjuta sig in och ut och sen lämna den lilla ön för Alongquin.
Morsaskämt är annars grymt heta i min krets just nu =P F.ö hemma hos mig med, exempel: "Ska du ha mat?" - "Din morsa ska ha mat" o.s.v. det är så dåligt så jag tycker det är kul =)
f.ö. jevligt coolt när man skjuter sönder däcken o de sitter kvar en stund för att sedan slitas av =D
Två försök med Snow Storm i kväll. Vette fan om det är nån mening att spoiler-tagga det, men ändå:
Spoiler
Har fruktat det här uppdraget. Hört att alla har såna jäkla problem med det... Första försöket så kommer jag ut ur byggnaden, springer till Bobcaten och får igång den med en liten, röd, blinkade bipp hälsa kvar. Slirar lite snyggt förbi polisbilarna som dräller fram och upp på bron för att komma ifrån sjukhuset. Givetvis börjar det regna. Värsta åskovädret. Bilen börjar sladda som en gnu och jag tar och träffar alla lyktstolpar på vägen. Inte så mycket trafik dock så jag plöjer mig fram i enkelriktat. Tyvärr går ju bilen inte direkt snabbt så jag har en eller två polisbilar i hasorna. Inser att jag aldrig kan köra ifrån dem i den här bilen samt att jag inte kan byta bil då jag lär bli sönderskjuten bara jag stiger ur. Så, fram med GPSen, mata in Pay'n'Sprayen och dra iväg. Good'ol'PnS... Så många gånger den har räddat en i tidigare GTAer. "The Police saw you enter". Vafan? De har nerfat PnSerna!!! Iväg under värsta skottlossning då poliserna blockerar utfarten. Bilen börjar ryka svart och vägrar starta då jag återigen sladdar in i en j-a lyktstolpe. Försöker sno en taxi. Misslyckas. Dör.
Andra försöket; nästan full hälsa när jag lämnar sjukhuset för Bobcaten. Bara armorn som gått åt... Inget regn den här gången, dock en ###### massa trafik. Kör mot enkel riktat. Fastnar i en korsning. 6 polisbilar samlas runt och det går inte att köra iväg. Nån polis stiger ut och sätter en hagelbrakare genom vindrutan. Aj. Lyckas knuffa mig ut. Stjärnorna blir gråa. Dags att sticka fort som fan till PnSen tänker jag. Full fart in, stjärnorna är grå som bara den. Fast vänta lite.. Det finns en vägg där. Jag drar rätt igenom vindrutan. Sätter mig i bilen igen. "The Police saw you enter." Gah. Bilen startar inte heller. Försöker sno en polisbil som står utanför. Misslyckas. Dör.
Så, det är inga problem alls att skjuta sig varken in eller ut på sjukhuset. Men fan så svårt att fly från ynka 3 stjärnor? Bådar inte gott för framtiden...
Är det bara i detta uppdraget som PnSerna är avstängda? Har inte sett det innan nämligen, har väl haft tur?
Eller också gör man så här om man vill göra det enkelt för sig:
Spoiler
- När du kommer till sjukhuset så låter du de två gubbarna utanför vara utan går istället runt byggnaden och klättrar upp för stegen till andra våningen. - Knäpp de två tre gubbar som är närmast dig. - Hoppa ner till första våningen och spring in i rummet med kokainet. Knäpp inte fler gubbar än vad som behövs för att komma in i rummet. Ju fler som är kvar när du tagit paketet desto bättre. - Nu är det bara att rusa mot utgången och kanske ta en eller två poliser på vägen. Poliserna kommer ha fullt upp med de andra gubbarna. - När du kommmer ut så springer du fram till stegen vid kajkanten och hoppar på båten (OBS båten står inte där förrän efter att du hämtat paketet). - Sedan bränner du bara rätt ut i vattnet och kommer lätt undan
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".