Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *

1328 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Omnia SGH-i900 8GB 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Samsung Omnia SGH-i900 16GB (Mobiltelefoner) 4 8.151514 (32) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 03 February 2009 - 22:14

svampsoppa
  • svampsoppa
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Så du hade det? För att jag hade tydligen inte det, så hon la till tjänsten nu. Aja behöver iaf inte betala för det nu. Är det ngn som fått den nya romen att fungera på en tre mobil? Såg att samsung har tagit bort NORDIC från rom listan.

ja det hade jag som tur var för jag har surfat en del med moben=) ja dom brukar inte vara så svåra med det men ring imorn igen å dubbelkolla så du verkligen fått det för det verkar som dom lovar mer än vad dom kan hålla ibland! det var därför jag fått ringa typ 5 ggr! om det där med ny rom har vi den nyaste eller måste man uppdatera?

MVH Alex

Postad 03 February 2009 - 22:25

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

ja det hade jag som tur var för jag har surfat en del med moben=) ja dom brukar inte vara så svåra med det men ring imorn igen å dubbelkolla så du verkligen fått det för det verkar som dom lovar mer än vad dom kan hålla ibland! det var därför jag fått ringa typ 5 ggr! om det där med ny rom har vi den nyaste eller måste man uppdatera?

MVH Alex

A ska ringa igen imorn för att bekräfta. Den rom som jag hade var NEHJ3, och den senaste ska vara NEHK1 eller nåt, men jag fick inte den att fungera eller kunde inte uppdatera. Så jag har skickat min till verkstan eftersom det är tydligen bara dom som kan uppdatera, har pratat med både 3 och samsung och ingen kunde hjälpa mig, så nu e den på verkstan. Får tillbaka den om ngn vecka eller nåt.

Postad 03 February 2009 - 22:40

svampsoppa
  • svampsoppa
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

A ska ringa igen imorn för att bekräfta. Den rom som jag hade var NEHJ3, och den senaste ska vara NEHK1 eller nåt, men jag fick inte den att fungera eller kunde inte uppdatera. Så jag har skickat min till verkstan eftersom det är tydligen bara dom som kan uppdatera, har pratat med både 3 och samsung och ingen kunde hjälpa mig, så nu e den på verkstan. Får tillbaka den om ngn vecka eller nåt.

ok! men är det nödvändigt att uppdatera telefonen? vad gör uppdateringen egentligen?

en helt annan fråga vart sparas smsen? är det på det lilla interna minnet? går det att välja att det ska spara på dom 16 GB som finns?

MVH Alex

Redigerat av svampsoppa, 03 February 2009 - 22:47.

Postad 03 February 2009 - 22:52

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

ok! men är det nödvändigt att uppdatera telefonen? vad gör uppdateringen egentligen?

en helt annan fråga vart sparas smsen? är det på det lilla interna minnet? går det att välja att det ska spara på dom 16 GB som finns?

MVH Alex

Den nya uppdateringen har bättre skärmrespons och bättre batteri. SMSen sparas på arbetsminnet/RAM tror jag.

Postad 03 February 2009 - 22:57

svampsoppa
  • svampsoppa
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Den nya uppdateringen har bättre skärmrespons och bättre batteri. SMSen sparas på arbetsminnet/RAM tror jag.

så det enda alternativet är att skicka in den då? det är ju inte så kul att bli av med telefonen i en vecka eller två=( ok det kan vara därför lagringen på det lilla minnet börjar ta slut! för alla mejl borde väl sparas på det med? då när man får mejl med bifogade filer i så tar det ju slut rätt fort!

MVH Alex

Postad 04 February 2009 - 13:06

gaMMbler
  • gaMMbler
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

jag kanske har missat nåt men hur uppdaterar man?
Finns svensk uppdatering? :)

Postad 04 February 2009 - 13:19

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

jag kanske har missat nåt men hur uppdaterar man?
Finns svensk uppdatering? :)

Det finns en nordisk uppdatering på denna sida: http://dev.samsungmo...omnia/index.jsp

Postad 04 February 2009 - 13:37

gaMMbler
  • gaMMbler
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Det finns en nordisk uppdatering på denna sida: http://dev.samsungmo...omnia/index.jsp

Ahh, man tar "nordic" då? =)
Vad blir bättre med denna? Blir den helt "ny" då? dvs alla filer, inställningar etc försvinner?
Inget händer med garanti etc?

...dumma frågor... :)

Postad 04 February 2009 - 15:44

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Ahh, man tar "nordic" då? =)
Vad blir bättre med denna? Blir den helt "ny" då? dvs alla filer, inställningar etc försvinner?
Inget händer med garanti etc?

...dumma frågor... :D

Precis, du väljer nordic och följer de instruktionerna som finns på sidan. I och med att detta är en officiell ROM så ska det inte spela någon roll för din garanti om den inte skulle fungera. Dock bör du om du inte känner dig säker på hur du ska göra vid installation låta en serviceverkstad sköta uppdateringen.

Men har man lite kunskaper om hur man installerar program och liknande på datorn och har gjort en uppdatering på en tidigare mobiltelefon vilken som helst så bör det inte vara något problem.

Det jag har märkt är det som står i en av kommentarerna ovan, dvs bättre skärmrespons och bättre batteritid. Du bör som sagt vara medveten om att när du uppdaterar telefonen så försvinner allt som du har på den innan. Program, kontakter, inställningar osv.

Som du sagt tidigare själv finns inga dumma frågor. :)

Lycka till med eventuell uppdatering av din Omnia

Postad 04 February 2009 - 16:53

gaMMbler
  • gaMMbler
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Precis, du väljer nordic och följer de instruktionerna som finns på sidan. I och med att detta är en officiell ROM så ska det inte spela någon roll för din garanti om den inte skulle fungera. Dock bör du om du inte känner dig säker på hur du ska göra vid installation låta en serviceverkstad sköta uppdateringen.

Men har man lite kunskaper om hur man installerar program och liknande på datorn och har gjort en uppdatering på en tidigare mobiltelefon vilken som helst så bör det inte vara något problem.

Det jag har märkt är det som står i en av kommentarerna ovan, dvs bättre skärmrespons och bättre batteritid. Du bör som sagt vara medveten om att när du uppdaterar telefonen så försvinner allt som du har på den innan. Program, kontakter, inställningar osv.

Som du sagt tidigare själv finns inga dumma frågor. :lol:

Lycka till med eventuell uppdatering av din Omnia

Tack!!

Installera program etc är väl inga problem egentligen så testar detta senare.
Återkommer med hur det gick om det löste mina problem etc så andra med kanske samma problem får en upplösning. :)

Edit:

har laddat ner updaten nu till nordiska versionen men när jag ska installera säger den "fel programversion, kontrollera enheten".
Enligt Meny > Inställningar > Version så har jag version XBHI3. vilket ju är en nordisk från september, senaste är från december.
Vad göra?? :D

(vet att det finns en egen tråd för nya romen men den är rätt inaktiv så kör här).

Redigerat av gaMMbler, 04 February 2009 - 23:48.

Postad 05 February 2009 - 01:15

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Tack!!

Återkommer med hur det gick om det löste mina problem etc så andra med kanske samma problem får en upplösning. :)

Edit:

har laddat ner updaten nu till nordiska versionen men när jag ska installera säger den "fel programversion, kontrollera enheten".
Enligt Meny > Inställningar > Version så har jag version XBHI3. vilket ju är en nordisk från september, senaste är från december.
Vad göra?? ;)

(vet att det finns en egen tråd för nya romen men den är rätt inaktiv så kör här).

Fick samma felmeddelande, så jag var tvungen att skicka in min omnia (3 låst) på verkstan. Annars kan du ringa samsung direkt och fråga varför det inte fungerar, du kan även maila dom, dom är rätt snabba på att svara mail.

Postad 05 February 2009 - 01:59

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Tack!!

Edit:

Vad göra?? ;)

Kommer inte ihåg, men körde du XP ?
Kan du posta exakt vad du har för PDA och Phone version?:=)

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 05 February 2009 - 02:07.

Postad 05 February 2009 - 10:53

gaMMbler
  • gaMMbler
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Kommer inte ihåg, men körde du XP ?
Kan du posta exakt vad du har för PDA och Phone version?:=)

yes, XP.

PDA: NEHK1
TEL: XBHI3

Postad 05 February 2009 - 11:28

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

yes, XP.

PDA: NEHK1
TEL: XBHI3

Här är en jättebra post om hur du får det att funka:) Jag använde själv denna lösningen:
http://www.modaco.co...o...st&p=939120
Fast du får ju såklart ändra så att dina pda och telefonnr blir rätta:)

Postad 05 February 2009 - 12:07

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Här är en jättebra post om hur du får det att funka:) Jag använde själv denna lösningen:
http://www.modaco.co...o...st&p=939120
Fast du får ju såklart ändra så att dina pda och telefonnr blir rätta:)

Men hur blir det med garantin om man kör den metoden? Försvinner den isåfall?

Någon som provat koden för att uppdatera kameran som man slår in efter flashning, någon skllnad?

Redigerat av Spades, 05 February 2009 - 12:08.

Postad 05 February 2009 - 12:10

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Men hur blir det med garantin om man kör den metoden? Försvinner den isåfall?

Någon som provat koden för att uppdatera kameran som man slår in efter flashning, någon skllnad?

Har provat att uppdatera kameran efter flashning och jag märkte ingen som helst skillnad.

Postad 05 February 2009 - 12:15

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Har provat att uppdatera kameran efter flashning och jag märkte ingen som helst skillnad.

Har också provat, men jag märkte ingen större skillnad jag iheller. Kanske bara är småsaker som fixas...

Postad 05 February 2009 - 16:39

Dodds
  • Dodds
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Var inne och kände på Omnian i telenorbutiken i Malmö och något som slog mig var hur seg den var. Jag gick in i aktivitetshanteraren och stängde ner allt men kände ändå den inte var riktigt top notch. Värst var absolut när man drog i widgetsen, kändes som man drog en muspekare på en överbelastad dator. Är den verkligen så seg eller var det en gammal version de hade?

Postad 05 February 2009 - 18:29

svampsoppa
  • svampsoppa
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
har en liten fråga, jag loggade in på msn genom mobilen innan och nu ligger alla mina mailadresser i telefonboken. finns det ngt sätt man kan dölja dom på? har för mej jag läst detta i tråden innan men sökte och hittade inget..

MVH Alex

Postad 05 February 2009 - 18:33

gaMMbler
  • gaMMbler
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Var inne och kände på Omnian i telenorbutiken i Malmö och något som slog mig var hur seg den var. Jag gick in i aktivitetshanteraren och stängde ner allt men kände ändå den inte var riktigt top notch. Värst var absolut när man drog i widgetsen, kändes som man drog en muspekare på en överbelastad dator. Är den verkligen så seg eller var det en gammal version de hade?

Sånt där är ju alltid en bedömningsfråga men frågar du mig har jag inte märkt av att den går segt nån gång.. =)

Postad 05 February 2009 - 18:44

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
tjenna blir galen snart :blink: skall uppdatera min telefon.. allt går bra när jag kör programmet den säger att den hittar allt å när jag trycker på verifiera enheten så hittar det som den skall göra å när jag trycker på ok så stänger mobilen av sig å då hoppar den ur synkroiserings programet å när mobilen sen startar så vill datorn installera någon drivrutin som inte den hittar å i uppdaterings programet står det bara väntr på verifiering å det händer inget,,

någon som har en lösning?

kör vista.

mvh

Postad 05 February 2009 - 18:48

Fesoj
  • Fesoj
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Vart vänder man sig om man vill lämna in den och få den uppdaterad? Valfri 3-butik eler måste den skickas till nåt servicecenter? Är det fixat på ett kick eller blir man utan telefon ett tag?

Postad 05 February 2009 - 20:46

Karagan
  • Karagan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!

Hittade en guide till hur du uppdaterar din Samsung Omnia här...

Postad 05 February 2009 - 23:36

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Vart vänder man sig om man vill lämna in den och få den uppdaterad? Valfri 3-butik eler måste den skickas till nåt servicecenter? Är det fixat på ett kick eller blir man utan telefon ett tag?

Valfri 3 butik. dom skickar iväg den till verkstan. ANOVO

Postad 07 February 2009 - 12:37

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Valfri 3 butik. dom skickar iväg den till verkstan. ANOVO

Man kan också gå till 3 butikerna inne i Stockholms city. Har dom lite att göra uppdaterar dom under tiden man väntar.

Redigerat av ZyRox, 07 February 2009 - 12:38.

Postad 07 February 2009 - 17:13

Nippertippan
  • Nippertippan
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hejsan!
Jag har precis köpt en samsung Omnia och jag undrar lite över det här med GPRS och 3G
Går det att stänga av?
Den enda gången jag vill surfa är på mitt trådlösa här hemma så det är bara irriterande när det går i gång...

Hur gör man i så fall om man skall stänga av det? (jag har svenska versionen).

Sen undrar jag om (utifall att det inte går att stänga av det) det kostar något att ha det i gång... Jag känner inte till det här med GPRS och 3g ... Jag har telenor.
Mvh

Postad 07 February 2009 - 17:43

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Man kan också gå till 3 butikerna inne i Stockholms city. Har dom lite att göra uppdaterar dom under tiden man väntar.

Jaha. Till mig sa dom att "pga säkerhetsskäl kan vi inte uppdatera". Så jobbigt, är utan telefonen i ca 2 veckor.

Hejsan!
Jag har precis köpt en samsung Omnia och jag undrar lite över det här med GPRS och 3G
Går det att stänga av?
Den enda gången jag vill surfa är på mitt trådlösa här hemma så det är bara irriterande när det går i gång...

Hur gör man i så fall om man skall stänga av det? (jag har svenska versionen).

Sen undrar jag om (utifall att det inte går att stänga av det) det kostar något att ha det i gång... Jag känner inte till det här med GPRS och 3g ... Jag har telenor.
Mvh

Jag har stängt av HSDPA. Och om jag inte anväder internet så kopplar den inte upp, kopplar den upp trycker jag bara avbryt. Vet inget annat sätt, däremot finns det ett program som man installerar och då hindrar man telefonen helt från att gå ut på nätet. NoData heter det, får söka på google.

Postad 08 February 2009 - 15:57

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Jaha. Till mig sa dom att "pga säkerhetsskäl kan vi inte uppdatera". Så jobbigt, är utan telefonen i ca 2 veckor.

Jag har stängt av HSDPA. Och om jag inte anväder internet så kopplar den inte upp, kopplar den upp trycker jag bara avbryt. Vet inget annat sätt, däremot finns det ett program som man installerar och då hindrar man telefonen helt från att gå ut på nätet. NoData heter det, får söka på google.

jag har dedikerat en av knapparna till att koppla ner dataöverföring

Postad 08 February 2009 - 16:41

nicke7
  • nicke7
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Går det att uppdatera Omnian om man har köpt den hos 3?

Vill också gärna ha något backup-program. Länka please.

Postad 08 February 2009 - 18:01

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Hur har du fixat det? Eller är det något som jag missat?

Går det att uppdatera Omnian om man har köpt den hos 3?

Vill också gärna ha något backup-program. Länka please.

Tydligen så kan butiken på kungsgatan uppgradera på plats om de inte har mkt att göra.
För backupp har jag använt både outlook och PIM Backup (spara dina kontakter, sms och annat. Gratis.) http://www.dotfred.net/default.htm

Postad 09 February 2009 - 01:07

GraniX
  • GraniX
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tja.

Jag försöker få igång GPS'n på telefonen utan större framgång. Har nu synkroniserat nycklarna så jag har tillgång till "nordic" i navigatorn. Men om jag försöker ladda ner paketet får jag slut på minne i telefonen, kan man välja var själva kart-paketet ska hamna eller har gjort något fel från början? T.ex att man borde ha installerat route 66 på minneskortet?

Hoppas ni kan hjälpa mig, tack på förhand. ;)

MVH Felix.

Postad 09 February 2009 - 08:03

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Inställningar/Personlig/Knappar/Avslutaknapp/KOppla från datasamtal

Postad 09 February 2009 - 08:47

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

För backupp har jag använt både outlook och PIM Backup (spara dina kontakter, sms och annat. Gratis.) http://www.dotfred.net/default.htm

Fixade inte att göra backup på alla mina SMS/MMS.

Tja.

Jag försöker få igång GPS'n på telefonen utan större framgång. Har nu synkroniserat nycklarna så jag har tillgång till "nordic" i navigatorn. Men om jag försöker ladda ner paketet får jag slut på minne i telefonen, kan man välja var själva kart-paketet ska hamna eller har gjort något fel från början? T.ex att man borde ha installerat route 66 på minneskortet?

Hoppas ni kan hjälpa mig, tack på förhand. ;)

MVH Felix.

Tanka ner installationen till datorn och kör den därifrån så sparas den på minneskortet.
Länken finns tidigare i tråden.

Postad 09 February 2009 - 20:33

Pelle P
  • Pelle P
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Appropå skärmskydd.. skärmlås (eller vad man ska säga istället för tangentlås) hur löser man det smidigast? Vet att man kan ställa in så att den endast vaknar på vissa sätt.. men ändå känns det lite primitivt till denna.. Iphonen har ju sin slider, och jag vet vissa andra touch telefoner har en fysisk slider vid sidan av telfonen som löser detta..

Har jag missat något eller vad fins det för alternativ? (har ännu inte skaffat någon själv, har bara fått möjlighet att leka endel med en annans)

Tjena
Om du vill ha en typ av slider kolla på denna sida finns ett program som heter s2u2 och då får du en sliderfunktion för låsning och även stor bildvisning vid inkommande samtal iaf i omnian. Finns en del inställningar för lite av varje.
Finns även ett program för musik som kanske funkar bra har ej provat det än.Det heter s2p och finns på samma sida som s2u2
S2P is a stylus-free MP3/WMA player application. It simply lets you browse your music files & play. It fully integrates with S2U2 & supports A2DP & AVRCP as well.
Sen för dom som undrar om SMS/MMS så finns smsfilerna i \Windows\Messaging på telefonen men för att se windowsmappen så måste man visa dolda filer i xp för att se denna mapp i activesynk. MMS attachment verkar hamna i \Program\MMS\Templates
Hoppas nåt av detta var till nån hjälp för nån iaf

Postad 09 February 2009 - 23:31

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Fixade inte att göra backup på alla mina SMS/MMS.

Oj då, trodde att den skulle spara allt. Aja får kolla om det funkar för när jag får min mobil tillbax.

Postad 10 February 2009 - 07:44

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Oj då, trodde att den skulle spara allt. Aja får kolla om det funkar för när jag får min mobil tillbax.

Jag kör www.zyb.com

Postad 10 February 2009 - 12:33

roffe99
  • roffe99
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Kollade just på tre.se och jag kan inte hitta omnia hos dem längre. Undrar just om telefonen inte ska säljas längre?

Postad 10 February 2009 - 18:28

Penix
  • Penix
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej, skulle verkligen behöva lite hjälp. har tänkt att uppdatera min Omnia, för att försöka få bukt med ett problem... det är så att om jag skriver lite sms med någon, så efter typ 3sms, så blir telefonen huuur seg som helst. går knappt att skriva alls... vet inte vad det beror på, eller hur man fixar det. nån som vet?
så iaf, har ju tänkt att uppdatera den, men kan inte få mitt Windows Mobile Device Center att hitta min telefon... står bara "inte ansluten" har försökt massa saker, men inget fungerar. hur ska jag göra???
tack

Postad 10 February 2009 - 22:12

Unregistered2e94f217
  • Unregistered2e94f217
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Kollade just på tre.se och jag kan inte hitta omnia hos dem längre. Undrar just om telefonen inte ska säljas längre?

Jag ringde till dem idag och fick svaret att den går inte att beställa nu. När kan man det då, frågade jag. Om två, kanske tre månader, blev svaret. Sedan knatade jag in till Trebutiken där jag bor o där hade dom en liggande som inte blivit hämtad av kunden, så den tog jag. Tjejen i butiken sa att jag hade tur för de skall inte sälja Omnian längre. Så jag frågade förstås, om det där med på lager om två-tre månader - inte vad jag vet sa hon, de har sagt till oss att den inte kommer in mer. :)

Postad 11 February 2009 - 09:46

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Jag ringde till dem idag och fick svaret att den går inte att beställa nu. När kan man det då, frågade jag. Om två, kanske tre månader, blev svaret. Sedan knatade jag in till Trebutiken där jag bor o där hade dom en liggande som inte blivit hämtad av kunden, så den tog jag. Tjejen i butiken sa att jag hade tur för de skall inte sälja Omnian längre. Så jag frågade förstås, om det där med på lager om två-tre månader - inte vad jag vet sa hon, de har sagt till oss att den inte kommer in mer. :)

Såg också häromdagen att den inte fanns kvar hos tre, det lustiga var att det gick en reklamfilm om omnian från tre på tv senare den dagen.

undrar om detta betyder att de inte säljer den för att det inte går att få tag på, eller att det väntas nya mobiler ganska snart.. typiskt när man hade hoppats på att den skulle bli något billigare precis nu snart när nya modeller kommer...

Postad 11 February 2009 - 10:29

roffe99
  • roffe99
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Såg också häromdagen att den inte fanns kvar hos tre, det lustiga var att det gick en reklamfilm om omnian från tre på tv senare den dagen.

undrar om detta betyder att de inte säljer den för att det inte går att få tag på, eller att det väntas nya mobiler ganska snart.. typiskt när man hade hoppats på att den skulle bli något billigare precis nu snart när nya modeller kommer...

Jag gissar på att det kommer nya mobiler. På måndag börjar mobilmässan i Barcelona och det lär komma många nya modeller där. Förhoppningsvis kommer de hit ganska snart också, i alla fall en del av dem.

Postad 11 February 2009 - 15:29

axxa
  • axxa
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej, införskaffade min Omnia i måndags. Valde 3 abbonemang i butik som ingår i kedjan "RingUpp". Hade samma erbjudande där som på tre.se förutom att den förhöjda avgiften var 10:- dyrare. (199/mån + 69:-/mån i 24 månader och 0:- för mobilen.
Så om Ni är ute efter en Omnia så kolla upp närmsta RingUp affär.

Mvh
M

Postad 11 February 2009 - 17:07

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min omnia igen från verkstan. Och dom har fortfarande inte uppdaterat ROMen :) Men dom rengjorde iaf simkortshållaren ;)
Aja ska prova igen själv att uppdatera. Är det någon som vet hur man ska flytta sms som finns i sim kortet till telefonen?

Postad 11 February 2009 - 17:45

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Jag gissar på att det kommer nya mobiler. På måndag börjar mobilmässan i Barcelona och det lär komma många nya modeller där. Förhoppningsvis kommer de hit ganska snart också, i alla fall en del av dem.

Jao, fast jag tänker att det är inte för många utav mobilerna på mobile worldmässan som kommer komma förrän tidigast andra kvartalet... lite tidigt att ta bort omnian i favör för dessa nu tycker jag. De har iofs fått in nokias budget-touch nu (som går för samma pris som omnian gjorde) men jag hoppas inte de har bytt ut mot den bara..

Om nån får reda på anledningen till varför omnian fasas ut redan nu så skulle jag uppskatta att få reda på den

Postad 12 February 2009 - 12:51

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jao, fast jag tänker att det är inte för många utav mobilerna på mobile worldmässan som kommer komma förrän tidigast andra kvartalet... lite tidigt att ta bort omnian i favör för dessa nu tycker jag. De har iofs fått in nokias budget-touch nu (som går för samma pris som omnian gjorde) men jag hoppas inte de har bytt ut mot den bara..

Om nån får reda på anledningen till varför omnian fasas ut redan nu så skulle jag uppskatta att få reda på den

Samma pris som omnia? Nokias 5800 kostar 3495:- kontant Omnian kostar lite över 5000:-.

Postad 12 February 2009 - 17:26

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Nu har äntligen bytt till mig en Omnia.
Bytta bort min SE C905 mot en Omnia och än så länge ångrar jag inte bytet.
Betydligt mycket snabbare i menyerna, när man ska skriva sms, ja rubbet är snabbare!

En fråga dock.
Måste man installera det där extra programmet som är länkat i vissa inlägg för att få bort trådade sms?
Finns det ingen funktion i grunden som fixar detta?

Andreas

Edit:
Jag undrar även om det är läge att uppdatera till denna firmware?
http://dev.samsungmo...omnia/index.jsp

Min firnware jag har nu är CSHJ1 eller XBHJ2

Redigerat av MTD, 12 February 2009 - 17:37.

Postad 12 February 2009 - 17:36

Unregistered2e94f217
  • Unregistered2e94f217
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag har en riktigt n00b-fråga här: var fzn hittar man och startar installerade tredjepartsprogram? Jag plockade ner ett Pokerprg häromdagen o när det var installerat fick jag frågan om jag ville köra det men det ville jag inte just då. Sedan hittade jag det inte o tänkte att det nog blivit något knas.
Idag drog jag ner Googles gmailklient o installerade den och efter installation kom det upp en skärm där det fanns två programikoner, en för Gmail och -häpp!- en för pokerprogrammet. Körde lite gmail och sedan säntgde jag av det hela. Och ja... nu hittar jag inte något av de två programmen - igen! Skamligt men vad fan, det är min första Windows Mobilelur så jag hoppas någon kan ge mig en vänlig pointer.

Soundborn - tänk att hitta dig här av alla ställen! :P

Postad 12 February 2009 - 17:38

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Haha, men tjena HP :P
Här slipper man i alla fall vissa andra nissar, och du vet nog vem jag tänker på :)

Postad 12 February 2009 - 18:41

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Samma pris som omnia? Nokias 5800 kostar 3495:- kontant Omnian kostar lite över 5000:-.

Jag vet att 5800:an är billigare än omnian, men om jag skulle slå till på tre:s butik och ta 199:- abbonemang så skulle jag få betala 59:-/69:- i 24 månader, vilket är detsamma som jag skulle få göra om jag hade slått till på omnian när den fortfarande fanns i deras butik.. alltså samma pris

Postad 12 February 2009 - 22:13

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Nu har äntligen bytt till mig en Omnia.
Bytta bort min SE C905 mot en Omnia och än så länge ångrar jag inte bytet.
Betydligt mycket snabbare i menyerna, när man ska skriva sms, ja rubbet är snabbare!

En fråga dock.
Måste man installera det där extra programmet som är länkat i vissa inlägg för att få bort trådade sms?
Finns det ingen funktion i grunden som fixar detta?

Andreas

Edit:
Jag undrar även om det är läge att uppdatera till denna firmware?
http://dev.samsungmo...omnia/index.jsp

Min firnware jag har nu är CSHJ1 eller XBHJ2

Gatulerar till Omnian
Här är ett regedit som jag körde, det är bara att installera den så funkar det med vanliga typen av sms.
Och den senaste uppdatering ska ha bättre batteritid och skärmrespons. (Vissa har haft en förbättring med ca 1 dygn gällande batteritiden)
Kopiera in filen i mobilen sedan är det bara att köra igång den.
http://rapidshare.co...dedSMS.cab.html

Jag har en riktigt n00b-fråga här: var fzn hittar man och startar installerade tredjepartsprogram? Jag plockade ner ett Pokerprg häromdagen o när det var installerat fick jag frågan om jag ville köra det men det ville jag inte just då. Sedan hittade jag det inte o tänkte att det nog blivit något knas.
Idag drog jag ner Googles gmailklient o installerade den och efter installation kom det upp en skärm där det fanns två programikoner, en för Gmail och -häpp!- en för pokerprogrammet. Körde lite gmail och sedan säntgde jag av det hela. Och ja... nu hittar jag inte något av de två programmen - igen! Skamligt men vad fan, det är min första Windows Mobilelur så jag hoppas någon kan ge mig en vänlig pointer.

Soundborn - tänk att hitta dig här av alla ställen! :D

Från "Home screen" --> Start --> Program, där ska alla installerade program finnas

Redigerat av ozzy86, 12 February 2009 - 22:16.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.