Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia E71 *

1214 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 juni 2009 - 00:51

preebeen
  • preebeen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Av ren nyfikenhet, vilka andra mobiler övervägde du innan du valde E71an, och fram för allt, övervägde du E75an också och varför valde du isf bort den framför E71an? Står själv inför samma val nämligen ;)

E75 var egentligen aldrig ett alternativ, jag vet egentligen inte varför, men kändes lite för klumpig. Sen fastnade jag för utseéndet på e71an. fastän den är ganska bred så gillar jag tunnheten och smidigheten med den. Jag föll som bara för den. haha svårt att säga varför :)

Postad 23 juni 2009 - 20:48

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Ingen som kan kommentera lite hur det fungerar att använda telefonen med en hand? Och hur fungerar det med att ha den vanliga numeraiska knappsatsen i tangentbordet (som jag antar att det är), t.ex. om man skulle vilja använda T9?

Postad 23 juni 2009 - 21:09

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Funkar bra att använda den med den hand. Men det är lite avigt att skriva sms med bara en hand. Eller så upplever jag det så för det tar ju minst dubbla tiden... :( Det går bra iallafall.

Angående T9 med numeriska så går det inte vad jag vet.

Redigerat av fredde_, 23 juni 2009 - 21:10.

Postad 25 juni 2009 - 19:35

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Funkar bra att använda den med den hand. Men det är lite avigt att skriva sms med bara en hand. Eller så upplever jag det så för det tar ju minst dubbla tiden... :) Det går bra iallafall.

Angående T9 med numeriska så går det inte vad jag vet.

Helt klart, och om man bara ger det en stund så kommer du att skriva minst dubbelt så snabbt som med T9.
Själv tror jag aldrig att jag kommer kunna gå över till candybar layout igen..

Postad 29 juni 2009 - 01:04

preebeen
  • preebeen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
jag har fått lite strul med min e71a.. när jag ska installera program. När jag tex försöker installera mobfolio via mobilen, så går allt utmärkt med nedhämtningen osv.. men när den ska börja installera så börjar det hänga sig.. jag har försökt hur många gånger som helst men det går inte... Samma sak händer om jag installerar via datorn.. alltså pc suite. Liknande har även hänt med andra program som jag ska installera... jag fattar inte vad som är felet? Sen så undrar jag hur man får in hotmail på mobilen.. om jag går in på konfigurera mail, och sedan skriver in [email protected] så står det typ: Länk lagd i bokmärken.. då kollar jag där och då finns det en länk till hotmail.se.. när jag sedan går in där och klickar på typ mail, så hänger sig allt.. och jag måste trycka på NO och vänta ett tag...fattar inte vad som är felet, tycker mobilen hänger sig mkt för konstiga saker.. Någon som kan hjäpa mig???

Postad 02 juli 2009 - 03:18

BboatB
  • BboatB
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Scummvm problem,

Ni som har installerat det, hur navigerar ni inom programmet?

Det jag får upp är en grönaktig meny men den svarar inte på ngt. Har provat den ctrl knappen men fortfarande inget.

Tog hem den senaste för versionen för s60.

Mvh B

Postad 02 juli 2009 - 18:19

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Ny firmware ute på nsu.

Postad 02 juli 2009 - 20:51

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Nån som hunnit uppdatera?

Postad 03 juli 2009 - 08:33

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Nån som hunnit uppdatera?

Det beror på vilken model man har det finns flera firmvare versioner jag formaterade för 3 veckor sedan och den var kanon mobilen blir bättre och bättre men de rom versioner jag laggt in ..
mvh J

Postad 03 juli 2009 - 18:11

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Det beror på vilken model man har det finns flera firmvare versioner jag formaterade för 3 veckor sedan och den var kanon mobilen blir bättre och bättre men de rom versioner jag laggt in ..
mvh J

Uppdaterat till senaste firmware som släppts alltså.

Finns ingen change log ute, så jag tänkte mest om det var värt mödan.

Postad 05 juli 2009 - 10:03

sohe
  • sohe
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Uppdaterade till senaste firmware igår:

Bifogad fil  Screenshot0012.jpg   19,03K   0 Antal nerladdningar

Mest för att jag läste att kameran eventuellt förbättrats:

e71fanatics

I övrigt ser jag bara några nya widgetar (facebook, myspace, youtube), maps var fortfarande ver 2 trots att 3.0 är officiellt ute ur beta nu.....
Uppdateringen gick smidigt via NSU, tog en backup med PC Suite innan som jag läste tillbaka. Förvånande nog behövde jag inte installera om precis alla program vilket jag var beredd på...

Redigerat av sohe, 05 juli 2009 - 10:04.

Postad 05 juli 2009 - 18:09

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Märkt nån förbättring av kameran?

Postad 08 juli 2009 - 14:24

10001
  • 10001
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
hej, har precis fått min nokia E71 från 3, dock är deras mjukvara så jäkla ful och skulle gärna ha nokias egna. Jag kan ingenting om det här så jag hade varit så tacksam om någon hade kunnat hjälpa mig. som jag fattat det ska man ändra produktkoden och sen flasha ner generic nokia. jag fattar dock ingenting av det här så någong som kanske kan ta det steg för steg för mig, hade varit så snällt. den verkar helt perfekt förutom då 3s egna mjukvara. // A

Postad 09 juli 2009 - 08:39

frumpish
  • frumpish
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Sådär! Har nu skaffat mig en liten E71:a!

Gränssnittet är väl inte det vackraste som skådats, ganska fula menyer imo - någon som har någon lösning?

Finns det någon supportmail på nokias hemsida man kan maila till med frågor? Orkar inte sitta och läsa i tre tusen olika forum för att få hjälp ~~

Undrar även om nån här har lyckats synkronisera E71:an med ett outlook live konto?

Slutligen vägrar den skicka sms, pga den vill ha en meddelandecentral ;) hittar inte vart jag stänger av funktionen om nån meddelandecentral (vad är det för något)..

Postad 09 juli 2009 - 09:13

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Uppdaterade till senaste firmware igår:

Bifogad fil  Screenshot0012.jpg   19,03K   0 Antal nerladdningar

Mest för att jag läste att kameran eventuellt förbättrats:

e71fanatics

I övrigt ser jag bara några nya widgetar (facebook, myspace, youtube), maps var fortfarande ver 2 trots att 3.0 är officiellt ute ur beta nu.....
Uppdateringen gick smidigt via NSU, tog en backup med PC Suite innan som jag läste tillbaka. Förvånande nog behövde jag inte installera om precis alla program vilket jag var beredd på...

Det finns inte en den senaste det finns och kommer om lott om varandra beroende på var den är tillverkad mistänker jag. och vilken version på plattan om eller osv. så fick jag det förklarat. Då jag skulle uppdatera så fanns inte viss version för min lur . den kom typ 1 månad senare med vissa moddar då.

Postad 14 juli 2009 - 17:49

miskomarko
  • miskomarko
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tjena alla glada! Nu är jag också en lycklig användare av denna skönhet =)

Har några frågor, visserligen dumma men jag är inte så high-tech på telefoner, hoppas ni kan svara på dom !

1. Vad ska man egentligen ha för inställningar på GPSen... ska man ha integrerad, nätbaserad och nåt mer ibockat eller vad ska man ha? Jag vill inte betala för GPSen! Går det att få vägbesrivningar utan att betala?

2. Om jag vill använda MSN då jag sitter på ett WLAN kostar det då? Måste man ladda ner FRING eller vad det heter?

3. Jag vill kunna se på startsidan hur många nya mail jag har fått.. jag använder min skolmail och dom använder exchange och kan nån hjälpa mig hur jag ska fixa det så att det står på startmenyn hur många nya mnail jag har då jag är på ett WLAN =)

Tacksam för svar!

Postad 14 juli 2009 - 18:03

miskomarko
  • miskomarko
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
En till fråga.. Vart uppdaterar man sin E71a nånstans? Ska man böra dessa uppdateringar och var hittar man dom?

Postad 14 juli 2009 - 20:18

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Sådär! Har nu skaffat mig en liten E71:a!

Gränssnittet är väl inte det vackraste som skådats, ganska fula menyer imo - någon som har någon lösning?

Finns det någon supportmail på nokias hemsida man kan maila till med frågor? Orkar inte sitta och läsa i tre tusen olika forum för att få hjälp ~~

Undrar även om nån här har lyckats synkronisera E71:an med ett outlook live konto?

Slutligen vägrar den skicka sms, pga den vill ha en meddelandecentral :( hittar inte vart jag stänger av funktionen om nån meddelandecentral (vad är det för något)..

Här finns riktigt bra teman med lite snitsigare ikoner: http://themes.tehkse...eatured-themes/

Outlook live?
Om tjänsten stöder synkning, så fixar säkert E71an det...

Meddelandecentral måste du ha. Kolla med din operatör vilket nummer som gäller.
Inställningar för detta hittar du i meddelanden > val > inställningar > sms

Postad 16 juli 2009 - 11:26

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

1. Vad ska man egentligen ha för inställningar på GPSen... ska man ha integrerad, nätbaserad och nåt mer ibockat eller vad ska man ha? Jag vill inte betala för GPSen! Går det att få vägbesrivningar utan att betala?
r

Det undrar jag med, har haft telefonen i ett halvår men aldrig fått gpsen att fungera :)

Postad 16 juli 2009 - 18:19

miskomarko
  • miskomarko
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
nån som pluggra på kth som vet vad man ska ha för domän och server när man vill synka mot kthmailen?

Postad 16 juli 2009 - 21:59

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Scummvm problem,

Ni som har installerat det, hur navigerar ni inom programmet?

Det jag får upp är en grönaktig meny men den svarar inte på ngt. Har provat den ctrl knappen men fortfarande inget.

Tog hem den senaste för versionen för s60.

Mvh B

Prove gröna lur knappen, har för mig jag fick igång den på det.
Hade samma strul när jag skulle få igång den på min :)

Postad 20 juli 2009 - 10:22

lindstrom
  • lindstrom
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Det undrar jag med, har haft telefonen i ett halvår men aldrig fått gpsen att fungera :P

Angående GPS på E71:an.

Jag hade själv lite problem med att få igång den i början (få kontakt med satteliter).

Testa att göra dessa inställningar:

Meny > Verktyg > Inställn. > Allmänt > "Position"

Klicka på "Positionsmetoder"

Bocka för:

Assisterad GPS
Intererad GPS
Nätbaserad

Gå tillbaka och klicka därefter på "Positionsserver"

Kopplingpunkt: "GPRS"-kopplingspunkt
Serveradress: supl.nokia.com

Meny > GPS > "Kartor"

Alternativ > Verktyg > Inställningar

Klicka på "Internet"

Gå online vid start: Ja

Standardkopplingspunkt: Din "GPRS"-kopplingspunkt.

Nu bör den ganska snabbt komma igång, om du är utomhus med mobilen... det är dock viktigt att du har ställt in en fungerande GPRS-kopplingspunkt.

Hoppas det fungerar.

Postad 24 juli 2009 - 08:03

masp86
  • masp86
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

En till fråga.. Vart uppdaterar man sin E71a nånstans? Ska man böra dessa uppdateringar och var hittar man dom?

Installera Nokia PC Suite (finns på www.nokia.se) och sedan Nokia Software updater.
Koppla sedan in mobilen och välj profil Allmän.
Följ instruktionerna på skärmen.

Vet att det kom en version 200 något för ett par månader sedan.
Dock slutar skärmsläckarklockan att fungera då! Har fortfarande inte fått en uppdatering som fixar detta.
Men det kan bero på att mina uppdateringar måste gå via operatören 3 först.

Vet ni andra vilken version som gäller idag?

Postad 24 juli 2009 - 08:06

masp86
  • masp86
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

Tjena alla glada! Nu är jag också en lycklig användare av denna skönhet =)

Har några frågor, visserligen dumma men jag är inte så high-tech på telefoner, hoppas ni kan svara på dom !

2. Om jag vill använda MSN då jag sitter på ett WLAN kostar det då? Måste man ladda ner FRING eller vad det heter?

3. Jag vill kunna se på startsidan hur många nya mail jag har fått.. jag använder min skolmail och dom använder exchange och kan nån hjälpa mig hur jag ska fixa det så att det står på startmenyn hur många nya mnail jag har då jag är på ett WLAN =)

Tacksam för svar!

1. Du kan ladda hem Garmins program på https://buy.garmin.c...s...8&pID=11413 men då måste du köpa deras kartor så helt gratis blir det ju inte. Men det fungerar suveränt! Har haft det i ca 3 månader. Lite sämre mottagning än i en riktig GPS dock.

2. Fring kan jag rekommendera! Kostar inget om man kör den via Wlan.
Med Fring kan man ju köra MSN, AOL, Yahoo, ICQ med mera med mera...
Om man har en liten mängd data med i sitt abbonemang som många med operatören 3 har så blir det ju gratis ända tills man fyllt den kvoten ;-)

3. Ingen aning =)

Postad 24 juli 2009 - 12:03

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Vad finns det för alternativ om man vill dela ut E71.ans internetanslutning? så att man kan ansluta via wifi från andra trådlösa enheter? te x ipod touch.

Postad 27 juli 2009 - 11:46

RooX
  • RooX
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Joikuspot light fungerar utmärkt om du vill dela ut din internetanslutning över wifi. Jag kopplar upp min Macbook mot telefonen titt som tätt. http://www.joiku.com...;product_id=310

Postad 27 juli 2009 - 19:25

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Hur ska jag gå tillväga för att få en fungerande pushmail till telefonen och laptopen?
Har ett eget domännamn och mailserver på ett webhotell som inte stödjer exchange, endast pop och imap utan push. Vidarebefodring finns som fungerar utmärkt. Använde denna när jag körde apples "mobile me"..
Vill få mina mail "pushade" till telefonen och datorn, samt att mina skickade mail visas med min "vanliga" mailadress..

Hur ska jag göra? =S

Postad 27 juli 2009 - 20:26

destijl
  • destijl
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag laddade ner ett spel från Nokia Ovi Store till min E71:a (jepp spelet är kompatibelt med min mobilmodell) för en stund sedan, spelet installerades men nu hittar jag det inte.

Antingen är jag dum och ser inte vad som kanske finns rakt framför mig, men jag tycker att jag har gått igenom hela mobilen och hittar inte spelet. Enda platsen där jag kan se titeln är under "Installerat > programhanteraren" men det går inte att starta spelet därifrån.

Har någon en idé om var i mobilen spelet kan ha hamnat?

Postad 17 augusti 2009 - 15:23

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Tjo!

Min E71 dog för en tid sen = vill inte starta upp mer än till en svart skärm. Datorn känner av den via usb men uppdateringsprogrammet hittar den inte. Nokia kunde inte hjälpa till via telefon, Tele2 ville att jag skulle skicka den till deras serviceverkstad och jag vill ha en fysisk butik. Nokia själva har Mobilbyrån.se som deras tips på hemsidan för Sthlm, svarade artigt på mail men bara det tog 4 arbetsdagar och det som finns att läsa på nätet är just att väntetiderna är sisådär.

Någon med tips på bra serviceställe där man kan åka o lämna luren? Gärna i norrort och som tar åt sig garantijobb (om det nu är det) för Nokias räkning?

Postad 17 augusti 2009 - 17:36

MISERERE
  • MISERERE
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Någon som har tips om ett bra och billigt ställe/butik där man kan lämna in sin E71 och få den upplåst i STOCKHOLM CITY?

Skulle även behöva byta knappsats (har fransk layout nu) till svenskt. Tips?

Redigerat av MISERERE, 17 augusti 2009 - 17:37.

Postad 17 augusti 2009 - 23:48

sohe
  • sohe
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Hej,

Ett tips, prova att göra en återställning av telefonen, om det inte är så att själva displayen är trasig förstås.

För att återställa telefonen i din situation gäller "Three finger salut": Håll in knapparna "*" + "3" + "Grön lur" samtidigt som du trycker på på/av knappen, släpp när (om) Nokia loggan kommer upp på displayen.

OBS! Detta återställer telefonen i ursprungsskick och du förlorar all data/program du själv installerat!

Postad 18 augusti 2009 - 19:39

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Ok såg det dock för sent tyvärr =) Chansa o svängde förbi dem, bara 3 pers före och själva inlämningen gick nog på mindre än en minut :) De har en funktion på hemsidan där man själv skriver in telefonen och så printar man bara ut den sen till inlämningen, så jag hade det, kvittot och mobilen färdigt. Smidigt och enkelt.

Nu får man se hur lång tid det tar för dem att komma fram till något bra bara =)

Postad 25 augusti 2009 - 09:58

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Vilken är den nyaste FW versionen som finns ute nu?
Har en E71 via 3 och Nokia Software updater flämtar om att den inte kan uppgradera för 3 inte har godkänt den nyaste.
Har 200.21.118 idag.

Postad 25 augusti 2009 - 18:34

sohe
  • sohe
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Vilken är den nyaste FW versionen som finns ute nu?
Har en E71 via 3 och Nokia Software updater flämtar om att den inte kan uppgradera för 3 inte har godkänt den nyaste.
Har 200.21.118 idag.

Senaste generiska firmware är 300.21.012. Vilken som går att uppgradera till styrs av telefonens produktkod som finns på etiketten under batteriet.

På denna länk kan du genom att fylla i din produktkod kontrollera vilken firmware som är tillgänglig för just din telefon. 3 har ju egna anpassningar i mjukvaran så jag antar att de är senare med uppdateringar.
Produktkoden är för övrigt enkel att ändra fram och tillbaka med speciell programvara om man exempelvis vill "unbranda" sin telefon och installera en generisk firmware istället.

Postad 25 augusti 2009 - 19:56

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Senaste generiska firmware är 300.21.012. Vilken som går att uppgradera till styrs av telefonens produktkod som finns på etiketten under batteriet.

På denna länk kan du genom att fylla i din produktkod kontrollera vilken firmware som är tillgänglig för just din telefon. 3 har ju egna anpassningar i mjukvaran så jag antar att de är senare med uppdateringar.
Produktkoden är för övrigt enkel att ändra fram och tillbaka med speciell programvara om man exempelvis vill "unbranda" sin telefon och installera en generisk firmware istället.

Det jag misstänkte..
Ingen som har en bra länk till någon som unbrandar och låser upp telefonen?

Postad 26 augusti 2009 - 21:26

Matsushita
  • Matsushita
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Funderar på grupperingen av kontakter... Irriterande att kontakterna inte "försvinner" ur huvudlistan när man grupperar dom. Går det att ordna? Vill ha en mapp med familj, en med vänner, och en med kundkontakter. Inget i huvudlistan. VH.

Vet någon hur man gör för att flytta kontakter till gruppmapparna? Tycker det är helt värdelöst att kontakterna ligger kvar i huvudmappen och bara kopieras till gruppmapparna... VH.

Redigerat av Lurvas, 30 augusti 2009 - 05:32.

Postad 28 augusti 2009 - 18:35

Unregistered1599
  • Unregistered1599
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Stämmer det verkligen att det inte finns en ända vettig Facebook-applikation till E71?
Och då menar jag inte en genväg till hemsidan.

//Mange

Postad 28 augusti 2009 - 18:39

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0

Stämmer det verkligen att det inte finns en ända vettig Facebook-applikation till E71?
Och då menar jag inte en genväg till hemsidan.

//Mange

Det stämmer tyvär.

Postad 05 september 2009 - 14:44

Unregistered44288
  • Unregistered44288
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har bekymmer med min E71a när den varit ansluten till datorn??

Måste nämligen starta om min när jag haft den kopplad med USB för att den ska hitta minneskortet?? :)

Har inte installerat ngn programvara på datorn utan kör bara direkt anslutning och överföring..

Känns lite som handhavandefel egentligen.. Men vägrar ju erkänna det.. :)

Nej, jag har samma problem verkar det som: när jag kopplar mobilen till datorn med usb-kabel kommer inte minneskortet upp i utforskaren, och jag kan ju då heller inte överföra t.ex. bilder till datorn. (om jag inte flyttar dem till telefonminnet först...)

Det som jag egentligen också vill göra är att ladda ner kartor till mobilen, så att dessa inte behöver laddas ned via 3g. Men jag får inte nokia map loader att erkänna telefonens maps-version. Fast jag har just uppdaterat till OVI-maps 3.0 på telefonen... Någon som har några bra tips vad som kan fela?

Postad 15 september 2009 - 21:37

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Idag kom den tillbaka:

Bifogad fil  e7111.jpg   42,19K   1 Antal nerladdningar

Mjukvaran uppdaterades och sen var det rock´n roll igen. Kan väl tyckas att den externa servicen tog lite väl god tid på sig för en mjukvaruuppdatering men men, nu funkar den flott iaf. Står i valet o kvalet om man ska slänga ut den på blocket eller behålla den som en andra lur till 3GS´en.

Postad 10 oktober 2009 - 16:15

ironjocke
  • ironjocke
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
jag har haft min e71 i ca ett år nu och är riktigt nöjd.
stabilare mobil får man leta efter.
nu har jag just uppdaterat den för första gången
och efter uppdateringen så visas 3G symbolen hela tiden uppe i vänstra hörnet!?
så har det inte varit tidigare
det är inget program igång eller nåt sådant.
nån som har nåt tips?

Redigerat av ironjocke, 10 oktober 2009 - 16:16.

Postad 10 oktober 2009 - 19:37

kesuma
  • kesuma
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Funderar på grupperingen av kontakter... Irriterande att kontakterna inte "försvinner" ur huvudlistan när man grupperar dom. Går det att ordna? Vill ha en mapp med familj, en med vänner, och en med kundkontakter. Inget i huvudlistan. VH.

Vet någon hur man gör för att flytta kontakter till gruppmapparna? Tycker det är helt värdelöst att kontakterna ligger kvar i huvudmappen och bara kopieras till gruppmapparna... VH.

Grupperna använder man inte för att sortera kontakter. Man använder dem för att göra samma sak till många kontakter samtidigt, t ex skicka sms (kostar dock ett sms till varje kontakt i gruppen), eller gruppsamtal.

Mvh
/Kent

Postad 13 oktober 2009 - 12:20

ironjocke
  • ironjocke
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Hur många av er som äger en E71 idag tänker byta upp sig till en E72?
jag iaf...."räcker upp handen"

Postad 13 oktober 2009 - 14:51

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0
Det blir ingen updatering för mig och när jag väl uppdaterar så blir det en telefon med lite modernare OS. Visst allt ska inte vara bling bling men gärna ett OS med användaren i fokus och har en logisk struktur i menyerna.

Jag säger inte att jag inte gillar 71an, för den är riktigt grym men jag sneglar åt annat :P

Postad 13 oktober 2009 - 15:19

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Min vän har en Norsk E71 och är störtnöjd. Förutom de lilla problem att han inte kan ha svenska eller skriva svenska tecken. istället för Ä-Ö är det de norska motsvarigheterna. Är det något som går att lösa? Antingen genom flashning eller helst något enklare sätt?

Postad 13 oktober 2009 - 15:51

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Min vän har en Norsk E71 och är störtnöjd. Förutom de lilla problem att han inte kan ha svenska eller skriva svenska tecken. istället för Ä-Ö är det de norska motsvarigheterna. Är det något som går att lösa? Antingen genom flashning eller helst något enklare sätt?

Hittade svaret själv! Fanns i tidigare inlägg av tråden.

Postad 25 november 2009 - 16:38

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Hej, har köpt en 2,5mm -> 3,5mm konverterare iom att spotify kommit till symbian.
MEN, det fungerar inte? när jag kopplar in den får jag välja på "headset eller hörlurar", provat båda och har sedan stoppat i ett par vanliga hörlurar i 3,5mm kontakten. Det fungerar en kort stund fast med kasst ljud, det kommer lite konstiga ljud i hörlurarna sen ett meddelande på mobilen att tillbehöret inte stöds :S

Vad kan detta bero på? någon som råkat ut för något liknande?

Postad 26 november 2009 - 08:01

valzu
  • valzu
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej, har köpt en 2,5mm -> 3,5mm konverterare iom att spotify kommit till symbian.
MEN, det fungerar inte? när jag kopplar in den får jag välja på "headset eller hörlurar", provat båda och har sedan stoppat i ett par vanliga hörlurar i 3,5mm kontakten. Det fungerar en kort stund fast med kasst ljud, det kommer lite konstiga ljud i hörlurarna sen ett meddelande på mobilen att tillbehöret inte stöds :S

Vad kan detta bero på? någon som råkat ut för något liknande?

Jag har gjort precis det du också gjorde, och för mig funkar det någotsådär... hör i bakgrunden ett konstant brus. Det är störande vid låga volymer och under lugnare partier i låtar. Mina hörlurar är av bra kvalitet och det är inga problem med de när jag tex använder ipod.

Postad 27 november 2009 - 00:08

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Jag har gjort precis det du också gjorde, och för mig funkar det någotsådär... hör i bakgrunden ett konstant brus. Det är störande vid låga volymer och under lugnare partier i låtar. Mina hörlurar är av bra kvalitet och det är inga problem med de när jag tex använder ipod.

=/ kasst, får hålla mig till spotify på touchen då.

Postad 17 december 2009 - 12:56

Poka64
  • Poka64
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Finns en officiell facebook-app för E71/E72 nu på OVI-store. Mitt första intryck är att den är lite seg och att man inte kan göra "Like" på andras statusar.

http://store.ovi.com...040050A85326153

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.