* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 04 december 2009 - 12:06
Postad 04 december 2009 - 12:09
Vad är det som är så buggigt med 255? Lite trött på det argumentet för att inte köpa.Du kan inte pröva steget innan du bestämmer dig? Eftersom jag är lite anti HK så skulle jag hellre se att du köpte ett slutsteg än en buggmaskin =)
Det enda jag har märkt av är att OSD-menysystemet är otroligt segt via fjärrkontroll.
(Kör man menyerna på knapparna via förstärkaren går det dock betydligt smidigare)
EDIT: Den har varit riktigt tråkig och buggig. Jag har sen jag köpte min för cirka ett år sen lagt in 3 eller 4 nya firmwares. Visst, det är dåligt att det ska behövas så många firmwares. Men nu, idag, med senaste FW tycker jag argumentet är dåligt, riktigt dåligt.
Redigerat av Falcy, 04 december 2009 - 12:15.
Postad 04 december 2009 - 12:14
Trist att en maskin som varit så länge ute på marknaden fortfarande inte är perfekt.
Edit: Såg att du nämnde 355 och 255! Problem jag hade upplevde var på en 355. Därav att jag är jag skeptisk.
Att pynta 10k för en stärkare som inte klarar av (mest störande är att den tappar ljudet) när "alla" andra klara av det är bara löjligt.
*myser med sin lx 52a*
Redigerat av Unregistered0e5c46c2, 04 december 2009 - 12:17.
Postad 04 december 2009 - 12:23
Klickljud är borta. Jag har iaf inte hört det efter 2:a firmware.Det upplevde var irreterande klickljud i högtalarna och att den tappar kontakten när ljudkällan blir tyst i nån sekund. Detta efter den senaste uppdateringen i somras. Sen att HDMI-utgången dog för mig efter knappt 2 veckor så insåg jag att detta inte var nått för mig.
Tappad kontakt när ljudkällan är tyst...aldrig varit med om.
Att något går sönder på en produkt är inte en bugg.
Det är buggarna vi pratar om nu, som jag anser är borta och som är ett dåligt argument för att inte köpa, vi diskuterar inget annat. Jag reagerade på ditt snack om "buggiga H/K".
Finns ingen perfekt maskin, som kan och gör allt perfekt. Förutom din Pioneer då kanske? Eller?Trist att en maskin som varit så länge ute på marknaden fortfarande inte är perfekt.

Är det inte lite fördummat att jämföra en maskin för 5000-5500:- mot en för 14000:- tycker du?*myser med sin lx 52a*
Enligt mig är det inget annat en ren idioti.

Redigerat av Falcy, 04 december 2009 - 12:25.
Postad 04 december 2009 - 12:41
Hade du varit lite närmare mig(du bor i Skåne va?) så hade du kunnat låna min.
Buggigheten är borta, iaf för mig.
Postad 04 december 2009 - 12:45
Ja, så är det ju...Tror du har en dålig dag. Gå ut och andas lite. Verkar som du behöver det. Vill du nått mer kan du PM:a mig.
Alla andra människor har dåliga dagar, själv är man alltid på topp, eller hur?
Jag vill dig ingenting. Sluta snacka skit bara så är det bra med det.
Dela gärna med dig av dina negativa erfarenheter till folk som funderar på att köpa, men håll dig närmare sanningen och kalla inte saker och ting för "buggiga" när det var så för 1år sedan.
Mys nu vidare

Jag kanske är den enda med en 255 som inte har några buggar? Det kan vara så. Isåfall har du kanske helt rätt Will.
EDIT: H/Ks 255/355 är inte guds HiFi gåva. Det är inte det jag försöker få fram.
Redigerat av Falcy, 04 december 2009 - 12:50.
Postad 04 december 2009 - 16:15
Köper jag steget har kalaset landat på ca 12000kr för allt. (reciever + steg) och jag blir då tveksam till om jag inte skulle kunna få en riktigt vass reciever för 12k istället för att köra på denna kombo. Har dessutom inte speciellt mycket plats kvar för ännu en enhet i tv-bänken.
Säljer jag däremot min Marantz så kanske jag får en 4500kr för den. Då behöver jag bara pynta 1000kr till (om nu hk 255 klarar att driva allt galant förstås). Det är det som är mitt dilemma just nu. Alternativt så struntar man i hd-ljuden och köper en begagnad Yamaha RX-1700 för en 2-3000kr och driver allt med lätthet?
Lite off-topic med andra märken. Men handlar ju ändå om jag ska köpa en HK eller inte. Så HELT off-topic är det ju inte.

Redigerat av twebbas, 04 december 2009 - 16:17.
Postad 04 december 2009 - 17:06
Blir du inte nöjd så har man väl 14-dagars ångerrätt med distansavtalslagen? Vet dock inte hur det fungerar med bruten förpackning osv. Kolla det.
Postad 04 december 2009 - 19:50
Vi bytte ut alla högtalarkablar och allt annat kablage.
Bi-ampade frontarna oxå.
Nu är ljudet sjukt bra, dialogen är underbart bra. Inte burkigt alls. Måste varit något skumt med kablarna till centern. Det var ju ljud så det var inget kabelbrott eller så.. Vet inte vad det berodde på egentligen, mer än att det nu funkar sjukt bra. Och det är det viktigaste. Kanske blir en HK framöver, men inte just nu.
Hursomhelst. Nu är jag sjukt nöjd.. Känns underbart. =)
Postad 06 december 2009 - 18:16
Ny användare på forumet med ett tråkigt problem jag inte riktigt kan förstå.
Uppdaterade till 0.97.2.2 igår och hela firmware-uppdateringen gick som på räls. När jag kör 1+2+3+0+OK står det som det ska och allt verkar prima. Undantaget det faktum att förstärkaren nu är helt ljudlös. Inget ljud från någon av högtalarna alls. Alltså, innan uppdateringen: finemang. Efter uppdateringen: inget ljud. Testade att köra den automatiska speaker setupen, men den kommer inte igång. Stannar vid sub-testen, som inte slutförs eftersom det inte kommer något ljud från suben (eller från någon annan högtalare whatsoever).
Finns et någon hjälp att få? Har någon annan vänlig själ stött på samma skumma grej?
Mvh,
Marcus
Postad 06 december 2009 - 18:35
Hej MarcusUppdaterade till 0.97.2.2 igår och hela firmware-uppdateringen gick som på räls. När jag kör 1+2+3+0+OK står det som det ska och allt verkar prima. Undantaget det faktum att förstärkaren nu är helt ljudlös. Inget ljud från någon av högtalarna alls. Alltså, innan uppdateringen: finemang. Efter uppdateringen: inget ljud. Testade att köra den automatiska speaker setupen, men den kommer inte igång. Stannar vid sub-testen, som inte slutförs eftersom det inte kommer något ljud från suben (eller från någon annan högtalare whatsoever).
* Du har återställt de två knapparna på baksidan som man ska? Download och reset knappar är det väl?
* Du har gjort en reset på maskinen? Håll inne knappen "OK" på fronten i några sekunder.
Stegen ovan tror jag man gör per automatik i och med update, men jag kommer inte riktigt ihåg, vill därför dubbelkolla.
* Står det något i displayen? Protect warning vill vi inte se där...
* Blinkar högtalarikonerna på displayen?
Postad 06 december 2009 - 18:52
Hej Marcus
* Du har återställt de två knapparna på baksidan som man ska? Download och reset knappar är det väl?
* Du har gjort en reset på maskinen? Håll inne knappen "OK" på fronten i några sekunder.
Stegen ovan tror jag man gör per automatik i och med update, men jag kommer inte riktigt ihåg, vill därför dubbelkolla.
* Står det något i displayen? Protect warning vill vi inte se där...
* Blinkar högtalarikonerna på displayen?
Tack för snabbt svar.
Jo, jag har fixat till det med download- och reset-knappen, och restat den med "OK" efter firmware-uppdateringen. Det står inte "Protect warning" någonstans. Däremot blinkar det "L" och "R" i sju annars tomma hörtalarikoner på displayen. Vad betyder det?
Tack!
Postad 06 december 2009 - 18:58
Alternativt, stäng av förstärkaren ett tag och dra igång den igen. Testa sen att köra kalibreringen.(Även om jag personligen inte gillar den alls.)
Redigerat av Falcy, 06 december 2009 - 18:58.
Postad 06 december 2009 - 19:15
Den(källan) är i "pausläge". Testa byt källa och tillbaka igen så ska det lysa med fast sken.
Alternativt, stäng av förstärkaren ett tag och dra igång den igen. Testa sen att köra kalibreringen.(Även om jag personligen inte gillar den alls.)
Jaha, "pausläge", det var ju kass. Jag testade att byta källa men det funkade inte. Sedan testade jag att stänga av den (både först standby och sedan med on/off på baksidan), men den vägrar att gå iväg från "pausläget". Jag körde igång med EzSet/EQ med den stannar på "Checking Noice Level" på subben där. För den låter inget.
Så den verkar jädrigt pausad...
/m
Postad 06 december 2009 - 19:29
Hmmm...
Postad 06 december 2009 - 19:29
* Du har testat dra ur den där "setup mic:en"?
* Kolla över alla kablar, igen.
* Gör firmware update igen, det kan ha blivit något galet där...
* Kolla instruktionsboken, den stora tjocka vita du vet

Edit: OK, du får ljud får högtalaringången. Kolla över dina högtalarkablar då.
Du kör ljud och bild via HDMI eller?
Redigerat av Falcy, 06 december 2009 - 19:31.
Postad 06 december 2009 - 19:32
Du, då har inte jag många tips kvar.
* Du har testat dra ur den där "setup mic:en"?
* Kolla över alla kablar, igen.
* Gör firmware update igen, det kan ha blivit något galet där...
* Kolla instruktionsboken, den stora tjocka vita du vet, under felsökning. Sidan 50
Hmm, kablarna är kollade och fixade med säkert tio gånger, setup-micen är utdragen och indraget. Har kört manuell inställning för högtalarna, men där kommer ingen som helst "test tone". Har gjort firmware-uppdateringen 3 gånger, och alla gånger har det slutat lyckligt (eller ja, det kommer ju inget ljud, men annars lyckligt)
Och den jädra instruktionsboken är inte mycket till hjälp tyvärr.
Men tack för att du tog dig tid! det uppskattas.
EDIT: Det kommer ljud från hörlurarna. Det är det enda. Och det kom ljud från högtalarna innan jag gjorde firmware-uppdateringen. Dom rörde jag inte mellan de olika uppdateringarna och jag rörde inte avr255:an under uppdateringen, så dom kan inte ha åkt ut. Men jag tog och lossna på kablarna efter uppdateringen och har satt in dem igen. Jag har kollat igenom den alla, och de verkar vara precis som vanligt.
Ja, jag kör ljud från dmi. Men nu kör jag vanlig rca mellan cd (hd980) och avr255) och där får jag bara ljud från hörlurarna... Jävligt skumt.
Redigerat av kopykatten, 06 december 2009 - 19:37.
Postad 06 december 2009 - 19:40
Du vet att du måste ändra test-tone från Off >> Auto eller Manuell va?Hmm, kablarna är kollade och fixade med säkert tio gånger, setup-micen är utdragen och indraget. Har kört manuell inställning för högtalarna, men där kommer ingen som helst "test tone".
Har du testat byta utgång på HDMIn? Alltså från HDMI 1 >> 2 (eller vice versa)
Postad 06 december 2009 - 19:46
Postad 06 december 2009 - 19:49
Du vet att du måste ändra test-tone från Off >> Auto eller Manuell va?
Har du testat byta utgång på HDMIn? Alltså från HDMI 1 >> 2 (eller vice versa)
Ja, jag har testat både Auto och manuell, men det kommer inget ljud från någon högtalare alls. Helt knäpptyst. Och det är ju märkligt att det är tyst från precis alla högtalre, eller hur?
Ja, jag har tagit och testat lla HDMI-portarna. Bilden är glsklar och awesome, ljudet not so much

Om du vill testa att "nedgradera" från den nya till 0.96.1.1 skicka ett PM.
Jag har testat att nedgradera den också. Eller ja, jag hörde installationen för 0.96.1.1 över 97:an. För det finns väl inget annat sätt?
Postad 06 december 2009 - 19:50

Dum fråga kanske men har du testat bara köra en DVD/BD film eller har du bara försökt trixa med kalibreringen?
Edit: Testat med optisk kabel?
Edit2: Har du testat med "Output audio to TV" inställningen? Får du ljud då från TVn, borde det vara något strul med nåt kablage kan jag tycka...
Redigerat av Falcy, 06 december 2009 - 19:56.
Postad 06 december 2009 - 19:53
Ok, detta verkar helt galet...
![]()
Dum fråga kanske men har du testat bara köra en DVD/BD film eller har du bara försökt trixa med kalibreringen?
Edit: Testat med optisk kabel?
Jag har testat digitalboxen genom optisk, jag har testat köra både dvd och bd. Jag har testat radion och jag har testat alla hdmi-ingångar jag har med alla hdmi-apparater jag har

Håller på att bli smått sinnessjuk här...
Postad 06 december 2009 - 20:00
Jag skulle nog, i ett sista desperat försök. Ta bort alla kablar, alla. Och bara sätta tillbaka frontarna. Och sen göra en total reset och pröva igen. Det är ett långskott eftersom allt fungerade precis innan. Risken är att något skit har hänt med uppdateringen, du har ju gjort den tre gånger nu.
Postad 06 december 2009 - 20:02
Edit2: Har du testat med "Output audio to TV" inställningen? Får du ljud då från TVn, borde det vara något strul med nåt kablage kan jag tycka...
Inget ljud till tv:n alls. Det låter ingenting.
Hur gammal är förstärkaren? Garanti kvar?
Jag skulle nog, i ett sista desperat försök. Ta bort alla kablar, alla. Och bara sätta tillbaka frontarna. Och sen göra en total reset och pröva igen. Det är ett långskott eftersom allt fungerade precis innan. Risken är att något skit har hänt med uppdateringen, du har ju gjort den tre gånger nu.
Den är köpt 2008-07-14 och är registrerad på Harmankardon.com. Hur lång är garantin? Som jag förstod det verkade den vara på två år?
EDIT: Ska testa att rycka alla kablarn och bara kör frontarna. Se vad som händer.
Redigerat av kopykatten, 06 december 2009 - 20:04.
Postad 06 december 2009 - 20:02
Och du har då ändrat inställningen, som är någonstans som säger "Output audio to TV"?Inget ljud till tv:n alls. Det låter ingenting.
Har du gjort det och inte får något ljud i en film, så är nog sista utvägen en service är jag rädd. Jag är iaf helt tom på idéer nu.
Var bor du?
Postad 06 december 2009 - 20:13
Och du har då ändrat inställningen, som är någonstans som säger "Output audio to TV"?
Har du gjort det och inte får något ljud i en film, så är nog sista utvägen en service är jag rädd. Jag är iaf helt tom på idéer nu.
Var bor du?
Jo, jag ändrade inställningen som heter "HDMI audio to TV" eller liknande. Men inget ljud.
Ja, service verkar ju inte vara en dum idé då tyvärr. Jag bor i stockholm. Är det 2 års garanti?
Postad 06 december 2009 - 20:18
Jag tror det är 1 års garanti. Men man har 3 års reklamationsrätt...Jo, jag ändrade inställningen som heter "HDMI audio to TV" eller liknande. Men inget ljud.
Ja, service verkar ju inte vara en dum idé då tyvärr. Jag bor i stockholm. Är det 2 års garanti?
Du får prata med dem du köpte den av, dem kanske kan lösa det smidigt och bra. Något skit måste ju ha hänt under uppdateringen.
Postad 06 december 2009 - 20:30

Jag köpte den på Dustinhome, och där lär det väl ta tiiiiiiiid innan något händer. Så jag drar väl till ett serviceställe och drar ner byxorna istället. Om man bor i stockholm, vet man vart man ska vända sig?
Postad 06 december 2009 - 20:36
Dustin ligger väl ändå i stockholm?!Tack för all hjälp så här på en söndag. Det är ju så ****s typiskt att något ska gå åt helsike när man pillar med firmware bara
Jag köpte den på Dustinhome, och där lär det väl ta tiiiiiiiid innan något händer. Så jag drar väl till ett serviceställe och drar ner byxorna istället. Om man bor i stockholm, vet man vart man ska vända sig?
Postad 06 december 2009 - 20:39
Du kan höra med http://www.hembiobutiken.se/ eller https://www.referenceaudio.se/Så jag drar väl till ett serviceställe och drar ner byxorna istället. Om man bor i stockholm, vet man vart man ska vända sig?
De kanske kan hjälpa dig om inte Dustin kan tillräckligt snabbt

Redigerat av Falcy, 06 december 2009 - 20:39.
Postad 06 december 2009 - 20:42
Dustin ligger väl ändå i stockholm?!
Jo, men eftersom de inte har någon besöktadress och bara verkar på nätet, så blir det säkert lång behandlingstid och dylikt. Jag har 25 släktingar som tillbringr julen här. och då vill man inte ha tyst förstärkare till projjen

Så snabbhet före ekonomi i det här fallet.
Postad 07 december 2009 - 11:12
Postad 07 december 2009 - 12:23
Redigerat av tonpaa, 07 december 2009 - 12:30.
Postad 07 december 2009 - 12:55
Nu på morgonen har jag varit i kontakt med en del service-ställen, och efter mycket om och men löste det sig per telefon. Och svarat på gåtan var bra mycket enklare än man kunde tro. När man trycker in 1+2+3+0+OK visas ju firmware-versionen. Och det står ju klart och tydligt i dokumentationen för uppgraderingen vad det ska stå där (v0.97.2.2). Men vad det inte står är vad det ska stå i den andra rutan som visas efter versionsnumret (DSP-numret eller vad det nu heter). Min firmware-uppdatering hade alla gånger missat att uppdatera den ordentligt, därför visade den tecken istället för siffror. Så då blev det inget ljud.
Och det var ingen lätt uppgift att fixa det, eftersom det onekligen verkar vara något fel på min förstärkare. Men efter tre-fyra gånger firmware-uppdateringar kom det äntligen siffror på DSP-sidan och ljud kom från högtalarna

Tack för all hjälp. Och jag hoppas att det här kan vara till hjälp om någon någon gång får samma huvudvärk som jag fick.
Mvh,
Marcus
Postad 07 december 2009 - 13:29
Men efter tre-fyra gånger firmware-uppdateringar kom det äntligen siffror på DSP-sidan och ljud kom från högtalarna
Tack för all hjälp. Och jag hoppas att det här kan vara till hjälp om någon någon gång får samma huvudvärk som jag fick.
Mvh,
Marcus

Gott att det löste sig.
Postad 07 december 2009 - 14:25
Vilken soppa. Jag sa ju till dig att uppdatera en gång till...
Gott att det löste sig.
Haha, jo du sa ju det. Men tack så mycket för att du tog dig tid. Annars hade nog 255:an åkt ut genom fönstret där ett tag

Postad 09 december 2009 - 21:40
Hej igen.
Nu på morgonen har jag varit i kontakt med en del service-ställen, och efter mycket om och men löste det sig per telefon. Och svarat på gåtan var bra mycket enklare än man kunde tro. När man trycker in 1+2+3+0+OK visas ju firmware-versionen. Och det står ju klart och tydligt i dokumentationen för uppgraderingen vad det ska stå där (v0.97.2.2). Men vad det inte står är vad det ska stå i den andra rutan som visas efter versionsnumret (DSP-numret eller vad det nu heter). Min firmware-uppdatering hade alla gånger missat att uppdatera den ordentligt, därför visade den tecken istället för siffror. Så då blev det inget ljud.
Och det var ingen lätt uppgift att fixa det, eftersom det onekligen verkar vara något fel på min förstärkare. Men efter tre-fyra gånger firmware-uppdateringar kom det äntligen siffror på DSP-sidan och ljud kom från högtalarna
Mvh,
Marcus
Tjena, tänkte uppgradera till det senaste versionen men vad hittar du det skriver: - "Men vad det inte står är vad det ska stå i den andra rutan som visas efter versionsnumret (DSP-numret eller vad det nu heter)."
Och detta : - "efter tre-fyra gånger firmware-uppdateringar kom det äntligen siffror på DSP-sidan"
Har kikat i min men kan inte komma på var man ser detta du beskriver.
Jag är i övrigt helnöjd med min 255:a, har inte haft några problem alls.
Kan bara tillägga att jag körde först automatisk inställning av högtalarna, tyckte att det lät bra men efter en stund läsning på detta forum så ställde jag in högtalarna manuellt och oj, vilken skillnad det vart...som sagt, nu låter dom mycket bättre.
Till slut vill jag tacka detta forum och alla användare som delar med sig av sina problem/erfarenheter.
Det hjälper många. Inte kul att sitta med sin förstärkare och inte vet vad man ska ta sig till när man stöter på problem. Så tack alla.
Postad 11 december 2009 - 10:36
Tjena, tänkte uppgradera till det senaste versionen men vad hittar du det skriver: - "Men vad det inte står är vad det ska stå i den andra rutan som visas efter versionsnumret (DSP-numret eller vad det nu heter)."
Och detta : - "efter tre-fyra gånger firmware-uppdateringar kom det äntligen siffror på DSP-sidan"
Har kikat i min men kan inte komma på var man ser detta du beskriver.
Hej!
Jo, klicka bara på avr (så heter den va?)-knappen och tryck 1+2+3+0+OK på fjärren så händer det prylar. Först får du se firmware-versionen, sen kommer den där DSP-sidan automatiskt.
Och jag håller verkligen med om att det här forumet ska ha ett stort tack. Annars hade jag verkligen suttit fast.¨
/marcus
Postad 12 december 2009 - 17:00
tack för hjälp
Postad 13 december 2009 - 15:19
Är ny här på forumet
Har problem med min hk avr 255 så håller på att updatera med nya firmware
men nu under uppdateringen har ja stött på ett problem
den första delen som ska installeras blir aldrig klar förstärkaren är på och det skrivs o det raderas det verkar bara gå runt
vad ska man göra har stått på 1 timma nu utan att bli klar?
Mvh Johan
Postad 14 december 2009 - 18:38
Haft ett problem med min avr 255 att det inte kommer nått ljud, högtalarna står nu bara o blinkar när ja väljer dator källan.
Sen byter jag till radio så blinkar dom inte men inget ljud.
Uppdaterade igår till nya firmw då funkade det i en dag sen började det igen.
Nu är jag utan ljud igen, nån som vet va det kan vara?
MVH Johan Berggren
Postad 15 december 2009 - 23:30
Postad 16 december 2009 - 16:16
Verkar ju som om vissa blir av med problem men samtidigt får nya störande småbuggar osv. när de uppgraderar till nyare firmware..
Hos mig blev det bättre med HDMI-handskakningen av senaste uppgraderingen men nu händer det att receivern klipper ljud i Xbox360 spel istället...
Redigerat av tonpaa, 16 december 2009 - 16:20.
Postad 18 december 2009 - 23:11
Nu har jag med uppgraderat min AVR-355:a o jag lyckades inte få det att fungera med USB-serie i Win7, kabel hittas
o den försöker ansluta men funkar inte...
har en bärbar med XP o det funkade klockrent med en gång! kör COM 2
Har dock inte märkt någon skillnad o har fortfarande ett "DUNS" o "knäpp" ljud var.
sedan har Färgen från Boxern försvunnit! :-( men orkar inte bry mej nu så får ta o inhandla en annan adapter
till så får vi se om det löser saken.
kör just nu S-Video men testade även Composit men det fungerade inte det heller...
har dock inte provat att köra HDMI med Ljud från datorn igen då jag har gjord differans så jag får problem.
vet någon om det finns någon Ground-Loop för HDMI? eller är det bara o göra en fuling o gjorda förstärkaren?
Postad 21 december 2009 - 22:36
Hej!
Jo, klicka bara på avr (så heter den va?)-knappen och tryck 1+2+3+0+OK på fjärren så händer det prylar. Först får du se firmware-versionen, sen kommer den där DSP-sidan automatiskt.
Och jag håller verkligen med om att det här forumet ska ha ett stort tack. Annars hade jag verkligen suttit fast.¨
/marcus
Hej igen!!
Menar du att det skall synas på förstärkarens display??
Jag får inte fram det, kanske beror det på att jag har den tidigare versionen.
Postad 21 december 2009 - 22:44
För om jag ställer om det på dvd-filmer till ett värde så har jag samma värde
tex. på tv och då är det osynkat??
Mvh // Jari
Postad 22 december 2009 - 22:35
Önskar lite tips hur jag bäst kopplar mina grejer...
Har förstås en AVR 255.
Men jag har en gammal tjockTV utan vare sig komponentingång eller HDMI.
Men jag har 2 scart...ja, jag skall byta tv´n så fort den krånglar, den är bara lite för bra än...
Och jag har en DVD-hårddiskinspelare utan HDMI men med komponent och scart.
Och Telia digital TV som klarar både HDMI, Komponent och scart.
Jag vill ju ha in så mycket ljud som möjligt genom 255:an...
Kan man koppla teliaboxen med HDMI till 255:an ch sedan få ut en videokabel till tv´ns scartingång?
Bor i kabelhus där jag får in en vanlig gammal hederlig koax-antenn.
tacksam för tips...
Postad 23 december 2009 - 00:25
Hoppas inte detta blir OT..
Önskar lite tips hur jag bäst kopplar mina grejer...
Har förstås en AVR 255.
Men jag har en gammal tjockTV utan vare sig komponentingång eller HDMI.
Men jag har 2 scart...ja, jag skall byta tv´n så fort den krånglar, den är bara lite för bra än...
Och jag har en DVD-hårddiskinspelare utan HDMI men med komponent och scart.
Och Telia digital TV som klarar både HDMI, Komponent och scart.
Jag vill ju ha in så mycket ljud som möjligt genom 255:an...
Kan man koppla teliaboxen med HDMI till 255:an ch sedan få ut en videokabel till tv´ns scartingång?
Bor i kabelhus där jag får in en vanlig gammal hederlig koax-antenn.
tacksam för tips...
Tja!
Har med en Tjock TV har inte lyckas banta den än :-p
sj har jag löst de med Boxerns Optiska ljudutgång & composit/S-Video in till AVR:en den har ju inbyggd
Video-Switch. in i TV:en har du ej S-Vhs/composit kan du använda en vanlig scartadapter.
generellt sett så ska du ha samma signal ut som in, men ja oftast funkar det att blanda olika signaler
Composit/S-VHS/Scart funkar oftast att blanda. Componet, HDMI är inte säkert det funkar men har sj kört
HDMI Från datorn in i AVR:en o sedan S-Video/composit Ut så visst funkar det!
bara att Prova ibland funkar de i ibland inte.
Postad 23 december 2009 - 00:38
Hej igen!!
Menar du att det skall synas på förstärkarens display??
Jag får inte fram det, kanske beror det på att jag har den tidigare versionen.
Japp det syns på Displayen har du en tidig version så kan det vara annan kombination.
"AVR" 1-2-3-4 -> OK
Eller "AVR" 1-2-3-0 -> OK
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar