![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 12 januari 2009 - 11:29
Postad 12 januari 2009 - 14:17
MMS för Tele2, någon som fått det att fungera?
Hur?
Står klart och tydligt hur du ska göra på www.tele2.se
Min funkar strålande å skicka å få mms med.
MMS
Start
Meddelandefunktion klicka på SMS /MMS
Klicka på meny välj MMS-Alternativ
Klicka på servrar Klicka på nytt
Servernamn Tele2MMS
Gateway 130.244.202.30
Portnummer 8080
Serveradress http://mmsc.tele2.se
Anslut Via Min Internet-levrantör
Klicka på Klar
Markera Tele2MMS
Klicka på Ange som standard
Postad 12 januari 2009 - 15:37
MMS:a dig själv första gång för att aktivera funktionen efter att du gjort alla inställningar...MMS för Tele2, någon som fått det att fungera?
Hur?
Postad 12 januari 2009 - 15:57
Får prova att MMS:a mig själv, det var ett bra tips.
Roligt var dock på Tele2s hemsida när jag skulle skicka efter automatiska inställningar genom att ange mitt mobilnummer. Fick då svaret typ "Din telefon kan tyvärr inte wappa eller surfa, ta gärna en titt i vår webshop och köp en ny telefon".
Okej liksom ...
Postad 12 januari 2009 - 16:31
Postad 12 januari 2009 - 16:32
Dock får jag inget MMS av mig själv heller. Någonting är väldigt fel känns det som.
Startat om telefonen efter ställt in inställningarna??
Postad 12 januari 2009 - 21:36
Postad 13 januari 2009 - 09:26
Är det någon somhar koll på hur stora mms man kan skicka med Tele2?
Du kan ju själv ställa in under MMS-alternativ hur stora MMS du kan skicka. Om Tele2 har någon begränsning själva vet jag ej.
Postad 13 januari 2009 - 13:29
När du är inne i MMS alternativ under Servrar fliken se till att "Anslut via" alternativet är inställd på rätt nätverk. Du kanske inte ställde in GPRS anslutningen på "Min Internet-leverantör" så som guiden ovan visade.Dock får jag inget MMS av mig själv heller. Någonting är väldigt fel känns det som.
Postad 13 januari 2009 - 14:38
När du är inne i MMS alternativ under Servrar fliken se till att "Anslut via" alternativet är inställd på rätt nätverk. Du kanske inte ställde in GPRS anslutningen på "Min Internet-leverantör" så som guiden ovan visade.
Jodå, den var inställd på "Min Internet-leverantör". Men när jag valde "Tele2 MMS" så fungerar nu allting utmärkt, jag kan ta emot MMS och de kommer automatiskt. Men som sagt, "Min internet-leverantör" fungerade inte, vad kan det bero på? Jag har gjort internetanslutningarna enligt Tele2:s hemsida också
Redigerat av paulson96, 13 januari 2009 - 14:38.
Postad 14 januari 2009 - 11:58
Får ja ju gärna byta vid midnatt, de känns lite mer logiskt...
menmen, finns ju andra kalendrar o hämta!

Postad 14 januari 2009 - 12:50
Thumbcal. Finns inget annat som är värt att ha i mobilen...En sak stör mig, om jag i kalendern har lagt in nåt för ikväll, så står de imorgon typ hela förmiddan!
Postad 14 januari 2009 - 15:23

Postad 14 januari 2009 - 16:07
Postad 14 januari 2009 - 16:37
Kan även passa på att tipsa om ett bättre tangentbord till "svartstenen" då jag inte gillar de förinstallerade. Med Resco Keyboard så kan man använda egna teman till tangentbordet och därigenom göra det precis som man vill. Det som krävs att du har kunskaper i photoshop eller liknande för att rita tangentbordet samt att man ställer in var tangenterna är i en config fil. Jag ändrade det medföljande "iphone" temat för att få med de svenska tecknen å ä och ö. Resultatet blev såhär:
ett fingervänligt tangentbord helt enkelt

Postad 14 januari 2009 - 21:32
Mvh
/Michael
Postad 14 januari 2009 - 22:51
Funkar utmärkt på min, men lägger du sluttid kl 00.00 går datumet över till nästa dag har jag märktEn sak stör mig, om jag i kalendern har lagt in nåt för ikväll, så står de imorgon typ hela förmiddan!
Postad 15 januari 2009 - 08:39
En sak stör mig, om jag i kalendern har lagt in nåt för ikväll, så står de imorgon typ hela förmiddan!
Jag har samma problem, står "Imorgon" när planeringen är för samma kväll.
Likaså har jag problem med en död pixel som egentligen inte är någon död pixel, bara ibland. Försvinner vid omstart av telefonen, sen dyker den upp igen efter ett tag.
Postad 15 januari 2009 - 12:12

Har prövat SR digi, Digitally Imported, HTC Radio med Coreplayer, Pocket Player, Windows Meda Player, Built in Streaming Media, ingenting funkar, testat direkt länkarna, spara dom som playlists, funkar inte.
Tänkte att det kanske är Telenor som kukar men känner en som har en Iphone med Telenorå det funkar för honom.
Nån som har ngn aning?
Postad 15 januari 2009 - 16:12
Javisst kan jag dela med mig:Fantastiskt snyggt, det är inget du har möjlighet och lust att dela med dig, då default skrivbordet blir aningen stort och det skin du modifierat innehåller inte å,ä,ö om man inte gör ytterligare en knapptryckning.
Mvh
/Michael
http://files.hela.nu/iSkin_SV.zip
Packa upp filen och lägg mappen iSkin_SV under skins i Resco Keyboard Pro's mapp. Välj sedan iSkin_SV som skin för Resco Keyboard Pro.
hälsn.
/Erik
Postad 15 januari 2009 - 16:13
Men jag håller på att gråta sönder hela Uppsala snart... Kan FAN INTE få nån streaming/digital radio att funka
Har prövat SR digi, Digitally Imported, HTC Radio med Coreplayer, Pocket Player, Windows Meda Player, Built in Streaming Media, ingenting funkar, testat direkt länkarna, spara dom som playlists, funkar inte.
Tänkte att det kanske är Telenor som kukar men känner en som har en Iphone med Telenorå det funkar för honom.
Nån som har ngn aning?
Jag testade Radiosporten i din SR-länk. Det öppnades i win-mediaplayer och funkade bra. Fast jag har 3 abb. Ska testa med jobbets telenor när jag har tillfälle...
Postad 15 januari 2009 - 16:49
Thumbcal. Finns inget annat som är värt att ha i mobilen...
Någon som vet hur man lägger in Svenska på ThumbCal v1.2.5
Redigerat av TheGun, 15 januari 2009 - 18:28.
Postad 15 januari 2009 - 18:43
tänkte göra Tyskland (m.fl.) osäkert i sommar och det är dags att byta telefon. Om jag införskaffar denna, vad rekommenderar ni för gps-programvara? Kan inte påstå att jag är sugen att surfa via google maps för flera hundra kronor per megabyte där nere... Tips / tester?
Postad 15 januari 2009 - 20:42
/Michael
Postad 16 januari 2009 - 00:25
Någon som vet hur man lägger in Svenska på ThumbCal v1.2.5
Var så god

Bifogad fil(er)
Postad 16 januari 2009 - 08:21
Har haft min HD ett tag nu och tänkte bidra med min måste-ha-program lista:
1. Coreplayer - för att se filmer.
2. AEBPlus - Eftersom telefonen inte har så många kanppar måste man i olika menyer för att starta/ändra saker.
Men med AEBPlus kan man styra alla kanppar så att tex trippen tryck på volymknappen växlar till flight-mode. Ett måste program!
3. ThumbCal - Byter ut den inbyggda kalendern till en fingervänlig kalender. Mycket trevlig.
4. HD tweak - tweakar telefonen.
5. PocketSheild - Styr knapp-skydd tex så att den inte vaknar till liv vid samtal när telefonen är i fickan.
På önskelistan:
En bättre adressbok. Gillar inte den inbyggda. Kan man tex sortera efter förnamn i den inbyggda på något vis?
En bra MP3-Spelare. Den i touchflow gillar jag inte. Lyssnar mycke talböcker och om jag stannar i en 10 min fil så börjar den om från början av filen nästa gång jag startar. Vill ha en enkel typ som i SE walkman telefoner.
/IceBall
Hittade du någon lämplig mp3-spelare som lämpar sig för talböcker? Alltså att den kommer ihåg exakt var man var i ljudfilen när man växlar till att göra någonting annat...
/Thomas
Postad 16 januari 2009 - 09:32
Postad 16 januari 2009 - 10:48
Hittade du någon lämplig mp3-spelare som lämpar sig för talböcker? Alltså att den kommer ihåg exakt var man var i ljudfilen när man växlar till att göra någonting annat...
/Thomas
Så här skrev en person i ett annat forum:
Pocket Player:
I use it mainly for audio books. It has a good resume feature and very good bookmarking capabilities.
Har ingen länk dock, sorry
Postad 16 januari 2009 - 12:46
/Thomas
Jag lyssnar själv uteslutande på ljudböcker och hade samma problem förut.
Jag har använt Mortplayer tidigare (den hade dock inget WVGA stöd då, vet ej hur det är nu), men har gått över till Pocket Player nu när de släppte version 4. Klockrent!
Postad 16 januari 2009 - 13:08
Men jag håller på att gråta sönder hela Uppsala snart... Kan FAN INTE få nån streaming/digital radio att funka
Nån som har ngn aning?
Jag har Telenor och för mig funkar det att streama radio i media player, tog dock ett tag innan jag fick igång det ändrade lite inställningar och sen gick det helt plötsligt. Är på jobbet nu och jag kommer inte ihåg riktigt vad jag ändrade... Men det går att få det att fungera alla fall!
Redigerat av jensaaa, 16 januari 2009 - 13:09.
Postad 16 januari 2009 - 14:50
Så här skrev en person i ett annat forum:
Pocket Player:
I use it mainly for audio books. It has a good resume feature and very good bookmarking capabilities.
Har ingen länk dock, sorry
Jag lyssnar själv uteslutande på ljudböcker och hade samma problem förut.
Jag har använt Mortplayer tidigare (den hade dock inget WVGA stöd då, vet ej hur det är nu), men har gått över till Pocket Player nu när de släppte version 4. Klockrent!
Tackar för tipset. Ska testa det programmet.
/Thomas
Postad 16 januari 2009 - 17:37
Jag har länge saknat den funktionen när det gäller mobil webradio.
Postad 16 januari 2009 - 19:11

Skicka gärna till era vänner med Iphone

Postad 16 januari 2009 - 20:56
ÄR det någon som testat tex Spb Mobile Shell på sin touch HD? Vore kul att veta vilka alternativ som finns.
Jag kör Spb Mobile Shell sedan ett par veckor tillbaka. Det är inte fingervänligt som TouchFLO 3D, men jag föredrar det helt klart.
Postad 17 januari 2009 - 10:12
Var så god
Tackar och bockar, men jag kör med ThumbCal v1.2.5 och det saknas lite info i textfilen.
Har fixat det som saknas i översättningen till 1.2.5 i den bifogade filen.
Bifogad fil(er)
Redigerat av TheGun, 17 januari 2009 - 11:26.
Postad 17 januari 2009 - 13:00
Postad 17 januari 2009 - 14:12
Hmm... Har haft min HD i någon månad nu. Och batteritiden är kass... Klarar med nöd och näppe 9 timmar med kanske 20-30 minuter taltid. Trodde det skulle bli bättre efter några laddningar men icke... Vad kan man göra åt saken ? Hur lång tid kan ni köra era ?
Från 0700 dag ett till kl 1700~1800 dag två dvs ungefär 34h. Pratar då kanske 10 minuter, en surfaren en hel del, tar imot epost var 10 min från två konton. Uppdaterar RSS varje timme. Har dataanslutningen alltid igång.
Postad 17 januari 2009 - 14:55
Har nu beställt ett nytt batteri: Momax X-Level. Det har fått väldigt positiv feedback av de flesta som köpt det. Jag bör ha det i handen snart, återkommer då med eget omdöme. Pris: 140kr inkl frakt.
Postad 17 januari 2009 - 15:02
Tackar och bockar, men jag kör med ThumbCal v1.2.5 och det saknas lite info i textfilen.
Har fixat det som saknas i översättningen till 1.2.5 i den bifogade filen.
Åh, tackar!

Postad 17 januari 2009 - 17:32
Jag har flashat om min HD med lite olika ROM och märkt att det är en jäkla skillnad på batteritid mellan dem. Men WLAN suger batteri som inget annat. DOck är jag överlag nöjd med batteriet med tanke på hur tungt jag använder mobilen.
Har nu beställt ett nytt batteri: Momax X-Level. Det har fått väldigt positiv feedback av de flesta som köpt det. Jag bör ha det i handen snart, återkommer då med eget omdöme. Pris: 140kr inkl frakt.
Håller det 1500mAh som lovat så kan man ju inte direkt gnälla. Har själv haft dålig erfarenhet av kinakopior i nallarna (speciellt till SE-telefoner). Återkom gärna med en minirecension när du kört batteriet fem ggr.
Blir väl till att skaffa en sådan där batteribank på 15000mAh eller mer för att kunna ta med telefonen där el saknas...
Postad 17 januari 2009 - 17:51
Postad 17 januari 2009 - 17:59
Batteritiden är kassFrån 0700 dag ett till kl 1700~1800 dag två dvs ungefär 34h. Pratar då kanske 10 minuter, en surfaren en hel del, tar imot epost var 10 min från två konton. Uppdaterar RSS varje timme. Har dataanslutningen alltid igång.

Vad sägs om det här; Jag streamade "nät-radio" via coreplayer och använde mig av bluetooth stereolurar Jabra3030.
Pratat ca halvtimme.
.Läst och besvarat några sms.
Från fulladdat mobil-batteri till död på 4 timmar!!!!!!!!!!

Åsså de goda ting.. Denna dag kollade jag upp räckviden på mellan mobilen och jabran och närmare shockad blev man.
80 meter utomhus kunde jag vara och sen började musiken hacka i lurarna.
Berättade för en polare men gissa om han trodde mig?..not

Redigerat av xxmannen, 17 januari 2009 - 18:19.
Postad 17 januari 2009 - 18:40
Fick en liten filmsnutt på 3mb på mailen och kunde inte hämta hem den för den var för stor?!

Postad 17 januari 2009 - 19:23
Hmm... Har haft min HD i någon månad nu. Och batteritiden är kass... Klarar med nöd och näppe 9 timmar med kanske 20-30 minuter taltid. Trodde det skulle bli bättre efter några laddningar men icke... Vad kan man göra åt saken ? Hur lång tid kan ni köra era ?
Det som suger batteri är framförallt:
1. GPS tömmer batteriet på 2 -3 timmar om man kör med t.ex. TomTom
2. Wifi drar löjligt mycket batteri, tömmer batteriet på 10 - 12 timmar även om man inte använder det..
3. Push mail drar också mycket batteri. Ställ in på att hämta var halvtimme, eller timme istället, det sparar massor av batteri.
4. Samtal suger batteri, men det är väl knappast någon nyhet...
5. Titta på video
Om du inte använder GPS eller Wifi och ställer in pushmail enl. punkt 3 så kommer batteriet att vara betydligt längre. Min varar ca 3 dygn vid normal användning och då är Bluetooth alltid igång.
Ett annat tips är att kolla inställningarna för strömförsörjning under winloggan --> Inställningar --> Strömförsörjning. Kolla under avancerat så att skärmen slocknar efter högst 30 sek. Om skärmen lyser hela tiden suger det så klart batteri...
Postad 17 januari 2009 - 22:33
Kan man på något sätt fixa så att dataanslutningen kopplas ifrån automatiskt när man uppdaterar vädret? När man tar emot ett MMS så kopplas den ju ifrån automatiskt till exempel. Det hade ju varit smidigt om vädret uppdaterade sig självt och sen inte lämnat anslutningen på.
Någon?
Postad 18 januari 2009 - 13:52
Jag har Telenor och för mig funkar det att streama radio i media player, tog dock ett tag innan jag fick igång det ändrade lite inställningar och sen gick det helt plötsligt. Är på jobbet nu och jag kommer inte ihåg riktigt vad jag ändrade... Men det går att få det att fungera alla fall!
Det ska finnas en hotfix för detta på HTC´s sida. En särskild hotfix för de som har telenor.
http://www.htc.com/e...l...=sd&cat=all
Postad 18 januari 2009 - 16:39
Från 0700 dag ett till kl 1700~1800 dag två dvs ungefär 34h. Pratar då kanske 10 minuter, en surfaren en hel del, tar imot epost var 10 min från två konton. Uppdaterar RSS varje timme. Har dataanslutningen alltid igång.
Får väl lägga till att Bluethoot är inkopplat hala denan tiden också, inkopplad till en SE klocka....
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar