Killzone 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(38)
|
99:- |
KILLZONE 2 (4458 inlägg)
|
8 år sedan |
Postad 27 March 2009 - 13:22
Resultatet ligger nu upp på Webhallens sida!
Hmm, jag undrar om våran k/d verkligen stämmer. Jag tror inte att dina resultat är med kajoh. Eller?!?
Ganska många deaths i o f s och jag hade ju bara 5 eller 6.
Jaja, skitsamma. Vi går nog vidare på 3-0 ändå.
Postad 27 March 2009 - 13:50
Är det inte bara det "bästa" laget från varje grupp som går vidare?
Nope, 8 bästa från SThlm och 6 från Gbg ( dvs alla från Gbg ) går vidare från kvalet.
Sen kommer dom bästa från respektive kvalgrupp möta dom sämsta o s v. Sen vet jag inte.
Men jag gissar att allt detta kommer ske på plats i SThlm nästa lördag ( 4:e april ), eller?!?
Postad 27 March 2009 - 14:21
Nope, 8 bästa från SThlm och 6 från Gbg ( dvs alla från Gbg ) går vidare från kvalet.
Sen kommer dom bästa från respektive kvalgrupp möta dom sämsta o s v. Sen vet jag inte.
Men jag gissar att allt detta kommer ske på plats i SThlm nästa lördag ( 4:e april ), eller?!?
Vi kommer att gå vidare med 3-0 segern annars har vi extrem otur... det var 13 lag från sthlm, 4 har spelat å 2 har 3-0. Så det är 9 lag kvar å av dem måste 7st spela 3-0 med bättre k/d än vi för att vi skall missa slutspelet.
Postad 27 March 2009 - 15:10
Postad 27 March 2009 - 15:13
Ganska förvirrande.
Postad 27 March 2009 - 15:39
Ja, det där är lite lurigt... antar att statistiken skiljer på kills och "kill points" :0 Men det kan iaf se lite missvisande ut ingame, eftersom olika vapen är olika headshot-kapabla.Får man headshot så räknas det tydligen som +1 på kills, så dödar du en med headshot så får du 2 på kills istället för 1.
Ganska förvirrande.
Postad 27 March 2009 - 18:13
Ja, det där är lite lurigt... antar att statistiken skiljer på kills och "kill points" :0 Men det kan iaf se lite missvisande ut ingame, eftersom olika vapen är olika headshot-kapabla.
SMG är ju the headshot-vapen om man vill döda nån snabbt, sikta på bröstet så gör rekylen resten...
Postad 27 March 2009 - 19:13
Postad 27 March 2009 - 19:16
Shotgunen funkar bra att hsa med också, bara sikta på huvet så försvinner det.
Jag har märkt det du.
Edit: samma med single shot bössan, skjut i huvudet så försvinner det ganska ofta.
Redigerat av Unregistered0b87209e, 27 March 2009 - 19:16.
Postad 27 March 2009 - 21:19
Jag har märkt det du.
Edit: samma med single shot bössan, skjut i huvudet så försvinner det ganska ofta.
jupp och med sniper försvinner det också! dock är det overkill att försöka träffa huvudet med sniper.. snubben dör ju vilket fall som helst.
Postad 28 March 2009 - 17:31
jupp och med sniper försvinner det också! dock är det overkill att försöka träffa huvudet med sniper.. snubben dör ju vilket fall som helst.
Om det inte är en assualt-snubbe, då krävs det 2 skott. I kroppen, huvudet; one shot, one kill.
-----
fraz eller morlock; har vi tackat ja till TMIH's utmaning? Jag kan vara med imorgon om vi inte redan är 6 pers.
Postad 29 March 2009 - 18:33
Postad 29 March 2009 - 18:45
vi är nu... jag, kajoh, polinth, primören, morlock å einhaerjar
jasså jag var inte med där då drar jag igen
Postad 29 March 2009 - 19:01
Postad 29 March 2009 - 19:41
Kommer nog bli vid 21 ist, men då kunde inte kajoh å det finns en ledig plats.. kerren eller britt?? först till kvarn..
Tja boys! Jag kan inte så nån annan får gärna hoppa in. Lycka till!
Postad 29 March 2009 - 19:57
Kollat på de 3 matcher webhallen spelade idag å det var inget lag som ens vann över webhallen så jag tror vi är säkra nu.. inte ens BIB vann de förlorade med 1-2..
Redigerat av frass3, 29 March 2009 - 20:26.
Postad 29 March 2009 - 20:39
Verkar inte bli någon match.. står att den pågår nu.. men ingen har kunnat hoppa in..
Kollat på de 3 matcher webhallen spelade idag å det var inget lag som ens vann över webhallen så jag tror vi är säkra nu.. inte ens BIB vann de förlorade med 1-2..
Sweet! Dom lär väl lägga upp resultatet på deras sida imorgon. Förhoppningsvis får vi då reda på vilka tider som gäller på lördag också.
Postad 30 March 2009 - 07:26
Vad säger ni om bärs efter matcherna på lördag.....
I'm in!
----
Det verkar vara 12-16 som gäller på lördag. Dock vill dom helst att man är där vid 11-tiden.
http://playstation-3...tml#post_602697
Resultaten för Webhallens turnering är nu uppdaterade:
http://www.webhallen...vd=1&group=1345
Redigerat av BrittBastard, 30 March 2009 - 10:56.
Postad 30 March 2009 - 11:40
I'm in!
----
Det verkar vara 12-16 som gäller på lördag. Dock vill dom helst att man är där vid 11-tiden.
http://playstation-3...tml#post_602697
Resultaten för Webhallens turnering är nu uppdaterade:
http://www.webhallen...vd=1&group=1345
Bra... inte många lag som har ens vunnit över webhallen... känner doften av svett efter ha släpat hem en ny tv på tåget till uppsala på lördag
Får man ta med sig sin egen handkontroll... vill inte ha någon ny ds3 som jag aldrig spelat med... vill ha min slitna som styrspakarna fastnar lite hursomhelst på krånglar lite lätt...
Redigerat av frass3, 30 March 2009 - 11:42.
Postad 30 March 2009 - 12:03
Bra... inte många lag som har ens vunnit över webhallen... känner doften av svett efter ha släpat hem en ny tv på tåget till uppsala på lördag
Får man ta med sig sin egen handkontroll... vill inte ha någon ny ds3 som jag aldrig spelat med... vill ha min slitna som styrspakarna fastnar lite hursomhelst på krånglar lite lätt...
Hahaha, du är säker du. Jag tror att vi får tuffa matcher mot TDS men annars så ser det helt klart "bra ut" för våran del.
OM vi nu skulle vinna så har jag polare som kan köra hem tv-apparaterna till Uppsala så att vi slipper släppa med dom på krogen och tåget. Hahaha, "nån jacka att hänga in i garderoben?" "Nej, men en tv". Hahahaha!!
Såklart man måste få ha med sig egen handkontroll om man vill det.
Postad 30 March 2009 - 12:06
Postad 30 March 2009 - 12:15
Det känns som om vi får se till att försöka lira ordentligt denna veckan........kanske sikta på att möta morlock, einhaerjar, l2ickard och någon till lite varje kväll denna veckan om det funkar för dem....
Skulle behöva spela ordentligt denna vecka... spelade bara en match ihelgen... å det var väldigt trögstartad men efter ett tag gick den bra å slutade på 277 poäng, nytt persrek.
Postad 30 March 2009 - 12:25
Postad 30 March 2009 - 13:09
De senaste lagen har ju fått möta ett webhallen-lag med betydligt mer förfinad taktik, de har liksom spelat de spelformerna på den banan ett antal gånger så de kan det nu.Bra... inte många lag som har ens vunnit över webhallen...
Märkte det, typ 98 kills eller vad du hade.å det var väldigt trögstartad men efter ett tag gick den bra å slutade på 277 poäng, nytt persrek.
Postad 30 March 2009 - 13:16
Märkte det, typ 98 kills eller vad du hade.
Bra drag längst uppe på den matchen vid C&H, kändes som alla 24 var där uppe samtidigt. Haha...
3dje eller 4de gången jag är 1-2 kills ifrån hundra strecket... lite frustrerande...
Till skillnad emot primare i den matchen skjöt jag 3 skott hade jag ihjäl 4 pers.. eller om man missade killen man skulle skjuta så träffade man någon bakom å han dog ist. Var bäst röj uppe på plattan... fick säkert 90% av alla kills där när man stod å vänta in dem att de skulle spawna med ryggen emot en.. bara å vänta att skölden gav sig å sen sätta en hagelskur i nacken..
Spelat mycket ihelgen morlock?? Har ju sprungit om mig med 1,5k poäng å jag var 2k poäng före dig i torsdags när jag kollade sist...
Redigerat av frass3, 30 March 2009 - 13:21.
Postad 30 March 2009 - 13:26
Nämen det blev ett antal timmar igår, blir lätt så när det är roligt.
EDIT: Ser att jag gått om dig i speltid med en hel timme också.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 30 March 2009 - 13:30.
Postad 30 March 2009 - 14:07
Tänkte att jag skulle fixa så du har något att jaga.
Nämen det blev ett antal timmar igår, blir lätt så när det är roligt.fast det var inte många som var online igår, spelade bara med doro, Einhaerjar och Evil_Rodge.
Jag har ju varit borta hela helgen så därför har det inte blivit nåt lirande för mig.
Vi skulle inte kunna lira en klanmatch ikväll? Är ni/vi sugna?
Jag är det iallafall! Blir betydligt mer spännande än att bara lira "random".
Postad 30 March 2009 - 15:08
Tänkte att jag skulle fixa så du har något att jaga.
Nämen det blev ett antal timmar igår, blir lätt så när det är roligt.
[/quot
försvann lite snabbt igår, men min 2,5 åring spydde som en gris! Aldrig sett något liknande
/Evil_Rodge
Postad 30 March 2009 - 16:49
Postad 30 March 2009 - 18:00
Va kul igår när ni i MHB klanen dök upp plötsligt när jag lirade med min klan [-SB-]. Fick man döda Morlock kom jag ihåg
Heter Veloure på psn. Kände igen Primare sen CoD4 tiden också haha.
[-SB-], Smoking Barrels? Du lirar alltså med Bogge&Co?
Postad 30 March 2009 - 18:58
Hahaha, du är säker du. Jag tror att vi får tuffa matcher mot TDS men annars så ser det helt klart "bra ut" för våran del.
OM vi nu skulle vinna så har jag polare som kan köra hem tv-apparaterna till Uppsala så att vi slipper släppa med dom på krogen och tåget. Hahaha, "nån jacka att hänga in i garderoben?" "Nej, men en tv". Hahahaha!!
Såklart man måste få ha med sig egen handkontroll om man vill det.
De är även helt ok att lämpa av era skärmar hemma hos mig....
Postad 30 March 2009 - 21:29
shotgunkärring är mitt nya begrepp för dagen....fast vinner det en tv på lördag så kan jag leva med det......
Redigerat av Unregistered32f0b602, 30 March 2009 - 21:30.
Postad 30 March 2009 - 21:40
Fan vad störiga ni var ikväll.....komma och skjuta mig i ryggen och låte den där j*vla pajasengelsmannen komma och avsluta.......det hade väl varit bättre att avsluta ordentligt själva....
shotgunkärring är mitt nya begrepp för dagen....fast vinner det en tv på lördag så kan jag leva med det......
Var skoj å spela nyss.. kanske är lite för lång match på radec...
Vart bara impad av vikingen som var riktigt bra.. de andra två höll en normal klass..
Gjorde årets kill på en av dem... synd att inte någon speccade å filmade...
Var en fight i en trappa vid avlämningsstationen... jag kom i korridoren å sprang.. killen gick upp å ner i trappan för att få skydd å skjuta... slängde in en boost.. hoppade över honom nerför trappen å vände mig om å skjöt honom i nacken.. engelsmannen såg det å vart impad.. "nice.. you are my friend forever..." haha.
Britt... vilka från tds spelar i resp stad.. du verkar ha koll på dem..
Redigerat av frass3, 30 March 2009 - 21:52.
Postad 30 March 2009 - 21:52
Postad 30 March 2009 - 22:04
[-SB-], Smoking Barrels? Du lirar alltså med Bogge&Co?
Jajjemen. Jag är den som är sämst i gänget
Postad 31 March 2009 - 08:06
Var skoj å spela nyss.. kanske är lite för lång match på radec...
Vart bara impad av vikingen som var riktigt bra.. de andra två höll en normal klass..
Gjorde årets kill på en av dem... synd att inte någon speccade å filmade...
Var en fight i en trappa vid avlämningsstationen... jag kom i korridoren å sprang.. killen gick upp å ner i trappan för att få skydd å skjuta... slängde in en boost.. hoppade över honom nerför trappen å vände mig om å skjöt honom i nacken.. engelsmannen såg det å vart impad.. "nice.. you are my friend forever..." haha.
Britt... vilka från tds spelar i resp stad.. du verkar ha koll på dem..
Jag håller med "Viking-snubben" var bra men dom andra...nja...
Men det säger i o f inget om hur dom kommer vara i finalen. Teamwork är ju också grymt viktigt.
Så där ja, nu har jag varit inne på jobbet en sväng, nu VAB:ar jag. Vård Av Byracka. Hahahaha!
Fan, det har inte kommit något patch än. Skulle inte den komma nu på morgonen?!?
Postad 31 March 2009 - 08:11
Postad 31 March 2009 - 08:56
Det kanske var lite dumt att spela mot dem på Radec så de såg vår taktik.....å andra sidan försökte jag tala om för dem att vänta in er vid avlämningsplatsen och de fattade nada....enda gången vi tog en högtalare var ju när jag knäppte frasse i trappan på väg ner mo avlämning och själv tog den.....
kanske, och det var väl antagligen därför dom ville lira med oss. Men va fan. Tror inte det spelar så stor roll.
Det är ändå där och då det kommer avgöras!
Sen undrar jag om det verkligen kommer vara Radec sen?!?
Postad 31 March 2009 - 09:06

Looking good guys!
8 lag i slutspel i Sthlm och 4 från Gbg. Sen möts dom bästa lagen från respektive butik i final!
Vi ( eller iaf kajoh ) kommer få mail med mer info under dagen.
Postad 31 March 2009 - 09:13
Gjorde ett kort inhopp på Radec igår, det gick väl sådär men var lärorikt[-SB-], Smoking Barrels? Du lirar alltså med Bogge&Co?
Bogge är riktigt grym, men kör han möjligen med mus? Det var mer än en gång han vände sig snabbt och fick en ett headshot på en
Såg att det kom in en Kneckehexx från [-SB-] mot slutet också, är det möjligen Kneckehexan från Odins Fury?
/panzerkin
Postad 31 March 2009 - 10:23
kanske, och det var väl antagligen därför dom ville lira med oss. Men va fan. Tror inte det spelar så stor roll.
Det är ändå där och då det kommer avgöras!
Sen undrar jag om det verkligen kommer vara Radec sen?!?
Hoppas vi kan slippa radec.. även om jag kan den hyffsat bra nu...
Jag vill ha thrasis depoth eller blood gracht... stavning??
Postad 31 March 2009 - 12:35
Klanmatch kanske?
6vs6
Frass3
Kajoh
morlock
Einhaerjer
merger
Britt
Vad säger ni?
Postad 31 March 2009 - 12:42
Men det verkar lovande!