Ja det verkar nästan inte så på vissa. Min fungerade perfekt från början. Har inget att klaga över där. Men vissa kanske har fingrar som falukorvar och då är det förstås värre!Ni som klagar på touchskärmen... Har ni gjort en kalibrering?
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 07 november 2009 - 10:30
Postad 07 november 2009 - 11:28
vill ha uppdatering på satio nu...får spel att så fort man drar ut headsetet så spelar den direkt från högtalaren...fråga istället skit mobil haha
That's the Nokia (S60) way.....
Klaga hos Nokia.
Postad 07 november 2009 - 13:06
Pennan har jag inte ens behövt testa, enligt mig är den helt onödig.
Men jag har väl som vanligt bara tur när jag köper en lur. Min har aldrig låst sig, inga hot pixels i videoläge. Allt flyter på väldigt bra, trots att jag har installerat ett flertal apps och spel!!
Och att den spelar från högtalaren så fort man drar ut headsetet anser jag vara helt normalt, men alla har vi väl olika uppfattningar om vad som är normalt eller inte!!
Redigerat av Z-man75, 07 november 2009 - 13:08.
Postad 07 november 2009 - 13:43
Jag tycker det hade vart ett problem om man ofta råkade dra ur sladden. Men nu sitter den ju ganska stadigt så om man tycker att det är lättast att stänga av musiken på det sättet så måste man ju va rätt så latOch att den spelar från högtalaren så fort man drar ut headsetet anser jag vara helt normalt, men alla har vi väl olika uppfattningar om vad som är normalt eller inte!!

Postad 07 november 2009 - 13:49
Nu har jag dock stött på ett problem som jag inte hittar lösningen på. När man tagit en bild kan man välja att skicka den till webben. Där finns från början PicasaWeb och Blogger samt alternativet att lägga till en ny tjänst. Det har jag gjort men vill nu ändra i den. Men jag hittar den ingen annanstans en genom att klicka på en bild och välja skicka till webben och där går den inte att ändra. Var någonstans går man in för att ändra i olika webpubliceringsalternativ för bilder? Väldigt tacksam för hjälp!
Postad 07 november 2009 - 14:28
ingen som kan posta snygga temanlänkar
http://forum.dailymo....php?board=57.0
Registrera dig där så har du tillgång till massa sköna teman, spel, apps osv

Postad 07 november 2009 - 14:32
jag vet inte ens varför jag köpte Satio efter helvettet jag hade med Xperia x1, speciellt innan ROM-uppdateringen.
Kanske hade hoppats på skärpning.
Telefonen är precis som jag trodde.
Touchfunktionen är EXXTtreeeeeemt efterbliven. Sen hade xperian sin bakplåt som repades bara man andades på den, nästan alla xperior ute på annons har nån nötning på baksidan. Jag hoppas satio inte är lättrepad.
Vad är det som är så J*"#*# svårt?
Varför kan man inte göra en telefon där grejer funkar?
GLÖM SKRIVA SMS UTAN PENNAN. RIKTIGT JOBBIGT när man trycker på en bokstav och har man tur så tar kanppen först och främst sen får man ha tur igen för rätt ofta så är det inte den bokstaven man tryckt på som åker ini texten utan någon bredvid. Då får man sudda och sen prova igen..........aaaaaaaaaaaaaaaah.....
Det är väääldigt vågat av SE att göra ta bort knapparna och helt förlita sig på en ej fungerande touchfunktion.
Varför kan inte skärmen svara precis som musplattan på min laptop?
Varför måste man trycka 2-3 ggr på en och samma knapp för att luren ska reagera.
Jag har inte haft iphone men hört att touchfunktionen funkar bra.
Den är snygg som den och den är mycket lättare än min gamla xperia.
Kameran är grym. Kunde inte drömma om att ta kort i komplett mörker med xperians suddiga kamera.
Men menyerna är ologiska och SE gör det svårt för sig själv igen. ENKELHET SE det är 2009.
Jag vet inte riktigt hur dina händer ser ut, men mina är inte direkt små. Jag skriver iaf i runda svängar 120-130 sms om dagen och använder ALDRIG pennan, har liksom aldrig haft behovet av den efetrsom att skärmen reagerar väldigt bra och exakt. Antingen så har du fått en riktigt dåligt kilibrerad skärm eller så har du korvfingrar storlek falukorv som någon här skrev

Postad 07 november 2009 - 17:40
Meny -> Hjälpredor -> Mina program -> WebbpubliceringJag har heller inga problem att skriva på QWERTY-tangentbordet. Men ni som har det har väl sett att man kan ändra till tjock penna för inmatning va?
Nu har jag dock stött på ett problem som jag inte hittar lösningen på. När man tagit en bild kan man välja att skicka den till webben. Där finns från början PicasaWeb och Blogger samt alternativet att lägga till en ny tjänst. Det har jag gjort men vill nu ändra i den. Men jag hittar den ingen annanstans en genom att klicka på en bild och välja skicka till webben och där går den inte att ändra. Var någonstans går man in för att ändra i olika webpubliceringsalternativ för bilder? Väldigt tacksam för hjälp!
Där kan du ändra och lägga till bäst du vill!

Postad 07 november 2009 - 18:17
vart ändrar man det?
har lite problem med det jag med. men det beror mest på att funktionen är så att telefonen registrerar på vilken bokstav man släpper fingret från. ofta trycker jag rätt direkt men sen så slinter jag lite så blir det ngt annat.
skulle regga den bokstav man nuddar först.
Redigerat av john7612, 07 november 2009 - 18:37.
Postad 07 november 2009 - 21:04
Jag har inte köpt ngn Satio ännu men ska kanske typ önska mig en i julklapp

Min fråga, kan man ändra på startflikarna? Som det är nu så är det fem stycken bestående av:
favorite contacts, bookmarks, home, photos, shortcuts.
Jag antar att det inte går att konfigurera om stuket på dessa, men säg att man vill ha en flik med gps/maps istället för photos, går det att göra så? Eller ja en flik med vilken valfri applikation som helst?
Sen kan man ändra på bookmarks-fliken så att den triggar igång Opera Mini istället för den inbyggda browsern? Om inte och man bara vill använda Opera så är det ju tämligen värdelöst med bokmärkesfliken.
Det ska ju faktiskt va en smartphone det här så lite krav borde man ju kunna ställa

Postad 07 november 2009 - 23:33
Funkar kanon, har varit uppkopplad i över fyra timmar nu.
Får återkomma i morgon med inställningar.
Mvh Zeb från min Satio.
Väntar ivrigt på vilka inställningar du har!

Postad 08 november 2009 - 01:08
Jag vet inte riktigt hur dina händer ser ut, men mina är inte direkt små. Jag skriver iaf i runda svängar 120-130 sms om dagen och använder ALDRIG pennan, har liksom aldrig haft behovet av den eftersom att skärmen reagerar väldigt bra och exakt. Antingen så har du fått en riktigt dåligt kilibrerad skärm eller så har du korvfingrar storlek falukorv som någon här skrev
Sen att skärmen inte ens reagerar på tryck ibland.....det är också ett problem som jag aldrig märkt av :S Antingen så har du ett måndags-ex eller så passar touch helt enkelt inte dig och dina behov
Haha kul falukorvfingrar, 3 ggr nu i tråden. jättekul.
Varför hoppar man på användaren så fort denne tar upp ett fel?
Det är väl knappast någon hemlighet längre att det sitter "SE agenter" här i trådarna och för bövelen hoppas på bra försälningssiffror, men gör bättre telefoner istället för att gnälla på måndagsexemplar och korvfingrade-användare.
Jag säger inte att du är det bara för att jag råkade citera dig.
Nåväl.
som jag sa det här är inte första gången jag har en SE telefon med touchfunktion som är rejält kass.
Jag bor i göteborg, bor nån i närheten kan vi träffas upp så får ni se själva vad jag menar.
Vad är det som är svårt att förstå?
jag sitter nu på en hp laptop och skriver detta. På laptopen finns en musplatta. Den har jag aldrig haft några problem med, vare sig på denna laptopen eller på någon annan laptop. Bara för att ta ett exempel med vad jag menar när jag säger att touchfunktionen inte är "tight".
Drar jag upp & höger på musplattan så går muspekaren upp och höger men detta funkar inte på telefonen.
vad jag har förstått efter lite googlande så är skärmen på satio:n "resistiv" medans skärmar som finns i dyrare prylar och som reagerar så fort man rör dom kallas "kapacitiva".
hittade denna tråden:
https://www.flashbac...ad.php?t=854364
det är riktigt jobbigt att skriva sms. man får ingen flyt i skrivandet. Ett sms skrev man på 5 sek innan nu går det extremt långsamt pga alla feltryckningar. radera, tillbaka. hela tiden.
jag köpte denna för kameran och utséendet, inte för jag tycker om den outvecklade touchfunktionen.
Hade iphone släppt sitt storhetsvansinne med itunes och skitkameror i mobilerna hade jag bytt sida för länge sedan.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Citerar
http://www.idg.se/2....-ericsson-satio
Ibland gäller enkelklick, ibland dubbelklick, ibland scrollar du genom att dra fingret, ibland måste du ta hjälp av en scrollbar och så vidare.
Lite synd är det också att skärmen till skillnad från till exempel Iphone är resistiv, bygger på tryck och funkar bäst med pekpenna, då detta får telefonen att kännas segare än vad den faktiskt är.
Det går bättre efter att du använt det ett tag men inlärningströskeln är hög.
Redigerat av MaxXximilian, 08 november 2009 - 01:09.
Postad 08 november 2009 - 01:39
Postad 08 november 2009 - 02:05
Har forskat lite och det kan vara så att Satio inte har "riktig" pusm mail. Det verkar som att man är tvungen att sätta på "automatisk hämtning"(som funkar lite som det gjorde för- att det hämtar mail efter vissa intervall) för att det ska pushas fram något mail. Då försvinner ju liksom meningen lite med riktig push mail. Alltså att det kommer fram mail till din lur så fort det har landat i e-postservern. Visserligen är det ju lite störande att bli väckt av ett mail mitt i natten när man har riktig push men man vill ju ha valmöjligheten!
Jag kör med att den ska uppdatera eposten varje timma mellan 07 och 02 (det vill säga då jag mest troligt är vaken) och det fungerar utmärkt.. Vad som dock är viktigt är att välja en fast access-punkt som skall användas (jag har abonnemang ifrån "3" så därför väljer jag att det ska användas istället för till exempel mitt trådlösa nätverk hemma). Då fungerar det utmärkt men om man väljer en accesspunkt som bara finns tillgänglig ibland så vill den inte riktigt fungera, trots att man befinner sig i närheten av t.ex. sitt trådlösa nätverk. Dessa inställningar finns inne i settings och sen incoming och outgoing mail.
Som sagt, jag kör ju med tidsintervall, men vet inte hur det fungerar om man vill ha det uppkopplat 24/7.
Förresten en fråga när vi ändå snackar mail... Är det någon som vet om man kan aktivera så att så fort jag läser ett mail i telefonen så ska det markeras som läst även på epostservern (till exempel hotmail)? Just nu får jag gå in och läsa / markera mailen i telefonen och sen när jag kommer till en dator så stor det att det fortfarande finns nya mail (men i själva verket är det samma meddelanden som jag just markerat och läst i mobilen). Det är lite störigt även om det är petitesser, men tänkte om det finns en lösning så vore det grymt om ni kunde dela med er!
Postad 08 november 2009 - 07:45
om du vill ha så att mailen syns som lästa på servern tror ja att din mail måste stödja IMAP som till exempel Gmail gör.Jag kör med att den ska uppdatera eposten varje timma mellan 07 och 02 (det vill säga då jag mest troligt är vaken) och det fungerar utmärkt.. Vad som dock är viktigt är att välja en fast access-punkt som skall användas (jag har abonnemang ifrån "3" så därför väljer jag att det ska användas istället för till exempel mitt trådlösa nätverk hemma). Då fungerar det utmärkt men om man väljer en accesspunkt som bara finns tillgänglig ibland så vill den inte riktigt fungera, trots att man befinner sig i närheten av t.ex. sitt trådlösa nätverk. Dessa inställningar finns inne i settings och sen incoming och outgoing mail.
Som sagt, jag kör ju med tidsintervall, men vet inte hur det fungerar om man vill ha det uppkopplat 24/7.
Förresten en fråga när vi ändå snackar mail... Är det någon som vet om man kan aktivera så att så fort jag läser ett mail i telefonen så ska det markeras som läst även på epostservern (till exempel hotmail)? Just nu får jag gå in och läsa / markera mailen i telefonen och sen när jag kommer till en dator så stor det att det fortfarande finns nya mail (men i själva verket är det samma meddelanden som jag just markerat och läst i mobilen). Det är lite störigt även om det är petitesser, men tänkte om det finns en lösning så vore det grymt om ni kunde dela med er!
googlade på det om msn, o det enda ja hittade var att man måste ha ett betalkonto på MSN, men det hittade ja inte hur man reggade sig för, kanske inte ens finns längre, vad vet jag.
Postad 08 november 2009 - 09:25
Hur ändrar man så att namn visas på den som ringer inte bara nummer?
Postad 08 november 2009 - 09:44
Det där verkar vara ett symbian problem, jag hade samma problem med omnia HD.Har en liten fråga bara .
Hur ändrar man så att namn visas på den som ringer inte bara nummer?
Jag tror att det beror på hur man för in kontaktinfot.
Kan vara så att vid manuellt införd kontakt så fungerar det men för man över från annan telefon så fungerar det inte, bara en tanke...
Postad 08 november 2009 - 13:48
Förstår att en del kan tycka skärmen är annorlunda, för det är den. Det är en viss inlärningstid för användare som haft kapacitiv skärm.
Men att den skulle vara trög o använda och att sms skulle ta lång tid att skriva, förstår jag inte. MÅSTE vara något fel på dom lurarna som är så.
Och nej, jag jobbar inte för SE som agent eller liknande.
Jag, som många andra köpte nog Satio för kamerans skull, men jag är faktiskt väldigt överraskad över hur bra allting flyter på, i min Satio.
Sedan använder jag varken mail eller msn i min mobil, för det tycker jag räcker gott att kolla när jag är hemma, så dom problemen kan jag inte uttala mig om.
Redigerat av Z-man75, 08 november 2009 - 15:31.
Postad 08 november 2009 - 14:00
Postad 08 november 2009 - 17:37
Beställt en nu.
Hoppas den kommer i veckan
Borde den göra, om du inte beställt från någon annan planet!!

Postad 08 november 2009 - 18:07
Vi gör så här:
Ska jag köpa, ja eller nej och varför........
Bekväm snubbe, köp en åt mig istället så kan du fortsätta fundera

Skämtåsido, vill du ha en lur som är bäst på användarvänlighet alla kategorier --> iPhone
Om du vill ha en lur som har det bästa qwerty-tangentbordet --> Nokia e72
Bästa kamera --> Satio
Bästa allroundnalle --> n97/n97 mini (under förutsättning att senaste fw fixat buggar)
Själv kan jag tänka mig att skaffa Satio för att jag i så fall får en helt ok peknalle och digitalkamera till priset av
en iPhone (fast lite billigare). Satio är lätt att skriva på med sitt full-qwerty, annars inte så mkt mer märkvärdig än övriga symbian-apparater som t ex Nokia 5800. Kameraprylen är i mina ögon helt outstanding mot allt tidigare jag sett och det är därför som jag inte kan släppa tanken på en Satio

Postad 08 november 2009 - 18:27
Vi gör så här:
Ska jag köpa, ja eller nej och varför........
Köp!!

Jag har haft min nu i snart 2 veckor och är ruggigt nöjd! Det jag gillar är till att börja med designen, som jag tycker är bra mycket fräschare än övriga jämförbara telefoner. Den känns gedigen att hålla i och ger ett skönt kvalitetsintryck! Sedan är kameran kung! Att ta kort på fester och kunna lysa upp ett helt mörkt rum och få en bra bild är imponerande för att vara just en telefon. Sedan tycker jag att touch-känslan, vilket somliga klagar på, är över min förväntan! Att man behöver "dubbelklicka" ibland har jag absolut inga problem med, det är dessutom väldigt sällan det behövs. Men touchen när det gäller sms-skrivande tycker jag funkar finemang!
Som jämförelse har jag haft en HTC touch HD i några månader, som jag sålde nyligen. Det är en riktigt vassa telefon med, men jag hade inte alls samma glädje av den som med sation. Den var riktigt skön att surfa med då skärmen och upplösningen är i en klass för sig, men avsaknaden av en kamera blev för stor.
Med andra ord är jag mycket nöjd med min satio och kan varmt rekommendera den!
Postad 08 november 2009 - 18:31
Bekväm snubbe, köp en åt mig istället så kan du fortsätta fundera
..
Skämtåsido, vill du ha en lur som är bäst på användarvänlighet alla kategorier --> iPhone
Om du vill ha en lur som har det bästa qwerty-tangentbordet --> Nokia e72
Bästa kamera --> Satio
Bästa allroundnalle --> n97/n97 mini (under förutsättning att senaste fw fixat buggar)
Själv kan jag tänka mig att skaffa Satio för att jag i så fall får en helt ok peknalle och digitalkamera till priset av
en iPhone (fast lite billigare). Satio är lätt att skriva på med sitt full-qwerty, annars inte så mkt mer märkvärdig än övriga symbian-apparater som t ex Nokia 5800. Kameraprylen är i mina ögon helt outstanding mot allt tidigare jag sett och det är därför som jag inte kan släppa tanken på en Satio!
Skämt å sido, ska köpa Sation, ville bara ha lite reaktioner om luren.
Har en Nokia n79 nu och jag måste säga att det är nåt av det värsta jag varit med om, fram till dags dato har det kommit 4 uppdateringar av mjukvaran, den första är den enda som kommit till min telefon(produktkod).
Har fortfarande massa buggar och den är så seg så det liknar ingenting, dåliga bilder, inspelade filmer är inte ens att tänka på.
Tänkte jag skulle prova Nokia efter att alltid haft Ericsson, Sony Ericsson telefoner men det var ett dåligt byte.
iPhone är jag inte alls intresserad av så det blir Sation.....

Postad 08 november 2009 - 20:45
Postad 08 november 2009 - 23:35
Jag vet att det finns en Satio tråd men jag misstänker att jag får hjälp lite fortare med en ny tråd, med tanke på att den andra är på typ 500 sidor.
Mitt problem är att jag har installerat teman på mobilen som jag inte vill ha längre,men hittar ingen "delete" nånstans över huvudtaget. Hur gör man specifikt när man vill ta bort teman?
En annan sak jag undrar är, ifall det kan vara skadligt att installera program/teman som inte är kompatibla enligt mobilen?
Tack på förhand för svar!
Postad 09 november 2009 - 01:14
Svar från SE angående iSync
Då vi dessvärre inte har någon egen programvara för synkning mot just MAC-datorer, bortsett från de plugins som gör att iSync kan identifiera våra telefoner, kan vi tyvärr endast hänvisa dig till MAC-supporten för felsökning av synkroniseringen med din MAC-dator.
Om du misstänker telefonfel eller liknande ber vi dock att du direkt återkommer för felsökning av telefonen.
Har du ytterligare frågor eller funderingar, maila gärna tillbaka eller ring oss på 013-24 45 00.
Med vänliga hälsningar,
/Victor
Sony Ericsson Call Center
Låter ju inte så hoppfullt....
Nån som kan förklara hur man använder konverteraren för ngt så enkelt som valutaomvandling? Har läst allt mumbo-J i Hjälpen utan att fatta ett dugg....
Jag vill exvis ange 400 bath och få det överstat till sek
Hur fan gör man? Har trixat fram och åter....
Hugo
Postad 09 november 2009 - 01:45
Formaterar istället
Postad 09 november 2009 - 02:04
Jag startade om datorn och gjorde också en fabriksåterställning på telefonen men inte hjälpte det!
Känns som att felet ligget i telefonen då allt funkade o helt plötsligt slutade att funka...Testade att slänga i min andra mobil i samma usb och det var inte ingar problem så det är inte datorn som knasar.
Och nu fungerar det igen helt plötsligt..hm mjukvaruknas i telefonen gissar jag på.
..och nu började teman bråka igen för mej. Först växlar datum och profiltexten uppe i displayen och man kan inte gå in i menyn. Sedan när man startat om telefonen så funkar allt förutom att displayknapparna (inte dom "riktiga" tre längst ner på telefonen) inte finns. Funkar inte att byta tema och jag byte till "fingeranvändning"-tema men då syns inte knapparna längst upp men det går att trycka och få fram grejer. Skojsigt inte!
Det var visst en till här(eller på ett annat forum) som också hade fått fnatt på temat så jag gissar att det inte är unikt för min lur.
..och nu slutade datumet att visas i start-displayen. Jaha börjar luta åt ominstallation av firmwaren blä
Redigerat av star trek, 09 november 2009 - 03:43.
Postad 09 november 2009 - 07:43
Hursom så funkar det säkert som i Nokias lurar med symbian och då får man använda ett program för att installera eller avinstallera program/teman i telefonen. "Application installer/programhanterare" Antingen via datorn eller med telefonens inbyggda programhanterare. Minns inte exakt vart den låg men någonstans i menyerna skall den finnas. Är så luddigt att hitta i Symbian så man glömmer rätt fort. Bara att välja sen vad man vill avinstallera osv.
Vissa teman kanske kan vara skadliga, vet att jag testat en del som hängt telefonen och man hade mkt strul innan man fick bort dom igen men det brukar ordna sig tillslut. Ett gammalt trick är väl att försöka lägga dom på minneskortet för då kan man i värsta fall ta bort minneskortet från luren och radera i datorn utan att behöva installera om hela telefonen men jag vet inte hur det är med sation, om du kör med minneskort eller ej.
Men det är ganska enkelt när man väl hittar rätt meny

Postad 09 november 2009 - 08:43
Nån som kan förklara hur man använder konverteraren för ngt så enkelt som valutaomvandling? Har läst allt mumbo-J i Hjälpen utan att fatta ett dugg....
Jag vill exvis ange 400 bath och få det överstat till sek
Hur fan gör man? Har trixat fram och åter....
Hugo
Options -> Currency Rates -> Options -> Add/Rename Currency -> "Bath" eller vad du vill kalla den
Klicka på din nya/omdöpta "Bath" för att redigera den och skriv in hur många bath du får för en svensk krona (verkar vara ca 4.37) -> Done
På första skärmen ska första Unit vara Bath och den andra Home (eller tvärt om), sen är det bara att pilla in ett värde och så räknar han ut hur många kronor det blir.
Det var väl inte så svårt? Lyckades jag klura ut utan manual...

/Z!
Postad 09 november 2009 - 09:01
Frågan jag har är om Satios påminner om nokias S60 v3. För jag hatar s60v3 då den är så förbannat förvirrande. Exempelvis att man har olika knappar för välj/ok beroende om man skall välja något i olika program.
Sedan så undrar jag om den är bra och surfa med. Klarar den av alla websidor?
Hur är wlan:et Kan man ha den på så den väljer den automatisk när man kommer hem istället för 3g eller måste man söka och koppla upp själv.
Postad 09 november 2009 - 10:09
Om man skall skapa ett sms/mms i Sation och skall välja kontakt(er) att skicka till.
räcker det med att påbörja namnet i "till" fältet så fyller den på eftersom utifrån det antal tecken man anger?
I äldre SE telefoner så brukar det finnas en lista med de senaste kontakterna o skall man ange en annan än dessa måste man gå in i kontaktboken (knöligt). Är det som jag vill så skall det vara bara att ange några tecken o hamna bland de man vill välja ifrån.
Postad 09 november 2009 - 10:42
Postad 09 november 2009 - 10:42
Fråga:
Om man skall skapa ett sms/mms i Sation och skall välja kontakt(er) att skicka till.
räcker det med att påbörja namnet i "till" fältet så fyller den på eftersom utifrån det antal tecken man anger?
Japp, du kan t.ex skriva in "mat" som mottagare och sen skriva klart ditt SMS - sen när du trycker på skicka så får du en lista på alla kontakter som börjar på "mat", så är det bara att bocka i rätt mottagare där.
Postad 09 november 2009 - 11:01
Jag älskar den funktionen... Har aldrig varit lättare att sms:a...Japp, du kan t.ex skriva in "mat" som mottagare och sen skriva klart ditt SMS - sen när du trycker på skicka så får du en lista på alla kontakter som börjar på "mat", så är det bara att bocka i rätt mottagare där.
Postad 09 november 2009 - 11:33
Japp, du kan t.ex skriva in "mat" som mottagare och sen skriva klart ditt SMS - sen när du trycker på skicka så får du en lista på alla kontakter som börjar på "mat", så är det bara att bocka i rätt mottagare där.
Låter kanoners. Jag har SE modeller från antiken resp. sen-antiken

Postad 09 november 2009 - 11:41
Postad 09 november 2009 - 11:55
Även fast jag är 1000% säker att jag matat in rätt så får jag felet "Username and password do not match"...
Jag skickade in ett ärende till SE men de sa bara att "vi har testat och det funkar".
Kan det vara så att det är mitt lösenord den inte pallar med? Har nämligen ett "specialtecken" i för högre säkerhet.
/Zeb!
Jag har inte heller några problem att skriva sms, använder själv T9 som om det vore en knapptelefon. Däremot är smsdelen full av buggar och jag tänkte ta mig tid någon dag och lista alla små buggar jag har hittat i systemet, speciellt sådana buggar som inte förekommer på min Nokia 5800 med samma operativsystem...
Skulle vara intressant..
Enda buggen jag kommer på rätt av är att när ett ord inte finns så föreslår den ett liknande ord och så får jag bokstavera, bara det att när jag bokstaverat klart så ligger både mitt ord + det gamla (föreslagna) kvar i SMS'et.
/Z!
Postad 09 november 2009 - 12:34
GSMarena skriver : "A flat data fee is recommended but 1MB of data should get you about 600km of navigation." .. det här låter otroligt, kan det verkligen stämma? är det så lite data på kartorna som laddas ner.
Vetefan, är det någon som lyckats installera Ovi Maps på Satio och får det att fungera hyggligt, dvs att få gps-fix och även att kunna söka på adresser offline?
Google Maps är bara nono då det slurpar datatrafik och det där andra Wisepilot eller vad det heter vill ju bara gå online hela tiden så det vill jag inte heller använda mig av.
Postad 09 november 2009 - 12:56
Ha jag rätt om jag säger att medlevererade GPS tjänsten kräver ständig uppkoppling för att fungera då
kartor inte går att lagra lokalt. Således har denna tjänst begränsat värde då det kostar ordentligt att använda den , och ruinerande dyrt utomlands.
Går det att installera alternativ för att slippa datatrafiken?
Postad 09 november 2009 - 13:03
Satio o GPS:
Ha jag rätt om jag säger att medlevererade GPS tjänsten kräver ständig uppkoppling för att fungera då
kartor inte går att lagra lokalt. Således har denna tjänst begränsat värde då det kostar ordentligt att använda den , och ruinerande dyrt utomlands.
Går det att installera alternativ för att slippa datatrafiken?
Precis vad jag också undrar, vore bra om man kan ladda ner ovi/nokia maps, symbian som symbian liksom

Sen så finns det andra alternativ som t ex trekbuddy och mgmaps (där man kan vara offline) men där går det inte att söka offline på adresser, ngt som ju annars fungerar i nokia maps.
Postad 09 november 2009 - 13:12
Precis vad jag också undrar, vore bra om man kan ladda ner ovi/nokia maps, symbian som symbian liksom
..
Sen så finns det andra alternativ som t ex trekbuddy och mgmaps (där man kan vara offline) men där går det inte att söka offline på adresser, ngt som ju annars fungerar i nokia maps.
Garmin XT kanske kan vara nåt?
Har den själv och den funkar utmärkt (det lilla jag har testat)
http://www8.garmin.c...e/garminmobile/
Postad 09 november 2009 - 13:13
Garmin XT kanske kan vara nåt?
Har den själv och den funkar utmärkt (det lilla jag har testat)
http://www8.garmin.c...e/garminmobile/
Okej, men får man ett separat minneskort då eller är det bara till att betala och ladda ner till telefonens egna minneskort alt. telefonminne? Håller Garmin på och fjantar runt och vill göra uppdateringar i tid och otid eller kan man bestämma det själv?
Redigerat av grabbengrus, 09 november 2009 - 13:14.
Postad 09 november 2009 - 13:19
Okej, men får man ett separat minneskort då eller är det bara till att betala och ladda ner till telefonens egna minneskort alt. telefonminne? Håller Garmin på och fjantar runt och vill göra uppdateringar i tid och otid eller kan man bestämma det själv?
Ja köper du programmet (som alla säkert gör) så får du det på ett minneskort.
Det tar liksom bort vitsen med det hela så jag har i alla fall fört över det till orginal minneskortet.
Och uppdateringar har inte jag sett till några i alla fall.
Programmet går bara online om du verkligen vill det (För att hämta info om trafik och sånt)
Postad 09 november 2009 - 13:23
Ja köper du programmet (som alla säkert gör) så får du det på ett minneskort.
Det tar liksom bort vitsen med det hela så jag har i alla fall fört över det till orginal minneskortet.
Och uppdateringar har inte jag sett till några i alla fall.
Programmet går bara online om du verkligen vill det (För att hämta info om trafik och sånt)
Okej, så då går det alltså att kopiera över det till telefonens minneskort så att det inte är låst till det minneskort man får från Garmin? Det blir inte licensstrul ifall man gör så?
I så fall borde man ju kunna föra över det där till flera enheter och det brukar väl inte sådana där företag vilja då de inte vill att man ska kopiera deras programvara osv?
Postad 09 november 2009 - 13:27
Okej, så då går det alltså att kopiera över det till telefonens minneskort så att det inte är låst till det minneskort man får från Garmin? Det blir inte licensstrul ifall man gör så?
I så fall borde man ju kunna föra över det där till flera enheter och det brukar väl inte sådana där företag vilja då de inte vill att man ska kopiera deras programvara osv?
Jo det finns sätt att göra det på.
Tillåtet? Mycket tveksamt
Postad 09 november 2009 - 13:33
Jo det finns sätt att göra det på.
Tillåtet? Mycket tveksamt
ok, förstår

Redigerat av grabbengrus, 09 november 2009 - 13:35.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar