* Officiell Tråd - HTC Hero *
HTC Hero 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(166)
|
Inga priser |
åäö i e-postmeddelanden (2 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 29 August 2009 - 17:02
Postad 29 August 2009 - 21:34
Ja man får ÅÄÖ om man laddar hem scandinavian keyboard. Ang. ordlista så vet jag inte då jag inte använder det. Har haft min i tre dar nu & har såå kul, lite svårt att bli vän med tangentbordet men det blir lättare för var dag.tja! Har en fråga. Kan man få svenskt tangentbord med å,ä,ö och svensk ordlista? I så fall fungerar detta bra och kan man lägga dit egna ord?
Skriver detta på min nya leksak: -)
Postad 30 August 2009 - 04:19
Hej hej
Jag är sugen på en Hero men undrar några saker som jag inte kan hitta info om. Nån som har en kanske kan bidra med svar?
- Är den som tidigare HTC:er att alarm inte funkar om man stänger av telefonen?
- Kan man välja att förbjuda den att skicka/ta emot data via mobilnätet? Jag tänker att man vill snåla på dataöverföring ibland men ändå ha igång widgets som kan få börja kommunicera om man kommer åt ett wlan.
- Stämmer det att man måste roota den för att få filöverföring via blåtand att fungera? Och innebär det verkligen att garantin ryker?
Jag är dessutom lite sugen på att utveckla en egen androidapplikation.
Är det någon som har testat att skriva något eget program och använda Heron som target? Funkar det bra? Ställer det några särskilda krav?
Tack på förhand
Jag är ny med HTC och Android. Men roota för mig låter samma som jailbreak är för iPhone. Vilket bryter garantin. Jag har sett apps på market för fildelning genom bluetooth. Dock inte testat det.
Postad 30 August 2009 - 10:03
Har en Hero och har några funderingar:
Tidsstämplar, jag vill se tider i "call history" och meddelandelistan, när samtalen ringdes och när meddelanden togs emot, går inte detta?!
Någon som vet om det finns någon Golf-app för hero/android?
Postad 30 August 2009 - 10:03
Tänkte införskaffa mig en extra laddare (ac adapter) till min Hero som är påväg, för att använda på jobbet...
Skulle vara snällt om någon har lust att kika på orginalladdaren, vad har den för beteckning/namn?
(Vill gärna beställa en likadan som den som medföljer mobilen)
Tacksam för svar.
Postad 30 August 2009 - 10:20
Annars kan du använda en mini-USB-kabel om du har en sån, du vet - den där standardkabeln som medföljer de flesta prylar idag som kameror, MP3-spelare osv.Hej!
Tänkte införskaffa mig en extra laddare (ac adapter) till min Hero som är påväg, för att använda på jobbet...
Skulle vara snällt om någon har lust att kika på orginalladdaren, vad har den för beteckning/namn?
(Vill gärna beställa en likadan som den som medföljer mobilen)
Tacksam för svar.
Postad 30 August 2009 - 11:08
Är väl en sådan som följer med va?Annars kan du använda en mini-USB-kabel om du har en sån
Postad 30 August 2009 - 11:22
Tänkte beställa en Hero idag så kan någon svara på om den har svensk ordlista och om man kan lägga till egna ord? Frästen finns å,ä,ö med i själva qwerty:t eller måste man gå till symboler eller liknande för att få fram dem? har jag förstått rätt om scandinavian keyboard byter ut original keyboaredt helt. Om det är så finns det inget annat sätt att skriva med svensk ordlista och åäö i original tangentbordet?tja! Har en fråga. Kan man få svenskt tangentbord med å,ä,ö och svensk ordlista? I så fall fungerar detta bra och kan man lägga dit egna ord?
Redigerat av Unregisterede3890fb0, 30 August 2009 - 11:53.
Postad 30 August 2009 - 12:45
Det går att skriva åäö även utan att man installerar scandinavian keyboard-applikationen. Man håller in a respektive o så dyker en list upp med ytterligare några tecken, däribland åäö.Tänkte beställa en Hero idag så kan någon svara på om den har svensk ordlista och om man kan lägga till egna ord? Frästen finns å,ä,ö med i själva qwerty:t eller måste man gå till symboler eller liknande för att få fram dem? har jag förstått rätt om scandinavian keyboard byter ut original keyboaredt helt. Om det är så finns det inget annat sätt att skriva med svensk ordlista och åäö i original tangentbordet?
Postad 30 August 2009 - 13:01
Annars kan du använda en mini-USB-kabel om du har en sån, du vet - den där standardkabeln som medföljer de flesta prylar idag som kameror, MP3-spelare osv.
Jo, jag känner till kabeln. Men då krävs väl att man laddar via en anslutning till t.ex. datorn?
Jag vill gärna ladda via eluttaget, och då bör man ju ha en AC adapter.
Följer det inte med en sådan? (Om det gör det skulle jag vara tacksam om någon kunde kolla upp modellnr. )
Postad 30 August 2009 - 13:07
Japp det följer med en vägguttags-adapter/laddare också. Man använder USB-sladden som följer med men trycker in USB-kontakten i den dosa man stoppar i vägguttaget. På delen man stoppar i vägguttaget står det Model: TC P300.Jo, jag känner till kabeln. Men då krävs väl att man laddar via en anslutning till t.ex. datorn?
Jag vill gärna ladda via eluttaget, och då bör man ju ha en AC adapter.
Följer det inte med en sådan? (Om det gör det skulle jag vara tacksam om någon kunde kolla upp modellnr. )
Säg till om du hittar den billig med/utan USB-sladd. Skulle kunna tänka mig att köpa en till om den finns billig någonstans.
Postad 30 August 2009 - 13:40
Köp en valfri usbladdare, kostar inte många kronor o finns nästan överalltJapp det följer med en vägguttags-adapter/laddare också. Man använder USB-sladden som följer med men trycker in USB-kontakten i den dosa man stoppar i vägguttaget. På delen man stoppar i vägguttaget står det Model: TC P300.
Säg till om du hittar den billig med/utan USB-sladd. Skulle kunna tänka mig att köpa en till om den finns billig någonstans.
Postad 30 August 2009 - 13:53
Haha, ja så klart. Ibland är det bra om man tänker efter.Köp en valfri usbladdare, kostar inte många kronor o finns nästan överallt
Postad 30 August 2009 - 14:21
Hittar ingen av dom live i Örebro heller.
Det som talar för den vita är väl att den är teflon-behandlad. Men om detta endast är till för att hålla smutsen borta så kan jag tänka att smutsen inte syns lika väl på den bruna ändå. Men är teflon-behandlingen bra för något annat också? Typ mot repor eller så?
Ni som har kännt på båda, är det någon skillnad?
Ingen som har lust att lägga upp lite sjyssta bilder på den bruna?
Postad 30 August 2009 - 14:53
Vanlig laddare till HTC
http://www.clasohlso...x?artnr=36-3516
Till bilen
http://www.clasohlso...x?artnr=36-3517
Om du har en lös kabel redan så kan du ju köpa en adapter..
Till vägguttag
http://www.clasohlso...x?artnr=38-1893
Till bilen
http://www.clasohlso...x?artnr=38-2349
Butikerna hittar du här.
http://www.clasohlso....aspx?id=327744
//N
Edit: Kan inte räkna verkar det som, hade först skrivit tre produkter fast det var fyra, nu står det fyra
Redigerat av Nicoras99, 30 August 2009 - 14:57.
Postad 30 August 2009 - 14:56
Jag tycker det är supersvårt att fatta beslut om vilken färg jag ska välja.
Det som talar för den vita är väl att den är teflon-behandlad. Men om detta endast är till för att hålla smutsen borta så kan jag tänka att smutsen inte syns lika väl på den bruna ändå. Men är teflon-behandlingen bra för något annat också? Typ mot repor eller så?
För några veckor sedan var jag i Örebro, det fanns brun Hero på Telia-butiken ute vid Mariebergs köpcentrum. Dom hade den dock bara i kartong i ett stängt skåp, men jag fick ändå känna och klämma på den, dock påslagen
//N
Edit: Såklart ska det stå inte påslagen, telefon jag fick känna på var avslagen
Redigerat av Nicoras99, 30 August 2009 - 20:15.
Postad 30 August 2009 - 15:37
För några veckor sedan var jag i Örebro, det fanns brun Hero på Telia-butiken ute vid Mariebergs köpcentrum. Dom hade den dock bara i kartong i ett stängt skåp, men jag fick ändå känna och klämma på den, dock påslagen
//N
Okej, jag var där för ett tag sedan men då hade dom den inte. Skall åka dit och kolla igen då.
Tack för tipset.
Postad 30 August 2009 - 17:26
Hej,
Har en Hero och har några funderingar:
Tidsstämplar, jag vill se tider i "call history" och meddelandelistan, när samtalen ringdes och när meddelanden togs emot, går inte detta?!
Någon som vet om det finns någon Golf-app för hero/android?
Postad 30 August 2009 - 18:22
Teflonbehandlingens syfte är att den ska vara lätt att torka av, att smutsen ska släppa.Jag tycker det är supersvårt att fatta beslut om vilken färg jag ska välja.
Min är brun men du måste själv se dem och välja, oerhört olika vilken folk föredrar.
Bildgoggla, finns en del riltigt bra bilder på båda färgerna. Den bruna har varit svårare att få tag på medan den vita varit god tillgång på.
Postad 30 August 2009 - 18:24
Dags att testa att ladda upp några bilder till galleriet. Säg till om ni saknar någon vinkel/inzoomning på någon detalj.Ingen som har lust att lägga upp lite sjyssta bilder på den bruna?
Några bilder på en brun HTC Hero
Heron är mer användarcentrerad så samtalslistan är, som jag ser det inte lika översiktligt som på vissa andra telefoner. Man ser de senaste samtal man gjort. Sen kan man gå in under respektive kontakt och där se en mer detaljerad lista på samtalen (och meddelanden, till den personen) där det anges när och hur långt samtal man ringt.Någon måste väl ha svar på detta? Känns som ganska självklara funktioner men hittar inga tider på samtal/meddelanden i Heron.
Går man däremot in under Messages (sms/mms-applikationen) så ser man en sammanställning över meddelandena men det ser ut som man bara ser vilket datum de skickades/togs emot, inte vilken tidpunkt.
Men som vanligt finns det en uppsjö av applikationer för kontakter och meddelanden så är man inte nöjd med standard-applikationerna kan man alltid byta ut dem mot något alternativ.
Postad 30 August 2009 - 19:01
Postad 30 August 2009 - 23:24
Postad 31 August 2009 - 01:49
Ironi men lite ligger det nog i det... Jag har skitkul men svär ibland, sonen kör 3GS & det ser ut att gå lite smidigare men ack så tråkigt.
Nu inväntar jag den nya mjukvaran som HTC enligt uppgift ska släppa inom kort, ska bl.a. få bukt med lagget som enligt mig är lite irriterande men går att leva med. Vad jag märkt är att den behövt en omstart om dan hittills, den går i & för sig på högtryck & jag vet att sådant här brukar lugna sig när jag lugnat mig & börja använda den lite sparsammare.
Det som irriterar mig mest är kameran. Jag brukar inte bry mig om mobilkameror utan väljer min DSLR eller kompakt i stället men nu var detta intressant för att snabbt lägga in hyfsade bilder på facebook. Döm om min förvåning när jag upptäcker att skärpan inte går att låsa för att sedan komponera om, snälla någon, säg att jag missat nåt!!! Ser dock ingen möjlighet & en kamera som förutsätter att huvudmotivet som jag vill ha i skärpa ska vara i centrum av bilden är för mig näst intill värdelös... Mycket konstigt då jag aldrig stött på en mobilkamera under de sista fem åren som man inte kan låsa skärpan på genom att trycka ned avtrycket till hälften... Som sagt, har jag missat nåt eller är det så här illa?
Kalendern är crap & jag har ännu inte hittat nån annan app med en fin veckoöversikt & detta är tråkigt då HTC Magic enligt forumtrådar hade en mycket bättre kalender.
Kontaktappen har jag inte blivit vän med, mycket jobbig. Någon som vet nån bättre?
Överlag så är Hero bökig i vissa lägen. Min P1i var en barnlek att skicka mms med, med Hero så tar det mycket längre tid, allra mest om jag ska skicka till många. Hur ändrar jag visningstid på MMS:en? Verkar inte gå utan blir 5 sekunder vilket är för kort om man skrivit en del text. På min P1i så ändrade man tiden supersnabbt, 10 - 25 sek blir bäst beroende på textmängd men 5 är för lite i alla lägen. Kan ha missat nåt men tror inte det, hoppas dock det...
Låter väl negativ nu känner jag... Jag har för övrigt sanslöst roligt med denna & börjar vänja mig. Ok, tangentbordet känns fortfarande bökigt då jag hade fått upp farten bra på p1i:s speciella keyboard. Det tar sig dock så vi får se.
Eftersom jag inte använt 3gs så vet jag inte riktigt hur man ska jämföra dem, ja inte annat än de spaltmetrar jag läst då, men sonen som är en tyngre användare än mig verkar överlag ha mindre småbuggar. Känns även som att appsen till iphone rent generellt verkar hålla lite högre klass, inte lika mycket skit alltså för skit finns det i massor & det gäller att sålla bort skräpet för att hitta guldkornen & det kräver arbete & kan ta en stund.
Ska erkänna att jag blev riktigt förbannad när jag upptäckte att skärpan på kameran inte gick att låsa, sa i ett svagt ögonblick att jag nog borde köpt 3gs som man t.o.m. med fingret kan låsa skärpan var som helst på skärmen men jag sansade mig & insåg att jag nog får släppa kamerabiten & ha kul med resten i stället.
Låter ju jättejobbigt detta men för övrigt så är den är kul på ett sätt som inte riktigt går att ta på, den e bara skitläcker!
Jag återkommer när jag uppdaterat min & hittat de rätta appsen.
Redigerat av Unregistered29af8ed6, 31 August 2009 - 01:52.
Postad 31 August 2009 - 06:28
Installera androids originalkalender?Kalendern är crap & jag har ännu inte hittat nån annan app med en fin veckoöversikt & detta är tråkigt då HTC Magic enligt forumtrådar hade en mycket bättre kalender.
Funkar kanon på Hero
http://forum.xda-dev...amp;postcount=4
Postad 31 August 2009 - 06:38
Haft den i snart fem dagar nu & insett att om man vill ha det lite lättsammare med denna typ av smartphone så ska man köpa Iphone, kan man ta lite fler buggar, lite lagg & lite småmissar men vill ha jävligt kul så köper man Hero
![]()
+ mer text
Använder du Taskpanel eller Taskkiller för att stänga ned applikationer emellanåt?, Jag har för vana att stänga ner sånt som tar mycket minne, t.ex. browser etc. Och min Hero känns inte alls seg och jag har aldrig behövt boota om den.
Enda grejen som stör mig är att jag börjat höra brus i bakgrunden när jag pratar med någon. Vet inte om jag ska gå tillbaka till telia med den pga detta. Det låter som när man har maxvolym på högtalaren typ.
Är inte ute efter någon annan telefon men det hade varit gott om man kunde få en Hero utan brus=)
Postad 31 August 2009 - 07:17
Dags att testa att ladda upp några bilder till galleriet. Säg till om ni saknar någon vinkel/inzoomning på någon detalj.
Några bilder på en brun HTC Hero
Tack för bilderna. Hade nästan bestämt mig för den vita men nu är jag tillbaka på ruta ett igen
Måste försöka hitta båda färgerna i någon butik så jag kan jämföra live.
Är alla nöjda med sin Hero nu eller är det någon som redan gett upp?
Postad 31 August 2009 - 08:26
Postad 31 August 2009 - 08:46
Har läst om detta & ska kika!Installera androids originalkalender?
Funkar kanon på Hero
http://forum.xda-dev...amp;postcount=4
Postad 31 August 2009 - 08:55
Använder du Taskpanel eller Taskkiller för att stänga ned applikationer emellanåt?, Jag har för vana att stänga ner sånt som tar mycket minne, t.ex. browser etc. Och min Hero känns inte alls seg och jag har aldrig behövt boota om den.
Enda grejen som stör mig är att jag börjat höra brus i bakgrunden när jag pratar med någon. Vet inte om jag ska gå tillbaka till telia med den pga detta. Det låter som när man har maxvolym på högtalaren typ.
Är inte ute efter någon annan telefon men det hade varit gott om man kunde få en Hero utan brus=)
Använder Advanced task killer & gör som du men samtidigt så är det ganska så mkt som jag vill ha igång för att snabbt ha access till det. Exempelvis browser har jag faktiskt alltid igång för att snabbt komma åt facebook men jag ska testa att stänga den & se hur det blir. Ang. facebook så vill jag ha en bra facebook app, kör nu Babbler Lite som påstås vara bäst men den är seg som deg & allmänt underlig, går snabbare i browsern.
Jag har testat en Hero till en del & den känns som min & jag ska inte säga att dom är direkt sega men jämfört med sonens 3gs så laggar det en del & väntetiden för vissa apps är sega. Ang 3gs så ska man ju dock tänka på att den inte har multitask som hero så en direkt jämförelse där i snabbhet är ju lite svår.
Brus hör jag inte men det beror mest på min dåliga hörsel, ljudkvaliten & nivån är jag annars extremt nöjd med.
EDIT: Ang. taskpanels. Jag vill ha en enkel sådan typ den jag har men man ska kunna välja de program som alltid ska vara igång & vilka som ska stängas, rensningen ska kunna ske med en enkel knapptryckning från en liten widget eller på annat simpelt sätt utan att behöva öppna nåt. Den jag har nu är typ så men programmet måste startas & är lite segt, dessutom så känns det som att det ofta glömt bort vad jag markerat, inte riktigt pålitligt.
Redigerat av Unregistered29af8ed6, 31 August 2009 - 09:05.
Postad 31 August 2009 - 09:15
Fungerar den bra? drar den mycket resurser, för jag antar att den måste ligga igång hela tiden för att fungera?
Postad 31 August 2009 - 11:01
Använder Advanced task killer & gör som du men samtidigt så är det ganska så mkt som jag vill ha igång för att snabbt ha access till det. Exempelvis browser har jag faktiskt alltid igång för att snabbt komma åt facebook men jag ska testa att stänga den & se hur det blir. Ang. facebook så vill jag ha en bra facebook app, kör nu Babbler Lite som påstås vara bäst men den är seg som deg & allmänt underlig, går snabbare i browsern.
Jag har testat en Hero till en del & den känns som min & jag ska inte säga att dom är direkt sega men jämfört med sonens 3gs så laggar det en del & väntetiden för vissa apps är sega. Ang 3gs så ska man ju dock tänka på att den inte har multitask som hero så en direkt jämförelse där i snabbhet är ju lite svår.
Brus hör jag inte men det beror mest på min dåliga hörsel, ljudkvaliten & nivån är jag annars extremt nöjd med.
EDIT: Ang. taskpanels. Jag vill ha en enkel sådan typ den jag har men man ska kunna välja de program som alltid ska vara igång & vilka som ska stängas, rensningen ska kunna ske med en enkel knapptryckning från en liten widget eller på annat simpelt sätt utan att behöva öppna nåt. Den jag har nu är typ så men programmet måste startas & är lite segt, dessutom så känns det som att det ofta glömt bort vad jag markerat, inte riktigt pålitligt.
Prova advance taskkiller, den går den funktionen du eftersträvar. Att bocka i program som ska stängas och den kommer ihåg dina val.
Postad 31 August 2009 - 11:13
Då jag gärna vill börja leka med Heron, ladda ner lite nya applikationer etc så fort den kommer och inte behöva vänta på kortet har jag några frågor som nån kanske kan besvara:
* Alla nya applikationer, spel etc som laddas ner läggs väl på minnes kortet eller? Eller sparas det på telefonens interna minne?
* Om det nu sparas på minnes kortet, kan jag då när det nya minnet kommer enkelt flytta över all data från det minneskort som följer med till det nya och allt funkar som vanligt i alla fall? Alltså att allt ligger på samma ställe på nya kortet och inga sökvägar har ändrats och så.
* En annan fråga som inte hör till minneskortet. Alla kontakter med tillhörande nummer etc man har på gamla mobilen, i mitt fall en W810, finns det nåt bra sätt att föra över dom eller blir det till att knappa in på nytt?
Mvh
/ En snart nybliven Hero-ägare.
Postad 31 August 2009 - 13:37
När det kommer till nummer så kan du i kontaktboken välja "Mer" i menyn antagligen och sedan där välja SIM-kontakter eller SIM avancerat eller liknande. Där kan du välja att kopiera alla kontakter till SIM kortet. Sedan kopierar du alla nummer till nya telefonen.
Redigerat av gnutt, 31 August 2009 - 14:02.
Postad 31 August 2009 - 13:43
Jag funderar på KINGSTON MICROSDHC 8 GB, 199kr.
http://www.dustinhom...5010165555.aspx
Redigerat av Ekka, 31 August 2009 - 13:52.
Postad 31 August 2009 - 13:44
Alternativt synkar du din W810 mot en dator och från valfritt program (t ex outlook) kan du exportera till .csv-fil. Den kan du sen importera i gmails kontakter. Då blir alla kontakter dessutom google-kontakter automatiskt som hålls up to date mellan din Hero och gmail-konto om du så önskar. Om man importerar kontakterna från .csv-filen i Heron med något kontatkimportprogram är det inte säkert att de blir google-kontakter som jag förstår att de måste vara för att kunna synkas tillbaka till ditt gmail-konto.* En annan fråga som inte hör till minneskortet. Alla kontakter med tillhörande nummer etc man har på gamla mobilen, i mitt fall en W810, finns det nåt bra sätt att föra över dom eller blir det till att knappa in på nytt?
Det är möjligt att det finns importprogram som garanterar att kontakterna du importerar blir google-kontakter, isåfall är det en enklare väg.
Postad 31 August 2009 - 13:58
Alternativt synkar du din W810 mot en dator och från valfritt program (t ex outlook) kan du exportera till .csv-fil. Den kan du sen importera i gmails kontakter. Då blir alla kontakter dessutom google-kontakter automatiskt som hålls up to date mellan din Hero och gmail-konto om du så önskar. Om man importerar kontakterna från .csv-filen i Heron med något kontatkimportprogram är det inte säkert att de blir google-kontakter som jag förstår att de måste vara för att kunna synkas tillbaka till ditt gmail-konto.
Det är möjligt att det finns importprogram som garanterar att kontakterna du importerar blir google-kontakter, isåfall är det en enklare väg.
En annan smart metod är att använda SE's inbyggda synkfunktion mot google. Jag har själv gjort det med min k810i i förberedande syfte - får min hero vilken dag som helst - och den syncade snyggt precis all info för alla kontakter. Sök på SyncML i den här tråden så hittar du länkar till googles hjälpsidor.
Fördelen med denna metod över att kopiera till SIM-kortet är att SIM-korten (iaf de jag har) inte klarar av att hålla alla eventuella uppgifter man har för en kontakt, tex långa namn, bostadsadresser mm utan man tappar den infon om man går "SIM-kortsvägen".
Postad 31 August 2009 - 15:01
* En annan fråga som inte hör till minneskortet. Alla kontakter med tillhörande nummer etc man har på gamla mobilen, i mitt fall en W810, finns det nåt bra sätt att föra över dom eller blir det till att knappa in på nytt?
Mvh
/ En snart nybliven Hero-ägare.
Jag skickade bara över hela telefon boken till datorn via blåtand, en .csv fil och sen importerade in .csv filen till mina kontakter i Gmail. Och synckade Hjälten mot Gmail..
(Lyckades dock inte skicka "tillbaka" .csv filen från datorn till Hero'n, där av den krångliga vägen)
//Nybliven Hero ägare sedan igår ;-)
Postad 31 August 2009 - 15:07
Det sköter Hero:n själv. Gå in under Settings->Data Synchronization och välj Google. Där klickar du i Contacts så kommer telefonen hämta ner kontakterna från ditt gmail-konto.(Lyckades dock inte skicka "tillbaka" .csv filen från datorn till Hero'n, där av den krångliga vägen)
Postad 31 August 2009 - 15:59
Det är den jag använder men drömmen vore en widget, en knapp kopplat till ett sådant program så att man med ett klick kunde rensa. Tycker dessutom att det buggar, tappar ibland markeringarna och ibland måste man trycka flera ggr för att rensa, trögt att starta också.Prova advance taskkiller, den går den funktionen du eftersträvar. Att bocka i program som ska stängas och den kommer ihåg dina val.
Testar nu advanced task manager. Mycket rappare i funktion men tyvärr så verkar det inte komma ihåg markeringarna och då faller det bort, eller kanske jag missat nåt?
Postad 31 August 2009 - 16:32
jag beställde screen-skydd från katshing.se och ångra lite att jag inte köpte allt där ifrån. Då hade jag haft den i handen nu
Postad 31 August 2009 - 16:40
Det finns ju faktiskt en tanke med att systemet är programmerat som det är och just resurshanteringen och hur Android cachar apps och processer är en av styrkorna med OSet.
Jag har låtit Android sköta sig helt självt nu i ett par dagar och känner att det flyter klart bättre.
Finns också en tråd om detta på xda:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=548153
Postad 31 August 2009 - 18:53
Ja då är jag inte ensam om att tycka detjag tycker den vita ser så plastig och billig ut!.
Ja nu var det utrett
Postad 31 August 2009 - 18:57
Oj oj oj! Tanken har faktiskt slagit mig senast idag, ska läsa tråden & testa & se...Till alla er som håller på och dödar processer och apps med program som TasKiller etc. men fortfarande upplever Heron som laggig och seg: prova att låta Android sköta resurshanteringen.
Det finns ju faktiskt en tanke med att systemet är programmerat som det är och just resurshanteringen och hur Android cachar apps och processer är en av styrkorna med OSet.
Jag har låtit Android sköta sig helt självt nu i ett par dagar och känner att det flyter klart bättre.
Finns också en tråd om detta på xda:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=548153
Är ju van symbian UIQ, först i SE P900 & den krävde att man rensade friskt emellanåt medan min P1i klarade nästan hur många apps som helst. Symbian ska ju också självrensa men det funkade inte så bra i P900...
Postad 31 August 2009 - 21:19
Edit: Kan kanske leva utan detta. Är det något annat som saknas enligt er? Som man annars kanske tar för givet. Är lite sugen på en N86'a också, men Android har ju lovordats så mycket så man kan ju inte låta bli att vara sugen.
Edit 2: Är hela gränssnittet på Engelska?
Redigerat av LinusNilsson, 31 August 2009 - 21:27.
Postad 31 August 2009 - 21:24
Äh vafan, FM-radio är ett måste för min del. Det var ju ###### synd att denna saknade det!
Fast man jobbar på att fixa det till android dock, så håll ut. WunderRadio och SR är på G.
Postad 31 August 2009 - 21:27
Postad 31 August 2009 - 21:28
Oj oj oj! Tanken har faktiskt slagit mig senast idag, ska läsa tråden & testa & se...
Är ju van symbian UIQ, först i SE P900 & den krävde att man rensade friskt emellanåt medan min P1i klarade nästan hur många apps som helst. Symbian ska ju också självrensa men det funkade inte så bra i P900...
Min p1i självrensade fint, nån gång i veckan startade den helt enkelt om och vid uppstart fick man meddelandet "telefonen har startats om för att förbättra prestanda". Tror jag föredrar hur min nya android (htc hero) beter sig änså länge. Även om den av någon anledning blir superslö när man lyssnar på musik.
Postad 31 August 2009 - 21:31
Ja men jag tror att det kommer på svenska med den nya firmvaren som är på gång oerhört snart, typ inom en vecka eller två, eller tre, möjligtvis fyra eller nåt sånt... En vecka enligt trådar jag läst men vi får se & detta att den ska innehålla svenska har jag läst i en tråd men kan inte bekräfta.Edit 2: Är hela gränssnittet på Engelska?
Postad 31 August 2009 - 21:32
Postad 31 August 2009 - 21:34
Således kommer inte heller webradio vara något alternativ. Men ni menar att den har hårdvaran för att klara FM-radio?
Redigerat av LinusNilsson, 31 August 2009 - 21:34.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
åäö i e-postmeddelanden
6 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?