Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 april 2010 - 15:33

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Jag kör ljudet via HDMI och har inget problem med ljudet.

Ok så när du spelar upp en mp3 så kommer ljudet på en gång? Vilken Firmwire anvånder du?

Postad 15 april 2010 - 17:39

IngoSwe
  • IngoSwe
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Det kommer komma ut en till FW innan 3.0, men den kommer har stöd för MMS:// och wmv3/wma2 :)

Jaså, jag förstod det som att det är samma fw som till pro-modellen och den kommer att skeppas med 3.0. Varifrån kommer din uppgift?

Postad 15 april 2010 - 18:03

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Jaha, så kan någon vänlig själ tala om ifall de kan spela Mp3 utan att det blir 2 sekunders tystnad i början på låten. I så fall vilken FW använder ni o tar ni ljudet via HDMi eller optisk utgång?

Postad 15 april 2010 - 20:54

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Ok så när du spelar upp en mp3 så kommer ljudet på en gång? Vilken Firmwire anvånder du?

Jag kör med den senaste 2.3.1

Postad 15 april 2010 - 22:01

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Jag kör med den senaste 2.3.1

Ok, optisk eller hdmi o har du verkligen testat att spela upp mp3 filer?

Postad 16 april 2010 - 08:23

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Ok, optisk eller hdmi o har du verkligen testat att spela upp mp3 filer?

Kolla inlägg 1154 & jag har provat.

Redigerat av TomasL, 16 april 2010 - 08:24.

Postad 16 april 2010 - 09:46

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Kolla inlägg 1154 & jag har provat.

Hmm, man kan ju undra varför det funkar för dig när Xtreamer själva sägger så här på deras forum:
"From which FW did you upgrade from ? This is a known/reported bug from several of the earlier versions. It has been noted but no resolution yet in the current firmwares.

There used to be a noise/pop issue in the beginning of the audio and looks like this 2 sec muting has been done to mask this audio artifact. Hopefully v3.0 will clean this up."

Det här är oxå vad en moderator sa i januari:
"This is a know issue that has been reported and discussed many times before. It is a fw-issue probably caused by a flaw in SDK2.
We are expecting a new fw based on SDK 3 in a few weeks, you need to wait for that, there is no solution foor this bug, no workaround."

Jag har själv frågat på forumet angående detta men det finns ingen som vill hjälpa mig så man undrar ju verkligen vad de sysslar med egentligen.

Redigerat av it2ceda, 16 april 2010 - 10:01.

Postad 16 april 2010 - 10:04

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Som jag också märker, man oftast inget svar i forumen där.
Har exakt samma problem som du, inget ljud i 2s, via HDMI eller optisk, provat båda. Kör FW 2.3.1.
Har inte hunnit störa mig så mkt än, men det kommer.

Postad 16 april 2010 - 10:13

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Som jag också märker, man oftast inget svar i forumen där.
Har exakt samma problem som du, inget ljud i 2s, via HDMI eller optisk, provat båda. Kör FW 2.3.1.
Har inte hunnit störa mig så mkt än, men det kommer.

Det lustiga är ju att det funkar för vissa men inte för andra. Låter ju som ett hårdvarufel i så fall. Om det nu är det så borde de ju faktiskt tala om det men de verkar ju inte helt seriösa.

Postad 16 april 2010 - 10:16

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0

Det lustiga är ju att det funkar för vissa men inte för andra. Låter ju som ett hårdvarufel i så fall. Om det nu är det så borde de ju faktiskt tala om det men de verkar ju inte helt seriösa.

Då kanske de "löser" det genom att fördröja uppspelningen med 2s, så attljudet hinner komma igång. Tror inte de byter ut alla trasiga. Sen pallar jag ju inte betala 100kr i frakt för att få en felfri produkt.

Postad 16 april 2010 - 12:11

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Hmm, man kan ju undra varför det funkar för dig när Xtreamer själva sägger så här på deras forum:
"From which FW did you upgrade from ? This is a known/reported bug from several of the earlier versions. It has been noted but no resolution yet in the current firmwares.

There used to be a noise/pop issue in the beginning of the audio and looks like this 2 sec muting has been done to mask this audio artifact. Hopefully v3.0 will clean this up."

Det här är oxå vad en moderator sa i januari:
"This is a know issue that has been reported and discussed many times before. It is a fw-issue probably caused by a flaw in SDK2.
We are expecting a new fw based on SDK 3 in a few weeks, you need to wait for that, there is no solution foor this bug, no workaround."

Jag har själv frågat på forumet angående detta men det finns ingen som vill hjälpa mig så man undrar ju verkligen vad de sysslar med egentligen.

Jag ska testa igen. Det var iochförsig ett tag sedan jag körde mp3 via denna maskin.

Postad 16 april 2010 - 15:42

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jaså, jag förstod det som att det är samma fw som till pro-modellen och den kommer att skeppas med 3.0. Varifrån kommer din uppgift?

Xtreamer's officiella IRC-chatt. En av beta-testarna nämde det en dag här. Och XT-pro kommer inte med FW ver. 3.0 installerad. Och det angående fw 3.0 frågade jag nu i chatten och fick svar. Enda skillnaden är att Pro kommer att ha ett annat GUI.

Redigerat av welph, 16 april 2010 - 15:43.

Postad 16 april 2010 - 15:53

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Något riktigt skumt är det med 2 sekunders audio buggen. Min tråd togs precis bort från forumet när jag ställde en nyfiken fråga ifall det var ett hårdvaruproblem eller om det fanns någon som kunde tala om ifall problemet skulle lsas till nästa uppdatering. Verkar som om de försöker mörka så länge som möjligt tills det blir ohållbart. Vilka nötter de är. Inget förtorende alls för deras support..

Postad 16 april 2010 - 16:12

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Lade ett svar jag med i din tråd på Xt (antar du är it2stream) :blink:

Postad 16 april 2010 - 17:37

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Lade ett svar jag med i din tråd på Xt (antar du är it2stream) :blink:

Perfekt!! Ju fler som uttrycker sin åsikt i frågan desto bättre. Risken är att någon i Xtreamer teamet besvarar med detta underbara svar: "This is a know issue that has been reported and discussed many times before."
Eller så tar de bort tråden som de gjort bland de inlägg som tagit upp frågan tidigare. Man kan ju undra varför. Min tråd finns i google's cache här.Såg dock nu att de plockat in min tråd i denna tråd: v2.2: Audio over HDMI: a gap at beginning of playback
Lustiga snubbar. Ja ja. Bara o vänta tills någon i Xtreamer teamet har något o tillägga i ämnet ifråga.

Redigerat av it2ceda, 16 april 2010 - 17:46.

Postad 16 april 2010 - 19:04

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Verkar som om de försöker mörka så länge som möjligt tills det blir ohållbart. Vilka nötter de är. Inget förtorende alls för deras support..

Och om man kritiserar dem för dålig support, så bannar de den IP du skrivit från ... Snyggt ställe det där! :blink:

Postad 16 april 2010 - 19:24

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
HAHAHAHA va?! Måste nästan prova.
Skrev ju faktiskt i min egen tråd, att jag inte fick hjälp nånstans, men ingen direkt kritik än.

Postad 16 april 2010 - 21:32

cocu
  • cocu
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hejsan

Fick min Xtreamer ida men jag kan inte få den att uppdatera, jag har v.1.0.3.1 just nu, jag installerade den för att Youtube filmerna inte kunde läsas och det stod på xtreamer news att jag skulle använda den patchen, men sen såg jag att det fanns fler uppdateringar och tänkte installera dom, men då kunde xtreamern inte läsa usb minnet längre. Jag har provat alla steg med FAT 32 formatering m.m. men den läser fortfarande inte, plus att Youtube fortfarande inte funkar.

Behöver hjälp tack

Postad 17 april 2010 - 01:25

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

HAHAHAHA va?! Måste nästan prova.
Skrev ju faktiskt i min egen tråd, att jag inte fick hjälp nånstans, men ingen direkt kritik än.

Som sagt, sämre support får man leta efter. Såg iofs att en moderator hade gett ett gensvar:
"Everyone is affected by this bug.
This is possibly the side effect of masking another serious bug (loud pop/crackle at the beginning of audio track switching).
The full resolution is not expected before V3.0 since the root cause of the pop/crackle has to get rectified first.
Certainly annoying for Music playback but much better than the crackle/pop"

Som sagt, alla har buggen o ingen vet när den kommer att fixas till. Bara o hålla tummarna att V3.0 har lösningen på det hela annars blir det o kräva pengarna tillbaks (fast det orkar man ju inte).

Undrar hur det gick för TomasL när han skulle testa o lyssna på Mp3. Han skrev ju tidigare att han inte hade denna bug som alla visst har. Hmm

Postad 17 april 2010 - 08:21

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Jag har tydligen inte buggen. Kör xtreamer direkt via HDMi till min LG 37 LT75. MP3 börjar direkt utan fördröjning. Kör senast fw

Redigerat av discomega, 17 april 2010 - 10:18.

Postad 17 april 2010 - 08:55

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Undrar hur det gick för TomasL när han skulle testa o lyssna på Mp3. Han skrev ju tidigare att han inte hade denna bug som alla visst har. Hmm

Jo det ska jag tala om för er.
Det gick inte så bra. Jag har allt buggen jag också ;) .
Undrar i villken firmware version denna kom, hade inte detta problem tidigare?

Redigerat av TomasL, 17 april 2010 - 13:21.

Postad 17 april 2010 - 11:03

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Jag har tydligen inte buggen. Kör xtreamer direkt via HDMi till min LG 37 LT75. MP3 börjar direkt utan fördröjning. Kör senast fw

Jaha, då verkar du vara den enda i så fall. TomasL hade visst samma bug.

Postad 17 april 2010 - 14:40

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0

Hejsan

Fick min Xtreamer ida men jag kan inte få den att uppdatera, jag har v.1.0.3.1 just nu, jag installerade den för att Youtube filmerna inte kunde läsas och det stod på xtreamer news att jag skulle använda den patchen, men sen såg jag att det fanns fler uppdateringar och tänkte installera dom, men då kunde xtreamern inte läsa usb minnet längre. Jag har provat alla steg med FAT 32 formatering m.m. men den läser fortfarande inte, plus att Youtube fortfarande inte funkar.

Behöver hjälp tack

Har läst om flera som hade problem med detta, de lyckades dock genom att ta ett annat USB-minne, eller via intern HDD.

Postad 17 april 2010 - 15:21

d-z
  • d-z
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hur är det med hd ljud? Klarar xtreamer eller xtreamer pro av hd ljud?

Postad 18 april 2010 - 06:42

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Hur är det med hd ljud? Klarar xtreamer eller xtreamer pro av hd ljud?

Vill du få ut hd-ljud ifrån Xtreamern så är det PRO modellen som gäller.

Postad 18 april 2010 - 08:25

Unregistered1a738db5
  • Unregistered1a738db5
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jag har ingen fördröjning då jag spelar mp3, kör senaste fw. Hdmi till onkyo 607 sen till samsung 656

Postad 18 april 2010 - 12:25

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Inte jag heller på Onkyo 607 & Samsung 657

Postad 18 april 2010 - 17:12

andreas600
  • andreas600
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Är det någons xtreamer som kan spela upp flv format?????

Postad 18 april 2010 - 18:58

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

jomenvisst

Postad 18 april 2010 - 19:16

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Jag har ingen fördröjning då jag spelar mp3, kör senaste fw. Hdmi till onkyo 607 sen till samsung 656

Det handlar inte om fördröjning utan att ljudet inte hörs de 2 första sekunderna på låtarna. Detta gäller också filmer. Om det nu är så att det funkar för er så är det ju ganska så sjukt eftersom XT själva säger att det är en bugg som alla har o som förmodligen kommer att ha åtgärdats till V3.0 men det har vi ju inte sett än.

Postad 19 april 2010 - 08:54

vatoskid
  • vatoskid
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej och hå! Får inte min Xtreamer att funka på nätverk. Verken trådat eller otrådat. Den hittar datorn men när jag skall kolla diskarna frågar den efter password????

Postad 19 april 2010 - 09:37

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Har du namn o lösenord till din Win?

Postad 19 april 2010 - 10:04

vatoskid
  • vatoskid
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Har du namn o lösenord till din Win?

Ja men jag har testat dessa namn o lösenord i Xtreamern!

Postad 19 april 2010 - 10:42

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Har sett en del om detta i Xt egna forum, kolla där. Tyvärr är sökfunktionen kass...
Har själv inte satt upp share ännu, så jag kan inte hjälpa dig.

Postad 19 april 2010 - 11:38

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Får inte min Xtreamer att funka på nätverk. Verken trådat eller otrådat. Den hittar datorn men när jag skall kolla diskarna frågar den efter password????

Detta har varit uppe ett otal gånger här redan, använd SÖK INOM TRÅDEN nere till vänster.
Sök på t ex Fildelning osv, var påhittig.

https://www.minhembi...lite=fildelning

Sen vore det bra om du talade om vilket OS du kör?

Hänger på XP versionens lösning här: Bifogad fil  How_to_Enable_file_sharing_on_Windows_XP_Professional.pdf   262,42K   9 Antal nerladdningar

Här står det lite om Win7: Bifogad fil  Win7Sharing.jpg   206,89K   2 Antal nerladdningar

De här PDF-filerna - om mängder med saker! - finns på Xtreamers hemsida, sök i deras Forum, tror det var därifrån man hittade dem lättast.

Du måste oftast slå på GUEST-kontot, och använda lösenord också.

Redigerat av anderswillhelmsson, 19 april 2010 - 11:50.

Postad 19 april 2010 - 13:29

vatoskid
  • vatoskid
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tack skall testa.!

Postad 19 april 2010 - 15:27

andreas600
  • andreas600
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
När jag ska spela upp flv filer står det felaktig fil. Vad är felet.........

Postad 19 april 2010 - 18:48

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

När jag ska spela upp flv filer står det felaktig fil. Vad är felet.........

Ska gå, enligt denna tråda iaf:

http://forum.xtreame...p?f=101&t=11163

Kan man ha olika codecs i en flv-fil?

Postad 20 april 2010 - 07:23

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Är det någon som har kört med 4TB extern HDD till Xt? Enligt spec fixar den upp till 3TB (2x1,5TB).
Var någon som frågade på Xt-forumet, sa jag skulle hjälpa till med att fråga här.

Postad 20 april 2010 - 10:14

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Jag är lite i valet och kvalet mellan en Popcorn Hour A-200 och nya Xtreamer Pro.

Någon som har testat (eller har koll på) båda, som skulle kunna hjälpa på traven med för-och nackdelar?

Sen har jag några konkreta frågor:

- Finns det stöd för att hämta film information online direkt från Xtreamer, eller måste man lägga in omslag mm själv via PC:n?

- Har bara trådlöst nät hemma och kommer inte att streama musik eller film. Har jag då nån nytta av WIFI USB antennen? Flytta över filer från PC och USB-disk går väl bra via kabel? Finns det andra "tjänster" som gör det värt att ha Xtreamern uppkopplad?

- Om jag skaffar WIFI antennen...kommer det att fungera även om min trådlösa router inte stöder N-standarden?

- Hur fungerar Xtreamern som musikspelare? Bra användargränssnitt? Kommer nog mest att spela album (MP3 och Flac)

- Känner Xtreamer av uppdateringsfrekvens på filmer och väljer rätt automatiskt? Jag har en mix av HD (24hz), PAL (25hz) och NTSC (30hz). Jag är grymt kinkig när det gäller att filmer ska flyta mjukt och fint...och vill helst slippa välja rätt frekvens manuellt.

- Någon som hört/läst tester på nya Xtreamer Pro och vet nåt om hur fläkten är? Har förstått att den mindre versionen varit allt annat än tyst.

Postad 20 april 2010 - 10:44

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Svarar på det jag vet:

- Har bara trådlöst nät hemma och kommer inte att streama musik eller film. Har jag då nån nytta av WIFI USB antennen? Flytta över filer från PC och USB-disk går väl bra via kabel? Finns det andra "tjänster" som gör det värt att ha Xtreamern uppkopplad?

I nuläget finns t.ex. Youtube (som ska tas bort i nästa FW på begäran från Google), internet-tv, internetradio.
Du kan ha en intern HDD på max 500GB, och koppla till flera externa via USB om du vill. Xt kan sen i sin tur kopplas till PC via USB, ja. Bara du själv som vet om det räcker så för dig.
WiFi USB får du med gratis om du köper på xtreamer.net.

- Om jag skaffar WIFI antennen...kommer det att fungera även om min trådlösa router inte stöder N-standarden?

Ja. Kör själv router med G bara.

- Någon som hört/läst tester på nya Xtreamer Pro och vet nåt om hur fläkten är? Har förstått att den mindre versionen varit allt annat än tyst.

Vet inte om den fläkten, men om du skaffar Sidewinder (kylflänsar) kan du stänga av fläkten.

Postad 20 april 2010 - 11:58

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Svarar på det jag vet:
I nuläget finns t.ex. Youtube (som ska tas bort i nästa FW på begäran från Google), internet-tv, internetradio.
Du kan ha en intern HDD på max 500GB, och koppla till flera externa via USB om du vill. Xt kan sen i sin tur kopplas till PC via USB, ja. Bara du själv som vet om det räcker så för dig.
WiFi USB får du med gratis om du köper på xtreamer.net.

Ja. Kör själv router med G bara.

Vet inte om den fläkten, men om du skaffar Sidewinder (kylflänsar) kan du stänga av fläkten.

Tack för svaren ungern!

Det är nog så att jag sneglar mest på nya Xtreamer Pro, och den har inte plats kylflänsar. I gengäld rymmer den två hårddiskar (upp till 4 TB) så det ska man väl klara sig på ett tag ;)
Läste på Xtreamers sida att dom gjort fläkten tystare...men skulle nog vilja få detta bekräftat från oberoende håll också.

Postad 20 april 2010 - 12:03

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Men tjena, missade "Pro"... sorry ;)

Har även läst om att många har fläkt som låter mindre då den var "inkörd" efter ett tag. Tja, vete fan det.

Postad 21 april 2010 - 06:14

xLR8
  • xLR8
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Angående Pro, har någon som beställt en sådan fått den skickad än eller vet någon som har det.
Min order står fortfarande som "Awaiting Shipment".

Postad 21 april 2010 - 06:23

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

Angående Pro, har någon som beställt en sådan fått den skickad än eller vet någon som har det.
Min order står fortfarande som "Awaiting Shipment".

Den är väl inte "släppt" än? De tar ju bara förbokningar än så länge enligt deras egna hemsida.
Så det är bara att sitta lugnt i båten och vänta.

Postad 21 april 2010 - 07:52

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
pro är försenad på grund av island ;)

http://forum.xtreame...da4adaff586e1c3

Postad 21 april 2010 - 08:13

Red baron
  • Red baron
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jaha, då verkar du vara den enda i så fall. TomasL hade visst samma bug.

Jag har heller inte den buggen (oavsett om jag kör via HDMI eller optisk till receiver). Kör med senaste fw.

Postad 21 april 2010 - 08:18

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Men kul för er då! ;)

Postad 21 april 2010 - 11:27

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Vill göra er uppmärksamma på att Cap har uppdaterat sin "Xtreamer Live! (#9) - Ultimate Live Streaming Project!" inatt
(har själv varit med och deltagit i lite material ;) och mer kommer)

http://forum.xtreame...p?f=180&t=12253

Postad 21 april 2010 - 11:30

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Såg det nyligen, nice att ha med bidrag kan jag tänka ;)
Ska försöka labba ikväll när jag kommer hem.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.