Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD390 *

1533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 augusti 2010 - 21:29

DreamT
  • DreamT
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

De e inga problem alls att köra 1080p med LAN, det fungerar riktigt bra även att spola. Dock får du räkna med att undertexter fungerar endast i 50% av fallen, men använder du inte det så är de ju lungt.

Ok, tack för svar! En fråga, bara för att bekräfta - Den har inte gigabit-port va?

Postad 04 augusti 2010 - 08:20

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Hmm, efter lite läsning här så börjar jag bli lite osäker? Klarar spelaren av att spela upp film från vanliga utdelade mappar(Windows7) (antar att detta kallas SMB)? Jag hade utdelade mappar men jag kunde inte se annat än datorer på nätverket när jag tittade på LG BD390? Kanske är det så att spelaren även kan streama från vanlig utdelad mapp och att då fungerar undertexterna?

Det går att ansluta mot en vanlig share från LG:n, ja. Men det är samma problem där som vid DLNA, d.v.s. att inbakade undertexter i MKV:er inte visas. Som jag skrev i tidigare inlägg, LG BD390 är underbar som bluray-spelare (jag har inte hittat någon bättre, inte ens bland de senaste modellerna), men inget slår en "Media Extender" om man vill titta på AVI/MKV.

Postad 04 augusti 2010 - 08:34

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Det går att ansluta mot en vanlig share från LG:n, ja. Men det är samma problem där som vid DLNA, d.v.s. att inbakade undertexter i MKV:er inte visas. Som jag skrev i tidigare inlägg, LG BD390 är underbar som bluray-spelare (jag har inte hittat någon bättre, inte ens bland de senaste modellerna), men inget slår en "Media Extender" om man vill titta på AVI/MKV.

Aha så du kan bkräfta att om en mkv fil har inbakad undertext så kommer denna ej att strömmas till LG BD390, om man dessutom placerar en srt(undertext) fil som matchar mkv filen så kommer denna inte häller att strömmas?

Ja jag har ju sen tidigare Panasonic BD60 och i början var den sjukt seg, men nu efter ett par uppdateringar så är den helt okay. Den var när jag köpte den omtyckt för bildkvalitén och LG BD390 är in sämre, dessutom är LGn ganska mycket snabbare. Som jag kanske sagt så jämförde jag uppstarten av blu-ray filmer och LGn var i regel 20 sek snabbare, i vissa fall kunde det vara upp mot 40-50 sek och i vissa fall endast ett par sek.

Postad 04 augusti 2010 - 08:50

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Aha så du kan bkräfta att om en mkv fil har inbakad undertext så kommer denna ej att strömmas till LG BD390, om man dessutom placerar en srt(undertext) fil som matchar mkv filen så kommer denna inte häller att strömmas?

För mig blir det samma sak där, att inbakade undertexter inte visas. Jag har inte testat separata filer, men det ska enligt uppgift (!) fungera. Jag har inte orkat splitta och hålla på. Jag har datorn kopplad till tv:n för mina ringa AVI/MKV-behov.

Ja jag har ju sen tidigare Panasonic BD60 och i början var den sjukt seg, men nu efter ett par uppdateringar så är den helt okay. Den var när jag köpte den omtyckt för bildkvalitén och LG BD390 är in sämre, dessutom är LGn ganska mycket snabbare. Som jag kanske sagt så jämförde jag uppstarten av blu-ray filmer och LGn var i regel 20 sek snabbare, i vissa fall kunde det vara upp mot 40-50 sek och i vissa fall endast ett par sek.

Ja, den är snabb. Främst gillar jag att släden kommer ut direkt när man trycker på eject.

Postad 04 augusti 2010 - 09:08

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

För mig blir det samma sak där, att inbakade undertexter inte visas. Jag har inte testat separata filer, men det ska enligt uppgift (!) fungera. Jag har inte orkat splitta och hålla på. Jag har datorn kopplad till tv:n för mina ringa AVI/MKV-behov.

Tror vi missförstod varandra lite.

Jag är införstådd med att de inbakade undertexterna ej fungerar när man strömmar mkv via SMB(utdelning i windows). Frågan är dock om du lägger en srt fil som matchar denna mkv så att mkv filen har i praktiken 2 undertexter(en inbakad och en extern) kommer spelaren spela upp mkv filen med den externa undertexten(srt)?

När man körde över DLNA gjorde den inte det så det enda viset att få undertext på en mkv fil som har inbkad undertext var att koda om mkv filen utan undertext eller lägga det på ett USB minne.

Postad 04 augusti 2010 - 09:28

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Frågan är dock om du lägger en srt fil som matchar denna mkv så att mkv filen har i praktiken 2 undertexter(en inbakad och en extern) kommer spelaren spela upp mkv filen med den externa undertexten(srt)?

Ah, ok. Som sagt, jag har inte testat MKV:er med separata srt-filer ö.h.t. Så jag kan varken bekräfta eller förneka, tyvärr. Men med tanke på att inbakade undertexter blir likadant via DLNA och SMB (vilket är lite skumt faktiskt) så är nog risken stor att det blir lika med "dubbla" undertexter, separat + inbakad.

Postad 04 augusti 2010 - 09:44

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Ah, ok. Som sagt, jag har inte testat MKV:er med separata srt-filer ö.h.t. Så jag kan varken bekräfta eller förneka, tyvärr. Men med tanke på att inbakade undertexter blir likadant via DLNA och SMB (vilket är lite skumt faktiskt) så är nog risken stor att det blir lika med "dubbla" undertexter, separat + inbakad.

okay, men skulle du inte kunna göra ett snabbt test av detta?

1. Leta upp en mkv fil som har undertext, detta kan man ex kolla med MediaInfo och placera dem i den katalog som du har utdelat med SMB
2. Fixa en undertext(srt) fil och lägg den i samma katalog som mkv filen, dessutom se till så att de har samma namn (ex minFilm.mkv, minFilm.srt)
3. Spela upp filen med LG BD390 och se om du får någon undertext alls.

Jag skulle vara väldigt tacksam om du kan göra detta.

Postad 04 augusti 2010 - 20:13

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Jag har precis flyttat och har inte alla grejer uppsatta än. Det mesta ligger i kartonger. Så jag kan inte göra testet omgående, tyvärr. Någon annan kanske kan? Annars gör jag det när jag är "up and running" igen.

Postad 05 augusti 2010 - 21:52

Picanto207
  • Picanto207
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
En fråga om någon upplevt samma sak...
Köpte en ny WD disk 1TB som jag fyllde med allt möjligt, .mkv, .avi, .jpg osv..

Nu när jag startar spelaren så tar det sketalång tid innan man kan göra något med fjärren.
Jag måste vänta tills skärmsläckaren på spelaren går igång, då blir fjärren möjlig att använda.
Det känns som spelaren måste läsa in allt som finns på disken eller liknande innan den går att använda, ska det vara så???

HJÄLP!

Postad 06 augusti 2010 - 21:03

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Har skapat mkv av några iso (blu-ray).
Använde MakeMKV.

Har filerna liggandes på NAS och ansluten med kabel.
Väljer mkv-filen och spelaren "tänker" en liten stund för att sedan stänga av sig... Samma sak när jag provat via USB-minne direkt in i spelaren.

Vad är det jag missat?
Har läst en del i tråden om iso och mkv samt uppspelning via nätverk och USB men jag blir mest förvirrad :(

Postad 06 augusti 2010 - 21:12

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Efter ha tyckt att det är osynk på xvid filer på Bd390 så började jag spela dom på en av mina gamla dvd spelare iställe, men har börjat upptäcka att det är osynk där också nu vad fan?

Kan inte beror på högtalarna heller då det är samma fel på TV ljudet. Inte kabel heller då det är olika. Kodningen kan det väl inte heller vara eller?

Eller sär det så att det alltid har varit osynkat ibland på vissa scener utan att jag har märkt det förut, men pga 390 har jag märkt det nu.

Redigerat av hellfog, 06 augusti 2010 - 21:18.

Postad 06 augusti 2010 - 22:29

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Efter ha tyckt att det är osynk på xvid filer på Bd390 så började jag spela dom på en av mina gamla dvd spelare iställe, men har börjat upptäcka att det är osynk där också nu vad fan?

Kan inte beror på högtalarna heller då det är samma fel på TV ljudet. Inte kabel heller då det är olika. Kodningen kan det väl inte heller vara eller?

Eller sär det så att det alltid har varit osynkat ibland på vissa scener utan att jag har märkt det förut, men pga 390 har jag märkt det nu.

De e ingen snack om att det finns lip-sync på BD390 som inte finns när man spelar upp på datorn eller i en WD TV HD, vi får hoppas de åtgärdar det.

Jag noterade på annat forum att LGs BD serie har en tendens till att ge upp efter ett tag, d.v.s sluta läsa skivor? Någon här som stött på det? Tydligen ska det kosta $70 att få det fixat utan för garantin?

Postad 07 augusti 2010 - 20:41

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Har lite otrevliga egenheter (sprak vid effekter) vid analog signal till min receiver från LG:n.

Har tråden på annan plats under "Förstärkare" men hade kunnat knyta den till LG:n här.

Kolla gärna denna tråd för mitt problem om ni känner igen "sprakproblem".
>Besök min andra tråd rörande spraket<

Postad 10 augusti 2010 - 19:58

Caelus
  • Caelus
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej! Jag tänkte köpa denna spelare att ha till min nya Panasonic Viera TX-P50G20E. Jag kan ingenting om vilka kablar etc. som är bäst. Funkar det lika bra med vilken HDMI-kabel som helst eller bör man satsa på en dyrare variant?

Postad 11 augusti 2010 - 21:04

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Har lite otrevliga egenheter (sprak vid effekter) vid analog signal till min receiver från LG:n.

Har tråden på annan plats under "Förstärkare" men hade kunnat knyta den till LG:n här.

Kolla gärna denna tråd för mitt problem om ni känner igen "sprakproblem".
>Besök min andra tråd rörande spraket<

Någon som haft/har problem med ljudet vid analogt från BD390?

Postad 13 augusti 2010 - 12:50

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Hej,
Har problem med min BD390, spelarens resolution ställd i auto, blu-ray med 1080/24p funkar fint.
Men om jag går HOME You tube player och väljer ett klipp tappar spelaren synk och bilden hoppar/flimrar, displayen visar 1080/60i ( USA standard ).
BD390 kopplad till projektor med HDMI, OBS testat med två st projektorer, samma fel.
Har testat factory reset samt down grade / upgrade av FW.

Postad 15 augusti 2010 - 10:45

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hejsan.

Funderar på att köpa en BD390, men jag undrar om det fungerar med mitt gamla surroundsystem. Jag har en HK AVR-235 (5.1 system). Ingen HDMI-ingång på den.

Kan jag använda de två tillsammans eller måste jag köpa en ny förstärkare också? Hur kopplar jag isåfall?
Finns det DD5.1 eller DTS på BLURAY-filmerna idag, eller är det endast de nya "ljudspåren"?

Tack!

Postad 15 augusti 2010 - 11:44

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0

Hejsan.

Funderar på att köpa en BD390, men jag undrar om det fungerar med mitt gamla surroundsystem. Jag har en HK AVR-235 (5.1 system). Ingen HDMI-ingång på den.

Kan jag använda de två tillsammans eller måste jag köpa en ny förstärkare också? Hur kopplar jag isåfall?
Finns det DD5.1 eller DTS på BLURAY-filmerna idag, eller är det endast de nya "ljudspåren"?

Tack!

Du kopplar via koaxial eller optisk kabel, Ja du får 5.1 eller DTS, 390 har inbyggd dekoder om du vill använda det.

Du kan annars kolla manualen om du har några frågor.

Postad 16 augusti 2010 - 11:31

hd-kungen
  • hd-kungen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
En lite fråga? kommer den här lösning funka för att spela upp 1080p på min LG BD390 trådlöst

Tänkte köpan en trådlös netgear router på 300Mbps, i den ansluter jag min NAS(WD mybook world edition 1TB) med nätverkskabel, sedan låter jag Blu-ray spelaren spela upp 1080p mkv-filer trådlöst över nätverket!
Kommer jag lyckas?

Postad 16 augusti 2010 - 11:51

Blander
  • Blander
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tillverkarna har onekligen en del att göra när det gäller instruktioner - framför allt om man är grön som jag. Tacksam för hjälp med nedanstående.

Min utrustning:
Blueray: LG BD 390 blu
Reciever: Yamaha RX V365

Spelaren är både ansluten med coaxial (digitalt) till stärkaren och HDMI (eftersom förstärkaren inte fixar ljud via HDMI). Vad väljer jag då i menyerna HDMI respektive SPDIF output?

- PCM Multikanal?
- DTS återkoda?
- Primär genomkoppling?

Och ska jag välja samma både i HDMI- och SPDIF-menyn?

???

Postad 16 augusti 2010 - 20:51

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Fundering... skall man se spelaren i "Nätverk" i utforskaren? Till exempel komma åt en disk man ansluter via USB-porten på spelaren.

Postad 17 augusti 2010 - 18:33

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Nu börjar jag komma i ordning igen och har testat detta. Resultatet är samma beteende via SMB-share som via DLNA.

Fundering... skall man se spelaren i "Nätverk" i utforskaren? Till exempel komma åt en disk man ansluter via USB-porten på spelaren.

Nej, spelaren delar inte ut sina enheter på det viset.

Postad 17 augusti 2010 - 20:15

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Nej, spelaren delar inte ut sina enheter på det viset.

Ok, men vill minnas att någon skrev om att montera i Virtual CloneDrive... hur menar man då?

<Hittade monteringsinlägget>

Postad 17 augusti 2010 - 20:21

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Ok, men vill minnas att någon skrev om att montera i Virtual CloneDrive... hur menar man då?

Jag tolkar det som att han monterade ISO:n på sin dator, delade ut den och öppnade den från BD390:n.

Postad 19 augusti 2010 - 12:15

FabianPK
  • FabianPK
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

1. Leta upp en mkv fil som har undertext, detta kan man ex kolla med MediaInfo och placera dem i den katalog som du har utdelat med SMB
2. Fixa en undertext(srt) fil och lägg den i samma katalog som mkv filen, dessutom se till så att de har samma namn (ex minFilm.mkv, minFilm.srt)
3. Spela upp filen med LG BD390 och se om du får någon undertext alls.

Jag skulle vara väldigt tacksam om du kan göra detta.

Om man extraherar srt filen från mkv filen eller skaffar en srt fil från någon annan källa som matchar mkv filen man har så funkar det alldeles utmärkt via vanlig smb-windows utdelning. Har gjort det sen jag köpte den för ett år sen.

Postad 20 augusti 2010 - 17:43

PlayTheGame
  • PlayTheGame
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej.
Youtube funktionen på min BD390 blockerar ut en del filmer.
Jag har lagt dem i min favoritlista på det Youtube-konto som jag skapat på nätet
men av ngn anledning så visar inte BD390 alla valda filer!
Kan det vara så att det krävs en bekräftelse för att se de filmerna, tex jag är över 18 bla bla bla?
Ngn som vet om detta går att kringå?

Ett exempel på film som inte fungerar på BD390 är:

http://www.youtube.c...h?v=nvH1ZHRY-oU

Med andra ord så hittar in BD390 denna fil vid sökning.....

Några tips eller ideer?

Mvh/PTG

Postad 22 augusti 2010 - 16:04

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Ni som har externa diskar via USB.
Vissa diskar har strömförsörjning via USB, funkar dessa i spelaren, läste ett inlägg där det står att LG skall ha rekomenderat diskar med egen strömförsörjning, men funkar det med diskar utan det?
Har för mig att någon disk jag kollat på i butik hade en kabel med två USB... en för data och en för ström? Funkar dessa i spelaren...

Blir lätt förvirrad (har sökt svar i tråden men inte blivit helt på det klara med hur spelaren fixar externa diskar).

Hej hopp

Postad 22 augusti 2010 - 17:55

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Är det någon som kan informera om hur man sparar sin wep key password på det trådlösa nätverket i sin BD390?

Jag får logga in på nytt varje gång jag skall koppla upp mig.

Redigerat av Bigrauk, 22 augusti 2010 - 17:59.

Postad 22 augusti 2010 - 23:26

Wrath
  • Wrath
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Hej igen

Har löst mina problem med de få MKV filer som jag hade hackande ljud på, hittade en program för popcorn hour och körde bara en cleanup på filen och overwrite då försvinner hackandet och DTS ljudet består :) följ bara anvisningarna:

Håll till godo:

Okay, got it fixed!

Basically go here and get this utility: http://audioconverter.heartware.dk/ (it will prompt to download an .exe).

Make a directory for it, and then run it. When you run it, and when it says "Would you like to download the author-approved versions of the various utilities" click "Yes."

Once that is done, simply select the source file, and then a target (output) file. On the right, you want to select the radio button "Cleanup track" so that it does nothing else but this. This is on the DTS tab, and the third radio button option. You don't need any other options selected.

This should take care of it for you. If you get some error about "AC3 Fix" missing, go to the "Audio Tools 1" tab and uncheck the "AC3 Fix" checkbox.

This fixed any files I had with DTS stuttering. I believe the Popcorn Hour had this same issue, but the developers were able to fix it in their firmware somehow. I only say this based on what I read online - I have no actually tested this on the two pieces of hardware to confirm the Popcorn Hour can actually deal with the DTS stuttering issues entirely by itself.

Postad 23 augusti 2010 - 16:44

sczcz
  • sczcz
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Ni som har externa diskar via USB.
Vissa diskar har strömförsörjning via USB, funkar dessa i spelaren, läste ett inlägg där det står att LG skall ha rekomenderat diskar med egen strömförsörjning, men funkar det med diskar utan det?
Har för mig att någon disk jag kollat på i butik hade en kabel med två USB... en för data och en för ström? Funkar dessa i spelaren...

Blir lätt förvirrad (har sökt svar i tråden men inte blivit helt på det klara med hur spelaren fixar externa diskar).

Hej hopp

Jag har en WD My Passport Essential HD utan extern strömförsörjning. Det funkar utmärkt med en reservation; jag måste koppla in den efter att BD390 har startat annars känner den inte av att jag har kopplat in hårddisken. Jag tror att detta beror på att hårddisken inte har egen strömförsörjning men har inte haft möjlighet att prova med en annan hårddisk. Inte så störande för min del eftersom jag ändå flyttar hårddisken mellan BD390 och min dator men om man är av den "bekväma" sorten kan det ju anses som störande...

Postad 24 augusti 2010 - 19:18

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Jag har en WD My Passport Essential HD utan extern strömförsörjning. Det funkar utmärkt med en reservation; jag måste koppla in den efter att BD390 har startat annars känner den inte av att jag har kopplat in hårddisken. Jag tror att detta beror på att hårddisken inte har egen strömförsörjning men har inte haft möjlighet att prova med en annan hårddisk. Inte så störande för min del eftersom jag ändå flyttar hårddisken mellan BD390 och min dator men om man är av den "bekväma" sorten kan det ju anses som störande...

Har provat nu med Iomega Select 500 GB. Funkade hur bra som helst med en USB, kabel som följde med hade två kontakter och i manualen stod det att det kunde vara datorns USB portar som inte "krämade" på tillräckligt och då kunde man använda kontakt två. Disken kräver inte två med andra ord. Har att göra med USB 1.1 VS USB 2.0 kanske? Min spelare hittade disken även efter av- påslag.

Postad 25 augusti 2010 - 09:49

Unregisteredcb6bb2da
  • Unregisteredcb6bb2da
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Nu kanske du ville ha tips på hårddisk. Men om du har tänkt köra WiFi, släng penagarna på en vass router. Jag köpte en Apple Airport Extreme. Finns ingen anledning att ha en hårddisk kopplad till spelaren efter det. Den strömmar gladeligen mkv i 1080 utan lagg. Har en extern disk som jag ska koppla in i routerns usbingång, däremot, där jag ska ha mina mediefiler på. Dessutom så kommer man åt disken från hela nätverket.

Jag har också skaffat en Airport Extrem. Har du fått kontakt med usb-disken på spelaren?

Redigerat av Unregisteredcb6bb2da, 25 augusti 2010 - 12:07.

Postad 25 augusti 2010 - 14:31

Mihlberg
  • Mihlberg
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag ska ställa en fråga, Jag köpte min lg bd390 på komplett.

Och när jag hämtade ut den så var det en polsk spelare.

Är det några här som har liknade?
Är det sämre om den kommer därifrån?

Postad 26 augusti 2010 - 06:26

Unregisteredcb6bb2da
  • Unregisteredcb6bb2da
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Köpte min på Dustin, också polsk.

Postad 29 augusti 2010 - 10:48

Grensman
  • Grensman
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Har på senare tid börjat ha problem med att streama mkvs. I många fall så fungerar inte ljudet utan måste muxas om. Och nu har jag även haft en del filer där den bara blir svart i två sek för att sen börja spela nästa fil. Någon som vet någon lösning på det felet eller är det dags att överge lgn som media extender och köpa sig en WDTV istället?

Postad 29 augusti 2010 - 21:10

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Har på senare tid börjat ha problem med att streama mkvs. I många fall så fungerar inte ljudet utan måste muxas om. Och nu har jag även haft en del filer där den bara blir svart i två sek för att sen börja spela nästa fil. Någon som vet någon lösning på det felet eller är det dags att överge lgn som media extender och köpa sig en WDTV istället?

Det kan vara MKV "header compression" som ställer till det. I så fall är det något som även WDTV Live har problem med, vad jag förstår. Kolla in den här länken för mer info.

Postad 30 augusti 2010 - 11:03

Grensman
  • Grensman
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Ja, den vet jag, det är ju så att ljudet fixas! Men sen är det vissa filer som bilden blir svart i par sekunder, sen kommer laddcirklen upp och nästa fil startas. Och det hjälper inte att man kör den i mkvmerge och sätter none, blir fortfarande samma. Tips på hur jag ska konvertera eller fixa dom?

Postad 30 augusti 2010 - 19:19

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Köpte först en BD560 som jag trodde kunde streama från pc men det visade sig att så inte var fallet så det blev att byta till en BD390 istället. Är supernöjd efter lite testande. Fjärrkontrollen var bättre till BD560 men det kan jag leva med. Bilden och ljudet känns super och starttiden för discar är klart godkänd. Den har streamat allt jag provat än så länge och srt subs funkar perfekt.

Även om det känns på vissa sätt att man köpt en lite äldre spelare så känns det ändå bra. :)

Redigerat av Sledgeman, 30 augusti 2010 - 19:20.

Postad 30 augusti 2010 - 23:55

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Klarar BD390 av .mkv-filer med hd ljud?

Postad 31 augusti 2010 - 11:52

Unregisteredceec8641
  • Unregisteredceec8641
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Jag ska ställa en fråga, Jag köpte min lg bd390 på komplett.

Och när jag hämtade ut den så var det en polsk spelare.

Är det några här som har liknade?
Är det sämre om den kommer därifrån?

Jag köpte också en LG BD390 från komplett och den var också polsk. Jag hade mailat innan och frågat om det var svenska menyer och fått som svar att det skulle det vara, men det fanns det inte så jag skickade tillbaka den. Dessutom fick jag en ganska stark känsla av att spelaren hade varit uppackad tidigare, hittade några misstänkta "fläckar" på flera ställen, bla avtryck från ett finger. Vet inte om det är en sämre spelare eller inte.
Beställde en från netonnet istället och den har svenska menyer.

Postad 31 augusti 2010 - 22:52

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Det är ju väldigt skumt med srt-filer när man streamar från dator. Om en mkv har interna undertexter så fungerar inte dom MEN då funkar en srt. Om en mkv saknar interna texter så funkar inte heller srt!? Enda lösningen verkar vara att koda in en text, behöver inte ens vara svenska, för att få srt att fungera!?

Postad 01 september 2010 - 13:17

Grensman
  • Grensman
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Det är ju väldigt skumt med srt-filer när man streamar från dator. Om en mkv har interna undertexter så fungerar inte dom MEN då funkar en srt. Om en mkv saknar interna texter så funkar inte heller srt!? Enda lösningen verkar vara att koda in en text, behöver inte ens vara svenska, för att få srt att fungera!?

Verkar ju skitskumt, jag har ALDRIG haft något problem med srt filer, vare sig mkvn har eller saknar subs.

Postad 01 september 2010 - 15:54

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Verkar ju skitskumt, jag har ALDRIG haft något problem med srt filer, vare sig mkvn har eller saknar subs.

Observera att dessa problem enbart dyker upp när jag streamar från datorn. Kör jag via usb så verkar det fungera.

Hmm! Nu var det en film utan interna subs där srt fungerade så min teori smulades sönder. Har problem med några filmer och det fungerar inte med någon srt på dom. Har provat srt från annan film som jag vet fungerar men den kommer inte upp på dessa filmer. Så det är något med hur dessa mkv:er är muxade eller kodade som ställer till det.

Postad 01 september 2010 - 17:07

Grensman
  • Grensman
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Lika bra att fråga, men dina srt heter precis som mkv-filen va?

Postad 01 september 2010 - 19:52

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Lika bra att fråga, men dina srt heter precis som mkv-filen va?

Jag förstår att du frågar och svaret är, självklart! :)

Sitter och labbar med några filer och muxar om och försöker hitta något som kan skilja mellan olika filer men hittills har det inte hjälpt.

Postad 01 september 2010 - 21:23

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Jag blir inte klok på detta. Nu får jag den externa srt-filen att fungera om jag muxar in en srt i mkv-filen och väljer none på komprimering på video, audio och srt. MEN!! Då får jag ett hackande ljud av någon anledning. Får nog börja lyfta över dom som inte funkar och köra via usb.

Postad 01 september 2010 - 21:32

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Jag har heller inga problem med srt-filer när jag streamar från min dator till min BD390.

Redigerat av Bigrauk, 01 september 2010 - 21:32.

Postad 03 september 2010 - 00:30

Unregistered5034364c
  • Unregistered5034364c
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har problem med subs när det är en .ASS sub liggande i mkv'n redan, då har det inte gått att ha en .SRT på sidan. Så då har jag plockat ut film+ljud+sub, muxat om film+ljud, samt konverterat sub till .SRT och lagt bredvid. Klart irriterande men det verkar funka iaf. Andra problem är väl att det är 50/50 att sub'en är syncad på högupplösta filmer, samt det irriterande ljud problemet, dvs, muxa om filmen för att få ljudet att fungera. Generellt funkar den dock riktigt bra.

Problem:
- .ASS stöd
- Ljudlöst
- Ljud sync
- Sub sync

Redigerat av Unregistered5034364c, 03 september 2010 - 00:34.

Postad 07 september 2010 - 15:32

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
Hej!

Har en liten fråga ang denna.

Verkar vara många som har problem med att spela upp backup dvd på den,stämmer det så är det ju en skit spelare.

Annars verkar den bra,köper den direkt om den är eller går att göra regions fri och att den klarar backup kopior som nästan alla spelare klarar nu för tiden.

tja

Postad 08 september 2010 - 08:54

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Stämmer den klarar inte .iso eller .img.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.