* Officiell trÄd - LG BD390 *
1533 svar till detta Àmne
Postad 03 August 2010 - 21:29
DreamT
-
DreamT
-
Rookie
-
3 inlÀgg
De e inga problem alls att köra 1080p med LAN, det fungerar riktigt bra Àven att spola. Dock fÄr du rÀkna med att undertexter fungerar endast i 50% av fallen, men anvÀnder du inte det sÄ Àr de ju lungt.
Ok, tack för svar! En frÄga, bara för att bekrÀfta - Den har inte gigabit-port va?
Postad 04 August 2010 - 08:20
voz
-
voz
-
LĂ€rjunge
-
-
468 inlÀgg
Hmm, efter lite lÀsning hÀr sÄ börjar jag bli lite osÀker? Klarar spelaren av att spela upp film frÄn vanliga utdelade mappar(Windows7) (antar att detta kallas SMB)? Jag hade utdelade mappar men jag kunde inte se annat Àn datorer pÄ nÀtverket nÀr jag tittade pÄ LG BD390? Kanske Àr det sÄ att spelaren Àven kan streama frÄn vanlig utdelad mapp och att dÄ fungerar undertexterna?
Det gÄr att ansluta mot en vanlig share frÄn LG:n, ja. Men det Àr samma problem dÀr som vid DLNA, d.v.s. att inbakade undertexter i MKV:er inte visas. Som jag skrev i tidigare inlÀgg, LG BD390 Àr underbar som bluray-spelare (jag har inte hittat nÄgon bÀttre, inte ens bland de senaste modellerna), men inget slÄr en "Media Extender" om man vill titta pÄ AVI/MKV.
Postad 04 August 2010 - 08:34
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlÀgg
Det gÄr att ansluta mot en vanlig share frÄn LG:n, ja. Men det Àr samma problem dÀr som vid DLNA, d.v.s. att inbakade undertexter i MKV:er inte visas. Som jag skrev i tidigare inlÀgg, LG BD390 Àr underbar som bluray-spelare (jag har inte hittat nÄgon bÀttre, inte ens bland de senaste modellerna), men inget slÄr en "Media Extender" om man vill titta pÄ AVI/MKV.
Aha sÄ du kan bkrÀfta att om en mkv fil har inbakad undertext sÄ kommer denna ej att strömmas till LG BD390, om man dessutom placerar en srt(undertext) fil som matchar mkv filen sÄ kommer denna inte hÀller att strömmas? Ja jag har ju sen tidigare Panasonic BD60 och i början var den sjukt seg, men nu efter ett par uppdateringar sÄ Àr den helt okay. Den var nÀr jag köpte den omtyckt för bildkvalitén och LG BD390 Àr in sÀmre, dessutom Àr LGn ganska mycket snabbare. Som jag kanske sagt sÄ jÀmförde jag uppstarten av blu-ray filmer och LGn var i regel 20 sek snabbare, i vissa fall kunde det vara upp mot 40-50 sek och i vissa fall endast ett par sek.
Postad 04 August 2010 - 08:50
voz
-
voz
-
LĂ€rjunge
-
-
468 inlÀgg
Aha sÄ du kan bkrÀfta att om en mkv fil har inbakad undertext sÄ kommer denna ej att strömmas till LG BD390, om man dessutom placerar en srt(undertext) fil som matchar mkv filen sÄ kommer denna inte hÀller att strömmas?
För mig blir det samma sak dÀr, att inbakade undertexter inte visas. Jag har inte testat separata filer, men det ska enligt uppgift (!) fungera. Jag har inte orkat splitta och hÄlla pÄ. Jag har datorn kopplad till tv:n för mina ringa AVI/MKV-behov. Ja jag har ju sen tidigare Panasonic BD60 och i början var den sjukt seg, men nu efter ett par uppdateringar sÄ Àr den helt okay. Den var nÀr jag köpte den omtyckt för bildkvalitén och LG BD390 Àr in sÀmre, dessutom Àr LGn ganska mycket snabbare. Som jag kanske sagt sÄ jÀmförde jag uppstarten av blu-ray filmer och LGn var i regel 20 sek snabbare, i vissa fall kunde det vara upp mot 40-50 sek och i vissa fall endast ett par sek.
Ja, den Àr snabb. FrÀmst gillar jag att slÀden kommer ut direkt nÀr man trycker pÄ eject.
Postad 04 August 2010 - 09:08
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlÀgg
För mig blir det samma sak dÀr, att inbakade undertexter inte visas. Jag har inte testat separata filer, men det ska enligt uppgift (!) fungera. Jag har inte orkat splitta och hÄlla pÄ. Jag har datorn kopplad till tv:n för mina ringa AVI/MKV-behov.
Tror vi missförstod varandra lite. Jag Àr införstÄdd med att de inbakade undertexterna ej fungerar nÀr man strömmar mkv via SMB(utdelning i windows). FrÄgan Àr dock om du lÀgger en srt fil som matchar denna mkv sÄ att mkv filen har i praktiken 2 undertexter(en inbakad och en extern) kommer spelaren spela upp mkv filen med den externa undertexten(srt)? NÀr man körde över DLNA gjorde den inte det sÄ det enda viset att fÄ undertext pÄ en mkv fil som har inbkad undertext var att koda om mkv filen utan undertext eller lÀgga det pÄ ett USB minne.
Postad 04 August 2010 - 09:28
voz
-
voz
-
LĂ€rjunge
-
-
468 inlÀgg
FrÄgan Àr dock om du lÀgger en srt fil som matchar denna mkv sÄ att mkv filen har i praktiken 2 undertexter(en inbakad och en extern) kommer spelaren spela upp mkv filen med den externa undertexten(srt)?
Ah, ok. Som sagt, jag har inte testat MKV:er med separata srt-filer ö.h.t. SÄ jag kan varken bekrÀfta eller förneka, tyvÀrr. Men med tanke pÄ att inbakade undertexter blir likadant via DLNA och SMB (vilket Àr lite skumt faktiskt) sÄ Àr nog risken stor att det blir lika med "dubbla" undertexter, separat + inbakad.
Postad 04 August 2010 - 09:44
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlÀgg
Ah, ok. Som sagt, jag har inte testat MKV:er med separata srt-filer ö.h.t. SÄ jag kan varken bekrÀfta eller förneka, tyvÀrr. Men med tanke pÄ att inbakade undertexter blir likadant via DLNA och SMB (vilket Àr lite skumt faktiskt) sÄ Àr nog risken stor att det blir lika med "dubbla" undertexter, separat + inbakad.
okay, men skulle du inte kunna göra ett snabbt test av detta? 1. Leta upp en mkv fil som har undertext, detta kan man ex kolla med MediaInfo och placera dem i den katalog som du har utdelat med SMB 2. Fixa en undertext(srt) fil och lÀgg den i samma katalog som mkv filen, dessutom se till sÄ att de har samma namn (ex minFilm.mkv, minFilm.srt) 3. Spela upp filen med LG BD390 och se om du fÄr nÄgon undertext alls. Jag skulle vara vÀldigt tacksam om du kan göra detta.
Postad 04 August 2010 - 20:13
voz
-
voz
-
LĂ€rjunge
-
-
468 inlÀgg
okay, men skulle du inte kunna göra ett snabbt test av detta?
Jag har precis flyttat och har inte alla grejer uppsatta Àn. Det mesta ligger i kartonger. SÄ jag kan inte göra testet omgÄende, tyvÀrr. NÄgon annan kanske kan? Annars gör jag det nÀr jag Àr "up and running" igen.
Postad 05 August 2010 - 21:52
Picanto207
-
Picanto207
-
Amatör
-
-
51 inlÀgg
En frÄga om nÄgon upplevt samma sak...
Köpte en ny WD disk 1TB som jag fyllde med allt möjligt, .mkv, .avi, .jpg osv..
Nu nÀr jag startar spelaren sÄ tar det sketalÄng tid innan man kan göra nÄgot med fjÀrren.
Jag mÄste vÀnta tills skÀrmslÀckaren pÄ spelaren gÄr igÄng, dÄ blir fjÀrren möjlig att anvÀnda.
Det kÀnns som spelaren mÄste lÀsa in allt som finns pÄ disken eller liknande innan den gÄr att anvÀnda, ska det vara sÄ???
HJĂLP!
Postad 06 August 2010 - 21:03
Unregistered8b3631e1
-
Unregistered8b3631e1
-
AnvÀndare
-
-
243 inlÀgg
Har skapat mkv av nÄgra iso (blu-ray).
AnvÀnde MakeMKV.
Har filerna liggandes pÄ NAS och ansluten med kabel.
VÀljer mkv-filen och spelaren "tÀnker" en liten stund för att sedan stÀnga av sig... Samma sak nÀr jag provat via USB-minne direkt in i spelaren.
Vad Àr det jag missat?
Har lÀst en del i trÄden om iso och mkv samt uppspelning via nÀtverk och USB men jag blir mest förvirrad
Postad 06 August 2010 - 21:12
hellfog
-
hellfog
-
LĂ€rjunge
-
-
393 inlÀgg
Efter ha tyckt att det Àr osynk pÄ xvid filer pÄ Bd390 sÄ började jag spela dom pÄ en av mina gamla dvd spelare istÀlle, men har börjat upptÀcka att det Àr osynk dÀr ocksÄ nu vad fan?
Kan inte beror pÄ högtalarna heller dÄ det Àr samma fel pÄ TV ljudet. Inte kabel heller dÄ det Àr olika. Kodningen kan det vÀl inte heller vara eller?
Eller sÀr det sÄ att det alltid har varit osynkat ibland pÄ vissa scener utan att jag har mÀrkt det förut, men pga 390 har jag mÀrkt det nu.
Redigerat av hellfog, 06 August 2010 - 21:18.
Postad 06 August 2010 - 22:29
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlÀgg
Efter ha tyckt att det Àr osynk pÄ xvid filer pÄ Bd390 sÄ började jag spela dom pÄ en av mina gamla dvd spelare istÀlle, men har börjat upptÀcka att det Àr osynk dÀr ocksÄ nu vad fan?
Kan inte beror pÄ högtalarna heller dÄ det Àr samma fel pÄ TV ljudet. Inte kabel heller dÄ det Àr olika. Kodningen kan det vÀl inte heller vara eller?
Eller sÀr det sÄ att det alltid har varit osynkat ibland pÄ vissa scener utan att jag har mÀrkt det förut, men pga 390 har jag mÀrkt det nu.
De e ingen snack om att det finns lip-sync pÄ BD390 som inte finns nÀr man spelar upp pÄ datorn eller i en WD TV HD, vi fÄr hoppas de ÄtgÀrdar det. Jag noterade pÄ annat forum att LGs BD serie har en tendens till att ge upp efter ett tag, d.v.s sluta lÀsa skivor? NÄgon hÀr som stött pÄ det? Tydligen ska det kosta $70 att fÄ det fixat utan för garantin?
Postad 07 August 2010 - 20:41
Unregistered8b3631e1
-
Unregistered8b3631e1
-
AnvÀndare
-
-
243 inlÀgg
Har lite otrevliga egenheter (sprak vid effekter) vid analog signal till min receiver frÄn LG:n. Har trÄden pÄ annan plats under "FörstÀrkare" men hade kunnat knyta den till LG:n hÀr. Kolla gÀrna denna trÄd för mitt problem om ni kÀnner igen "sprakproblem". >Besök min andra trÄd rörande spraket<
Postad 10 August 2010 - 19:58
Caelus
-
Caelus
-
Rookie
-
7 inlÀgg
Hej! Jag tÀnkte köpa denna spelare att ha till min nya Panasonic Viera TX-P50G20E. Jag kan ingenting om vilka kablar etc. som Àr bÀst. Funkar det lika bra med vilken HDMI-kabel som helst eller bör man satsa pÄ en dyrare variant?
Postad 11 August 2010 - 21:04
Unregistered8b3631e1
-
Unregistered8b3631e1
-
AnvÀndare
-
-
243 inlÀgg
Har lite otrevliga egenheter (sprak vid effekter) vid analog signal till min receiver frÄn LG:n.
Har trÄden pÄ annan plats under "FörstÀrkare" men hade kunnat knyta den till LG:n hÀr.
Kolla gÀrna denna trÄd för mitt problem om ni kÀnner igen "sprakproblem". >Besök min andra trÄd rörande spraket<
NÄgon som haft/har problem med ljudet vid analogt frÄn BD390?
Postad 13 August 2010 - 12:50
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2129 inlÀgg
Hej,
Har problem med min BD390, spelarens resolution stÀlld i auto, blu-ray med 1080/24p funkar fint.
Men om jag gÄr HOME You tube player och vÀljer ett klipp tappar spelaren synk och bilden hoppar/flimrar, displayen visar 1080/60i ( USA standard ).
BD390 kopplad till projektor med HDMI, OBS testat med tvÄ st projektorer, samma fel.
Har testat factory reset samt down grade / upgrade av FW.
Postad 15 August 2010 - 10:45
slanemyr
-
slanemyr
-
Amatör
-
-
79 inlÀgg
Hejsan.
Funderar pÄ att köpa en BD390, men jag undrar om det fungerar med mitt gamla surroundsystem. Jag har en HK AVR-235 (5.1 system). Ingen HDMI-ingÄng pÄ den.
Kan jag anvÀnda de tvÄ tillsammans eller mÄste jag köpa en ny förstÀrkare ocksÄ? Hur kopplar jag isÄfall?
Finns det DD5.1 eller DTS pÄ BLURAY-filmerna idag, eller Àr det endast de nya "ljudspÄren"?
Tack!
Postad 15 August 2010 - 11:44
hellfog
-
hellfog
-
LĂ€rjunge
-
-
393 inlÀgg
Hejsan.
Funderar pÄ att köpa en BD390, men jag undrar om det fungerar med mitt gamla surroundsystem. Jag har en HK AVR-235 (5.1 system). Ingen HDMI-ingÄng pÄ den.
Kan jag anvÀnda de tvÄ tillsammans eller mÄste jag köpa en ny förstÀrkare ocksÄ? Hur kopplar jag isÄfall? Finns det DD5.1 eller DTS pÄ BLURAY-filmerna idag, eller Àr det endast de nya "ljudspÄren"?
Tack!
Du kopplar via koaxial eller optisk kabel, Ja du fÄr 5.1 eller DTS, 390 har inbyggd dekoder om du vill anvÀnda det. Du kan annars kolla manualen om du har nÄgra frÄgor.
Postad 16 August 2010 - 11:31
hd-kungen
-
hd-kungen
-
Rookie
-
4 inlÀgg
En lite frÄga? kommer den hÀr lösning funka för att spela upp 1080p pÄ min LG BD390 trÄdlöst
TÀnkte köpan en trÄdlös netgear router pÄ 300Mbps, i den ansluter jag min NAS(WD mybook world edition 1TB) med nÀtverkskabel, sedan lÄter jag Blu-ray spelaren spela upp 1080p mkv-filer trÄdlöst över nÀtverket!
Kommer jag lyckas?
Postad 16 August 2010 - 11:51
Blander
-
Blander
-
Wannabe
-
-
13 inlÀgg
Tillverkarna har onekligen en del att göra nÀr det gÀller instruktioner - framför allt om man Àr grön som jag. Tacksam för hjÀlp med nedanstÄende.
Min utrustning:
Blueray: LG BD 390 blu
Reciever: Yamaha RX V365
Spelaren Àr bÄde ansluten med coaxial (digitalt) till stÀrkaren och HDMI (eftersom förstÀrkaren inte fixar ljud via HDMI). Vad vÀljer jag dÄ i menyerna HDMI respektive SPDIF output?
- PCM Multikanal?
- DTS Äterkoda?
- PrimÀr genomkoppling?
Och ska jag vÀlja samma bÄde i HDMI- och SPDIF-menyn?
???
Postad 16 August 2010 - 20:51
Unregistered8b3631e1
-
Unregistered8b3631e1
-
AnvÀndare
-
-
243 inlÀgg
Fundering... skall man se spelaren i "NÀtverk" i utforskaren? Till exempel komma Ät en disk man ansluter via USB-porten pÄ spelaren.
Postad 17 August 2010 - 18:33
voz
-
voz
-
LĂ€rjunge
-
-
468 inlÀgg
Nu börjar jag komma i ordning igen och har testat detta. Resultatet Àr samma beteende via SMB-share som via DLNA. Fundering... skall man se spelaren i "NÀtverk" i utforskaren? Till exempel komma Ät en disk man ansluter via USB-porten pÄ spelaren.
Nej, spelaren delar inte ut sina enheter pÄ det viset.
Postad 17 August 2010 - 20:15
Unregistered8b3631e1
-
Unregistered8b3631e1
-
AnvÀndare
-
-
243 inlÀgg
Nej, spelaren delar inte ut sina enheter pÄ det viset.
Ok, men vill minnas att nÄgon skrev om att montera i Virtual CloneDrive... hur menar man dÄ? <Hittade monteringsinlÀgget>
Postad 17 August 2010 - 20:21
voz
-
voz
-
LĂ€rjunge
-
-
468 inlÀgg
Ok, men vill minnas att nÄgon skrev om att montera i Virtual CloneDrive... hur menar man dÄ?
Jag tolkar det som att han monterade ISO:n pÄ sin dator, delade ut den och öppnade den frÄn BD390:n.
Postad 19 August 2010 - 12:15
FabianPK
-
FabianPK
-
Wannabe
-
-
18 inlÀgg
1. Leta upp en mkv fil som har undertext, detta kan man ex kolla med MediaInfo och placera dem i den katalog som du har utdelat med SMB 2. Fixa en undertext(srt) fil och lÀgg den i samma katalog som mkv filen, dessutom se till sÄ att de har samma namn (ex minFilm.mkv, minFilm.srt) 3. Spela upp filen med LG BD390 och se om du fÄr nÄgon undertext alls.
Jag skulle vara vÀldigt tacksam om du kan göra detta.
Om man extraherar srt filen frÄn mkv filen eller skaffar en srt fil frÄn nÄgon annan kÀlla som matchar mkv filen man har sÄ funkar det alldeles utmÀrkt via vanlig smb-windows utdelning. Har gjort det sen jag köpte den för ett Är sen.
Postad 20 August 2010 - 17:43
PlayTheGame
-
PlayTheGame
-
Rookie
-
8 inlÀgg
Hej. Youtube funktionen pÄ min BD390 blockerar ut en del filmer. Jag har lagt dem i min favoritlista pÄ det Youtube-konto som jag skapat pÄ nÀtet men av ngn anledning sÄ visar inte BD390 alla valda filer! Kan det vara sÄ att det krÀvs en bekrÀftelse för att se de filmerna, tex jag Àr över 18 bla bla bla? Ngn som vet om detta gÄr att kringÄ? Ett exempel pÄ film som inte fungerar pÄ BD390 Àr: http://www.youtube.c...h?v=nvH1ZHRY-oUMed andra ord sÄ hittar in BD390 denna fil vid sökning..... NÄgra tips eller ideer? Mvh/PTG
Postad 22 August 2010 - 16:04
Unregistered8b3631e1
-
Unregistered8b3631e1
-
AnvÀndare
-
-
243 inlÀgg
Ni som har externa diskar via USB.
Vissa diskar har strömförsörjning via USB, funkar dessa i spelaren, lÀste ett inlÀgg dÀr det stÄr att LG skall ha rekomenderat diskar med egen strömförsörjning, men funkar det med diskar utan det?
Har för mig att nÄgon disk jag kollat pÄ i butik hade en kabel med tvÄ USB... en för data och en för ström? Funkar dessa i spelaren...
Blir lÀtt förvirrad (har sökt svar i trÄden men inte blivit helt pÄ det klara med hur spelaren fixar externa diskar).
Hej hopp
Postad 22 August 2010 - 17:55
Bigrauk
-
Bigrauk
-
ForumrÀv
-
-
892 inlÀgg
Ăr det nĂ„gon som kan informera om hur man sparar sin wep key password pĂ„ det trĂ„dlösa nĂ€tverket i sin BD390?
Jag fÄr logga in pÄ nytt varje gÄng jag skall koppla upp mig.
Redigerat av Bigrauk, 22 August 2010 - 17:59.
Postad 22 August 2010 - 23:26
Wrath
-
Wrath
-
AnvÀndare
-
-
116 inlÀgg
Hej igen Har löst mina problem med de fÄ MKV filer som jag hade hackande ljud pÄ, hittade en program för popcorn hour och körde bara en cleanup pÄ filen och overwrite dÄ försvinner hackandet och DTS ljudet bestÄr  följ bara anvisningarna: HÄll till godo: Okay, got it fixed! Basically go here and get this utility: http://audioconverter.heartware.dk/ (it will prompt to download an .exe). Make a directory for it, and then run it. When you run it, and when it says "Would you like to download the author-approved versions of the various utilities" click "Yes." Once that is done, simply select the source file, and then a target (output) file. On the right, you want to select the radio button "Cleanup track" so that it does nothing else but this. This is on the DTS tab, and the third radio button option. You don't need any other options selected. This should take care of it for you. If you get some error about "AC3 Fix" missing, go to the "Audio Tools 1" tab and uncheck the "AC3 Fix" checkbox. This fixed any files I had with DTS stuttering. I believe the Popcorn Hour had this same issue, but the developers were able to fix it in their firmware somehow. I only say this based on what I read online - I have no actually tested this on the two pieces of hardware to confirm the Popcorn Hour can actually deal with the DTS stuttering issues entirely by itself.
Postad 23 August 2010 - 16:44
sczcz
-
sczcz
-
Wannabe
-
-
22 inlÀgg
Ni som har externa diskar via USB. Vissa diskar har strömförsörjning via USB, funkar dessa i spelaren, lÀste ett inlÀgg dÀr det stÄr att LG skall ha rekomenderat diskar med egen strömförsörjning, men funkar det med diskar utan det? Har för mig att nÄgon disk jag kollat pÄ i butik hade en kabel med tvÄ USB... en för data och en för ström? Funkar dessa i spelaren...
Blir lÀtt förvirrad (har sökt svar i trÄden men inte blivit helt pÄ det klara med hur spelaren fixar externa diskar).
Hej hopp
Jag har en WD My Passport Essential HD utan extern strömförsörjning. Det funkar utmÀrkt med en reservation; jag mÄste koppla in den efter att BD390 har startat annars kÀnner den inte av att jag har kopplat in hÄrddisken. Jag tror att detta beror pÄ att hÄrddisken inte har egen strömförsörjning men har inte haft möjlighet att prova med en annan hÄrddisk. Inte sÄ störande för min del eftersom jag ÀndÄ flyttar hÄrddisken mellan BD390 och min dator men om man Àr av den "bekvÀma" sorten kan det ju anses som störande...
Postad 24 August 2010 - 19:18
Unregistered8b3631e1
-
Unregistered8b3631e1
-
AnvÀndare
-
-
243 inlÀgg
Jag har en WD My Passport Essential HD utan extern strömförsörjning. Det funkar utmÀrkt med en reservation; jag mÄste koppla in den efter att BD390 har startat annars kÀnner den inte av att jag har kopplat in hÄrddisken. Jag tror att detta beror pÄ att hÄrddisken inte har egen strömförsörjning men har inte haft möjlighet att prova med en annan hÄrddisk. Inte sÄ störande för min del eftersom jag ÀndÄ flyttar hÄrddisken mellan BD390 och min dator men om man Àr av den "bekvÀma" sorten kan det ju anses som störande...
Har provat nu med Iomega Select 500 GB. Funkade hur bra som helst med en USB, kabel som följde med hade tvÄ kontakter och i manualen stod det att det kunde vara datorns USB portar som inte "krÀmade" pÄ tillrÀckligt och dÄ kunde man anvÀnda kontakt tvÄ. Disken krÀver inte tvÄ med andra ord. Har att göra med USB 1.1 VS USB 2.0 kanske? Min spelare hittade disken Àven efter av- pÄslag.
Postad 25 August 2010 - 09:49
Unregisteredcb6bb2da
-
Unregisteredcb6bb2da
-
Rookie
-
6 inlÀgg
Nu kanske du ville ha tips pÄ hÄrddisk. Men om du har tÀnkt köra WiFi, slÀng penagarna pÄ en vass router. Jag köpte en Apple Airport Extreme. Finns ingen anledning att ha en hÄrddisk kopplad till spelaren efter det. Den strömmar gladeligen mkv i 1080 utan lagg. Har en extern disk som jag ska koppla in i routerns usbingÄng, dÀremot, dÀr jag ska ha mina mediefiler pÄ. Dessutom sÄ kommer man Ät disken frÄn hela nÀtverket.
Jag har ocksÄ skaffat en Airport Extrem. Har du fÄtt kontakt med usb-disken pÄ spelaren?
Redigerat av Unregisteredcb6bb2da, 25 August 2010 - 12:07.
Postad 25 August 2010 - 14:31
Mihlberg
-
Mihlberg
-
AnvÀndare
-
-
190 inlÀgg
Jag ska stÀlla en frÄga, Jag köpte min lg bd390 pÄ komplett.
Och nÀr jag hÀmtade ut den sÄ var det en polsk spelare.
Ăr det nĂ„gra hĂ€r som har liknade?
Ăr det sĂ€mre om den kommer dĂ€rifrĂ„n?
Postad 26 August 2010 - 06:26
Unregisteredcb6bb2da
-
Unregisteredcb6bb2da
-
Rookie
-
6 inlÀgg
Köpte min pÄ Dustin, ocksÄ polsk.
Postad 29 August 2010 - 10:48
Grensman
-
Grensman
-
AnvÀndare
-
-
102 inlÀgg
Har pÄ senare tid börjat ha problem med att streama mkvs. I mÄnga fall sÄ fungerar inte ljudet utan mÄste muxas om. Och nu har jag Àven haft en del filer dÀr den bara blir svart i tvÄ sek för att sen börja spela nÀsta fil. NÄgon som vet nÄgon lösning pÄ det felet eller Àr det dags att överge lgn som media extender och köpa sig en WDTV istÀllet?
Postad 29 August 2010 - 21:10
voz
-
voz
-
LĂ€rjunge
-
-
468 inlÀgg
Har pÄ senare tid börjat ha problem med att streama mkvs. I mÄnga fall sÄ fungerar inte ljudet utan mÄste muxas om. Och nu har jag Àven haft en del filer dÀr den bara blir svart i tvÄ sek för att sen börja spela nÀsta fil. NÄgon som vet nÄgon lösning pÄ det felet eller Àr det dags att överge lgn som media extender och köpa sig en WDTV istÀllet?
Det kan vara MKV "header compression" som stÀller till det. I sÄ fall Àr det nÄgot som Àven WDTV Live har problem med, vad jag förstÄr. Kolla in den hÀr lÀnken för mer info.
Postad 30 August 2010 - 11:03
Grensman
-
Grensman
-
AnvÀndare
-
-
102 inlÀgg
Ja, den vet jag, det Àr ju sÄ att ljudet fixas! Men sen Àr det vissa filer som bilden blir svart i par sekunder, sen kommer laddcirklen upp och nÀsta fil startas. Och det hjÀlper inte att man kör den i mkvmerge och sÀtter none, blir fortfarande samma. Tips pÄ hur jag ska konvertera eller fixa dom?
Postad 30 August 2010 - 19:19
Sledgeman
-
Sledgeman
-
AnvÀndare
-
-
183 inlÀgg
Köpte först en BD560 som jag trodde kunde streama frĂ„n pc men det visade sig att sĂ„ inte var fallet sĂ„ det blev att byta till en BD390 istĂ€llet. Ăr supernöjd efter lite testande. FjĂ€rrkontrollen var bĂ€ttre till BD560 men det kan jag leva med. Bilden och ljudet kĂ€nns super och starttiden för discar Ă€r klart godkĂ€nd. Den har streamat allt jag provat Ă€n sĂ„ lĂ€nge och srt subs funkar perfekt.
Ăven om det kĂ€nns pĂ„ vissa sĂ€tt att man köpt en lite Ă€ldre spelare sĂ„ kĂ€nns det Ă€ndĂ„ bra.
Redigerat av Sledgeman, 30 August 2010 - 19:20.
Postad 30 August 2010 - 23:55
spuj
-
spuj
-
ForumrÀv
-
-
547 inlÀgg
Klarar BD390 av .mkv-filer med hd ljud?
Postad 31 August 2010 - 11:52
Unregisteredceec8641
-
Unregisteredceec8641
-
Rookie
-
1 inlÀgg
Jag ska stÀlla en frÄga, Jag köpte min lg bd390 pÄ komplett.
Och nÀr jag hÀmtade ut den sÄ var det en polsk spelare.
Ăr det nĂ„gra hĂ€r som har liknade? Ăr det sĂ€mre om den kommer dĂ€rifrĂ„n?
Jag köpte ocksÄ en LG BD390 frÄn komplett och den var ocksÄ polsk. Jag hade mailat innan och frÄgat om det var svenska menyer och fÄtt som svar att det skulle det vara, men det fanns det inte sÄ jag skickade tillbaka den. Dessutom fick jag en ganska stark kÀnsla av att spelaren hade varit uppackad tidigare, hittade nÄgra misstÀnkta "flÀckar" pÄ flera stÀllen, bla avtryck frÄn ett finger. Vet inte om det Àr en sÀmre spelare eller inte. BestÀllde en frÄn netonnet istÀllet och den har svenska menyer.
Postad 31 August 2010 - 22:52
Sledgeman
-
Sledgeman
-
AnvÀndare
-
-
183 inlÀgg
Det Àr ju vÀldigt skumt med srt-filer nÀr man streamar frÄn dator. Om en mkv har interna undertexter sÄ fungerar inte dom MEN dÄ funkar en srt. Om en mkv saknar interna texter sÄ funkar inte heller srt!? Enda lösningen verkar vara att koda in en text, behöver inte ens vara svenska, för att fÄ srt att fungera!?
Postad 01 September 2010 - 13:17
Grensman
-
Grensman
-
AnvÀndare
-
-
102 inlÀgg
Det Àr ju vÀldigt skumt med srt-filer nÀr man streamar frÄn dator. Om en mkv har interna undertexter sÄ fungerar inte dom MEN dÄ funkar en srt. Om en mkv saknar interna texter sÄ funkar inte heller srt!? Enda lösningen verkar vara att koda in en text, behöver inte ens vara svenska, för att fÄ srt att fungera!?
Verkar ju skitskumt, jag har ALDRIG haft nÄgot problem med srt filer, vare sig mkvn har eller saknar subs.
Postad 01 September 2010 - 15:54
Sledgeman
-
Sledgeman
-
AnvÀndare
-
-
183 inlÀgg
Verkar ju skitskumt, jag har ALDRIG haft nÄgot problem med srt filer, vare sig mkvn har eller saknar subs.
Observera att dessa problem enbart dyker upp nÀr jag streamar frÄn datorn. Kör jag via usb sÄ verkar det fungera. Hmm! Nu var det en film utan interna subs dÀr srt fungerade sÄ min teori smulades sönder. Har problem med nÄgra filmer och det fungerar inte med nÄgon srt pÄ dom. Har provat srt frÄn annan film som jag vet fungerar men den kommer inte upp pÄ dessa filmer. SÄ det Àr nÄgot med hur dessa mkv:er Àr muxade eller kodade som stÀller till det.
Postad 01 September 2010 - 17:07
Grensman
-
Grensman
-
AnvÀndare
-
-
102 inlÀgg
Lika bra att frÄga, men dina srt heter precis som mkv-filen va?
Postad 01 September 2010 - 19:52
Sledgeman
-
Sledgeman
-
AnvÀndare
-
-
183 inlÀgg
Lika bra att frÄga, men dina srt heter precis som mkv-filen va?
Jag förstÄr att du frÄgar och svaret Àr, sjÀlvklart!  Sitter och labbar med nÄgra filer och muxar om och försöker hitta nÄgot som kan skilja mellan olika filer men hittills har det inte hjÀlpt.
Postad 01 September 2010 - 21:23
Sledgeman
-
Sledgeman
-
AnvÀndare
-
-
183 inlÀgg
Jag blir inte klok pÄ detta. Nu fÄr jag den externa srt-filen att fungera om jag muxar in en srt i mkv-filen och vÀljer none pÄ komprimering pÄ video, audio och srt. MEN!! DÄ fÄr jag ett hackande ljud av nÄgon anledning. FÄr nog börja lyfta över dom som inte funkar och köra via usb.
Postad 01 September 2010 - 21:32
Bigrauk
-
Bigrauk
-
ForumrÀv
-
-
892 inlÀgg
Jag har heller inga problem med srt-filer nÀr jag streamar frÄn min dator till min BD390.
Redigerat av Bigrauk, 01 September 2010 - 21:32.
Postad 03 September 2010 - 00:30
Unregistered5034364c
-
Unregistered5034364c
-
Rookie
-
1 inlÀgg
Har problem med subs nÀr det Àr en .ASS sub liggande i mkv'n redan, dÄ har det inte gÄtt att ha en .SRT pÄ sidan. SÄ dÄ har jag plockat ut film+ljud+sub, muxat om film+ljud, samt konverterat sub till .SRT och lagt bredvid. Klart irriterande men det verkar funka iaf. Andra problem Àr vÀl att det Àr 50/50 att sub'en Àr syncad pÄ högupplösta filmer, samt det irriterande ljud problemet, dvs, muxa om filmen för att fÄ ljudet att fungera. Generellt funkar den dock riktigt bra.
Problem:
- .ASS stöd
- Ljudlöst
- Ljud sync
- Sub sync
Redigerat av Unregistered5034364c, 03 September 2010 - 00:34.
Postad 07 September 2010 - 15:32
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
LĂ€rjunge
-
-
433 inlÀgg
Hej!
Har en liten frÄga ang denna.
Verkar vara mÄnga som har problem med att spela upp backup dvd pÄ den,stÀmmer det sÄ Àr det ju en skit spelare.
Annars verkar den bra,köper den direkt om den Àr eller gÄr att göra regions fri och att den klarar backup kopior som nÀstan alla spelare klarar nu för tiden.
tja
Postad 08 September 2010 - 08:54
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2129 inlÀgg
StÀmmer den klarar inte .iso eller .img.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|