Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 July 2010 - 18:04

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Dock är det något skumt med kameran för nu har jag dessutom tappat bort en annan bild, den finns med bland tumnaglarna men bilden som kommer upp är nästa tagna bild, och jag har tittat på den bilden flera ggr men det verkar som den blev typ överskriven av nästa bild någon dag senare.

Hej!
Hade samma problem tidigare. Till slut blev det som så att 5st bilder i mitten blev "samma". Problemet löstes dock när jag uppdaterade enheten. Så gör det.

Postad 01 July 2010 - 18:17

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Jag igen, ville bara berätta hur det gick, dels ifall någon är nyfiken och dels för att andra kan råka ut för det och hur det löstes för mig.

Jag försökte alltså ringa till onoff i borås där jag köpte min pro igår men jag misstänker attt de känner igen mitt nummer efter en hel del trassel med de tidigare, ringde då onoff-akuten vilket var rätt meningslöst, och jag tänkte att jag skulle minsann hitta en onoff-butik som kunde tänka sig att göra enl. svaret jag fick från SE, d.v.s. ÅF kan åberopa DoA inom 7 dagar (vilket stämmer överens med det svar jag fick här, tack för det förresten) och en eloge alltså till onoff i kållered där en supertrevllig säljare svarade och jag babblade på om just DoA-löftet från SE (fast det sedan visade sig att han inte hade en aning om vad det var :-)

Väl där fick jag träffa deras butikschef, en kille i ungefär min egen ålder (underlättade nog en hel del), vars sambo hade en vanlig mini, så jag visade honom mail-svaret från SE och felmeddelandet som kommer upp när jag väljer kamera, och det var inget snack om att jag skulle få en ny pro.

Jag frågade om jag skulle behålla minneskortet som satt i då jag hade laddat ner några appar och javisst inga problem, jag skämtade till det lite och sa att jag kanske ska stoppa i det och provstarta den innan jag åker härifrån.

Och när jag ska testa kameran så kommer samma felmeddelande upp och vi står bara och tittar på varandra och undrar hur är det möjligt, och det undrar vi nog fortfarande, felet låg allltså i minneskortet och troligen inte i själva mobilen, jag fick den nya då han redan gjort pappersjobbet klart, vi testade dock inte det nya minneskortet i dedn gamla mobilen, dock testade han det i sin gamla LG men kunde inte kolla vad som fanns på kortet där heller.

Så nu vet ni, det verkar finnas en massa viktiga saker på minneskortet för att mobilen ska fungera, vi trodde jju att det bara var en lagringsplats (så har det väl varit förr ?) men nu verkar det som sagt var finnas en massa som inte får gå till spillo / gå sönder eller saknas på annat sätt.

Hur fungerar det om man byter minneskort tro, känns ju lite riskabelt att det är på detta viset, det blir nog att göra en backup på hela kortet ifall något liknande skulle inträffa.

Så gick det till slut med mitt problem med en ny mobil, hoppas jag inte stöter på något mer problem.

/ J

Postad 01 July 2010 - 19:11

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Hur fungerar det om man byter minneskort tro, känns ju lite riskabelt att det är på detta viset, det blir nog att göra en backup på hela kortet ifall något liknande skulle inträffa.

Så gick det till slut med mitt problem med en ny mobil, hoppas jag inte stöter på något mer problem.

/ J

Jag bytte direkt till en 4 GB kort i min men jag kopierade alla filer på det gamla kortet och förde över dom till det nya.
Dock inte användarmanualerna på 100 olika språk :-))

Postad 01 July 2010 - 19:35

Klazzon
  • Klazzon
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Det kan säkert stämma att ett minneskort kan göra att kameran inte fungerar... Vet inte hur det fungerar på mini'n men på nokia telefoner kan man välja om man vill spara på minneskort eller telefon.
Naturligtvis väljer jag minneskortet direkt och sedan inte funderat mer på det innan min telefon låste sig och jag gjorde en totalreset.. Jag överdriver inte om kameran blev 3-4 sekunder snabbare. (Då var fabriksinställningen att använda telefonminnet)
Bytte till minneskortet och kameran kunde inte starta. (felaktigt filformat tror jag meddelandet löd..)
Stoppade i ett annat minneskort och kameran startade snällt och bra mycket snabbare än tidigare..

Jag tror dock inte att några systemfiler för telefonfunktionen (ej appar) finns på kortet... känns ganska trögt ovasett hastighet på minneskort

Mvh
Klasson

Redigerat av Klazzon, 01 July 2010 - 19:37.

Postad 01 July 2010 - 21:26

Unregisteredacfb0d13
  • Unregisteredacfb0d13
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Jag har också köpt en Pro och jag stoppade i ett annat minneskort direkt utan att föra över några filer till det och min kamera fungerar utmärkt.

Postad 01 July 2010 - 22:44

la damit
  • la damit
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Har flera kalendrar (min egen och kärringens) i gmail, hur gör jag för att få ner inte bara min egen utan också kärringens kalender i telefonen? den verkar bara få med min egen kalender?

Postad 02 July 2010 - 01:48

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Har flera kalendrar (min egen och kärringens) i gmail, hur gör jag för att få ner inte bara min egen utan också kärringens kalender i telefonen? den verkar bara få med min egen kalender?

Min har synkat alla kalendrarna rakt av. Däremot är det lite bökigt att se vad som hör till vilken kalender... :-/

Edit:
Hur gick det förresten med ditt tangentbord som fastnade i utfällt läge?
Själv ska jag nog gå tillbaka och höra efter med tanke på att mitt inte vill gå igen med mindre än att man klämmer till telefonen i nederkanten samtidigt. Nåt hakar uppenbarligen upp sig där.. :unsure:

Redigerat av Unregistered8b705007, 02 July 2010 - 01:52.

Postad 02 July 2010 - 06:24

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Någon som vet vad det sitter för batteri i den? har set att det skrivs olika på olika forum, 930mAh eller 950mAh i x10 mini och 970mAh i Pro. Vilket ska det va i x10 mini?

Postad 02 July 2010 - 07:02

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Jag har också köpt en Pro och jag stoppade i ett annat minneskort direkt utan att föra över några filer till det och min kamera fungerar utmärkt.

Ja, men mobilen vill ha ett minneskort i för att fungera, eller det är det första den säger till om, jag kan inte se vad som var felet annat än just något med minneskortet då det gav samma felmeddelande med samma kort i olika telefoner men enbart byte av kort räckte för att kameran skulle fungera utan att säga att kamera-processen inte kunde startas, vilket jag tolkar som att det finns något på kortet som den använder för att kunna köra kamera.

Men ditt svar tyder ju på att det inte skulle behövas, vilket också låter mest normalt, men jag vet ju bara vad som hänt mig och OM det var fel på kortet från SE så är det kanske inte det enda och det felmeddelande som jag fick upp fanns inte att googla på, därför kan just detta vara en vägledning om någon fler råkar ut för detta, butikschefen på onoff skulle gå vidare med detta, sedan vad det innebär vet inte jag men det kan vara mest av eget intresse, då han verkade vara rätt insatt och ville kundens bästa, jag har tidigare träffat hans raka motsatts i en annan onoff-butik men det är en annan historia.

Jag ska förresten idag skaffa ett nytt större minneskort och hoppas ju att det inte ska innebära några problem, för dig verkar det ju ha gått smärtfritt, fast jag kommer nog kopiera mitt kort rakt av.

/ J

Postad 02 July 2010 - 08:20

LFN
  • LFN
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Är det InvisibleShield som gäller för att skydda telefonen eller finns det bättre lösningar? Väska? Frågan gäller Mini Pro

Redigerat av LFN, 02 July 2010 - 08:21.

Postad 02 July 2010 - 08:23

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Är det InvisibleShield som gäller för att skydda telefonen eller finns det bättre lösningar? Väska? Frågan gäller Mini Pro

Jag har än så länge bara det medföljande skärmskyddet och hittade en liten smidig kameraväska på clas ohlson för 49:-

/ J

Postad 02 July 2010 - 09:05

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Någon som vet vad det sitter för batteri i den? har set att det skrivs olika på olika forum, 930mAh eller 950mAh i x10 mini och 970mAh i Pro. Vilket ska det va i x10 mini?

950mAh i Mini'n
och
970mAh i Mini Pro'n.

Postad 02 July 2010 - 09:42

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Det verkar som om det krävs Android 2.0 eller senare för att kunna ha flera kalendrar. Och det ska väl komma senare i år till telefonen.

Postad 02 July 2010 - 10:26

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

950mAh i Mini'n
och
970mAh i Mini Pro'n.

Någon som ser någon märkbar skillnad i batteritid mellan Pro och vanliga mini eller är det samma ?

Postad 02 July 2010 - 10:30

LFN
  • LFN
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Jag har kört med den första versionen som kom ut på Market och jag har aldrig haft något problem med att skärmen skulle vara förliten. Versionen jag har är 1.0.1 och det är den som alltid funnits, den första som kom ut.

Här kommer en bild som en kille på Swedroid's forum lagt ut:
Postad bild

Är det inte ÅÄÖ på alla X10 Pro? Så här skriver eshop247 på sin sida: Denna modell har svensk programvara och svensk T9. Det fysiska tangentbordet saknar dock ÅÄÖ, och skrivs istället genom att som vanligt hålla inne A eller O.
Det verkar alltså vara en importmodell som dom säljer utan ÅÄÖ. Hur vet man var man ska handla om man vill ha en X10 Mini Pro med "äkta" ÅÄÖ på tangentbordet?

Postad 02 July 2010 - 10:46

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Det är bara ÅÄÖ på dom modellerna som är ämnade för den nordiska markanden.
Så parallell importerade saknar fysiska ÅÄÖ knappar.

Så här ser tangentbordet ut på "icke nordiska" varianter:
Postad bild

Redigerat av TomasL, 02 July 2010 - 10:51.

Postad 02 July 2010 - 14:52

la damit
  • la damit
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Min har synkat alla kalendrarna rakt av. Däremot är det lite bökigt att se vad som hör till vilken kalender... :-/

Edit:
Hur gick det förresten med ditt tangentbord som fastnade i utfällt läge?
Själv ska jag nog gå tillbaka och höra efter med tanke på att mitt inte vill gå igen med mindre än att man klämmer till telefonen i nederkanten samtidigt. Nåt hakar uppenbarligen upp sig där.. ;)

Hmm får kolla om den inte kan synca allt då...

Nja jo alltså nu har den gett med sig. Ingen aning vad som hänt men nu bara slidear den igen fint som den skall.
Ibland så låser den sig lite men det är kanske en på femtio utfällningar så problemet verkar ha "fixat sig själv". Skummt... men jag är datornerd, inte mekanik-nerd. Så jag vågar mig inte på ett uttalande om vad som hänt. :-)

Postad 02 July 2010 - 15:37

Unregisteredacfb0d13
  • Unregisteredacfb0d13
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur man blir av med det språkfältet permanent som dyker upp när man ska mata in text i pro:n?

Postad 02 July 2010 - 15:40

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Är det någon som vet hur man blir av med det språkfältet permanent som dyker upp när man ska mata in text i pro:n?

EXAKT vad jag också vill veta, MYCKET störande är det, jag har faktiskt kommit på att om man trycker på den fysiska "tillbaka-knappen" så försvinner det för stunden men som du skriver så vill man få bort det för alltid, man vill ju inte behöva klicka bort det varje gång det dyker upp.

/ J

Postad 02 July 2010 - 16:48

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Ställ in det i Gmail istället. Lägg till din frus kalender under "Mina kalendrar" istället för "Andra kalendrar". Det kräver säkerligen att din fru godkänner att du gör så.

Postad 02 July 2010 - 17:38

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Hur funkar Gps:en på x10 mini? Är den bra eller dålig ? Jag har inte sett några bilder eller video på nätet om det.

Postad 02 July 2010 - 18:14

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
vet att detta kommer låta dumt, men hur lägger jag till ett nytt nr ?
skriver nr men kan inte spara det ? står ingen stans på skärmen "spara"
hur gör man ?

aaa nu hitta jag, det var inget ;)

Redigerat av Unregistered87ded29e, 02 July 2010 - 18:24.

Postad 02 July 2010 - 18:22

Gislason
  • Gislason
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Då har man beställt en Mini Pro! Ska vara hos mig på måndag.

Displayen på min Nokia 5800 gick sönder igår, till min stora lättnad om jag ska vara ärlig för jag var aldrig nöjd med den telefonen, helt värdelös tycker jag att den var och alla jag känner som har den har också haft problem med bland annat knapplås och display, i övrigt är den bara tråkig.

Så inatt läste jag på lite och bestämde mig för att köpa en lur, jag hade gärna velat ha en iphone eller htc desire men jag varken vill eller kan lägga 4-5 tusen utan hade en smärtgräns på 3 lax och då verkar det svårt att få mer för pengarna än i denna lur. Ska bli oerhört spännande.

Kommer dela med mig av mina intryck i tråden när jag pulat och fixat med telefonen.

Någon annan som gått från Nokia 5800 till X10 Mini?

Finns det några apps ni tycker alla bör ha?

Postad 02 July 2010 - 18:26

nutcookie
  • nutcookie
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
precis fått min mini pro är hur nöjd som helst. men när jag söker på fxcamera i market så hittar den den inte.
beror detta på att det inte finns till mini eller gör jag nått fel?
om det inte finns är det någon som vet nått annat likvärdig app?

Postad 02 July 2010 - 18:54

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

precis fått min mini pro är hur nöjd som helst. men när jag söker på fxcamera i market så hittar den den inte.
beror detta på att det inte finns till mini eller gör jag nått fel?
om det inte finns är det någon som vet nått annat likvärdig app?

Prova den här länken via mobilens browser: FxCamera

Postad 02 July 2010 - 19:20

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Någon som lyckats få till snowstorm till mini eller pro, alla säger att det är den bästa väder-widgeten, men jag lyckas då inte få till det.

/ J

Postad 02 July 2010 - 19:44

Unregisteredaaecc49b
  • Unregisteredaaecc49b
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Någon som lyckats få till snowstorm till mini eller pro, alla säger att det är den bästa väder-widgeten, men jag lyckas då inte få till det.

/ J

vad funkar inte?

Postad 02 July 2010 - 19:50

Ormbett
  • Ormbett
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Hur funkar Gps:en på x10 mini? Är den bra eller dålig ? Jag har inte sett några bilder eller video på nätet om det.

Överaskande bra, låser snabbt och lätt ;)

Kind regards
Ormbett

Postad 02 July 2010 - 20:03

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Eller hur!! Jag vill också ha bort skiten! Gör ju ingen som helst nytta och är ivägen förvånandsvärt ofta!! Vore kalas om det dök upp nån app/fix som fick bort skiten!

I övrigt är jag gryyyyymt nöjd med min pro! =)
Körde på jobbet idag, blev ganska mkt radio i början av dagen. Fick ladda efter 5-6h för att vara säker på att den skulle klara 11hs passet. Ska bli spännande och se hur batteriet stegvis förbättras. Förhoppningsvis iaf! ;)

Som email klient har jag börjat använda K-9 email, det är betydligt bättre än den inbyggda iaf. Kalender kör jag Jorte nu men om någon vet någon bättre så lyssnar jag gärna.

Postad 02 July 2010 - 20:30

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

vad funkar inte?

ja, alltså man ska ju kunna ha den som "mitten-widget", men det enda som händer är ju att man får texten "konfigurerar" och sedan händer inget mer.

/ J

Postad 02 July 2010 - 20:31

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Som email klient har jag börjat använda K-9 email, det är betydligt bättre än den inbyggda iaf. Kalender kör jag Jorte nu men om någon vet någon bättre så lyssnar jag gärna.

Men om jag får ett mail till luren och läser det så är det fortfarande oläst om jag går in på datorn sedan och kollar. Samma var det med standardapplikationen också så jag går in ibland via webbläsaren istället. Tyckte det blev smidigare (fast då kan man ställa in tid som den ska kolla själv förstås).

Postad 02 July 2010 - 20:33

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Eller hur!! Jag vill också ha bort skiten! Gör ju ingen som helst nytta och är ivägen förvånandsvärt ofta!! Vore kalas om det dök upp nån app/fix som fick bort skiten!

Finns det irritationsmomentet även i vanliga mini när man har den liggande i så fall borde ju det finnas rätt många som stör sig på det och kanske lyckats få bort det.

/ J

Postad 02 July 2010 - 21:25

EasterN
  • EasterN
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Vilken gps ska man använda? Finns det någon där man kan lägga in kartor på minneskortet och kör via 3g så det inte kostar nått? Finns säkert något om det tidigare i tråden, men 40 sidor..

//EasterN

Postad 02 July 2010 - 21:34

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Då har man beställt en Mini Pro! Ska vara hos mig på måndag.

Så inatt läste jag på lite och bestämde mig för att köpa en lur, jag hade gärna velat ha en iphone eller htc desire men jag varken vill eller kan lägga 4-5 tusen utan hade en smärtgräns på 3 lax och då verkar det svårt att få mer för pengarna än i denna lur. Ska bli oerhört spännande.

Har väl lite samma funderingar. Helst tror jag att jag vill ha en iphone men den kommer nog att bli för dyr och om jag ska vara ärlig så fyller nog en x10 mini pro mina behov. Är dock lite reserverad till storleken, räcker den verkligen för surf? Har bara sett en dummy än men skärmen är faktiskt lite mindre än min nuvarande. Funkar det att läsa kortare artiklar och inte bara mail eller forum posts?

Postad 02 July 2010 - 22:21

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Har inte testat så mkt i bil ännu men det gick bra senaste gången. Wisepilot-rösten är lite jobbig dock men blir att köpa Navigation eller vänta på google maps senare.

Köpte även denna bilhållaren http://www.dustinhom...5010462601.aspx? så kommer med intryck om den senare om andra är intresserade.
Sedan blir det att koppla in x10 minin till orginal volvostereon (blir så fult att byta ut orginal). Musik och gps i ett. ;)

Redigerat av Unregistered0354d681, 02 July 2010 - 22:21.

Postad 02 July 2010 - 22:23

Gislason
  • Gislason
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Någon som vet om det kommer några nya minimodeller från konurrenter eller om x10 får husera ensamt på minimarknaden?

x10an är inte ensam, Nokia N97 mini var väl t.o.m före Sony Ericsson?

Jag tror att x10 mini kommer visa att det faktiskt finns en marknad för formatet då det verkar finnas många nöjda ägare. Sony Ericsson har visat hur android kan anpassas till ett mindre format.

Edit: Såg nu att jag råkade svara på ett väldigt gammalt inlägg, nåväl, mina reflektioner kvarstår.

Redigerat av Gislason, 02 July 2010 - 22:28.

Postad 02 July 2010 - 22:46

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

x10an är inte ensam, Nokia N97 mini var väl t.o.m före Sony Ericsson?

Bara för att "mini" finns i namnet behöver det inte betyda att telefonen är liten ;)

Postad 02 July 2010 - 22:56

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Har inte testat så mkt i bil ännu men det gick bra senaste gången. Wisepilot-rösten är lite jobbig dock men blir att köpa Navigation eller vänta på google maps senare.

Köpte även denna bilhållaren http://www.dustinhom...5010462601.aspx? så kommer med intryck om den senare om andra är intresserade.

Gör gärna det! Hur hittade du den på deras hemsida? Vill veta vad den passiva kostar, men hittar den inte...

Navigon använder jag som gps-program, funkar kanon tycker jag. Copilot har jag också provat, funkar bra även det men tycker det inte är lika snyggt och pratet lite mer ologiskt tycker jag (säger t.ex. "längre fram" i stället för "nu").

ja, alltså man ska ju kunna ha den som "mitten-widget", men det enda som händer är ju att man får texten "konfigurerar" och sedan händer inget mer.

/ J

Har du någon datauppkoppling? Står det inte "konfigurerar/hämtar prognos" eller nåt sånt? Det gör det ett par sekunder när man lagt in widgeten, sen visar den prognosen. Kanonbra widget.

Redigerat av svanbo, 02 July 2010 - 22:59.

Postad 02 July 2010 - 23:44

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Gör gärna det! Hur hittade du den på deras hemsida? Vill veta vad den passiva kostar, men hittar den inte...

Navigon använder jag som gps-program, funkar kanon tycker jag. Copilot har jag också provat, funkar bra även det men tycker det inte är lika snyggt och pratet lite mer ologiskt tycker jag (säger t.ex. "längre fram" i stället för "nu").

Nej Dustin har lite egna artnummer. Hittade inte proclip till s70 heller först utan fick fråga. ;)
Här är den passiva iaf men kom ihåg proclip som sagt fast det vet du nog redan om.
http://www.dustinhom...5010462043.aspx

Navigon kanske det hette ja. Ska testa det för det är väl pröva-på period till det med?

Postad 03 July 2010 - 01:33

sundelin
  • sundelin
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Kan man använda lampan utan att ha kameran igång?

Postad 03 July 2010 - 08:11

Vasse
  • Vasse
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Kan man använda lampan utan att ha kameran igång?

LED Light är en enkel app för att använda sig av bara dioden som ficklampa. Finns andra appar som även använder skärmen som ljuskälla t.ex. aFlashlight.

Postad 03 July 2010 - 08:40

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Sedan blir det att koppla in x10 minin till orginal volvostereon (blir så fult att byta ut orginal). Musik och gps i ett. ;)

Fattar inte hur man hittar saker på deras hemsida :)

Kan du hitta en passiv hållare till pro:n ?

Just nu använder jag SE:s HCH-70 med borttagen laddkontakt så jag kan stoppa
in micro usb laddaren via det hålet. Hade varit enklare om även mini pro haft ladduttaget i
botten på telefonen :P

Postad 03 July 2010 - 09:08

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Nej Dustin har lite egna artnummer. Hittade inte proclip till s70 heller först utan fick fråga. ;)
Här är den passiva iaf men kom ihåg proclip som sagt fast det vet du nog redan om.
http://www.dustinhom...5010462043.aspx

Navigon kanske det hette ja. Ska testa det för det är väl pröva-på period till det med?

Ja det är det!

Måste man använda ett sånt där proclip? jag skulle vilja ha en sugkoppshållare, tycker den hamnar för långt ner annars...

Postad 03 July 2010 - 11:32

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Måste man använda ett sånt där proclip? jag skulle vilja ha en sugkoppshållare, tycker den hamnar för långt ner annars...

Samma här. Skulle också föredra en sugkoppshållare så man kan sätta fast den i rutan.

Postad 03 July 2010 - 14:13

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Ni får maila dustin och fråga. Tycker också det är krånligt att söka då de inte kommer upp som "tillbehör" utan man är tvungen att söka på "brodit". ;)

Postad 03 July 2010 - 15:21

Mayflyy
  • Mayflyy
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
På min X10 mini pro så är facbook applikationens tidsstämplar fel med 2 timmar. Om jag skriver i någons logg eller uppdaterar min status eller nåt så när jag kollar direkt så står det att det hände för "ungefär 2 timmar sedan". Min klocka i mobilen är korrekt och när jag kollar facebook på datorn så står det också helt korrekt att det endast var ett någon minut eller ett par minuter sedan. Hur ordnar jag detta? Jag har testat att uppdatera appen via market utan framgång.

Postad 03 July 2010 - 16:00

Gislason
  • Gislason
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Bara för att "mini" finns i namnet behöver det inte betyda att telefonen är liten ;)

Jag tog och tittade på den och ja, fel av mig, igen.. Under min research av x10 mini'n läste jag en artikel där det kritiskt påstods att X10 mini var ett svar på N97 mini så jag förutsatte att det var en liknande lur, men efter en snabb titt kan jag konstatera att jag hade fel.

Jag hittar inget i den storleken med vare sig touch screen eller android, så ja, den spelar i en ganska egen division.

Postad 03 July 2010 - 16:19

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Hejsan

Jag har sökt lite i tråden och vad jag kan förstå så fungerar inte Google maps navigations röstnavigation men fungerar det på själva kartan med indikation om vart man ska svänga osv? Google maps visar ju på sätt och vis vart man ska svänga också men det finns ju inga pilar och andra körriktningsvisningar och den kartan följer ju inte körriktningen heller vad jag kan förstå.

Jag har hela tiden varit inne på en Nexus One eller en Desire men jag var in och kände på en Desire och telefonen var ju hur stor som helst och i samma ögonblick fick jag se den lilla X10 mini och blev väldigt sugen på den istället. Och om jag inte har totalt missförstått det så kommer android 2.x till den kvartal 3?

Postad 03 July 2010 - 16:46

Unregistered6a2ce396
  • Unregistered6a2ce396
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Ja, men mobilen vill ha ett minneskort i för att fungera, eller det är det första den säger till om, jag kan inte se vad som var felet annat än just något med minneskortet då det gav samma felmeddelande med samma kort i olika telefoner men enbart byte av kort räckte för att kameran skulle fungera utan att säga att kamera-processen inte kunde startas, vilket jag tolkar som att det finns något på kortet som den använder för att kunna köra kamera.

Men ditt svar tyder ju på att det inte skulle behövas, vilket också låter mest normalt, men jag vet ju bara vad som hänt mig och OM det var fel på kortet från SE så är det kanske inte det enda och det felmeddelande som jag fick upp fanns inte att googla på, därför kan just detta vara en vägledning om någon fler råkar ut för detta, butikschefen på onoff skulle gå vidare med detta, sedan vad det innebär vet inte jag men det kan vara mest av eget intresse, då han verkade vara rätt insatt och ville kundens bästa, jag har tidigare träffat hans raka motsatts i en annan onoff-butik men det är en annan historia.

Jag ska förresten idag skaffa ett nytt större minneskort och hoppas ju att det inte ska innebära några problem, för dig verkar det ju ha gått smärtfritt, fast jag kommer nog kopiera mitt kort rakt av.

/ J

Jag stoppade in mitt minneskort från nokia 5800 direkt till mini utan problem.

Postad 03 July 2010 - 17:24

krooken
  • krooken
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det någon mer som har problem med att skärmen slukar batteri? 10% av batteriet kan ju försvinna efter bara några minuters surfande, och går man in å kollar vad som dragit batteri så står skärmen för minst 60%! Mobilen håller inte en hel dag med lite smsande, ringande och lite surf, och det är alltid skärmen som är den största batterislukaren enligt telefonen själv.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.