* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *
1319 svar till detta ämne
Postad 14 December 2010 - 14:19
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Kunde inte låta bli att svara på dina många konstiga problem.... Jämför du med andra smartphones så kommer du hitta andra personer som retar sig på liknande irritations moment. Med detta vill jag få fram att det kanske inte är Samsung Bada eller Samsung Wave som är problemet... Det kanske är telefonen som är fel för just dina behov. Skulle du köpa exempelvis en IPhone så skulle du säkerligen hitta andra irritations moment....
Jag har provat några andra telefoner ja och sjävklart har de sina problem, men dessa problem jag har med Samsung Wave tyvärr mer påtagande då det är funktioner som används så gott som dagligen. Du måste ha bra trånga fickor... Har min telefon i fickan hela tiden och detta har aldrig hänt mig.
Om jag inte miss fel så har jag läst om detta tidigare i denna tråden, men även på andra forum har jag läst om folk som har detta problemet. Förövrigt, tycker du det är e en lysande idé att on/off knappen inte gäller för knapplåset? Har aldrig hänt mig, kanske glapp i telefonen? Har du tappat den kanske? Med touch knapparna kan jag hålla med om att man ibland måste trycka flera gånger.
Jag har aldrig tappat telefonen och nä knappen fungerar perfekt när man väl är inne i systemet. Kanske är det widgets som är problemet. Men gör då till vana att bara ha på ditt wifi hemma. På detta sätt räcker ju batteri tiden ännu längre. Detta fenomen hittar du även på andra telefoner.
Okay så din lösning är att jag ska varje gång jag går hemma ifrån ta upp telefonen och stänga av wifi och sen det omvända så snart jag kommer hem? Ja men det låter ju som en smidig lösning Jag hade SE X10 mini sen tidigare och den hade inte detta problemet alls? Använd då inte Hotmail. Använd GMail... otroligt enkelt att byta! Plus att du får en bättre tjänst!
Jag har en Hotmail och en Gmail, Hotmail är oftast till för forum och liknande, jag behöver bådal. Gmail är utan tvekan bättre men du måste förstå att det är fruktansvärt mycket folk som använder hotmail. Vem fan använder MSN?
Mycket moget svar! Större delen av de kontakter jag har är på MSN utan tvekan. Google talk hamnar tokigt efter där. Widgets stängs ner när telefonen behöver mer arbetsminne. Kan vara så att du har många widgets kanske? Kan också vara så att du har felaktiga inställningar för minneshanteringen. Personligen tycker jag att det är ett ganska så smart OS som stänger ned mindre viktiga program (widgets) till förmån för det nu för tillfället vill köra. Förslgs vis så minskar du antalet öppna widgets. Om du går igenom dom kommer du säker på att du bara använder ett fåtal av dom, eller?
Jag har 5 widgets Facebook touch länk Google EvMemo Kalender Födelsedagar Med andra ord widgets som bör dra bra mycket mindre än vad vissa av de som kommer med drar ex Nytt om vänner och Feed update Har aldrig hänt mig? Om du vet om att detta är ett problem, varför förändrar du inte dina vanor hur du tar fram telefonen? Svårt att lära kanske?
Nja kanske inte men det har hänt tillräckligt många gånger för att man ska kunna betrakta det som störande. Varför inte göra så att telefonen iallafall måste vara upplåst innan den tar en screen shot? Hur ofta vill man ta en screen shot på knapplås bilden? Vet om att det är många som haft problem med Kies. Kan väl bara hålla med om att det kanske inte är det bästa programmet.
Haha nä de e verkligen värdelöst Men kontakta då inte Samsung Sverige när du har problem. Ta den Engelska supporten istället... Funkar bra, dom har en live chat där jag alltid fått bra svar!
Ja men det låter ju logiskt, hur många svenskar tror du går till den utländska motsvarigheten av support när det finns en svensk? De jag tycker det visar bara prov hur dåligt organiserat det är. Självklart ska man kunna få precis lika bra hjälp av den svenska supporten annars kunde ju Samsung lika bra lägga ner dem. Jag tror ju knappast tanken är att jag ska ringa till engelska supporten när jag bor i Sverige. Tja... Dom jar ju efterapat hur IOS var fram till och med 3GS versionen.... Som jag tidigare sagt "Det kanske är telefonen som är fel för just dina behov."
Ja de har säkert efterliknat IOS men herregud, kan de inte tänka lite själva? Jag räknade appsen jag har och det är runt 150 st vilket ger mig 8 sidor att bläddra på. Du menar att man hade inte kunnat se att en kategorisering hade varit vettigt? 512 Mb är inte så jätte mycket... Jag själv arbetar som systemutvecklare och är väl införstådd med hur program hanterar minne och hur minne allokeras och deallokeras. En widget är ett program, alla widgets allokerar minne. Är widgeten dåligt skriven allokeras mycket minne. Programmerings språket som används i Samsung Bada är Unmanaged C++. I detta språk är det ganska så lätt att tabba sig med minneshanteringen. Man skulle kunna tycka att Samsung kanske skulle ha en bättre koll innan Appar och widgets läggs ut på Samsung App store. Tycker nog ändå att OS:et hanterat "elaka" program på korrekt sätt genom att stänga ned dem. Allt för att skydda OS:et själv, ifrån dåligt skrivna program.
Ja hade vi pratat om ett riktigt operativsystem som Windwos eller OS X så hade jag kunnat hålla med dig men detta är till en lite smartphone. Jag kan köpa att CPUn behöver vara kraftfull då den ska göra all animering i menyer och liknande så 1 Ghz låter ganska rimligt men att det ska krävas merän 512 MB ramminne förstår jag inte? Vad är det som ska ligga där som kräver så mycket plats? Även om hela operativen skulle ligga här så borde det väl inte behöva ta upp så mycket minne? Jag utverklar inte själv för mobiltelefoner så jag ska inte blanda in mig för mycket i det där men om nu minnet är ett problem varför inte lägga in 512 MB till, det tar knappt någon plats och det är väldigt billigt? Förövrigt så har minnes läckorna blivit mindre efter förra uppdateringen men det händer fortfarande då och då att man får upp att resurserna är för låga. Klart det spelar roll hur mycket du har öppet (både widgets och antalet öppna sidor i browsern spelar roll. Kolla in minnes förbrukningen nästa gång så ser du vilka widgets/program som tar mycket minne. Du kanske skulle överväga att byta ut dessa mot några andra?! Browsern själv tar väldigt mycket minne, den är ju dock lite svår att göra något åt (finns inte många allternativ).
Du kanske skulle överväga att byta ut dessa mot några andra?!
Jag lägger allt jag kan på mitt 16GB extra minne så telefonen bör ha ganska mycket. Går man in på Gemensamt minne så är det dock inte helt lätt att veta vilket som är vilket. Tillgängligt minne står på 3 ställen och uppifrån ner har jag 508,112 k, 377,080 k och 434,592 k. I vilket fall som helst så bör detta tyda på att det finns ganska mycket minne över så varför får man resurs problem?
Postad 14 December 2010 - 14:39
Unregistered6ccc943f
-
Unregistered6ccc943f
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag har inte haft alla dessa problem ni har, dock tycker jag personligen inte det är några större grejer...
Helheten Bada OS är ändå bra, det enkelt, smidigt och snabbt. Visst finns inte jätta mycket inställningar som man velat och bra 3d spel är det brist på.
Widget har försvunnit för mig kanske 3gånger men då har det kommit tillbaka efter några sekunder om jag tex går in å meny och tillbaka så är de där igen.
Svar knappen på skärmen har jag också märkt inte reagerar med ett tryck utan man ska la hålla in en kort stund ? Annars finns ju svars knappen på telefonen också som fungerar utmärkt.
Batteritiden är som alla andra smartphones, den har ett stort batteri + kraftfull hårdvara = okej batteritid. 1-3 dagar beroende har man använder den.
Något mer problem har jag inte hittat..
Om ni har Bada 1.2 den läckta inte officiella, så kan inte inte klaga på dessa problem då det inte är samsungs slutgiltiga version. Jag hade själv 1.2 men har nu flashat tillbaka till 1.0 med svenska.
Postad 14 December 2010 - 15:00
matlars1
-
matlars1
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
'
Nej 512 är inte jättemycket men det borde räcka för en enkel klocka och en snabblänk
Varför skulle jag byta ut 2 widgets som är användbara? Tog du det med tunga widgets som något seriöst eller?, Med det menade jag att dom inte alls tar mycket kraft...
Ja C++ är lätt att tabba sig i jag vet, Men det ursäktar inte att bada har usel minneshantering
Och nej det spelar ingen roll eftersom själva bada har memleaks så det är bara att starta om då det börjar bli slut på minne Blir det oberoende om du har 10000000x widgets eller 0
Ja vad ska man säga.... Okej, du har konstaterat att Samsung Bada kan ha minneshanterings problem... Vad tolkar du som Bada OS och vad tolkar du som program som kör i OS:et? De som skrivit OS:et har troligen lagt till en hyfsad felhantering för att skydda sig och sitt OS. Eftersom Samsung inte har någon djupare kontroll av vad som kan läggas in, så blir konsekvensen att sådana kontroller måste göras. Det är klart det finns förbättringar som kan göras och säkerligen fel, men det finns i alla program. Får nog ändå säga att Bada är helt OK i sitt första utförande. Jämfört med hur Android eller IOS var i sitt första utförande så Bada guld!
Postad 14 December 2010 - 15:18
matlars1
-
matlars1
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag har provat några andra telefoner ja och sjävklart har de sina problem, men dessa problem jag har med Samsung Wave tyvärr mer påtagande då det är funktioner som används så gott som dagligen.
Om jag inte miss fel så har jag läst om detta tidigare i denna tråden, men även på andra forum har jag läst om folk som har detta problemet.
Förövrigt, tycker du det är e en lysande idé att on/off knappen inte gäller för knapplåset?
Lysande ide, nja. Kanske inte, men jag har å andra sidan inte haft några problem med det heller. Du vet ju att det är på ett visst sätt och du har framfört dina klagomål. Med det gjort kan jag bara säga att man kanske måste hitta andra vägar runt problemet. Åter igen... Det kanske är telefonen som är fel för just dina behov. Okay så din lösning är att jag ska varje gång jag går hemma ifrån ta upp telefonen och stänga av wifi och sen det omvända så snart jag kommer hem? Ja men det låter ju som en smidig lösning 
Smidigt, kanske inte. Men en väg runt dina problem. Du vet ju att det är på ett visst sätt och du har framfört dina klagomål. Anpassa dig! Mycket moget svar! Större delen av de kontakter jag har är på MSN utan tvekan. Google talk hamnar tokigt efter där.
Jo, du är ju så mogen alltid.... Åter igen... Du vet ju att det är på ett visst sätt och du har framfört dina klagomål. Anpassa dig! Hitta en lösning på problemet istället för att spy galla! Ja men det låter ju logiskt, hur många svenskar tror du går till den utländska motsvarigheten av support när det finns en svensk? De jag tycker det visar bara prov hur dåligt organiserat det är.
Jag har aldrig sagt att Svenska supporten är bra, eller hur? Jag framförde bara att den Engelska supporten ger bra svar. Åter igen... Du vet ju att det är på ett visst sätt och du har framfört dina klagomål. Anpassa dig! Ja de har säkert efterliknat IOS men herregud, kan de inte tänka lite själva?
Klart att de kan tänka själva. Det kanske inte insåg det direkta behovet av detta i den första versionen av Bada och sköt på det till framtida versioner. När det gäller program utveckling så är det brukligt att rang ordna önskad funktionalitet och ta med det viktigaste i första versionen. Rättningar och utökad funktionalitet burkar dyka upp i version 2 eller 3. Vänta och se! Jag utverklar inte själv för mobiltelefoner så jag ska inte blanda in mig för mycket i det där men om nu minnet är ett problem varför inte lägga in 512 MB till, det tar knappt någon plats och det är väldigt billigt?
Allt är en kostnads fråga. Troligen så finns det förbättringar som kan göras och som kommer göras i framtida versioner av OS:et. En minneskapsel till kanske inte är dyrt, men av olika själ så drog dom in på det... Men jag håller med, 512Mb till hade inte varit fel.
Postad 14 December 2010 - 15:31
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Du vet ju att det är på ett visst sätt och du har framfört dina klagomål. Anpassa dig!
Du gillar uppenbarligen att upprepa dig. Tycker du inte själva att det är tekniken som ska anpassas till oss i första hand och inte tvärtom? Många av anpassningarna innebär i detta fall merjobb, jag fick ju för mig att tanken var att förenkla för oss? Nä jag kommer göra mig av med Waven(om det går) och sikta in mig på något bättre lämpat. Kanske man kan kalla det en anpassning?
Postad 14 December 2010 - 15:48
matlars1
-
matlars1
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Du gillar uppenbarligen att upprepa dig.
Jag följer bara standarden på det forum jag är och den jag pratar med ;-) Tycker du inte själva att det är tekniken som ska anpassas till oss i första hand och inte tvärtom? Många av anpassningarna innebär i detta fall merjobb, jag fick ju för mig att tanken var att förenkla för oss?
Helt rätt. Tekniken borde anpassa sig för flertalet användare. Har man klagomål så ska man absolut framföra det. Men man behöver inte traggla detta i oändlighet eller fortsätta spy galla! För att få en bättre tillvaro kan man på egen hand hitta en väg runt problemet (det går i de flesta fall). Nä jag kommer göra mig av med Waven(om det går) och sikta in mig på något bättre lämpat. Kanske man kan kalla det en anpassning?
Det tycker jag att du ska göra. Som jag redan skrivit så... "Det kanske är telefonen som är fel för just dina behov". Skaffa en annan telefon, upptäck dess svagheter. Framför klagomål... och fortsätt sedan vidare till nästa telefon ;-)
Postad 14 December 2010 - 15:48
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
matlars du har uppenbarligen inte haft din telefon så länge och har inte upptäckt dom enorma bristerna än
Men programmen i bada är det som läcker minne
Aka webbläsaren...
Musikspelaren och smsprogrammet misstänker jag också
Men eftersom det inte går att kolla vilka program som är bovar så kan jag inte ge ett bra svar
Postad 14 December 2010 - 16:00
matlars1
-
matlars1
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
matlars du har uppenbarligen inte haft din telefon så länge och har inte upptäckt dom enorma bristerna än
Jo då... jag har haft min telefon sedan i Juli 2010. Dvs 5,5 månader. Hur länge har du haft din? Borde varit tillräckligt länge för att se dom ENORMA problem ni framhärdar. Jag säger inte att telefonen är felfri... inte alls! Men jag klagar inte lika mycket som vissa andra. Jag leter upp någon som kan hjälpa till och löser det sig inte så hittar jag en väg runt problemet. Rekommenderar Engelska supporten framför den Svenska. Men programmen i bada är det som läcker minne
Vissa! Aka webbläsaren...
Den tar mycket minne... men om den läcker är svårt att säga! Musikspelaren och smsprogrammet misstänker jag också
Inte märkt några problem! Men eftersom det inte går att kolla vilka program som är bovar så kan jag inte ge ett bra svar
Sant... du får skriva ett minnes analys program själv! ;-)
Postad 14 December 2010 - 16:07
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Det tycker jag att du ska göra. Som jag redan skrivit så... "Det kanske är telefonen som är fel för just dina behov". Skaffa en annan telefon, upptäck dess svagheter. Framför klagomål... och fortsätt sedan vidare till nästa telefon ;-)
Hur länge har du nu haft telefonen? Jag har haft min i kanske 5-6 månader och i början var jag också väldigt nöjd (annars hade jag sålt tidigare). Jag har självklart haft telefoner som det inte varit något problem med, ex SonyEricsson W980 och W880. Anledningen till att jag provade på Samsung Wave var för att den hade bra format men alla dess briser som man märker efter lite användning väger tyvärr inte upp. Jag klagar endast när det finns befogenheter till det.
Postad 14 December 2010 - 18:01
matlars1
-
matlars1
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hur länge har du nu haft telefonen? Jag har haft min i kanske 5-6 månader och i början var jag också väldigt nöjd (annars hade jag sålt tidigare).
Jag har haft min sen i Juli 2010, dvs ca 5,5 månader. Allstå ungefär samma tid som du. Jag har självklart haft telefoner som det inte varit något problem med, ex SonyEricsson W980 och W880. Anledningen till att jag provade på Samsung Wave var för att den hade bra format men alla dess briser som man märker efter lite användning väger tyvärr inte upp.
Jag har också haft ett flertal smartphones, flera HTC (windows OS), flera Sony Ericsson (Symbian/UIQ), Nokia (Symbian). Alla dessa har varit sega och långsamma (låg presterande hårdvara) Samma ett flertal problem med OS och program... Men eftersom har rättningar kommit och läkt upp de flesta mjukvaru problemen. Dock så var ju hårdvaran kass... Samsung Wave har väldigt bra hårdvara. Det finns problem med mjukvaran, men å andra sidan är det bara första versionen än så länge. Rättningar kommer. Alla ny produkter har barnsjukdommar. Samsung vet nog om de flesta (alla?) redan. Jag klagar endast när det finns befogenheter till det.
Är du säker? Du verkar klaga på det mesta... om och om igen....
Postad 14 December 2010 - 18:50
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Är du säker? Du verkar klaga på det mesta... om och om igen....
Haha ja kanske för att du försöker motbevisa problem som finns. Jag är kort och gott missnöjd med telefonen och det är jag inte ensam om att vara. Vi har fått några updates men vad har de verkligen gjort egentligen? det enda som märkt av är typ någon ny meny för uppdatering utan kies som dessutom inte verkar fungera. Hur länge har det inte snackats om SWIPE? Nä hade Samsung menat allvar med Bada så hade de satt merän en utvecklare på detta projekt.
Postad 14 December 2010 - 19:32
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Har haft telefonen sen releasedagen
Ja webbläsaren har en läcka
Pröva bara när du nystartat telefonen
Kan lätt köra 6-7 flikar med tunga flashannonser och sen ge det en dag så räcker en för att den ska säga för lite minne
bada tillåter en inte att komma åt allting så är inte ens säker på att ett minnesanalysprogram skulle vara möjligt att skriva korrekt
Hur kan du märka om ett program läcker minne när du använder det?
Nej det går inte för det påverkar hela telefonen om ett program läcker minne vilket du bör veta....
Bara för att audiodg.exe i windows 7 läcker enormt med minne tillsammans med ett x-fi kort blir inte din hörupplevelse dålig direkt...
sen att skärmen nu har börjat bränna in är väl också ett litet minuspoäng som du säkert inte märkt
Redigerat av Blomkungen, 14 December 2010 - 19:40.
Postad 14 December 2010 - 19:50
matlars1
-
matlars1
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Haha ja kanske för att du försöker motbevisa problem som finns. Jag är kort och gott missnöjd med telefonen och det är jag inte ensam om att vara.
;-) Jag försöker inte motbevisa något. Bara påpeka att klaga gång på gång inte löser problemet. Det ger dig bara magsår. Det finns ofta vägar runt eventuella problem i väntat på att en riktig rättning är på plats. Sen kan jag ärligt säga att många av de problem som ni har, har jag inte ens märkt. Och jag surfar säker nån timme per dag, hämtar/skriver mail, MMS, SMS, lyssnar på musik, Använder som väckar klocka mm. Och har bara sett en bråkdel av de problem ni talar om. Vi har fått några updates men vad har de verkligen gjort egentligen? det enda som märkt av är typ någon ny meny för uppdatering utan kies som dessutom inte verkar fungera. Hur länge har det inte snackats om SWIPE? Nä hade Samsung menat allvar med Bada så hade de satt merän en utvecklare på detta projekt.
De har nog en ganska stor utvecklings avdelning som pysslar med Bada. Samsung har verksamhet över hela jorden och satsar massor pengar på FoU. De klämmer ut mängder med mobilder och har nyligen kommit med flera andra mobilder som kör Bada. Så nog satsar dom på Bada.
Postad 14 December 2010 - 20:06
matlars1
-
matlars1
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Har haft telefonen sen releasedagen Ja webbläsaren har en läcka Pröva bara när du nystartat telefonen Kan lätt köra 6-7 flikar med tunga flashannonser och sen ge det en dag så räcker en för att den ska säga för lite minne
Okej... det har jag aldrig testat, har aldrig haft anledning att surfa på det sättet. Jag startar även om min telefon en gång i veckan. Av erfarenhet så startar jag om allt som det sitter en processor i en gång i veckan. ;-) Kanske därför jag inte råkar ut för era problem? bada tillåter en inte att komma åt allting så är inte ens säker på att ett minnesanalysprogram skulle vara möjligt att skriva korrekt
Hur kan du märka om ett program läcker minne när du använder det? Nej det går inte för det påverkar hela telefonen om ett program läcker minne vilket du bör veta....
Ett minnesläckage kan enbart påvisas om man faktiskt kan mäta minnesförbrukning under en längre tid. Det kan förvisso vara svår i en telefon, håller med dig där. Bara för att audiodg.exe i windows 7 läcker enormt med minne tillsammans med ett x-fi kort blir inte din hörupplevelse dålig direkt...
Sorry... hänger inte med på din liknelse. sen att skärmen nu har börjat bränna in är väl också ett litet minuspoäng som du säkert inte märkt
Nej min skärm har inte råkat ut för någon inbränning. För att en skärm ska bränna in så måste du ha något statiskt på skärmen, har du det? Min skärmsläckare slår på efter 15 sekunder. Skärmen blir helt svart och det lär inte bidraga till någon inbränning.
Postad 14 December 2010 - 20:26
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
statusbar bränner in min herre, Börjar bli märkbart nu efter ett tag när man tittar på bilder ser man lite störningar där statusbar är i vanliga fall
Så du är programmerare och har erfarenhet av datorer men har aldrig hört talas om problemen med audiodg.exe och dom massiva minnesläckor som uppkommer iom det på både windows 7 och vista
gött....
En telefon ska inte behöva startas om dagligen för att kunna göra det den sägs ska kunna göra, Då är det uppenbarligen något problem med hanteringen av systemresurser
Och om du inte ens använder en smartphone till att surfa på nätet så är det ju bara att lämna diskussionen då det är en av dom funktioner som används absolut mest i en smartphone av den större skaran
Minnesläckage går att påvisa i android tex men det är för att SDK tillåter dig att komma åt funktionerna som behövs
Det får du troligtvis inte i bada, Du kan kolla om du orkar, Jag tänker inte bemöda mig med mer samsungprogram på datorn än nödvändigt då kies fortfarande inte finns i en windows 7/vista version år efter kies release
Postad 14 December 2010 - 20:49
matlars1
-
matlars1
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
statusbar bränner in min herre, Börjar bli märkbart nu efter ett tag när man tittar på bilder ser man lite störningar där statusbar är i vanliga fall
När min skärmsläckare är igång (dvs den som är standard i Bada) så är min skärm helt svart. Ser därför inte hur skärmen skulle kunna bränna in. Nåja... taskigt får jag väl lov att säga. Men har du en statisk yta på skärmen på din telefon så får du nog räkna med viss inbränning. Det kan du nog räkna med på alla sorters skärmar dessvärre :-( Så du är programmerare och har erfarenhet av datorer men har aldrig hört talas om problemen med audiodg.exe och dom massiva minnesläckor som uppkommer iom det på både windows 7 och vista gött....
Okej personliga påhopp... :-( ....Men ni verkar ju ha för vana att hoppa på alla på detta forum... Jag sa inte att jag känner till diverse minnes problem i Vista och Win 7. Bara att jag inte hängde med på din liknelse. Lär dig läsa!! En telefon ska inte behöva startas om dagligen för att kunna göra det den sägs ska kunna göra, Då är det uppenbarligen något problem med hanteringen av systemresurser
Åter igen... Lär dig läsa... Jag sa en gång i veckan!! Och om du inte ens använder en smartphone till att surfa på nätet så är det ju bara att lämna diskussionen då det är en av dom funktioner som används absolut mest i en smartphone av den större skaran
Åter igen... Lär dig läsa... Jag sa följande "jag surfar säker nån timme per dag, hämtar/skriver mail, MMS, SMS, lyssnar på musik, Använder som väckar klocka mm..." .... vad var det du hade svårt att förstå? Minnesläckage går att påvisa i android tex men det är för att SDK tillåter dig att komma åt funktionerna som behövs Det får du troligtvis inte i bada, Du kan kolla om du orkar, Jag tänker inte bemöda mig med mer samsungprogram på datorn än nödvändigt då kies fortfarande inte finns i en windows 7/vista version år efter kies release
Det går troligen. Men jag ser som sagt inget behov av det just nu. Jag kör Kies på Windows 7. Använder Kies iof enbart för att uppdatera telefonen. Nu lägger jag ner denna diskussion. Den blir bara mindre och mindre intressant samt att personliga påhopp börjar komma. Tråkigt på ett annars seriöst forum. Rekommenderar att du i framtiden faktisk är lite mer ödmjuk i dina inlägg!
Postad 14 December 2010 - 21:09
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
---
Skärpning, du har inte den snällaste dialog själv, läs gärna om inläggen om du glömt. Dessutom har även jag märkt linbränningar på min skärm men det är inget jag taget upp efter som det inte störs särskilt mycket och dessutom är det troligen sådant man får förvänta sig av de flesta skärmar idag.
Postad 14 December 2010 - 21:54
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Har standardskärmsläckaren
Dock kommer inbränningarna ändå om du tex skriver sms och surfar
Vill du kolla riktigt noga så kolla testskärmarna lite snabbt
*#0*#
Där har du, Kolla uppe vid statusbaren så lär du få se små minneskortsikoner och diverse =)
För mig börjar det vara ännu tydligare nu så behöver inte ens test screen längre :/
liknelsen var att en minnesläcka inte behöver märkas i programmet som stjäl minne
Ja men jag behöver starta om den dagligen om jag vill kunna surfa till full kapacitet eftersom minnesläckorna är så uppenbara
Ja kies går att använda i windows 7 men det är inte en kompatibel version och därför har det ######ts enormt mycket
Backup på kontakter är ett ###### krig och uppdatera kan vara nog jobbigt då kies+allt förutom xp=krig
Också den här
Okej... det har jag aldrig testat, har aldrig haft anledning att surfa på det sättet.
Klart om du kör en lätt textbaserad sida en kort stund varje dag lär det ju inte märkas
Särskilt då flashpluginet i webbläsaren verkar vara största boven
Redigerat av Blomkungen, 14 December 2010 - 21:59.
Postad 15 December 2010 - 16:36
Greedy
-
Greedy
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Är själv rätt trött på min Wave. Den är seg och allmänt trött och det tar ca 3-4 försök innan den tar knapptryckningar m.m. Den allmänna tonen härinne verkar numera vara rätt negativ mot telefonen om man jämför med hur vi upplevde den den ibörjan. Jag hade nog trott på mer uppdateringar, apps m.m. Dessutom hatar jag webbläsaren, helt omöjligt att läsa när man måste förstora och scrolla som en idiot. Misstänker att Samsung tappar en hel del kunder vid nästa telefonbyte... Blir förmodligen någon HTC eller Apple istället när jag till slut fått nog av denna.
Redigerat av Greedy, 15 December 2010 - 16:38.
Postad 15 December 2010 - 21:51
Unregistered6ccc943f
-
Unregistered6ccc943f
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Är själv rätt trött på min Wave. Den är seg och allmänt trött och det tar ca 3-4 försök innan den tar knapptryckningar m.m. Den allmänna tonen härinne verkar numera vara rätt negativ mot telefonen om man jämför med hur vi upplevde den den ibörjan. Jag hade nog trott på mer uppdateringar, apps m.m. Dessutom hatar jag webbläsaren, helt omöjligt att läsa när man måste förstora och scrolla som en idiot. Misstänker att Samsung tappar en hel del kunder vid nästa telefonbyte... Blir förmodligen någon HTC eller Apple istället när jag till slut fått nog av denna.
Köp en Symbian telefon den har säkert mycket bättre OS .....NOT Ni flesta klagar ju på på saker som alla mobiler en tendens att bli, seg efter ett tag?? Ja det är klart, det blir android och symbian etc också. Det är normalt och vad tror ni händer om ni städer i mobilen eller till och med hard resetar? Tror ni den är lika seg då? Eller är det för jobbigt också?. Vi måste ha olika mobiler...Webbläsren är ju fan bra, jag förstår inte ... Byt till en annan mobil i några månader och sedan kan ni återkomma och klaga vidare. Jag säger dock inte att BADA är bättre än android men jag tycker inte BADA är värd att smutskasta för såna små grejer.
Redigerat av Unregistered6ccc943f, 15 December 2010 - 21:53.
Postad 16 December 2010 - 12:15
matlars1
-
matlars1
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Köp en Symbian telefon den har säkert mycket bättre OS .....NOT
Ni flesta klagar ju på på saker som alla mobiler en tendens att bli, seg efter ett tag?? Ja det är klart, det blir android och symbian etc också. Det är normalt och vad tror ni händer om ni städer i mobilen eller till och med hard resetar? Tror ni den är lika seg då? Eller är det för jobbigt också?.
Vi måste ha olika mobiler...Webbläsren är ju fan bra, jag förstår inte ... Byt till en annan mobil i några månader och sedan kan ni återkomma och klaga vidare.
Jag säger dock inte att BADA är bättre än android men jag tycker inte BADA är värd att smutskasta för såna små grejer. 
Skönt med nån som tycker likadant! :-)
Postad 16 December 2010 - 13:37
Greedy
-
Greedy
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Nej jag tycker inte webläsaren är bra! Den anpassar inte texten efter skärmen vilket gör att man får scrolla som en galning när man läser. Jag har "städat" telefonen, med tanke på att de användbara apps som finns, som mer eller mindre är obefintliga så finns det inte så mycket jag har installerat. Jag vidhåller att telefonen är grymt eftersatt vad det gäller uppdateringar, apps m.m. Jag skulle aldrig rekommendera denna till någon.
Postad 16 December 2010 - 19:59
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Gjorde följande film på ett arrangemang. http://www.youtube.c...player_embeddedallt inspelat med waven dock redigerat/ihopklippt på med windows movie maker live. men riktigt imponerad av bildkvalitet och ljud.
Postad 16 December 2010 - 20:42
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Robcar du har haft din mobil inte ens en månad
Kanske ska lugna dig tills nyförälskelsen släpper och du vill göra något användbart med mobilen
En gammal N82 jag hade som lånetelefon hade tom text reflow som webbläsaren i wave inte har
Mitt batteri är katastrofalt
10% på 50 minuter helt idle liggandes på bordet
Alla widgets och allt var avslaget med en enda homescreen
All synk var ställd på manuellt också
Kom igen wave....
Aja star släpptes just så har min mobil klar iaf
Mmm kameran är det enda som fortfarande är bra med min wave faktiskt
Sen att man inte kan ha hemsidor i vanligt läge eller mobilt läge utan det väljer telefonen helt själv
skulle gärna kunna läsa engadgets fullversion men se det går tyvärr inte
även om man trycker fullversion så tillåter inte mobil det
Skittelefon
xarfez varför går din film inte att se i 720p på youtube?
Redigerat av Blomkungen, 17 December 2010 - 02:06.
Postad 16 December 2010 - 23:36
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Gjorde följande film på ett arrangemang. http://www.youtube.c...player_embedded
allt inspelat med waven
dock redigerat/ihopklippt på med windows movie maker live.
men riktigt imponerad av bildkvalitet och ljud.
Kul film. Håller med. Väldigt bra kvalle.
Postad 17 December 2010 - 10:26
matlars1
-
matlars1
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Robcar du har haft din mobil inte ens en månad Kanske ska lugna dig tills nyförälskelsen släpper och du vill göra något användbart med mobilen
En gammal N82 jag hade som lånetelefon hade tom text reflow som webbläsaren i wave inte har
Mitt batteri är katastrofalt
10% på 50 minuter helt idle liggandes på bordet Alla widgets och allt var avslaget med en enda homescreen
All synk var ställd på manuellt också
Kom igen wave....
Aja star släpptes just så har min mobil klar iaf
Mmm kameran är det enda som fortfarande är bra med min wave faktiskt
Sen att man inte kan ha hemsidor i vanligt läge eller mobilt läge utan det väljer telefonen helt själv skulle gärna kunna läsa engadgets fullversion men se det går tyvärr inte även om man trycker fullversion så tillåter inte mobil det Skittelefon
xarfez varför går din film inte att se i 720p på youtube?
Varför kan inte andra på detta forumt få tycka att telefonen ifråga faktiskt är helt OK, utan att du hela tiden kommer med samma påhopp? "Inte haft telefonen tillräckligt länge" "Inte gör något användbart med mobilen" "Inte surfar på tunga flash sidor" mm.... Kan du inte bara acceptera att olika användningsområden finns och att alla kanske inte upplevt eller ens sett de problem du hela tiden refererar till, samt att telefonen faktiskt faller vissa i smaken!? Okej du har tydligen haft otur med din telefon. Dåligt batteri etc... det betyder inte att det är ett generellt fel och att alla har det. Det betyder heller inte att det är fel på Samsung BADA eller Samsung Wave... bara att det är fel på din telefon. Du får väl åter igen lämna in den på reperation. Och JA!!!... du kommer du gnälla lite igen på den dåliga supporten och vad dåliga Samsung är... Var lite konstruktiv istället!
Postad 17 December 2010 - 10:48
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Varför kan inte andra på detta forumt få tycka att telefonen ifråga faktiskt är helt OK, utan att du hela tiden kommer med samma påhopp? "Inte haft telefonen tillräckligt länge" "Inte gör något användbart med mobilen" "Inte surfar på tunga flash sidor" mm....
Kan du inte bara acceptera att olika användningsområden finns och att alla kanske inte upplevt eller ens sett de problem du hela tiden refererar till, samt att telefonen faktiskt faller vissa i smaken!?
Okej du har tydligen haft otur med din telefon. Dåligt batteri etc... det betyder inte att det är ett generellt fel och att alla har det. Det betyder heller inte att det är fel på Samsung BADA eller Samsung Wave... bara att det är fel på din telefon. Du får väl åter igen lämna in den på reperation. Och JA!!!... du kommer du gnälla lite igen på den dåliga supporten och vad dåliga Samsung är... Var lite konstruktiv istället!
Vi kan acceptera att det finns folk som tycker wave är bra men ni får också acceptera att det finns folk som inte tycker den är bra. Du pratar hela tiden om att man ska anpassa sig, hitta vägar runt ev problem. Jag har hittat en riktigt bra lösning och det är att helt enkelt köpa en annan telefon och sen aldrig ens titta på något som Samsung ligger bakom. Ja Wave har strålande kvalité men de problem jag upplever i samband med support och mjukvara gör att Samsung inte känns trovärdigt längre för min del. Och nä jag är ingen "HATER", jag har haft flera telefoner sen tidigare som jag varit riktigt nöjd med. Wave var en chansning och i mitt fall ett dåligt sådant.
Postad 17 December 2010 - 11:26
matlars1
-
matlars1
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Vi kan acceptera att det finns folk som tycker wave är bra men ni får också acceptera att det finns folk som inte tycker den är bra.
Jag kan acceptera att vissa inte tycker den är bra, helt OK. Jag vill bara att man ska kunna gå in på ett forum och få hjälp om man har något problem utan att få något spydigt tillbaks. Du pratar hela tiden om att man ska anpassa sig, hitta vägar runt ev problem. Jag har hittat en riktigt bra lösning och det är att helt enkelt köpa en annan telefon och sen aldrig ens titta på något som Samsung ligger bakom. Ja Wave har strålande kvalité men de problem jag upplever i samband med support och mjukvara gör att Samsung inte känns trovärdigt längre för min del.
Är det fel att vara kreativ och försöka hitta vägar runt ev problem? Utan den inställningen så skulle vi vara på stenåldern idag. Du var ju kreativ nyss... du byter ju telefon för att du är missnöjd. Bra för dig! Och nä jag är ingen "HATER", jag har haft flera telefoner sen tidigare som jag varit riktigt nöjd med. Wave var en chansning och i mitt fall ett dåligt sådant.
OK, jag accepterar det.
Postad 17 December 2010 - 11:41
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Du ska inte behöva gå runt basic problem i en telefon som hade ett nypris på 5000 kronor
Att man ska anpassa sig som ni säger är bara löjligt
Programmen i samsung apps ska funka korrekt och telefonen ska kunna göra saker som en vanlig telefon kan, tex ringa samtal, Inte ha crashande program, Själva samsung apps för mig crashade några gånger igår
Det är fakta att man alltid är nykär i en produkt i början, Mänskliga instinkter att vilja försvara sitt köp och rättfärdiga det men det finns stora brister med wave
Det robcar sa är så basic saker som alla vet hur det fungerar, tror de flesta som använder wave på det här forumet är relativt insatta men ändå besvikna
Har aldrig haft såhär mycket problem med en enda mobiltelefon, Enda som ens kommer nära är min systers gamla T900i som var lite kass i kvaliten men den blev snabbt utbytt istället för att konstatera att inget fel finns som anovo gör med allt dom inte klarar av
Sidenote
30% batteri på 6 timmar helt idle, Absolut allt avslaget
Hade för mig att standbytiden var 640 timmar och inte 20
Postad 17 December 2010 - 12:20
matlars1
-
matlars1
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Du ska inte behöva gå runt basic problem i en telefon som hade ett nypris på 5000 kronor
Att man ska anpassa sig som ni säger är bara löjligt Programmen i samsung apps ska funka korrekt och telefonen ska kunna göra saker som en vanlig telefon kan, tex ringa samtal, Inte ha crashande program, Själva samsung apps för mig crashade några gånger igår
Jag har också sagt att man ska framföra sina klagomål till rätt öron, dvs Samsung i detta fall. På ett sakligt sätt beskriva vad det är för fel, hur du gjorde för att få fram det. Hade du några speciella program öppna etc..... Samt sedan hoppas på en framtida rättning.... Klart man ska klaga om det är något som är fel! Men man behöver inte göra det 15 ggr i rad. Det är fakta att man alltid är nykär i en produkt i början, Mänskliga instinkter att vilja försvara sitt köp och rättfärdiga det men det finns stora brister med wave
Det robcar sa är så basic saker som alla vet hur det fungerar, tror de flesta som använder wave på det här forumet är relativt insatta men ändå besvikna
Bara för att du är besviken så behöver inte alla vara det. Låt alla bilda sin egen uppfattning. Har aldrig haft såhär mycket problem med en enda mobiltelefon, Enda som ens kommer nära är min systers gamla T900i som var lite kass i kvaliten men den blev snabbt utbytt istället för att konstatera att inget fel finns som anovo gör med allt dom inte klarar av
Sidenote
30% batteri på 6 timmar helt idle, Absolut allt avslaget Hade för mig att standbytiden var 640 timmar och inte 20
Du kanske skulle vara lika kreativ som SnowJim och faktiskt byta telefon?
Postad 17 December 2010 - 14:41
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Anledningen till att filmen inte går att se i 720 är nog för att vi exporterade inte den i HD kvalitet från windows movie maker.
har bett polaren som har originalfilerna att göra det så får vi se om det hjälper.
Postad 17 December 2010 - 16:43
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Sidenote
30% batteri på 6 timmar helt idle, Absolut allt avslaget Hade för mig att standbytiden var 640 timmar och inte 20
Tänkte på det med ditt batteri idag (ha, ha vet vad ni tänker - get a life). Det har varit lite mycket strul kring batteriets livslängd i många forum där jag har kollat. Inget snack om saken, detta har nog varit ett av barnfelen med waven. Själv fick jag en som laddade ur även när den var avstängd. Likadant var det för Horizons. Riktigt vad det berodde på är svårt att säga men det gick att fixa. Horizons fick nytt kretskort och jag en ny telefon. Mitt batteri har underbar livslängd. Med mycket användande behöver jag ladda det var tredje dag. Annars var 4:e eller 5:e dag. Om ditt batteri laddar ur sig även om telefonen är avstängd så kan helt enkelt din återförsäljare (eller deras reparatör) inte blunda för att det är något allvarligt fel på den och byta ut den eller kretskortet. Läste också någonstans någon som tagit bort Samsungkontot och då fått ordning på batteriets livslängd.
Redigerat av stu2, 17 December 2010 - 20:44.
Postad 17 December 2010 - 18:14
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Jag har haft min sen releasen och är helnöjd. Stör mig bara på en sak, det tar två sekunder när man svarar innan man kan börja prata.
Samt utbudet av seriösa appar.
total ownage
Postad 17 December 2010 - 21:00
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Är också nöjd.
Tycker dock som många andra att det är dags med text reflow i webbläsaren. Blir ding av för liten text, för stor text och att flytta runt för att kunna läsa en mening.
Läste nyss om en annan grej som jag faktiskt inte tänkt på och det är att kolla CPU-användningen. Vägen dit är Inställningar/Om telefonen/Systeminfo. Om man inte har något igång, typ spel och webbläsare och sånt så ska CPU inte vara större än 1%.
Om den är det så finns det något som drar "saft".
Postad 17 December 2010 - 22:02
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Är också nöjd. Tycker dock som många andra att det är dags med text reflow i webbläsaren. Blir ding av för liten text, för stor text och att flytta runt för att kunna läsa en mening.
Läste nyss om en annan grej som jag faktiskt inte tänkt på och det är att kolla CPU-användningen. Vägen dit är Inställningar/Om telefonen/Systeminfo. Om man inte har något igång, typ spel och webbläsare och sånt så ska CPU inte vara större än 1%. Om den är det så finns det något som drar "saft".
jo vet jag skrev att den. laddade ur då den var avslagen men det gjordes inget åt det  den går upp och ner lite har redan kollat det absolut inget igång och samsung kontot är borta för länge sen intressant sidenote man blir inte direkt skickad till m.youtube då man. knappar in youtube sen semaste uppdateringen kanske finns hopp om flash?
Redigerat av Blomkungen, 18 December 2010 - 14:01.
Postad 19 December 2010 - 15:03
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Intressant att musikhjälpen.se använder wave som reklambild http://sverigesradio...?programid=3946
Postad 19 December 2010 - 18:52
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
sen senaste uppdateringen funkar OTA uppdateringen också
kan söka och den säger att ingen uppdatering finns nu
Postad 19 December 2010 - 20:28
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
sen senaste uppdateringen funkar OTA uppdateringen också kan söka och den säger att ingen uppdatering finns nu
Not for me!
Postad 19 December 2010 - 20:46
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
provade nu igen och då funkade det inte
körde via wifi då jag prövade
ska pröva igen då jag är inom wifi räckhåll då jag nu sitter i en bil på g hem från fjällen
Postad 19 December 2010 - 22:42
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
provade nu igen och då funkade det inte körde via wifi då jag prövade ska pröva igen då jag är inom wifi räckhåll då jag nu sitter i en bil på g hem från fjällen
Funkade för mig med Wifi.
Postad 20 December 2010 - 00:01
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Funkade för mig med Wifi. 
okej så den funkar tydligen med wifi funkar för mig också Ja framsteg iaf
Postad 20 December 2010 - 13:27
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Jag har nu kommit på varför min telefon inte vill svara när jag drar upp den ur fickan.
Jag kommer alltid åt låsknappen efter det att det börjat ringa och då kan man av någon anledning inte svara längre? Väldigt störande. Visst man kan komma med att man ska tänka ut en lösning runt problemet men det har jag svårt att se om jag vill ha kvar telefonen i mitt fördral.
Postad 20 December 2010 - 15:16
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
provade nu igen och då funkade det inte körde via wifi då jag prövade ska pröva igen då jag är inom wifi räckhåll då jag nu sitter i en bil på g hem från fjällen
Jag får bara upp "du måste loggain yada yada"
Postad 20 December 2010 - 15:28
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Jag får bara upp "du måste loggain yada yada"
De e väll för att det krävs ett Samsung konto? Men det kanske du redan har? Sen är det väll samma sak här som med Samsung Appstore, man kan inte ladda ner om man inte kör på WiFi?
Postad 20 December 2010 - 17:16
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
De e väll för att det krävs ett Samsung konto? Men det kanske du redan har? Sen är det väll samma sak här som med Samsung Appstore, man kan inte ladda ner om man inte kör på WiFi?
Jag har aldrig förstått vad dem menar med samsungkonto. är ju inloggad på samsungapps. och ja jag kör wifi.
Postad 20 December 2010 - 20:23
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jag kan ladda ner från appstore utan wifi Inga problem alls Min wave står det nu bara Samsung Wave GT-S8500 på Bra mobil =) sidenote 2.0 info är släppt med vad dom vill uppnå men 1.2 har dom fortfarande inte fått ut www.samsunghub.com/2010/12/20/samsungs-bada-2-0-will-get-improved-ui-nfc-support-plans-to-sell-10m-waves-in-1h-2011/
Redigerat av Blomkungen, 20 December 2010 - 21:09.
Postad 21 December 2010 - 21:43
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
När nu 1.2 kommer (för det gör den) vilket sätt brukar ni, tror ni är det bästa sättet att uppdatera på?
Har läst om de som tar ut både simkort och minneskort innan de uppdaterar. Själv har jag aldrig gjort det. Bara uppdaterat via Kies. Detta blir en större uppdatering så vilket sätt tror ni blir bäst och är där någon som kommer att våga sig på en OTA-uppdatering direkt från telefonen?
Postad 22 December 2010 - 10:38
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
När nu 1.2 kommer (för det gör den) vilket sätt brukar ni, tror ni är det bästa sättet att uppdatera på? Har läst om de som tar ut både simkort och minneskort innan de uppdaterar. Själv har jag aldrig gjort det. Bara uppdaterat via Kies. Detta blir en större uppdatering så vilket sätt tror ni blir bäst och är där någon som kommer att våga sig på en OTA-uppdatering direkt från telefonen?
Går OTA så kommer jag köra det, Slipper man ju kies och kies är ju det absolut största skitprogrammet som gjorts Om jag fortfarande har kvar den då Fortfarande inga besked när 1.2 släpps än fast det verkar ha varit klart närmare 2 månader nu Och varför är musikspelaren fortfarande inte fixad? Shuffle funktionen tar alltid 10-15 låtar och loopar dom tills man väljer en ny låt från listan manuellt Lite tråkigt med 1500 låtar som man vill ska shufflas runt som på en normal musikspelare Min gamla U600 hade en funktionell shuffle men inte wave Och har nog mailat in om det felet till samsung 5 gånger nu matlars1 så du bara vet
Redigerat av Blomkungen, 22 December 2010 - 10:43.
Postad 22 December 2010 - 10:56
matlars1
-
matlars1
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Går OTA så kommer jag köra det, Slipper man ju kies och kies är ju det absolut största skitprogrammet som gjorts Om jag fortfarande har kvar den då
Fortfarande inga besked när 1.2 släpps än fast det verkar ha varit klart närmare 2 månader nu
Och varför är musikspelaren fortfarande inte fixad?
Shuffle funktionen tar alltid 10-15 låtar och loopar dom tills man väljer en ny låt från listan manuellt
Lite tråkigt med 1500 låtar som man vill ska shufflas runt som på en normal musikspelare Min gamla U600 hade en funktionell shuffle men inte wave
Och har nog mailat in om det felet till samsung 5 gånger nu matlars1 så du bara vet
Du gör verkligen allt för att reta upp en va? Lägg ner nu!!
Postad 22 December 2010 - 11:04
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Vad är det nu då?
Ska du gråta över att jag säger att man faktiskt mailat eftersom du tror att ingen gör det i den här tråden
ta kritik eller gå och lägg dig
Och håll dig till topic om du ska skriva något
Att se dig gråta om att folk påpekar saker om produkten är bara irriterande
Redigerat av Blomkungen, 22 December 2010 - 11:11.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|