Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 April 2010 - 23:11

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Hej

Tyvärr så krånglar citering i Firefox på Mac OS som du ser... normalfallet skall mintext hamna i slutet av svare, men det går inte.
Jag får be om ursäkt att jag missade att se att han var ute efter en travelcharger. Förstod det bara som att det var en extra laddare... skall kolla lite bättre på vad jag svarar på i fortsättningen. Du har dock rätt att jag ej har en Desire, ännu. Men jag hade svarat samma sak iallafall eftersom jag missuppfattat frågan.

Eftersom denna 'han' troligtvis gäller mig så kan jag bara intyga att jag ej specifikt var ute efter en reseladdare, utan bara en laddare(230v standarden som vi Svedala använder) som går loss på 'några ören' som utlovades :( .

Mvh.
Mats

Postad 25 April 2010 - 23:18

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Finns massor av olika längder att köpa, om du tycker den är för kort.

Om du skulle ha större yta att se vad du skriver, var hade du tänkt dig skriva då?

Ja, lägg in dom på datorn och kopiera över dom till telefonen, el köp ett annat SIM-kort.
Här: http://blogg.tthe.se...pps-i-emulator/

Vilket okonstruktivt svar. Jag vill INTE behöva köpa en ny kabel när jag precis betalat 5k för en telefon. Är det inte rimligt att man ska få med en laddare med en normallång kabel? Speciellt som batteritiden kräver daglig laddning.

När man skriver sms i portait mode (vilket jag alltid gör) ser man max fyra raders text. Jag skulle gärna se mer (finns en hyfsat stor svart yta mellan sms:et och mottagaren som borde kunna användas till text). Problemet finns inte i landscape mode.

Annars tackar jag för länken, ska prova Market Enabler.

Postad 26 April 2010 - 00:52

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Drog iväg ett mail till HTC nu iaf. Får se vad dom säger.

Har du nyss köpt den via butik så lämna tillbaka den, jag var hos MM och frågade hur dom ställde sig till döda pixlar och svaret var att om jag återkom inom några dagar (tror det var max 3 dagar) efter inköp så skulle jag få en ny telefon,
har du köpt den på nätet så har du längre tid på dig och kan helt ångra köp.
Du har ju lagt ut endel för din telefon så därför tycker jag inte du skall acceptera döda pixlar, det är ju ingen lågbudget telefon du inhandlat!

Hämtar min nu på torsdag och skall granska den med förstoringsglas efter ev döda pixlar.

Redigerat av RedMarathon, 26 April 2010 - 08:19.

Postad 26 April 2010 - 05:56

Unregistered78855ba0
  • Unregistered78855ba0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Äntligen.. är den beställd i alla fall! :(

Förresten.. på alla ex. jag testat i butikerna så "anpassar" den inte texten i webläsaren..
men skulle inte Desire ha nån "auto-anpassnings -funktion" på nätet, så man slapp scrolla i sidled?

Hej. Visst anpassar den storleken på texten, du dubbel-"tapar" bara på skärmen. Det funkar även innan sidan laddat fullt också.

Desire -En grym lur!

Postad 26 April 2010 - 07:49

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Vilket okonstruktivt svar. Jag vill INTE behöva köpa en ny kabel när jag precis betalat 5k för en telefon. Är det inte rimligt att man ska få med en laddare med en normallång kabel? Speciellt som batteritiden kräver daglig laddning.

När man skriver sms i portait mode (vilket jag alltid gör) ser man max fyra raders text. Jag skulle gärna se mer (finns en hyfsat stor svart yta mellan sms:et och mottagaren som borde kunna användas till text). Problemet finns inte i landscape mode.

Annars tackar jag för länken, ska prova Market Enabler.

Okonstruktivt svar kan jag inte tycka. Det är bara så idag, att man skickar inte med tillbehör för att passa olika användande. Man får helt enkelt vara glad för vad som skickas med, om något alls.
T.ex. mina sista inköpta, en Samsung Spica fick jag en USB-kabel som var betydligt kortare. Min sambos, nyligen inköpta Nokia, följde ingen USB- kabel med överhuvudtaget. Till alla mina andra och tidigare telefoner har heller inga längre USB-kablar el. laddkablar skickats med, däremot betydligt tunnare och lättanvändare.
Man får helt enkelt själv köpa för att anpassa till ens eget användande, vlket man även vet innan man köper en telefon el. vad det månde vara.

Postad 26 April 2010 - 08:25

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Det är ett sniket beteende hos tillverkarna, det handlar om att pressa kostnaderna så mycket som möjligt och låta oss konsumenter stå för kostnaderna på tillbehör som skall kunna anses som basala, t.ex laddkabel där kabelns räckvidd är löjligt kort och måste kompletteras med en längre. Tycker också att minneskortet som följer med skulle ha levererats med minst 16 Gb storlek.

Postad 26 April 2010 - 08:34

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Ett problem är väl att det inte finns något anteckningsprogram med telefonen... Man får leta upp något som passar ens behov, kanske går att synka outlook till det programmet?

Jag testade att skapa ett nytt dokument i "Google dokument" på nätet. Var hittar jag dokumentet efter att jag synkat Google kontot på telefonen?

Postad 26 April 2010 - 08:45

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Aha, det var det Class var alltså.

Märker man någon skillnad när man använder det? På 2 och 4 t.ex., eller är det mest vid överföring till/från datorn som man verkligen märker skillnad.

Finns de inga som kan svara på denna fråga angående minneskortens skrivhastighet.
Är skillnaden stor?
Funderar att idag beställa ett 16 Gb class 6 kort.
Eller är hastigheten försummbar och det räcker gott o väl med ett class 2 kort?
Prisskillnaden är ju ~300 kr!

Hittade själv lite data:
16GB microSDHC minneskort är i sig inget nytt, men Kingston är första tillverkare på marknaden att presentera ett nämnda kort med en Class 10 prestandaspecifikation.
Class 10 står för 10MB/s överföringshastighet vilket är närmare 70% snabbare än de snabbaste microSDHC-korten på marknaden idag som lanseras under Class 6 specifikationen (6MB/s).

Källa:http://www.nordichardware.se/nyhet,17412.html

Redigerat av RedMarathon, 26 April 2010 - 09:02.

Postad 26 April 2010 - 08:50

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Det är ett sniket beteende hos tillverkarna, det handlar om att pressa kostnaderna så mycket som möjligt och låta oss konsumenter stå för kostnaderna på tillbehör som skall kunna anses som basala, t.ex laddkabel där kabelns räckvidd är löjligt kort och måste kompletteras med en längre. Tycker också att minneskortet som följer med skulle ha levererats med minst 16 Gb storlek.

Oavsätt hur man resonerar i detta, så får konsumenten betala. Antingen man får betala dessa saker direkt,
eller får man möjligheten att anpassa tillbehör efter var och ens användande.

Visst hade det varit bra och få hur mycket som helst med gratis, kan nog alla tycka, men ohållbart resonemang.

Postad 26 April 2010 - 09:12

Unregistereded9fde8c
  • Unregistereded9fde8c
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Japp det har hänt mig! nån gång kan det varit jag som hållit för sensorn som känner om man har den mot örat för då ska ju skärmen släckas. Men jag tror inte jag hållt för den varje gång det hänt så det kanske är en bugg?

:(
kan stämma sensorn sitter upp i västra hörnet
och när jag håller i luren har jag nog haft tummen där

tackar

Redigerat av Unregistereded9fde8c, 26 April 2010 - 09:12.

Postad 26 April 2010 - 09:19

osmano
  • osmano
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag testade att skapa ett nytt dokument i "Google dokument" på nätet. Var hittar jag dokumentet efter att jag synkat Google kontot på telefonen?

Gdocs fra markedet kan synkroniseres med Google dokumenter

Postad 26 April 2010 - 09:39

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Tack!

Postad 26 April 2010 - 09:44

hasseHH
  • hasseHH
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Hallå där hasse! Vad är det för app du har på bilden, ngn remote desktop typ?
Har du betalt för den eller hittat ngt gratis? Har själv letat lite efter ngn bra app till
det men inte hittat ngn gratis version.

En annan sak, får ni leveransrapport på era sms? Jag har markerat rutan men får bara meddelande om
att det blivit skickat, sedan kan man kolla status i sms applikationen där det då står "Status: Mottagna" under
Visa rapport, men det hade ju varit najs med ett meddelande i statusraden när det var levererat också.

För er som gillar fotboll kan jag rekommendera aftonbladets fotbolls app, mycket bra tycker jag! Speciellt bra är det att den visar att HIF ligger i topp :(

hej SALVETA
Jag kör med en app som heter android-vnc-viewer från
http://code.google.c...oid-vnc-viewer/
Använd HTC synk programmet för att installera denna fil "androidVNC_build20100328.apk"

Vet att det är lite klurigt att få det att funka men när det väl funkar går det som på räls,
så jag skriver ner hur jag gjorde.
allt är gratis och det funkar underbart dock lite jobbigt att zomma in-ut hela tiden hehe

Du behöver en VNC-server på din dator och en VNC Klient på din Desire. Du kan använda vilket VNCserver/klient som helst
PÅ DIN DATOR:
Jag kör med
http://www.tightvnc.com/download.php (((Complete set of executables, no installer)
- Packa upp filerna och kör servern WinVNC.exe
- dubbelklicka på den nere vid klockan och sätt lösenord
- Port nummer 5900 är default för alla VNC servrar och kan av säkerhetsskäl naturligtvis ändra till 200-65000
- har du en router hemma skapa en redirect regel så inkommande anslutningsförsök på port 5900 skickas till din ip 192.168.0.xxx och sätt protokoll = ftp. Nu ändras ju ip adresser hela tiden så lås den ip'n - 192.168.0.100 till den dator som har servern. eftersom DHCP ständigt ändrar ip'n. har du fler datorer hemma och all har en VNC-server kan du ge port nummer 5900,5901,5902 till respektive och i routern låsa 192.168.0.100,130,140 till respektive dator.
- använder du både trådlöst och TP-kabel omväxlande på din dator så kan ip adressen bli vad som helst har jag märkt. Gör då en BRYGGA "network bridge" av de båda, då Bridgen har en egen MAC address kan du låsa en ip i routern till vald dator.
Detta är dock inte utan problem, kom gärna med förslag på en bättre lösning

Jag är väldigt nöjd kör Turbo3G 6Mbit från operatören 3

Postad 26 April 2010 - 09:53

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
SMS-app

Jag har letat runt en hel del efter en bättre sms-app men inte hittat helt rätt än. Det finns ju så många olika men svårt att få en bra uppfattning om dem utan att installera först.
"Chat bubbles" och likn är inte viktigt (kan vara med eller utan sådana) men det jag saknar i orginal-appen är större textruta samt enkel access till smileys.
I orginal-appen så får man in 22 tecken per rad och den visar bara 4 rader åt gången. För små korta mess är det inget problem men så fort man ska skriva ett lite längre så är det svårt att få en överblick samt kolla stavning osv.
Skulle gärna ha en dedikerad smileyknapp också för att slippa gå in på numeriska knapparna och sen "pila ner" två steg.
Någon som kan rekommendera en sms-app?

Postad 26 April 2010 - 10:26

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Har nu testat lite och det funkar förutom en sak.
Har ändrat i ett dokument på nätet och sedan synkar med telefonen. När jag sedan kopplar ned nätverket på HTC:n och går in på ändrat dokument så är inte ändringen hämtad. Går jag däremot in på dokumentet när jag är ansluten så ser jag ändringen.
Verkar som att den inte hämtar ändringar förrän jag öppnar dokumentet. Det är ju en besvikelse. Vill ju kunna synka alla dokument och sedan veta att jag har de senaste med mig i mobilen oavsett om jag är ansluten till nätet eller ej.

Postad 26 April 2010 - 10:51

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Sniket och sniket. Jag betalar HELLRE mindre pengar allt som allt, istället för att behöva betala x tillbehör (oavett om det är laddare, hörlurar, kablar etc.) för de användare som sedan ändå aldrig kommer använda just de tillbehören. Priset BLIR lägre, men är man konspiratoriskt lagd, så väljer man att se det negativa, d.v.s. att man inte får en massa olika tillbehör direkt vid leverans. :(

Postad 26 April 2010 - 11:43

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
1. Problem med uppdateringar. Jag har Friend stream, nyheter och väder. Jag har ställt in på automatisk uppdatering var 3e timma, men det fungerar inte och jag måste uppdatera manuellt. Ändå har jag gått in på inställningar - konton - bakgrundsdata. Nån som vet?

2. Jag tycker att surfningen utanför ett WIFI-nätverk är helt kass. Jag har tele2. När jag var inne i centrala Örebro och skulle försöka försöka surfa in på aftonbladet tog det säkert minst 3 minuter... är det nån som har liknande problem?

EDIT: har även provat
Inställningar - Trådlöst och närverk - Wi-Fi-inställningar - (menyknappen) - Avancerad - Wi-Fi-policy - Aldrig när den är inkopplad. Utan resultat!

Redigerat av cofflan, 26 April 2010 - 11:49.

Postad 26 April 2010 - 12:01

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Sniket och sniket. Jag betalar HELLRE mindre pengar allt som allt, istället för att behöva betala x tillbehör (oavett om det är laddare, hörlurar, kablar etc.) för de användare som sedan ändå aldrig kommer använda just de tillbehören. Priset BLIR lägre, men är man konspiratoriskt lagd, så väljer man att se det negativa, d.v.s. att man inte får en massa olika tillbehör direkt vid leverans. :(

Vem köper en Desire och nöjer sig med ett budgetminneskort på 4 Gb?
Hörlurar och annat lull lull kan jag hålla med dig om, hörlurarna är oftast väldigt basic (oftast riktigt skräp).
Det bästa skulle varit att man köpte telefonen utan tillbehör då det mesta är "junk" som följer med i dagsläget och
kompletterar efter eget behov, enig med dig . Men att man skulle få lägre pris på telefonen det tror jag knappast för det som skickas med eller utan så får du nog vackert pytsa upp samma belopp!

Redigerat av RedMarathon, 26 April 2010 - 12:02.

Postad 26 April 2010 - 12:05

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Desiren är tydligen väldigt populär!
http://www.idg.se/2....ar-hart-mot-htc

Postad 26 April 2010 - 12:09

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Okonstruktivt svar kan jag inte tycka. Det är bara så idag, att man skickar inte med tillbehör för att passa olika användande. Man får helt enkelt vara glad för vad som skickas med, om något alls.
T.ex. mina sista inköpta, en Samsung Spica fick jag en USB-kabel som var betydligt kortare. Min sambos, nyligen inköpta Nokia, följde ingen USB- kabel med överhuvudtaget. Till alla mina andra och tidigare telefoner har heller inga längre USB-kablar el. laddkablar skickats med, däremot betydligt tunnare och lättanvändare.
Man får helt enkelt själv köpa för att anpassa till ens eget användande, vlket man även vet innan man köper en telefon el. vad det månde vara.

Jag skulle förstå ert resonemang OM det vore så att det ej följde med en laddare/kabel alls och jag från början fick bestämma och betala för en egen kabel med valfri längd. Men nu har jag ju faktiskt redan betalat (inbakat i priset) för en produkt jag INTE vill ha (detta gäller ju även minneskortet). Det är det stora problemet. Jag kanske har haft tur, men jag har aldrig haft en laddare som jag inte kan ha i ett uttag precis bredvid sängen och ändå behöva spänna kabeln för att halvt kunna använda mobilen. Så JA, jag ser det negativa. Antingen inget alls eller något som jag kan använda. Är det för mycket begärt?

Annars tycker jag telefonen är toppen, bortsett från batteritiden.

Redigerat av Adebisi_6, 26 April 2010 - 12:12.

Postad 26 April 2010 - 12:17

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0
Jag har en fråga till er Desire användare, eller android användare egentligen.

På Nokia E71 Har man på start/hemskärmen de kommande möten, eller annat man lagt in i schemat, som man lagt in i kalendern.
Finns det någit liknande på android?

Postad 26 April 2010 - 12:22

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Jag skulle förstå ert resonemang OM det vore så att det ej följde med en laddare/kabel alls och jag från början fick bestämma och betala för en egen kabel med valfri längd. Men nu har jag ju faktiskt redan betalat (inbakat i priset) för en produkt jag INTE vill ha (detta gäller ju även minneskortet). Det är det stora problemet. Jag kanske har haft tur, men jag har aldrig haft en laddare som jag inte kan ha i ett uttag precis bredvid sängen och ändå behöva spänna kabeln för att halvt kunna använda mobilen. Så JA, jag ser det negativa. Antingen inget alls eller något som jag kan använda. Är det för mycket begärt?

Annars tycker jag telefonen är toppen, bortsett från batteritiden.

Petitess tycker jag men de kan ju omöjligt skicka med så att det passar alla. Du vill kanske ha en 2-meters laddkabel men det är alldeles för långt för någon annan. Löjligt att ens gnälla över det.
Laddkabeln har standardlängd för att vara en USB-kabel (vilket det ju faktiskt är till skillnad från "vanliga" laddkablar). Självklart blir det billigast och enklast för dem att skicka med en standardprodukt istället för special. De sysslar inte med välgörenhet. Jag ser hellre att de skickar med en kombinerad ladd/USB-kabel och ett minneskort på 4GB än att de sparar in på annat, d.v.s telefonen för att hålla ner priserna.

På Nokia E71 Har man på start/hemskärmen de kommande möten, eller annat man lagt in i schemat, som man lagt in i kalendern.

Ja, du kan anpassa din startskärm precis som du vill genom att lägga till och ta bort widgets och program. Sök lite på Youtube så kan du se hur det ser ut.

Postad 26 April 2010 - 12:25

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Petitess tycker jag men de kan ju omöjligt skicka med så att det passar alla. Du vill kanske ha en 2-meters laddkabel men det är alldeles för långt för någon annan. Löjligt att ens gnälla över det.
Laddkabeln har standardlängd för att vara en USB-kabel (vilket det ju faktiskt är till skillnad från "vanliga" laddkablar). Självklart blir det billigast och enklast för dem att skicka med en standardprodukt istället för special. De sysslar inte med välgörenhet. Jag ser hellre att de skickar med en kombinerad ladd/USB-kabel och ett minneskort på 4GB än att de sparar in på annat, d.v.s telefonen för att hålla ner priserna.

Precis, det går uppenbarligen inte glädja alla = låt konsumenten välja själv. Jag har fått betala för två tillbehör jag inte kommer att använda. Klart jag gnäller. Men om du vill gå och kasta pengar i sjön, please go ahead.

Postad 26 April 2010 - 12:30

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0

Ja, du kan anpassa din startskärm precis som du vill genom att lägga till och ta bort widgets och program. Sök lite på Youtube så kan du se hur det ser ut.

Jag har letat runt i flera dagar nu, men inte sett det.

Postad 26 April 2010 - 12:32

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

1. Problem med uppdateringar. Jag har Friend stream, nyheter och väder. Jag har ställt in på automatisk uppdatering var 3e timma, men det fungerar inte och jag måste uppdatera manuellt. Ändå har jag gått in på inställningar - konton - bakgrundsdata. Nån som vet?

2. Jag tycker att surfningen utanför ett WIFI-nätverk är helt kass. Jag har tele2. När jag var inne i centrala Örebro och skulle försöka försöka surfa in på aftonbladet tog det säkert minst 3 minuter... är det nån som har liknande problem?

EDIT: har även provat
Inställningar - Trådlöst och närverk - Wi-Fi-inställningar - (menyknappen) - Avancerad - Wi-Fi-policy - Aldrig när den är inkopplad. Utan resultat!

Har Tele2, vilket funka perfekt med växlingar från WiFi och 3G, tills för ett par dagar sen.
Då började den plötsligt äta data och batteri, utan att jag använde den, typ 10 Mb och mycket batteri på kort tid.
Data hastigheten försämrades drastiskt på 3g, från 3,5Mb till 350Kb hemma på samma plats, för att till sist inte alls koppla upp till 3G efter Wi-Fi.

Omstart, mjuk-reset, inget hjälpte. Fick göra en hard-reset och sedan funka och har fortsatt funka perfekt igen.
Dessutom har jag fått en väldigt bra batteritid. Kanske även hjälpt med tips från HTC att ladda lite längre än till den är full.

Misstänker att det varit ( Juice defender och kanske också Net Counter) som ställt till det. Taskkillers lärde jag mig redan från Spican att dom ställer till mer elände än vad dom kunde tänkas göra nytta.
Nu är jag ändå mer försiktig med vad jag laddar in och läser noggrant vad programmet har tillträde till innan installation.

Sedan sista laddningen igår har gått 17 tim. har jag ca. 90% kvar, har då haft 45 min. samtalstid, fotat 10 bilder, men förövrigt endast lite småpillande. Kan jag tycka är ricktigt bra. Skall lägga till då att jag ställde ner den på 2G över natten.

Förövrigt kan jag rekomendera, nu när jag fotat/filmat en hel del, att ni testar mixtra lite med kamera- inställningarna. Det går faktiskt att ta ricktigt bra foto/video med rätt inställningar. Standard- inställningarn är katastrof. T.ex. kontrast upp ett steg till allt, sen i vissa fall ljus och ISO. Är numera ricktigt nöjd med kameran, framförallt för den är snabb och lättanvänd. Är väldigt nöjd med allt annat också.

Redigerat av ffodil, 26 April 2010 - 12:51.

Postad 26 April 2010 - 12:37

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Precis, det går uppenbarligen inte glädja alla = låt konsumenten välja själv. Jag har fått betala för två tillbehör jag inte kommer att använda. Klart jag gnäller. Men om du vill gå och kasta pengar i sjön, please go ahead.

Nähä, så de ska specialpacka en telefon åt dig med det du vill ha och en åt mig med det jag vill ha o.s.v. till några miljoner användare (eller vad det nu kan bli)? Och vad tror du att det skulle kosta?

Postad 26 April 2010 - 12:40

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Nähä, så de ska specialpacka en telefon åt dig med det du vill ha och en åt mig med det jag vill ha o.s.v. till några miljoner användare (eller vad det nu kan bli)? Och vad tror du att det skulle kosta?

Du förstår uppenbarligen ingenting. Nu har diskussionen spårat ut, nästa Kjell & Co för inköp av ny kabel.

Postad 26 April 2010 - 12:45

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Jag har letat runt i flera dagar nu, men inte sett det.

Vet inte hur du har sökt då men men... :(
Kolla här: http://www.youtube.c...h?v=xVcxC6wN3iY
Vid 26 sek så ser du en variant på kalendern med ett kommande event (Joseph Miller's Birthday ser det ut att stå). Finns lite olika varianter på utseendet Agenda-funktionen (som den delen heter).

Bara för att förtydliga, ALLT på skärmen kan du ta bort, lägga till, flytta och du har 7 st skärmar när du "slajdar" åt höger o vänster. Utöver det så finns det flera olika s.k. teman och varje tema har 7 st skärmar osv...

Postad 26 April 2010 - 12:52

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0

Vet inte hur du har sökt då men men... ;)
Kolla här: http://www.youtube.c...h?v=xVcxC6wN3iY
Vid 26 sek så ser du en variant på kalendern med ett kommande event (Joseph Miller's Birthday ser det ut att stå). Finns lite olika varianter på utseendet Agenda-funktionen (som den delen heter).

Bara för att förtydliga, ALLT på skärmen kan du ta bort, lägga till, flytta och du har 7 st skärmar när du "slajdar" åt höger o vänster. Utöver det så finns det flera olika s.k. teman och varje tema har 7 st skärmar osv...

Tack, ska kika på videon,

Jo, grunderna har jag koll på efter att ha sett ca 30 filmer om desiren nu... :(

Postad 26 April 2010 - 12:56

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jepp det går att ordna...

Postad 26 April 2010 - 13:00

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Har Tele2, vilket funka perfekt med växlingar från WiFi och 3G, tills för ett par dagar sen.
Då började den plötsligt äta data och batteri, utan att jag använde den, typ 10 Mb och mycket batteri på kort tid.
Data hastigheten försämrades drastiskt på 3g, från 3,5Mb till 350Kb hemma på samma plats, för att till sist inte alls koppla upp till 3G efter Wi-Fi.

Omstart, mjuk-reset, inget hjälpte. Fick göra en hard-reset och sedan funka och har fortsatt funka perfekt igen.
Dessutom har jag fått en väldigt bra batteritid. Kanske även hjälpt med tips från HTC att ladda lite längre än till den är full.

Misstänker att det varit ( Juice defender och kanske också Net Counter) som ställt till det. Taskkillers lärde jag mig redan från Spican att dom ställer till mer elände än vad dom kunde tänkas göra nytta.
Nu är jag ändå mer försiktig med vad jag laddar in och läser noggrant vad programmet har tillträde till innan installation.

Sedan sista laddningen igår har gått 17 tim. har jag ca. 90% kvar, har då haft 45 min. samtalstid, fotat 10 bilder, men förövrigt endast lite småpillande. Kan jag tycka är ricktigt bra. Skall lägga till då att jag ställde ner den på 2G över natten.

Förövrigt kan jag rekomendera, nu när jag fotat/filmat en hel del, att ni testar mixtra lite med kamera- inställningarna. Det går faktiskt att ta ricktigt bra foto/video med rätt inställningar. Standard- inställningarn är katastrof. T.ex. kontrast upp ett steg till allt, sen i vissa fall ljus och ISO. Är numera ricktigt nöjd med kameran, framförallt för den är snabb och lättanvänd. Är väldigt nöjd med allt annat också.

Hard reset... Vad är detta och hur gör man det?

jag hade en task-killer installerad men inte längre...

Postad 26 April 2010 - 13:24

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Hard reset... Vad är detta och hur gör man det?

jag hade en task-killer installerad men inte längre...

Se först till att du har, auto kopiera allt till minneskortet ibockat, annars kan du raddera hela telefonen.
Du blir ändå av med installerade apps, men allt annat får du tillbaka, efter omstart får du frågan om du vill återställa allt.
Meny-inställningar-Sekretess-Återställ standardinst. Tryck på återställ telefonen, sedan Radera allt.
Gå gärna in och läs manualen, så inget blir fel.

Anteckna vad du har för apps. Enkelt att ladda in igen, men råder dig att läsa noga, vad du laddar in igen.
Du säger t.ex. att du haft taskkiller installerat tidigare, men det hjälper inte alltid att bara avinstallera eftersom det kan ha stört/ ändrat basprogrammen, något kan ligga kvar och då är det bara hard-reset som hjälper.

Redigerat av ffodil, 26 April 2010 - 13:32.

Postad 26 April 2010 - 13:39

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Hej.
jag kan av någon anledning inte lägga till ett Gmailkotno i HTCmailklienten. Jag får ett meddelande som säger att det inte finns tillräckligt med plats och jag ska radera mail. Vart har jag int etillräkligt med plats? Minneskortet är det 3gb ledigt och 50 mb på internminnet.

Jag har Exchangekonto där utan problem. Ja ghar okcås försökt att radera Exchangemailen för att få in Gmail, emn det fungerar inte. Och jag har bara en sådär 7 mail i min gmail.
verkar knasigt

Hjälp
Har preci återställt telefonen till fabriksinställningarna. Eller måste man använda GMAilappen för gmail?

Postad 26 April 2010 - 13:41

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Se först till att du har, auto kopiera allt till minneskortet ibockat, annars kan du raddera hela telefonen.
Du blir ändå av med installerade apps, men allt annat får du tillbaka, efter omstart får du frågan om du vill återställa allt.
Meny-inställningar-Sekretess-Återställ standardinst. Tryck på återställ telefonen, sedan Radera allt.
Gå gärna in och läs manualen, så inget blir fel.

Anteckna vad du har för apps. Enkelt att ladda in igen, men råder dig att läsa noga, vad du laddar in igen.
Du säger t.ex. att du haft taskkiller installerat tidigare, men det hjälper inte alltid att bara avinstallera eftersom det kan ha stört/ ändrat basprogrammen, något kan ligga kvar och då är det bara hard-reset som hjälper.

Innebär backupfunktionen att jag får tillbaka alla mina inställningar som tex hemskärmarnas layout, inställningar för mailkonton, SMS osv?

Postad 26 April 2010 - 13:48

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Innebär backupfunktionen att jag får tillbaka alla mina inställningar som tex hemskärmarnas layout, inställningar för mailkonton, SMS osv?

Ja, du får tillbaka inställningar och allt, det ända du inte får tillbaka är installerade apps.
Du måste även logga in på konto igen, men den går igenom det igen, presis som när du starta upp telefonen första gången.

Postad 26 April 2010 - 13:50

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Ja, du får tillbaka inställningar och allt, det ända du inte får tillbaka är installerade apps.
Du måste även logga in på konto igen, men den går igenom det igen, presis som när du starta upp telefonen första gången.

Alright, snyggt! Och om jag stoppar i ett större minneskort så kan jag antingen köra en manuell backup eller bara låta den schemalagda som körs i bakgrunden säkerhetskopiera till minneskortet?

Postad 26 April 2010 - 14:02

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Alright, snyggt! Och om jag stoppar i ett större minneskort så kan jag antingen köra en manuell backup eller bara låta den schemalagda som körs i bakgrunden säkerhetskopiera till minneskortet?

Ja, du måste så klart kopiera över minneskortet till det nya först, sen fortsätter den såklart att auto kopiera till det nya. Missförstår dig kanske?

Redigerat av ffodil, 26 April 2010 - 14:02.

Postad 26 April 2010 - 15:01

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Ja, du måste så klart kopiera över minneskortet till det nya först, sen fortsätter den såklart att auto kopiera till det nya. Missförstår dig kanske?

Okej, var osäker på om man var tvungen att flytta över backupen från gamla minneskortet till nya eller om backupjobbet upptäcker att det är ett nytt minneskort och gör en ny full backup första gången.

Postad 26 April 2010 - 15:42

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Okej, var osäker på om man var tvungen att flytta över backupen från gamla minneskortet till nya eller om backupjobbet upptäcker att det är ett nytt minneskort och gör en ny full backup första gången.

Om du sätter i ett nytt minneskort får du iofs. ny backup på det, men då endast vad som finns på ROM, dvs. android OS och Sense. Allt annat måste du kopiera över till det nya, filer, foto m.m. HTC hade väl också lagt in något på det medföljande minneskortet. Detta finns ju som backup bara på det gamla minneskortet och kryptrerat så det endast går att flytta över till just den telefonen.

Med krypterad menar jag såklart bara OS, Sense, HTSs eget, så det inte blir missförstånd.

Redigerat av ffodil, 26 April 2010 - 16:00.

Postad 26 April 2010 - 17:01

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Om du sätter i ett nytt minneskort får du iofs. ny backup på det, men då endast vad som finns på ROM, dvs. android OS och Sense. Allt annat måste du kopiera över till det nya, filer, foto m.m. HTC hade väl också lagt in något på det medföljande minneskortet. Detta finns ju som backup bara på det gamla minneskortet och kryptrerat så det endast går att flytta över till just den telefonen.

Med krypterad menar jag såklart bara OS, Sense, HTSs eget, så det inte blir missförstånd.

Hur gör jag backup exakt?

Måste minneskortet tas ut från telefonen innan jag återställer alltså?

En guide vore KANON så inget går snett.... :(

Postad 26 April 2010 - 17:09

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

Så jag som satte i mitt nya 16GB kort direkt har missat nått som ligger på orginal minneskortet?

Postad 26 April 2010 - 17:20

Unregisteredb35733ed
  • Unregisteredb35733ed
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Angående WiFi - 3G, så har jag numera valt att endast koppla upp mig mot WiFi, när jag behöver, för att sedan koppla ned. Då fungerar det att hitta 3G-nätet hur kvickt som helst.
Tror inte det beror på varken Juice defender, eller Task killer, då jag aldrig haft något av de programmen.
Får hoppas någon kommer på ett knep runt denna bugg, eller att det kommer någon form av uppdatering.
Känns som problemet kommer återkomma efter en tid, trots Hard reset. Låt oss hoppas att det inte gör det.
Ni som gjort den, kan väl hålla oss andra uppdaterade, hur det går? :(

Postad 26 April 2010 - 17:29

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Så jag som satte i mitt nya 16GB kort direkt har missat nått som ligger på orginal minneskortet?

Ja, det har du gjort då, kan för mitt liv bara inte komma ihåg vad det var just nu. Undrar om det inte står i manualen?

Postad 26 April 2010 - 17:41

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

Ja, det har du gjort då, kan för mitt liv bara inte komma ihåg vad det var just nu. Undrar om det inte står i manualen?

Ah kan inte va så viktigt ändå, telefonen fungerar ju :)

Postad 26 April 2010 - 17:45

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

HTC Sync ligger där om det var det du tänkte på. Dock ej senaste versionen som man får hämta från hemsidan istället.

Postad 26 April 2010 - 17:48

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Hur gör jag backup exakt?

Måste minneskortet tas ut från telefonen innan jag återställer alltså?

En guide vore KANON så inget går snett.... :)

Nej, du skall inte ta ut minneskortet innan du återställer, eftersom hela backupen finns på minneskortet.

Har skrivit utförligt några inlägg upp hur du går tillväga.

Om du sen bytar minneskort måste du klart kopiera över dina filer och vad det nu var HTC lagt in där till det nya
Via datorn el. med hjälp av en sån där hållare till micro SD kort, vad det nu heter.
Sen när du satt in det nya i telefonen fortsätter den att backupa till det nya, om du bockat i auto kopierng på telefonen.
Allt är alltså väldigt enkelt.

Postad 26 April 2010 - 18:03

osmano
  • osmano
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Eller måste man använda GMAilappen för gmail?

Tror nok det ja... :)

Postad 26 April 2010 - 18:15

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Tror nok det ja... :)

fick det att fungera, felmeddelandet är felöversatt. Det ska egentligen stå att det är fel användarnamn o lösen. Men jag är säker på att jag angav samma. Tror det berodde på brandväggen på jobbet. Jag kan inet ladda ner marketapps där heller.
Nu har jag Gmail även i HTC appen :)

Postad 26 April 2010 - 18:50

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Nej, du skall inte ta ut minneskortet innan du återställer, eftersom hela backupen finns på minneskortet.

Har skrivit utförligt några inlägg upp hur du går tillväga.

Om du sen bytar minneskort måste du klart kopiera över dina filer och vad det nu var HTC lagt in där till det nya
Via datorn el. med hjälp av en sån där hållare till micro SD kort, vad det nu heter.
Sen när du satt in det nya i telefonen fortsätter den att backupa till det nya, om du bockat i auto kopierng på telefonen.
Allt är alltså väldigt enkelt.

Hur får jag tillbaks alla mina inställningar, sms osv?

Jag har återställt telefonen men ingenting fungerar, kommer ingenting automatiskt, har försökt importera/exportera kontakter manuellt...

Jag har gjort backupen till minneskortet enligt instruktioner

EDIT: går in på kontakter, väljer importera/exportera, från SD kort, detta fungerar ej... BIlderna finns konstigt nog kvar... men inte kontakter....

Redigerat av cofflan, 26 April 2010 - 19:12.

Postad 26 April 2010 - 19:02

SALVETA
  • SALVETA
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

hej SALVETA
Jag kör med en app som heter android-vnc-viewer från
http://code.google.c...oid-vnc-viewer/
Använd HTC synk programmet för att installera denna fil "androidVNC_build20100328.apk"
...
Detta är dock inte utan problem, kom gärna med förslag på en bättre lösning
Jag är väldigt nöjd kör Turbo3G 6Mbit från operatören 3

Tack för det tipset, allt funkade direkt! :)
Nu försår jag verkligen varför en penna skulle vara bra :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.