Postad 30 July 2013 - 19:11
Postad 30 July 2013 - 19:36
Låter bra. Tyvärr tänker inte all så långt utan bländar hej vilt med sina starta diodlampor.Trelock LS950 kör jag med då jag cyklar oupplyst landsväg. Funkar helt klart att framföra cykeln på ett säkert sätt med den, dessutom en ljuskägla som inte bländar på samma sätt som lyset i länken ovan. Fordon jag möter brukar blända av och det redan på flera hundra meters avstånd så känns helt klart tryggt med den
Postad 31 July 2013 - 00:13
På väg till jobbet möter jag kanske 10 pers som mest, och då viker jag ner lampan så den lyser lika långt som en vanlig 90talslampa...
Postad 31 July 2013 - 05:18
Philips har ett lyse med likadan ljuskägla som jag har på mitt Trelock LS 950.
Det i länken som var pannlampa och cykellyse ser ut så här:

Mitt trelock och Philips ser ut så här:

Nu är inte mängden ljus helt korrekt eftersom det är fel lysen som är provade på bilderna.
Postad 03 August 2013 - 18:47
Postad 08 August 2013 - 21:03
Kul med lite filmer Gustaf. Ser ut som ni hade kul[Film
---
En fråga angående cykling i regn, hur noga behöver man vara efter man har cyklat en runda i regnet, skall man rengöra cykeln efter varje pass? Något speciellt man skall tänka på/göra?
Sen även ni som cyklar under hösten, vad brukar ni ha på er?
Postad 08 August 2013 - 21:30
Hösten? Så lite som möjligt. Men tunna tights när det kyler lite, en vindjacka. Sedan bygger jag på under detta när det blir svalare och svalare. Från en t-shirt, till långärmad tröja, underställ, fleece, vantar, mössa, varmare tights, regnjacka vid behov men ALDRIG annars. När blir kallt kallt, då blir regnjackan iofs mitt yttersta skal då den tätar mer än vindjackan.
Och ja, regnar det, överdrag på skorna.
Postad 08 August 2013 - 21:37
Av någon konstigt anledning längtar jag till att få cykla mörkret och kylan
Postad 09 August 2013 - 07:48
Mörker ok men snö och is på vägar klarar jag mig utan. Visst, det går men.... låt mig stanna där.Tackar för svar!
Postad 09 August 2013 - 10:11
Snö och is är ingen höjdare, som tur är så blir det inte mycket utav den varan i skåneMörker ok men snö och is på vägar klarar jag mig utan. Visst, det går men.... låt mig stanna där.
Postad 09 August 2013 - 17:22
Om du cyklar i regn är det viktigt att spola av cykeln med vatten efteråtEn fråga angående cykling i regn, hur noga behöver man vara efter man har cyklat en runda i regnet, skall man rengöra cykeln efter varje pass? Något speciellt man skall tänka på/göra?
/G
Postad 09 August 2013 - 19:45
Det går över...
Postad 09 August 2013 - 20:51
Vill köpa ett bra lås till den...
Ska man satsa på bygellås eller kedja med ett rejält hänglås?
Postad 09 August 2013 - 21:34
Själv har jag ett ABUS Ketaro. Klarar det mesta utom en vinkelslip (eftersom jag låser fast cykeln i stolpar hela tiden så kommer nog ingen normal domkraft åt), men ställer inte cykeln så undanskymt att det inte skulle märkas.
Kedja bör väl vara klass 2 eller 3 och hänglåset bör isåfall vara klass 3 skulle jag säga.
Postad 10 August 2013 - 00:46
Med regnvatten?Om du cyklar i regn är det viktigt att spola av cykeln med vatten efteråt
/G
Haha, kan tänka mig det. Men är taggad nu i alla fall, får se hur det blir senDet går över...
Postad 10 August 2013 - 08:16
ABUS har även ett ihopvikbart länklås som är ganska smidigt och inom deras 1000 kr-lås-garanti.
En sådan kedja är väl inte något man vill släpa på med en cykel egentligen...Kedja bör väl vara klass 2 eller 3 och hänglåset bör isåfall vara klass 3 skulle jag säga.
En rejäl bygel att låsa fast med, sedan kan man ta en lite klenare vajer om man vill låsa fast framhjulet. Det borde räcka.
Postad 31 August 2013 - 17:10
Har idag Shimano r500 hjul. Märks det stor skillnad om jag väljer att uppgradera? Och till vad i så fall? Finns ju rejält mycket att välja mellan.
Är mest glad att det hända idag och inte under tävling för ett par veckor sen...
Postad 31 August 2013 - 19:09
Byta hjul? Kan för lite för att du ska ta mitt svar för sanningen men visst kan du vinna på att köpa ett nytt, lättare, hjul. Fast är det värt kostnaden? En ny eker kostar ju inte många kronor.
Ett nytt, bra hjul kan kosta från tusen kronor upp till oändligheten.
Postad 12 September 2013 - 07:47
Har precis flyttat till hus utanför stan och letar efter en hybrid tror jag att jag vill ha till att pendla med 17km enkel.
En ren räser tror jag inte hjälper mig pga asfalten på vägen dit jag bor inte är den bästa, rätt grov, och jag tror även att jag kommer behöva cykeln till en och annan grusväg framöver så då tror jag att en hybrid passar mig bättre, eller vad säger ni som kan? =)
Postad 12 September 2013 - 08:02
Postad 12 September 2013 - 09:39
Slog till på en scott sub 20 urban hos cykloteket, tack för tipset Monshi!
Längtar tills den kommer redan nu.. =)
Postad 12 September 2013 - 09:50
Det ska vara en bra cykel du valt, hoppas den passar dig bra!
Postad 12 September 2013 - 09:58
Ja som sagt, lite klurigt att köpa dessa saker över nätet, som med kläder, hoppas de passar, men tror (Hoppas) de ska bli bra
Postad 18 September 2013 - 18:32
Postad 14 October 2013 - 10:34
Postad 14 October 2013 - 12:31
har inte kläder för det, när temperaturen kryper ned till till 10 grader är det inte alls lika kul att sätta sig på cykeln för träning. Transport på 30-45 minuter fungerar, träning på 90 minuter nej.
Postad 14 October 2013 - 16:26
Postad 14 October 2013 - 17:48
11km är ju en rätt perfekt pendlarsträcka! :-D
Postad 15 October 2013 - 09:08
Testade den lite dan innan men annars är de här första svängen på cykeln -> http://www.movescoun...es/move19283564
Grym skillnad att cykla på en "bra" cykel och en "vanlig"... Känns riktigt kul!
Synd att de är så jävla mörkt och kallt på mornarna så man inte kan börja pendla.. (Jag vet att de finns lysen och kläder men..
Postad 06 January 2014 - 00:11
Radon ZR team 26 7.0
http://www.bike-disc...eam-26-7-0.html
och
Grand Canyon AL 6.9
http://www.canyon.co...ike.html?b=3208
Några åsikter?
Tack! Over and Out.
Postad 26 April 2014 - 12:31
Postad 26 April 2014 - 12:35
Fick min nya ram (Vitus Gravir SS) igår, men inga av delarna som behövs för att bygga ihop...
Postad 26 April 2014 - 12:38
Scale 10 är ju en vettig hoj, men om det är vettigt pris är svårt att säga utan att veta skicket.
Fick min nya ram (Vitus Gravir SS) igår, men inga av delarna som behövs för att bygga ihop...
Den är helt ny 19995kr..Vad lätt den var
Redigerat av mcmike, 26 April 2014 - 12:38.
Postad 28 April 2014 - 21:19
Jag har mekat lite ikväll, börjat plocka ihop en hoj av delar jag har liggande.
Photo 2014-04-28 21 55 23.jpg 1.61MB
7 Antal nerladdningar
Postad 25 May 2014 - 12:11
Postad 04 June 2014 - 19:52
Photo 2014-06-04 18 55 38.jpg 3.6MB
9 Antal nerladdningarDet ballade ur, inte så många gamla delar kvar.
Postad 04 June 2014 - 19:59
Riktigt trevlig ser den ut. Själv trampar ja omkring på en 26 tum ht med 130 slag.
Photo 2014-06-04 18 55 38.jpg 3.6MB 9 Antal nerladdningar
Det ballade ur, inte så många gamla delar kvar.
Men långslagig FS lär det bli till slut.
Sen så är ja ju inte den mest försiktiga cyklisten heller..hehe
Postad 07 June 2014 - 15:11
https://www.youtube....h?v=-m21IbMfvHc
Gamla dualhojen hade namnet "Rauk killer" (riktig logo på ramen, se bilden nedan) av en anledning. Att jag genom alla tider hetat CP-Jonas i deras telefoner förstår ni kanske med?
fatbob_2.jpg 189.14K
2 Antal nerladdningar
Postad 08 June 2014 - 23:45
Postad 09 June 2014 - 17:49
Postad 09 June 2014 - 22:07
Tja, med en motor på 250 W och solceller på kanske 5-10 W... visst, om cykeln står hela dagen i solen skulle den energin kunna driva dig en stund men att sedan släpa omkring på dessa solceller som klarar av att ge 1/25 del av motorns effekt...Varför kommer ingen på att man skulle kunna placera solcellsbatteri på elcykelbatteriet på elcyklar? Isf skulle man ju kunna ladda batteriet under tiden man kör
Skulle ju vara en fördel om man har mycket sol eller sommar året runt tex
Postad 09 June 2014 - 22:09
Eller så cyklar man på riktigt och får således lite smygträning, tror jag få på detta forumet skulle må dåligt av
Postad 10 June 2014 - 18:01
Är typ helt otränad och har dålig kondition. Hur långt bör man cykla för att det ska ge resultat överhuvud taget?
tänker då framförallt cykelturen på kvällen. har precis gjort en runda nu och startade en app som höll reda på allt.
Distance - 8,53km
duration - 26,16
AVG speed 19,5km
Max speed - 42,6km/h
det går både uppåt och neråt och det suger ganska mycket i lår och rumpa i i uppförsbackarna
kommer den här sträckan att hjälpa mig att förbränna något alls?
eller hur är bäst att göra med cykel? är det bättre att cykla långsammare under en längre tid?
Postad 10 June 2014 - 21:47
Allt är efter ambition och lust.
Ju högre tempo du klarar av att hålla, desto mer förbränner du per minut.
Ju högre puls du har, desto effektivare träning.
Ju snabbare du cyklar, desto mer kraft förlorar du mot vinden.
Annars kostar det i princip lika mycket att cykla långsamt eller snabbt, samma arbete att lyfta dig uppför en backe oavsett fart. Bortsett från vinden. Den effekt du utvecklar när du cyklar snabbt är dock högre, antalet kcal per minut.
Av egen erfarenhet vet jag att även en kort sträcka på cykel påverkar ens kondition positivt. 2-3 km i jäkt till tåget varje morgon till exempel.
Redigerat av Monshi, 10 June 2014 - 21:48.
Postad 11 June 2014 - 15:13
Men störigt nog så funkar inte att gå till senaste inlägg i denna trå,d utan jag kommer alltid till inlägget från 7:e augusti 2013. Ruggigt störigt.
@andreassofus: Cykel är ju skonsam träning generellt; det som kan kännas lite är skitan när man är ovan (ont att sätta sig ner på sadeln
Cyklar du otränad 8km med 19-20km/h i kuperad terräng gör du det bra; allra helst om du har en "vanlig MTB" eller citybike.
Postad 11 June 2014 - 17:26
kondisen gör inget om den blir bättre för den är dålig. Märker dock redan skillnad efter ett par veckor. går lättare i uppförsbacken till jobbet som jag kallar "****sbacken" den är inte så lång men den är brant och suger rejält i benen. Men den börjar gå lättare nu
det är en gammal mountainbike/citybike jag har (vet inte skillnaden) en scott med ett jätteskevt bakhjul . Var tvungen att dra isär bromsarna bak . annars tar fälgen i och det går trögt. kör med frambroms bara.
växlarna är dåliga också. Kör man på för låg växel så hoppar kedjan. och varje gång man ska växla får man hjälpa till väldigt mycket och trycka flera gånger ibland för att den ska växla
För 2-3 år sen köpte jag en jättefin cykel. en scott hybrid sub40 eller nåt har jag för mig att den hette. sålde den dock efter ett tag då jag aldrig använde den, det ångrar jag nu.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
25 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?