Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 17 March 2011 - 11:22
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Man får vänja sig vid att kunna gå omkring och vara lite hungrig, det är ingen katastrof att ha kurr imagen. Tänk på att du har ett jämnare blodsocker och att fettförbränns så kanske det känns bättre.
Kolhydrater tillverkar lovehandles, skippa dom så får du en bättre fördelning vid överätning samt all KH mättar dåligt, ät mer kött, mättar bäst.
visste inte att fettet la sig på olika ställen beroende på vad man äter. synd att man inte kan punktförbränna fett  jag äter nog mycket kolhydrater skulle jag tro. massa pasta och bröd. svårt att ha en riktig kost när man jobbar tvåskift, samt bara har en rast per skift. blir gärna smörgåsar då eller någon färdigrätt (jag vet att det är det sämsta man kan äta) som sagt så tycker jag inte kött mättar mer eller längre än annan mat. men jag ska försöka bli bättre på det, är dertr bättre att äta hårt bröd istället för mjukt?
Postad 17 March 2011 - 12:00
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Det här med högrepsträning blir omständigare och omständigare,ett rygg/bicepspass blir två timmar långt!
Jag får nog lägga in ett extra pass med rygg snart för att korta ner tiden på gymmet!?
Postad 17 March 2011 - 12:25
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
nu har jag varit och köpt proteinpulver.
han hade inte whey 80 vad jag kunde se , men han rekomenderade den här.
fanns många roliga smaker som tex nyheten apelsin/mango som lät gott, men jag tog banan/chocklad
har precis blandat mig en och smakat 1dl pulver och 2dl lättmjölk. det var ju jättegott, godare än oboy nästan
det står på förpacklningen att man ska dricka detta 2-3 ggr per dag
men är det verkligen nödvändigt?
Bifogad fil(er)
-
002.JPG 134.34K
0 Antal nerladdningar
Postad 17 March 2011 - 13:20
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Nej. Endast efter träning. Det är vassleprotein så det är rätt poänglöst att inta övriga dagen egentligen. Då passar nog kassein bättre. Ofta är doserna på tillskott rejält överdrivna (utspritt över dagen) för att du ska förbruka det snabbare. Håller u koll på din kost i övrigt är det bara onödigt att ära mer vassle än direkt efter passet
Postad 17 March 2011 - 13:31
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Nej. Endast efter träning. Det är vassleprotein så det är rätt poänglöst att inta övriga dagen egentligen. Då passar nog kassein bättre. Ofta är doserna på tillskott rejält överdrivna (utspritt över dagen) för att du ska förbruka det snabbare. Håller u koll på din kost i övrigt är det bara onödigt att ära mer vassle än direkt efter passet
jag håller inte koll på min kost  så det är inte bra add dricka en sån här om dagen bara för att få i sig lite mer protein alltså? tex som att äta c-vitamintabletter istället för att äta apelsin?
Postad 17 March 2011 - 13:42
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
jag håller inte koll på min kost  så det är inte bra add dricka en sån här om dagen bara för att få i sig lite mer protein alltså? tex som att äta c-vitamintabletter istället för att äta apelsin?
Den stora fördelen med just vassleprotein är att den vänder proteinsyntesen till positiv efter träning (när musklerna håller på att brytas ner eftersom du "misshandlat" dom under passet. Dvs den vänder nedbrytning till uppbyggnad. Men tar man det mitt under dagen och du inte tränat så blir det inte samma sak. Jag skulle som sagt hellre intagit kassein/ägg/kött mm under dagarna istället för vassle. Men vassle är givetvis näst intill nödvändigt beroende på alternativen, efter träning. Tar jag protein på kvällen föredrar ägg. Eller kesella. Kasseindrinkar funkar bra då med men det var längesen jag hade kasseintillskott nu.
Postad 17 March 2011 - 14:09
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
visste inte att fettet la sig på olika ställen beroende på vad man äter. synd att man inte kan punktförbränna fett 
Det är egentligen bara en hypotes jag har som även är delad med andra grundade på egna erfarenheter men jag vet inte om det beror på kolhydrater generellt eller fruktos. nu har jag varit och köpt proteinpulver.
Dahlblads är bra men sjukt dyrt. Dom har eller har haft många roliga smaker men på tok för dyrt för att vilja prova.
Postad 17 March 2011 - 14:17
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Som jag ser det är vassle vassle och jag har väldigt svårt att tro att det skiljer sig nämnvärt märken emellan, bortsett de som exempelvis har vitaminberikade blandningar osv.
Det som skiljer sig absolut mest är smak och hur det blandar sig tycker jag.
Jag drack dalblads gainer för ett par år sedan och den smakade sjukt bra. (det gör ju dock gainers i allmänhet) men den smakade bättre än de flesta andra jag testat. Kör dalblads monohydrat idag och den gör precis det som all annan monohydrat/creapure gör
Värt det? Upp till betraktaren.
Postad 17 March 2011 - 14:17
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Det är egentligen bara en hypotes jag har som även är delad med andra grundade på egna erfarenheter men jag vet inte om det beror på kolhydrater generellt eller fruktos.
Dahlblads är bra men sjukt dyrt. Dom har eller har haft många roliga smaker men på tok för dyrt för att vilja prova.
Jag betalade 269kr för 1kg Är den bättre än whey 80?
Postad 17 March 2011 - 14:23
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Den stora fördelen med just vassleprotein är att den vänder proteinsyntesen till positiv efter träning (när musklerna håller på att brytas ner eftersom du "misshandlat" dom under passet. Dvs den vänder nedbrytning till uppbyggnad. Men tar man det mitt under dagen och du inte tränat så blir det inte samma sak.
Jag skulle som sagt hellre intagit kassein/ägg/kött mm under dagarna istället för vassle. Men vassle är givetvis näst intill nödvändigt beroende på alternativen, efter träning.
Tar jag protein på kvällen föredrar ägg. Eller kesella. Kasseindrinkar funkar bra då med men det var längesen jag hade kasseintillskott nu.
Nej att det inte blir samma sak som efter träningen förstår jag, men om jag säger så här då. Spelar det någon roll om jag får i mig mina dagliga proteliner (delvis) genom säg en burk tonfisk eller en proteindrink? Eftersom jag vet att jag äter för lite protein så vore det smidigt att kunna kompletera med en proteindrink.
Postad 17 March 2011 - 14:27
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Jag betalade 269kr för 1kg Är den bättre än whey 80?
WHEY CLASS+® är vårt vassleprotein innehållande 80 procent rent proteinkoncentrat. WHEY CLASS+® innehåller samma högklassiga vassleprotein som Iso Whey och samtidigt håller den en av marknadens lägsta fett- och kolhydrathalter för vasslekoncentrat. = Whey (Vassle) 80 (%) Så du har köpt Whey 80...
Postad 17 March 2011 - 14:28
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Jag betalade 269kr för 1kg Är den bättre än whey 80? http://www.gymvaruhu...com/?pid=195670Nästan samma pris med 1250g mer. Och gott är det också.
Postad 17 March 2011 - 14:29
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Angående mängden protein så finns det ett riktmärke som säger 2gram protein per kilo kroppsmassa och dygn om du ska bygga.
Jag har oxå hört att kroppen har svårt att tillgodogöra sig mer än 30gram per gång.
Om man tar det i samband med träningen så brukar det oftast vara Eaa(som väl oxå är protein fast förspjälkat?).
Postad 17 March 2011 - 14:35
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Jag tar ca 24g Whey FX efter varje pass. Tog 12g innan pass förut också men slutade med det, såg ingen mening i att göra det.
Postad 17 March 2011 - 14:38
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Har ju tänkt att skaffa kosttillskott nummer två. Finns det något på denna sida: http://www.self.nu/produkter som kan vara värt att skaffa? Har lite kontakter inom det där företaget så
Postad 17 March 2011 - 15:00
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
http://www.gymvaruhu...com/?pid=195670 Nästan samma pris med 1250g mer. Och gott är det också.
Det var ju billigare. Får beställa på nätet nästa gång
Postad 17 March 2011 - 15:02
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Det här med högrepsträning blir omständigare och omständigare,ett rygg/bicepspass blir två timmar långt! Jag får nog lägga in ett extra pass med rygg snart för att korta ner tiden på gymmet!?
Du vilar för länge. Kör jag högreps tar bröst och axlar 35-45 minuter Jag har oxå hört att kroppen har svårt att tillgodogöra sig mer än 30gram per gång.
Det är en myt
Postad 17 March 2011 - 15:17
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Är det du i din avatar, Vincent?
Isåfall ser du ut att ha skaplig överkropp men midja som en kvinnlig fotomodell ;P
Postad 17 March 2011 - 16:37
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Nej att det inte blir samma sak som efter träningen förstår jag, men om jag säger så här då. Spelar det någon roll om jag får i mig mina dagliga proteliner (delvis) genom säg en burk tonfisk eller en proteindrink?
Eftersom jag vet att jag äter för lite protein så vore det smidigt att kunna kompletera med en proteindrink.
Jag är av tron at mat i princip alltid är att föredra då mat innehåller även andra nutrienter som du inte får genom tillskott. Vitaminer och vissa mineraler exempelvis. Jag skulle inte byta ut vassledrink efter passet mot tonfisk. Men jag hade hellre ätit tonfisk än druckit ännu mer vassle hemma sen. Om valet är att inte äta alls, och ta vassle så är självklart vasslet att föredra. I min värld iallaf. Har ju tänkt att skaffa kosttillskott nummer två. Finns det något på denna sida: http://www.self.nu/produkter som kan vara värt att skaffa? Har lite kontakter inom det där företaget så 
Beta Alanin Vitamin Kreatin BCAA/EAA har dom ju. Vassle hade dom med. Så det är väl bara köra på det. Zink och ZMA har dom med men jag har aldrig sett behovet av det. Även om det är populärt att folk kör även det.
Postad 17 March 2011 - 16:45
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Tack för svar.
Mer angående mat då 
I morgon bitti (10.00) ska jag iväg till gymmet, direkt efter tar jag en drink , men vad är bra att äta för mat sen? Har ju ingen lust att stå och laga middag så tidigt på dagen.
Hur gör ni när ni tränar tidigt?
Postad 17 March 2011 - 16:47
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Äter du inte lunch vid 11-12?
Postad 17 March 2011 - 16:49
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Tack för svar.
Mer angående mat då  I morgon bitti (10.00) ska jag iväg till gymmet, direkt efter tar jag en drink , men vad är bra att äta för mat sen? Har ju ingen lust att stå och laga middag så tidigt på dagen. Hur gör ni när ni tränar tidigt?
Träna tidigt är för mig ett problem om jag ska jobba efter. Eftersom jag verkligen vill äta efteråt. Kan inte svara på din fråga bortsett från att säga just att även om du tar en drink efter bör du äta ett stort mål mat efter också. Proteinrikt givetvis. Men det ska du ju försöka ha oavsett vad du äter om du vill få ut nått av träningen.
Postad 17 March 2011 - 16:55
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag har oxå hört att kroppen har svårt att tillgodogöra sig mer än 30gram per gång. Om man tar det i samband med träningen så brukar det oftast vara Eaa(som väl oxå är protein fast förspjälkat?).
Det är en myt
Nej det är ingen myt, jag har flera gånger postat studier i den här tråden som bekräftar att kroppen använder c:a 25g per tillfälle till muskelbyggnad, resten går till annat. Protein består av aminosyror som sitter ihop i kedjor som måste spjälkas till fria aminosysror vilket oftast tar ett bra tag men i EAA så är aminosyrorna inte bundna till varandra vilket ger ett betydligt snabbare upptag. Det finns förspjälkade protein, dom kallas för Hydrolysat. Har visat i senare studier inte vara så High End som man tidigare trott. Har ju tänkt att skaffa kosttillskott nummer två. Finns det något på denna sida: http://www.self.nu/produkter som kan vara värt att skaffa? Har lite kontakter inom det där företaget så 
D-vitamin Omega 3 EAA
Postad 17 March 2011 - 16:58
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
http://www.gymvaruhu...com/?pid=195670 Nästan samma pris med 1250g mer. Och gott är det också.
Beställde blåbärs smaken därifrån i dag är den god ? Eller skall jag ringa och ändra ?
Postad 17 March 2011 - 17:02
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Beställde blåbärs smaken därifrån i dag är den god ? Eller skall jag ringa och ändra ?
Tycker den syntetiska blåbär-smaken är si så där men FXs har varit bäst hittils av dom andra jag testat med blåbärsmak. Nån som testa Self Micro Whey Active? Jag prova för många år sedan, var det äckligaste jag druckit, tror jag slängde burken.
Postad 17 March 2011 - 17:06
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Träna tidigt är för mig ett problem om jag ska jobba efter. Eftersom jag verkligen vill äta efteråt. Kan inte svara på din fråga bortsett från att säga just att även om du tar en drink efter bör du äta ett stort mål mat efter också. Proteinrikt givetvis. Men det ska du ju försöka ha oavsett vad du äter om du vill få ut nått av träningen.
Äter aldrig på bestämda tider och äter inte frukost lunch middag mellanmål och kvällsmat, äter det jag är sugen på och på olika tider. Jag kan ju kasta i mig makaroner grönsaker och en burk tonfisk efter träningen. Men då känns det ju som att jag har ätit mitt stora mål mat för den dagen, och då är kl 12 typ. Vad ska jag äta dom resterande 14 timmarna jag är vaken? Mycket mat blir det
Postad 17 March 2011 - 17:06
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Du vilar för länge. Kör jag högreps tar bröst och axlar 35-45 minuter
Jag kör bröst och triceps och då kanske jag klarar mig på en timme. Men då är det färre övningar,kanske 6-7st. Vid rygg och biceps är det 9-10st och då måste jag vila lite mellan dom tunga övningarna!
Redigerat av Lisa91, 17 March 2011 - 17:08.
Postad 17 March 2011 - 17:12
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Bara testat Creamy Vanilla. Fan, blev galet sugen på att beställa d-vitamin, omega3 och EAA. Kostar typ 400kr men EAA räcker typ ett år för mig, och resten räcker typ 100 dagar. Äter aldrig på bestämda tider och äter inte frukost lunch middag mellanmål och kvällsmat, äter det jag är sugen på och på olika tider. Jag kan ju kasta i mig makaroner grönsaker och en burk tonfisk efter träningen. Men då känns det ju som att jag har ätit mitt stora mål mat för den dagen, och då är kl 12 typ. Vad ska jag äta dom resterande 14 timmarna jag är vaken? Mycket mat blir det 
Ät bara. Så länge du håller igång så borde du inte bli fet av att äta mycket.
Postad 17 March 2011 - 17:23
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Så även om jag äter mer än vad jag gör av med så blir jag inte det?
Gäller den regeln bara om man inte tränar alltså?
Postad 17 March 2011 - 17:26
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Äter aldrig på bestämda tider och äter inte frukost lunch middag mellanmål och kvällsmat, äter det jag är sugen på och på olika tider. Jag kan ju kasta i mig makaroner grönsaker och en burk tonfisk efter träningen. Men då känns det ju som att jag har ätit mitt stora mål mat för den dagen, och då är kl 12 typ. Vad ska jag äta dom resterande 14 timmarna jag är vaken? Mycket mat blir det 
Jag har oxå svårt för regelbundna mattider(jobbade skift förut),men jag har tvingat mig till det. Proteindrink kl 06.00,frukost kl 09.00,lunch kl 12.00,mellanmål kl 15.00,middag eller proteindrink kl17-18.00,kvällsmat kl 21.00. Aldrig jätteportioner,man klarar sig längre än man tror på BRA mat. Svårt i början men efter ett tag så funkar inte kroppen om jag inte äter så!
Postad 17 March 2011 - 17:32
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Så även om jag äter mer än vad jag gör av med så blir jag inte det? Gäller den regeln bara om man inte tränar alltså?
Du behöver ju inte äta hamburgare, pizza osv. Äter du rätt så tror jag du kan äta nästan hur mycket du vill bara du håller igång. Jag har försökt äta så mycket jag kan nu i någon månad och har bara gått upp kanske 0.3-0.4kg.
Postad 17 March 2011 - 17:38
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Jag har oxå svårt för regelbundna mattider(jobbade skift förut),men jag har tvingat mig till det. Proteindrink kl 06.00,frukost kl 09.00,lunch kl 12.00,mellanmål kl 15.00,middag eller proteindrink kl17-18.00,kvällsmat kl 21.00. Aldrig jätteportioner,man klarar sig längre än man tror på BRA mat. Svårt i början men efter ett tag så funkar inte kroppen om jag inte äter så!
Varför proteindrink så tidigt på morgonen? När jag frågade om man skulle dricka det annat än vid träning fick jag ett nej till svar. Det är egentligen det här som skrämmer mig lite, att äta så många gånger per dag och får man inte sin mat så mår man Piss och blodsockret åker som en jojo. Jag vill inte att hela mitt liv ska kretsa runt mat och träning bara för att jag vill komma i form . Men det kanske är nödvändigt? Du behöver ju inte äta hamburgare, pizza osv. Äter du rätt så tror jag du kan äta nästan hur mycket du vill bara du håller igång. Jag har försökt äta så mycket jag kan nu i någon månad och har bara gått upp kanske 0.3-0.4kg.
Kalorier är väl kalorier oavsett va dom kommer ifrån? Äter du enbart 1000 kcal choklad om dagen går du ner i vikt, och äter du 4000 kcal uttog mat så lägger man på sig. Har jag fel?
Postad 17 March 2011 - 17:40
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Varför proteindrink så tidigt på morgonen? När jag frågade om man skulle dricka det annat än vid träning fick jag ett nej till svar.
Det är egentligen det här som skrämmer mig lite, att äta så många gånger per dag och får man inte sin mat så mår man Piss och blodsockret åker som en jojo.
Jag vill inte att hela mitt liv ska kretsa runt mat och träning bara för att jag vill komma i form . Men det kanske är nödvändigt?
Kalorier är väl kalorier oavsett va dom kommer ifrån? Äter du enbart 1000 kcal choklad om dagen går du ner i vikt, och äter du 4000 kcal uttog mat så lägger man på sig.
Har jag fel?
Jo, men att äta bara choklad mår man inte bra av.
Postad 17 March 2011 - 17:41
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Jag tycker ni krånglar till allt så mycket, det är bara att köra på! Känner man sig hungrig, ja då häller man i sig en proteinshake eller tar sig ett litet mellanmål
Postad 17 March 2011 - 17:46
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Varför proteindrink så tidigt på morgonen? När jag frågade om man skulle dricka det annat än vid träning fick jag ett nej till svar.
Det är egentligen det här som skrämmer mig lite, att äta så många gånger per dag och får man inte sin mat så mår man Piss och blodsockret åker som en jojo.
Jag vill inte att hela mitt liv ska kretsa runt mat och träning bara för att jag vill komma i form . Men det kanske är nödvändigt?
Jag tar proteindrinken på morgonen för att det är snabbt och smidigt,sen vilken tid man tar sitt protein spelar nog ingen roll. Jag räknar proteinet över hela dagen. Räkna hur många gånger som du stoppar något i munnen på en dag. Jag äter sex gånger på 15 timmar!
Postad 17 March 2011 - 17:53
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Jo, men att äta bara choklad mår man inte bra av.
Nej jag vet det men nu var det inte det som var poängen  Jag kör på och äter som vanligt tror jag, en del mer protein bara, sen får jag se hur det går. Blir man för insnöad och ändrar allt som jag måste följa slaviskt kommer jag tappa lusten. Sen är det j-vligt dyrt med nyttig och korrekt mat Jag tar proteindrinken på morgonen för att det är snabbt och smidigt,sen vilken tid man tar sitt protein spelar nog ingen roll. Jag räknar proteinet över hela dagen. Räkna hur många gånger som du stoppar något i munnen på en dag. Jag äter sex gånger på 15 timmar!
Men du tar e efter träning också. Eller?
Postad 17 March 2011 - 18:02
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Nej jag vet det men nu var det inte det som var poängen  Jag kör på och äter som vanligt tror jag, en del mer protein bara, sen får jag se hur det går.
Blir man för insnöad och ändrar allt som jag måste följa slaviskt kommer jag tappa lusten. Sen är det j-vligt dyrt med nyttig och korrekt mat
Men du tar e efter träning också. Eller?
Jag menade inte att man måste ha en matochsovklocka,men att det är mycket lättare att ha någorlunda regelbundna tider just för att undvika sockerfall. Om man blir galet hungrig så är det så lätt att trycka i sig något snabbt,och det blir oftast inget vettigt! Bra mat är ofta billigt tycker jag,däremot så är inte protein billigt! Jag tar EAA före och efter träning,men det är blandat med vatten så det räknar jag inte som mat.
Redigerat av Lisa91, 17 March 2011 - 18:03.
Postad 17 March 2011 - 18:10
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Bara testat Creamy Vanilla.
Fan, blev galet sugen på att beställa d-vitamin, omega3 och EAA. Kostar typ 400kr men EAA räcker typ ett år för mig, och resten räcker typ 100 dagar.
Ät bara. Så länge du håller igång så borde du inte bli fet av att äta mycket.
Om du käkar bra så tror jag själv att man klarar sig på vitaminerna man får i sig av mat och frukt och annat D vitaminer får man ju av sol och vissa kan ju behöva lite extra. Är inte det billigare att gå till apoteket och köpa D vitamin typ AD droppar ? Vad är EAA för någe ? Själv letar jag någon god dryck typ powerade eller liknande i pulverform. Men det verkar skit dyrt med allt sånt.
Postad 17 March 2011 - 18:34
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Mamma tyckte det lät som en bra idé med omega3 och d-vitamin. Hon skulle gå på apoteket och se ifall hon hittade något 
Nämnde dock inte EAA. Fick höra från en kompis att gymvaruhusets EAA inte var direkt bra.
Postad 17 March 2011 - 18:51
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Själv letar jag någon god dryck typ powerade eller liknande i pulverform. Men det verkar skit dyrt med allt sånt.
Jag kör Carbo Flex Extreme från Gymgrossisten under träningspasset. Tycker inte det är värst dyrt, 59 kr för 33 portioner/träningstillfällen. Aldrig provat Powerade, så vet inte hur de står sig mot varann.
Postad 17 March 2011 - 19:09
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Mamma tyckte det lät som en bra idé med omega3 och d-vitamin. Hon skulle gå på apoteket och se ifall hon hittade något  Nämnde dock inte EAA. Fick höra från en kompis att gymvaruhusets EAA inte var direkt bra.
GVs omega 3 och d-vitamin är betydligt billigare än apotekets. Vad var argumentet för att GVs EAA inte var bra? Jag kör Carbo Flex Extreme från Gymgrossisten under träningspasset. Tycker inte det är värst dyrt, 59 kr för 33 portioner/träningstillfällen. Aldrig provat Powerade, så vet inte hur de står sig mot varann.
Jo det är dyrt med tanke på vad det innehåller: Innehåll: Maltodextrin (från majsstärkelse), arom, ∝liponsyra
Postad 17 March 2011 - 19:17
Myllerman
-
Myllerman
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
En nybörjare här som aldrig tränat och aldrig sportat. Inte mycket muskler dvs. Är (var då jag inte sitter vid datorn så mycket längre) vad man kan kalla " datornörd".. haha. Klen jäkel allså.
Eftersom jag inte gillar att åka iväg så mycket, är lite hemmkär så tänkte jag börja hemma och bygga upp en grund och få tillräckligt intresse för att börja på gym. Det är allså målet att börja på gym sen om jag har motivationen kvar.
Just nu kör jag Crosstrainer på trög (dvs man kan typ inte trampa utan att hjälpa med armarna) i 40min varannan dag. Jag tycker det blir bra effekt av detta, benen börjar se bra ut. Fina former fram och baksida av lår. Mycket starkare än i början. Orkade bara några minuter då.
Crostrainer har jag kört ett tag men bara lite då och då i kortare pass. Nu tänkte jag köra hårt.
Resten börja jag med just nu några dagar sen.
Hammercurls 14Kg hantel.
Triceplyft med 7Kg hantlar (14Kg var för tungt) framåtlutad med armen bakåt vad det nu heter.
Tricepspress mot vägg
Tricep dip mellan två stolar.
Vadlyft med 14Kg hantel i handen.
Underarmsträning med hanklämma modell "hard"
Axellyft med hantlar.
Chin ups med dörrkarmstrapets
Mage böj med tyngd.
Har lite ont i ena "bröstmuskeln??" så kan bara göra ett par armhävningar innan jag måste sluta.
Hoppas det går över ? Detta var så innan jag börja med tyngder så det är inte därför.
Vad mer ska jag göra ? Benen får sitt med crosstrainern.
Börjat äta mer, äter mycket bananer, ägg.. omega3 etc.
Hur ska en nybörjare dela upp det. Just nu kör jag allt på en dag sen en dag vila.. fast det kanske inte är så bra kan jag tänka mig.. Vill ha resultat snabbt så är ivrig
Postad 17 March 2011 - 19:35
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Jag kör Carbo Flex Extreme från Gymgrossisten under träningspasset. Tycker inte det är värst dyrt, 59 kr för 33 portioner/träningstillfällen. Aldrig provat Powerade, så vet inte hur de står sig mot varann.
Den såg kanon ut är den god ? Tror jag beställer en.
Postad 17 March 2011 - 19:48
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Jäpp, jag tycker den smakar helt okej, typ 3/5. Blandar sig väldigt lätt med vatten utan att klumpa sig.
Postad 17 March 2011 - 20:05
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Exakt vad använder man den drycken till ? Som energi eller?
Postad 17 March 2011 - 20:06
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Det kan väl vara bra om man håller på med uthållighetssporter som marathonlöpning eller typ vasaloppsåkning.
Postad 17 March 2011 - 20:10
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Nej det är ingen myt, jag har flera gånger postat studier i den här tråden som bekräftar att kroppen använder c:a 25g per tillfälle till muskelbyggnad, resten går till annat.
Då är vi åter tillbaka till den här debatten. Hur tror du personer som coleman som behöver 300g protein kan trycka i sig just 300g protein på en dag om varje måltid bara "får" innehålla 25g protein, han måste då äta 12måltider på en dag dvs en gång varje timme av den vakna tiden...Hur gör du själv när du tränar? Är ganska säker på att dessa förutsättningar görs bara på tom mage där magen inte har något annat att jobba på. Du vet väl att kroppen klarar av att ta upp alla kalorier som man äter upp? Hur kan då proteinet inte kunna tas upp?
Postad 17 March 2011 - 20:14
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Det kan väl vara bra om man håller på med uthållighetssporter som marathonlöpning eller typ vasaloppsåkning.
Såpass alltså. Mycket olika preparat blir det Kanske funkar lika bra som mirakel bantningspiller
Postad 17 March 2011 - 20:19
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Exakt vad använder man den drycken till ? Som energi eller? Jäpp.
Postad 17 March 2011 - 20:25
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Då är vi åter tillbaka till den här debatten. Hur tror du personer som coleman som behöver 300g protein kan trycka i sig just 300g protein på en dag om varje måltid bara "får" innehålla 25g protein, han måste då äta 12måltider på en dag dvs en gång varje timme av den vakna tiden...Hur gör du själv när du tränar? Är ganska säker på att dessa förutsättningar görs bara på tom mage där magen inte har något annat att jobba på. Du vet väl att kroppen klarar av att ta upp alla kalorier som man äter upp? Hur kan då proteinet inte kunna tas upp?
Läs om läs rätt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|