Xperia support + kundtjänst + butiken sa samma sak, då har man inte mycket att sätta emot. Är det något i konsumentköplagen eller så som säger att en telefon skall bytas ut om den går sönder inom 7 dagar från köp eller vad kommer regeln från?Nej, de behöver inte vara döda, bara felaktiga/trasiga/bete sig märkligt mm.
*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*
Sony Ericsson Xperia Arc 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(114)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia Arc S 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(39)
|
Inga priser |
Sony Xperia Support (427 inlägg)
|
12 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Sony Ericsson Arc eller HTC Desire S...? (35 inlägg)
|
14 år sedan |
Desire S vs. Arc vs nån annan? (8 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 12 April 2011 - 19:36
Postad 12 April 2011 - 19:38
Synkar mailen manuellt bara för att det inte är någon idé att synka dom när jag är på jobbet. Synkar sedan manuellt när jag kommer hem.Att ni orkar synca manuellt
![]()
Är de nån ide att ha en sån här telefon då ?
Postad 12 April 2011 - 19:49
Utbyte enl. DOA är något somma varje tillverkarebestämmer om dom ska göra eller inte. Det är inget som är reglerat i konsumentköplagen.Xperia support + kundtjänst + butiken sa samma sak, då har man inte mycket att sätta emot. Är det något i konsumentköplagen eller så som säger att en telefon skall bytas ut om den går sönder inom 7 dagar från köp eller vad kommer regeln från?
Vad gäller SE så byter dom absolut inte bara helt döda telefoner enl. DOA.
Det kan var mjukvarufel/att dominte beter sig som dom ska eller hårdvarufel.
Jag har bytt en K850i en gång för att den inte riktigt kändes korrekt ihopskruvad. Den knarrade.
Inga som helst problem. Vet även att det är några stycken som bytt sina ARC för att dom drog lite mycket batteri.
Det är bara att stå på dig.
Postad 12 April 2011 - 19:56
Gott att det löste sig. Jag använder nu endast Opera då den är mycket snabbare och betydligt mer laggfri än originalläsaren.Opera löst problemen och det går att logga in på alla de sidor som standard läsaren inte fungerar på.
Postad 12 April 2011 - 20:00
Hehe... Kanske inte...Att ni orkar synca manuellt
![]()
Är de nån ide att ha en sån här telefon då ?
Hade man ständigt haft bra täckning eller alltid tillgång till WiFi så hade automatisk synkning inte dragit någon märkbar ström men eftersom det inte alltid är bra sändning för mig så drar jag tyvärr ut batteriet snabbt om den ska synka varannan timme.
Postad 12 April 2011 - 20:03
Jag snackade ju även med sony ericsson. Kanske har dom ändrat reglerna på sista tiden?! Ringde även till en auktoriserad servicepartner till sony ericsson och de sa att det kan inte dom bestämma utan de gör en bedömning men låter sedan SE bestämma. Kan ta lika lång tid som en raparation.Utbyte enl. DOA är något somma varje tillverkarebestämmer om dom ska göra eller inte. Det är inget som är reglerat i konsumentköplagen.
Vad gäller SE så byter dom absolut inte bara helt döda telefoner enl. DOA.
Det kan var mjukvarufel/att dominte beter sig som dom ska eller hårdvarufel.
Jag har bytt en K850i en gång för att den inte riktigt kändes korrekt ihopskruvad. Den knarrade.
Inga som helst problem. Vet även att det är några stycken som bytt sina ARC för att dom drog lite mycket batteri.
Det är bara att stå på dig.
Jag skiter i vilket om det nu ska ta lika lång tid. Bara den är åtgärdad när den kommer tillbaka.
Postad 12 April 2011 - 21:22
Kan inte omöjligt vara ensam om det. På prisjakt fungerar det dock alltid. Men på många andra sidor så laddas första sidan om. Jag får test andra webläsare
Upplever ett angränsande inloggningsproblem. Det trådlösa gästnätverket på jobbet kör med webbaserad inloggning. Den fungerar utmärkt i Firefox, men inte i Opera (där flippar det med autodirigeringen, den fixar inte att ta mig rätt utan jag får bara en vit sida), men i övrigt föredrar jag Opera, så nu kör jag den måttligt roande modellen att inleda med att logga in med Firefox, för att sedan gå över till Opera. Någon som har någon idé kring hur jag skulle kunna få det att fungera i Opera?
En annan sak när jag ändå är igång... När jag kör text-tv-appen oc ska knappa in en ny sida, så får jag upp en klassisk nummersats som också har bokstäver intill respektive siffra, precis som på en klassisk mobil. Kan man få det så även när man SMS:ar? Det skulle vara en skön kompromiss för mig som egentligen vill ha en telefon med fysisk nummersats, kombinerad med T9 för SMS:ande och annan textframställning. En helt överlägsen metod.
Postad 12 April 2011 - 21:29
Det ska inte vara något problem att byta tangentbord till ett sådant. Om inte annat så finns det säkert på market.Upplever ett angränsande inloggningsproblem. Det trådlösa gästnätverket på jobbet kör med webbaserad inloggning. Den fungerar utmärkt i Firefox, men inte i Opera (där flippar det med autodirigeringen, den fixar inte att ta mig rätt utan jag får bara en vit sida), men i övrigt föredrar jag Opera, så nu kör jag den måttligt roande modellen att inleda med att logga in med Firefox, för att sedan gå över till Opera. Någon som har någon idé kring hur jag skulle kunna få det att fungera i Opera?
En annan sak när jag ändå är igång... När jag kör text-tv-appen oc ska knappa in en ny sida, så får jag upp en klassisk nummersats som också har bokstäver intill respektive siffra, precis som på en klassisk mobil. Kan man få det så även när man SMS:ar? Det skulle vara en skön kompromiss för mig som egentligen vill ha en telefon med fysisk nummersats, kombinerad med T9 för SMS:ande och annan textframställning. En helt överlägsen metod.
Postad 12 April 2011 - 22:05
Typ igår då?Jag snackade ju även med sony ericsson. Kanske har dom ändrat reglerna på sista tiden?! Ringde även till en auktoriserad servicepartner till sony ericsson och de sa att det kan inte dom bestämma utan de gör en bedömning men låter sedan SE bestämma. Kan ta lika lång tid som en raparation.
Jag skiter i vilket om det nu ska ta lika lång tid. Bara den är åtgärdad när den kommer tillbaka.
Nej, jag tror inte de har ändrat några regler.
Jag tror mer på okunnig/felaktigt informerad Xperia support / servicepartner.
Du DOAr ju hos butiken du handlat.
Postad 12 April 2011 - 23:28
Det ska inte vara något problem att byta tangentbord till ett sådant. Om inte annat så finns det säkert på market.
Nu kanske jag är helt uppe i det blå, men i och med att jag ser/har ett sådant tangentbord i text-tv-appen, så finns det ju redan i telefonen. Eller kan det vara en del av själva appen?
Postad 13 April 2011 - 08:50
Ingen aning men de låter skumt att alla jag pratat med sagt fel, men omöjligt är det ju inte.Typ igår då?
Nej, jag tror inte de har ändrat några regler.
Jag tror mer på okunnig/felaktigt informerad Xperia support / servicepartner.
Du DOAr ju hos butiken du handlat.
Hoppas de löser det snabbt bara, för det var inte roligt att gå tillbaka till min vivaz.
Postad 13 April 2011 - 08:55
Ska den verkligen dra så mycket av samtal?
Postad 13 April 2011 - 11:43
Jag tror det beror lite på täckningen oxå. Min fullkomligt äter upp batteriet på min arbetsplats då det är riktigt usel täckning på Telenor där. Ett samtal här skulle klara sig max 60 min.Telefonen verkar dra extra mycket när man anävnder den för samtal, igår hade jag telefonen igång 27 timmar innan jag behövde ladda den. Dock så låg den 7 timmar på natten och jag gjorde inte heller så mycket under dagen mer än att kolla mailen en gång och prata i 50 minuter totalt. Kollade i batteristatistiken och då stod samtal för 30% av batterikraften??! Skärmen låg på runt 40%.
Ska den verkligen dra så mycket av samtal?
Postad 13 April 2011 - 18:49
Är dock nybörjare vad gäller Android och dess market, men tycker att det (än så länge) har fungerat riktigt bra och smidigt. Kommer nog stanna uppe en bra stund i kväll och laddar ner diverse appar...
Postad 13 April 2011 - 19:05
Postad 13 April 2011 - 19:50
Kan man få arcen att använda någon annan led än notification led på sidan när man får nytt sms, mail etc? Den lilla lampan syns ju inte, speciellt inte om man har ett skydd på. Alt, finns det någon bra app som kör det synligt på annat sätt att man missat sms/mail/samtal?
Tycker det funkar hur bra som helst. Mitt skydd täcker inte led lampan.
Postad 13 April 2011 - 21:00
Postad 13 April 2011 - 21:16
Postad 13 April 2011 - 21:40
Jag använder appkiller för att stänga program som ligger i bakgrunden men vissa kommer upp nästan direkt igen t.ex maps och imdb, hur stänger jag av dom tills jag verkligen vill använda dom
Maps används i princip hela tiden, väder appar och annat söker hele tiden positioner via maps.
Överhuvud taget så har jag efter grundliga test mest märkt att appkiller är av ondo, android är konstruerat för att sköta det bra självt och efter android 2.0 har det blivit riktigt bra. Men om du ska använda dem så är det smartare att plocka bort iaf Maps från program som ska stängas ner, märkte när jag testat att just maps har en tendens att slöa ner telefonen om den startar om ofta, antar att det har nått med cache-minnet att göra.
Postad 13 April 2011 - 22:37
Jag använder appkiller för att stänga program som ligger i bakgrunden men vissa kommer upp nästan direkt igen t.ex maps och imdb, hur stänger jag av dom tills jag verkligen vill använda dom
Latitude är buggat i gingerbread och gör att maps ligger i bakgrunden. Du måste logga ut från latitude för att fixa detta
Postad 14 April 2011 - 06:59
Latitude är buggat i gingerbread och gör att maps ligger i bakgrunden. Du måste logga ut från latitude för att fixa detta
Detta har jag också märkt. Är man bara utloggad från Latitude så tar Maps inte alls samma kraft från telefonen.
Mvh.
Postad 14 April 2011 - 07:12
Postad 14 April 2011 - 08:30
SE's Unlocking Bootloader site är nu uppe:
http://unlockbootloa...;if_height=1132
Vad innebär detta? Min är låst till telia, så vad jag förstår så måste jag låsa upp den.
Postad 14 April 2011 - 08:54
Detta har jag också märkt. Är man bara utloggad från Latitude så tar Maps inte alls samma kraft från telefonen.
Mvh.
Jag har aldrig loggat in, eller är man det automatiskt? hittar iaf inte nått om att logga ut
Postad 14 April 2011 - 09:03
Jag kör min Arc mot Thomson från Telia (Smart) utan problem. Däremot så kan den få dålig sändning ibland om man befinner sig långt ifrån den. Tänk även på att signalstyrkan minskar ju mer saker du kopplar upp mot den trådlöst...Har problem med wifi på min arc! Wifi anslutningen hänger sig hela tiden, så jag får avaktivera wifi och sen aktivera igen för att kunna använda wifi en liten stund! Har thomson router från telia en sån där smart
. Någon som vet hur man får wifi till att vara anslutet hela tiden.
Postad 14 April 2011 - 10:11
Postad 14 April 2011 - 10:34
Kan hålla med om detta men tyvärr så missar du ingen inställning utan det är LED-lampan på sidan och avviseringen uppe i menyn som gäller.Min första android tfn råkade bli en Arc o jag är riktigt nöjd.
Saknar dock att när man får sms att skärmen tänds upp så man visuellt ser att man får sms och inte bara genom ljud och vibration. Finns den inställningen fast jag har missat den, eller finns det en sådan app tillgänglig?
Men jag är övertygad om att det finns någon app som har en sådan funktion.
Postad 14 April 2011 - 10:42
Kan hålla med om detta men tyvärr så missar du ingen inställning utan det är LED-lampan på sidan och avviseringen uppe i menyn som gäller.
Men jag är övertygad om att det finns någon app som har en sådan funktion.
Ja, jag misstänkte att det inte fanns någon sådan inställning, och den lilla lampan på sidan är inte mycket till visuell uppmärksamhet
Postad 14 April 2011 - 11:11
Ja, jag misstänkte att det inte fanns någon sådan inställning, och den lilla lampan på sidan är inte mycket till visuell uppmärksamhet
men men, borde väl finnas flera sms appar om man söker och någon av dem kanske har just en sådan inställning. Är det någon som vet om så är fallet så låt oss gärna veta
Tex handcentsms kan tända skärmen när du får sms, antingen gen om att det samtidigt visar en popup med sms eller att man ställer in att skärmen tänds även om man inte vill visa popup. Handcent är dessutom ett av de absolut bästa smsapparna, med mängder av inställningar och funktioner.
Postad 14 April 2011 - 11:55
Jag kör min Arc mot Thomson från Telia (Smart) utan problem. Däremot så kan den få dålig sändning ibland om man befinner sig långt ifrån den. Tänk även på att signalstyrkan minskar ju mer saker du kopplar upp mot den trådlöst...
Jag har bara en dator och min arc uppkopplad, sändning en är bra. Den kan ligga på max men ändå så hänger sig wifi, den vissar max på arcen men man kan inte använda wifi.
Postad 14 April 2011 - 11:57
Vad innebär detta? Min är låst till telia, så vad jag förstår så måste jag låsa upp den.
Nu läste jag inte hela artikeln, men kort sagt så handlar det om att du kan låsa upp telefonen för att tex köra en custom rom, dvs det ultimata sättet att modda sin telefon. Nu vet jag inte om alla kan öppna sina lurar tidigare har det ryktats om att det bara var telefoner som inte var knutna till en operatör som skulle kunna använda den metoden.
Men om jag förstått det rätt när jag läst på xda-developers så talar programmet om ifall din lur går att öppna.
Läs iaf på ordentligt innan du gör nått. Här finns en tutorial
Postad 14 April 2011 - 13:08
Nu läste jag inte hela artikeln, men kort sagt så handlar det om att du kan låsa upp telefonen för att tex köra en custom rom, dvs det ultimata sättet att modda sin telefon. Nu vet jag inte om alla kan öppna sina lurar tidigare har det ryktats om att det bara var telefoner som inte var knutna till en operatör som skulle kunna använda den metoden.
Men om jag förstått det rätt när jag läst på xda-developers så talar programmet om ifall din lur går att öppna.
Läs iaf på ordentligt innan du gör nått. Här finns en tutorial
1000 tack.
Postad 14 April 2011 - 13:22
Jag har numera installerat det här av många så hyllade Handcentsms. Har en hel del kvar att pilla med, bl.a. att "stänga av" den ordinarie klienten. Känner hittills att skillnaden är obefintlig. Somliga har hyllat Handcentsms för att stavningskontrollen skulle vara fantastisk, att den känner av rätt vilket ord man skriver trots påtagliga feltryckningar. Här märker jag ingen som helst skillnad jämfört med den förinstallerade klienten. Är det en inställningsfråga?Tex handcentsms kan tända skärmen när du får sms, antingen gen om att det samtidigt visar en popup med sms eller att man ställer in att skärmen tänds även om man inte vill visa popup. Handcent är dessutom ett av de absolut bästa smsapparna, med mängder av inställningar och funktioner.
Postad 14 April 2011 - 13:35
Jag har numera installerat det här av många så hyllade Handcentsms. Har en hel del kvar att pilla med, bl.a. att "stänga av" den ordinarie klienten. Känner hittills att skillnaden är obefintlig. Somliga har hyllat Handcentsms för att stavningskontrollen skulle vara fantastisk, att den känner av rätt vilket ord man skriver trots påtagliga feltryckningar. Här märker jag ingen som helst skillnad jämfört med den förinstallerade klienten. Är det en inställningsfråga?
Ladda hem handcent swedish language pack, vet inte hur mycket det gör antar att det beror på hur bra språkpaketet du redan använder är. Antar att SE skickar med svensk ordbok? Jag kör med swedish derektionary och då tycker jag handcents funkar bättre.
När du har det installerat så går du till programalternativ i handcents inställningar och väljer språk.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 14 April 2011 - 13:40.
Postad 14 April 2011 - 14:57
Postad 14 April 2011 - 16:20
Android är gjort för att man inte ska göra detta. Dina öppna program lägger sig i RAM'en, inte CPUn. Så prestandan på telefonen kommer inte ändras någonting, och batteritiden blir förmodligen bara sämre då android körs bättre med detta system. Be mig inte att gå in på detaljer för att detta är fan komplicerat alltså.
Postad 14 April 2011 - 16:57
Om jag vill göra en bra egen bakgrundsbild till min telefon hur skall jag göra då... Har gjort en bild i 854x480 pixels men jag undrar hur många DPI den skall vara i, har 100 nu men den kanske skall vara 72 för att passa?, någon som har koll.
Postad 14 April 2011 - 21:10
Hej
Om jag vill göra en bra egen bakgrundsbild till min telefon hur skall jag göra då... Har gjort en bild i 854x480 pixels men jag undrar hur många DPI den skall vara i, har 100 nu men den kanske skall vara 72 för att passa?, någon som har koll.
Hej!
Bakgrundsbilden ska vara 960x854 bildpunkter,
Mvh Loke
Postad 15 April 2011 - 05:40
Hej!
Bakgrundsbilden ska vara 960x854 bildpunkter,
Mvh Loke
Hur stor skall DPI:n vara då? Vet du det också?
Postad 15 April 2011 - 06:35
Postad 15 April 2011 - 06:49
Tryck på Meny-kanppen, den längst till höger, när du är inne i market så har du "Mina appar" där.Fliken "mina appar/nedladdningar" har försvunnit i Market och ersatts av en Sony Ericsson flik. Har dom tagit bort den gamla helt eller var är den? :/
Postad 15 April 2011 - 06:52
http://www.mobil.se/...t-1.464342.htmlFliken "mina appar/nedladdningar" har försvunnit i Market och ersatts av en Sony Ericsson flik. Har dom tagit bort den gamla helt eller var är den? :/
Postad 15 April 2011 - 09:56
Till er som använder app-killers:
Android är gjort för att man inte ska göra detta. Dina öppna program lägger sig i RAM'en, inte CPUn. Så prestandan på telefonen kommer inte ändras någonting, och batteritiden blir förmodligen bara sämre då android körs bättre med detta system. Be mig inte att gå in på detaljer för att detta är fan komplicerat alltså.
Jag fattar inte varför folk fortfarande använder appkillers, sabbar mer än det hjälper.
Postad 15 April 2011 - 10:21
Är det nån som gått från världens bästa mobil (iphone 4
//Ante
Postad 15 April 2011 - 10:29
Jag fattar inte varför folk fortfarande använder appkillers, sabbar mer än det hjälper.
Man vinner inte ens så mycket ram-minne som man kan tro genom att helt döda en app, android avsätter en del av ram till appar även om man tömmer det så får man inte tillbaks det som arbetsminne, startar man ny appar så fylls denna del av minnet upp igen och när det behövs så trycks det program som varit inaktivt längst bort.
Dessutom är en appkiller aktiv hela tiden, suger cpu och batteri
Postad 15 April 2011 - 11:18
Hittade iaf 1 som ville byta bort mot iPhone 4, massor var det ja.Hej lyckliga ARC-innehavare!
Är det nån som gått från världens bästa mobil (iphone 4) till denna nya skapelse från Ericsson ? Skulle vilja ha lite feedback på det. För på blocket.se ser man mest folk som vill byta bort sin ARC mot just en Iphone 4.
//Ante
Postad 15 April 2011 - 11:23
Hittade iaf 1 som ville byta bort mot iPhone 4, massor var det ja.
Oki, jag höftade lite bara
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Sony Xperia Support
34 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?