* Officiell Tråd - Nokia N9 *, Världens första mobil med MeeGo
1421 svar till detta ämne
Postad 01 November 2011 - 02:42
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2049 inlägg
Trots att jag bara haft min N9 i 1.5 vecka och är jätte kär i den så börjar mitt sug på appar gå över styr!!! Går i tankarna att sälja om jag inte får ett apprus snart... Vet inte hur ofta jag kollar ovi store om dagen.... men många är det..
Har säkert redan sett den, men annars har du ju också N9 Apps att kolla in; http://n9-apps.com/
Postad 01 November 2011 - 15:48
geggen
-
geggen
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
Har säkert redan sett den, men annars har du ju också N9 Apps att kolla in; http://n9-apps.com/
Jo där håller jag koll. Men nu precis kom Sports-tracker!!! Äntligen kan jag löpa med min egen telefon.
Postad 01 November 2011 - 17:11
shamrock
-
shamrock
-
Amatör
-
-
50 inlägg
FM Radio på N950: http://www.youtube.c...d&v=kYHV2BuCSMM
Inte enbart, kör den nu på min N9
Postad 01 November 2011 - 18:36
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Efter en halvtimmes testande av Nokia 360 kan jag säga att det är ett klockrent tillbehör till N9:an. Funkar kanon med FM-radio, spotify och annan musik. Ljudet är i mina öron mycket bra med en förvånansvärt bra bas jämfört med de andra mobiltelfonshögtalare jag provat. NFC är ju inte helt dumt det heller, en "tap" för att koppla upp och en tap till för att koppla ur.
Postad 02 November 2011 - 02:09
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2049 inlägg
Men nu precis kom Sports-tracker!!!
Kanon! Tack för tipset Nu har även Sigma Music Player kommit till N9; http://store.ovi.com...ce=search&pos=1(Personlig åsikt, men efter lite testande, så tycker jag att N9's inbyggda Music Player är betydligt bättre. Så avinstallerade Sigma's variant rätt så fort)
Redigerat av Unregistered52a88696, 02 November 2011 - 02:32.
Postad 02 November 2011 - 09:22
Killbom
-
Killbom
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hej!
Är ddt någon som vet hur man stänger av wlan i telefonen? Jag hittar bara knappen som kopplar från det nu anslutna nätverket...
Postad 02 November 2011 - 09:47
geggen
-
geggen
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
Hej! Är ddt någon som vet hur man stänger av wlan i telefonen? Jag hittar bara knappen som kopplar från det nu anslutna nätverket...
Inställningar - internetanslutningar - redigera nätverk Där får du sätta dina wlan nätverk på manuellt läget, så använder du inte wifi utan att du vill det.
Postad 02 November 2011 - 11:49
SRICE
-
SRICE
-
Användare
-
-
196 inlägg
Här är en lite trevlig rapport från en finsk mobil operatör, Elisa
http://www.stumbleup...-classification
N9 toppar deras topp 15 mest sålda telefoner i Oktober, före SGS-2 och iPhone 4s
Postad 03 November 2011 - 00:06
yamagucci
-
yamagucci
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Så boys n girls. då gick man o köpte en 16G cyan då.. pallade inte vänta mer. En fråga - är det fler än mig som upplevt problem med ovistore - vissa apps vill bara inte laddas ner. En sak att N9 har barnsjukdomar och bara fåtal appar men att appstore inte ens funkar ordentligt känns seriöst kefft..
Postad 03 November 2011 - 09:11
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Så boys n girls. då gick man o köpte en 16G cyan då.. pallade inte vänta mer. En fråga - är det fler än mig som upplevt problem med ovistore - vissa apps vill bara inte laddas ner. En sak att N9 har barnsjukdomar och bara fåtal appar men att appstore inte ens funkar ordentligt känns seriöst kefft..
Vad får du för felmeddelande? Prova att gå in i Inställningar -> Program -> Hantera program -> Uppdateringar och installera uppdateringar om det finns några. Jag hade problem med att vissa appar inte gick att installera som löstes med detta...
Postad 03 November 2011 - 12:12
yamagucci
-
yamagucci
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Vad får du för felmeddelande?
Prova att gå in i Inställningar -> Program -> Hantera program -> Uppdateringar och installera uppdateringar om det finns några. Jag hade problem med att vissa appar inte gick att installera som löstes med detta...
Tack bpl. den uppdateringen påverkar dock bara redan installerade program. Ovistore funkar nyckfullt, har fått ner några apps nu men de flesta vill inte tas ner. Felmeddelandet är 'There was a problem with the installation. Please try again' Mina intryck so far, mkt imponerad av integrationen men oxo besviken på vissa saker. x Displayen stör mig nåt enormt, folk här kan försvara den hur mkt de vill, men att den skiftar färg så fort man lägger ner den eller vrider lite är för mig en konstant källa till irritation. Det är inte frågan om att det bara uppstår i extrema vinklar, det smyger in gradvis och woop så är hela displayen grågrönblå. Yeechh påminner mig om brända ND filter.. Har oxo märkt utragna spår av grafik på ljusa bakgrunder, på vissa websidor . Framförallt förstår jag varför Nokia valt svart bakgrund som huvudfärg då man inte märker av display defekten lika mkt. x Filmstöd. Divx funkar bra, men uppspelning hackar på alla icke HD mkv jag slängt på hittills. x Musispelaren. Underbar - så här ska det se ut och funka! Hoppas på bättre integration i huvudmenyn till nästa uppdatering. Summa summarum. Jag hänger på denna ett tag till, ser mellan fingrarna mjukvarumässigt men händer inga wonders till nästa update så är det ciao ciao Nokia.
Postad 03 November 2011 - 12:55
SRICE
-
SRICE
-
Användare
-
-
196 inlägg
Som jag tidigare nämnt så beror gröntonen med stor sonnolighet på det polariserade glaset, samma som med glasögon. En liten kompromiss att minimera reflexer mot att man får en svag grönton, men så som du beskriver den har jag inte upplevt min, så antingen har du överdrivit något extremt eller så har du fått en defekt telefon (jag gissar på det sistnämnda)
Gämför med i en butik eller kompis om du har möjlighet, det finns några här som fått defekta telefonee, vilket är ganska vanligt med första "batchen" innan dom fått till tillverkningsprocessen.
Postad 03 November 2011 - 14:13
yamagucci
-
yamagucci
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Som jag tidigare nämnt så beror gröntonen med stor sonnolighet på det polariserade glaset, samma som med glasögon. En liten kompromiss att minimera reflexer mot att man får en svag grönton, men så som du beskriver den har jag inte upplevt min, så antingen har du överdrivit något extremt eller så har du fått en defekt telefon (jag gissar på det sistnämnda)
Gämför med i en butik eller kompis om du har möjlighet, det finns några här som fått defekta telefonee, vilket är ganska vanligt med första "batchen" innan dom fått till tillverkningsprocessen.
Ja du.. alla N9 jag skådat har uppvisat mer eller mindre samma grad av fenomenet, nu har jag den i handen och använder den IRL, så det är något som gör klart mer intryck än en snabb flukt i butiken. Å andra sidan finns det ingen ursäkt för batchar, pola filter eller tomten . Problemet finns. Om man vänder på frågan - är det rimligt att pröjsa >5000SEK för en lur som har displayen som en av främsta UX design och sälj argument - men ändå inte lyckas leverera? Om du frågar mig låter det snarare som iphone4 antennproblemet - mobilen funkar perfekt (om man håller den på ett 'speciellt' sätt).
Postad 03 November 2011 - 14:23
Icee
-
Icee
-
Användare
-
-
207 inlägg
Problemet med att vissa upplever gröntonen snabbare har inget med telefonen att göra utan med att man har ett synfel. Åtminstone om jag förstod google rätt. Jag ser också grönt på displayen men då skall jag vrida den så gott som 90 grader. Då ser jag fortfarande displayen perfekt vilket man kan glömma med en vanlig display. Blir helt enkelt en liten kompromiss, antingen se den perfekt i solljus med lite grönt eller inte se ett skit på skärmen som är standard med dagens telefoner.
Postad 03 November 2011 - 15:39
yamagucci
-
yamagucci
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Problemet med att vissa upplever gröntonen snabbare har inget med telefonen att göra utan med att man har ett synfel. Åtminstone om jag förstod google rätt. Jag ser också grönt på displayen men då skall jag vrida den så gott som 90 grader. Då ser jag fortfarande displayen perfekt vilket man kan glömma med en vanlig display. Blir helt enkelt en liten kompromiss, antingen se den perfekt i solljus med lite grönt eller inte se ett skit på skärmen som är standard med dagens telefoner.
Haha icee  jag skämta om tomten men om google säger att jag har ett synfel så vem är jag att betvivla
Redigerat av yamagucci, 05 November 2011 - 21:52.
Postad 03 November 2011 - 16:56
SRICE
-
SRICE
-
Användare
-
-
196 inlägg
Jag håller också den i handen IRL, har haft den flera veckor nu.
kan mycke väl vara som ice skriver, samma geller ett problem med dlp projektorer som kallas "rainbow effect". Dom flesta märker inte av det medans för vissa kan det va extremt jobbigt, har att göra med att vissa kan uppfatta snabba rörelser som dom flesta inte kan se.
Postad 03 November 2011 - 21:51
yamagucci
-
yamagucci
-
Amatör
-
-
80 inlägg
hmm.. i vilket fall som helst klarar jag inte av nokian. Köpte mig en galaxy2 idag - samma issue men mkt mildare och displayen är wunderschön. Kommer sakna den tajta integrationen men icecreamsandwich ser ganska lovande ut.. ps. srice jag är medveten om RBE och känslig för det oxo.. men undrar hur det kan hänga ihop? att OLED displayen skulle refresha för låg frekvens eller?
Postad 04 November 2011 - 11:45
Adebisi_6
-
Adebisi_6
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Hej på er. Har funderat på om N9:an ska bli min nästa jobbtelefon. Därför undrar jag om ni har erfarenheter av detta: tänker på: samtalskvalitet, högtalartelefonfunktion, exchange-stöd, batteritid, tangentbord, kontaktsynkronisering, läsa pdf, word etc.
Mycket tacksam för era synpunkter.
Postad 04 November 2011 - 17:35
dataquid
-
dataquid
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag fick hem min N9 idag, men när jag ansluter den till datorn så står det att den bara är på 8,8GB (8,24 GB ledigt av 8,80 GB), är detta normalt?
Sen låg det med ett program som hette MeeSpot, som inte funkade, går inte heller att avinstallera utan då blev det vara en grön "boll" bland apparna. Har testat att återställa telefonen men det blir samma ändå, har även testat att uppdatera MeeSpot men det går ändå inte att ta bort efteråt. Någon som har råkat ut för samma och vet hur man får bort det?
Postad 04 November 2011 - 17:36
SRICE
-
SRICE
-
Användare
-
-
196 inlägg
Är inte riktigt samma fenomen, skulle gissa att det i n9ans fall har det nog mer med ditt färgseende att göra.
Tråkigt att inte alla verkar klara av denna antireflx teknik, för den är riktirgt effektiv och ger inte en grynig bild som matta skärmar ger.
Postad 04 November 2011 - 19:44
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Jag fick hem min N9 idag, men när jag ansluter den till datorn så står det att den bara är på 8,8GB (8,24 GB ledigt av 8,80 GB), är detta normalt?
Sen låg det med ett program som hette MeeSpot, som inte funkade, går inte heller att avinstallera utan då blev det vara en grön "boll" bland apparna. Har testat att återställa telefonen men det blir samma ändå, har även testat att uppdatera MeeSpot men det går ändå inte att ta bort efteråt. Någon som har råkat ut för samma och vet hur man får bort det?
Låter ju helt skumt, MeeSpot är ju en tredjeparts Spotifyklient och borde verkligen inte ligga förinstallerad i en telefon vad jag vet. Skulle kunna tro att du fått en begagnad men då borde den ju gå att avinstallera
Postad 04 November 2011 - 21:36
dataquid
-
dataquid
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Låter ju helt skumt, MeeSpot är ju en tredjeparts Spotifyklient och borde verkligen inte ligga förinstallerad i en telefon vad jag vet. Skulle kunna tro att du fått en begagnad men då borde den ju gå att avinstallera
jo, telefonen är begagnad, men i så fall borde den väl försvunnit vid en återställning? Jag rensade data också. Men skitsamma, nu har jag fått bort den iaf
Postad 04 November 2011 - 21:40
dataquid
-
dataquid
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag har lite fler frågor:
Jag har ställt in så att man stänger program genom att svepa neråt, men då kommer jag man alltid till multitaking-sidan. Kan man ställa in vart man vill hamna, eller iaf att hamnar där man var, vilket vanligtvis är på app-sidan?
Kan man ställa in så att den bara kopplar upp sig på wlan när det behövs? Som det är nu så startar man ett program osso ansluter man, sen ligger ju anslutningen igång hela tiden. Det borde väl dra batteri i onödan?
Kan man bara lägga till ringsignaler genom att välj dom ifrån musik? Det är ju inte särskilt smidigt att ha en ringsignal liggandes där om man t.ex. vill blanda alla låtar vilket jag ofta gör. Måste ju finnas något bättre sätt?
Som det är nu så funkar inte Nokia Suite (den känner inte av min telefon iaf) utan man är hänvisad till Nokia Link som är en nedbantad version. Någon som vet om och i så fall när det kommer stöd för N9 i Nokia Suite?
Sist en fråga om Ovi Store, om jag har köpt ett spel till min gamla Nokia (en E7), borde jag då inte få tanka ner det igen fast till min N9, eller hur funkar det? Nu står det att det ska kosta 20 kr igen trots att jag har loggat in mig.
Redigerat av dataquid, 04 November 2011 - 21:48.
Postad 04 November 2011 - 22:47
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Jag har lite fler frågor:
1)Jag har ställt in så att man stänger program genom att svepa neråt, men då kommer jag man alltid till multitaking-sidan. Kan man ställa in vart man vill hamna, eller iaf att hamnar där man var, vilket vanligtvis är på app-sidan?
2)Kan man ställa in så att den bara kopplar upp sig på wlan när det behövs? Som det är nu så startar man ett program osso ansluter man, sen ligger ju anslutningen igång hela tiden. Det borde väl dra batteri i onödan?
3)Kan man bara lägga till ringsignaler genom att välj dom ifrån musik? Det är ju inte särskilt smidigt att ha en ringsignal liggandes där om man t.ex. vill blanda alla låtar vilket jag ofta gör. Måste ju finnas något bättre sätt?
4)Som det är nu så funkar inte Nokia Suite (den känner inte av min telefon iaf) utan man är hänvisad till Nokia Link som är en nedbantad version. Någon som vet om och i så fall när det kommer stöd för N9 i Nokia Suite?
5)Sist en fråga om Ovi Store, om jag har köpt ett spel till min gamla Nokia (en E7), borde jag då inte få tanka ner det igen fast till min N9, eller hur funkar det? Nu står det att det ska kosta 20 kr igen trots att jag har loggat in mig.
1) Nej, inte i dagsläget men det har snackats om att det skulle kunna vara möjligt 2) Det är bara anslutningar som är angivna som "automatiskt" vid uppkoppling som används, vill du inte koppla upp automatiskt så ställ in anslutningen som" manuellt" 3) Använd en filhanterare eller masslagringsläge och lägg dina ringsignaler i: /usr/share/sounds/ring-tones (vet inte om du behöver utvecklingsläge för detta) 4) installera Nokia suite 3.0.0.90, stäng internetuppkopplingar på datorn och autouppdateringar i suite, synka telefonen och sen kan du uppdatera suite. 5) Det är ett nytt program till en ny telefon, såvida inte programtillverkaren har nån annan policy (och då tankar du inte från Nikia)
Postad 05 November 2011 - 10:07
dataquid
-
dataquid
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
1) Nej, inte i dagsläget men det har snackats om att det skulle kunna vara möjligt 2) Det är bara anslutningar som är angivna som "automatiskt" vid uppkoppling som används, vill du inte koppla upp automatiskt så ställ in anslutningen som" manuellt" 3) Använd en filhanterare eller masslagringsläge och lägg dina ringsignaler i: /usr/share/sounds/ring-tones (vet inte om du behöver utvecklingsläge för detta) 4) installera Nokia suite 3.0.0.90, stäng internetuppkopplingar på datorn och autouppdateringar i suite, synka telefonen och sen kan du uppdatera suite. 5) Det är ett nytt program till en ny telefon, såvida inte programtillverkaren har nån annan policy (och då tankar du inte från Nikia)
1. Ok, då är det väl bara att vänta och se, det är väl redan en uppdatering på gång? 2. Tänkte mer om man kunde få den att koppla ner automatiskt när den inte längre behövs? 3. Jag ser ingen /usr i masslagringsläge, kan du rekommendera någon bra filhanterare? 4. Det känns ju väldigt skumt att det finns stöd i äldre versioner? Typ som om dom motarbetar sig själv... 5. Ok, då vet jag. Efter en halv dag med telefonen så måste jag säga att det väldigt mycket som känns ofärdigt
Postad 05 November 2011 - 12:47
SRICE
-
SRICE
-
Användare
-
-
196 inlägg
Minnet är partitionerat i tre delar, en för Installerade Program, en för Programdata och en för Lagring, du kan se detta och hur stora varje partition är om du går in i Inställningar/Enhet/Minne i telefonens program-meny.
Redigerat av SRICE, 05 November 2011 - 12:47.
Postad 05 November 2011 - 13:39
dataquid
-
dataquid
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Minnet är partitionerat i tre delar, en för Installerade Program, en för Programdata och en för Lagring, du kan se detta och hur stora varje partition är om du går in i Inställningar/Enhet/Minne i telefonens program-meny.
Ok, då är jag med. En fråga till: Om man har stängt av "Väntelägesskärmen", kan man då på något annat sätt få någon form av notifikation på att det t.ex. har kommit ett sms? Typ att laddningslampa blinkar eller lyser? Så man vet att det har hänt något utan att behöva pilla på telefonen?
Redigerat av dataquid, 05 November 2011 - 13:42.
Postad 05 November 2011 - 17:57
Icee
-
Icee
-
Användare
-
-
207 inlägg
Ok, då är jag med.
En fråga till: Om man har stängt av "Väntelägesskärmen", kan man då på något annat sätt få någon form av notifikation på att det t.ex. har kommit ett sms? Typ att laddningslampa blinkar eller lyser? Så man vet att det har hänt något utan att behöva pilla på telefonen?
Varför stänga av. Den är endast aktiv då telefonen ligger på bordet med glaset uppåt. Sväng den andra vägen och sensorn stänger av skärmen samma gäller såklart fickan.
Postad 05 November 2011 - 18:02
dataquid
-
dataquid
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Varför stänga av. Den är endast aktiv då telefonen ligger på bordet med glaset uppåt. Sväng den andra vägen och sensorn stänger av skärmen samma gäller såklart fickan.
Jag har ofta telefonen liggande på skrivbordet, då vill jag kunna se om det har hänt något utan att där ständigt är något som hoppar runt. Hur gör man om man vill spela in ett litet röstmeddelande och skicka som mms?
Redigerat av dataquid, 05 November 2011 - 18:05.
Postad 05 November 2011 - 20:04
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
3. Jag ser ingen /usr i masslagringsläge, kan du rekommendera någon bra filhanterare?
Du ska inte vara i masslagringsläge, däremot kanske du måste ställa telefonen i Utvecklingsläge (inställningar/säkerhet) Filebox är en bra filhanterare.
Postad 07 November 2011 - 16:08
Icee
-
Icee
-
Användare
-
-
207 inlägg
Tips & Tricks http://shootspeak.co...s-for-nokia-n9/Nu är N9an inlämnad för skärmbyte och saknar den redan. Som tur va skulle den vara klar i morgon. Dom hade aldrig haft up den tidigare så de skulle ta tid, suck. Är ju fan bara 2 skruvar för att byta skärmen, erbjöd mig byta själv men nej gick absolut in för sig. Skulle inte förvåna mig om dom vägrar ge mig den gamla skärmen också.
Redigerat av Icee, 07 November 2011 - 16:09.
Postad 08 November 2011 - 09:37
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Nu är Voddler för MeeGo här: http://www.idg.se/2....r-tror-pa-meegooch Nokia Internet Radio: http://store.ovi.com...ce=search&pos=1
Redigerat av Unregistered31511, 08 November 2011 - 09:44.
Postad 08 November 2011 - 11:27
siggewall
-
siggewall
-
Rookie
-
3 inlägg
Nya uppdateringen kom idag installerade den precis!
Postad 08 November 2011 - 12:36
ebolasmurf
-
ebolasmurf
-
Amatör
-
-
68 inlägg
några förbättringar som är märkbara?
Postad 08 November 2011 - 13:22
Zunk
-
Zunk
-
Användare
-
-
175 inlägg
' Jag vill också ha den! Suttit och refreshat hela morgonen! *grr* Tips?
Postad 08 November 2011 - 13:43
Icee
-
Icee
-
Användare
-
-
207 inlägg
' Jag vill också ha den! Suttit och refreshat hela morgonen! *grr* Tips?
Ha tålamod  De var ingen lite uppdatering heller. Först 212mb systemupdatering + programupdatering på 600mb. Telefonupdateringen tog närmare en timme bara den. De har tillkommit lite stuff, musiknapparna känner säkert alla till, äntligen finns använd som ringsignal i musikspelaren. Brusreducering, möjlighet att ändra manuelt, verkar vara avstängt som std. Visste inte ens att andra mikrofonen sitter brevid blixten på baksidan. Förut då jag besökt Engadget (desktop såklart, hatar mobilsidor) har den inte klarat av att rendera sidan då man skrollar snabbt, inga problem mera. Är vad jag hittat sådär bara.
Redigerat av Icee, 08 November 2011 - 13:48.
Postad 08 November 2011 - 13:48
Zunk
-
Zunk
-
Användare
-
-
175 inlägg
Ha tålamod  De var ingen lite uppdatering heller. Först 212mb systemupdatering + programupdatering på 600mb. Telefonupdateringen tog närmare en timme bara den.
De har tillkommit lite stuff, musiknapparna känner säkert alla till, äntligen finns använd som ringsignal i musikspelaren. Brusreducering, möjlighet att ändra manuelt, verkar vara avstängt som std. Visste inte ens att andra mikrofonen sitter brevid blixten på baksidan. Är vad jag hittat sådär bara.
Snabbheten tänker jag inte kommentera om.
Något som jag inte känner att jag har fått till på min är synken med google (mail for exchange?, den funkar men upplever inte att det är "push" eller vad det kallas. I Androidmobilen så plingade det till i samma sekund jag fick mail i princip) och sedan detta med feeds. Uppdateringsfrekvensen är ett mysterium. Kör bara manuellt nu. Har även haft nätverksproblem, ser ut att funka, blå 3.5g ikon men ingen datatrafik. Hoppas på att detta skall vara åtgärdat i 1.1  *refresh refresh*
Postad 08 November 2011 - 15:36
geggen
-
geggen
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
Jag vill ha uppdateringen nu!! Ni som fått den, fick ni den över 3g eller wifi?
Postad 08 November 2011 - 15:58
Icee
-
Icee
-
Användare
-
-
207 inlägg
Något som jag inte känner att jag har fått till på min är synken med google (mail for exchange?, den funkar men upplever inte att det är "push" eller vad det kallas. I Androidmobilen så plingade det till i samma sekund jag fick mail i princip) och sedan detta med feeds. Uppdateringsfrekvensen är ett mysterium. Kör bara manuellt nu.
Har även haft nätverksproblem, ser ut att funka, blå 3.5g ikon men ingen datatrafik.
Hoppas på att detta skall vara åtgärdat i 1.1 *refresh refresh*
Jepp min SGS var också snabbar med Gmail med ca 1min men inget jag stör mig på- Jag vill ha uppdateringen nu!! Ni som fått den, fick ni den över 3g eller wifi?
Jag fick den nog på 3g men ingen ide att dra 200mb så drog ner den med wifi
Postad 08 November 2011 - 16:04
Zunk
-
Zunk
-
Användare
-
-
175 inlägg
Jepp min SGS var också snabbar med Gmail med ca 1min men inget jag stör mig på-
Något är tok med min, ska återställa den när jag väl fått uppdateringen. Mailen slinker in när dem vill, några minuter eller flera timmar efter att de dimpt ner i lådan.
Postad 08 November 2011 - 19:17
SRICE
-
SRICE
-
Användare
-
-
196 inlägg
Men hur svårt ska det vara att få ut uppdateringen till alla, har fortfarande inte fått den
Postad 08 November 2011 - 22:50
yamagucci
-
yamagucci
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Postad 09 November 2011 - 04:54
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Något är tok med min, ska återställa den när jag väl fått uppdateringen. Mailen slinker in när dem vill, några minuter eller flera timmar efter att de dimpt ner i lådan.
Du måste ställa in ett schema för när mail ska hämtas, finns under konton. Push verkar inte fungera, har push via Yahoo! och MfE som fungerade med iPhone 4...
Postad 09 November 2011 - 08:38
Zunk
-
Zunk
-
Användare
-
-
175 inlägg
Men hur svårt ska det vara att få ut uppdateringen till alla, har fortfarande inte fått den 
Var lugn! Alla kommer få uppdatering inom två veckor! ( http://everythingn9....r-1-1-nokia-n9/) :/ Du måste ställa in ett schema för när mail ska hämtas, finns under konton. Push verkar inte fungera, har push via Yahoo! och MfE som fungerade med iPhone 4...
Okej. Tack!
Postad 09 November 2011 - 09:35
SRICE
-
SRICE
-
Användare
-
-
196 inlägg
Var lugn! Alla kommer få uppdatering inom två veckor! (http://everythingn9....r-1-1-nokia-n9/) :/
Okej. Tack!
wow 2 veckor, vill ju ha den nu.. Men för att se det positivt, eftersom det tar sån tid verkar det som att dom har sålt en sju h3lvet3s massa n9or :-)
Redigerat av SRICE, 09 November 2011 - 09:37.
Postad 09 November 2011 - 10:04
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Det här känns som on-topic här ... Adobe lägger ner utvecklingen av flash för mobiler och pekplattor för att istället satsa på Air samt HTML5, enligt IDG: http://www.idg.se/2....flash-i-mobiler
Redigerat av Unregistered31511, 09 November 2011 - 10:05.
Postad 09 November 2011 - 10:20
geggen
-
geggen
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
Provade detta som prisjakt pryl skrev, men utan resultat "PR1.1 kan laddas ned via OTA och användare uppmanas direkt i telefonen att installera uppdateringen när den blir tillgänglig. Har man inte fått uppdateringen än kan tiden vridas tillbaka ett dygn eller mer för att lura systemet till att hitta den nya versionen."
Postad 09 November 2011 - 13:17
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2049 inlägg
Det här känns som on-topic här ... Adobe lägger ner utvecklingen av flash för mobiler och pekplattor för att istället satsa på Air samt HTML5, enligt IDG: http://www.idg.se/2....flash-i-mobiler
Läste samma sak på Engadget. I min mening, en mycket bra nyhet!
Postad 09 November 2011 - 19:42
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Läste samma sak på Engadget. I min mening, en mycket bra nyhet!
På vilket sätt är det bra? Finns massa spel som är byggda på bla flash om inte annat Diverse sidor som sänder filmer i flash kommer man inte åt, hur är det bra?
Postad 09 November 2011 - 20:44
Zunk
-
Zunk
-
Användare
-
-
175 inlägg
På vilket sätt är det bra? Finns massa spel som är byggda på bla flash om inte annat
Diverse sidor som sänder filmer i flash kommer man inte åt, hur är det bra?
Det "tvingar" de sajter som förlitar sig på flash att gå över till en mer vedertagen och utbredd standard. HTML exempelvis.
Redigerat av Zunk, 09 November 2011 - 20:44.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|