någon skrev pip-boya-stimpacks? onödigt krångligt, lägg ut stimpack på en av favoritslotsen så bara klicka sig less när det väl behövs
Jag har spelat helt utan vats i princip, kanske kört 10-20 kills i vats av ett par tusen. Beror väl på hur man bygger karaktären
Orkar inte heller spela om och få andra slut med andra factions, inväntar dlc, får väl se hur det blir då beroende på vilken faction man valt att klara spelet med
någon skrev pip-boya-stimpacks? onödigt krångligt, lägg ut stimpack på en av favoritslotsen så bara klicka sig less när det väl behövs
Spelar på PS4:a, Det är väl någon typ av favoslot jag menade för jag tror man kunde ha något annat där men går ju snabbast att "pausa" in i pippen med cirkelknappen, ser till att man har 1:a sidan i den öppen där snabbvalen finns och sen "X" det antal ggr man vill ha en dos, går väldigt snabbt. (på samma sida så har jag även RAD-away på fyrkant.)
De slotsen där man kan lägga favo-vapen på har jag fulla med ..vapen. =)
Tror jag inte, men chansen ökar ju då dom är fler iaf.
Härjade med det i början, man måste ge dem ammo också, samt så använder dom det oftare om det är bättre än deras egna. (Sak samma om dom har shotgun default, krävs ammo om de ska nyttja shotgunen du ger)
Random skryt: 6.3 gånger sneak dmg med Decons perk nu ;-) 200AP = 5 sniper skott! Deadly AF
Vilka är alla perks är det som boostar den där X sneek dmg? Har inte luskat så noga men min ligger på mellan 3-4ggr. Har Deacons och McGready-perksen. (..den senare kanske bara inriktar sig på headshots?)
Brukar kunna döda det mesta ändå på ett skott med en bra huvudträff eller ja, Iaf det i mänsklig form eller avart.
Vilka är alla perks är det som boostar den där X sneek dmg? Har inte luskat så noga men min ligger på mellan 3-4ggr. Har Deacons och McGready-perksen. (..den senare kanske bara inriktar sig på headshots?)
Brukar kunna döda det mesta ändå på ett skott med en bra huvudträff eller ja, Iaf det i mänsklig form eller avart.
Har inte alla perks i huvudet, kan vara silencer+silencer perken som gjorde att jag hoppa från 5.x till 6.3. Knegar nu så kan ej kolla upp exakt :-)
Har inga kompanjon perks. Hattar för mycket mellan dem och vägrar vara dem tillags . hur fungerar de här love tidningarna fungerar de för alla kompanjoner?
My GOD what a plottwist of twists jag spelade mig till idag. Tyvärr så kändes det dock ungefär som att min karaktär reagerade med samma spänning som jag när jag får strumpor i julklapp. Inte alls mao.
Undrar vad man ska gå för att j*vlas med minuteman så mycket som möjligt. De verkar ju jobbigt neutrala finns väl ingen faktion som hatar dem? Får så tråkiga uppdrag från dem så har ingen lust premiera dem.
Hände något sjukt mysko. Lämnade in två uppdrag och idiot savant drog in första gången. Och jag är på intelligence 10 det har aldrig någonsin hänt tidigare. Jag brukar dra ner intelligence till 6 då snittar jag nog på ca 20 omladdningar. Just nu så bryr jag mig bara för de som ger högre poäng dock.
Orkar inte heller spela om och få andra slut med andra factions, inväntar dlc, får väl se hur det blir då beroende på vilken faction man valt att klara spelet med
Samma tanke för mig, funderade på att spela om först men orkar inte göra det.
Spoilern handlar om hur jag avslutade:
Spoiler
Slutet för mig lyckades bli så att alla "fractions" faktiskt är vänner (iaf sålänge jag inte snackar med P.A.M. som vill att jag börjar döda BOS). Fick backa tillbaka en save när jag märkte det. Använde iaf RR för att ta mig till institutet men Minutemen för att förstöra det. Men började på det jobbet själv när man var där andra gången, tröttnade på institutets-bullcrap och dödade "ledaren" och efterföljande alla som blev hostile. Dock hade ju en del respawnat när man kom dit med Minuteman.
Jag kan iaf få uppdrag ifrån alla tre nu och institutet är borta så tror jag är nöjd med det.
Jo jag har börjat att fixa så att allt är grönt bara för att slippa extra meddelanden. Man får ju lite xp också .
Finns det något slut där man sabbar för minutemen maximalt men kan fortsätta med de andra faktionerna?
Spoiler
Jag har kört institute till och med institutionalized tror det inte är för sent för att fortsätta med resten. Brotherhood vågar jag inte köra mer på kör railroad för tillfället. Har sagt åt Desdemona att minutemen kan fara och flyga iaf.
Helt otroligt efter level 75 hittar jag min första legendary 5.56 assault karbin. Rapid mycket trevligt. har reload perken det är närmast noll reloadtid på den och 80 skott. Lyckades även hitta att köpa en spray and pay submachine gun. Får se hur den fungerar tveksamt för min veka karaktär cryo gun och broadsider som man ser i menyerna har jag inte sett röken av.
Har ett par delar av +2 luck rustningen. Herrejösses vad loot man får och verkar göra VATS ännu mer op. Skaffade även en sniper perk. Totalt värdelös jag hoppas bara de efterföljande är bättre
Uppdragen för faktionerna börjar köra ihop sig lite nu. Jag körde institutionalized och alla synths ser mig som vän... Gör det rätt enkelt. Ser jag en legendary så snipar jag den hans polare bryr sig inte bara springa förbi. Gjorde något uppdrag för Tinker Tom och vips slapp jag ett par radiant quests för the brotherhood. Vet inte varför brotherhood snubbarna var markerade som fiender jag är mer allierade med dem än institute så här långt...
Lite jobbigt få "failed quest" men men. Får väl se om man är välkommen tillbaks man var ju smått hjälte när man lämna
Vet inte om tinker tom är buggad de påstår att han har nya grejer men hittar inga. Kanske är kläderna du nämner? Han snackar om något sånt tror jag men finns inget att köpa?
Delar till deliverer pistolen men den har jag ju hittat och maxat sen tidigare. Den är brutal för övrigt. Vill ha skydd för skallen men har två ben med luck tror jag det var. Eller så var det arm och ben med plus 2 vardera.
Hittade massa kläder hos TT men låses upp efter några quests hos RR, fanns inte från start och det är kläder med fina bonusar för billig peng. Med ballistic mod (har jag för mig att de heter, dvs bra defence, startar på 50 och kan moddas till 100+)
Vet inte om tinker tom är buggad de påstår att han har nya grejer men hittar inga. Kanske är kläderna du nämner? Han snackar om något sånt tror jag men finns inget att köpa?
Delar till deliverer pistolen men den har jag ju hittat och maxat sen tidigare. Den är brutal för övrigt. Vill ha skydd för skallen men har två ben med luck tror jag det var. Eller så var det arm och ben med plus 2 vardera.
Du får tillgång till att crafta ballisticweave eller vad det heter efter ett par missions till tinker tom, gör en stickad mössa eller hatt till västa superrustningen ( +110/110 med max armorer ) och japp, går att lägga på underställ och annat som man kan ha förrutom sin "vanliga" rustning.
Jag har ju Codsworth, eller vad han heter, som följeslagare. Döm om min förvåning när jag sov i en säng och fick perken Lovers Embrace..... Hm. Robolover?
Jag har ju Codsworth, eller vad han heter, som följeslagare. Döm om min förvåning när jag sov i en säng och fick perken Lovers Embrace..... Hm. Robolover?
Finns ju en till robot "Curie", ta med den som följeslagare om ni hittat den så blir det en lite smårolig extra mission.
Bearbetar Deacon hårt. Glad jag chansa på sniper perksen. Inte för att jag egentligen behöver göra VATS ännu mer OP rätt drygt att man knappt gör någon skada när man fixar ett perfekt headshot manuellt från 200 meter på rörligt mål jämfört om man skulle köra VATS istället. Min karaktär är typ byggd för gamepad men kör mus/tangentbord ändå... Allt för jämnan har man kräm nog att rensa ett rum med vats fälla 3-4 stycken sen när vatsen är slut kommer mysterious stranger och hjälper till .
Hade det inte vart för VATS så hade jag fortfarande fått situationer som vart riktigt kniviga. Har det rätt så förspänt både brotherhood och Institute ser mig som vänner så deras trupper hjälper till ute i fält bara raiders och gunners och djurlivet kvar.
Spoiler
Får se vad som händer ska gå undercover med institutet för Railroads räkning så jag kan kanske börja fortsätta med deras uppdrag då. Dark brotherhoods stormning kan de glömma för tillfället.
Toms kläder var inte så dumma ändå. Några få som går att kombinera med extra skydden annars har man fått springa runt smått naken då det enda som går att kombinera är tshirts och long johns i stort sett
luck upp i +16 nu. Hittade Cryolator obegripligt att man lyckades missa den i inledningen. Har inget minne av att jag någonsin såg den .
Smörat klart för Deacon nu får se vem man tar med härnäst. Det här med att gifta sig vad kommer det för perks med det
Hittade Cryolator obegripligt att man lyckades missa den i inledningen. Har inget minne av att jag någonsin såg den .
Den är inlåst i ett skåp som man inte kan öppna innan man går ut ur valvet, men genom att hämta och gå tillbaka med hunden och låta honom ta den så kan man få den tidigare.
Toms kläder var inte så dumma ändå. Några få som går att kombinera med extra skydden annars har man fått springa runt smått naken då det enda som går att kombinera är tshirts och long johns i stort sett
luck upp i +16 nu. Hittade Cryolator obegripligt att man lyckades missa den i inledningen. Har inget minne av att jag någonsin såg den .
Smörat klart för Deacon nu får se vem man tar med härnäst. Det här med att gifta sig vad kommer det för perks med det
de flesta underställ går att kombinera, military briefs eller vad de heter, sen en hatt/mössa, bara dessa 2 lär ju öka armorvalue med typ 200%. Notera att man kan använda supermutant chains tillsammans med ett underställ och armor
de flesta underställ går att kombinera, military briefs eller vad de heter, sen en hatt/mössa, bara dessa 2 lär ju öka armorvalue med typ 200%. Notera att man kan använda supermutant chains tillsammans med ett underställ och armor
Lite synd bara att man inte kan modda Vault-suits med ballistik-grejjen.
Det är bara byxskydden som fungerar kan inte använda armskydden av någon anledning. Annars hade man haft +18 i luck. Hur får jag Cait att gifta sig med mig? Jag vill åt hennes Perk antar jag måste gifta mig? Har gjort hennes uppdrag i alla fall och hon verkar ogilla när jag hjälper settlers.
Det är bara byxskydden som fungerar kan inte använda armskydden av någon anledning. Annars hade man haft +18 i luck. Hur får jag Cait att gifta sig med mig? Jag vill åt hennes Perk antar jag måste gifta mig? Har gjort hennes uppdrag i alla fall och hon verkar ogilla när jag hjälper settlers.
Måste ej gifta sig, har fått den ändå. Men gäller att få henne på "fall" tror hennes unika uppdrag krävdes för att nå till max.
A Russian man is reportedly suing the maker of a popular video game, saying he became so addicted that it cost him his marriage and his job.
The man, only identified as a 28-year-old from the Siberian city Krasnoyarsk, claims that he played "Fallout 4" nonstop on his computer for about three weeks.
He reportedly started to miss work, leading to his firing, and then his wife left him. In his lawsuit, which seeks $7,000 from Bethesda Game Studios and a Russian firm, the man claims his nonstop gaming caused his health to deteriorate because he was missing meals and losing sleep.
His lawyer said it's the first case of its kind in Russia.
Watch the "Red Eye" crew take on this strange story in the clip above.
En stackare som stämmer Bethesda för att Fallout 4 förstört hans liv
Gjort stormningen av bunker hill. Ska jobba undercover för railroad men verkar som att det är meningen att jag ska döda syntharna som "father" vill och inte har något val att hålla dem vid liv? Klickar jag på dem så säger de bara tack tack och allt men för att komma vidare måste jag slakta dem?
Ytterst märklig händelseutveckling. Inga faktioner ser mig som mål då jag är allierade med allihop trots att jag har dödat bra många brotherhood knektar och institute synths och coursers vid det här laget...
Jo det var bara att lämna. Får inte göra mer för Railroad nu antar jag måste göra ännu mer uppdrag för institutet för att komma vidare. Fast nu står alla och bankar på portarna så inte långt kvar nu hoppas jag.
Härligt snart så går institutet ner och brotherhood är krossade... Vad jag inte förstår är varför man stöter på level 1-5 fiender på survival så här sent i storyn??? Man rensar ju kompletta rum med fem fiender i en salva.
Härligt snart så går institutet ner och brotherhood är krossade... Vad jag inte förstår är varför man stöter på level 1-5 fiender på survival så här sent i storyn??? Man rensar ju kompletta rum med fem fiender i en salva.
Jag hade lite tvärtom eftersom jag började med att röra mig mot diamond city och på vägen plockade upp
Spoiler
Strong
som följeslagare redan vid level 4. Blev lite tacksammare när jag insåg att man skulle börja med att sikta mot "home"...
Jag hade lite tvärtom eftersom jag började med att röra mig mot diamond city och på vägen plockade upp
Spoiler
Strong
som följeslagare redan vid level 4. Blev lite tacksammare när jag insåg att man skulle börja med att sikta mot "home"...
Sikta mot home det var kryptiskt
Jag är rätt nöjd nu verkar bara ha radiants kvar. Försökt springa runt på ställen jag fått upplåst efter hackande av terminaler etc lite men jag hittar inget spännande direkt.
Vet inte vad jag ska säga om det här liret rätt dålig uppföljare egentligen. De har ju förbättrat fps mekaniken markant och faktiskt fixa karaktärer som ser vettiga ut för första gången men för lite intressanta uppdrag, för mycket radiant quests och helt otroligt dålig musik och humor.
Skulle ni rekommendera Fallout 4 om man inte fastnade för trean? Jag har sistnämnda på Steam och kan inte förstå mig på varför folk gillar det öht...
Spelade aldrig trean direkt,dock 1 och 2. Gillar utforska, och långsamma spel, mecka med skills osv. Loota är ju en stor del av spelen. Och inte kunna bära allt man hittar. Gilla du inte trean så är 4an inget nytt spel.
Skulle ni rekommendera Fallout 4 om man inte fastnade för trean? Jag har sistnämnda på Steam och kan inte förstå mig på varför folk gillar det öht...
Nix. Fyran är mer av samma sak. Själv gillade jag trean bättre. Har just fått platinatrofen på fyran så jag tycker absolut att det är ett bra spel men hade kanske för stora förhoppningar.
Tja, jag fastnade inte för trean men gillade fyran. Men vi äro alla olika.
helt otroligt dålig musik
The fuck, bra ju . En del låtar iaf, fast det är ju bakgrundsmusik mest.
Svag 6/10 bara och ändå lyckades det hålla din uppmärksamhet i typ 200 timmar? Skulle aldrig slösa så mycket av mitt liv på något jag tycker är medelmåttigt
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".