Är eventuellt överens med dig. Men varför audioquest coral signalkabel låter mindre rent än nordost Blue heaven har jag ingen aning om. Däremot har coral bättre skärning vilket är direkt hörbart vid jämförelse mellan pu och riaa.
HIFI-Kabelutmaning, 5.000 - 30.000 kr gäller alla hifi-kablar!
Postad 11 February 2018 - 19:47
Är eventuellt överens med dig. Men varför audioquest coral signalkabel låter mindre rent än nordost Blue heaven har jag ingen aning om. Däremot har coral bättre skärning vilket är direkt hörbart vid jämförelse mellan pu och riaa.
Postad 12 February 2018 - 11:49
Behöver ingen utmaning, vet redan att kablar gör skillnad. Så även strömkablar.
Du argumenterar som en konspirationsteoretiker.
"Jag vet att månlandningarna var fake, och inga fakta i världen kan övertyga mig om motsatsen"
Seriöst, om du hävdar att en 6m lång kabel behövs till en viss högtalare, utan ett ord om dimension eller material så visar det att du inte vet vad du pratar om.
Jag skulle inte ge mig på att sy ett klädesplagg. Det finns de som är bättre på det. På samma sätt borde du kanske antingen överlåta det tekniska till de som förstår det, eller lära dig lite mer om det.
Tycker ni kan köpa senaste hifi musik och läsa om deras test av transparent kablar
Tycker att du kan köpa senaste säsongen av Andarnas Makt och se deras test av medium.
Redigerat av Ageve, 12 February 2018 - 11:54.
Postad 12 February 2018 - 13:43
Du argumenterar som en konspirationsteoretiker.
"Jag vet att månlandningarna var fake, och inga fakta i världen kan övertyga mig om motsatsen"
Seriöst, om du hävdar att en 6m lång kabel behövs till en viss högtalare, utan ett ord om dimension eller material så visar det att du inte vet vad du pratar om.
Jag skulle inte ge mig på att sy ett klädesplagg. Det finns de som är bättre på det. På samma sätt borde du kanske antingen överlåta det tekniska till de som förstår det, eller lära dig lite mer om det.
Tycker att du kan köpa senaste säsongen av Andarnas Makt och se deras test av medium.
Du verkar inte heller kunna läsa.
Det är inte jag som säger att det ska vara 6 meters kablar.
Jag struntar i diametern på kabeln och vilket material etc.
Följ länken.
Postad 12 February 2018 - 13:55
Det är inte jag som säger att det ska vara 6 meters kablar.
Jag struntar i diametern på kabeln och vilket material etc.
Följ länken.
Varför la du upp kabellänken från början?
Redigerat av Buddypresley, 12 February 2018 - 14:17.
Postad 12 February 2018 - 16:38
Varför la du upp kabellänken från början?
Bara för att retas, vet att det finns ett antal här som vet bättre än alla andra och inte kan föra en vettig diskussion.
Trodde att detta var ett forum för att dela med sig av erfarenheter och tipsa andra men så är inte fallet.
Har man en annan åsikt så är man en idiot.......
Postad 12 February 2018 - 16:56
Bara för att retas
Det var ju moget av dig ![]()
vet att det finns ett antal här som vet bättre än alla andra
Inte än alla andra men helt klart bättre än dig.
Trodde att detta var ett forum för att dela med sig av erfarenheter och tipsa andra men så är inte fallet.
Man bör kunna argumentera för sin sak. Det du oftast (alltid?) gör är att posta något helt orimligt. Du har därefter inte ett enda argument för vad du precis påstod. Du är på ett diskussionsforum och får räkna med motargument. Kan du inte hantera det så starta en blogg.
Och det slutar inte sällan med att din offerkofta åker på ![]()
Postad 12 February 2018 - 17:02
Och du verkar uppenbarligen inte kunna argumentera.
Postad 12 February 2018 - 17:19
Bara för att retas, vet att det finns ett antal här som vet bättre än alla andra och inte kan föra en vettig diskussion.
Alltså detta med att folk fortfarande tror att det finns nån hörbar skillnad på kablar är rent ut sagt absurt!
Läste att du refererade till Hifi&Musik...tillåt mig att garva!!
Varför är det så svårt att förstå att du är lurad mär det kommer till den biten?
Postad 12 February 2018 - 19:10
Alltså detta med att folk fortfarande tror att det finns nån hörbar skillnad på kablar är rent ut sagt absurt!
Läste att du refererade till Hifi&Musik...tillåt mig att garva!!
Varför är det så svårt att förstå att du är lurad mär det kommer till den biten?
har man emotiva spelar det nog ingen roll vad man använder.
Bara att plugga in pc-elkabeln
Redigerat av ROBRUG, 12 February 2018 - 19:13.
Postad 12 February 2018 - 20:22
har man emotiva spelar det nog ingen roll vad man använder.
Bara att plugga in pc-elkabeln
Vad är en pc-elkabeln och var ska den pluggas in? På Komvux eller?
Postad 12 February 2018 - 20:35
Vad är en pc-elkabeln och var ska den pluggas in? På Komvux eller?
annan kontakt men samma kabel.
komvux är väl där gick.
Postad 12 February 2018 - 21:11
Redigerat av Buddypresley, 12 February 2018 - 21:16.
Postad 12 February 2018 - 21:23
Ah, så det är kontakten som gör det och inte kopparn nu?annan kontakt men samma kabel.
komvux är väl där gick.
Redigerat av Unregistereda299ec85, 13 February 2018 - 11:32.
Postad 12 February 2018 - 21:48
vet att det finns ett antal här som vet bättre än alla andra och inte kan föra en vettig diskussion.
tyvärr så är det så. de finns ett par(3-5styck) här på forumen som alltid vill visa vem som bossar här, och det som de säger är de som gäller , enligt de själva.
... tycker man annat är man inte välkommen.... de gillar också att retas, de kör med fraser där man testas för att se om man svarar deras dumma påståenden, de gillar detta....
med andra ord, du kommer sällan vidare själv, finns en o annan som hoppar in ibland och säger ifrån, är det nån "kändis" som gör det till fördel, så håller resten av ligan käften oftast, annars håller de på tills natten är över, och de drar oftast med sig wannabees som yttrar sig ibland.... så vill man ha lite kul själv så kan man reta upp dom lite lätt, de brukar ta hus i ****.. haha.....
du kan förklara saker som är väääldigt enkla på ett sätt som inte borde kunna missuppfattas eller vara fel, men de håller aldrig med..... för man har alltid fel, enligt dom, så de är faktiskt bäst att va tyst eller ignorera, tyvärr kan jag inget av de 2 sistnämnda, så jag tjabbar emot
...... men inser efter 30 inlägg att de inte leder nånvart oftast, så energin är ej värd det.... men lite kul är de ibland...
nu menar jag inte på nåt sätt att just denna diskussionen är fel eller rätt från dig eller "de andra", utan detta var mer en fingervisning hur de kommer vara i framtida diskussioner här om man ens nämner nåt som inte skulle passa.... mest så du inte bränner energi på skitsnack i onödan.....
Redigerat av hundrakg, 12 February 2018 - 21:51.
Postad 12 February 2018 - 21:56
man har ett nätfilter/strömrenare emellan.........Hur kan nån meter dyr elkabel till förstärkaren påverka ljudet positivt när samma kabel är kopplad till en ca 10 meter vanlig installationskabel som går till säkringsboxen i huset?
Redigerat av frollic, 13 February 2018 - 11:32.
Postad 12 February 2018 - 22:06
ROBRUG, lägg inte ner mer energi i detta, de ger sig inte, enligt dem har alla fel, hela tiden..... du vinner aldrig, de är som myror som klättrar på dig, för många tyvärr.....
jag försökte förklara i 30 inlägg med tjafs o pajkastning i en annan tråd att 10db:s skillnad mellan fram o bak högtalarna i receiverns inställningar på högtalare i ett 5.1 system alltid skulle begränsas för hur högt man kan spela och är ganska dumt att ha de så, och att man ska sträva efter att ha mindre skillnad mellan kanalerna om man kan... men herregud som gänget höll på,,, sedan sa EN "respekterad" medlem ifrån och upprepade det jag sa, så blev de knäpptyst... haha,,, ja jisses......
Redigerat av hundrakg, 12 February 2018 - 22:07.
Postad 12 February 2018 - 22:14
Öh, näh. Det var inte det enda som tjafsades om i den tråden. Du ombads presentera flera saker, men hängde hela tiden upp dig på 10dB-pisset.jag försökte förklara i 30 inlägg med tjafs o pajkastning i en annan tråd att 10db:s skillnad mellan fram o bak högtalarna i receiverns inställningar på högtalare i ett 5.1 system alltid skulle begränsas för hur högt man kan spela och är ganska dumt att ha de så, och att man ska sträva efter att ha mindre skillnad mellan kanalerna om man kan... men herregud som gänget höll på,,, sedan sa EN "respekterad" medlem ifrån och upprepade det jag sa, så blev de knäpptyst... haha,,, ja jisses......
Och kontentan av just 10dB-tjafset var att det inte var ett bekymmer för den TS.
Undrar vem den där myran du pratar om är... För något vettigt har du iaf inte kommit med här...
Postad 12 February 2018 - 23:02
Är dom inbyggda i kabeln eller är det separata prylar?man har ett nätfilter/strömrenare emellan........
Postad 13 February 2018 - 00:02
Ah, måste vara kontakten som gör det.En elkabel som inte funkar till Mac.
Postad 13 February 2018 - 13:32
Ja, det är en stor besvikelse. Inte desto mindre väntat dock. Det finns flera exempel här när det blev skarpt läge som utmanaren valt att backa, trots att alla regler funnits tillgängliga från dag ett.Typiskt att det dyker upp folk nu, när utmaningen är avslutat och påstår att dom kan höra skillnad. Allt för att hålla myten vid liv...
Postad 13 February 2018 - 17:57
Ta en weekend till Sthlm med lite kablar så kör vi här hemma.
Postad 13 February 2018 - 18:15
Då får ni minsann höra av er, för det vill jag inte missa!Zartok,
Ta en weekend till Sthlm med lite kablar så kör vi här hemma.
Postad 13 February 2018 - 19:04
Vid resa för mig så var kravet resa, kost och logi vid förlust av valet, jag har för mig att du uttryckt att du inte önskar att slå vad, utan bara testa. Det är tyvärr helt uteslutet då jag definitivt inte betalar för att påvisa för en person att denne inte kan höra skillnad på olika kablar i koppar.
Postad 13 February 2018 - 19:16
Jag tror du missat varför jag lägger ner utmaningen. Jag har inte längre möjlighet att hålla på med den. Idag har jag heller inte tid att erbjuda mig att resa någonstans för att anta utmaningen.
Vid resa för mig så var kravet resa, kost och logi vid förlust av valet, jag har för mig att du uttryckt att du inte önskar att slå vad, utan bara testa. Det är tyvärr helt uteslutet då jag definitivt inte betalar för att påvisa för en person att denne inte kan höra skillnad på olika kablar i koppar.
Du är alltså inte redo att själv behöva bekosta insatsen vid förlust. Det säger ju inget om vad du önskar höra eller vill låtsas höra eller ej.
Njae, Zartok, du är ju psykolog snart. Är det rimligt rättvist?
![]()
Postad 13 February 2018 - 20:04
Du är alltså inte redo att själv behöva bekosta insatsen vid förlust.
Det var inte det han sa, han sa att den som förlorar betalar för resan.
Postad 13 February 2018 - 20:18
Postad 13 February 2018 - 20:44
Skratt. Jag kommer inte att förlora så länge Zartok är ärlig med vad han hör.
Du har nog missförstått mer än reskostnaderna är jag rädd ![]()
Testet går ju ut på att DU ska visa blint att DU hör skillnad, inte att Zartok ska göra det.
Postad 14 February 2018 - 05:12
Ja då är saken enkel. Däremot är jag skeptisk till alldeles för stora risker kring sådant som har med mänskliga hjärnan att göra. Jag tror att just summan hämmar utvärderingen. Precis som de flesta klarar av gå på barr när den ligger på golvet men skakar duktigt när den är lyft två meter. Psykologi helt enkelt.
Postad 14 February 2018 - 07:33
Loco.spk,
Ja då är saken enkel. Däremot är jag skeptisk till alldeles för stora risker kring sådant som har med mänskliga hjärnan att göra. Jag tror att just summan hämmar utvärderingen. Precis som de flesta klarar av gå på barr när den ligger på golvet men skakar duktigt när den är lyft två meter. Psykologi helt enkelt.
Utvärderingen hämmas av att placeboeffekten är frånvarande vid blindtest
Postad 14 February 2018 - 07:52
Loco.spk,
Förvisso, men jag har trots det sett rätt många göra konster på en barr även på höga höjder. Någon som kan visa att hen hör skillnad på olika kablar under blindtest har fortfarande inte dykt upp. Inte en enda. Trots $1.000.000:- i belöning för en sådan bedrift.
Det i kombination med vad vetenskapen säger om det hela gör att jag är helt övertygad om att de skillnader ni påstår er höra egentligen bara är upplevda. Placebo helt enkelt.
Postad 14 February 2018 - 11:42
Det är alltid intressant när människor som inte förstår sig på psykologi säger psykologi. Läs denna: http://www.nejm.org/...6/NEJMoa1305189
Det är en studie som gav fakeade knäoperationer till en försöksgrupp och jämförde resultaten med en kontrollgrupp. Resultatet? Ingen skillnad mellan grupperna efter att studien var klar.
Placebooperationer.
Vill du fortfarande skriva psykologi när du skriver om dina förmågor (som du inte kan bevisa men du säger att du har)?
Postad 14 February 2018 - 12:43
Det är just sådana studier som visar på hur psyket och upplevelser styrs. Inget fel på det. Men jag har inte haft möjlighet att komma till Umeå. Så det är ju lite surt. Men jag är inte girig utan det räcker med ett par flaskor gott bubbel och skratt när jag visat vilka kablar som är olika i karaktär. Det roliga är att även Zartok kommer att höra skillnaden.
Postad 14 February 2018 - 12:52
Zartok,
Det är just sådana studier som visar på hur psyket och upplevelser styrs. Inget fel på det. Men jag har inte haft möjlighet att komma till Umeå. Så det är ju lite surt. Men jag är inte girig utan det räcker med ett par flaskor gott bubbel och skratt när jag visat vilka kablar som är olika i karaktär. Det roliga är att även Zartok kommer att höra skillnaden.
Har du hört skillnad mellan kablar i ett blindtest?
Postad 14 February 2018 - 13:32
Ja. Körde förr med en cdspelare som hade dubbla utgångar. Växlade mellan dem på förstärkaren. Det tog nog 20minuter att finna hur skillnaden visade sig. Trodde först jag var lurad. Skratt. Men efter det så vid a/b/a/b osv fann jag skillnad direkt. Även när vi flyttat kablarnas ut och ingång.
Postad 14 February 2018 - 13:41
Buddy,
Ja. Körde förr med en cdspelare som hade dubbla utgångar. Växlade mellan dem på förstärkaren. Det tog nog 20minuter att finna hur skillnaden visade sig. Trodde först jag var lurad. Skratt. Men efter det så vid a/b/a/b osv fann jag skillnad direkt. Även när vi flyttat kablarnas ut och ingång.
Nån annan växlade och du pekade blint ut om det är a eller b? Eller hur gick testet till?
Redigerat av Buddypresley, 14 February 2018 - 13:51.
Postad 14 February 2018 - 14:03
Någon annan växlade och jag sade vad jag hörde, ju fler A/B/A/B/A så blev det enklare att peka ut nordost blue heaven jämför med Audioquest Coral. Däremot inte alls lika bra som kabel mellan pu och riaa. Där passade Audioquests Coral mkt bättre tack vare annan skärmning(blue heaven hade fler störningar i signal"brus"). Om det nu skulle vara fabrikationsfel på Coral så får det stå för utfallet. Vad vet jag?
Redigerat av PML73, 14 February 2018 - 14:04.
Postad 14 February 2018 - 18:23
http://skeptikerpodd...och-paul-offit/
Redigerat av Zartok, 14 February 2018 - 18:26.
Postad 14 February 2018 - 19:18
Jag kan flyga. Mäktigt va? Jag kan. Unikt. Va? Visa det för någon? Nej, helt omöjligt pga massa saker, plus psykologi. Men jag kan det. Därför fortsätter jag säga att jag kan det, även om jag bara kan det när jag är själv.
Det är det stora problemet.
Postad 14 February 2018 - 20:38
Zartok,
du hävdar något du själv inte har bevis för egentligen, eftersom skepsis i sig hämmar sanningen, men samtidigt avfärdar det någon annan kanske kan visa dig. Jag vill inte tala om för någon annan att de kanske missar något, det får de stå för. Jag står stadigt på min platta.
Hehe, jadu, kom du ned för koncert och eller annat. Så tar vi en kväll här. Och vi kommer inte att flyga.
![]()
Redigerat av PML73, 14 February 2018 - 20:40.
Postad 14 February 2018 - 22:03
Zartok,
du hävdar något du själv inte har bevis för egentligen
Detta är ju orimligheten i situationer som dessa. Russels tekanna
Hur bevisar du avsaknaden av något? Det är NI som påstår något som har bevisbördan, inte vi andra. Vi andra kan bara göra det väääääldigt osannolikt att ni har rätt. Inte absolut motbevisa det. Det är så vetenskap fungerar helt enkelt.
Postad 14 February 2018 - 22:29
Jag står stadigt på min platta.
Lika stadigt som honom? ![]()
https://www.youtube.com/watch?v=Hw7vLKXov34
Postad 14 February 2018 - 23:47
Däremot kan jag ställa hypotesen att människor inte kan flyga baserat på den evidens som finns tillgänglig. Och den talar för mig.
Du kan enkelt bevisa att det är skillnad på kablar. Om det skulle vara det. Vilket all tillgänglig information säger att det inte är.
Det är med andra ord mycket lätt att bevisa att människor kan flyga. Det är bara att ta fram en människa som visar sin egenskap.
Vetenskap går däremot inte ut på att ett påstående helt utan evidens är sant, speciellt med tanke på att ingen någonsin kunnat påvisa denna skillnad. Motbevis finns det mängder av.
Återigen så är det "synd" att ingen kabeltroende antog utmaningen. Men inte oväntat. Det beror på att människor inte kan flyga, kortfattat. Det oavsett hur mycket de påstår att de kan flyga hemma i sitt eget vardagsrum.
Redigerat av Zartok, 15 February 2018 - 02:19.
Postad 15 February 2018 - 05:31
Zartok,
men att ingen tog utmaningen handlar ju också om tillgängligheten till att göra den.
![]()
Postad 15 February 2018 - 07:12
Jag kan flyga, jag kan flyga sa han.
Kabelnasarna skrattade hela vägen till banken
Postad 15 February 2018 - 07:40
Någon annan växlade och jag sade vad jag hörde, ju fler A/B/A/B/A så blev det enklare att peka ut nordost blue heaven jämför med Audioquest Coral. Däremot inte alls lika bra som kabel mellan pu och riaa. Där passade Audioquests Coral mkt bättre tack vare annan skärmning(blue heaven hade fler störningar i signal"brus"). Om det nu skulle vara fabrikationsfel på Coral så får det stå för utfallet. Vad vet jag?
Om det verkligen är hörbar skillnad så är det mätbart också. Om du har ork, lust och möjlighet och vill bevisa att det finns skillnad så skulle du kunna börja med att göra mätningar för att hitta nån avvikande egenskap mellan kablarna.
Postad 15 February 2018 - 08:36
Buddy, hade du varit en skönare typ hade du varit välkommen.
Till vad?
Postad 15 February 2018 - 09:23
Det gjorde det inte då det under en lång period erbjöds att jag skulle åka till vederbörande.Zartok,
men att ingen tog utmaningen handlar ju också om tillgängligheten till att göra den.![]()
Sen så är det ocksåenligt följande: om jag kan tjäna 30.000 på att åka fram och tillbaka till Umeå, skulle jag inte göra det?
Om du erbjuder mig att tjäna 30.000 om jag kan bevisa att jag kan bänkpressa 100 kilo så lovar jag att jag är hos dig innan helgen är slut.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
59 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?