Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 02 december 2018 - 01:48

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Att man inte kan göra en riktigt eller flera favoritlistor är ju rena stenåldern

Förhoppningsvis är det en box som är precis i början av sin utveckling

Är man inte i behov av appar så verkar smartboxen ett bättre val och vad gäller 4K så finns det ju inga kanaler och har man en 4K tv så har man en smart tv och kan där se Netflix i 4K

Men .. Uppgraderingsmöjligheterna är ju obegränsade med android

En favoritt liste fungerer greit syns jeg, men er du vant til og bruke flere så har du ett problem. Men hvem vet hva CD finner på etterhvert.

Postad 02 december 2018 - 02:07

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 1
Till de som undrar över att stoppa in en egen hårddisk.

Det gick alldeles utmärkt! Det var lite halvknölig att träffa rätt. Jag monterade en laptop-släde jag hade liggandes och satta fast en par gummifötter i ytterändan så disken kom i våg. Men det går säkert utan också.
Startade upp boxen (för första gången) och disken ”fanns” där, redo att spelas in på! 😃

Disken jag använde är en 1TB Seagate Firecuda 2,5”.

Dock så har jag haft lite handshake-problem, precis samma lika som med ADB-boxen.

Alla pinaler (PS3, OnePlace, ATV4K, WDTVHD Live)är kopplat genom min Onkyo-reciever och OnePlacen är den enda delen som inte vill sig riktigt.
Jag ska byta ut HDMI-kabeln och se om det för skillnad.

Postad 02 december 2018 - 15:28

Bajenken
  • Bajenken
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Positivt överraskad att man kunde köra Viaplay Ultra HD via den inbyggda Chromecast i Oneplace.

Postad 02 december 2018 - 21:05

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 1
Vad har hänt med fjärren ?

Ansluts till o från seg som fan!

Postad 02 december 2018 - 21:13

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 1

Vad har hänt med fjärren ?

Ansluts till o från seg som fan!

Håller med, mycket störande. Sabbar hela upplevelsen! Det blir helt enkelt för segt. Nästan så jag överväger att återgå till min gamla box.

En annan fråga. Allt prat om olika mappar som skapas vid serieinspelning, gäller det även Oneplace? Jag kan nämligen inte se några mappar utan alla repriser och annat hamnar i en enda följd under inspelningar. Rätt svåröverskådligt om ni frågar mig. 

Postad 02 december 2018 - 21:39

Unregistered768aa660
  • Unregistered768aa660
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

En favoritt liste fungerer greit syns jeg, men er du vant til og bruke flere så har du ett problem. Men hvem vet hva CD finner på etterhvert.

Det fungerar med 1 st men det tar mycket lång tid att göra 1 st då man måste gå in på varje kanal istället för att bara bocka i en lista som det är på ALLA andra boxar på 2000 talet

Positivt överraskad att man kunde köra Viaplay Ultra HD via den inbyggda Chromecast i Oneplace.

Min box orkar inte ens köra chromecast. Står mest och laddar. Så jag kör med en vanlig chromecast eller inbygd app i en smart tv. Jag har ingen inbygd HDD om det är det som behövs

Postad 03 december 2018 - 00:17

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hej. Nu har vi fått vår One Place box med HDD. Funkar ganska bra hittills, men fattar inte riktigt om och hur man får ut DD5.1 när man streamar från den inbygda Netflixappen. Kör jag Netflix via Apple-TV så har jag DD5.1 på t.ex Gotham som jag är inne i nu, via den inbyggda Netflixappen enbart PCM Stereo, inte heller SVT Play på One Place ger 5.1-ljud, ska det vara så eller måste jag göra nån speciell inställning. Har One Place inställd på flerkanalljud och tar ut både video och ljud endast via HDMI. Ser jag på live-TV så funkar DD5.1, även om jag spelat in tex film på CMore live-kanal så spelas den upp med rätt DD5.1. Är det så att apparna inte ger DD5.1-ljud, något som kan fixas isåfall?

Tack för svar

/jannek999

Postad 03 december 2018 - 09:22

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

har nu fått ljud via hdmi arc efter jag slitet mitt hår ett par dagar så nu funkar allt över förväntan bra .och bättre lär det väl bli när dom får upp parabolen och uppdateringar trillar in. nu skall man ju leva med denna box i två år sen får vi se om det kommit någon ny box till dess

Redigerat av baggehög, 03 december 2018 - 14:13.

Postad 03 december 2018 - 09:35

Bajenken
  • Bajenken
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Hej. Nu har vi fått vår One Place box med HDD. Funkar ganska bra hittills, men fattar inte riktigt om och hur man får ut DD5.1 när man streamar från den inbygda Netflixappen. Kör jag Netflix via Apple-TV så har jag DD5.1 på t.ex Gotham som jag är inne i nu, via den inbyggda Netflixappen enbart PCM Stereo, inte heller SVT Play på One Place ger 5.1-ljud, ska det vara så eller måste jag göra nån speciell inställning. Har One Place inställd på flerkanalljud och tar ut både video och ljud endast via HDMI. Ser jag på live-TV så funkar DD5.1, även om jag spelat in tex film på CMore live-kanal så spelas den upp med rätt DD5.1. Är det så att apparna inte ger DD5.1-ljud, något som kan fixas isåfall?

Tack för svar

/jannek999

Låter som att du har rätt inställningar.. Jag får Dolby Digital plus när jag kör Netflix appen. Men det är den enda appen som man får det genom när man streamar. SVT Play, Viaplay och allt i playtjänsten sänds endast i PCM viljket är en klar nackdel! 

Postad 03 december 2018 - 15:23

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Canal Digital när kan man ladda ner viaplay appen i OnePlace?

Och vad är det för strul med fjärrkontrollen som söker anslutning och är seg innan den har anslutits till boxen? Det var inte så för några dagar sen...

Tacksam för svar.

Postad 03 december 2018 - 15:40

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Canal Digital när kan man ladda ner viaplay appen i OnePlace?

Och vad är det för strul med fjärrkontrollen som söker anslutning och är seg innan den har anslutits till boxen? Det var inte så för några dagar sen...

Tacksam för svar.

Hej

Jag har tyvärr ingen information om varför viaplay inte finns på plattformen just nu. Gissar appen är bortplockat för det har varit en del problem med appen senaste tiden.

Ang problemet med att fjärrkontrollen söker efter anslutning håller vi på att undersöka. 

Mvh

Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 03 december 2018 - 16:08.

Postad 03 december 2018 - 16:15

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Som jag sa  tidigare installera en alternativ store tex 

http://m.aptoide.com...ller-aptoide-tv

sen är det bara installera vilken app man en kan tänkas vilja ha tex Viaplay från den!! 

Postad 03 december 2018 - 16:32

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Som jag sa  tidigare installera en alternativ store tex 

http://m.aptoide.com...ller-aptoide-tv

sen är det bara installera vilken app man en kan tänkas vilja ha tex Viaplay från den!!

Ok,tackar kanske får prova det då!

Postad 03 december 2018 - 16:56

Unregistered9a65ea8f
  • Unregistered9a65ea8f
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Problem vid installation av OnePlace isf gamla ADB-boxen:

Min ADB-box har tillsammans med bl. a. ATV varit kopplad via en receiver (Denon AVR-X2300W) till TV:n Samsung series 8 problemfritt i flera år. När jag bytte ut den till nya OnePlace kommer ett meddelande på TV:n som säger "Det här innehållet kan inte visas eftersom din TV inte stöder HDCP 2.2" , vilket den ska göra.

Jag förbikopplade receivern och gick direkt till från Oneplace till TV:n och fick då bild och ljud. Det verkar alltså som om receivern orsakar problemet trots att den enligt vad som står på anslutningarna ska vara HDCP 2.2 kompatibel.

I ett försök att "tvätta" bort ev. krav i kommunikationen provade jag att koppla in en HDMI switch  mellan Oneplace och receivern som HDMI-signalen fick gå direkt igenom. Nu fungerade allt som det skulle så att utprovningen av Oneplace kan fortsätta.

Nu skulle  jag inte vilja ha kvar den extra burken på HDMI-kabeln. Så var sitter problemet? Något skiljer sig uppenbarligen i kommunikationen mellan Oneplace resp. ADB-boxen och efterföljande receiver till TV.

Jag har inte hittat något i inställningarna som styr HDCP kraven.

Tacksam för tips?

Postad 03 december 2018 - 20:16

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 1
Då det är fler som har skrivit både här och där om fjärren men inte sett nåt svar från CD angående detta förutom anslutnings problem, eller hör allt ihop med anslutnings problemet?

Redigerat av Turbo-Danne, 03 december 2018 - 20:18.

Postad 04 december 2018 - 09:02

Chewtob
  • Chewtob
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej, 

Jag har kört oneplace ett tag och tycker att den börjar att fungera rätt ok även om det var väldigt kaotiskt i början. 

Har nu upptäckt ett fel/problem som jag inte får bukt med.

När jag kör Netflix och skickar ljudet till ett bose 650 lifestyle så hackar ljudet när det skickas i 5.1( ljudet bryts en halv sekund och det sker oregelbundet men minst varje 15 sek). Om jag byter ljud utan 5.1 fungerar det utan störning.

Är detta en bugg ni känner till och finns det någon workaround i dagsläget? 

När jag kör Netflix via xbox one eller pc kopplat genom bose 650 har jag inga problem med 5.1 ljudet. 

Hej, Är det bara jag som har detta problemet? 

Postad 04 december 2018 - 09:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Då det är fler som har skrivit både här och där om fjärren men inte sett nåt svar från CD angående detta förutom anslutnings problem, eller hör allt ihop med anslutnings problemet?

Hej

Vi håller på att undersöka saken. 

Hej

Jag ska ta detta vidare, tyvärr inget jag hört om tidigare så har inget svar just nu.

Mvh
Niklas

Postad 04 december 2018 - 10:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Gå in på inställningar / upplösning / testa ändra upplösning och testa både 60 och 50 hz och se om det blir någon skillnad.

Mvh

Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 04 december 2018 - 10:52.

Postad 04 december 2018 - 12:41

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

någon som kör boxen på plattantenn och om det funkar helt ok .och hur den funkar i regn och snöfall 

Postad 04 december 2018 - 14:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

någon som kör boxen på plattantenn och om det funkar helt ok .och hur den funkar i regn och snöfall 

Hej

Plattantennen fungerar bra men parabol är alltid bättre eftersom du får in en högre signalkvalitet via parabolen och du får även en större marginal när det tex är dåligt väder via en parabol.

Vi rekommenderar att man ska ligga på 15 dB i signalkvalitet (13 dB på plattantenn eftersom det inte går att komma speciellt mycket högre än så på den) 

När signalkvaliteten blir under 10 dB så kommer du uppleva störningar på vissa/alla kanaler, och kommer du under 8 dB så kommer du helt att sakna bild.

Så det är svårt att säga exakt, det beror helt på hur vad man har för förutsättningar där man bor, hur bra signalkvalitet man har på sin parabol/plattantenn, och hur mycket det regnar/snöar.

Mvh

Niklas

Postad 04 december 2018 - 15:09

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

ok då kör jag nog parabolen 

Postad 04 december 2018 - 16:01

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

ok då kör jag nog parabolen 

Jag kör med den platta på min balkong men har fritt mot söder, snygg och nätt där ute. Ibland när det snöar eller regnar mycket förlorar jag bild, men det fixar jag snabbt med näven över antennen.  

Postad 04 december 2018 - 17:30

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Tack för svar

/jannek999

Låter som att du har rätt inställningar.. Jag får Dolby Digital plus när jag kör Netflix appen. Men det är den enda appen som man får det genom när man streamar. SVT Play, Viaplay och allt i playtjänsten sänds endast i PCM viljket är en klar nackdel!

Postad 04 december 2018 - 17:52

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hej Bajenken och alla andra. Fattar inte hur och vad jag måste göra för att få DD5.1 ljud när jag ser på boxens inbyggda Netflixapp. Hittar inga inställningar. Boxen skickar ju ut DD5.1 vid tittande på tex CMore, där behöver jag ju inte ändra något. Ringde CD support, de kunde inte svara eller förklara, de visste inte ens om man kan få ut DD5.1 från den inbyggda Netflixappen, fick rådet att prova tömma cacheminnet, det var det enda dom kom med.
Har någon annan än Bajenken här på forumet lyckats få ut DD5.1 på Netflix?

Tack för fler synpunkter och råd.
/Jannek999

Postad 04 december 2018 - 17:56

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
PS min receiver tror jag inte har Dolby Digital Plus, om det nu finns något sådant ljudformat. Ser på CMore indikatorn för DD och 5.1 ljud som vanligt när jag kör ljudet via HDMI från One Place till min Pioneer Surroundförstärkare

/jannek999

Postad 05 december 2018 - 07:45

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Till de som undrar över att stoppa in en egen hårddisk.

Det gick alldeles utmärkt! Det var lite halvknölig att träffa rätt. Jag monterade en laptop-släde jag hade liggandes och satta fast en par gummifötter i ytterändan så disken kom i våg. Men det går säkert utan också.
Startade upp boxen (för första gången) och disken ”fanns” där, redo att spelas in på! 😃

Disken jag använde är en 1TB Seagate Firecuda 2,5”.

Dock så har jag haft lite handshake-problem, precis samma lika som med ADB-boxen.

Alla pinaler (PS3, OnePlace, ATV4K, WDTVHD Live)är kopplat genom min Onkyo-reciever och OnePlacen är den enda delen som inte vill sig riktigt.
Jag ska byta ut HDMI-kabeln och se om det för skillnad.

Ny kabel på plats! Det verkar ha gjort tricket. Än så länge ingen svart bild. De få serieindelningar jag hunnit starta har dessutom fungerat, inga repriser inspelade! 😃

Jag har inte märkt av något strul med fjärren, dock så stör jag mig på att den inte stänger av reciever och TV när jag stänger av, går det att ändra? Och går det att få den att ändra volym på förstärkaren istället för TVn? Skulle de två bitarna fungera så kan jag slänga multifjärren ☺️

Postad 05 december 2018 - 08:02

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

jag fick svart bild i går började med att bilden frös två gånger och 5 minuter senare blev tv rutan svart varade i 6 minuter så kom bilden tillbaka

Postad 05 december 2018 - 16:52

Unregistered630db7f3
  • Unregistered630db7f3
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Till alla er som haft problem med HDCP error när ni kopplar genom förstärkare så har jag hittat en lösning som fungerar här. Ska tillägga att jag kör genom en Yamaha förstärkare med HDCP 2.2 och det har bara genererat blinkande bild på tv:n som inte är 4K. Jag köpte en HDMI splitter av denna modell https://www.mytrendy...-2-226035p.html och bilden fungerar felfritt. Jag kan även utnyttja boxen i mina andra zoner utan problem. Splittern kostade 200 kr. Har väntat i 2 månader på att CD skulle skicka en fraktsedel för att returnera boxen och först förra veckan kom retursedeln. Kommer nu överväga att behålla boxen. Nu kan jag ju äntligen börja använda den...

Postad 06 december 2018 - 14:50

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Till alla er som haft problem med HDCP error när ni kopplar genom förstärkare så har jag hittat en lösning som fungerar här. Ska tillägga att jag kör genom en Yamaha förstärkare med HDCP 2.2 och det har bara genererat blinkande bild på tv:n som inte är 4K. Jag köpte en HDMI splitter av denna modell https://www.mytrendy...-2-226035p.html och bilden fungerar felfritt. Jag kan även utnyttja boxen i mina andra zoner utan problem. Splittern kostade 200 kr. Har väntat i 2 månader på att CD skulle skicka en fraktsedel för att returnera boxen och först förra veckan kom retursedeln. Kommer nu överväga att behålla boxen. Nu kan jag ju äntligen börja använda den...

qqw

Denne HDMI splitteren kan kjøpes langt billigere på Ebay, gjelder vel bare i Norge enn så lenge.

Postad 06 december 2018 - 20:18

Unregistered4355c0a8
  • Unregistered4355c0a8
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Er det noen som bruker Oneplace med bare strømming? Tenkte kanskje ikke sette opp parabolen.

Ser i https://satellitt.ca...r-din-oneplace/ (Ofte Spurte Spørsmål) at man kan sette manuelt oppsett og ingen satelitter.

Men det står også at det er dårligere kvalitet (bitrate?) og ikke alle kanaler

Noen erfaringer ?

Postad 06 december 2018 - 20:34

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Er det noen som bruker Oneplace med bare strømming? Tenkte kanskje ikke sette opp parabolen.

Ser i https://satellitt.ca...r-din-oneplace/ (Ofte Spurte Spørsmål) at man kan sette manuelt oppsett og ingen satelitter.

Men det står også at det er dårligere kvalitet (bitrate?) og ikke alle kanaler

Noen erfaringer ?

jag brukar  då inte OnePlace med Strömming :) måste börja lukta strömming om den  då :) haha

Postad 07 december 2018 - 13:07

Chewtob
  • Chewtob
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej

Gå in på inställningar / upplösning / testa ändra upplösning och testa både 60 och 50 hz och se om det blir någon skillnad.

Mvh

Niklas

Hej, 

Nu har jag testar och det gör ingen skillnad, hade först på auto  och har provat 50 hz resp 60 hz i omgångar men "ljudklippet" finns kvar. 

Postad 07 december 2018 - 19:02

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Hej, 

Nu har jag testar och det gör ingen skillnad, hade först på auto  och har provat 50 hz resp 60 hz i omgångar men "ljudklippet" finns kvar. 

Jeg har ikke Bose 650 lifestyle men har testet Netflix 5.1 lyd (Denon AVR-4308). Får ingen "ljudklipp" fra Netflix med Dolby Digital 5.1 audio.  Testet "Dunkirk" og "Dark Crimes". Har du eksempel på film/serie som gir "ljudklipp" på Bose 650 lifestyle ?

Postad 07 december 2018 - 19:43

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Fick min oneplace idag. Är det någon mer som inte får ut bild överhuvudtaget genom Marantz sr6010?

Jag har läst på att den ska klara senaste standarden, 4k 60hz etc. Men här händer verkligen ingenting..

Som att förstärkaren inte förstår att den får signal? (står ingen signal på TVn) ☹️

Postad 07 december 2018 - 20:01

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Fick min oneplace idag. Är det någon mer som inte får ut bild överhuvudtaget genom Marantz sr6010?

Jag har läst på att den ska klara senaste standarden, 4k 60hz etc. Men här händer verkligen ingenting..

Som att förstärkaren inte förstår att den får signal? (står ingen signal på TVn) ☹️

Får du bilde når du kobler oneplace direkte til TV ? Hvis TV'n din ikke støtter HDCP 2.2 så kan det oppstå feil dersom Marantz sr6010 støtter HDCP 2.2.  Se også https://www.minhembi...35330&p=4534344

Postad 07 december 2018 - 20:03

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0

Får du bilde når du kobler oneplace direkte til TV ? Hvis TV'n din ikke støtter HDCP 2.2 så kan det oppstå feil dersom Marantz sr6010 støtter HDCP 2.2. Se også https://www.minhembi...35330&p=4534344

Jag har inte testat det än. Men läste precis på canal digital att det inte kommer funka att koppla oneplace till en receiver om man inte har en 4k tv ☹️

Jag har ingen 4k tv än. Skulle köpa en på black Friday men nytt kylskåp var visst viktigare...

Postad 08 december 2018 - 07:41

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

jag har en full hd tv och har inga problem med ljud eller bild kör genom min onkoyo recicer

Postad 08 december 2018 - 10:25

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Jag har inte testat det än. Men läste precis på canal digital att det inte kommer funka att koppla oneplace till en receiver om man inte har en 4k tv ☹️

Jag har ingen 4k tv än. Skulle köpa en på black Friday men nytt kylskåp var visst viktigare...

Hänger inte riktigt med - du har alltså fått informationen att du inte kan köra OnePlace via en reciever om inte TV:n är 4K? I så fall stämmer det inte - kör min OnePlace via min icke 4K receiver till min Sony KDL-55W905 Full-HD TV från 2013.

Postad 08 december 2018 - 18:11

Unregistered630db7f3
  • Unregistered630db7f3
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Hänger inte riktigt med - du har alltså fått informationen att du inte kan köra OnePlace via en reciever om inte TV:n är 4K? I så fall stämmer det inte - kör min OnePlace via min icke 4K receiver till min Sony KDL-55W905 Full-HD TV från 2013.

Antagligen har inte din förstärkare HDCP 2.2 för då fungerar det inte utan att man köper rätt HDMI splitter och kopplar mellan boxen och förstärkaren. Din förstärkare har troligtvis HDCP 1.4 eller 2.0.

Postad 08 december 2018 - 20:46

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0

Kan man använda OnePlace utan abonnemangskort och satellitanslutning, och endast köra den för att streama Canal Digital via nätet?

Svarar här på min egen fråga. Jag har nu en OnePlace och min tanke var att köra den via nätverket enbart. Problemet är nu att boxen inte går att starta utan programkort i, vilket jag inte vill då mitt gamla programkort sitter i en modul direkt i en annan TV, och har för avsikt att fortsätta så. Låter jag det nya programkortet sitta i Oneplacen och installerar den så kommer väl mitt gamla programkort att sluta fungera eller? Och då kan jag inte köra det nya lilla kortet i TV-modulen för kort av standard-storlek väl?

Hade varit fint att använda Oneplace som en Android-TV box och streama Canal-digital där samtidigt som de ser på satellit på annan TV.

Redigerat av Vispen74, 08 december 2018 - 21:57.

Postad 08 december 2018 - 21:07

Unregistered4355c0a8
  • Unregistered4355c0a8
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Så man kan altså kjøre den uten parabol-antennen på veggen ? :)

Med alle kanaler ?

Min tanke var å ikke skru opp parabolen.

Men du kan vel få et smartkort til av CanalDigital? Man kan jo ha flere recievere

Redigerat av Unregistered4355c0a8, 08 december 2018 - 21:09.

Postad 08 december 2018 - 21:58

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0

Med alle kanaler ?

Men du kan vel få et smartkort til av CanalDigital? Man kan jo ha flere recievere

Visst kan man få ett kort till av CD, det blir ju då ett tvillingkort till enkostnad av 120kr/månad antar jag.

Postad 08 december 2018 - 22:39

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Hoppas det är ok att länka till andra forum här. Vill tipsa om en tråd pä Swedroid om vilka appar som finns och fungerar på Android-TV.

https://swedroid.se/...roid-tv.117607/

Postad 09 december 2018 - 13:25

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Med alle kanaler ?

Man kan köra utan parabolantenn, men man får inte alla kanaler (jag konfigurerade min nya OnePlace igår utan antennen inkopplad, bara nätverk).

---

Hur gör man för att uppdatera fjärrkontrollen på OnePlace?

Jag startade min nya OnePlace igår och fjärrkontrollen misslyckades tre gånger med sin uppdatering, jag hoppade över uppdateringen av fjärrkontrollen men valet att uppdatera den inte finns i Inställningar.

Kontrollen fungerar i alla fall verkar det som..

Redigerat av mhbml, 09 december 2018 - 13:26.

Postad 09 december 2018 - 14:04

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0

Man kan köra utan parabolantenn, men man får inte alla kanaler (jag konfigurerade min nya OnePlace igår utan antennen inkopplad, bara nätverk).

---

Men du måste ha programkortet i boxen trots att du inte har parabol inkopplad eller kan du ta ut det och endast logga in med användarnamn och lösenord?

Postad 09 december 2018 - 14:56

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Men du måste ha programkortet i boxen trots att du inte har parabol inkopplad eller kan du ta ut det och endast logga in med användarnamn och lösenord?

Vet ej, programkortet satt i när jag startade mottagaren, har inte tagit ut det.

Jag har inte gjort någon inloggning (med CD konto/lösenord) på mottagaren, så kortet måste ha ordnat detta.

Nu är antennen inkopplad och allt igång.

Postad 09 december 2018 - 21:45

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Min nya box som jag fått av Niklas på CD ger mig hackig bild på olika kanaler, idag var det 5an och finalen i InnebandyVM, går knappt titta på så mycket hackar det. Sedan byter jag kanal så finns det inte alls. Den nya boxen ger mig också svart bild titt som tätt, som tur var bara någon sekund. Den nya ger mig också meddelande fjärrkontrollbortkopplad, sedan ansluten 4 sekunder efter. Plus alla problem som vi med hårddisk har med den, eller iallafall jag. Sammanfattningsvis så är den seg, jag väntar på TwoPlace... 

Postad 09 december 2018 - 22:44

XINS
  • XINS
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 1

Efter igår så fungerar inte min fjärrkontroll med BT, jag har boxen bakom en lucka i TV-bänken och öppnar jag luckan så fungerar den men otroligt segt i menyn eller kanalbyten och det är flera sekunder mellan knapptryckning till att något händer i boxen. Jag har provat att ta bort fjärrkontrollen och lägga till den med BT sökning igen men ingen förbättring. 

Är det någon annan som sett att problemen med fjärrkontrollen kan bero på om fjärrkontrollen använder BT eller IR?

Redigerat av XINS, 09 december 2018 - 23:00.

Postad 10 december 2018 - 08:00

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

när våran frös bilden förra veckan och rutan blev svart drog jag ut ström kabel i fem minuter. sen dess har den gått som tåget så det är bara att hoppas det håller i sig 

Postad 10 december 2018 - 10:37

Chewtob
  • Chewtob
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jeg har ikke Bose 650 lifestyle men har testet Netflix 5.1 lyd (Denon AVR-4308). Får ingen "ljudklipp" fra Netflix med Dolby Digital 5.1 audio.  Testet "Dunkirk" og "Dark Crimes". Har du eksempel på film/serie som gir "ljudklipp" på Bose 650 lifestyle ?

Hej, jag har provat olika serier filmer men alla ger ett kort avbrott av ljudet lite då och då. Märkte det första gången när jag tittade på "Final Table" och om jag då gick in och ändrade till ljud utan 5.1 flöt det på bra. 

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.