Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1151

Postad 21 February 2012 - 18:03

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Håller med men rör inte Blue Hustler :wub:

#1152

Postad 21 February 2012 - 19:17

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0
Det vore synd för de som inte har en HD-box om man börjar att ta bort SD-versionerna från programpaketen. De kanske inte har råd eller intresse av en sunkig box som CD levererar.

#1153

Postad 21 February 2012 - 19:21

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0

Det vore synd för de som inte har en HD-box om man börjar att ta bort SD-versionerna från programpaketen. De kanske inte har råd eller intresse av en sunkig box som CD levererar.


Via satellit finns det väl bara HD boxar?

Canal Digital vill ju bli en renodlad parabolleverantör stod det någonstans.

/Fredrik

#1154

Postad 21 February 2012 - 19:28

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Vi lär få tillgång till TV4 Sport Extra från dag ett, det är väl givet. Men då på bekostnad av vilken kanal ? Kanske populära Discovery eller Animal Planet? Varför inte... bara vi får behålla alla norska religiösa kanaler o 8 nyhetskanaler, så är vi nöjda.... (ironi....) :rolleyes:

#1155

Postad 21 February 2012 - 20:04

fermi
  • fermi
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Som CD-kund stämmer jag in i klagokören ang MTV Live HD och VH1. Dessa kanaler har ju varit perfekta att sätta på fredag em inför helgen. Jag kommer verkligen att sakna dem. TV3 och Kanal 5 erbjuder iofs bra program - ibland - men jag ser inte att deras programutbud vinner på att visas i HD. Jag betraktar CD:s pillande i kanalutbudet som en ren prishöjning och kommer noga att följa vad Viasat eller andra aktörer erbjuder framöver.

#1156

Postad 21 February 2012 - 21:47

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Via satellit finns det väl bara HD boxar?

Canal Digital vill ju bli en renodlad parabolleverantör stod det någonstans.

/Fredrik

Det finns nog fortfarande hundratusentals SD-boxar hos CD:s kunder i skandinavien. Har man en tjock-TV känns det inte angeläget för många att skatta en HD-box, eller andra som har en andra eller tredje kort i barn och tonårsrum med någon utrangerad tjock-TV när platt-TV införskaffats till hemmet.

#1157

Postad 21 February 2012 - 21:52

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Det finns nog fortfarande hundratusentals SD-boxar hos CD:s kunder i skandinavien. Har man en tjock-TV känns det inte angeläget för många att skatta en HD-box, e

Släpp sargen och kom in i matchen
Vi skall väl inte stå stilla i utvecklingen för att andra inte följer med
Om man vill ha tv i varje rum och parabol får man skaffa utrustning som klarar det

#1158

Postad 22 February 2012 - 08:12

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Det finns nog fortfarande hundratusentals SD-boxar hos CD:s kunder i skandinavien. Har man en tjock-TV känns det inte angeläget för många att skatta en HD-box, eller andra som har en andra eller tredje kort i barn och tonårsrum med någon utrangerad tjock-TV när platt-TV införskaffats till hemmet.

Som jag funderade ovan, Canal Digital har idag en enkel digitalbox i denna
http://www.canaldigi...x1/Beskrivning/
Okej, nu ser jag, deras ordinarie pris ä 2 700 kr (!) för denna.
Min tanke var annars, se till att denna box blir stabil, köp in #0 000 av denna och skänk/sälj för låg kostnad till alla som idag inte har en MPEG4 mottagare.
med en stor beställning borde de kunna få ned priset kan man tycka.

Fast som sagt, troligen motiveras det inte av minskade kostnader att sända. Ingen aning, ska sägas, vad en transponder kostar.

#1159

Postad 22 February 2012 - 08:39

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Släpp sargen och kom in i matchen Vi skall väl inte stå stilla i utvecklingen för att andra inte följer med Om man vill ha tv i varje rum och parabol får man skaffa utrustning som klarar det

Ja, eller så har man utrustning i dagsläget som klarar det man vill ha och hoppas få behålla det? (själv klarar jag mig utan SD-varianterna) Det har nog inte med platsbrist att göra (om nu någon trott det).
Informationen att man tagit bort kanalerna p g a platsbrist har de tagit bort från sin hemsida, nu står det bara "Den 2 april upphör kanalerna Silver, Silver HD, MTV HD och VH1", det handlar naturligtvis bara om pengar. Jag antar att kostnaden för t.ex. ESPN America (SD) är betydligt lägre än för HD-varianten, man tjänar förmodligen inte så mycket på att plocka bort SD om man har HD kvar.
Skall bli intressant att se vad den nya TV4 Sport Xtra kommer att kosta genom CD, med tanke på ägandeförhållandena borde ju CD kunna få ut den till lägre pris (30:-) än t.ex. Viasat, men är jag konspiratoriskt lagd om jag tror att den kommer att kosta minst lika mycket via CD som Viasat? Hoppas ni på CD meddelar oss så fort ni vet vad som kommer gälla.

Redigerat av Unregisteredb71577f7, 22 February 2012 - 08:41.


#1160

Postad 22 February 2012 - 12:45

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Via satellit finns det väl bara HD boxar?

Canal Digital vill ju bli en renodlad parabolleverantör stod det någonstans.

/Fredrik


Det är massor med folk som kör via satellit med enbart SD-boxar !

#1161

Postad 22 February 2012 - 17:20

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

  • 662 inlägg
  • 0

Som CD-kund stämmer jag in i klagokören ang MTV Live HD och VH1. Dessa kanaler har ju varit perfekta att sätta på fredag em inför helgen..

Eller på fredag kväll, ibland har de faktiskt varit själva partyt.

#1162

Postad 22 February 2012 - 17:24

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0

Det är massor med folk som kör via satellit med enbart SD-boxar !


Hur vet du det?

Måste ju finnas bättre alternativ för dessa än att köra Canal Digital via parabol. Eftersom de per automatik inte kan se ca 13 HD kanaler som igår i det minsta paketet med en SD-box känns det ju lite bortkastat.

/Fredrik

#1163

Postad 22 February 2012 - 18:23

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Hur vet du det?

Måste ju finnas bättre alternativ för dessa än att köra Canal Digital via parabol. Eftersom de per automatik inte kan se ca 13 HD kanaler som igår i det minsta paketet med en SD-box känns det ju lite bortkastat.

/Fredrik


+1

#1164

Postad 22 February 2012 - 18:25

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Hur vet du det?

Måste ju finnas bättre alternativ för dessa än att köra Canal Digital via parabol. Eftersom de per automatik inte kan se ca 13 HD kanaler som igår i det minsta paketet med en SD-box känns det ju lite bortkastat.

/Fredrik

Det är nog en viss tröghet bland de som abonnerar på diverse kanalpaket att byta till andra operatörer eller boxar. En kompis bytte ut sin Nokia 9802 i höstas mot den nyaste HD-boxen, men han säger att han inte ser någon skillnad på bilden på sin 37" platt-TV. Så nog finns det många som är nöjda alltid trots att man inte har HD.kanaler.

#1165

Postad 22 February 2012 - 18:32

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Det finns en nackdel med att släppa SD-kanalerna för dem som finns i HD> och det är att HD-signalen störs ut mycket snabbare vid dåligt väder.
Jag får gå över till SD ett antal ggr per år.

#1166

Postad 22 February 2012 - 19:51

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Jag spelar bara in från sd-kanalerna på pvr-boxen, det blir för mycket hack och frysningar på hd-inspelningar. Den orkar helt enkelt inte med mer än sd, så jag behöver de kanalerna som back-up.

På tal om hd, är det fler som saknar epg på kanal 5hd?

#1167

Postad 22 February 2012 - 21:36

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Jag spelar bara in från sd-kanalerna på pvr-boxen, det blir för mycket hack och frysningar på hd-inspelningar. Den orkar helt enkelt inte med mer än sd, så jag behöver de kanalerna som back-up.

På tal om hd, är det fler som saknar epg på kanal 5hd?

känt problem. Finns data intermittent.
Box som inte orkar HD? En strulande Sagem-box?

#1168

Postad 22 February 2012 - 22:06

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Box som inte orkar HD? En strulande Sagem-box?


Visst är det chockerande? Som tur är så är jag nog ensam om att ha en box som inte klarar av det den ska pga av vissa mindre genomtänkta uppdateringar... hrmm.

#1169

Postad 22 February 2012 - 22:34

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Jag spelar bara in från sd-kanalerna på pvr-boxen, det blir för mycket hack och frysningar på hd-inspelningar. Den orkar helt enkelt inte med mer än sd, så jag behöver de kanalerna som back-up.

Byt box !!!

#1170

Postad 22 February 2012 - 22:44

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0
Canal Digital

Nu kommer Viasat med fem film hd kanaler som tidigare sagts och de har visst på gång lite nytt vad gäller sina sportkanaler i hd också,

De har redan viasat play i boxen som fungerar riktigt bra och utökar nu med SVT Play

Vad kommer ni att komma med ?

Ni har inte någon fungerande playtjänst, boxar som inte fungerar och canal + är helt under isen

Det enda jag kan se som positivt med er idag, är att jag kan välja egen box och att ni har tv4 hd

Kanske ni skulle ta och rycka upp er lite, nu när ni skall renodla och bara satsa på parabol

Redit:
Kan detta stämma
http://www.canaldigi...dast-i-Sverige/

Redigerat av MalcomX, 22 February 2012 - 23:03.


#1171

Postad 22 February 2012 - 22:59

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0

Canal Digital

Nu kommer Viasat med fem film hd kanaler som tidigare sagts och de har visst på gång lite nytt vad gäller sina sportkanaler i hd också,

De har redan viasat play i boxen som fungerar riktigt bra och utökar nu med SVT Play

Vad kommer ni att komma med ?

Ni har inte någon fungerande playtjänst, boxar som inte fungerar och canal + är helt under isen

Det enda jag kan se som positivt med er idag, är att jag kan välja egen box och att ni har tv4 hd

Kanske ni skulle ta och rycka upp er lite, nu när ni skall renodla och bara satsa på parabol


Håller med.

Blev själv jättenöjd när nyheten om att TV3 HD och Kanal 5 HD skulle komma. Men när de väl kom så kom nyheten om att det skulle försvinna 4 kanaler, varav 2 HD kanaler, detta får mig undra vad ni på Canal Digital håller på med? Och allt förklarades med att det var nödvändigt " för att få plats" med de två nya HD kanalerna.

Det ni på Canal Digital inte verkar förstå är att det här på detta forum och på andra sociala medier finns kunnigt folk som ifrågasätter era förklaringar och påståenden.

Mycket riktigt så togs infon "för att få plats" efter några dagar bort från er hemsida. Ni med era "egna satelliter" och att "bli en renodlad parabolleverantör", det borde väl finnas plats för massor av HD kanaler.

Det handlar såklart om pengar men säg det då istället för att hitta på andra orsaker som sedan dras tillbaka.

/Fredrik

#1172

Postad 22 February 2012 - 23:17

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
"För att få plats med " var ju också det fånigaste argumentet de kunde ta fram eftersom samtliga kanaler faktiskt sänds just nu och därmed får plats. :)

#1173

Postad 23 February 2012 - 00:16

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Undrar hur det går med TIVO... Nä f.. kan inte fatta än att de ska ta bort VH1

#1174

Postad 23 February 2012 - 07:39

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Byt box !!!


Ska jag ta råd från någon som använder uttrycket "släpp sargen och kom in i matchen"? Nope. :) Jag tycker istället att CD ska ta sitt ansvar och se till att deras prylar fungerar, istället för att jag ska slänga ut ännu mer pengar på TV-tittande.

Redigerat av Mooshie, 23 February 2012 - 13:10.


#1175

Postad 23 February 2012 - 10:29

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Hej MalcomX & Alexander040!

Anledningen till att vi byter kort är att vi uppgraderar vår tekniska sändningsstandard och det innebär att en del kunder med gamla kort behöver byta ut sitt nuvarande programkort.
För dig som abonnet som använder våra kort fast med ett annat märke på boxar, kommer inte påverkas i dagsläget. Skulle det i framtiden bli stängare pairing mellan kort och box, kan det hända att vissa boxar som inte är canal digitals boxar inte längre klarar av pairingen. Men detta är bara spekulationer om framtiden, i dagsläget påverkas inte din situation.

Med vänliga hälsningar
Emelie.


Hej CD.
Vad innebär det att "ni håller på att uppgraderar er tekniska sändningsstandard"?
Hur länge kommer ett gammalt kort funka?

#1176

Postad 23 February 2012 - 14:04

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Som CD-kund stämmer jag in i klagokören ang MTV Live HD och VH1. Dessa kanaler har ju varit perfekta att sätta på fredag em inför helgen. Jag kommer verkligen att sakna dem. TV3 och Kanal 5 erbjuder iofs bra program - ibland - men jag ser inte att deras programutbud vinner på att visas i HD. Jag betraktar CD:s pillande i kanalutbudet som en ren prishöjning och kommer noga att följa vad Viasat eller andra aktörer erbjuder framöver.


En undran, när släcks MTV HD, någon. Hursomhelst, så beträffande MTVLive HD så finns denna kanal som bekant hos Boxer ( och VH1 )

Jag nappade idag på erbjudandet att Testa Boxer Mix med modul gratis i 2 månader, utan bindningstid!
Frågade om möjligheten att få lägga till HD-paketet - med MTVHD inkluderat-- vilket skulle gå för sig för extrakostnad då den oerhörda summan på 19 kronor-- vid tre månader löpande. Alltså Boxer mix två månader gratis samt tre månader för summa 19 spänn. Jag förklarade att jag kunde betala för HD-paketet i 12 mån om så vore möjligt.

http://www.boxer.se/...xer-hd-kanaler/
http://www.boxer.se/...-Nytt-Webflode/

Redigerat av Latman, 23 February 2012 - 14:26.


#1177

Postad 23 February 2012 - 14:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej CD.
Vad innebär det att "ni håller på att uppgraderar er tekniska sändningsstandard"?
Hur länge kommer ett gammalt kort funka?


Hej B BUS!

Varje/vartannat år byter vi ut den äldsta korttypen till nya chip som har bättre möjligheter och säkerhet. Det kommer även ge oss större möjligheter gällande paketeringar av kanaler och korta ner våra uppdateringstider.

Med vänliga hälsningar
Emelie

#1178

Postad 23 February 2012 - 16:07

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Kan inte ni på CD svara varför ni väljer å ta bort just VH1 å mtv live hd, när det uppenbart finns bättre alternativ? Elr att de åtminstone finns kvar som tillval?

#1179

Postad 23 February 2012 - 16:28

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0
Man kan ju i alla fall visa något på VH1 Classic på dagarna, eller är det också för dyrt?

#1180

Postad 23 February 2012 - 18:04

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0
Jag tror inte att de som svarar här för canal digitals räkning, jobbar direkt för canal digital.
Man har i alla fall undvikit frågan, när jag frågat tidigare.

Det skulle vara önskvärt om canal digital talade ur skägget och gav sina kunder klara raka besked.

Till canal digitals försvar, skall sägas att viasat inte är bättre och faktiskt mycket sämre genom sociala media
Canal digital svarar på frågor både här och andra ställen och det skall man ha en eloge för, även om jag tycker
att det är det mest naturliga i världen att ha bra kontakt med sina kunder.

Redigerat av MalcomX, 23 February 2012 - 18:32.


#1181

Postad 23 February 2012 - 20:23

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0
Vanligtvis svarar de snabbt via support-mailen, men inte när jag ställde samma fråga. Verkar jobbigt att svara på.....

#1182

Postad 23 February 2012 - 20:25

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Hej Tobyponken,

Vi kommer självklart fortsätta arbeta tillsammans med Sagem för att utvecka boxen och rätta till de problem som finns för att den ska fungera på ett tillfredställande sätt. Så fort vi har mer information om en kommande mjukvara så kommer vi informera er både här på forumet och via vår hemsida.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Så det kommer fler uppdateringar, men ni kan inte säga när? Är det så jag ska tolka svaret?

En sak till. Min sagembox har börjat hänga sig minst en gång om dagen, ibland upp till fyra gånger per dag. Har testat det "vanliga" utom formatering eftersom jag har mycket osett på disken. Detta har även drabbat min far ungefär samtidigt och undrar om det kan ha med någon ändring i krypering eller liknande?

#1183

Postad 23 February 2012 - 22:49

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Jag tror inte att de som svarar här för canal digitals räkning, jobbar direkt för canal digital.
Man har i alla fall undvikit frågan, när jag frågat tidigare.

Det skulle vara önskvärt om canal digital talade ur skägget och gav sina kunder klara raka besked.

Till canal digitals försvar, skall sägas att viasat inte är bättre och faktiskt mycket sämre genom sociala media
Canal digital svarar på frågor både här och andra ställen och det skall man ha en eloge för, även om jag tycker
att det är det mest naturliga i världen att ha bra kontakt med sina kunder.


Canal Digitals kundtlänst tillsammans med Viasats kundtjänst och en rad andra företag levereras av GoExcellent AB. Det är ett företag som specialiserat sig på call centerlösningar. Googla runt lite så ser ni hur det är upplagt.

#1184

Postad 23 February 2012 - 22:55

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Canal Digitals kundtlänst tillsammans med Viasats kundtjänst och en rad andra företag levereras av GoExcellent AB. Det är ett företag som specialiserat sig på call centerlösningar. Googla runt lite så ser ni hur det är upplagt.


Förklarar att den tekniska kompetensen är i det närmaste obefintlig och att de inte kan ge raka svar på olika frågor

#1185

Postad 24 February 2012 - 08:34

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Så det kommer fler uppdateringar, men ni kan inte säga när? Är det så jag ska tolka svaret?

En sak till. Min sagembox har börjat hänga sig minst en gång om dagen, ibland upp till fyra gånger per dag. Har testat det "vanliga" utom formatering eftersom jag har mycket osett på disken. Detta har även drabbat min far ungefär samtidigt och undrar om det kan ha med någon ändring i krypering eller liknande?



Jag har ställt frågan om vilket kvartal de har för avsikt att släppa ny mjukvara till Sagem-boxen men inte ens det kan Cd svara på.
Det blir väl som vanligt... CD släpper infon om det dagen innan eller kanske till och med samma dag....det verkar vara en röd tråd i företagets informationshantering mot kunderna.

#1186

Postad 24 February 2012 - 09:21

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Kan inte ni på CD svara varför ni väljer å ta bort just VH1 å mtv live hd, när det uppenbart finns bättre alternativ? Elr att de åtminstone finns kvar som tillval?


Hej Homery,
Vi beklagar att kanaler utgår och förstår er som är ledsna över det. Era kommentarer är alltid viktiga för oss men tyvärr kan vi inte gå in på detaljerna kring förändringar i kanalutbudet. Det hindrar inte att vi i fortsättningen kan komma att bredda vårt utbud med fler kanaler inom olika genrer.

Med vänlig hälsning
Mikael

#1187

Postad 24 February 2012 - 10:04

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Hej Homery,
Vi beklagar att kanaler utgår och förstår er som är ledsna över det. Era kommentarer är alltid viktiga för oss men tyvärr kan vi inte gå in på detaljerna kring förändringar i kanalutbudet. Det hindrar inte att vi i fortsättningen kan komma att bredda vårt utbud med fler kanaler inom olika genrer.

Med vänlig hälsning
Mikael


Det är helt ok för min del att det finns kommersiella överväganden för att säkra en sund ekonomi hos CD som en leverantör till mig som kund. Om CD samlade på kanaler och i slutändan inte klarar att få ihop sin affär med hårda konsekvenser blir ju inte jag heller som kund glad. Sedan kanske CD självt hade önskat att man kanske kunde släppt andra kanaler än dessa, men det blir ju en fråga om när förnyat kontrakt ligger för dörren och vad innehållsleverantören då kräver för ersättning. Jag tror att ovan kan ett flertal kunder ta till sig och förstå en logik kring. Visst kan det handla om att få plats med kanaler, men då i så fall kopplat till något ytterligare som tar plats Som vi inte än känner till som kunder eller till att det inte får plats i CDs budget för koncerintern av kapacitet på Thor.

Att det istället som framfördes från CD handlade om en platsfråga är att grovt underskatta kunderna. Det ger en bild av att CD inte drar sig för att dra till med något istället för att vara saklig. Ett företag som gör så kan få en bild av att det återspeglar sig i företagskulturen. Dvs "vi drar en vals när vi tycker att vi kan få till det" och att det kan tillåtas återspegla sig på övriga områden. Det är så det uppfattas och jag kan förstå att det gått fram i och med att CD nu plockat bort de osakliga kommentarerna.

Oavsett om det var CD själva eller GoExcellent som har hand om kommunikationsformuleringar på området, så ber jag er att kvalitetssäkra. I Danmark började kunderna undra varför de blir av med 4 kanaler för att CD skulle få plats med fler kanaler för Sverige när de läst på den svenska CD sidan (ref. digitalt.tv).

Redigerat av kenta2, 24 February 2012 - 10:08.


#1188

Postad 24 February 2012 - 10:12

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

  • 662 inlägg
  • 0
"förbättra innehållet i våra kanalpaket"

Byt ut ordet förbättra till försämra. I varje fall till förändra.

Synd att man är gisslan i detta, det finns ju inga andra alternativ om man nu vill säga upp avtalet till den 2 april.

#1189

Postad 24 February 2012 - 10:43

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

tyvärr kan vi inte gå in på detaljerna kring förändringar i kanalutbudet. Det hindrar inte att vi i fortsättningen kan komma att bredda vårt utbud med fler kanaler inom olika genrer. Med vänlig hälsning Mikael


När TV4-Fågelskådning, TV4-Knyppling, TV4-Religion och TV4-News2 kommer på bekostnad av Discovery- och Eurosport-kanalerna, kan ju det ses som en breddning/förbättring av CD, men inte lika säkert CD's kunder.
Men det är klart, vi är förmodligen inte kunder till er som representerar CD här på forumet, vi är kunder till era uppdragsgivare, finns det någon som är anställd på CanalDigital som får reda på våra åsikter eller stannar allt på GoExcellent?
Hur rapporteras vad som skrivs på t.ex. detta forum till berörda på CanalDigital? Förmodligen är väl detta lika hemligt som förhandlingar kring sändningsrättigheter och allt annat av vikt.

#1190

Postad 24 February 2012 - 10:58

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

När TV4-Fågelskådning, TV4-Knyppling, TV4-Religion och TV4-News2 kommer på bekostnad av Discovery- och Eurosport-kanalerna, kan ju det ses som en breddning/förbättring av CD, men inte lika säkert CD's kunder.
Men det är klart, vi är förmodligen inte kunder till er som representerar CD här på forumet, vi är kunder till era uppdragsgivare, finns det någon som är anställd på CanalDigital som får reda på våra åsikter eller stannar allt på GoExcellent?
Hur rapporteras vad som skrivs på t.ex. detta forum till berörda på CanalDigital? Förmodligen är väl detta lika hemligt som förhandlingar kring sändningsrättigheter och allt annat av vikt.

Hehe mycket bra inlägg,men som vi som har comhem och håller till i den tråden också insett, så i striden mellan ekonomi och kundönskan/belåtenhet så vinner alltid ekonomiska intressset(vinsten) för våra kära tv leverantörer.

#1191

Postad 24 February 2012 - 11:03

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0

i striden mellan ekonomi och kundönskan/belåtenhet så vinner alltid ekonomiska intressset(vinsten) för våra kära tv leverantörer.


Men det är väl självklart eller hur? Så är det ju med ALLA företag, vinst är ju ALLTID nummer ett, ägarna kräver vinst. Sedan om kunderna är missnöjda kommer i andra hand.
Men, börjar tillräckligt många kunder visa sitt missnöje genom att välja andra företag så kommer det ju märkas på vinsten.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 24 February 2012 - 11:32.


#1192

Postad 24 February 2012 - 11:12

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

När TV4-Fågelskådning, TV4-Knyppling, TV4-Religion och TV4-News2 kommer på bekostnad av Discovery- och Eurosport-kanalerna, kan ju det ses som en breddning/förbättring av CD, men inte lika säkert CD's kunder.


+1 :D :D :D

Lite komiskt att CD inte har med än VH1 Classic och MTV kvar under Musik kategorin.
MTV visar nuförtiden bara traschTV.
Nä jag ser nu i programtablån att dom kl 01.10 har något som heter "Frantic Musik Videos" det gör kanske att dom platsar i Musik kategorin?

#1193

Postad 24 February 2012 - 11:13

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Men det är väl självklart eller hur? Så är det ju med ALLA företag, vinst är ju ALLTID nummer ett, ägarna kräver vinst. Sedan om kunderna är missnöjda spelar ingen roll.
Men, börjar tillräckligt många kunder visa sitt missnöje genom att välja andra företag så kommer det ju märkas på vinsten.

/Fredrik

Haha ja men eftersom alla andra företag som du ju säger gör samma sak var ska vi vända oss? :rolleyes:

#1194

Postad 24 February 2012 - 11:28

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Glöm inte TV4 Trädgård, TV4 Sci Fi 2, TV4 Brons, TV4 Hitler och TV4 Samtal som vi också längtar efter.....

Kanske någon poäng kan nå CD. Det är helt ok att börja ta bort TV4-kloner om det är så att ni behöver mer plats. Om dessa sedan inte ersätts av någonting så är till och med det överkomligt.

Det är innehållet och inte antalet kanaler som räknas. MTV Live HDs försvinnande är ett kvalitetstapp för CD. VH1 är mittemellan. Silverkanalerna har jag inte upplevt som helt attraktiva, kanske för att Nonstop Television (numera Time Warner) har spritt ut för mycket på Silverkanalerna, Showtime Nordic och TNT7. En Kraftsamling hade hjälpt.

TV4 News känns sunkigt, reservlaget på TV4-nyheterna med inslag från TV4 och resten från BBC World (som vi redan har). TV3HD och Kanal 5HD är bra att man fått till och jag är lite nöjd med en svit från 1-5 i HD. Boxer behöver få konkurrens.

Men vid val av kanaler att ta bort så finns det ett antal hos CD som vi skulle kunna stryka direkt som är sämre eller mer ointressanta än de som tas bort. Åter, MTV Live HD är en förlust och det är ett tapp rent utbudsmässigt. Om Viacom ville ha för mycket ersättning så kanske Viasat och Boxer följer efter och slutar med denna där också. Om CD bara har klurat på egen hand så kör man i gräset just nu. Kommentaren om att bereda plats (som nu är borttagen) ger en bild av att man kör i gräset (och att vi snart ser fler TV4-kloner på ingång).


Redigerat av kenta2, 24 February 2012 - 11:47.


#1195

Postad 24 February 2012 - 12:29

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0
Håller verkligen med om att Tv4 har fått allt för mycket plats med alla sina junkkanaler

Canal Digital kundservice ( Goexcellent AB )
Hoppas att ni besvarar frågorna om er organisation jag och många fler både ställt och är intresserade av att få besvarade

Ett misstag ni gör, är att ni annonserar ut vilka kanaler som försvinner, innan ni kommer med nyheten om vad som kommer istället. Det hade också varit bra om Canal Digitals marknads avdelning hade varit lite närmare sina kunder istället för att gå genom ett callcenter företag. Omvägen gör att trovärdigheten vad gäller teknik, support och svar på frågor inte ligger i topp.
Det förklarar också, varför inte canal digital hörsammar kundernas önskemål men framför allt krav.
Vägen mellan den som talar med kunden och företaget Canal Digital, är både krokig och långsam, samt det finns alltid stor risk för att det fastnar på vägen.

Redigerat av MalcomX, 24 February 2012 - 12:30.


#1196

Postad 24 February 2012 - 12:55

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Tv4 Hitler... Den va klockren :lol:

#1197

Postad 24 February 2012 - 13:02

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Men, börjar tillräckligt många kunder visa sitt missnöje genom att välja andra företag så kommer det ju märkas på vinsten. /Fredrik

Precis, så borde det ju fungera, men det har man ju så finurligt löst genom att ha monopol på sändnigsrättigheter, jag tänker i första hand på sport-rättigheter. Vill jag följa Allsvenskan i fotboll måste jag ha CanalDigital som leverantör. CanalPlus har en monopolställning i o m de rättigheter de betalar dyra pengar för, CanalDigital är den enda leverantör som tillhandahåller CanalPlus kanaler där jag bor, jag KAN inte få det utbud jag vill ha om jag inte är kund hos CanalDigital, jag kan inte visa hur missnöjd jag är med CanalDigital genom att byta leverantör. Konkurrens med priser/tjänster/teknik kan ju gynna oss kunder, konkurrens genom att köpa dyra rättigheter och låsa in dem i så många extra kanalpaketeringar som möjligt är ingen konkurrens som gynnar kunder.
Sedan är det ju åxå så att man är glad att någon ö h t sänder t.ex. allsvenskan och det gör de ju endast om man tjänar pengar på det, det är ett tveeggat svärd.
Har GoExcellent hand om kundtjänsten för både Viasat och CanalDigital så slipper man ju även där en konkurrenssituation som skulle kunna gynna kunder, man får samma skit oavsett leverantör...

Redigerat av Unregisteredb71577f7, 24 February 2012 - 13:04.


#1198

Postad 24 February 2012 - 17:59

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Håller med om att TV4 breder ut sig med allt fler skitkanaler, kanske får prova Viasat + Sky nästa gång...

#1199

Postad 25 February 2012 - 08:44

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1276 inlägg
  • 0
För min del kan dessa kanaler tas bort:
  • Al Jazeera English
  • Bloomberg Television
  • France 24
  • Sky News
  • Tv4 News
  • BBC Lifestyle
  • TCM
  • The Poker Channel
  • Star!
  • TV4 Komedi
  • TV4 Guld
  • BBC Knowledge
  • TLC
  • BBC Entertainment
  • TNT7
  • High TV 3D
Saknar VoomHD och RushHD och snart MtvHD.

#1200

Postad 25 February 2012 - 16:58

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Håller med!



3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.