Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 21 February 2012 - 19:17
Postad 21 February 2012 - 19:21
Det vore synd för de som inte har en HD-box om man börjar att ta bort SD-versionerna från programpaketen. De kanske inte har råd eller intresse av en sunkig box som CD levererar.
Via satellit finns det väl bara HD boxar?
Canal Digital vill ju bli en renodlad parabolleverantör stod det någonstans.
/Fredrik
Postad 21 February 2012 - 19:28
Postad 21 February 2012 - 20:04
Postad 21 February 2012 - 21:47
Det finns nog fortfarande hundratusentals SD-boxar hos CD:s kunder i skandinavien. Har man en tjock-TV känns det inte angeläget för många att skatta en HD-box, eller andra som har en andra eller tredje kort i barn och tonårsrum med någon utrangerad tjock-TV när platt-TV införskaffats till hemmet.Via satellit finns det väl bara HD boxar?
Canal Digital vill ju bli en renodlad parabolleverantör stod det någonstans.
/Fredrik
Postad 21 February 2012 - 21:52
Släpp sargen och kom in i matchenDet finns nog fortfarande hundratusentals SD-boxar hos CD:s kunder i skandinavien. Har man en tjock-TV känns det inte angeläget för många att skatta en HD-box, e
Vi skall väl inte stå stilla i utvecklingen för att andra inte följer med
Om man vill ha tv i varje rum och parabol får man skaffa utrustning som klarar det
Postad 22 February 2012 - 08:12
Som jag funderade ovan, Canal Digital har idag en enkel digitalbox i dennaDet finns nog fortfarande hundratusentals SD-boxar hos CD:s kunder i skandinavien. Har man en tjock-TV känns det inte angeläget för många att skatta en HD-box, eller andra som har en andra eller tredje kort i barn och tonårsrum med någon utrangerad tjock-TV när platt-TV införskaffats till hemmet.
http://www.canaldigi...x1/Beskrivning/
Okej, nu ser jag, deras ordinarie pris ä 2 700 kr (!) för denna.
Min tanke var annars, se till att denna box blir stabil, köp in #0 000 av denna och skänk/sälj för låg kostnad till alla som idag inte har en MPEG4 mottagare.
med en stor beställning borde de kunna få ned priset kan man tycka.
Fast som sagt, troligen motiveras det inte av minskade kostnader att sända. Ingen aning, ska sägas, vad en transponder kostar.
Postad 22 February 2012 - 08:39
Ja, eller så har man utrustning i dagsläget som klarar det man vill ha och hoppas få behålla det? (själv klarar jag mig utan SD-varianterna) Det har nog inte med platsbrist att göra (om nu någon trott det).Släpp sargen och kom in i matchen Vi skall väl inte stå stilla i utvecklingen för att andra inte följer med Om man vill ha tv i varje rum och parabol får man skaffa utrustning som klarar det
Informationen att man tagit bort kanalerna p g a platsbrist har de tagit bort från sin hemsida, nu står det bara "Den 2 april upphör kanalerna Silver, Silver HD, MTV HD och VH1", det handlar naturligtvis bara om pengar. Jag antar att kostnaden för t.ex. ESPN America (SD) är betydligt lägre än för HD-varianten, man tjänar förmodligen inte så mycket på att plocka bort SD om man har HD kvar.
Skall bli intressant att se vad den nya TV4 Sport Xtra kommer att kosta genom CD, med tanke på ägandeförhållandena borde ju CD kunna få ut den till lägre pris (30:-) än t.ex. Viasat, men är jag konspiratoriskt lagd om jag tror att den kommer att kosta minst lika mycket via CD som Viasat? Hoppas ni på CD meddelar oss så fort ni vet vad som kommer gälla.
Redigerat av Unregisteredb71577f7, 22 February 2012 - 08:41.
Postad 22 February 2012 - 12:45
Via satellit finns det väl bara HD boxar?
Canal Digital vill ju bli en renodlad parabolleverantör stod det någonstans.
/Fredrik
Det är massor med folk som kör via satellit med enbart SD-boxar !
Postad 22 February 2012 - 17:20
Eller på fredag kväll, ibland har de faktiskt varit själva partyt.Som CD-kund stämmer jag in i klagokören ang MTV Live HD och VH1. Dessa kanaler har ju varit perfekta att sätta på fredag em inför helgen..
Postad 22 February 2012 - 17:24
Det är massor med folk som kör via satellit med enbart SD-boxar !
Hur vet du det?
Måste ju finnas bättre alternativ för dessa än att köra Canal Digital via parabol. Eftersom de per automatik inte kan se ca 13 HD kanaler som igår i det minsta paketet med en SD-box känns det ju lite bortkastat.
/Fredrik
Postad 22 February 2012 - 18:23
Hur vet du det?
Måste ju finnas bättre alternativ för dessa än att köra Canal Digital via parabol. Eftersom de per automatik inte kan se ca 13 HD kanaler som igår i det minsta paketet med en SD-box känns det ju lite bortkastat.
/Fredrik
+1
Postad 22 February 2012 - 18:25
Det är nog en viss tröghet bland de som abonnerar på diverse kanalpaket att byta till andra operatörer eller boxar. En kompis bytte ut sin Nokia 9802 i höstas mot den nyaste HD-boxen, men han säger att han inte ser någon skillnad på bilden på sin 37" platt-TV. Så nog finns det många som är nöjda alltid trots att man inte har HD.kanaler.Hur vet du det?
Måste ju finnas bättre alternativ för dessa än att köra Canal Digital via parabol. Eftersom de per automatik inte kan se ca 13 HD kanaler som igår i det minsta paketet med en SD-box känns det ju lite bortkastat.
/Fredrik
Postad 22 February 2012 - 18:32
Jag får gå över till SD ett antal ggr per år.
Postad 22 February 2012 - 19:51
På tal om hd, är det fler som saknar epg på kanal 5hd?
Postad 22 February 2012 - 21:36
känt problem. Finns data intermittent.Jag spelar bara in från sd-kanalerna på pvr-boxen, det blir för mycket hack och frysningar på hd-inspelningar. Den orkar helt enkelt inte med mer än sd, så jag behöver de kanalerna som back-up.
På tal om hd, är det fler som saknar epg på kanal 5hd?
Box som inte orkar HD? En strulande Sagem-box?
Postad 22 February 2012 - 22:06
Box som inte orkar HD? En strulande Sagem-box?
Visst är det chockerande? Som tur är så är jag nog ensam om att ha en box som inte klarar av det den ska pga av vissa mindre genomtänkta uppdateringar... hrmm.
Postad 22 February 2012 - 22:34
Byt box !!!Jag spelar bara in från sd-kanalerna på pvr-boxen, det blir för mycket hack och frysningar på hd-inspelningar. Den orkar helt enkelt inte med mer än sd, så jag behöver de kanalerna som back-up.
Postad 22 February 2012 - 22:44
Nu kommer Viasat med fem film hd kanaler som tidigare sagts och de har visst på gång lite nytt vad gäller sina sportkanaler i hd också,
De har redan viasat play i boxen som fungerar riktigt bra och utökar nu med SVT Play
Vad kommer ni att komma med ?
Ni har inte någon fungerande playtjänst, boxar som inte fungerar och canal + är helt under isen
Det enda jag kan se som positivt med er idag, är att jag kan välja egen box och att ni har tv4 hd
Kanske ni skulle ta och rycka upp er lite, nu när ni skall renodla och bara satsa på parabol
Redit:
Kan detta stämma
http://www.canaldigi...dast-i-Sverige/
Redigerat av MalcomX, 22 February 2012 - 23:03.
Postad 22 February 2012 - 22:59
Canal Digital
Nu kommer Viasat med fem film hd kanaler som tidigare sagts och de har visst på gång lite nytt vad gäller sina sportkanaler i hd också,
De har redan viasat play i boxen som fungerar riktigt bra och utökar nu med SVT Play
Vad kommer ni att komma med ?
Ni har inte någon fungerande playtjänst, boxar som inte fungerar och canal + är helt under isen
Det enda jag kan se som positivt med er idag, är att jag kan välja egen box och att ni har tv4 hd
Kanske ni skulle ta och rycka upp er lite, nu när ni skall renodla och bara satsa på parabol
Håller med.
Blev själv jättenöjd när nyheten om att TV3 HD och Kanal 5 HD skulle komma. Men när de väl kom så kom nyheten om att det skulle försvinna 4 kanaler, varav 2 HD kanaler, detta får mig undra vad ni på Canal Digital håller på med? Och allt förklarades med att det var nödvändigt " för att få plats" med de två nya HD kanalerna.
Det ni på Canal Digital inte verkar förstå är att det här på detta forum och på andra sociala medier finns kunnigt folk som ifrågasätter era förklaringar och påståenden.
Mycket riktigt så togs infon "för att få plats" efter några dagar bort från er hemsida. Ni med era "egna satelliter" och att "bli en renodlad parabolleverantör", det borde väl finnas plats för massor av HD kanaler.
Det handlar såklart om pengar men säg det då istället för att hitta på andra orsaker som sedan dras tillbaka.
/Fredrik
Postad 22 February 2012 - 23:17
Postad 23 February 2012 - 00:16
Postad 23 February 2012 - 07:39
Byt box !!!
Ska jag ta råd från någon som använder uttrycket "släpp sargen och kom in i matchen"? Nope.
Redigerat av Mooshie, 23 February 2012 - 13:10.
Postad 23 February 2012 - 10:29
Hej MalcomX & Alexander040!
Anledningen till att vi byter kort är att vi uppgraderar vår tekniska sändningsstandard och det innebär att en del kunder med gamla kort behöver byta ut sitt nuvarande programkort.
För dig som abonnet som använder våra kort fast med ett annat märke på boxar, kommer inte påverkas i dagsläget. Skulle det i framtiden bli stängare pairing mellan kort och box, kan det hända att vissa boxar som inte är canal digitals boxar inte längre klarar av pairingen. Men detta är bara spekulationer om framtiden, i dagsläget påverkas inte din situation.
Med vänliga hälsningar
Emelie.
Hej CD.
Vad innebär det att "ni håller på att uppgraderar er tekniska sändningsstandard"?
Hur länge kommer ett gammalt kort funka?
Postad 23 February 2012 - 14:04
Som CD-kund stämmer jag in i klagokören ang MTV Live HD och VH1. Dessa kanaler har ju varit perfekta att sätta på fredag em inför helgen. Jag kommer verkligen att sakna dem. TV3 och Kanal 5 erbjuder iofs bra program - ibland - men jag ser inte att deras programutbud vinner på att visas i HD. Jag betraktar CD:s pillande i kanalutbudet som en ren prishöjning och kommer noga att följa vad Viasat eller andra aktörer erbjuder framöver.
En undran, när släcks MTV HD, någon. Hursomhelst, så beträffande MTVLive HD så finns denna kanal som bekant hos Boxer ( och VH1 )
Jag nappade idag på erbjudandet att Testa Boxer Mix med modul gratis i 2 månader, utan bindningstid!
Frågade om möjligheten att få lägga till HD-paketet - med MTVHD inkluderat-- vilket skulle gå för sig för extrakostnad då den oerhörda summan på 19 kronor-- vid tre månader löpande. Alltså Boxer mix två månader gratis samt tre månader för summa 19 spänn. Jag förklarade att jag kunde betala för HD-paketet i 12 mån om så vore möjligt.
http://www.boxer.se/...xer-hd-kanaler/
http://www.boxer.se/...-Nytt-Webflode/
Redigerat av Latman, 23 February 2012 - 14:26.
Postad 23 February 2012 - 14:44
Hej CD.
Vad innebär det att "ni håller på att uppgraderar er tekniska sändningsstandard"?
Hur länge kommer ett gammalt kort funka?
Hej B BUS!
Varje/vartannat år byter vi ut den äldsta korttypen till nya chip som har bättre möjligheter och säkerhet. Det kommer även ge oss större möjligheter gällande paketeringar av kanaler och korta ner våra uppdateringstider.
Med vänliga hälsningar
Emelie
Postad 23 February 2012 - 16:07
Postad 23 February 2012 - 16:28
Postad 23 February 2012 - 18:04
Man har i alla fall undvikit frågan, när jag frågat tidigare.
Det skulle vara önskvärt om canal digital talade ur skägget och gav sina kunder klara raka besked.
Till canal digitals försvar, skall sägas att viasat inte är bättre och faktiskt mycket sämre genom sociala media
Canal digital svarar på frågor både här och andra ställen och det skall man ha en eloge för, även om jag tycker
att det är det mest naturliga i världen att ha bra kontakt med sina kunder.
Redigerat av MalcomX, 23 February 2012 - 18:32.
Postad 23 February 2012 - 20:23
Postad 23 February 2012 - 20:25
Så det kommer fler uppdateringar, men ni kan inte säga när? Är det så jag ska tolka svaret?Hej Tobyponken,
Vi kommer självklart fortsätta arbeta tillsammans med Sagem för att utvecka boxen och rätta till de problem som finns för att den ska fungera på ett tillfredställande sätt. Så fort vi har mer information om en kommande mjukvara så kommer vi informera er både här på forumet och via vår hemsida.
Med vänliga hälsningar,
Miriam
En sak till. Min sagembox har börjat hänga sig minst en gång om dagen, ibland upp till fyra gånger per dag. Har testat det "vanliga" utom formatering eftersom jag har mycket osett på disken. Detta har även drabbat min far ungefär samtidigt och undrar om det kan ha med någon ändring i krypering eller liknande?
Postad 23 February 2012 - 22:49
Jag tror inte att de som svarar här för canal digitals räkning, jobbar direkt för canal digital.
Man har i alla fall undvikit frågan, när jag frågat tidigare.
Det skulle vara önskvärt om canal digital talade ur skägget och gav sina kunder klara raka besked.
Till canal digitals försvar, skall sägas att viasat inte är bättre och faktiskt mycket sämre genom sociala media
Canal digital svarar på frågor både här och andra ställen och det skall man ha en eloge för, även om jag tycker
att det är det mest naturliga i världen att ha bra kontakt med sina kunder.
Canal Digitals kundtlänst tillsammans med Viasats kundtjänst och en rad andra företag levereras av GoExcellent AB. Det är ett företag som specialiserat sig på call centerlösningar. Googla runt lite så ser ni hur det är upplagt.
Postad 23 February 2012 - 22:55
Canal Digitals kundtlänst tillsammans med Viasats kundtjänst och en rad andra företag levereras av GoExcellent AB. Det är ett företag som specialiserat sig på call centerlösningar. Googla runt lite så ser ni hur det är upplagt.
Förklarar att den tekniska kompetensen är i det närmaste obefintlig och att de inte kan ge raka svar på olika frågor
Postad 24 February 2012 - 08:34
Så det kommer fler uppdateringar, men ni kan inte säga när? Är det så jag ska tolka svaret?
En sak till. Min sagembox har börjat hänga sig minst en gång om dagen, ibland upp till fyra gånger per dag. Har testat det "vanliga" utom formatering eftersom jag har mycket osett på disken. Detta har även drabbat min far ungefär samtidigt och undrar om det kan ha med någon ändring i krypering eller liknande?
Jag har ställt frågan om vilket kvartal de har för avsikt att släppa ny mjukvara till Sagem-boxen men inte ens det kan Cd svara på.
Det blir väl som vanligt... CD släpper infon om det dagen innan eller kanske till och med samma dag....det verkar vara en röd tråd i företagets informationshantering mot kunderna.
Postad 24 February 2012 - 09:21
Kan inte ni på CD svara varför ni väljer å ta bort just VH1 å mtv live hd, när det uppenbart finns bättre alternativ? Elr att de åtminstone finns kvar som tillval?
Hej Homery,
Vi beklagar att kanaler utgår och förstår er som är ledsna över det. Era kommentarer är alltid viktiga för oss men tyvärr kan vi inte gå in på detaljerna kring förändringar i kanalutbudet. Det hindrar inte att vi i fortsättningen kan komma att bredda vårt utbud med fler kanaler inom olika genrer.
Med vänlig hälsning
Mikael
Postad 24 February 2012 - 10:04
Hej Homery,
Vi beklagar att kanaler utgår och förstår er som är ledsna över det. Era kommentarer är alltid viktiga för oss men tyvärr kan vi inte gå in på detaljerna kring förändringar i kanalutbudet. Det hindrar inte att vi i fortsättningen kan komma att bredda vårt utbud med fler kanaler inom olika genrer.
Med vänlig hälsning
Mikael
Det är helt ok för min del att det finns kommersiella överväganden för att säkra en sund ekonomi hos CD som en leverantör till mig som kund. Om CD samlade på kanaler och i slutändan inte klarar att få ihop sin affär med hårda konsekvenser blir ju inte jag heller som kund glad. Sedan kanske CD självt hade önskat att man kanske kunde släppt andra kanaler än dessa, men det blir ju en fråga om när förnyat kontrakt ligger för dörren och vad innehållsleverantören då kräver för ersättning. Jag tror att ovan kan ett flertal kunder ta till sig och förstå en logik kring. Visst kan det handla om att få plats med kanaler, men då i så fall kopplat till något ytterligare som tar plats Som vi inte än känner till som kunder eller till att det inte får plats i CDs budget för koncerintern av kapacitet på Thor.
Att det istället som framfördes från CD handlade om en platsfråga är att grovt underskatta kunderna. Det ger en bild av att CD inte drar sig för att dra till med något istället för att vara saklig. Ett företag som gör så kan få en bild av att det återspeglar sig i företagskulturen. Dvs "vi drar en vals när vi tycker att vi kan få till det" och att det kan tillåtas återspegla sig på övriga områden. Det är så det uppfattas och jag kan förstå att det gått fram i och med att CD nu plockat bort de osakliga kommentarerna.
Oavsett om det var CD själva eller GoExcellent som har hand om kommunikationsformuleringar på området, så ber jag er att kvalitetssäkra. I Danmark började kunderna undra varför de blir av med 4 kanaler för att CD skulle få plats med fler kanaler för Sverige när de läst på den svenska CD sidan (ref. digitalt.tv).
Redigerat av kenta2, 24 February 2012 - 10:08.
Postad 24 February 2012 - 10:12
Byt ut ordet förbättra till försämra. I varje fall till förändra.
Synd att man är gisslan i detta, det finns ju inga andra alternativ om man nu vill säga upp avtalet till den 2 april.
Postad 24 February 2012 - 10:43
tyvärr kan vi inte gå in på detaljerna kring förändringar i kanalutbudet. Det hindrar inte att vi i fortsättningen kan komma att bredda vårt utbud med fler kanaler inom olika genrer. Med vänlig hälsning Mikael
När TV4-Fågelskådning, TV4-Knyppling, TV4-Religion och TV4-News2 kommer på bekostnad av Discovery- och Eurosport-kanalerna, kan ju det ses som en breddning/förbättring av CD, men inte lika säkert CD's kunder.
Men det är klart, vi är förmodligen inte kunder till er som representerar CD här på forumet, vi är kunder till era uppdragsgivare, finns det någon som är anställd på CanalDigital som får reda på våra åsikter eller stannar allt på GoExcellent?
Hur rapporteras vad som skrivs på t.ex. detta forum till berörda på CanalDigital? Förmodligen är väl detta lika hemligt som förhandlingar kring sändningsrättigheter och allt annat av vikt.
Postad 24 February 2012 - 10:58
Hehe mycket bra inlägg,men som vi som har comhem och håller till i den tråden också insett, så i striden mellan ekonomi och kundönskan/belåtenhet så vinner alltid ekonomiska intressset(vinsten) för våra kära tv leverantörer.När TV4-Fågelskådning, TV4-Knyppling, TV4-Religion och TV4-News2 kommer på bekostnad av Discovery- och Eurosport-kanalerna, kan ju det ses som en breddning/förbättring av CD, men inte lika säkert CD's kunder.
Men det är klart, vi är förmodligen inte kunder till er som representerar CD här på forumet, vi är kunder till era uppdragsgivare, finns det någon som är anställd på CanalDigital som får reda på våra åsikter eller stannar allt på GoExcellent?
Hur rapporteras vad som skrivs på t.ex. detta forum till berörda på CanalDigital? Förmodligen är väl detta lika hemligt som förhandlingar kring sändningsrättigheter och allt annat av vikt.
Postad 24 February 2012 - 11:03
i striden mellan ekonomi och kundönskan/belåtenhet så vinner alltid ekonomiska intressset(vinsten) för våra kära tv leverantörer.
Men det är väl självklart eller hur? Så är det ju med ALLA företag, vinst är ju ALLTID nummer ett, ägarna kräver vinst. Sedan om kunderna är missnöjda kommer i andra hand.
Men, börjar tillräckligt många kunder visa sitt missnöje genom att välja andra företag så kommer det ju märkas på vinsten.
/Fredrik
Redigerat av porch123, 24 February 2012 - 11:32.
Postad 24 February 2012 - 11:12
När TV4-Fågelskådning, TV4-Knyppling, TV4-Religion och TV4-News2 kommer på bekostnad av Discovery- och Eurosport-kanalerna, kan ju det ses som en breddning/förbättring av CD, men inte lika säkert CD's kunder.
+1
Lite komiskt att CD inte har med än VH1 Classic och MTV kvar under Musik kategorin.
MTV visar nuförtiden bara traschTV.
Nä jag ser nu i programtablån att dom kl 01.10 har något som heter "Frantic Musik Videos" det gör kanske att dom platsar i Musik kategorin?
Postad 24 February 2012 - 11:13
Haha ja men eftersom alla andra företag som du ju säger gör samma sak var ska vi vända oss?Men det är väl självklart eller hur? Så är det ju med ALLA företag, vinst är ju ALLTID nummer ett, ägarna kräver vinst. Sedan om kunderna är missnöjda spelar ingen roll.
Men, börjar tillräckligt många kunder visa sitt missnöje genom att välja andra företag så kommer det ju märkas på vinsten.
/Fredrik
Postad 24 February 2012 - 11:28
Kanske någon poäng kan nå CD. Det är helt ok att börja ta bort TV4-kloner om det är så att ni behöver mer plats. Om dessa sedan inte ersätts av någonting så är till och med det överkomligt.
Det är innehållet och inte antalet kanaler som räknas. MTV Live HDs försvinnande är ett kvalitetstapp för CD. VH1 är mittemellan. Silverkanalerna har jag inte upplevt som helt attraktiva, kanske för att Nonstop Television (numera Time Warner) har spritt ut för mycket på Silverkanalerna, Showtime Nordic och TNT7. En Kraftsamling hade hjälpt.
TV4 News känns sunkigt, reservlaget på TV4-nyheterna med inslag från TV4 och resten från BBC World (som vi redan har). TV3HD och Kanal 5HD är bra att man fått till och jag är lite nöjd med en svit från 1-5 i HD. Boxer behöver få konkurrens.
Men vid val av kanaler att ta bort så finns det ett antal hos CD som vi skulle kunna stryka direkt som är sämre eller mer ointressanta än de som tas bort. Åter, MTV Live HD är en förlust och det är ett tapp rent utbudsmässigt. Om Viacom ville ha för mycket ersättning så kanske Viasat och Boxer följer efter och slutar med denna där också. Om CD bara har klurat på egen hand så kör man i gräset just nu. Kommentaren om att bereda plats (som nu är borttagen) ger en bild av att man kör i gräset (och att vi snart ser fler TV4-kloner på ingång).
Redigerat av kenta2, 24 February 2012 - 11:47.
Postad 24 February 2012 - 12:29
Canal Digital kundservice ( Goexcellent AB )
Hoppas att ni besvarar frågorna om er organisation jag och många fler både ställt och är intresserade av att få besvarade
Ett misstag ni gör, är att ni annonserar ut vilka kanaler som försvinner, innan ni kommer med nyheten om vad som kommer istället. Det hade också varit bra om Canal Digitals marknads avdelning hade varit lite närmare sina kunder istället för att gå genom ett callcenter företag. Omvägen gör att trovärdigheten vad gäller teknik, support och svar på frågor inte ligger i topp.
Det förklarar också, varför inte canal digital hörsammar kundernas önskemål men framför allt krav.
Vägen mellan den som talar med kunden och företaget Canal Digital, är både krokig och långsam, samt det finns alltid stor risk för att det fastnar på vägen.
Redigerat av MalcomX, 24 February 2012 - 12:30.
Postad 24 February 2012 - 13:02
Precis, så borde det ju fungera, men det har man ju så finurligt löst genom att ha monopol på sändnigsrättigheter, jag tänker i första hand på sport-rättigheter. Vill jag följa Allsvenskan i fotboll måste jag ha CanalDigital som leverantör. CanalPlus har en monopolställning i o m de rättigheter de betalar dyra pengar för, CanalDigital är den enda leverantör som tillhandahåller CanalPlus kanaler där jag bor, jag KAN inte få det utbud jag vill ha om jag inte är kund hos CanalDigital, jag kan inte visa hur missnöjd jag är med CanalDigital genom att byta leverantör. Konkurrens med priser/tjänster/teknik kan ju gynna oss kunder, konkurrens genom att köpa dyra rättigheter och låsa in dem i så många extra kanalpaketeringar som möjligt är ingen konkurrens som gynnar kunder.Men, börjar tillräckligt många kunder visa sitt missnöje genom att välja andra företag så kommer det ju märkas på vinsten. /Fredrik
Sedan är det ju åxå så att man är glad att någon ö h t sänder t.ex. allsvenskan och det gör de ju endast om man tjänar pengar på det, det är ett tveeggat svärd.
Har GoExcellent hand om kundtjänsten för både Viasat och CanalDigital så slipper man ju även där en konkurrenssituation som skulle kunna gynna kunder, man får samma skit oavsett leverantör...
Redigerat av Unregisteredb71577f7, 24 February 2012 - 13:04.
Postad 24 February 2012 - 17:59
Postad 25 February 2012 - 08:44
- Al Jazeera English
- Bloomberg Television
- France 24
- Sky News
- Tv4 News
- BBC Lifestyle
- TCM
- The Poker Channel
- Star!
- TV4 Komedi
- TV4 Guld
- BBC Knowledge
- TLC
- BBC Entertainment
- TNT7
- High TV 3D
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
93 filmer
11 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?