Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?
1711 svar till detta ämne
Postad 06 October 2010 - 20:10
MrLogan
-
MrLogan
-
Användare
-
-
101 inlägg
Jag har frågat förr men det var ett tag sen så jag frågar igen
En film typ 80 tals komedi tror det är collage eller militär skole film. I början så snor en kille en bil som jag tror är en röd corvette, den kraschar han i vad jag har för mig var nåt podie av något slag å i bilen fanns det massa pengar från några gangsters. Dom börjar självklart leta efter dessa pengarna .. å det blir massa förväxlingar å så ..
Det är en typisk sån ungdoms film med lite naket här å var å löjliga skämt, jag har också för mig att det avslutas med nån showdown med pilbågar å grejor
INte mycket att gå på men håller tummarna.
Postad 16 October 2010 - 11:33
NAD2700THX
-
NAD2700THX
-
Beroende
-
-
1364 inlägg
Hej
Satt och blev nostalgisk och kom på en gamal Snobben-film jag såg som ung. Vi hade den inspelade på VHS så det kan ha varit ett tv-avsnitt, men jag tror det var en hel film.
Snobben och alla ungarna åker på något läger och tar sig fram mycket längs en flod. Har för mig att det är en tävling att ta sig fram på floden. Får lite "Ursäkta var är floden" kännsla över filmen. Några som fuskar i tävlingen bland annat.
Någon som vet vad det kan vara för film/avsnitt?
Bör vara gjord på tidigt 80:tal då jag tror jag såg det kring 84-85...
Tack!
/Johan
Postad 19 October 2010 - 12:43
50plus
-
50plus
-
Forumräv
-
-
745 inlägg
Här kommer ett förslag: http://www.imdb.com/title/tt0076591/Annars kan du ju leta igenom följande genom att läsa respektive "Storyline". http://www.imdb.com/...q=charlie brownHappy hunting!
Postad 19 October 2010 - 20:03
NAD2700THX
-
NAD2700THX
-
Beroende
-
-
1364 inlägg
Här kommer ett förslag:
http://www.imdb.com/title/tt0076591/
Annars kan du ju leta igenom följande genom att läsa respektive "Storyline".
http://www.imdb.com/...q=charlie brown
Happy hunting!
Det måste vara den. Ska se om jag hittar den. Tyckte mig känna igen "skurkarnas" båt när man tittade på de andra bilderna till filmen. Tack! /Johan
Postad 22 October 2010 - 20:46
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
söker ochså namnet på en film...
jag kommer bara ihåg 1 scen...
ett motorcykelgäng kommer in på en italiensk bar..(i usa)
först vill inte bartendern servera dem,men ägarn(en maffiaboss) låter dem vara där om de sköter sig..men när knuttarna för sina öl så skakar de dem å sprutar ner bartendern,å de börjar bete sig svinaktigt...
de ber knuttarna att de ska lämna baren,men de bara skrattar å ber "spaggen" hålla käften..
då går maffiabossen å låser baren från insidan,så de inte kan smita,å från en trapp så väller det ner italienare med basebollträn å spöar skiten ur knuttarna..
nån som vet vilken film jag menar???
vet ni vad...kom på det själv nu..hittade det på google.....A Bronx Tale...var det
Redigerat av Unregistered8244c3d5, 22 October 2010 - 20:55.
Postad 22 October 2010 - 21:25
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
söker ochså namnet på en film...
jag kommer bara ihåg 1 scen...
ett motorcykelgäng kommer in på en italiensk bar..(i usa) först vill inte bartendern servera dem,men ägarn(en maffiaboss) låter dem vara där om de sköter sig..men när knuttarna för sina öl så skakar de dem å sprutar ner bartendern,å de börjar bete sig svinaktigt...
de ber knuttarna att de ska lämna baren,men de bara skrattar å ber "spaggen" hålla käften..
då går maffiabossen å låser baren från insidan,så de inte kan smita,å från en trapp så väller det ner italienare med basebollträn å spöar skiten ur knuttarna..
nån som vet vilken film jag menar???
vet ni vad...kom på det själv nu..hittade det på google.....A Bronx Tale...var det
Det är ifrån "I skuggan av Bronx" ( Bronx Tale)  EDIT: Såg inte att du hade postat svaret! Haha.. Läste bara din tråd i Övrigt delen, skulle svara där men den va låst.
Redigerat av ROCA, 22 October 2010 - 21:28.
Postad 24 October 2010 - 18:27
wiggla
-
wiggla
-
Rookie
-
1 inlägg
Hejsan!
Jag söker en finsk film typ sällskapsresan är det någon som vet vad den heter?
Postad 01 November 2010 - 12:21
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Jag letar 2 filmer!
Film 1
Utspelar sig under 60-70-talet tror jag, den handlar i princip om när allmänheten fick upp ögonen för datorer..
tror det är ett "garage-gäng" som börjar utveckla en dator (som ser ut som fan egentligen), sedan försöker de sälja rättighterna till olika större företag.. utan att lyckas, förrän de börjar finslipa på designen också..
jag vet att i en scen så får de till ett hologram, av en dansande tjej tror jag.. eller om det var av en skrivbordsvy med mail-ikoner osv osv.. ja iaf. så lyckas de till slut sälja själva rättigheterna..
datorn kan ev. ha hetat nåt med "magic" eller lilknande?
filmen skulle kunna handla om bill gates, wozniak, eller nån annan av dator-mogulerna,
och det är alltså när de är i åldern 15 - 23 eller nåt sånt, bland annat går de på college ett tag också..
Nåt minne finns det av att de hyr en gammal lokal av nån, och där börjar de utveckla gränssnitt etc..
Nån som har tips? Har letat denna film under 5 år nu..
Film 2
Skräckfilm
Ett monster som bor i en källare, där han samlar kraft
Enda chansen för de boende i huset att klara sig undan, är att sätta olika symboler på sina dörrar, så den inte kan ta sig in.. sen är det nåt med att monstret får blod från folk, som vill den väl..
Corny som fan.. men det är inte jag som letar filmen
Postad 01 November 2010 - 13:16
Jokkmeister
-
Jokkmeister
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Film 1 kan det vara Pirates of Silicon Valley?
Postad 01 November 2010 - 16:41
papperskatt
-
papperskatt
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Jag är ganska säker på att film 1 är The first 20 million. Visserligen så utspelar sig inte filmen under 60- eller 70-tal, men resten stämmer in. http://www.imdb.com/...y/vi2945188121/
Postad 02 November 2010 - 21:37
jourtipset
-
jourtipset
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej!
Har en film som jag klurat över ett tag och hoppas någon kan hjälpa mig. Filmen är troligen från 80-talet.
Handlingen utspelar sig i en skog där några blivit ditbjudna. Efter ett tag kommer det fram att de är villebråd och börjar jagas av ett gäng som har för hobby att göra på detta viset. Jag minns jag kollade den ett par gånger för ett tjugotal år sedan. Det är väldigt knapphändig info men skulle bli väldigt glad om någon kunde hjälpa till.
Mvh
Jörgen
Postad 02 November 2010 - 22:23
papperskatt
-
papperskatt
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Kan det vara Open season eller Deadly prey? Här finns lite fler filmer om jagade människor listade: http://en.wikipedia....i/Human_hunting
Postad 04 November 2010 - 20:13
jourtipset
-
jourtipset
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Kan det vara Open season eller Deadly prey?
Här finns lite fler filmer om jagade människor listade: http://en.wikipedia....i/Human_hunting
Tack för länken. Och för Deadly Prey, för den är det. =) Nu ska den bara hittas att inhandlas. Och tack för det snabba svaret.
Postad 06 November 2010 - 23:38
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1828 inlägg
Letar efter en film Enda jag kommer ihåg är att det är ett gäng med brorsor som tar ut den minsta ut och fiska i bergen i en fors, Så tar de med en kompis som alltid "mobbar" den minsta killen. dålig förklaring men inte mycket jag kommer ihåg av den
Det är nog "Mean Creek" du letar efter. imdb
Postad 11 November 2010 - 15:53
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1166 inlägg
Hejsan! Jag söker en finsk film typ sällskapsresan är det någon som vet vad den heter?
Kanske en "Uuno Turhapuro" film? Typ http://www.imdb.com/title/tt0090245/Han har en speciell look : http://upload.wikime...gentti_uuno.JPG
Redigerat av jarre008, 11 November 2010 - 15:55.
Postad 11 November 2010 - 18:40
Mlhero
-
Mlhero
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Det är nog "Mean Creek" du letar efter.
imdb
tack!!!
Postad 13 November 2010 - 19:19
bahama
-
bahama
-
Forumräv
-
-
977 inlägg
Kan det vara Open season eller Deadly prey?
Här finns lite fler filmer om jagade människor listade: http://en.wikipedia....i/Human_hunting
Tänkte på en helt annan film. http://www.imdb.com/title/tt0111323/Surviving the Game med Rutger Hauer och Ice-t. Visa sig när man tittar på handlingen enligt IMDB att de har väldigt stora likheter
Postad 17 November 2010 - 18:23
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Ärade filmnördar. Återigen behöver jag er hjälp för att glädja en dama.
Har vi en späckhuggare expert här måntro?
För detta är en gammal film, handlar om späckhuggare.
- En utav späckhuggarna blev aggressiv pga hur de blev behandlade.
Troligen forskade några om deras levnadssätt.
Intelligens och sånt.
"typ en vuxen rädda willy film"
Amerikansk film, fanns på VHS.
Stort tack om någon kan detta!
*nu började hon spekulera titel; havets härskare. fast troligen är det något annat*
nu börjar hon gevika om det kanske var haj. "tror det var flock, en hanne blev aggresiv mot en speciell man tror jag. försöte riva ngt hus på pelare eller något i vatten"
Redigerat av yrrol2, 17 November 2010 - 19:10.
Postad 17 November 2010 - 19:17
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4536 inlägg
Postad 17 November 2010 - 19:25
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
*redigerar inlägget; det var inte deep blue sea, jag missförstod henne...
chansar på ORCA, har beställt filmen så får vi se.
Redigerat av yrrol2, 17 November 2010 - 20:28.
Postad 18 November 2010 - 22:07
RHellgren
-
RHellgren
-
Lärjunge
-
-
459 inlägg
Äntligen har jag hittat en tråd för min fråga!  Inte inne i den här delen av forumet så ofta.
Hur som helst, jag söker en film jag och en polare såg när vi var små, alltså kring 2000-2002 kanske, dock så gick den på tv då så vet inte om den infon hjälper särskilt mycket. Det jag kommer ihåg av handlingen var att det var en grupp människor (forskare tror jag) som skulle undersöka ett hus som hade varit levande (typ rum flyttas, människor försvinner etc.) men som nu var "dött". Det visade sig dock att huset inte var dött utan en kvinna från gruppen försvinner och det dom hittar efter henne är hennes handväska med ett bitmärke på.
Detta är tyvärr allt jag såg av filmen och jag skulle tro att det händer någon gång i början utav den. Har letat länge (!) efter denna så all hjälp uppskattas.
Postad 30 November 2010 - 18:00
bahama
-
bahama
-
Forumräv
-
-
977 inlägg
Äntligen har jag hittat en tråd för min fråga! Inte inne i den här delen av forumet så ofta. Hur som helst, jag söker en film jag och en polare såg när vi var små, alltså kring 2000-2002 kanske, dock så gick den på tv då så vet inte om den infon hjälper särskilt mycket. Det jag kommer ihåg av handlingen var att det var en grupp människor (forskare tror jag) som skulle undersöka ett hus som hade varit levande (typ rum flyttas, människor försvinner etc.) men som nu var "dött". Det visade sig dock att huset inte var dött utan en kvinna från gruppen försvinner och det dom hittar efter henne är hennes handväska med ett bitmärke på. Detta är tyvärr allt jag såg av filmen och jag skulle tro att det händer någon gång i början utav den. Har letat länge (!) efter denna så all hjälp uppskattas. 
Funderar på om det kan vara Stephen Kings Rose Red eller Skräckens hus som den heter på svenska. Har dock bara sett delar av den så vet inte. Men forskare i ett hus som anses vara dött stämmer. Och den har gått på tv.
Postad 02 December 2010 - 00:18
RHellgren
-
RHellgren
-
Lärjunge
-
-
459 inlägg
Funderar på om det kan vara Stephen Kings Rose Red eller Skräckens hus som den heter på svenska. Har dock bara sett delar av den så vet inte. Men forskare i ett hus som anses vara dött stämmer. Och den har gått på tv.
Kollade igenom trailern och precis som du säger kan det mycket väl vara den, svårt för mig att säga också eftersom även jag bara såg en liten del. Någon som sett hela som kan kommentera väskscenen? Är den med i denna är jag säker på att det är samma.
Postad 06 December 2010 - 13:33
Jeba
-
Jeba
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Tjena.
Minns att jag för flera år sedan på tv sett en film där en mördare/bankrånare eller liknande blir jagad i någon mindre stad. Tror det är översvämmning största delen av filmen och det är möjligt att Morgan Freeman är med som polis.
Minns att det är någon paketbil som krockar och pengar stjäls därifrån och jakten fortsätter genom filmen och det är bland annat en scen inne i en översvämmad skola om jag inte minns fel.
Någon som vet?
Redigerat av Jeba, 06 December 2010 - 13:34.
Postad 06 December 2010 - 13:51
papperskatt
-
papperskatt
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Tjena. Minns att jag för flera år sedan på tv sett en film där en mördare/bankrånare eller liknande blir jagad i någon mindre stad. Tror det är översvämmning största delen av filmen och det är möjligt att Morgan Freeman är med som polis. Minns att det är någon paketbil som krockar och pengar stjäls därifrån och jakten fortsätter genom filmen och det är bland annat en scen inne i en översvämmad skola om jag inte minns fel.
Någon som vet? 
Är det Hard Rain du tänker på? http://www.imdb.com/title/tt0120696/Morgan Freeman är med, dock inte som polis...
Postad 06 December 2010 - 22:12
Jeba
-
Jeba
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Är det Hard Rain du tänker på? http://www.imdb.com/title/tt0120696/
Morgan Freeman är med, dock inte som polis...
Yes det är den!  Tack så mycket
Postad 08 December 2010 - 00:05
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Det var ORCA, tackar för tipset
*Fick plötsligt lusten att se en halvgammal sci-fi film som jag inte minns namnet på.
Rymdfarkost, tror personalen sover men vaknar av en robot som egentligen ska ta hand om dom men istället blivit elak.. eller jag vet inte, de kanske aldrig sov heller. Vilketsom, besättning på ett skepp, en robot som det händer något med.. haha.. någon som vågar gissa vilken denna kan vara?
Postad 08 December 2010 - 00:17
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4536 inlägg
Om du inte syftar på en fysisk robot som är ute och rör på sig, utan en skeppsdator istället, så låter det ju väldigt mycket som 2001 - A Space Odyssey, men det kanske inte är såpass mycket av en klassiker du söker...
Kul att det var Orca i alla fall.
Postad 08 December 2010 - 01:08
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
nej tyvärr det var inte 2001 - A Space Odyssey..
et var en robot/maskin som åkte runt lite i skeppet. Tror dom skulle iväg en lång resa, med löfte att en robot skulle sköta om dom när de sov, men så vaknar ena och de andra kanske är döda, minns inte, men tror någon hade programmerat om roboten att attackera efter en bit in i resan..
Postad 08 December 2010 - 01:12
Unregistered60e95600
-
Unregistered60e95600
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Det var ORCA, tackar för tipset
*Fick plötsligt lusten att se en halvgammal sci-fi film som jag inte minns namnet på. Rymdfarkost, tror personalen sover men vaknar av en robot som egentligen ska ta hand om dom men istället blivit elak.. eller jag vet inte, de kanske aldrig sov heller. Vilketsom, besättning på ett skepp, en robot som det händer något med.. haha.. någon som vågar gissa vilken denna kan vara?
Lost in space? iofs inte sett den på år och dar men det låter bekant.. http://www.imdb.com/title/tt0120738/
Postad 08 December 2010 - 08:18
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
*Fick plötsligt lusten att se en halvgammal sci-fi film som jag inte minns namnet på. Rymdfarkost, tror personalen sover men vaknar av en robot som egentligen ska ta hand om dom men istället blivit elak.. eller jag vet inte, de kanske aldrig sov heller. Vilketsom, besättning på ett skepp, en robot som det händer något med.. haha.. någon som vågar gissa vilken denna kan vara?
Gissa kan man alltid Red PlanetSilent RunningBlack Hole
Postad 08 December 2010 - 16:13
50plus
-
50plus
-
Forumräv
-
-
745 inlägg
Pga din "luddiga" beskrivning  så kan det ju lika gärna vara Kubricks "2001, a space odyssey".
Postad 08 December 2010 - 16:26
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
hehe, ja men det är väl bara bra, desto mindre man minns utav filmen desto roligare borde det ju vara att återse den (själv har jag vägrat att se starwars nu under några år, till den dagen jag har projektor osv och hoppas då på en riktig kick)
Lost in Space = var den jag sökte, tackar för både det och övriga tips som kanske är värda att kika på också.
Postad 08 December 2010 - 16:47
threnode81
-
threnode81
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Söker en film som jag såg för läääänge sedan. Den är nog från 80-talet nångång.
Det jag kommer ihåg från filmen är att mördaren hade ihjäl sina offer med spjut.
Och twisten i slutet var att det var en transa som var mördaren. Han var en lovande spjutkastare i gymnasiet men något hände med honom. Så han klädde ut sig till kvinna och kastade ihjäl ungdomar med spjut i stan.
Någon som vet vilken film det är?
Postad 08 December 2010 - 20:41
Tiny Turtle
-
Tiny Turtle
-
Veteran
-
-
1869 inlägg
Söker en film som jag såg för läääänge sedan. Den är nog från 80-talet nångång. Det jag kommer ihåg från filmen är att mördaren hade ihjäl sina offer med spjut. Och twisten i slutet var att det var en transa som var mördaren. Han var en lovande spjutkastare i gymnasiet men något hände med honom. Så han klädde ut sig till kvinna och kastade ihjäl ungdomar med spjut i stan. 
Någon som vet vilken film det är?
Hade ingen aning, men med så fantastiskt avvikande ledtrådar så var det ju inte så svårt. En googling på movie javelin transvestite ledde vidare till den fantastiska sidan Transgender Movie Guide (på Fortune City!) som avslöjade att det handlar om Dött Lopp (Fatal Games i original) från 1984.
Postad 08 December 2010 - 21:51
threnode81
-
threnode81
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Tack så mycket, Tiny Turtle. Har velat se om den filmen ett bra tag nu.
Postad 06 January 2011 - 14:11
mickec75
-
mickec75
-
Rookie
-
3 inlägg
Nu verkar jag hittat rätt forum för min fråga =)
På 80-talet, tidigt tror jag det va så gick det en serie på 1 eller 2:an, enda kanalerna vi hade.
Det handlade om någon kille som höll till runt Shanghai har jag för mig, otrolikt likt indiana jones...
Någon som känner till vad det är eller kan va för serie?
Postad 06 January 2011 - 17:25
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1470 inlägg
Nu verkar jag hittat rätt forum för min fråga =) På 80-talet, tidigt tror jag det va så gick det en serie på 1 eller 2:an, enda kanalerna vi hade. Det handlade om någon kille som höll till runt Shanghai har jag för mig, otrolikt likt indiana jones...
Någon som känner till vad det är eller kan va för serie? Guldapans Hemlighet vill jag minnas var otroligt häftig back then, lite som en fattigmans-Indy.
Postad 06 January 2011 - 19:20
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Guldapans Hemlighet vill jag minnas var otroligt häftig back then, lite som en fattigmans-Indy.
Jepp, låter som det är antingen den eller Uppdrag i Singapore. (Som verkar vara svår att hitta på DVD )
Postad 06 January 2011 - 19:27
mickec75
-
mickec75
-
Rookie
-
3 inlägg
Jepp, låter som det är antingen den eller Uppdrag i Singapore. (Som verkar vara svår att hitta på DVD )
ja jäklar så hette den och Singapore var det! Perfekt, och självklart var det rätt forum att vända sig till Stort tack för hjälpen, nu blir det till att shoppa
Postad 06 January 2011 - 19:42
mickec75
-
mickec75
-
Rookie
-
3 inlägg
ja jäklar så hette den och Singapore var det! Perfekt, och självklart var det rätt forum att vända sig till
Stort tack för hjälpen, nu blir det till att shoppa 
Han som spelar Luke i Macahan är det
Redigerat av mickec75, 06 January 2011 - 19:42.
Postad 06 January 2011 - 23:41
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Vad heter filmen som börjar med att massor av fåglar dör & människorna dog utan förklaring ?
såg den på bio kan vara ca. 4-5 år gammal.
Postad 06 January 2011 - 23:48
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Vad heter filmen som börjar med att massor av fåglar dör & människorna dog utan förklaring ? såg den på bio kan vara ca. 4-5 år gammal.
The Happening kanske?? Edit: den va visst från 2008
Redigerat av Bigrauk, 06 January 2011 - 23:50.
Postad 07 January 2011 - 00:04
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
The Happening kanske??
Edit: den va visst från 2008
tack så mycket, funderat i minst & googlat minst en timme
Postad 14 January 2011 - 08:26
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Såg en film eller om det var en serie för några år sedan på tv.
Ploten gick ut på att ett gäng kompisar skulle råna en värdedepå och jag tror att filmen var dansk eller norsk.
I slutet skaffade sig huvudpersonen sig alibi genom att precis efter rånet injicera alkohol i blodet och följaktligen var redlöst full när polisen dök upp.
Minns denna som kanonbra men vad heter den??
Postad 14 January 2011 - 16:16
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Söker efter en skådesåelerska som pratar lundensisk skånska. Jag fick för mig att hon var med i nån av Adam&Eva, Vuxna människor eller i nån av Beck-filmerna Vita nätter eller Spår i mörker. Men jag kan banne mig inte komma på vad hon heter och kan inte hitta henne i roll listorna.
Nån som kan hjälpa mig?
Långt mörkt hår, ca 20 års åldern. (Detta måste vara på 90-talet.)
Redigerat av Melmac, 14 January 2011 - 16:19.
Postad 14 January 2011 - 20:38
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1377 inlägg
Söker efter en skådesåelerska som pratar lundensisk skånska. Jag fick för mig att hon var med i nån av Adam&Eva, Vuxna människor eller i nån av Beck-filmerna Vita nätter eller Spår i mörker. Men jag kan banne mig inte komma på vad hon heter och kan inte hitta henne i roll listorna. Nån som kan hjälpa mig?
Långt mörkt hår, ca 20 års åldern. (Detta måste vara på 90-talet.)
Är det Dubrilla Ekerlund du menar ? 1998 - Beck - Vita nätter (TV) 1997 - Adam & Eva 1995 - Nattens barn
9.jpg 282.34K
0 Antal nerladdningar
Postad 26 January 2011 - 09:37
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Letar efter en film Enda jag kommer ihåg är att det är ett gäng med brorsor som tar ut den minsta ut och fiska i bergen i en fors, Så tar de med en kompis som alltid "mobbar" den minsta killen. dålig förklaring men inte mycket jag kommer ihåg av den
Efter nästan 5 månader kom jag på det. Mean Creek måste det vara
Postad 02 February 2011 - 09:32
Unregistered1ba87919
-
Unregistered1ba87919
-
Rookie
-
6 inlägg
Letar efter en film som jag såg flera gånger om när jag var liten.
Det måste ha varit runt 1988.
Det jag kommer ihåg är en ung kille som är huvudperson, lever i regnskogen, antagligen amazonas.
Han har pilbåge har jag för mig.
Mot slutet av filmen korsar dem någon flod och kommer till ett parti där skogen blir skövlad av maskiner.
Kommer tyvärr inte ihåg mer än detta!
Postad 02 February 2011 - 16:03
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Länge sedan jag såg den, men det låter som Amazonas - Smaragdskogen (The Emerald Forest 1985)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|