Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 oktober 2012 - 09:06

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Håller med !

Gillar ofta inte heller bemötandet från supporten...men samtidigt är ju dessa personer väldigt oskyldig till att produkten är så dålig.

Irriterar mig mest på de tekniker som först släppt detta skräp och som inte har kunskap att rätta till de problem som dokumenterat finns...trots att de haft låååååååååååååååång tid på sig !!

CD irriterar jag mig på för att de inte tar ansvar för de produkter de släpper och som vi för dyra pengar får jävlas med varje dag. De skulle kunna sköta detta så mycket bättre om de inte intog försvarsställning varje gång vi påpekar bristerna/felen i denna box.

Postad 15 oktober 2012 - 17:51

warleod
  • warleod
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

2 st låsningar hittills med nya FW; det går ej att byta kanal eller stänga av via fjärr, och grön diod lyser fast.
Stänger av via box.
I mitt fall innebär ny FW varken en förbättring eller försämring - dvs det är ungefär som vanligt med stabiliteten.

Någon som har problem vid pausning?

Har oxå fått låsningar som ovan, ser inga direkta förbättringar.

Postad 15 oktober 2012 - 19:32

patbpatb
  • patbpatb
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har också den här mer eller mindre jobbiga boxen, startar om, hänger sig och är allmänt jobbig.
Jag fick för ett tag sedan för första gången problem med att boxen tyckte programkortet inte satt i till och från och det va droppen, nästan så att boxen åkte ut på en gång.

Dock så sansade jag mig och började felsöka, felet berodde på spänningen in i boxen och inte på själva nätadaptern utan lampströmbrytaren som sitter på kabeln till ditto. Detta upptäckte jag genom att känna att lampströmbrytaren var varm.

I bifogade bilder så visar jag hur jag mätte spänningen innan och efter lampströmbrytaren.
Som värst så va det nästan 1 volt lägre spänning och innan lampströmbrytaren låg spänningen stabilt.
Bifogad fil  sagem2.jpg   178,64K   20 Antal nerladdningar
Bifogad fil  sagem.jpg   193,81K   18 Antal nerladdningar
Strömförbrukningen låg på strax under 2 ampere och va ibland och peakade strax över.
Bifogad fil  sagem3.jpg   148,25K   15 Antal nerladdningar

Lösningen var och klippa bort lampströmbrytaren och löda ihop kablarna.

Redigerat av patbpatb, 15 oktober 2012 - 19:33.

Postad 21 oktober 2012 - 20:07

Unregistered877176be
  • Unregistered877176be
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Efter senaste uppdateringen har boxen blivit mer instabil än någonsin (verkar typiskt hänga sig när man vill byta kanal).

För att se om det löser något tänkte jag prova att lägga på uppdateringen igen. Har utfört återställning till fabriksinställningar från menyn (pinkod 1234 var ju inte svårgissat) men trist nog leder detta inte till att senaste uppdateringen läses om och boxen är fortfarande lika hängningsbenägen efter denna första åtgärd.

Jag läste något om att man skall kunna trycka Meny och OK samtidigt eller något sådant men får det inte att fungera - NÄR exakt skall man trycka detta och är det samtidigt eller den ena precis efter den andra man skall trycka? Eller har jag helt fått det om bakfoten att det är så man gör eller att det ens går?

Hoppas någon kan förklara.

Postad 21 oktober 2012 - 20:42

danne_danne
  • danne_danne
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Skulle man inte kunna få göra ett val mellan vilka mjukvaror man vill ha nästa gång CD väljer att uppdatera. Jag hade inga större problem förrän nu. Nu hänger den sig nästan hela tiden när man byter kanal. Jag skulle mer än gärna gå tillbaka till den föregående. Betalar nästan 10 000 om året för deras utbud och vill ju gärna inte springa fram och tillbaka 10-15 ggr per kväll för att återstarta boxen. Horribelt.

Postad 22 oktober 2012 - 08:24

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
EDIT: Detta gäller den gamla hederliga PVR 101 som tråden ursprungligen handlade om men det verkar ju inte differera så mycket till den nya :D

Håhå jaja, uppdaterade när den nya FW kom och nu hänger sig boxen konstant :( Det går inte många minuter från att jag startar den tills att den är totalt död och fastnar på en kanal. Peppar peppar ta i trä, jag hade nästan INGA PROBLEM innan denna nya dj-la firmware. Nu har jag fått fetnog. När Viaplay kommer med TV+film+sport genom PS3 an under hösten så åker CD ut och parabolen ner!

Redigerat av Unregistereda4c12829, 22 oktober 2012 - 08:26.

Postad 22 oktober 2012 - 08:27

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Skämtet med denna box bara fortsätter....
Efter senaste uppdateringen hänger sig boxen i snitt 2-3 ggr per kväll.
Jag trodde faktiskt att det inte gick att göra denna box värre, men sedan så uppdaterade CD mjukvaran och se på fan, det gick...

Postad 22 oktober 2012 - 08:47

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Skämtet med denna box bara fortsätter....
Efter senaste uppdateringen hänger sig boxen i snitt 2-3 ggr per kväll.
Jag trodde faktiskt att det inte gick att göra denna box värre, men sedan så uppdaterade CD mjukvaran och se på fan, det gick...

Canal Digital....läser Ni detta ??

Jag tror mig veta att Ni gör det.

Vänligen kom med en kommentar !

Det är så fegt att bara göra inlägg när Ni skall släppa en ny mjukvara eller dyligt.

Bemöt rakryggat den kritik Ni får och berätta vad Ni tänker göra åt saken.

Allt har ett slut...så även tålamodet !

Postad 22 oktober 2012 - 08:51

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Jo, tålamodet håller definitivt på att ta slut. Nog för att boxen kunde låsa sig förut men det har eskalerat nu. Inget funkar när den låser sig, reagerar ej på kommandon, reagerar ej på knapp tryckningar på fronten. Det enda som hjälper är att rycka kraften....

Postad 22 oktober 2012 - 10:13

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

För att se om det löser något tänkte jag prova att lägga på uppdateringen igen.

Finns egentligen ingen anledning, antingen går uppdateringen rätt eller inte alls.

Jag läste något om att man skall kunna trycka Meny och OK samtidigt eller något sådant men får det inte att fungera

Bryt strömmen, slå på den igen, när boxen visar 8888 så trycker du OK följt av Meny (inte samtidigt), sedan skall displayen visa 00, 01 o s v.

Postad 22 oktober 2012 - 12:27

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Min box blev stabilare av en ny nätadapter. Den nya mjukvaran gjorde varken från eller till, boxen hänger sig fortfarande, men inte så ofta. Stora pixlar dyker upp i varje inspelning mer eller mindre.
Den nya spolningen är kass, steget från 4x till 64x är för stort.

Postad 22 oktober 2012 - 12:27

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Fick den till att fungera igen genom att :
1 Tvinga en nedladdning av mjukvaran igen (vid uppstart 8888+OK+meny)
2 Fabriksåterställa
3 Formatera om (Meny sedan Röd+3+5+3+textTV+2)

Efter detta fungerar den igen utan att hänga sig men det återstår att se hur länge! Den har fungerat i några timmar nu i alla fall.

Redigerat av Unregistereda4c12829, 22 oktober 2012 - 12:29.

Postad 22 oktober 2012 - 21:45

Langeman
  • Langeman
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
11 år som kund, Familjepaket med cmax, tvillingkort till mina två boxar. Boxarna har aldrig någonsin fungerat bra, men aldrig så dåligt som nu. Kundtjänst(?) kör sitt vanlig om fabriksåtertällning, formatering och alla andra mer eller mindra galna förslag. MEN NU FÅR DET FN VARA NOG, så förbannat j-vla less på detta, Det finns inte ord för hur dåligt detta är. Hur svårt ska det vara att lyckas med det ni säger att ni ska. Nu åker skiten ut, måste finnas något som fungerar bättre, iofs omöjligt att det inte gör det.

Postad 23 oktober 2012 - 10:15

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Miraclebox?

Postad 23 oktober 2012 - 15:01

OZZO
  • OZZO
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Samma elände här. Har haft den riktigt gamla mjukvaran så länge det gick (innan EPGn blev svart bakgrund) med ca ett problem i månaden. Nu med den nya mjukvaran har jag minst 2 hängningar per kväll.
Bäst vore att sluta rätta till mjukvaran och kasta denna box samt att ge oss en ny från en annan tillverkare som fungerar ua. som alla andra tekniska prylar man köper.

Postad 23 oktober 2012 - 15:13

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Samma elände här. Har haft den riktigt gamla mjukvaran så länge det gick (innan EPGn blev svart bakgrund) med ca ett problem i månaden. Nu med den nya mjukvaran har jag minst 2 hängningar per kväll.
Bäst vore att sluta rätta till mjukvaran och kasta denna box samt att ge oss en ny från en annan tillverkare som fungerar ua. som alla andra tekniska prylar man köper.

Även om det känns meningslöst så tycker jag att ni alla som har dessa problem skall ringa / skriva och klaga...rejält !!

Postad 23 oktober 2012 - 15:54

OZZO
  • OZZO
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 1
Ett sätt vore kanske att kontakta TV program Plus. Där löser sig ju en del orättvisa problem.
Någon av er kanske är modig nog att att ta kontakt och ställa upp om de är intresserade,

Postad 23 oktober 2012 - 20:27

Grön49
  • Grön49
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Eftersom uppdateringen ställer till mer bekymmer måste CD ta bort den omedelbart så att vi som inte har uppdaterat inte råkar göra det av misstag.
När man startar boxen så är den ju så trög i början så det är lätt att man trycker fel.

Postad 24 oktober 2012 - 07:46

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Ett sätt vore kanske att kontakta TV program Plus. Där löser sig ju en del orättvisa problem.
Någon av er kanske är modig nog att att ta kontakt och ställa upp om de är intresserade,

De har fått tips om hur CD hanterar sina kunder (och boxen) för ett tag sedan. Vore kanske bra om det kom tips från fler.

Postad 24 oktober 2012 - 09:14

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

De har fått tips om hur CD hanterar sina kunder (och boxen) för ett tag sedan. Vore kanske bra om det kom tips från fler.

Programmen som sänds i år är färdiga men de kommer åter igen i vår.

Det är dock intressant, att med det missnöje som finns med denna box, att Canal Digital även i senaste undersökningen får stöd för påståendet "Sveriges nöjdaste kunder".

Postad 24 oktober 2012 - 10:20

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Programmen som sänds i år är färdiga men de kommer åter igen i vår.

Det är dock intressant, att med det missnöje som finns med denna box, att Canal Digital även i senaste undersökningen får stöd för påståendet "Sveriges nöjdaste kunder".

Vad gäller kundnöjdhet så bygger ju resultatet på vilka frågor som ställs. Sen är det väl även så att en hel del av de som är / varit missnöjda inte längre är kund hos CD och då ingår inte dom i undersökningen.

Postad 24 oktober 2012 - 15:49

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Det vore intressant att veta vad de frågat? Vem de frågat? Och vilka svar man kunde ge? om hur de har jämfört med andra bolag.
Jag kan göra undersökningar om vilket bolag som helst och komma fram till att de har Sveriges nöjdaste kunde

Redigerat av MagnusBio, 24 oktober 2012 - 15:49.

Postad 24 oktober 2012 - 17:51

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

"Digital TV kunderna mindre nöjda 2012

Gemensamt för samtliga kunder är att de upplever att den upplevda produkt- och servicekvaliteten har försämrats. Canal Digital är även i år i toppen vad gäller nöjda kunder, men får sällskap av Bredbandsbolaget som också har nöjdast privatkunder inom fast bredband. Bredbandsbolaget upplevs som den leverantör som har bäst service medan Canal Digital är den aktör som bäst lever upp till deras kunders förväntningar."

http://www.kvalitetsindex.se/index.php

CD har alltså relativt sett fler nöjda kunder än andra bolag i branschen har. Dock ska man tänka på att "nöjdheten" hos Digital TV-kunderna generellt sett minskat ganska väsentligt under 2012 och är nere på bottennivå sedan mätningarna startade.

Redigerat av Unregistered8f84b172, 24 oktober 2012 - 17:53.

Postad 24 oktober 2012 - 19:30

Berns
  • Berns
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Om man ska titta på ett program som håller på att spelas in så istället för att det står hur länge den spelat in står det att inspelningen är 00.00min. När man ska titta på det så hoppar den direkt till live. När inspelningen är färdig så försvinner den helt och kommer inte tillbaka med omstart av boxen som ibland gick förrut.

Detta har hänt på 5-6 inspelningar sen nya mjukvaran. Någon mer som upplevt detta, enl CD kundtjänst så var det ett helt nytt fel som dom inte hört något om. Men det skulle ju inte vara första gången dom ljuger.

Fick dessutom standardsvaret att en formatering skulle hjälpa. Men kan ju inte sätta igång det mitt under Bonde söker fru...

Postad 24 oktober 2012 - 20:21

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
När man tittar på inspelat och en ny inspelning börjar så avbryts det man tittar på och man kastas in i det som börjar spelas in...
Blir fortfarande svarta inspelningar ibland. Alltså Den spelar in det programmerade men det finns inget att se.
Galet bra saker...

Postad 25 oktober 2012 - 12:09

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Jag kan inte låta bli att kolla i denna tråd som f.d. CD kund med den här boxen. Jag kan bara tycka synd om er som sitter kvar träsket och drabbas av nya programvaruuppdateringar som gör eländet sämre och sämre.

Min box står i bänken med trasigt power supply så jag kan inte se de sista programmen jag spelade in innan CD-abonnemanget upphörde. Det är väl ganska typiskt att boxen skulle självdö när jag inte längre är kund hos CD.

Postad 25 oktober 2012 - 15:46

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Om man ska titta på ett program som håller på att spelas in så istället för att det står hur länge den spelat in står det att inspelningen är 00.00min. När man ska titta på det så hoppar den direkt till live. När inspelningen är färdig så försvinner den helt och kommer inte tillbaka med omstart av boxen som ibland gick förrut.

Detta har hänt på 5-6 inspelningar sen nya mjukvaran. Någon mer som upplevt detta, enl CD kundtjänst så var det ett helt nytt fel som dom inte hört något om. Men det skulle ju inte vara första gången dom ljuger.

Fick dessutom standardsvaret att en formatering skulle hjälpa. Men kan ju inte sätta igång det mitt under Bonde söker fru...

Tiderna som visas när man tittar på något som man spelar in har alltid varit konstiga och ändrar sig lite då och då. Så de har jag slutat att bry mig om. Man vet aldrig var man hamnar om man börjar titta, det kan vara i början eller live, det händer båda delarna.

Postad 25 oktober 2012 - 20:16

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Har fått problem med slumpvisa omstarter efter senaste uppdateringen. Vissa kvällar startar den om flera gånger med bara någon minut mellan. Helt sjukt, precis nu startade den om sig för fjärde gången på 14 minuter.

Skärpning Canal Digital.

Postad 25 oktober 2012 - 20:22

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Femte gången nu...

Postad 25 oktober 2012 - 20:36

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Nu frös bilden och blev rosa. Fick starta om på knappen på fronten.

Postad 25 oktober 2012 - 20:45

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Omstart igen... börjar kännas larvigt

Postad 28 oktober 2012 - 07:50

bonor
  • bonor
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Omstart igen... börjar kännas larvigt

Samma här, jag skickade ett pm till CD och de ringde upp efter ett par dgr, helt ok men eftersom jag har två boxar ville jag testa box nr 2 också och bad att de skulle ringa under förra veckan men det har de inte gjort. Totalt tystnad från cd. Det är ingen skillnad på "hängningarna" i mina boxar. Den äldsta boxen är ca 5-6 år (med utbytt hdsk) och den "nya boxen som är ca 2-3 år med originaldisken. Det är lika illa så det blir väl till att skicka ett nytt pm.

Jag har två olika nättagg, ett med lampströmbrytare och ett utan.

/Bosse

Redigerat av bonor, 28 oktober 2012 - 07:55.

Postad 28 oktober 2012 - 08:39

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Går det att finna ett mönster i vilka boxar som hänger sig (ex hur gamla de är eller vilka abonnemang man har)? Jag har själv haft 101-boxen i 3 år och får starta om den 1-2 ggr per månad. Det kan jag stå ut med.

Postad 28 oktober 2012 - 23:19

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Det enda mönstret jag sett är att omstarterna nästan enbart sker när jag tittar på svt1hd. Vad kan detta bero på? Sänder den på någon speciell frekvens? Är det någon annan kanal som sänder på samma som jag ska testa att kolla på?

Postad 29 oktober 2012 - 09:03

Unregistered2f2370a8
  • Unregistered2f2370a8
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Det enda mönstret jag sett är att omstarterna nästan enbart sker när jag tittar på svt1hd. Vad kan detta bero på? Sänder den på någon speciell frekvens? Är det någon annan kanal som sänder på samma som jag ska testa att kolla på?

SVT2HD

Postad 29 oktober 2012 - 11:20

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0
Min hänger sig 3-5 gånger/kväll efter senaste uppdateringen. Nästan alltid i sammband med någon inspelning, ibland sparas inspelningen och ibland inte när jag blir tvungen att stänga av via "den långa knapptryckningen" på boxen.

Någon automatisk omstart av boxen har jag däremot inte haft.

Hägningarna kan ske när/var som helst och på alla kanaler. Jag ser inget mönster alls. Boxen är 1,5 år.

Jag har gjort en Fabriksåterställning och en ominstalation av senaste programvara utan någon förbättring.

Jag ska ringa CD när jag är hemma och har lite tid över att slösa på denna box.
Inte för att jag tror det hjälper, utan för att CD inte ska tro att man är en av alla deras nöjda kunder.

Undra hur dåliga Boxer och Viasat är om nu CD "har Sveriges nöjdaste kunder"?

Postad 29 oktober 2012 - 15:33

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Klent att CD inte skriver en kommentar att de är medvetna om problemet och att de försöker rätta till det typ...nu kör de huvudet ner i sanden och hoppas att så många som möjligt skall byta box för dyra pengar....ynkligt !

Det var ju precis problemet med hängningar som den nya FW skulle fixa till.

Snabbare spolning hade man kunna varit utan...tycker att steget upp till 64x är alldeles för stort !

Postad 29 oktober 2012 - 16:28

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Klent att CD inte skriver en kommentar att de är medvetna om problemet och att de försöker rätta till det typ...nu kör de huvudet ner i sanden och hoppas att så många som möjligt skall byta box för dyra pengar....ynkligt !

Det var ju precis problemet med hängningar som den nya FW skulle fixa till.

Snabbare spolning hade man kunna varit utan...tycker att steget upp till 64x är alldeles för stort !

Hej Svansen

Ledsen om det känns som om vi inte är med men vi läser varje dag, jag lovar.
Vi har tidigare skrivit att vi fått in några felanmälningar och gärna vill att ni sänder era uppgifter i PM till oss så att vi kan få felsöka och konstatera fel och lösning på problemen.
Detta gäller fortfarande, alternativt att ni ringer in till vår kundservice som börjar få en ganska bra bild av hur de olika problemen som har uppstått löses.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 29 oktober 2012 - 19:22

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Hej Svansen

Ledsen om det känns som om vi inte är med men vi läser varje dag, jag lovar.
Vi har tidigare skrivit att vi fått in några felanmälningar och gärna vill att ni sänder era uppgifter i PM till oss så att vi kan få felsöka och konstatera fel och lösning på problemen.
Detta gäller fortfarande, alternativt att ni ringer in till vår kundservice som börjar få en ganska bra bild av hur de olika problemen som har uppstått löses.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Jag har skickat PM med en beskrivning av felen som uppstått i min box efter senaste uppdateringen.

Postad 29 oktober 2012 - 23:41

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Min har nu omstartat 15 gånger bara ikväll? :-( vilken komplett skit.

Postad 30 oktober 2012 - 06:15

Grön49
  • Grön49
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jag har skickat PM med en beskrivning av felen som uppstått i min box efter senaste uppdateringen.

Vad bra att kundservicen vet hur problemen ska lösas. Canal Digital kan ju skriva här vad kundservicen har kommit fram till. Det kan väl knappast vara en ny mjukvaruuppdatering som ska komma om ett år....Ta bort uppdateringen som man tvingas tacka nej till!!!!!!! Jag har "bara" några hängningar per månad och vill inte drabbas som ovanstående har gjort.

Postad 30 oktober 2012 - 08:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Vad bra att kundservicen vet hur problemen ska lösas. Canal Digital kan ju skriva här vad kundservicen har kommit fram till. Det kan väl knappast vara en ny mjukvaruuppdatering som ska komma om ett år....Ta bort uppdateringen som man tvingas tacka nej till!!!!!!! Jag har "bara" några hängningar per månad och vill inte drabbas som ovanstående har gjort.

Hej Grön49

Det vore jätteenkelt att skriva ut lösningen om det varit så att alla upplevt samma problem och haft samma lösning men som det ser ut idag har det visat sig att det i vissa fall räckt med en fabriksåterställning medan det i andra krävts fler åtgärder. Därför ber vi alla med bekymmer att kontakta oss. Antingen via PM här eller ringa till kundservice för individuell felsökning och bedömning.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 30 oktober 2012 - 10:57

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Hej Grön49

Det vore jätteenkelt att skriva ut lösningen om det varit så att alla upplevt samma problem och haft samma lösning men som det ser ut idag har det visat sig att det i vissa fall räckt med en fabriksåterställning medan det i andra krävts fler åtgärder. Därför ber vi alla med bekymmer att kontakta oss. Antingen via PM här eller ringa till kundservice för individuell felsökning och bedömning.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Varför denna hemlighetsfulla inställning ?

Detta är ju ett utmärkt forum för Er att få ut den information Ni har om dessa problem och samtidigt avlasta Er kundtjänst.

Boxen blir ju inte inbillat sjuk för att Ni berättar om varför vissa får stora problem och andra inte.

Postad 30 oktober 2012 - 11:24

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Fem förslag till er som har problem
1: Testa byt nätadapter. Känt problem sedan tidigare. Fast har ni en ny med lampkontakt kan man ju tycka att de borde hålla/fungera hela boxens livslängd. Bara att ringa CD så skickar de en, kanske mot liten avgift.
2: Testa att göra en fabriksåterställning av boxen (kanallistor raderas, kanske även programmerade inspelningar, osäker)
3: Formatera om hårddisken. Givetvis försvinner allt som ni spelat in.
4: Kontrollera parabolen. Iofs borde inte en dålig signal kunna krascha boxen och varför ni skulle få en dålig signal såhär helt plötsligt det vette tusan.
5: Tvinga ned en ny installation av mjukvaran.

Dessa punkter är det som ni kan göra, något annat kan ni inte påverka.
hur man gör allt detta ovan, det finns skrivet i tråden. Någonstans.

Redigerat av Monshi, 30 oktober 2012 - 11:33.

Postad 30 oktober 2012 - 21:34

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Fem förslag till er som har problem
1: Testa byt nätadapter. Känt problem sedan tidigare. Fast har ni en ny med lampkontakt kan man ju tycka att de borde hålla/fungera hela boxens livslängd. Bara att ringa CD så skickar de en, kanske mot liten avgift.
2: Testa att göra en fabriksåterställning av boxen (kanallistor raderas, kanske även programmerade inspelningar, osäker)
3: Formatera om hårddisken. Givetvis försvinner allt som ni spelat in.
4: Kontrollera parabolen. Iofs borde inte en dålig signal kunna krascha boxen och varför ni skulle få en dålig signal såhär helt plötsligt det vette tusan.
5: Tvinga ned en ny installation av mjukvaran.

Dessa punkter är det som ni kan göra, något annat kan ni inte påverka.
hur man gör allt detta ovan, det finns skrivet i tråden. Någonstans.

Ska givetvis testa allt detta men börjar tröttna grovt på att man ska hålla på såhär. Har nog aldrig ägt en så dålig teknikpryl i hela mitt liv!! Hur kan man bygga en tv eller reciever eller vad som helst som fungerar, men inte en digitalbox?

Redigerat av Tobyponken, 30 oktober 2012 - 21:35.

Postad 31 oktober 2012 - 11:20

Unregistered6a4c1249
  • Unregistered6a4c1249
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Vill bara säga att min box fungerar utom problem nu för tiden. Det som är störande är att det pixlar sig på inspelade program. Ja, förutom att den är seg och tråkig förstås, men den hänger sig aldrig nu för tiden, missar inga inspelningar.

Fick hem den 2008 tror jag och har bytt adapter och hårddisk. Har ingen nätverkskabel i den och stänger av den varje kväll.

//Jonas

Postad 31 oktober 2012 - 19:00

Unregistered522a0e0d
  • Unregistered522a0e0d
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Börjar nu tröttna ordentligt på denna box... Kom hem idag efter en resa och konstaterar att inga program har spelats in! Kollar nu på ett program som enligt info/guide spelas in (serieinspelning) men kollar jag på MyTV så sparas ingenting... Detta plus att boxen efter den senaste uppdateringen hänger sig då och då samt att den har svårare att starta så ringde jag supporten igen:
- det första de sa som skulle lösa problemet var att köpa den nya boxen för 2995 kr (den var billigare förra gången jag rapporterade fel) Har varit kund några år och som många andra orkat stå ut med denna bristfälliga programvaran...
- de problem jag rapporterade hade inget med mjukvaran att göra påstod de (detta trotts att dessa inte fanns tidigare), hmm...
- givetvis så var standardsvaren på plats (fabriksåterställning, formatering)
(De noterade problemen och skulle förmedla de vidare men som tidigare så fick känslan av inget kommer att hända, kan bara hoppas jag har fel!)

Har tidigare ringt några gånger och bla. fått en ny nätadapter (haft behov att ringa många flera gånger men känt det lite onödigt då många redan här rapporterat många av de brister denna box haft genom åren)

Antar att det inte är någon ny programvara på G (blev ju lite smått chockerad då den förra uppdateringen kom efter så lång tid)!

Vad göra, tråkigt att nu och då få förklara för övriga i familjen att deras program inte spelats in (detta är ju syftet med att ha en inspelningsbar box)?

Postad 31 oktober 2012 - 20:32

Berns
  • Berns
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Samma fel idag, trots formatering och fabriksåterställning... Undrar vad kundtjänst kommer på för lösning nu? Kanske bryta skiten över knät får den att fungera bättre, vad har man att förlora, lär ju knappast bli sämre...

Redigerat av Berns, 31 oktober 2012 - 20:34.

Postad 31 oktober 2012 - 22:09

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Gör som jag, stampade på skiten sen till återvinningen och lådan för elektronikskrot!!!!!!

Postad 02 november 2012 - 09:17

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Har någon bytt sin box nyligen till en likadan och noterat någon förbättring? Jag har blivit erbjuden en ny i utbyte men funderar på den enklare adb-boxen istället? Får visserligen lägga 500:- men det kanske den äe värd? Har den större adb i vardagsrummet och den funkar ju bra. Har ingen användning av dubbla tuners i sovrummet så det är ingen panik pga det.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.