Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 november 2012 - 10:42

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Tillhör dem som har en box som hänger sig ganska ofta. I stort sett alltid i samband med en inspelning. Har fått ny adapter och tidigare felanmält några gånger. Känns meningslöst att felanmäla igen då det inte ger något.

Postad 02 november 2012 - 11:32

Unregistered259b9dd2
  • Unregistered259b9dd2
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 2

Tillhör dem som har en box som hänger sig ganska ofta. I stort sett alltid i samband med en inspelning. Har fått ny adapter och tidigare felanmält några gånger. Känns meningslöst att felanmäla igen då det inte ger något.

Det är väl det CD är ute efter, att alla ska tröttna..... :angry:

Postad 04 november 2012 - 21:45

Unregistered522a0e0d
  • Unregistered522a0e0d
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Formatering och fabriksåterställning fixade inspelning via programguiden i ett par dagar :) Nu är det tyvärr samma problem igen.... Manuell inspelning fungerar men inte de som markeras för inspelning via EPG. Info/EPG säger att programmet spelas in, men inget spelas in!
Får väl ringa en gång till! Hjälpte tyvärr inte mycket förra gången...

Hoppas att det är som Pauline säger, att de lärt hur de problem som uppstått löses...

Är ADB-boxen något att byta till? Den har ju en del problem med att spela in också (har inte följt den tråden på senare tid då den här boxen faktiskt fungerade hyfsat för att vara en box från Canal Digital, dvs innan den senaste uppdateringen), får ta och läsa på lite även om jag inte är beredd att betala 2995:-! Kanske är dax att skippa parabol och testa IPTV, finns ju ett antal andra leverantörer än CD, erfarenhet?

Postad 05 november 2012 - 09:05

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Formatering och fabriksåterställning fixade inspelning via programguiden i ett par dagar :) Nu är det tyvärr samma problem igen.... Manuell inspelning fungerar men inte de som markeras för inspelning via EPG. Info/EPG säger att programmet spelas in, men inget spelas in!
Får väl ringa en gång till! Hjälpte tyvärr inte mycket förra gången...

Hoppas att det är som Pauline säger, att de lärt hur de problem som uppstått löses...

Är ADB-boxen något att byta till? Den har ju en del problem med att spela in också (har inte följt den tråden på senare tid då den här boxen faktiskt fungerade hyfsat för att vara en box från Canal Digital, dvs innan den senaste uppdateringen), får ta och läsa på lite även om jag inte är beredd att betala 2995:-! Kanske är dax att skippa parabol och testa IPTV, finns ju ett antal andra leverantörer än CD, erfarenhet?

Jag har skiftat till BBB TV-utbud. Lite mer flexibelt och inte lika avancerad box men den gör iallafall det den ská göra.

Postad 05 november 2012 - 19:26

Unregistered522a0e0d
  • Unregistered522a0e0d
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Bara att den gör det den ska låter ju fantastiskt, det är vi inte bortskämda med :)
Verkar vara en del problem med EPG och inspelningshanteringen. I dag tyckte boxen att singelinspelning på två avsnitt av en serie innebar att den skall spela in alla avsnitt i den serien (blir många avsnitt på vissa serier för barn, nu spelar den iofs inte in alla utan inget). Kollade precis och nu spelades ett program in på en annan serie, så helt död verkar den inte vara!
Vi har nu mycket svårt att lita på att boxen faktiskt kan det den säges vara till för...

Var i kontakt med supporten igen, lösning:
- prova fabriksåterställning igen
- prova boxen med annan utrustning (dvs kolla om någon granne har CD och be och få testa där...)

Postad 05 november 2012 - 20:41

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Jag har nu två HD boxar m. 250gb disk, som står helt obrukbara. Det går helt enkelt inte att använda dem längre då de startar om hela tiden och stannar på kanal8. Jag har provat fabriksåterställningar ett antal gånger och helt enkelt försökt ALLT som finns skrivet på diverse forum osv. Allt detta har varit återkommande, men efter uppdateringen har de alltså blivit helt obrukbara.

Jag kommer imorgon att gå till butiken och kräva återkallelse på kontraktet då CD och dess hårdvara/mjukvara inte alls håller måttet och genom att det inte går att titta på tv överhuvudtaget, så är detta ett kraftigt skäl nog att återkalla kontraktet.

Det är helt oacceptabelt att en box som jag haft under att antal år, efter uppdateringar bara blir sämre och sämre. Hur kan det vara möjligt?
Återkoppla gärna CD!?

Postad 06 november 2012 - 09:50

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Jag har nu två HD boxar m. 250gb disk, som står helt obrukbara. Det går helt enkelt inte att använda dem längre då de startar om hela tiden och stannar på kanal8. Jag har provat fabriksåterställningar ett antal gånger och helt enkelt försökt ALLT som finns skrivet på diverse forum osv. Allt detta har varit återkommande, men efter uppdateringen har de alltså blivit helt obrukbara.

Jag kommer imorgon att gå till butiken och kräva återkallelse på kontraktet då CD och dess hårdvara/mjukvara inte alls håller måttet och genom att det inte går att titta på tv överhuvudtaget, så är detta ett kraftigt skäl nog att återkalla kontraktet.

Det är helt oacceptabelt att en box som jag haft under att antal år, efter uppdateringar bara blir sämre och sämre. Hur kan det vara möjligt?
Återkoppla gärna CD!?

Hej Gundeho

Vad gäller felsökning och problemlösning så verkar du ju ha gjort fabriksåterställning och andra lösningar du läst dig till här vilket antagligen tagit dig en god bit på väg.

Det är väldigt svårt att säga om vi kan göra något mer utifrån den information vi kan läsa oss till i ditt inlägg men i kontakt med kundservice brukar vi i regel gör en felsökning och sedan göra individuella bedömningar på slutgiltiga lösningar. Exempelvis: byta box, reklamation, kompensationslösningar.

Om du vill att vi ska se över just ditt fall kan du skicka ett PM till oss med kunduppgifter så löser vi en kontakt åt dig.
Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 06 november 2012 - 10:05

Unregisteredba5975fd
  • Unregisteredba5975fd
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 1

Hej Gundeho

Vad gäller felsökning och problemlösning så verkar du ju ha gjort fabriksåterställning och andra lösningar du läst dig till här vilket antagligen tagit dig en god bit på väg.

Det är väldigt svårt att säga om vi kan göra något mer utifrån den information vi kan läsa oss till i ditt inlägg men i kontakt med kundservice brukar vi i regel gör en felsökning och sedan göra individuella bedömningar på slutgiltiga lösningar. Exempelvis: byta box, reklamation, kompensationslösningar.

Om du vill att vi ska se över just ditt fall kan du skicka ett PM till oss med kunduppgifter så löser vi en kontakt åt dig.
Med vänliga hälsningar
Pauline

:blink: :blink: :blink: :blink: :blink:
Ni har ju bevisligen visat att ni inte kan göra någonting åt dom som har problem med boxen.
Det är ju egentligen bara skrattretande att påstå någonting annat, och att försöka ge sken av att ni är hjälpsamma och löser problemen från fall till fall.
:blink: :blink: :blink: :blink: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:

Postad 06 november 2012 - 10:19

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Hej Gundeho

Med vänliga hälsningar
Pauline

Hej, och tackför snabb återkoppling. Som sagt har jag gjort det man kan göra. Det som är det allvarliga problemet är att jag testat med två olika boxar, och även testat med de olika nätadaptrarna.
Det förefaller oerhört osannoligt att BÅDA boxarna/adaptrarna skulle bli defekta på samma gång,

Postad 06 november 2012 - 13:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Hej, och tackför snabb återkoppling. Som sagt har jag gjort det man kan göra. Det som är det allvarliga problemet är att jag testat med två olika boxar, och även testat med de olika nätadaptrarna.
Det förefaller oerhört osannoligt att BÅDA boxarna/adaptrarna skulle bli defekta på samma gång,

Hej igen Gundeho. Vill du att vi ska se över ditt fall med boxarna så skicka ett PM till oss så ser vi till att ordna en kontakt åt dig. Så vi kan undersöka vidare dina problem med boxarna. Med vänlig hälsningar Therese

Postad 07 november 2012 - 18:43

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Kortfel.
Tredje nätadaptern på väg...
Funkar inte denna så är det adios.

Postad 07 november 2012 - 19:39

Berns
  • Berns
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Gör som jag, stampade på skiten sen till återvinningen och lådan för elektronikskrot!!!!!!

Det är ju dit dom borde skicka boxarna från första början. Där fyller ju dom iaf en funktion...

När jag försökte och tillslut lyckades säga upp vårt abbonemang efter att ha blivit korkad osv så ville dom pracka på mig ADB boxen utan extra kostnad mot att jag tillät mig fortsätta ta skit från CD i två år till. Men som sagt, kalla en kund korkad tjänar man inga pengar på...

:blink: :blink: :blink: :blink: :blink:
Ni har ju bevisligen visat att ni inte kan göra någonting åt dom som har problem med boxen.
Det är ju egentligen bara skrattretande att påstå någonting annat, och att försöka ge sken av att ni är hjälpsamma och löser problemen från fall till fall.
:blink: :blink: :blink: :blink: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:

Eftersom dom lever på att ljuga för sina kunder så måste dom ju ta det den vägen. Rätt svårt att ljuga "öppet" så att säga.

Är det inte lite mer än bara ironiskt att det står "Lärjunge" under CDs avatar. Rätt mycket kvar att lära iaf!

Häromdagen kom jag på hur CD ska lösa sina problem med boxen! Om man istället för att kalla den inspelningsbar hd box skulle man kunna döpa om den till "Mediamöbeldekoration" eller liknande. Då har man ju inga förhoppningar om att den ska funka förrutom att stå där bara. Lyckas den då spela in ett program eller kanske tom spela UPP ett program som är inspelat (jag vet att det är navit, men under kan ju ske) så är det ju en bonus! Det är ett tips jag bjuder på Canal Digital!

Redigerat av Berns, 07 november 2012 - 19:41.

Postad 08 november 2012 - 10:54

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Det tragiska är ju att man på något sätt alltid är i underläge. Spelar ingen roll hur väl underbyggd felanmälan man kommer med, man möts ändå av någon som (av okunskap och/eller medvetet) tvingar dig att välja mellan helt ovidkommande lösningsförslag i stället för att faktiskt hjälpa dig med det som är fel.
När CD ändrat utsändningar så de inte funkade för den riktigt gamla mjukvaran (japp, vi är några envisa jäklar som inte tagit emot mjukvaran med On Demand) så var det helt omöjligt att få supporten att ens ta emot felanmälan, först skulle vi ha en ny nätdel och när inte det hjälpte skulle vi ha ut en installatör och kolla att signalen var bra och när inte det hjälpte så skulle vi byta box. Till sist fick jag inse att supporten helt enkelt inte tog någon hänsyn till ovedersägliga fakta och normal felsökningsmetodik.

Newsflash CD! JAG HADE RÄTT! Efter nästa omläggning av sändningarna funkade boxen normalt igen, hur jäkla svårt hade det varit att ta min (och andras) felanmälan på allvar och acceptera att vi kanske visste vad vi pratade om.

Kontentan blev dock att CD "köpte tillbaks" Sagemboxen eftersom jag vägrade att ta emot en med nya mjukvaran som ersättning då jag inte ansåg att den motsvarade den produkt de envist hävdade var trasig, och de hade inga kvar med den gamla mjukvaran.

Postad 12 november 2012 - 19:35

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Någon som fått hem erbjudandet om att köpa den vita boxen för 999 och en fri 500 gb
extern hdd? Är inte impad då den är på erbjudande för 499 på hemsidan. Inte lika mycket
funktioner heller.

Postad 12 november 2012 - 22:45

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Någon som fått hem erbjudandet om att köpa den vita boxen för 999 och en fri 500 gb
extern hdd? Är inte impad då den är på erbjudande för 499 på hemsidan. Inte lika mycket
funktioner heller.

En snabb koll på Prisjakt ger att du kan få en extern disk på 500 GB för som lägst 449 kr men de allra flesta kostar snarare 600 kr. Erbjudandet är med andra ord inte så illa, de tar inget överpris men ger inte heller någon direkt rabatt.

Postad 13 november 2012 - 21:52

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Fattar inte det här med att bilden pixlar sig då och då. Ibland händer det flera gånger under en timme, ibland ingenting. Spealr ingen roll om det blåser eller är vindstilla, moln eller sol, ljust eller mörkt. Helt random!

Postad 14 november 2012 - 20:45

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Det är boxens mottagare som inte är nått vidare.

Sonen har oxo problem med pixlingar ibland men på vår VU+ Duo box är det aldrig några problem.
Signalstyrkan och kvaliteten hos båda är på topp.

Postad 15 november 2012 - 15:44

Unregisteredf23f8b47
  • Unregisteredf23f8b47
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Är nu inne på min 3:e (!!!!), fabriksåterställning. Var lyckig som ett litet barn efter första gången då den faktiskt fungerade som tänkt, men så plötsligt så hängde den sig och inget annat är fabriksåterställning hjälper.

Det kan väl ändå inte vara meningen att man ska "reseta" boxen ett par gånger i vecka??

Fan, jag börjar lacka ur !

Postad 15 november 2012 - 20:35

millstream
  • millstream
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Tro det eller ej min men box har faktiskt blivit stabilare efter uppdateringen. Rutan om att omstart kommer att ske har inte visats en enda gång jämfört med dagligen innan uppdateringen. Någon enstaka hängning har det såklart blivit, det är ju trots allt samma skitbox.
Alla inspelningar blir numera pixliga en kort stund varvid ljudet blir osynkat men genom att pausa så blir det synkat igen, så det är ett jämförelsevis litet problem.
/Anders

Redigerat av millstream, 15 november 2012 - 20:36.

Postad 16 november 2012 - 21:27

toams67
  • toams67
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Mja... efter senaste uppdateringen så är det väl sämre än någonsin.. Vet inte vad man ska göra.. Har provat allt som stått i detta forum utom att säga upp abbonemanget!! Lutar väl åt det hållet nu.

Postad 17 november 2012 - 13:55

Unregistered1a738db5
  • Unregistered1a738db5
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Efter den senaste låsningen så försvann alla förprogrammerade inspelningar.... Hur lång tid är uppsägningstiden?

Postad 20 november 2012 - 17:24

Bodensarn
  • Bodensarn
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har en HD PVR 101-ST som har gått perfekt fram till senaste programuppdateringen. Efter den hänger sig nu boxen 1-2 ggr per dygn. Vad jag förstår är det fler som har fått samma problem. Har varit i kontakt med kundtjänst/ teknisk support och tillsammans med dom försökt åtgärda problemet utan att felet har kunnat åtgärdas. När felet inte har kunnat åtgärdas slår man från ifrån sig och säger att en uppdatering av en mjukvara aldrig kan förorsaka att en box plötsligt skall börja hänga sig, utan sådant är hårdvarufel, vad vet jag som inte är något elektonikgeni. Så då har väl min box, enligt Canal Digital, lyckats få ett hårdvarufel samtidigt med uppdateringen av mjukvaran. Deras slutliga förslag på att lösa problemet är att jag ska beställa deras ny box för 2499 kr och låsa abonnemanget på ytterligare 2 år. Det är så man behandlar gamla trogna kunder, har varit kund i drygt 10 år.

Postad 20 november 2012 - 18:31

Grön49
  • Grön49
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Bodensarn: Canal Digital har förlorat massor av kunder men trots detta har dom inte förstånd att försöka behålla trogna kunder. Jag laddade inte ner den senaste mjukvaran eftersom jag har tråkig erfarenhet av Canal Digitals usla uppdateringar.

Postad 20 november 2012 - 18:32

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Ett mer tidsenligt och ansvarsfullt förslag borde vara gratis box (500), och låsa abonnemanget i 2 år.

Postad 20 november 2012 - 19:42

Berns
  • Berns
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Efter den senaste låsningen så försvann alla förprogrammerade inspelningar.... Hur lång tid är uppsägningstiden?

Det vet man inte riktigt, tror inte dom själva vet heller då dom ljuger om det. Till mig sa dom att jag skulle slippa uppsägningstid efter allt strul, men när det väl kom till kritan så var det tre månader plus den månaden man var inne på. Så i värsta fall (som för mig) nästan 4 månader.
Men snart är det bara en månad kvar, ska bli ruggigt skönt att bli frisk igen!

Postad 21 november 2012 - 08:50

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Har en HD PVR 101-ST som har gått perfekt fram till senaste programuppdateringen. Efter den hänger sig nu boxen 1-2 ggr per dygn. Vad jag förstår är det fler som har fått samma problem. Har varit i kontakt med kundtjänst/ teknisk support och tillsammans med dom försökt åtgärda problemet utan att felet har kunnat åtgärdas. När felet inte har kunnat åtgärdas slår man från ifrån sig och säger att en uppdatering av en mjukvara aldrig kan förorsaka att en box plötsligt skall börja hänga sig, utan sådant är hårdvarufel, vad vet jag som inte är något elektonikgeni. Så då har väl min box, enligt Canal Digital, lyckats få ett hårdvarufel samtidigt med uppdateringen av mjukvaran. Deras slutliga förslag på att lösa problemet är att jag ska beställa deras ny box för 2499 kr och låsa abonnemanget på ytterligare 2 år. Det är så man behandlar gamla trogna kunder, har varit kund i drygt 10 år.

Hej Bodensarn

Vi är medvetna om att en del har upplevt hängningar efter den senaste mjukvaran. I vanliga fall brukar vi be att få göra en felsökning för att fastställa vidden av problemen och hur man skall lösa det men i ditt fall verkar det ju som om du genomgått felsökningen och konstaterat att problemen kvarstår.
Vi vill be dig skicka dina kunduppgifter i ett PM så kan vi be reklamationsavdelningen ringa dig istället så får vi se om de kan göra något mer för dig.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 21 november 2012 - 09:27

Bodensarn
  • Bodensarn
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Och hur går jag tillväga för att skicka ett PM?

Postad 21 november 2012 - 09:59

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Och hur går jag tillväga för att skicka ett PM?

Håll musen över en användarens namn och en dialog poppar upp eller gå användarens profilsida.

Postad 21 november 2012 - 15:49

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Någon som har en ev. lösning på extreeeeemt seg box (och nej jag lägger inte ut pengar på en ny box, då säger jag upp skiten istället, vilket jag lovat tidigare men sedan så pruttade den till och funkade halvhjärtat ett tag).... ca 5-10sek responstid vid varje kanalbyte eller i menu... Den är så seg och frustrerande att den första HD-boxen de gav ut är som ett fartmonster i jämförelse..

Postad 22 november 2012 - 21:23

Unregistered3f87cce3
  • Unregistered3f87cce3
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Någon som har en ev. lösning på extreeeeemt seg box (och nej jag lägger inte ut pengar på en ny box, då säger jag upp skiten istället, vilket jag lovat tidigare men sedan så pruttade den till och funkade halvhjärtat ett tag).... ca 5-10sek responstid vid varje kanalbyte eller i menu... Den är så seg och frustrerande att den första HD-boxen de gav ut är som ett fartmonster i jämförelse..

Jag har precis samma grej, så jävla segt. Fattar inte att man har kvar skiten men jag gillar filmutbudet. Sporten är ju helt värdelös nu förtiden. Har 2 boxar som jag bytt några gånger och jag fått några nya nätdelar under åren gratis efter bråk. Tänk när det kommer en TV med dubbla turners. Då åker skiten ut

Postad 23 november 2012 - 09:45

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Tyvärr får jag sälla mig till de frustrerade..Min 101á har ej vart sig lik efter senaste FW uppdateringen.
Vid avstängning går den in i nått pucko-läge och kör HDD´n på max och vägrar svara på fjärren, man får helt enkelt rycka ut strömmen.

Senaste dagarna har den titt som tätt klagat på att den inte kan läsa kortet, har en gammals SD box också så jag har testat att byta kort och SD boxen funkar stabilt med båda korten, HD boxen gillar inget av korten.
Nu är den så missnöjd med korten att den vägrar köra nått utom 1, 2 och 4án som SD ?

Har nyss mailat CD om detta, antar att de har någon vilja att behålla kunder som pumpar in 6´000:- om året.

Postad 23 november 2012 - 10:39

Unregisteredf23f8b47
  • Unregisteredf23f8b47
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Canal Digital presenterar stolt i sitt nya nummer av sin kundtidning "Gott om TV" en "ledare" av Mahmoud Mustapha. Han skriver bla följande: "De produkter vi jobbat hårdast med att förbättra de senaste åren - som verkligen fallit väl ut- är våra HD boxar".

Jo, tjena! Hur kan man uttycka sig på det sättet?

Man frågar sig då -Har han inte varit på jobbet det senaste året?? Han kallar sig "Customer Base Manager", och kan ju inte varit helt omedveten av vad vi kunder gott igenom det senaste året. Hur kan man stoppa huvudet i sanden så kapitalt som CD gjort och gör.

Fan, vi vill ju bara att det som vi betalt för ska fungera!

Postad 23 november 2012 - 12:36

J35Draken
  • J35Draken
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Tidning?

Jag har aldrig fått någon tidning... snart fyra (4) år med fanskapet till box... KUNDTIDNING... "GOTT OM TV"?

Vad är det???

Postad 23 november 2012 - 13:12

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Tidning?

Jag har aldrig fått någon tidning... snart fyra (4) år med fanskapet till box... KUNDTIDNING... "GOTT OM TV"?

Vad är det???

Antar att det är den som kommer med räkningen ibland..en liten folder typ A5 storlek?

Postad 23 november 2012 - 13:15

Unregisteredf23f8b47
  • Unregisteredf23f8b47
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Finns även att läsa här:

http://www.canaldigi...-av-Gott-om-TV/

Postad 23 november 2012 - 17:02

Grön49
  • Grön49
  • Användare

• 105 inlägg
  • 1

Canal Digital presenterar stolt i sitt nya nummer av sin kundtidning "Gott om TV" en "ledare" av Mahmoud Mustapha. Han skriver bla följande: "De produkter vi jobbat hårdast med att förbättra de senaste åren - som verkligen fallit väl ut- är våra HD boxar".

Jo, tjena! Hur kan man uttycka sig på det sättet?

Man frågar sig då -Har han inte varit på jobbet det senaste året?? Han kallar sig "Customer Base Manager", och kan ju inte varit helt omedveten av vad vi kunder gott igenom det senaste året. Hur kan man stoppa huvudet i sanden så kapitalt som CD gjort och gör.

Fan, vi vill ju bara att det som vi betalt för ska fungera!

Förklaringen är att cheferna på Canal Digital är så otroligt inkompetenta. Det är närmast en prestation att man från att ha varit marknadsledande har blivit något som folk hånskrattar åt.

Postad 24 november 2012 - 17:48

danne_danne
  • danne_danne
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Min boxer har fungerat bra fram till senaste uppdateringen. Så jag kan inte riktigt förstå vitsen med att förstöra den med en massa meningslösa uppdateringar. Spolning x64 t ex.. Och byter man kanal så tar det ibland tio minuter innan man kan byta tillbaka! Så jag har bestämt mig för att slå sönder min boxer till oigenkännlighet. Men jag undrar, vågar man lägga pengar på deras andra boxar eller kan man bli lurad även där? Har fått ett "erbjudande" om en box med tillhörande hårddisk 500 gb för 1000 kr... ska man byta till en sådan eller till den som kostar 2500 kr? För fungerar inte dessa heller så slår jag även sönder teven till molekyler. Finns det några omdömen omkring dessa nya boxar?

Postad 24 november 2012 - 18:37

rksmagnus
  • rksmagnus
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej
Har labbat en del med Hårddisken som ligger i boxen och kommit så långt att disken går att montera på en mac (med Linux tillägget fuse-ext2), mao disken är formaterad i linuxformat av boxen. Problemet är att disken har 2 partitioner och det är bara den ena som går att montera i datorn, den andra verkar vara dold på ngt sätt och går inte att nå. (det är den dolda partitionen som innehåller filmdata)
Någon som har tips?

Redigerat av rksmagnus, 27 november 2012 - 21:49.

Postad 25 november 2012 - 09:38

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Såg färdigt första säsongen av Homeland på blu-ray igår och tänkte fortsätta med den andra som jag sedan länge haft på serieinspelning på min digitalbox. Jag var tydligen för naiv... Istället för åtta avsnitt låg där bara två stycken (e3, e4).

Nu blir det istället en lång väntan till 9/11 2013 då andra säsongen släpps på blu-ray. :(

Postad 26 november 2012 - 11:27

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 1
vill bara informera att en ny nätadapter från Dustin gjorde susen.. Nu är väntetiden "normal" igen...

Postad 26 november 2012 - 11:46

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Upplever också låsningar i EPG och när inspelningar ska starta eller stoppa.
Detta måste vara buggar som ni får fixa med en uppdatering, man ska väl inte behöva köpa en ny box så fort uppdateringar misslyckats? Jag är inte ensam... (några har väl kvar denna box fortfarande?)
PS. tror inte ett PM är en fix för detta... utan ta nu ansvaret för mjukvaran istället. DS

Postad 26 november 2012 - 13:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Upplever också låsningar i EPG och när inspelningar ska starta eller stoppa.
Detta måste vara buggar som ni får fixa med en uppdatering, man ska väl inte behöva köpa en ny box så fort uppdateringar misslyckats? Jag är inte ensam... (några har väl kvar denna box fortfarande?)
PS. tror inte ett PM är en fix för detta... utan ta nu ansvaret för mjukvaran istället. DS

Hej Micke7tyu

Låter inte så bra det där. Ett PM är inte fråga om någon "fix" utan ett sätt för oss att komma i kontakt med dig som kund för att kunna konstatera fel och hitta en lösning tillsammans med respektive kund.
Varje ärende hanteras individuellt då alla inte upplever samma problem eller problem i samma utsträckning.

Om du vill komma i kontakt med oss för att hitta en lösning är du välkommen att skicka ett PM annars har kundservice öppet som vanligt och finns på 0770 33 22 11.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 26 november 2012 - 22:22

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
När vi nu talar om låsningar. Sedan den senaste uppdateringen kan jag inte starta min box under en pågående inspelning. Skärmen på boxen skiftar färg som den ska men det kommer ingen bild. Löses genom omstart av boxen (håller inne on/off-knappen på framsidan) men med resultatet att jag får ca en minut missat inspelat material.

Postad 26 november 2012 - 22:55

Vigilante
  • Vigilante
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Nu måste ni på Canal Digital agera. Jag är också en av alla drabbade med låsningar som kräver omstart flera gånger om dagen. Detta efter senaste uppdateringen.
Nu skulle vi spela in Homeland och vad uppstår, jo frysning när man ska byta kanal till svt 1. Kräver omstart som tar sina minuter.

När kommer det en uppdatering som löser problemen??

Postad 26 november 2012 - 23:09

Coolg8
  • Coolg8
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Nu ger jag snart upp på den här s.k mottagaren efter senaste uppdateringen får den efter en stund för sig att visa U16 i displayen kontinuerligt tills man rycker spänningen på den sen går det en stund igen.

Att den tappar programkortet ibland är inte heller direkt kul.

Postad 27 november 2012 - 00:04

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Samma sak här...låsningar om omstarter !!

Jag har dessutom tappat min text-tv...riktigt irriterande.

Det blir bara en svart ruta när man trycker på text-tv knappen...och det är oavsett kanal...HD eller SD...ibland kommer den tillbaka efter omstart...men ibland förblir det svart.

Kom igen nu CD...nu måste ni ta tag i det här !!!

OBS...har inget med dålig mottagning att göra om ni nu skulle få för er det CD.

Redigerat av Svansen, 27 november 2012 - 00:05.

Postad 27 november 2012 - 16:09

Unregistered8a9d7c41
  • Unregistered8a9d7c41
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 1
Har ju skrivit en del om denna box tidigare...

Jo.... att tro att Canal Digital någonsin kommer göra någonting åt denna box från hel*ete* är tyvärr en utopi! jag har bytt box fyra gånger under den tid jag har haft dessa (jo jag har två stycken...!?)

Standarden i början för er som inte varit med så länge i "felsökarsvängen" är byte av strömadapter, inte ha den nära ett villaområde där någon villaägare har bergvärme, stänga av trådlösa nätverket hemma och helst även hos grannen om det går, ominstallation av programvara etc etc

Sen börjar svängen med att byta dekodrar, du får byta ut din felaktiga box med dålig mjukvara till en ny felaktig box med samma dåliga mjukvara, det är liksom inte så att mjukvarorna skiljer sig i de olika boxarna av samma modell men folk luras att tro det eller så blir man glad av att få en ny box till det att man startar upp och ska börja använda den....

Efter den senaste uppgraderingen så har den blivit så osannolikt förbannat dålig att man inte kan använda boxen överhuvudtaget. jag har fått köpa till eluttag som jag kan stänga av och på med en liten fjärrkontroll för att slippa gå fram till tvn och stänga av den på lampsladdskontakten!!!

Den här boxen skapar sån otrolig irritation hemma så att det finns inga gränser längre. Spiken i kistan var ändå när det här CanalDigital bladet kom hem i brevlådan och när VDn står och plussar sig själv, företaget men framförallt HD boxarna (!?) efter någon kundundersökning!!! Haha!!! det är så sjukt provocerande så man får svårt att andas.

Att Canal Digital har klarat sig i alla år med denna box och inte kommit med i Plus eller något annat granskande program är för mig helt obegripligt, finns det ingen som har några känningar som kan se till att det blir ett reportage om det här???

Ja det var det, fortsätt "felsökningen" tillsammans med Canal Digital , tyvärr händer ingenting utan målet är att man tröttar ut oss som har problem så att vi till slut inte bryr oss längre...

Postad 27 november 2012 - 19:36

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0
Är det någon som vet varför jag inte får någon text på CMore Action.

Förövrigt är boxen seg, bugning och med en massa hängningar precis som vanligt.

Postad 27 november 2012 - 22:55

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Har ju skrivit en del om denna box tidigare...

Jo.... att tro att Canal Digital någonsin kommer göra någonting åt denna box från hel*ete* är tyvärr en utopi! jag har bytt box fyra gånger under den tid jag har haft dessa (jo jag har två stycken...!?)

Standarden i början för er som inte varit med så länge i "felsökarsvängen" är byte av strömadapter, inte ha den nära ett villaområde där någon villaägare har bergvärme, stänga av trådlösa nätverket hemma och helst även hos grannen om det går, ominstallation av programvara etc etc

Sen börjar svängen med att byta dekodrar, du får byta ut din felaktiga box med dålig mjukvara till en ny felaktig box med samma dåliga mjukvara, det är liksom inte så att mjukvarorna skiljer sig i de olika boxarna av samma modell men folk luras att tro det eller så blir man glad av att få en ny box till det att man startar upp och ska börja använda den....

Efter den senaste uppgraderingen så har den blivit så osannolikt förbannat dålig att man inte kan använda boxen överhuvudtaget. jag har fått köpa till eluttag som jag kan stänga av och på med en liten fjärrkontroll för att slippa gå fram till tvn och stänga av den på lampsladdskontakten!!!

Den här boxen skapar sån otrolig irritation hemma så att det finns inga gränser längre. Spiken i kistan var ändå när det här CanalDigital bladet kom hem i brevlådan och när VDn står och plussar sig själv, företaget men framförallt HD boxarna (!?) efter någon kundundersökning!!! Haha!!! det är så sjukt provocerande så man får svårt att andas.

Att Canal Digital har klarat sig i alla år med denna box och inte kommit med i Plus eller något annat granskande program är för mig helt obegripligt, finns det ingen som har några känningar som kan se till att det blir ett reportage om det här???

Ja det var det, fortsätt "felsökningen" tillsammans med Canal Digital , tyvärr händer ingenting utan målet är att man tröttar ut oss som har problem så att vi till slut inte bryr oss längre...

Bra skrivet.

Klipp ur texten och skicka till CD här på forumet som ett PM...av någon anledning så vill de bara kommunicera så.

Fråga vad som görs just nu för att den skall bli bättre...om det nu går ö.h.t :-/

Postad 28 november 2012 - 10:09

Unregistered8a9d7c41
  • Unregistered8a9d7c41
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Bra skrivet.

Klipp ur texten och skicka till CD här på forumet som ett PM...av någon anledning så vill de bara kommunicera så.

Fråga vad som görs just nu för att den skall bli bättre...om det nu går ö.h.t :-/

Tack!

De kommer nog kontakta mig snart... de har gjort det tidigare när jag gjort inlägg på detta tema.

Problemet är ju bara att processen är densamma, ev byte till en ny box (likadan hårdvara och likadan mjukvara..) och där man måste åka ner till butiken för att hämta nya boxen och lämna tillbaka den gamla. Sedan flytta kablar och programmera om inspelningar samt favoritlistor... Här blir man så less så att man hellre lever med boxen och hittar på nödlösningar med fjärrstyrda eluttag etc etc. Canal Digital har då vunnit kampen och kan fortsätta sälja denna box...

Sen har jag ett helt magiskt problem med denna box vet inte om det är boxen eller EPG datat och det är att på ett enda program av alla de vi spelar in (där det verkligen blir något, ibland blir det inget överhuvudtaget eller så spelar den in men när man ska spela upp så går det bara i 10min..) så avslutar den inspelningen av Solsidan när det är ca 5min kvar av programmet??? Det finns inget annat program den gör så här på förutom Solsidan. Lösningen givetvis med manuell programmering istället för serieinspelning men ändå... hela tiden workarounds...

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.