Canal Digital har då vunnit kampen och kan fortsätta sälja denna box...
Fast det är ju det Canal Digital inte gör. Man säljer inte denna box längre för att den helt enkelt inte håller måttet.
/Fredrik
Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
Startad av
Unregistered5eeb5689
, okt 07 2007 20:49
12255 svar till detta ämne
11 relaterade trådar
Postad 28 november 2012 - 10:18
Fast det är ju det Canal Digital inte gör. Man säljer inte denna box längre för att den helt enkelt inte håller måttet. /Fredrik Postad 28 november 2012 - 10:57
Redigerat av Unregistered8a9d7c41, 29 november 2012 - 15:31. Postad 29 november 2012 - 20:42 Men.... Boxen har blivit jätteseg, ibland kan det ta 30 sekunder att byta kanal, och tillslut blir den så seg att den hänger. Texttv texten har blivit helkass. På 4 funkar den inte alls, och på 1:an och 2:an har den en släpning på 5 sekunder. Detta fungerade jättebra tidigare, och det var jättesmidigt att spela in program och sedan kunna se med texttv-text. Det var p.g.a detta som jag bytte från första hd-boxen till denna box. Jag ha felanmält boxen och dom skulle skicka en strömadapter för min var tydligen jättegammal. Men jag har en med strömbrytare, så så gammal borde den väl inte vara?? Har någon annan fått problem med text-tv texten efter den senaste versionen? Konstigt att strömadaptern blivit kass i samband med den nya programvaran?? Är det någom har erfarenhet på hur CD andra boxar fungerar med text-tv?? Postad 29 november 2012 - 21:01 Allt detta efter senaste mjukvaran. Text-tv var ju en av de få saker som funkade utan problem innan...men nu har de fixat det också :-/ Postad 30 november 2012 - 07:31 Jag har verkligen prövat allt (återtällning till fabriksinställningar, läsa ner uppdateringen igen, formatera disken, fått en ny nätadapter från CD) men inget hjälper. Jag kan kanske nämna att problemet verkar bli ÄNNU värre om man använder en favoritlista jämfört med när man har den "råa listan" med alla kanaler vald... Detta är verkligen trist då boxen faktiskt dessförinnan fungerat skapligt ca ett halvår (efter de föregående uppdateringarna på plats). Känns faktiskt som om det är just senaste uppdateringen som åstadkommit (eller i vart fall exponerat) det här problemet. Enligt CD support är detta inget känt problem och inget som har med uppdateringen att göra. Garantin gick ut typ två månader innan senaste uppdateringen sköts ut och nu hänvisar CD bara till det och vägrar ta något ansvar för problemet (förutom att erbjuda att jag kan köpa den nya boxen för 2995:- dvs dyrare än vad nya kunder kan få den för och de får dessutom med en parabol fri installation etc). Personligen tycker jag inte att de borde vara så nitiska med garantitid när det är deras egen uppdatering som framkallat felet (eller kanske mer troligt exponerat ett fel som denna box faft redan under garantitiden) speciellt då man inte, som om man köper en "vanlig" box som inte är bunden till en leverantör, har möjligheten att välja vilka uppdateringar man vill ha och till och med lägga tillbaka tidigare mjukvara om en uppdatering orsakar problem. Om de inte anser att problemet beror på uppdateringen är det väll heller inte att hoppas på att någon kommande uppdatering (om det blir någon - CD räknar väll snart dessa boxar som "end of life"?) skall rätta till det? Är det någon annan som fått samma problem som jag med frekventa hängningar när man byter kanal? Redigerat av Unregistered877176be, 30 november 2012 - 08:34. Postad 30 november 2012 - 10:17 Postad 30 november 2012 - 11:00
efter senaste uppdateringen har jag fått köpa ett litet fjärrstyrt eluttag så att jag kan stänga av och slå på strömmen utan att behöva gå fram till boxen, så nu har vi ytterligare en fjärrkontroll pga denna box från ****t. Postad 30 november 2012 - 15:31 Hur många tror att denna uppdateringen kommer att lösa hängninsproblemen?? Inte jag i alla fall! Ny programvaruversion (8.2.8) till HD-box Sagem ISD86HD "Publicerad: den 30 november 2012 Nu är det dax för en ny programvara till en av våra HD-boxar. Tisdagen den 4 december släpper vi en ny programvara till en av våra HD-boxar. Den nya programvaran innehåller en förbättrad signalmätare. Dessutom har den bugg som gjorde att boxen kunde reagera på fjärrkontroller som hör till andra enheter i hemmet rättats till. Det enda du behöver göra för att få den nya programvaran är att trycka OK när du ser ett pop-up fönster med information om att det finns en ny programvara att ladda ner. Att ladda ner den nya programvaran tar ca 5 minuter. Du kan inte titta på TV medan nedladdningen pågår." Postad 30 november 2012 - 22:43 1. Ljudet tappade hela tiden synkroniseringen med bilden under På spåret, 2. Senare under kvällen slutade boxen att registrera kommandon från fjärrkontrollen. De togs emot, men registrerades inte. Löstes med en klassisk omstart (eller daglig motion som det kallas för denna box). Postad 01 december 2012 - 18:03 ![]() Nu har jag tröttnat på dessa boxar. Jag har varit kund hos CD sedan 2007 men har nu tröttnat på alla fel i i de gamla inspelningsbara boxarna Fick till en hygglig deal med CD. Jag har idag två boxar (HD PVR 101-ST) har nu beställt två ADB boxar istället. Fick samma pris som "nytecknade ab, alltså 2,5 tkr/st samt 6 mån fritt. Ingen jätterabatt men ändå så hyggligt att jag blev kvar som kund, de har ju trots allt bästa utbudet av kanaler (tycker jag). Hoppas nu att man slipper alla joggning turer fram till dessa nya boxar. Det känns lite ledsamt att "överge denna tråd men ska ändå bli rätt skönt, hoppas nu att ADB boxarna blir lite lättare att hantera. /Bosse Postad 03 december 2012 - 10:36
Håller med om att det inte känns som någon jätterabatt. Då blir det till att hänga här då i fortsättningen: https://www.minhembi...=283397&st=2400 :-) Postad 03 december 2012 - 17:53 Jag tycker inte att du fick någon "hygglig" rabatt. Du skulle ha sagt upp ditt abonnemang så hade du nog fått ett bättre erbjudande. Postad 03 december 2012 - 19:48 Håller med men jag fick ju åtminstone en av boxarna "gratis" och förhoppningsvis slipper jag ifrån ett antal joggingturer per kväll och kan istället ägna mig åt något som jag tycker är kul istället. /Bosse Postad 04 december 2012 - 11:02
Visst. Den hänger sig flera gånger varje kväll. Det kan också hända att den hänger sig när jag hyr film, vilket är mycket irriterade då jag måste starta filmen från början. /Per Postad 05 december 2012 - 08:49
Det är ju tvärr inte denna box som tråden handlar om.... Postad 05 december 2012 - 20:36 Jag har varit en (o)lycklig ägare till denna box i 2 år. Under dessa 2 år har jag haft de flesta utav alla problem som boxen haft, jag har felanmält ofta och fått ny box en gång, nya kablar och adapptrar ett antal ggr. Att inte kunna lita på att inspelningar blir av eller blir kompletta är något som jag till sist ledsnade på, så jag bestämde mig för att byta till Viasat. (vet inte om de är bättre, men jag har haft Boxer före CD och var inte sugen på att gå till dem igen. Telia har vänner till mig. Viasat rekomenderades utav min TV handlare. När jag ringer till CanalDigital för att säga upp mitt abonemang blir jag i princip idiotförklarad :-) Jag borde stanna kvar hos CD och få lov att köpa deras nya box för ca1600:-. Min fråga blev då varför jag skulle köpa en ny produkt utav dem när deras gamla inte uppfyllt det som de lovat? Den gamla boxen är ju skit, blev svaret :-o Ok, sade jag då vill jag reklamera den och häva köpet. Detta kunde inte personen jag pratade med ordna, utan jag skulle bli uppringd utav reklamtionskundtjänst dagen efter. Dagen efter blir jag uppringd utav en mycket trevlig kundtjänstperson som har full förståelse för allt, han undrar om jag ändå inte vill gå över till den nya Boxen, när jag säger att jag inte vill detta så får jag en deal på att skicka tillbaka boxen när min bindningstid är slut och med full ersättning. Jag är helt nöjd med hur mitt ärende blev hanterat till sist, jag tycker det är synd att mina boxar inte fungerade, jag tror det beror på SW, men jag fick aldrig detta bekräftat. Nu blir det Viasat i minst två år, jag håller tummarna för att inspelningarna fungerar där ;-) Postad 08 december 2012 - 12:24 har efter de problem som uppstod vid senaste uppgraderingen av HD-boxen, träffat en överenskommelse med Canal Digitals reklamationsavdelning. Förhandlingen skedde i en positiv anda och uppgörelsen var till belåtenhet. Kontakten med Canal Digital har således för min del varit positiv, så jag kommer att fortsättningsvis att behålla mitt abonnemang. Ni som skriker mest och är negativa, tagga ner var ödmjuka så ska ni se att även ni kan komma till acceptabla överenskommelser med Canal Digital Postad 08 december 2012 - 12:59 Och hur såg den överenskommelsen ut ? Postad 08 december 2012 - 17:10 Grattis. Själv vill jag få en ny box gratis av de senare modellerna, men får betala mer än de som tecknar nya avtal med CD. Postad 08 december 2012 - 17:18
Pfaaahahaha! Det hedrar dig att du försöker skriva något positivt men det är samtidigt vansinnigt naivt och kan säkert förolämpa en eller annan forummedlem. Skulle tro att de flesta kontaktar CD med en ganska neutral hållning och en positiv önskan att lösa sina problem... de första x antal gångerna. Men historiskt sett har en övervägande del av CD:s anställda (eller inhyrda) framstått som riktiga sopor med sanslöst dålig attityd och de tycks ha haft som mål att reta upp kunder. De har endast sig själva att skylla för den massiva kritiken. Jag är själv en medelålders snubbe med en ängels tålamod och ett yrke som kräver hög social flexibiltet. Jag har försökt att alltid hålla mig ganska positiv i mina kontakter med CD, men det enda som i slutänden har hjälp har varit en tuffare hållning med hot om både det ena och andra.... tyvärr :-( Min erfarenhet säger mig alltså det helt motsatta mot vad du skriver. Våga kontakta CD direkt och ställ krav! Men visst, det finns säkert en eller annan anställd som agerar som de borde när en oförstörd själ ringer in och ber om hjälp. Postad 08 december 2012 - 19:27 Du som är så ödmjuk kan väl berätta om din överenskommelse? Redigerat av Grön49, 08 december 2012 - 19:28. Postad 10 december 2012 - 13:07 Postad 10 december 2012 - 14:28 Jag använder samma som du sen i våras och har i stort sett inga problem längre. Den är lite dyr men väl värd pengarna. ( har tipsat tidigare här på forumet om den ) Postad 11 december 2012 - 19:19
Postad 11 december 2012 - 19:43 Tänker för skojs skull att testa den ett par dagar med den gamla mjukvaruversion som är laddad för att se hur det går med eventuella hängningar innan jag tar risken att uppdatera till den senaste versionen som "knäckte" min gamla box (eller kanske skall jag om det går bra ligga kvar tills någon ny version som inte verkar lika buggig kommit ut)? Den utbytta boxen har enligt uppgift sex månaders garanti så innan dess måste jag pröva den senaste versionen under alla omständigheter (det är väll troligt att man förr eller senare blir tvungen att uppgradera för att kanalerna och play skall fortsätta att fungera så att permanent låta bli att uppgradera lär väll inte fungera hur länge som helst antar jag annars känns det lockande om det skulle fungera bra). Gillar också den gamla versionens långsammare snabbspolning - den nya 300x spolningen känns alldeles för snabb och gör det svårt att spola förbi reklam i inspelade program på ett smidigt sätt... Efter helgerna råkade frun klicka fel och senaste mjukvaran lades på. Har fungerat klart sämre (några hängningar i veckan) men inte så drastiskt dåligt som med min gamla box som jag returnerade. Jag undrar om det inte finns flera varianter av dessa boxar som i "teorin" skall ha samma komponenter i sig men som i verkligheten skiljer sig lite åt i några komponentval och att detta kan leda till att vissa boxar fungera bättre än andra med den senaste versionen? Har ingen annan förklaring till att det kan skilja sig så mycket i stabilitet.... Redigerat av Unregistered877176be, 27 februari 2013 - 21:03. Postad 11 december 2012 - 21:16 Nej nej, inte klippa kablar. Köp en som har samma kontakt och samma polaritet så är det bara att plugga in i boxen och köra. Samma spänning (Volt), samma kontakt och samma polaritet. Gärna högre strömstyrka, dvs Ampere. Postad 12 december 2012 - 09:15
http://www.kjell.com...-5000-ma-p44416 för 299:-
Jag använder denna
Inga ställbara spänningar med strömbrytare eller utbytbara kontakter bara 12V / 5A att plugga in utan risk för felinställningar. Redigerat av matshansson, 12 december 2012 - 09:16. Postad 12 december 2012 - 09:48 Vet inte om man ska tacka eller gråta. Så mycket inspelat som den bara har spelat in en svart ruta på slutet, eller inte spelat in alls. TACK CD! Det är verkligen en ny dimension av tv-upplevelse. Gröna lyktan, aha 1h 17min, sen blev det inget mer. Så mycket bättre spelade vi in slutet för att natta kunna bebisen. Men inget blev inspelat trots att det stod att den spelade in... Mentalist står på serieinspelning men spelar inte, ja förutom repriserna då. Så säger sambon att det är många av hennes serier som inte slutet kommer med på. wtf. Postad 12 december 2012 - 09:53
Är boxen gammal? Livslängden på denna box verkar ju inte vara med än typ drygt två år. Min box fungerade bra i två år sedan kom det mer och mer fel och tillslut gav den upp. Visst det är ingen bra box efter de mer avancerade mjukvarorna som släppts men saker går ju sönder. Hårddiskar kan gå sönder efter ett tag, likadant med datorer. /Fredrik Postad 20 december 2012 - 17:42 Har varit kund hos CD i mååånga år och har varit skitnöjd med utbud och teknik. Så nöjd att jag 2010 köpte den dyrare varianten av box med hårddisk/inspelningsfunktion. I oktober får CD för sig att skicka ut en ny mjukvara till dessa boxar. Detta görs såklart automatiskt och ngn möjlighet att inte välja den senare mjukvaran finns inte. Nu hör till saken att denna mjukvaran har gjort att boxen i stort sett inte går att använda: bilden fryser, boxen startar om, bilden blir svart osv osv. Ca 8-10ggr per kväll får vi starta om boxen genom att dra ur strömsladden. Börjar bli svårt att försvara att vi ska betala dyra pengar varje månad inför min kära sambo..... Efter kontakt med CD's support så får jag beskedet att det förmodligen är strömsladden som är felet och de skickar en ny. Min tilltro är såklart liten att det skall fungera. Har jobbat med paraboler och kabel teve i flertalet år så lite erfarenhet har man ju. Felet avhjälptes såklart inte så ny kontakt togs med "support": Nu börjar de köra sitt snack om fabriksinställningar, omformatering, ny mjukvara osv osv. Lydigt och artigt (trots att jag inte tror på lösningarna) så gör jag som jag blir tillsagd. Ny kontakt tas med "support". Nu får jag till svar att min box sjunger nog på sista versen eftersom den är så gammal! Vid det här laget börjar jag tröttna. Nu kommer CD med lösningen att sända mig en ny box. Dock av samma typ som den jag redan har så jag ifrågasätter såklart om detta verkligen kommer hjälpa men den här gången bedyrar "support" att problemet är löst. Jag hann inte mer än montera boxen så började problemen med hängningar, omstarter osv osv. Dessutom har den nya boxen ett märkbart brummande ljud som kan göra vem som helst galen. Ny kontakt tas med "support". Nu erkänner CD att mjukvaran kanske inte var den bästa för boxen. De erkänner samtidigt att jag nog inte var den enda kund som upplevde dessa problem. Men nu hade CD en ny lösning: Jag får det fantastiska erbjudandet att köpa en ny box av annat fabrikat för endast 2995.- NU GÅR JAG I TAKET! Alltså jag som kund som betalat 3000 spänn för en box som CD har förstört med sin nya mjukvara ska fortsätta att betala över 700.- i månaden samtidigt som jag leende skall betala ytterligare 3000.- för att kunna se på TV??!! "Support-killen" springer runt till kollegor osv och undersöker om han kan göra en bättre deal och återkommer med erbjudandet att jag får köpa boxen för 995.- Jag är fortfarande inte nöjd varför han skickar mig till reklamationsavdelningen. Här får jag prata med en tjej som nu ger mig erbjudandet: boxen för 995.- + 6 fria månader på abonnemanget. ÄNTLIGEN! Får beskedet att de fria månaderna kommer gälla fr om februari nästa år och att boxen skickas direkt. Nu är jag äntligen nöjd. MEN, det är inte slut ännu. Ingen box kommer varför jag återigen tar kontakt med "support". Killen som svarar läser innantill på sin skärm att jag har blivit lovad en ny box för 995.- + 6 fria månader. Han ska bara kolla varför den inte skickats. Nu ändrar han sig och säger att boxen inte kommer skickas eftersom jag fått 6 fria månader istället för boxen??!!!! De fria månaderna har dessutom redan börjat gälla. Vad F.. ska jag med fria månader till när det inte går att titta på tv'n? CD hävdar nu att de inte vet varför jag fått en sådan deal och att de inte kan hjälpa mig. Tydligen har tjejen lovat mig nåt som hon inte fick/kunde och det är tydligen mitt problem!? Talade om för killen att nu räcker det. Jag vill säga upp abonnemanget omgående. Han svarar att först gäller såklart 3 månaders uppsägningstid. Han påtalar dessutom att egentligen skall jag betala abonnemangsavgiften för månaden de redan dragit av men att han bjöd på den eftersom det var viktigt för honom att de hade nöjda kunder!? Nöjda kunder utbrister jag! Vad får dig att tro att en kund som säger upp abonnemanget är nöjd??? NU HAR JAG TRÖTTNAT! Sade därför upp rubbet direkt per telefon och är nu ifärd med att skaffa Viasat istället. Tack Canal Digital för alla dessa år. Tack även för ert fantastiska sätt att hantera era kunder. God Jul och ett Gott Nytt år på er......... Postad 20 december 2012 - 18:04 Släng in det här på fairshopping.se. Vore kul att se hur CD svarar... Postad 20 december 2012 - 19:57 Låter som en fantastisk historia, det "roliga" ???!!! är att jag hade ett liknande samtal med CD igår kväll. Hon ville gjöra div olika felsökningar men jag påtalade artigt att jag inte hade ork med det, har gjort det flera ggr förut utan resultat. Bara för att jag inte hört av mig sen i Januari så kan jag väll inte va så missnöjd, försökte förklara att jag har annat för mig än att ringa dom och att kortet har flyttat in i en annan box sen länge men att en adb box med fungerande? vod ändå kunde va intressant. Skaffade första parabolen när trean kom så jag kan oxå en hel del men det va inget argument att komma med, hon hade ju sin manual att gå efter. Försökte flera ggr förklara för henne att jag efter kanske 25 år hos CD undrade om jag va en bra kund och därför kanske kunde få en bra deal på adb boxen. Fick till svar att jag kunde få köpa den för det facila priset 5990 sek. Hänvisade såklart till att nya kunder får den för 2990 sek. Får då till svar att hon trodde att jag ville köpa den utan att binda abbet, har haft löpande i tre år nu och att det är tre 3 månaders uppsägning om jag inte är nöjd..... Vem köper en box för 6000 som bara går att använda för att se Era kanaler löpande om man är missnöjd fråga jag då, fick till svar att det va många som gjorde så :-) Nä CD, ni må ha bäst bild o ljud, bäst kanaler men ni harjävligt dålig kundvård och boxen håller samma klass. Det ända rätta vore att erkänna era och boxens brister och en deal liknande ovan skulle ju va lite plåster på såren iaf. Så summa kardemumma, även jag tittar på viasat just nu, ska nog slå en signal ikväll. Självklart så hoppas och önskar jag att alla på CD får en riktigt god jul o gott nytt.... Postad 20 december 2012 - 20:14
Apropå driftsäkerhet så är det väl läge att berätta hur min VU+ Duo har skött sig sedan julen 2010 då jag installerade den. Första dagarna jag hade den inkopplad så försökte jag verkligen att få den att hänga sig. Jag toktryckte med flera fingrar på fjärrkontrollen, så att menyerna blinkade hit & dit, men ICKE, det var bara att ge upp. Hur mycket jag än stressade boxen gick det inte att få den att hänga sig. Men sen är det ju så att det finns massor av olika plugins att ladda ner, som olika utseende på menyer mm. och detta måste man ju testa. Så jag har faktiskt fått Duo'n att hänga sig otroliga TRE gånger på TVÅ ÅR!! Men det kan jag ju inte klandra boxen eftersom det är självförvållat. Jag laddade ner plugins som orsakade nån slags mjukvarukonflikt ..... men det var ju bara att flasha om, så var det problemet löst. ![]() Postad 20 december 2012 - 20:17
Jag har följt denna tråd några månader eftersom jag liksom de flesta här har haft problem med min skitbox och detta är mitt första inlägg. Skaffade CD för några år sedan eftersom jag ville kolla på Premier Leauge men strax efter meddelade CD att man skrivit ett bättre avtal med La Liga... kul. Nåväl, den spanska fotbollen har man vant sig vid och den är underhållande den också. Om det nu inte varit för denna absolut sämsta elektriska pryl jag någonsin ägt. Jag hade en del problem inledningsvis och efter något halvår skickade jag ett e-mail till CD via deras hemsida att boxen inte fungerade men fick aldrig svar. En ny uppdatering kom och problemen med ryckandet i nätsladden blev mindre. Sedan kom hösten 2012 och 11 oktober... Samma kväll som uppdateringen gjorts så började problemen. Hängningar, hängningar, hängningar och en månad senare ringde jag supporten och pratade med en kille som först erbjöd sig att sälja den nya inspelningsbara boxen för 2995 men när han förstod att jag var "pissed off" och gjort vad jag kunde för att fixa problemet själv, så var han faktiskt riktigt trevlig och erbjöd att skicka en ny (läs begagnad) 250GB box till mig. Den "nya" boxen kom och uppdaterade mjukvaran men blev inte ett skit bättre, snarare tvärt om. Med stort tålamod så drog jag ur nätsladden flera gånger per kväll men i söndags fick jag nog. Ringde supporten igen strax innan klockan 19 och fick prata med en inte så charmig tjej som sa att det hjälper inte att skicka en ny box till för det är fel på den andra utrustningen. Jag antar att hon menade koaxialkabeln eller fästet till parabolen eller något annan detalj hon lärt sig på CD Academy. Hon tyckte även att jag skulle ta min box och testa den hos någon annan och se om problemet var kvar. Jag blev väl inte så positiv och förklarade att jag bor på landet och det blir lite jobbigt att knacka dörr hos "grannarna" som jag inte känner och fråga om jag får komma in till dem och testa min digitalbox. I am really impressed, CD! Hon var nog själv kund hos någon annan TV-leverantör så hon förstod nog inte bättre, flickstackarn. Irritationen steg och jag sa att jag ville säga upp abonnemanget och jag fick lite syrligt uppgifterna till abonnemangsavdelningen så jag kunde ringa dit dagen efter. Förbannad tog jag fram datorn och läste tråden igen och hittade detta tips, testade det och fyra dagar efter (!!!) så har den inte hängt sig en enda gång. WTF happened? Har gjort fabriksåterställning, formateringar och hämtat om mjukvaran flera gånger innan men kanske inte i denna ordningen. Jag vet inte om detta håller i sig men det är första gången på länge, länge som jag kunnat ligga kvar i soffan och zappa på kvällarna. Skönt! CD suger och jag funderar fortfarande på att säga upp abonnemanget men en chans till blir det. Tack till "hakjar" och alla andra kreativa själar med samma problem som jag. Har inte varit aktiv i tråden innan men jag kände att jag måste bidra tillbaka med vad som (för tillfället) funkat för mig. Skönt med koaxialkablar och fästen som självläker. Redigerat av Unregisteredbbb539fb, 20 december 2012 - 20:21. Postad 26 december 2012 - 14:46 Redigerat av Melmac, 26 december 2012 - 14:47. Postad 26 december 2012 - 17:32 Det har väl med nätdelen att göra? Postad 26 december 2012 - 22:43 ![]() Redigerat av Unregisterededf9a2d0, 26 december 2012 - 22:46. Postad 30 december 2012 - 10:03 /Anders Postad 30 december 2012 - 10:16
Nej det fungerar inte, frågan är om det ska göra det? Har ADB boxen. Frågan angående ljudet på Series HD har varit uppe i Canal Digital tråden. Flera klagade på ljudet, tycker själv att det låter konstigt jämfört med de andra CMore kanalerna. Men inget har hänt än så länge, samma ljud sedan lanseringen. /Fredrik Postad 30 december 2012 - 11:07 Jag tycker dessutom att hårddisken fyller sig själv i ett tempo som inte stämmer överens med mina gjorda inspelningar. Har ca tio entimmesprogram inspelade (ca hälften i hd) och har gjort av med 98% av utrymmet. Postad 30 december 2012 - 21:40
Jag känner mycket väl till ditt problem då även jag varit drabbad. Efter mycket tjafs med CD då de inte kände till problemet så skickade de till slut ut en ny box. Men inte blev det nåt bättre, det gick inte heller att starta denna box när en inspelning pågick. Än en gång var det nästan som jag inte blev betrodd när jag återkom med att även utbytesboxen hade exakt samma problem. Så jag gjorde det CD verkar vilja att deras kunder ska göra - kassera denna box och köpa den nya ADB 5720. Så för husfridens skull, frun var helt galen på boxens oförmåga att starta när inspelning pågick, så gick jag all-in motvilligt och köpte två ADB 5720 till något reducerat pris. Detta är min förkortade story - fler av Canal Digitals kunder känner säkert igen sig?! Redigerat av ABSiNSANE, 31 december 2012 - 14:18. Postad 31 december 2012 - 09:19 en fundering. Har du kvar din gamla Sagem? Testa att koppa in denna med adaptern för ADB-boxen (samma spänning poralitet vad jag minns men kontrollera). Se om inte din gamla Sagem fungerar bra med denna... Okej, en usel nätadapter kan inte förklara allt det som beskrivs ovan. Postad 31 december 2012 - 12:19
Jag har ingen större lust av att ha långa diskussioner med CD:s kundtjänst igen då de aldrig leder någon vart. Nya nätadaptrar och currykora fungerar inte. Hade det inte varit för att min internetanslutning (från Telenor) om möjligt fungerar ännu sämre så hade jag hellre sagt upp mitt abonnemang och kört helt och hållet på Netflix eller liknande tjänst. Redigerat av Unregistered1573, 31 december 2012 - 12:26. Postad 31 december 2012 - 14:17
Jag har inte kvar den, jag skickade tillbaka den. Bra du påminde mig om nätadaptern då jag även fick en ny sån med det hjälpte inte... Dock var inte det ADBs nätadapter. Postad 01 januari 2013 - 18:44 Postad 02 januari 2013 - 08:35
http://www.kjell.com...-5000-ma-p44416 för 299:-.
Skrev tidigare i denna tråd om att vi bytt strömaggregat till en 5A från
Bytte den 10 December vi har inte startat om eller haft något annat problem med Sagem boxen efter bytet ![]() Tror faktiskt att dina omstarter är beroende på klen strömadapter. När elektronik-komponenter fått några år på nacken drar de i många fall mer ström. Att din box sedan funkar bättre i sovrummet kan bero på att den har det svalare där än tillsammans med stor TV osv. Postad 02 januari 2013 - 14:17 Postad 02 januari 2013 - 15:04
Detta problem har jag haft läääänge, både innan och efter senaste uppdateringen. Är det bara jag som har problem med det ibland på CMore kanalerna så försvinner texten? Tror att det bara är det på de kanaler som inte är HD. Tänk om CD kunde byta ut alla nät aggregat till något bättre, det borde ju betala sig rätt fort för dom. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |