Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV): problemlösning!

1471 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 September 2007 - 08:33

Ankan_G
  • Ankan_G
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Var i kontakt med CD i dag och frågade efter fria kanaler, enligt dom finns det stor risk att det inte blir av, påpekade att jag har en utskrift ifrån deras hemsida (2006-11-26) där det står följande.

"Den 2:a uppdateringen sker senast 1 februari 2007 och innefattar följande fuktioner;
-EPG
-Text-TV
-Mottagning av de fria satellitkanalerna samt signaler från andra satelliter än Thor"

<{POST_SNAPBACK}>

Ankan: Kan du göra denna utskrift tillgänglig? Scannad bild, pdf eller vad som hellst?
Det här ska CD få äta upp.

<{POST_SNAPBACK}>

Se bifogad bild.

Bifogad fil(er)

Postad 02 September 2007 - 08:58

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Var i kontakt med CD i dag och frågade efter fria kanaler, enligt dom finns det stor risk att det inte blir av, påpekade att jag har en utskrift ifrån deras hemsida (2006-11-26) där det står följande.

"Den 2:a uppdateringen sker senast 1 februari 2007 och innefattar följande fuktioner;
-EPG
-Text-TV
-Mottagning av de fria satellitkanalerna samt signaler från andra satelliter än Thor"

<{POST_SNAPBACK}>

Ankan: Kan du göra denna utskrift tillgänglig? Scannad bild, pdf eller vad som hellst?
Det här ska CD få äta upp.

<{POST_SNAPBACK}>

Se bifogad bild.

<{POST_SNAPBACK}>

Lysande och graverande!
Jag har ett mail som lovar uppdateringen under februari 2007 och ett antal till som lovar uppdatering "inom kort" under perioden mars tom augusti...
Dessa samt ett 20-tal samtal till deras kundtjänst ska dom nu få äta upp.

Postad 02 September 2007 - 12:32

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Här är två länkar till som är intressanta att läsa, läs första stycket om "Automatisk anpassning av bildformat beräknas kunna laddas ned i och med mjukvaran som lanseras senast 1 februari 2007." Vilket vi inte fått ännu heller eftersom den sista uppdateringen kom 22 Januari.

FAQArticle____6041.aspx

Här är en annan länk om att kunna söka på fler satelliter.
FAQArticle____8738.aspx

Det var roligt att läsa den andra tråden om CD's nya HD-box med hårddisk där nya kunder skulle få den i September och gamla i Oktober, snacka om att bry sig om gamla kunder.
// Hifighost

Postad 03 September 2007 - 16:12

Unregistered4bc6bcab
  • Unregistered4bc6bcab
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej

Någon som har scannat av deras första reklamblad för fotbollvm och vad boxen skulle innehålla
skulle vara bra att ha till konsumentsombudsmannen .

Kanske skulle man då göra en liten anmälan och se till att det händer något iallafall , så jäkla trött på att inte kunna se svenska serier då min text-tv är svart ruta med text där nere , skulle verkligen behöva en fungerande text tv.

Har tyvärr begränsad hörsel så därför är man ju jäkligt utsatt av denna jäkla bugg.

NZ

Postad 03 September 2007 - 17:24

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0

Hej

Någon som har scannat av deras första reklamblad för fotbollvm och vad boxen skulle innehålla
skulle vara bra att ha till konsumentsombudsmannen .

Kanske skulle man då göra en liten anmälan och se till att det händer något iallafall , så jäkla trött på att inte kunna se svenska serier då min text-tv är svart ruta med text där nere , skulle verkligen behöva en fungerande text tv.

Har tyvärr begränsad hörsel så därför är man ju jäkligt utsatt av denna jäkla bugg.

NZ

<{POST_SNAPBACK}>

Jag antar att du vet att du kan välja textspår på boxen, textning för hörselskadade finns att välja för väldigt många svenska serier. Välj info -> ok --> välj text --> alltså inte svenska utan textning for hearing......

Redigerat av Unregistereded16d9f8, 03 September 2007 - 17:26.

Postad 03 September 2007 - 19:18

Unregistered4bc6bcab
  • Unregistered4bc6bcab
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
jo men jag vill ha vanlig hederlig textning ... inte "telefonen ringer" "musik hörs" utan bara en vanlig textning kan ju höra , men skådespelarna har väldigt olika lägen .. en del pratar grötigt och en del mumlar ..

Nz

Postad 03 September 2007 - 21:34

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0

jo men jag vill ha vanlig hederlig textning ...  inte  "telefonen ringer"  "musik hörs"  utan bara en vanlig textning kan ju höra , men skådespelarna har väldigt olika lägen .. en del pratar grötigt och en del mumlar ..

Nz

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med om det.... såg "upp till kamp" idag på svt hd och det var inte lätt att höra allt....

Postad 04 September 2007 - 15:43

Unregistered14ba2107
  • Unregistered14ba2107
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Fick svar från Canal digital angående mjukvaruuppdateringen:

Hej och tack för ditt mail

Uppdateringen har blivit väldigt försenad precis som du säger,
uppdatering med EPG beräknas komma under oktober månad.

För eventuell kompensation måste jag be dig ringa in till oss för
överenskommelse om det.

Med vänlig hälsning
Mikael Nordlund
Canal Digital Kundservice

Man har lite svårt att tro dom efter alla utlovade datum. De skriver dessutom beräknas komma!!

Är det någon som begärt kompensation och fått det från CD. Vad ska man begära?

Redigera favoritlistor och ta emot andra satelliter verkar inte komma med nästa uppdatering.

Postad 04 September 2007 - 20:56

andreasanetrenet
  • andreasanetrenet
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Prata med kundtjänst idag, (hade inte läst här tidigare) men frågade om det någonsin kommer bli någon uppdatering så det går att använda EPG som va lovat till februari i år och alla andra små iriterande saker och fick då svaret att ja inom ett år ska det nog vara uppdaterat.

Funderar på hur den nya HDTV boxen med PVR funktion skulle fungera om man nu typ kan byta upp sig mot den då man faktiskt betalade 2095kr för HDTV boxen i maj 2006, fick inte boxen för än 16 juni och missade även flera matcher med sverige i VM, CD har faktiskt inte hållt vad dom lovat någon gång vad jag kan minnas, sedan å så himla värdelös kundtjänst dom har, frågar man en sak så "vänta lite" får man vänta 1-2 min, så svara de på frågan och alltid +20min kö

Postad 05 September 2007 - 12:15

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Jag mailade för några dar sen och begärde att få häva köpet av boxen trots att jag haft den sen den släpptes, har inte fått svar än.

Tror inte det kommer gå men man kan ju alltid försöka dom har ju inte löst nåt av det lovade...

Postad 05 September 2007 - 15:57

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Jag mailade för några dar sen och begärde att få häva köpet av boxen trots att jag haft den sen den släpptes, har inte fått svar än.

Tror inte det kommer gå men man kan ju alltid försöka dom har ju inte löst nåt av det lovade...

<{POST_SNAPBACK}>

I lördags skred jag till verket och skickade in en reklamation av HD boxen.
Jag uppgav mina problem att vara ouppfyllda löften om uppgradering av mjukvaran för att adressera problemet med avsaknad av EPG resp andra satelliter än Thor.
Jag hänvisade till flera besked från deras kundtjänst, såväl E-post som som över telefon. Jag hänvisade också till deras besked på deras hemsida om uppgradering den 1:a februari osv.
Jag ställde ett par ersättningskrav i form av antingen release av ny mjukvara+3fria månader eller ny HD box med PVR funktion till bättre rabatt än 2.995:- eller avslut av mitt abonnemang.
Idag ringde dom upp mig och meddelade att man inte kunde tillmötesgå något av mina krav. Eventuellt kunde man ge mig en fri månad vilketr känns som ett hån.
Dom menar på att abonemanget har fungerat och att jag inte haft problem med tekniken. Dom menar också att detta är "extrafunktioner" som inte är väsentliga.
Jag har svårt att finna mig i att bli överkörd på det här sättet så nästa steg är Konsumentvägledaren i kommunen.

En notering bara: enligt hon som ringde kommer inte PVR boxen heller ha EPG när den släpps!!! :( :P :D

Postad 05 September 2007 - 19:49

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Jag uppgav mina problem att vara ouppfyllda löften om uppgradering av mjukvaran för att adressera problemet med avsaknad av EPG resp andra satelliter än Thor.
Jag hänvisade till flera besked från deras kundtjänst, såväl E-post som som över telefon. Jag hänvisade också till deras besked på deras hemsida om uppgradering den 1:a februari osv.
Jag ställde ett par ersättningskrav i form av antingen release av ny mjukvara+3fria månader eller ny HD box med PVR funktion till bättre rabatt än 2.995:- eller avslut av mitt abonnemang.
Idag ringde dom upp mig och meddelade att man inte kunde tillmötesgå något av mina krav. Eventuellt kunde man ge mig en fri månad vilketr känns som ett hån.
Dom menar på att abonemanget har fungerat och att jag inte haft problem med tekniken. Dom menar också att detta är "extrafunktioner" som inte är väsentliga.
Jag har svårt att finna mig i att bli överkörd på det här sättet så nästa steg är Konsumentvägledaren i kommunen.

En notering bara: enligt hon som ringde kommer inte PVR boxen heller ha EPG när den släpps!!!

Skönt att höra att någon äntligen tar tag i det här! Om du lyckas få köpet hävt eller få till en annan deal så är jag rätt säker på att flera kommer att göra samma sak. Jag hade själv hävt mitt köp direkt efter att jag fått boxen och upptäckt hur kass den var om det inte varit för alla fagra löften om att CD raskt skulle ordna till allting. Nu känns det som man står här med lång näsa och är dessutom för lat för att göra det du gör. :(

Heja Pexer! :P

Postad 10 September 2007 - 13:01

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Har nu äntligen fått svar från Canal digital...

Det du kan göra är att du ringer in till vår kundservice så får vi se
vad vi kan göra åt saken. Däremot är EPG osv extratjänster som ej är
obligatoriska tjänster en box ska hålla. Självklart ber vi om ursäkt
för förseningen av denna mjukvara, den senaste information jag
mottagit är att den ska komma någon gång till hösten/vintern.

Med vänlig hälsning
XXXXX
Tel: 0770-33 22 11
Fax: 08-772 27 77
http://www.canaldigital.se

Jag nämde inte ens EPG i mitt mail utan endast att det inte gick att få in fria satelliter.
Kändes som ett standard mail dom skickar på likande frågor.

Ska ringa nån dag när jag får tid och se vad dom säger då.

Postad 10 September 2007 - 15:01

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

En notering bara: enligt hon som ringde kommer inte PVR boxen heller ha EPG när den släpps!!!

Skönt att höra att någon äntligen tar tag i det här! Om du lyckas få köpet hävt eller få till en annan deal så är jag rätt säker på att flera kommer att göra samma sak. Jag hade själv hävt mitt köp direkt efter att jag fått boxen och upptäckt hur kass den var om det inte varit för alla fagra löften om att CD raskt skulle ordna till allting. Nu känns det som man står här med lång näsa och är dessutom för lat för att göra det du gör. :)

Heja Pexer! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Har nu äntligen fått svar från Canal digital...

Det du kan göra är att du ringer in till vår kundservice så får vi se
vad vi kan göra åt saken. Däremot är EPG osv extratjänster som ej är
obligatoriska tjänster en box ska hålla. Självklart ber vi om ursäkt
för förseningen av denna mjukvara, den senaste information jag
mottagit är att den ska komma någon gång till hösten/vintern.

Med vänlig hälsning
XXXXX
Tel: 0770-33 22 11
Fax: 08-772 27 77
http://www.canaldigital.se

Jag nämde inte ens EPG i mitt mail utan endast att det inte gick att få in fria satelliter.
Kändes som ett standard mail dom skickar på likande frågor.

Ska ringa nån dag när jag får tid och se vad dom säger då.

<{POST_SNAPBACK}>

Detta med extra funktioner är ju helt absurt, de var pga dessa extra funktioner som jag tog abonnemanget på denna j***a box, dvs jag vill kunna ta in fler satelliter samt EPG ska fungera.
Hur kan de lova en sak när man tar abonnemanget men sen ge fan i att hålla vad de lovar.

Postad 10 September 2007 - 15:56

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Någon som vet om man måste ha CD kortet i boxen för att kunna ta emot de fria marksända kanalerna, alltså bara använda den som en enkel DVB-T mottagare.. ??
( ej HD )

Postad 10 September 2007 - 16:12

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

En notering bara: enligt hon som ringde kommer inte PVR boxen heller ha EPG när den släpps!!! :) :D B)

<{POST_SNAPBACK}>

Prova med att göra en anmälan till ARN
http://www.arn.se/

Postad 10 September 2007 - 17:52

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Detta med extra funktioner är ju helt absurt, de var pga dessa extra funktioner som jag tog abonnemanget på denna j***a box, dvs jag vill kunna ta in fler satelliter samt EPG ska fungera.
Hur kan de lova en sak när man tar abonnemanget men sen ge fan i att hålla vad de lovar.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, visst är det absurt. Informationen ligger till grund även för mitt köp.
Men "reklamationsansvarig" (häftigt att behöva ha en sån? :D ) på CD tycker det inte. Dom anser att oavsett vad dom lovat kring abonnemanget så är det ovidkommande eftersom själva abonnemanget är poängen... Ungefär som att dunka huvudet i väggen att försöka argumentera emot det.
Jag väntar fortfarande svar från konsumentvägledaren. Under tiden har jag fått ett brev från CD som beskriver ungefär ovanstående och också meddelar att jag nu får en fri månad trots att jag vid vårt samtal sagt att jag inte tycker det är en lösning...
Lär återkomma... Gäsp... :)

Postad 11 September 2007 - 12:11

tachion
  • tachion
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Nu har jag också problem med bild och ljud som hackar från boxen. :) Det som kanske gör det lite konstigare är att den funkade skapligt (med att visa bild och ljud… inte önskvärda funktioner) sen jag fick min andra box i början av februari.

Dom nya problemen med ljud och bild började när en elektrifiering av järnvägen som går 100 från där jag bor slutfördes och dom började köra dom nya fina elektriska tågen. Jag har bara familjepaketet + HD-paketet och det är inte alla kanaler som påverkas. 1-10 verkar oberörda. 20-22, 27-29 och HD kanalerna har däremot börjat hacka rejält. Ibland så mycket att boxen hänger sig. Ibland visas bara ett meddelande om att signalstyrkan är för dålig, men när jag kollar så är den på 186-187 precis som den har varit sen jag installerade boxen.

Är det någon annan som bor nära en elektrifierad järnväg som har problem med hackande bild? Jag hörde någonstans att det kan bli rätt stygga störningar just när tåg passerar. Någon som vet ifall det kan påverka en digitalbox eller om det är en ren slump att problemen med ljud och bild började precis när dom började köra med tågen? :o

Postad 11 September 2007 - 13:09

506XDE
  • 506XDE
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag använder boxen för de fria markkanalerna.
Har ett gammalt kort från CD som måste sitta i,
annars slutar den att fungera.

Som markbox har den fungerat utan problem

Postad 11 September 2007 - 15:28

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
Tja jag är nog inne på min 8-10 box och nu strular även denna...

När jag bytar kanal hänger ibland varken bild eller ljud med!!??
Har fått en ny box efter detta problem kom och den har fungerat i ett par månader men nu är det dags igen... pust stånk och stön vad jag är trött på denna skitbox man betalt dyra pengar för eftersom man ville vara tidig med HDTV.... :)

Skulle oxå kunna tänka mig att häva köpet om jag bara orkat dra igång allt med konsumentombudsmannen.. :o

Postad 17 September 2007 - 11:15

jrj
  • jrj
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Ny mjukvaru-uppdatering idag på HD-boxen. Har inte hunnit kolla vad den innehåller.

Ser nu att EPG är inkluderat

Redigerat av jrj, 17 September 2007 - 11:18.

Postad 17 September 2007 - 11:29

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

Ny mjukvaru-uppdatering idag på HD-boxen. Har inte hunnit kolla vad den innehåller.

<{POST_SNAPBACK}>

Är på jobbet till kl 23 är det någon som kan göra en koll vad som uppdaterades. EPG,fler satelliter mm.

Postad 17 September 2007 - 12:03

jrj
  • jrj
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Är på jobbet till kl 23 är det någon som kan göra en koll vad som uppdaterades. EPG,fler satelliter mm.

<{POST_SNAPBACK}>

Under den korta tid jag var hemma så kunde jag bara upptäcka två förändringar mot tidigare mjukvara. Detta var EPG samt att med nedre vänstra knappen på fjärrkontrollen kunde växla mellan satellit och markbunden sändning.
Kan inte svara på om fria kanaler eller fler satelliter var inkluderat.

Postad 17 September 2007 - 12:19

Unregistered4bc6bcab
  • Unregistered4bc6bcab
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag har fått någon konstig bildhantering .. känns inte som 16:9 , 4:3 funkar i 720P 1080i längre ..eller det ser bara skitskumt ut ..något har blivit fel iallafall ..

kollat man t.e.x på sporten som gick nu, så när dom byter till reportage bilden så blir den utdragen på kanterna .. sen i menyn i boxen kan man inte välja 16:9 .. får se om någon annan har samma fel

Edit texttv funktion 199 är fortfarande en svart ruta det skulle ju absolut komma nästa uppdatering

är nästa box lika dålig med buggar så reklammerar jag båda samtidigt

Nz

Redigerat av Unregistered4bc6bcab, 17 September 2007 - 12:35.

Postad 17 September 2007 - 12:23

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

EPG Nu-Nästa på en kanal i taget, men ingen timerfunktion inplementerad, vilket vi skiftarbetare saknar.
Text-tv 2 sidor som tidigare, men piggare och har minne av tidigare sidor (testade bara sida 100-117 och det gick att bläddra igenom utan att söka om).
Volymknapparna fungerar.
Två nya kanaler (TV-biljett 4 och 5).
DISEqC fungerar som tidigare och man hittar även Viasats HD-transponder på Sirius utan problem, men nej, CD har fortfarande blockerat access till andra kanaler än sina egna.

Tja det var nog allt synligt vad jag sett.

Redigerat av Unregisteredc4a90337, 17 September 2007 - 13:43.

Postad 17 September 2007 - 12:36

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
EPG och EPG... vet inte riktigt om man kan kalla det för det. Jag tycker det liknar en ny alternativ funktion till Info-knappen; istället för att gå till respektive kanal för att kolla vad det är för program och vad nästkommande är, får man nu en lista att bläddra i där man också kan se nuvarande och nästkommande program. Det finns dock ingen information om senare program varken under innevarande dag eller nästkommande dag. Möjlighet att sätta timer, som tidigare lovats, finns inte heller.

@K.K., min volymknapp fungerar som tidigare, dvs. har bara funktion för analogt ljud, inte AC3.

@jrj, du har alltid växlat mellan sattelit och marknät med nedre vänstra knappen. Det är ingen ny funktion.

EDIT: Ringde och pratade med en trevlig kille på kundtjänst. Jag fick besked att EPG var den enda funktion som ingick i denna uppdatering, dvs. ingen timer-funktionalitet (som istället ska komma i en senare uppdatering någon gång i framtiden). Anledningen till att bara nuvarande och nästkommande program visades var att de hade ett allmänt fel på all EPG-funktionalitet hos CD just nu och att detta skulle vara åtgärdat till senare i veckan.

Redigerat av bkd, 17 September 2007 - 13:02.

Postad 17 September 2007 - 15:29

knutte
  • knutte
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Nån man kollar i EPG'n och bläddrar mellan kanalerna och man kommer till den sista på sidan och ska gå över till nästa sida (ex neråt), så kommar man inte till nästa kanal på listan utan längst ner på nästa sida. Man får alltså bläddra upp för att komma rätt i listan :) . Måste vara jag som gör något fel?
Eller kan dom verkligen missa en sån sak, efter att ha jobbat, kollat med den här uppdateringen ett halvår.
Och Canal Digital: Sorry men EPG var usel.

Postad 17 September 2007 - 15:55

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Nån man kollar i EPG'n och bläddrar mellan kanalerna och man kommer till den sista på sidan och ska gå över till nästa sida (ex neråt), så kommar man inte till nästa kanal på  listan utan längst ner på nästa sida. Man får alltså bläddra upp för att komma rätt i listan :) . Måste vara jag som gör något fel?
Eller kan dom verkligen missa en sån sak, efter att ha jobbat, kollat med den här uppdateringen  ett halvår.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, detta måste vara en av de sämre EPG:erna på marknaden!
Ingen timerfunktionalitet och rörigt.
Stackars Canal Digital: Hur dom än anstränger sig så lyckas dom inte!
Trots att det finns ca 400 boxar på marknaden att kopiera så har man inte lyckats.

Ang min reklamation: Jag ger upp. Jag fick en månadsavgift som plåster på såren. Konsumentvägledaren i kommunen tycker jag ska gå vidare och anmäla till ARN, men med den här uppdateringen så känns det som luften gick ur en. För visst finns EPG där nu, men den suger...
Men var så säkra: När Viasat släpper sin HD satsning lär attityden mjukna...

Postad 17 September 2007 - 16:02

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Nån man kollar i EPG'n och bläddrar mellan kanalerna och man kommer till den sista på sidan och ska gå över till nästa sida (ex neråt), så kommar man inte till nästa kanal på  listan utan längst ner på nästa sida. Man får alltså bläddra upp för att komma rätt i listan :blink: . Måste vara jag som gör något fel?
Eller kan dom verkligen missa en sån sak, efter att ha jobbat, kollat med den här uppdateringen  ett halvår.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är likadant med min box när man ska bläddra ner till nästa sida så kommer man längst ner på nästa sida. Haha vilka duktig programmerare de har CD och Sagem. <_< :(

Hoppas bara att EPGn i nya HD PVR-boxen blir bättre.

En bugg har de fixat :)
Förut fick man välja engelska som ljudspår för att få DD ljud, nu funkar DD ljud även med svenska

Edit: Bugg i nya EPG: När man har valt favoritlistor får man fram bara pågående och nästa program. Väljer man huvudlistan vår man fram hela dagens EPG.

Redigerat av T.P., 17 September 2007 - 17:03.

Postad 17 September 2007 - 16:04

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Jag förstår inte riktigt hur det kan komma sig att så lite utveckling skett för boxen sedan förra uppdateringen när det finns så många allvarliga problem kvar. Det är ju i alla fall 8 månader sedan förra uppdateringen skedde. Det känns lite som att det sitter en enda programmerare och filijuttar med koden varannan helg eller nåt.

Istället har de då tid att sätta in resurser för att ordna programvara till en helt ny box (PVR:en). Man kan bara hoppas att den får bättre EPG än vad den gamla HD-boxen har fått. :)

Postad 17 September 2007 - 17:13

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Vad heter den nya mjukvaran...???
Det är ungarna som har slagit igång boxen så jag vet inte om den är uppdaterad...
Min version är 2.5.5....

Postad 17 September 2007 - 17:31

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Det ska vara 3.0.2.

Postad 17 September 2007 - 17:32

jrj
  • jrj
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Det är ungarna som har slagit igång boxen så jag vet inte om den är uppdaterad...
Min version är 2.5.5....

<{POST_SNAPBACK}>

Den nya versionen är 3.0.2

Postad 17 September 2007 - 18:05

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Min version är 2.5.5....

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ok , tack för svaren...
Hur var det man skulle göra för att starta uppdateringen manuellt....????

Postad 17 September 2007 - 18:19

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Min version är 2.5.5....

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ok , tack för svaren...

<{POST_SNAPBACK}>

Gör som pl1sk3n föreslog i huvudtråden för HD-boxen 070124, dvs:
"Dra ut strömkontakten och stoppa in den igen. Innan den hinner starta upp så trycker ni "OK och sen Info" då börjar den ta hem mjukvaran."

Hoppas det fungerar bra för dig. Vill minnas att jag gjorde på det sättet för att få till det vid förra uppdateringen.

Postad 17 September 2007 - 18:37

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Min version är 2.5.5....

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ok , tack för svaren...

<{POST_SNAPBACK}>

Gör som pl1sk3n föreslog i huvudtråden för HD-boxen 070124, dvs:
"Dra ut strömkontakten och stoppa in den igen. Innan den hinner starta upp så trycker ni "OK och sen Info" då börjar den ta hem mjukvaran."

Hoppas det fungerar bra för dig. Vill minnas att jag gjorde på det sättet för att få till det vid förra uppdateringen.

<{POST_SNAPBACK}>

Det löste sig...jag gjorde bara en kanalsökning så körde den igång....tack iaf... <_<

Postad 17 September 2007 - 21:08

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Hej

Efter uppdateringen så funkar inte Zoomen på "HD kanappen"
Eller funkar den för er ??

Funkar nu ...Jag drog ut nätsladden och startade om boxen ....

Redigerat av Salakingen, 19 September 2007 - 07:13.

Postad 17 September 2007 - 21:14

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Den funkar ja.

Postad 17 September 2007 - 21:15

hulle_245
  • hulle_245
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Ja den funka så som EPG och favoritlista också <_<

Edit:thetias var före

Redigerat av hulle_245, 17 September 2007 - 21:16.

Postad 18 September 2007 - 09:52

MajkTheBike
  • MajkTheBike
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Känner den nya versionen av av bildformatet för er, dvs ändrar den själv mellan 720p och 1080i?

Någon som har märkt om dolby 5.1 ljuder fungerar bättre nu? Innan fick jag bara lite från centern och knappt något från stereohögtalarna.

Redigerat av MajkTheBike, 18 September 2007 - 09:53.

Postad 18 September 2007 - 10:35

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Detta var EPG samt att med nedre vänstra knappen på fjärrkontrollen kunde växla mellan satellit och markbunden sändning.

<{POST_SNAPBACK}>

Så har man väl alltid växlat mellan marksänt och satellit eller hur har du gjort utan att använda knappen som det står SAT/DTT på?

Postad 19 September 2007 - 11:33

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Det jag har reagerat över är att min fjärrkontroll (orginal) fungerar sämre, behöver trycka flera gånger innan det händer något. Vet ej ifall det beror på fjärren eller programvaran men orginalfjärren är inte mycket använd och batterierna är ok.

Postad 19 September 2007 - 22:40

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
Bara för mig som volymen på SVT är hälften jämfört med resten av kanalerna eller är det SVT själva som sänkt?

Postad 20 September 2007 - 19:44

Unregistereda7aa74d3
  • Unregistereda7aa74d3
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Efter den här sista programuppdateringen har jag fått problem med att boxen hänger sig. Jag vet att många haft de problemen tidigare, men min box har fungerat bra fram till nu.
Är det någon annan som upplevt samma sak?

Postad 21 September 2007 - 07:43

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Har själv inte märkt av några förändringar när det gäller fjärrkontroll, SVT-ljud eller hängningar. Allt annat verkar fungera som förut efter att den s.k. EPG:n kom till.

Postad 21 September 2007 - 09:35

peterkinna
  • peterkinna
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Bara för mig som volymen på SVT är hälften jämfört med resten av kanalerna eller är det SVT själva som sänkt?

<{POST_SNAPBACK}>

Den har börjat att hänga sig varje dag nu. Aldrig innan...

Postad 23 September 2007 - 22:48

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Jag har också fått problem med hängningar som jag aldrig haft förut. Men den har hittills inte hängt sig när den varit igång utan när jag nästa dag ska sätta på den så är displayen fryst och jag måste dra ur och sätta i strömsladden.

Text-TV fungerar inte längre. Fler som känner igen det?

Postad 24 September 2007 - 07:01

hulle_245
  • hulle_245
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Jag har också fått problem med hängningar som jag aldrig haft förut. Men den har hittills inte hängt sig när den varit igång utan när jag nästa dag ska sätta på den så är displayen fryst och jag måste dra ur och sätta i strömsladden.

Text-TV fungerar inte längre. Fler som känner igen det?

<{POST_SNAPBACK}>

Min text-tv har aldrig fungerat.

Postad 24 September 2007 - 07:42

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Ett tips när ni säger att TextTV inte fungerar, säg då hur ni tar emot TextTV!
1) I boxen (med boxens fjärrkontroll)
2) I TVn via SCART
3) I TVn via HDMI

Om 3) fungerar, då får jag revidera vad jag vet om HDMI.

Redigerat av Monshi, 24 September 2007 - 07:43.

Postad 24 September 2007 - 13:20

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Vad less jag är på bildkvaliten på denna boxen nu. Även på HD-kanalerna (Utom SVT HD).
Kör oftast på min Humax HD-box o skärpan på alla kanaler som sänder 1080i är grym jmf med CD-boxen. På 720p (SVT HD) är boxarna likvärdiga.

Samtidigt har jag horisontella streck på samtiliga hd-kanaler med CD-boxen. Syns främst vid mörka
enfärgade bakgrunder (grå,grön o bruna). Inga streck på SD-kanalerna. Hade inte detta fel
från början. Fick boxen utbytt i våras o misstänker att det är orsaken. Är ej säker.
Nån mer som har dessa ränder?

Positivt är att de uteblivna textremsorna som ibland saknades på FILM HD-kanalen numera
funkar perfekt.

Hoppas verkligen att nya PVR HD-boxen har en bättre bildkvalite än denhär. Annars
känns det som bortkastade pengar...

Lundis

Redigerat av lundis68, 24 September 2007 - 13:23.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.