Fixade honom själv igår
Redigerat av Unregisteredc00b10ee, 23 March 2008 - 11:09.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 21 March 2008 - 16:54
Skulle behövt nån som hjälper mej med RAAM. Har fastna där på Insane
Fixade honom själv igår Redigerat av Unregisteredc00b10ee, 23 March 2008 - 11:09. Postad 24 March 2008 - 23:07
Jag klarade honom oxå själv nu ikväll
På insane jag med.... Redigerat av Zero, 24 March 2008 - 23:08. Postad 13 April 2008 - 20:57
Spelade lite Gears of War ikväll, med kompisar. Det blir inte så ofta nu för tiden, när Call of Duty 4 tar upp det mesta av min speltid.
Det jag slås av är: - Spelet håller fortfarande. Det är riktigt bra. - Jisses, vilken dålig uppdateringsfrekvens det är! Det här har jag inte tänkt på tidigare, men nu när jag kom från Cod4 så kändes det så illa att jag faktiskt startade om 360:n för att testa om det blev bättre. Det blev det inte. Det här kan inte ens tuffa på i 30 fps? Att jag inte tänkt på det tidigare är ju märkligt. Eller är det min 360 som fått nippran? Postad 13 April 2008 - 21:06
Tycker inte spelet lider av dålig framerate. Händer ibland när det är mycket på skärmen men det är ju inte som Mass Effect direkt
Postad 13 April 2008 - 23:09
Möjligt, har inte spelat Mass Effect. Men jämfört med Cod4 var det tydligt att framerate är ganska kass. Stabil och jämn, men för låg.
Hoppas att de fixar så att 2:an håller jämna och fina 60 fps. Postad 14 April 2008 - 08:09
Ja, det är en jäkla skillnad mellan COD4 och GOW helt klart. Spelade GRAW2, COD4 och Gears i lördags. När man sitter där och spelar så tänker man inte på det, tycker jag. Men när man går från antingen GRAW2 eller GOW till COD4 så är det en sjujäkla skillnad. Det är så ###### smidig grafik i COD4.
Nån som vet hur acheivements funkar i gears förresten? Har märkt och hört att den räknar kills lite konstigt ibland osv. Early quits osv. Jag trodde jag skulle få capital punishment acheivementen snart, men den har inte kommit än. Det är den med 100 executions tror jag. Jag har säkert 200 executions om man räknar in alla spelsätt totalt. Trodde att det var just det totala som gällde. Men kanske inte är så, så jag har börjat jaga executions på endast warzone och är nu uppe i 97 st. Spännande att se om 3st vad som händer. Around the world lyckas jag inte få heller trots att jag är 99% säker på att jag vunnit en gång per bana och varje spelat varje match med minst 3 rundor... Det enda som är tråkigt med gears är att det är så ###### känsligt för hög ping. Det kunde ordnas upp lite med att bara fixa till ping-visarna. Trots att den visar bra ping så hamnar man ofta hos laggiga amerikaner. Blir riktigt svårspelat emellanåt. Postad 14 April 2008 - 08:44
Ang Acheivements. Det är lite knepigt då folk ofta har en tendens att quita för tidigt. Därav blir det för få spelare å killsen räknas inte! Har hört skräckexempel på folk som fått seriosly achivmenten först vid 12000 kills. Så det är bara å spela på. För el senare kommer dom. Jag har alla acheivements utom 2 så det går att få dom iaf
Postad 14 April 2008 - 11:20
Då ska jag ligga i lite till. Vet också att annex inte räknas. Det finns ju annex-acheivements också men kills räknas tydligen inte på annex pga att det hade blivit för enkelt då.
Postad 16 April 2008 - 09:25 Hur gjorde ni det? F**n jag lyckas inte ens på "normal" nivå Postad 16 April 2008 - 10:30
Jag tog honom med hagelbrakaren (normal) men jag fick hålla på ett tag. Samt att han inte tar nåt stryk när han har kryl runt sig.
Postad 16 April 2008 - 10:45
Ok tack, så svaret är att man måste försöka passa på när kryl är ute och gör liver surt för en, och borta från raam.
Postad 16 April 2008 - 23:46
Sniper/torquebow i huvet när fåglarna är borta! på normal behövs inte så jätte många skott. Postad 17 April 2008 - 07:31
Jag måste vara usel på detta, jag höll på hela kvällen igår men kom inte förbi raam.
Dom snabla "fåglarna" tar ju en så fort man tittar upp lite för länge eller springer. Postad 17 April 2008 - 13:13
En polare till mig provade att spela gow efter ha spelat cod 2 och 4 en lång tid, han trodde att sin xbox hade gått sönder för att det inte flöt alls och var allmänt hackigt. Men så var ju inte fallet. Hoppas verkligen 2an blir i 60 fps men tvivlar på det Redigerat av Grodan BoII, 17 April 2008 - 13:15. Postad 09 May 2008 - 11:15
Fy f*n va skönt! Klarade Raam igår med en polare på insane.
Sjukt svårt, fick nog köra om typ 50 gånger...
Spoiler
Nu är det bara att vänta in 2:an och hoppas att det blir lika minst lika bra. Postad 09 May 2008 - 13:08 Arrgh... nu blev jag avundsjuk Postad 13 July 2008 - 15:03
Jag har spelat klar act 2 i co-op i detta och det är ett helt ok spel. Väldigt co-op anpassat får jag säga. Dock är kontrollen inget att hurra över, långt ifrån lika finkänslig som t ex CoD2. Vapen, fiender och miljöer lämnar hittills en del i övrigt att önska också, men chainsawen är extremt rolig så länge den inte jammar
Edit: Vänta lite nu:
Det måste väl vara 60 FPS? Det är ju svinsmooth t o m i Co-op. Redigerat av Zoiler, 13 July 2008 - 15:05. Postad 13 July 2008 - 15:04
Tycker det ökar takt och intensitet senare i spelet och blir bättre faktiskt. Ska bli kul o se om du upplever samma sak. Postad 13 July 2008 - 15:08
Man kan enbart hoppas. Just nu så är jag bara glad att precis ha fått snipern så jag kan göra lite headshotssplash. Ärtpuffran man har i början kräver ju 1000 skott innan de faller.
Postad 13 July 2008 - 15:44 Nu glömmer du att jag, till skillnad från du, nästan enbart spelar Live. I multiplayer är uppdateringsfrekvensen urusel. Hur den är i singelplayer eller coop har jag glömt bort. Postad 13 July 2008 - 16:27
Mer att jag inte visste att du pratade om det än att jag glömde men jag förstår
Postad 30 July 2008 - 00:24 Nu har jag varvat det på normal och är på act 5 på insane. Jag finner det ganska överhypat. Nu spelade jag det inte när det kom, men 94% på GR? Sällan. Det är typ ett 8/10 spel på sin höjd, en hel del brister. Det förstås, jag spelar inte multiplayer och mycket av spelets styrka lär ligga där... men SP lämnar mycket i övrigt att önska. - Coversystemet. Ok, det var väl rätt groundbreaking när det kom, men idag hade det inte vunnit några priser. Att ha springknappen, rollknappen och coverknappen på samma knapp är bara galet. När man vill rolla åt sidan så tar man cover.. vet inte hur många ggr det hänt. Frustrerande. - Chainsawen. Jammar. Ständigt. När den funkar är det hur gött som helst att utföra, men på något förunderligt vis så kan man inte använda den direkt efter man sågat någon, eller kommit från skydd, eller hoppat över ett skydd... fattar inte varför. - Ammolimit. 12 Rockets max t ex. Vad är meningen?? Och ibland tar de bara ens vapen ifrån en helt utan logik. - Både vapen och fiender behöver mer variation. Liksom miljöerna. Såg på Geow2 filmen att det lär bli så också. Som det är nu blir gameplay lätt repetitivt. Man introducerar typ en ny fiende per akt. - Rösterna. Vore kul om man kunde höra dem. Har det på max men det hörs ändå som de viskar till varandra. - L R moments. När man spelar co-op vill man samarbeta. Man vill inte tvingas spela SP och dö om ens lagkamrat dör och tvärtom. - Gillar inte, som en del andra, att fienden tål så mycket. Det blir lite väl (medan man själv dör väldigt snabbt, speciellt på insane).... och så måste man fram och kasta granater i spawningholes också. - Slutledaren......................................*skakar på huvudet* Det som är bra är att det trots allt är ett helt dugligt spel och ett av de bättre co-op spelen som finns. Flyter på mycket bra och karaktärerna har en personlighet, vilket är ovanligt i den här typen av spel (att man "känner" alla inblandade). Och våldet är bra också, blodsplatter och kroppsdelar som flyger [av] gillar vi Mja, jag skulle nog sätta typ 7,5/10. 8/10 för co-op. Singleplayer då. Edit: Ah, glömde kontrollen också som jag nämnde förut. Ja, den blev inte direkt bättre. Svårt att få till precisa rörelser. Redigerat av Zoiler, 30 July 2008 - 00:31. Postad 31 July 2008 - 00:06
Håller med Zoiler ovan. Det är kul i coop, men annars vet jag inte om jag tycker det är så förtjjänt av all praise det har fått. Sen, vad fan hände med storyn!?!?!?!? Det hintas hela tiden om att det egentligen finns en story, men den verkar ha klippts bort.
Postad 31 July 2008 - 07:28
Single/Co-op=GOOD
Multi=Urtråkigt med massa lagg som gör att man missar allt och alla. "Yes nu ska jag köra en chainsaw i ryggen på honom... MEN VAFAN, HAN sköt mig i ryggen med shotgun. Han var ju framför mig precis! J%##€" S##€% SPEL" Må hända att jag tycker multi är tråkigt för att jag suger på det. Tråkiga är ju att det är så många achievements i just onlinedelen. Postad 31 July 2008 - 08:53
Nu har jag äntligen tagit de flesta achievementsen! Har alla utom hammer of dawn, a series of tubes, seriously samt annex-achievementsen. 1060 poäng! Det tog tid, och frustrerande är det när man oftast hamnar i laggiga spel. Men man lär sig att spela med lagget och det är oftast lika för alla (utom hosten).
Postad 31 July 2008 - 09:29
Själv har jag bara kvar Seriously och Inconceivable! Men jag har inte spelat GOW på jätte länge så jag lär inte få dom heller. Stannar nog på 1170 achievment poäng Redigerat av Majorglenn, 31 July 2008 - 09:30. Postad 01 August 2008 - 00:17
Men öh.. så mycket som jag läst om hur "svår" Raam ska vara på insane så trodde jag på en fight. Snacka om att bli förbluffad när tönten möter sin domedag efter typ 7 rockets och 4 pilbågar på första försöket. Pissenkelt.
Spoiler
Jag får väl anta att spelet blir dubbelt så enkelt i co-op iofs? Eller vänta lite nu.. Lol? Ahh.. Gött Majorglenn. Då är jag inte onormal Postad 01 August 2008 - 05:19
Finns det ingen kompensation för om man kör co-op eller single, t.ex. fler fiender eller att dom får mer hälsa om man kör i co-op? Postad 01 August 2008 - 07:37
Det där varierar ju iof en hel del. Jag har klarat Raam flertalet gånger på Insane både ensam och i co-op. Ibland är han löjligt enkel, och ibland får man köra om och om och om. Beror lite på vilket humör han är på Postad 01 August 2008 - 08:45
Jag har inte märkt något i alla fall. Den andra spelaren kontrollerar Dominic som det annars är en kackig A.I. som styr. Man måste spela på åtminstone hardcore för att få någon utmaning i coop. Postad 22 August 2008 - 23:08
Har jätteproblem med lagg i spelet och får därmed massa kängor för att man spelar dåligt i väldigt enkla lägen.
Jag kan mata sönder andra utan att de knappt blir skadade för de har hunnit iväg. Nån som vet hur man kan fixa detta? Har fler av er problem? Har 8mbit ner och 1 mbit upp så det borde inte vara problemet Postad 23 August 2008 - 08:04
Det är väl hosten som kanse har kass uppkoppling? De du spelar mot sitter kanske i amerikat och du är den ende svensken?
Förresten; eftersom detta spelet är nästa på min lista, nån som kan tipsa om hur man enkelt får ihop minst 313 poäng? Inte ens om jag klarar av att spela igenom det på Hardcore får jag ihop mer än 180 poäng verkar det som... Postad 23 August 2008 - 08:17
313 poäng?? Postad 23 August 2008 - 08:24
Minst 313 poäng. Genomsnittet på det här spelet (enligt mygamercard.net) är 312.05. Får jag ihop mer än det så flyttas spelet från att vara en 'Underachivement' till en 'Overachviement'. Och mitt nuvarande mål är att inte ha några 'Underachivement's, vilket innebär att jag för nuvarande har 6 spel att ta lite poäng i. Gears of War är det som har mest Underachivement just nu, så det blir det som får äran att bli nästa Overachivement. Metagaming is the shit. Postad 23 August 2008 - 08:50 Det var amerikaner jag spelade mot. Hittade ett gäng svenskar igår och det fungerade bättre men inte så bra som man hoppades. Postad 23 August 2008 - 11:28
O...keeey... Postad 23 August 2008 - 14:59 Jag har mer Körde bara igenom spelet på vanliga och insane (i Co-op). Oh, och tog alla COG-tags och klarade perfect active reloads. Finns inget annat att göra, men det räcker för ca 400 GS eller vad det är =/. Dags för dig att börja samla achievments Postad 23 August 2008 - 15:32
öhhh..?! Har jag missat nåt? Har inte hört nåt om detta Postad 23 August 2008 - 17:04
Har du nåt mer konkret på vad man ska ha klarat för achivement? Jag har alla utom 2 Postad 23 August 2008 - 17:14
Du behöver nog inte oroa dig då
Here you go: http://loot-ninja.co...d-achievements/ Postad 23 August 2008 - 18:41
Stabilt.. tack för infon Postad 23 August 2008 - 19:21
ok.. jag har 274.98% Overachievement på GOW Postad 24 August 2008 - 09:21
Jag har länge undrat just varför jag inte spelat längre än fängelsebanan i det här spelet; men nu insåg jag varför...
Grafiken är next-gen svart-vit. Man ser inte skillnad på sin squad och fiender. Ägnat mer tid åt att skjuta på dem än på Locusts. Vilket inte gör så mycket då squad AI:n är bland det dummaste jag sett. "Oj, en troika (sp?). Bäst jag ställer mig framför den." Tur de auto-revivar, annars hade nog bara lämnat dem i första rummet... Frugan satt i soffan bakom mig och kommenterade att hon tyckte allt såg duktigt fånigt ut. "Varför har de inte hjälmar när de har en rejäl rustning på kroppen?". Vilket man inte kan göra annat än att hålla med om... Försökte joina ett coop igår (slumpsökte vid starten) men fick bara connection reset eller nått sånt. Är det vanligt? Suck, om inte det här spelet skärper till sig snart så får jag nog överge mitt overachivement meta-game... Postad 24 August 2008 - 13:22 Försök spela det i co-op ändå. Håller med om att Squad AIn är korkad som f-n, men har man en partner så underlättar det ju. Och att det är lite dålig skillnad är inget snack om saken. Håll ut tills du kommer till de små krypen som springer mot dig och spränger sig. De är jätteroliga, speciellt på insane. Postad 25 August 2008 - 23:32
Japp. Det var klart roligare co-op.
Hittade ingen som hostade ett spel som hade en aning om hur man spelade det, sprang rätt in i troikas och dyl, så jag hostade en fortsättning där jag var och vips så dök det upp en kille som kunde spela. Gjorde det rätt mycket roligare när man kunde reviva och bli revivad. Tyvärr stack han när jag inte fattade lösningen på ett pussel (man skulle peka med en lampa på motspelaren, jag satte lampan halvvägs och försökte springa över. Hann nästan. Får bli en runda på casual så man vet alla pussel och strategier innan man kör det på hardcore/insane. Postad 26 August 2008 - 11:20 Haha, den enkle. Säger ju sig självt Postad 28 August 2008 - 09:37
Efter att ha kört en Act på Hardcore med Olliee här på forumet så fick man mersmak på Hardcore. Hoppade in hos en kille som spelade nästa Act och jäklar vad pisk jag fick. Jäkla spel till att dela upp folk. Vad är det för mening att ha ett co-op läge där man hela tiden ska 'forka' och introducera insta-död för båda? Detta irriterar mig mest just nu med det här spelet. Och det jäkla coversystemet som fan inte fungerar...
Annars körde jag lite ranked versus igår. Fick givetvis storpisk då jag inte fattade varken strategi eller banan. Men det var ändå rätt gott att kasta in en rökgranat hos fiendenas stronghold, rusa in med chainsawen i högsta hugg och gå loss i blindo. Efter 20 rundor låg jag på hälften av kills som mina team-mates men hade ändå jämförbar skade-poäng. Hade lite svårt att avsluta mina kills. Postad 28 August 2008 - 12:56 PRECIS vad jag tänkte. Coversystemet är ju så jäkla fel egentligen dessutom, samma knapp som man rullar med så man sugs till olika grejer. Sjukt. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |