Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Apple iPhone *

2504 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 8GB (Mobiltelefoner) 1 9.516666 (59) Inga priser
Apple iPhone 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 3 8.777776 (44) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 25 January 2008 - 01:05

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Jo, egentligen är iPhone bättre att skaffa sig. Om man inte bara vill ha en mediaspelare. Det jag tycker är synd med touch är att ingen högtalare finns, fast så är alla iPods uppbyggda, förutom då iPhone.
Ja den har faktiskt ganska många fler funktioner, men jag tror jag behåller min tele och touchen. Är ändå galet nöjd med det!
Fast en iPhone skulle inte heller sitta helt fel :)

Postad 25 January 2008 - 02:16

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
För er som missat:

Jailbreak för 1.1.3 släppt av NateTrue. Många som hävdar att alla AnySIM-upplåsta 1.1.1 lurar bibehålls upplåsta med detta hacket...

Dock så verkar det vara lite dramatiskt mellan NateTrue och resten av Dev team... Älskar nät-såpor :) Hästlängder bättre än Sunset Bitch och The fat and the plasticful...

Läs mer på modmyifone.com. Läs också dev team's utlåtande om NateTrue's "läckage" av hacket här...

Tyvärr så funkar inte nya "locate me" funktionen i google maps, då den funktionen kräver nya baseband:et... ;( Men allt annat ska funka finfint! T.o.m många apps som funkar, dock inte alla.

Någon som vill offra sig och uppgradera? ;)

Redigerat av shapic, 25 January 2008 - 02:20.

Postad 25 January 2008 - 09:35

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Enkla telefonfunktioner? Vad är avancerade telefonfunktioner då?

Tycker själv att den har minst lika avancerade som alla andra lurar jag ägt i mitt liv iaf... Man kan ringa, lägga på, spara kontakter med oändligt mkt info typ, ringa kontakter, personifiera kontaker (ringtone, bild etc), sätta någon på Hold, mute:a, sätta på speakersound, lägga till ett samtal i samtalet, sms:a, mms:a (swirlyMMS)....vad är det som saknas?

En grej som är coolt, och som jag inte haft i mina tidigare telefoner (vad jag vet iaf), är att man kan merge:a 2 samtal i varandra, dvs: Om du och Person A snackar, och så ringer Person B till din iphone, då kan du koppla in Person B i samtalet som du har med Person A. Hur smidigt och coolt som helst! Fast denna funktion kanske bara är ny för mig ;)

Jag tycker den har de mest essentiella funktionerna precis som du beskriver men det finns fortfarande mycket som saknas som jag hoppas kommer med mjukvaruuppdateringar. Det hela handlar väl om vad du förväntar dig av en mobil, och några exempel av de funktionerna som jag tycker saknas är:

- Inga Grupper i telefonboken
- Inga MMS (man skall inte behöva hacka sin telefon och förlora garantin bara för att fixa features)
... Att de inte hade flera mottagare med från början var ju kasst, men det har de ju äntligen fixat.
- Du kan inte använda den som modem
- Du kan inte skicka kontakter eller överföra filer.
- Inget exchange stöd, mycket viktigt för många.
- Röstkommandon
- Stöd för dubbla pin

Detta är absolut inga deal-breaker argument för mig, men det hade inte varit dumt om funktionerna hade funnits där. iPhonen i dagens utförande är ju ingeting för en poweruser utan mer för den vanliga användaren. Men det fantastiska är ju att den får vanliga användare att utnyttja funktioner som de aldrig använt på sina gamla telefoner, och det är ju det som är Apples styrka :). De tar fram features som nästan alla telefoner har men gör dem tillgängliga och enkla att använda, precis som du beskriver. Jag har heller använt 2-partsamtal förut, eftersom det varit för krångligt. Nu är det enkelt.

Så i dagsläget ser jag det mer som en iPod man kan ringa med, än en mobiltelefon som man kan lyssna på musik med just för att våra förväntningar på en mobiltelefon idag är inte längre bara en pryl man skall ringa med utan den skall ha så många andra funktioner utöver det.

För er som missat:

Jailbreak för 1.1.3 släppt av NateTrue. Många som hävdar att alla AnySIM-upplåsta 1.1.1 lurar bibehålls upplåsta med detta hacket...

Dock så verkar det vara lite dramatiskt mellan NateTrue och resten av Dev team... Älskar nät-såpor ;) Hästlängder bättre än Sunset Bitch och The fat and the plasticful...

Läs mer på modmyifone.com. Läs också dev team's utlåtande om NateTrue's "läckage" av hacket här...

Tyvärr så funkar inte nya "locate me" funktionen i google maps, då den funktionen kräver nya baseband:et... ;( Men allt annat ska funka finfint! T.o.m många apps som funkar, dock inte alla.

Någon som vill offra sig och uppgradera? :P

Jag skulle rekommendera att vänta på en "officiell" version från Dev Team så man inte hamnar utanför uppdateringscykeln. Skulle något gå fel med denna lösningen finns det inte många som kommer ställa upp och hjälpa till att fixa ett "revirginizer tool" eller liknande.

Postad 25 January 2008 - 11:24

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

För er som missat:

Dock så verkar det vara lite dramatiskt mellan NateTrue och resten av Dev team... Älskar nät-såpor :) Hästlängder bättre än Sunset Bitch och The fat and the plasticful...

Någon som vill offra sig och uppgradera? :)

Precis som Phindus sa, vänta på en officiell version! Men om någon vågar, så får dom gärna testa :D

Postad 25 January 2008 - 19:35

Dr.yoshi
  • Dr.yoshi
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem

Vad tror ni om det?

Postad 25 January 2008 - 19:48

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Jag förmodar att samma sak gäller för Touch som för iPhone, så till min fråga ( eller egentligen min polares) Han har nyss köpt en ny iPod touch och vågar inte starta den än :) Pga att han vill veta hur länge man bör ladda den första gången? Eller om det ens behövs? Är den laddad när man köper den? Han vill försöka få så bra kvalite som möjligt på batteriet vilket man kan få om man laddar ordentligt första gången.

lite fel forumdel, men får svar snabbast här :) och touch o iphone är ju nästan identiska

Postad 25 January 2008 - 21:14

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
nån som testat? Sjukligt lång tid kvar tills i slutet av feb då dev team släppr sin jailbreak.. :blink:

Postad 25 January 2008 - 21:19

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Jag vågar inte testa nån fulversion av breaken iaf, trist om telefonen fuckas upp totalt eller det blir problem att uppgradera/göra saker i framtiden pga att man var lite för tidigt ute nu. Nej bättre att vänta.

Postad 25 January 2008 - 21:41

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Jag tror inte att den "officiella" jailbreaken från dev-team kommer att göra något revolutionerande med telefonen.. vilket man antyder på varför man bör vänta. Vad skulle det kunna bli för problem? Det används ju fortfarande samma 1.1.3 image från apple, bara att man patchat den. Så jag ser inte att det skulle kunna bli problem i framtiden med uppdateringar hit å dit. Det kommer vara samma katt å råtta lek som vanligt :blink:

Där med INTE sagt att jag har rätt, bara mina egna spekulationer. Men jag kommer nog iaf vänta ett par dar tills allt lugnat ner sig och man vet vad som funkar å inte..

Postad 25 January 2008 - 22:02

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Dev Team har två Jailbreak. Ett som de håller hemligt, samt detta som Nate True läckte ut tidigt. Enligt dem själva så var detta endast en halvfärdig lösning som krävde att du skickade fick med kod som Apple skrivit -> olaglig distribution av copyrightad kod. Det fina med detta jailbreaket är att man uppgraderar endast firmwaren och låter basbandet vara, vilket gör att alla unlock håller uppdateringen. Tyvärr så var detta en halvfärdig produkt och många har fått problem efter det att de har uppdaterat.

Nergas gick ut tidigare i dag och sade att de har fortsatt jobba på denna lösningen och de tror att de skall vara redo att släppa en version som inte innehåller skyddad kod, och har färre buggar inom bara någon dag. Så mitt råd är att vänta och låta andra ta smällen.

Postad 26 January 2008 - 12:01

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Jag tycker att dev teams argument att "nej, för guds skull använd inte natetrue's hack för det är OLAGLIGT" är så löjligt så det är inte sant...

Mr_nygren: Tror inte det spelar någon som helst roll hur man laddar dessa nya batterier, din kompis kan nog ladda den hur mkt/lite som helst utan påverkan. Dessutom så är det halvfullt batteri när dom levereras.

Postad 26 January 2008 - 12:31

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Jag kunde inte hålla mig utan uppgraderade till 1.1.3 med hjälp av natetrues metod. Funkade alldeles utmärkt. Inga som helst problem. :blink:

Bara en sak som e störande. Alla 3e parts program är borta från huvudfönstret, men dom ligger kvar så man kan uninstalla dom i installer. Då borde dom ligga kvar på disken och får man igång customize så kanske man kan ta fram dom igen.. Får pilla mer idag.

SSH funkar så det är inga problem att logga in å ta bort alla program manuellt å sen lägga in dom igen. Installerade boss prefs å satte home-button doubleklick så den ska starta boss prefs. Sen satte jag enable ssh on reboot om nått skulle flippa ur, så har man iaf en väg in i luren :blink:

Redigerat av `rzr, 26 January 2008 - 12:46.

Postad 26 January 2008 - 12:48

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Jag kunde inte hålla mig utan uppgraderade till 1.1.3 med hjälp av natetrues metod. Funkade alldeles utmärkt. Inga som helst problem. :blink:

Bara en sak som e störande. Alla 3e parts program är borta från huvudfönstret, men dom ligger kvar så man kan uninstalla dom i installer. Då borde dom ligga kvar på disken och får man igång customize så kanske man kan ta fram dom igen.. Får pilla mer idag.

SSH funkar så det är inga problem att logga in å ta bort alla program manuellt å sen lägga in dom igen. Installerade boss prefs å satte home-button doubleklick så den ska starta boss prefs. Sen satte jag enable ssh on reboot om nått skulle flippa ur, så har man iaf en väg in i luren :blink:

Håll oss uppdaterade bara...

Postad 26 January 2008 - 13:02

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Jag tycker att dev teams argument att "nej, för guds skull använd inte natetrue's hack för det är OLAGLIGT" är så löjligt så det är inte sant...

Mr_nygren: Tror inte det spelar någon som helst roll hur man laddar dessa nya batterier, din kompis kan nog ladda den hur mkt/lite som helst utan påverkan. Dessutom så är det halvfullt batteri när dom levereras.

Nates hack har gjort det möjligt för Apple att dra igång en rättsprocess, vet inte om jag tycker det är så bra.

Postad 26 January 2008 - 13:02

Vounce
  • Vounce
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Det som är intressant är hur nya funktionerna funkar. Funkar maps Hybrid och locaten? Annars är det väl inte värt att uppdatera ännu?

Postad 26 January 2008 - 19:53

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

• 620 inlägg
  • 0
Vounce, nope just locaten funkar inte. Denna är på någotvis beroende av basebandet som inte ändras. En person har dock påstått att han fick detta att funka ändå men han verkar vara den enda.

Postad 26 January 2008 - 19:55

Vounce
  • Vounce
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Mhm har hört samma som dig Andreas. Det är ju lite synd, skulle vara kul att testa det iaf! Blir nog vänta med uppgraderingen tills SDK släpps för min del. Men du `rzr får hålla oss uppdaterade om hur det funkar för dig!

Redigerat av Vounce, 26 January 2008 - 19:56.

Postad 27 January 2008 - 12:15

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Nu har Dev Team släppt sin jailbreak. Verkar som dom inte heller kunde hålla sig till februari :D

http://www.hackint0s...ead.php?t=25677
http://rs305.rapidsh...54656/jb113.zip

Det som är trevligt med 1.1.3 e ju att den inte uppdaterar baseband och bootloader så blir det något strul så är det väldigt lätt att nedgradera telefonen till 1.1.1 igen.

Redigerat av `rzr, 27 January 2008 - 12:21.

Postad 27 January 2008 - 13:19

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Nu har Dev Team släppt sin jailbreak. Verkar som dom inte heller kunde hålla sig till februari ;)

Det som är trevligt med 1.1.3 e ju att den inte uppdaterar baseband och bootloader så blir det något strul så är det väldigt lätt att nedgradera telefonen till 1.1.1 igen.

måste prova denna så fort jag kommer hem! :(

Postad 27 January 2008 - 13:28

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Nu har Dev Team släppt sin jailbreak. Verkar som dom inte heller kunde hålla sig till februari ;)

Att de inte väntade till feb beror ju på att de hittade ytterligare ett JB, det som Nate släppte innan det var klart.

Fungerar my location i google mpas med det gamla basbandet?

Postad 27 January 2008 - 14:34

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Men bara för att var helt klar med saken. Den här 1.1.3 hacken gör att du fortfarande kan ringa med din iPhone? Jag har en 1.1.1 som är simunlocked.

Postad 27 January 2008 - 14:52

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Ja det funkar att ringa, men du måste för att kör Dev Teams rls använda dig av en 1.1.2 telefon. 1.1.1 funkar inte.
Jag körde nates jb och jag fick inte location att funka i googlemaps. Hybrid funkar utan problem. Dock så har jag läst i forum att folk har installerat å kört antingen LocateMe eller Navizon en gång och sen har location i googlemaps funkat. Jag ska nedgradera mig till 1.1.1 å sen jb --> 1.1.2 jb --> 1.1.3. Får se om det skiljer sig något från nates jb.

Stay tuned.. ;)

Postad 27 January 2008 - 16:29

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Ja det funkar att ringa, men du måste för att kör Dev Teams rls använda dig av en 1.1.2 telefon. 1.1.1 funkar inte.
Jag körde nates jb och jag fick inte location att funka i googlemaps. Hybrid funkar utan problem. Dock så har jag läst i forum att folk har installerat å kört antingen LocateMe eller Navizon en gång och sen har location i googlemaps funkat. Jag ska nedgradera mig till 1.1.1 å sen jb --> 1.1.2 jb --> 1.1.3. Får se om det skiljer sig något från nates jb.

Stay tuned.. ;)

Precis, Doug på appleiphoneschool.com la in Navizon, starta det en gång, och sen funkade Location... Testa det rzr!

Postad 27 January 2008 - 18:35

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Lånar tråden en stund...Frestelsen blev för stor så jag slog till på en iPhone nu i eftermiddags. Det blev en ny och inplastad 1.1.2 så nu ser jag fram emot att få pilla igång den när den väl dyker upp här hemma. Finns många bra guider på nätet har jag sett så det ska förhoppningsvis inte bli något problem med jailbreaken. ;)

Min fråga till er som är inne i loopen redan är om någon kan rekommedera något bra "sim-fix"? Vad kör ni andra med som har 1.1.2? Stealthsim, kingsim m.fl. vad ska man köpa för kort?

Postad 27 January 2008 - 19:08

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Lånar tråden en stund...Frestelsen blev för stor så jag slog till på en iPhone nu i eftermiddags. Det blev en ny och inplastad 1.1.2 så nu ser jag fram emot att få pilla igång den när den väl dyker upp här hemma. Finns många bra guider på nätet har jag sett så det ska förhoppningsvis inte bli något problem med jailbreaken. ;)

Min fråga till er som är inne i loopen redan är om någon kan rekommedera något bra "sim-fix"? Vad kör ni andra med som har 1.1.2? Stealthsim, kingsim m.fl. vad ska man köpa för kort?

Hur är det med garanti?, jag antar att om den pajjar så är det 5k i sjön? =/

Postad 27 January 2008 - 19:15

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Du har ingen garanti ändå eftersom telefonen inte säljs i sverige samt att Apples ÅF inte får ta emot och reparera iPhones här i landet.

Postad 27 January 2008 - 19:21

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Dessutom har man ju knappast betalat 5k för den.....Min slutade faktiskt på en bit under 4. Jag kan leva med att den saknar garanti och kommer att sova gott om nätterna även fortsättningsvis ;)

Vad tror ni om KingSim, verkar prisvärda i alla fall?

Postad 27 January 2008 - 19:22

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

StealthSIM har jag hört mycket bra om. Dock är det ganska dyrt.

Postad 27 January 2008 - 19:24

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Äh, jag har nedgraderat till 1.1.1 igen. Orkade inte med att det inte gick att använda themes, categories, customize osv.. Jag väntar tills dom programmen funkar innan jag uppgraderar igen. Men det gick väldigt smärtfritt att nedgradera. Bara välja restore i itunes å välja 1.1.1 firmwaren så va de klart. Jailbreaka gick på 2min, och eftersom inte dom uppgraderat baseband å bootloader i 1.1.3 firmwaren så va luren redan unlocked efter restoren ;)

Postad 27 January 2008 - 19:27

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Dessutom har man ju knappast betalat 5k för den.....Min slutade faktiskt på en bit under 4. Jag kan leva med att den saknar garanti och kommer att sova gott om nätterna även fortsättningsvis ;)

Vad tror ni om KingSim, verkar prisvärda i alla fall?

: ) okok, får man fråga varifrån du köpte din?

Postad 27 January 2008 - 19:41

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Köpte från en snubbe som plockat hem en själv och sedan sålde den vidare....Kollade runt lite på om jag skulle försöka köpa en själv från USA men med frakt och förmodad tull (dvs svensk moms) hade det blivit dyrare än vad jag fick betala för den här.

Nu går man i väntans tider....i dubbel bemärkelse! Blir pappa ;) vilken dag som helst så vi får se hur mycket uppmärksamhet jag kan ge iPhonen när den väl dyker upp.

Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 27 January 2008 - 19:45.

Postad 27 January 2008 - 20:42

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Någon som vet någon bra laddare så man slipper ladda genom usb?

Postad 27 January 2008 - 22:59

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Du vet att om du delar den där vita 110v usa laddaren du fick med, då kan du stoppa i en vanligt rakhyvelsladd så laddar du smidigt på de vise :blush:

Postad 28 January 2008 - 08:45

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Du vet att om du delar den där vita 110v usa laddaren du fick med, då kan du stoppa i en vanligt rakhyvelsladd så laddar du smidigt på de vise :blush:

vad bor du i för hus som fortfarande har 110v uttag? :P
avvaktar med min uppgradering efter dina utlåtanden.

Postad 28 January 2008 - 08:53

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

vad bor du i för hus som fortfarande har 110v uttag? :)
avvaktar med min uppgradering efter dina utlåtanden.

Har inte du också 110V i badrummet fortfarande :P?

I vilket fall som helst så är det en 110-230V transformator, så den fungerar bra här också.

Redigerat av Phindus, 28 January 2008 - 08:53.

Postad 28 January 2008 - 10:06

Vounce
  • Vounce
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Jag klarade inte av att hålla mig, det fick bli 1.1.3 endå. Har endast haft det i 5 min än så länge men detta har jag märkt iaf. Upplåsning med hjälp av AnySim 1.2.1u är fortfarande kvar. Trots installation av både Navizon och LocateMe fungerar tyvärr inte lokaliseraren i Maps. Hybrid funkar (även om sattelit bilderna försvinner när man zoomar nära, Norrland är väl inte vidare uppdaterat :blush:. Wiggles är ganska tjusigt.

Uppdaterar om jag märker någon annan större ändring.

Uppdatering: Location funkade! Eller tja, var tredje gång i alla fall!. Jag fick en radie på 1km ungefär men då var jag i Timrå/ Små ort.

Redigerat av Vounce, 28 January 2008 - 10:29.

Postad 28 January 2008 - 18:26

Dr.yoshi
  • Dr.yoshi
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Om jag nu köper version 1.1.3 i en apple store, går det på något sätt att aktivera/jailbreaka den?
Eller överhuvudtaget få den att fungera utan att kunna ringa med den (utan att binda sig till AT T).

Postad 28 January 2008 - 18:31

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Om jag nu köper version 1.1.3 i en apple store, går det på något sätt att aktivera/jailbreaka den?
Eller överhuvudtaget få den att fungera utan att kunna ringa med den (utan att binda sig till AT T).

http://docs.google.c...s_0gfhxns&pli=1

Postad 28 January 2008 - 18:34

Dr.yoshi
  • Dr.yoshi
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

http://docs.google.c...s_0gfhxns&pli=1

Så jag kan utan att behöva något annat jailbreaka den och göra så att den går att använda fullt ut bortsett från telefonfunktionerna? Ja eller nej? Ledsen för tjatet, men snart försvinner möjligheten och jag är lika teknisk som en anka.

Redigerat av Dr.yoshi, 28 January 2008 - 18:37.

Postad 28 January 2008 - 20:53

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Du kan använda den som en ipod, men du kan ikke ringa

Postad 28 January 2008 - 21:32

drumloop
  • drumloop
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
När har de tänkt att släppa denna produkt i sverige egentligen? Orkar inte importera för att sedan inte kunna ringa om jag uppdaterar.

Postad 28 January 2008 - 21:54

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

När har de tänkt att släppa denna produkt i sverige egentligen? Orkar inte importera för att sedan inte kunna ringa om jag uppdaterar.

Förhoppningsvis någon gång i framtiden. Se tidigare svar på samma fråga.

Postad 28 January 2008 - 22:22

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
5k iphone utan garanti eller 4k LG veiwty med garanti? =P

Postad 28 January 2008 - 23:27

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

5k iphone utan garanti eller 4k LG veiwty med garanti? =P

Iphone. Utan tvekan. Hur många roliga applikationer finns det till LG:n liksom...

Postad 29 January 2008 - 15:40

Dr.yoshi
  • Dr.yoshi
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Går detta?
http://www.iphones.r...?showtopic=9509
Det verkar som man kan nedgradera 1.1.3 OOB, och sedan kunna använfa turbosim etc.

Postad 29 January 2008 - 17:54

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Fick hem min 1.1.2 idag och efter en liten stunds pill är den nu jailbreakad och klar. Var lite nervös när man läst i alla forum om hur det strulat för en del men det här gick klockrent....inga problem alls! Hittade en bra guide på nätet och sedan var det bara att åka med. Intrycken såhär långt är ruskigt positiva. Telefonen känns solid och välbyggd med en skön tyngd. Nu ska jag bara få hem en fungerande "simkortslösning" så är allt perfekt!

En noob-fråga bara. Letade men hittade ingen stans hur jag enklast avinstallerar applikationer jag inte vill ha. Typ "aktier" "ssh" och annat mög...Har inte hittat något smidigt sätt att göra det på :(

Postad 29 January 2008 - 18:41

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Fick hem min 1.1.2 idag och efter en liten stunds pill är den nu jailbreakad och klar. Var lite nervös när man läst i alla forum om hur det strulat för en del men det här gick klockrent....inga problem alls! Hittade en bra guide på nätet och sedan var det bara att åka med. Intrycken såhär långt är ruskigt positiva. Telefonen känns solid och välbyggd med en skön tyngd. Nu ska jag bara få hem en fungerande "simkortslösning" så är allt perfekt!

En noob-fråga bara. Letade men hittade ingen stans hur jag enklast avinstallerar applikationer jag inte vill ha. Typ "aktier" "ssh" och annat mög...Har inte hittat något smidigt sätt att göra det på :(

Aktier kan du inte avinstallera iom att det är en Apple-application. Du kan gömma den med diverse program. Alla program du installerat i installer tas även bort ifrån installer. Finns en tab som heter uninstall.

Det går att göra manuellt, men det skall man vara försiktig med.

Postad 29 January 2008 - 19:43

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Misstänkte att det inte var så enkelt som jag först trodde.....ger mig nog inte in och pillar för mycket nu.

Postad 30 January 2008 - 11:21

Rebwar
  • Rebwar
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Tja;

Jag undrar om man kan få tag på helt nya 1.1.1 någonstans? Jag är jävligt sugen på en.

Tack på förhand

Postad 30 January 2008 - 11:24

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Tja;

Jag undrar om man kan få tag på helt nya 1.1.1 någonstans? Jag är jävligt sugen på en.

Tack på förhand

Det kan nog vara knepigt. Leta på ebay eller kolla på International-orders.com, de verkar ha lite kvar.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.