Tack för det! Tror nog att det blir till 360 p.g.a. bättre handkontroll.Ska vara rätt lika, iaf sett till bildkvalité. Har ingen take på framerate eller screentearing:
Skillnaden ligger i skuggorna där PS3 verkar kantigare men 360 verkar få någon interlace effekt. Har förmodligen med de olika AA metoderna att göra.
Xbox 360 bättre grafik och/eller prestanda än PS3 på de flesta MULTI-spel
Postad 26 november 2008 - 14:55
Postad 26 november 2008 - 16:47
Postad 26 november 2008 - 18:12
Uh? va? Har du skrivit fel på bilderna? för jag tycker skuggorna ser mycke kantigare ut på 360 enligt dom bilderna. kolla mot sandsäckarna där
360n har ett annat problem. Utmjukningen av skuggorna gör att de ser interlaced ut. Men PS3 använder en annan typ av kant utjämning som suddar allt. Detta kan få kantigheten att se mjukare ut men det är bara utsmetning som tyvärr händer sen på hela bilden. Texturerna blir också suddigare vilket är extra tydligt i mer högupplösta texturer.
Postad 28 november 2008 - 21:59
http://www.eurogamer...ticle_id=320719.However, there are some minor gripes. You can't have failed to notice the poor shadows in the 360 code. Dunia is using the NVIDIA hardware PCF technique (percentage close filtering - Google 'NVIDA PCF' for arguing-the-toss purposes) to merge its shadows with the environment - no problem for PC and PS3, but PCF isn't implemented on the ATI Xenos chip. Rather than try another solution that produces a similar look, Ubisoft simply turned off transparencies on shadow edges. All shadow edges. Instead, there's an interlace/screen-door style effect that looks a lot worse than the PS3 or PC versions and is by far the biggest blemish on the Xbox 360 game's copybook.
I övrigt va 360 ett strå vassare.
Redigerat av Unregistered883bce2a, 28 november 2008 - 22:02.
Postad 29 november 2008 - 00:05
Ang. skuggorna i farcry 2
http://www.eurogamer...ticle_id=320719.
I övrigt va 360 ett strå vassare.
Där har vi det. Annars är detta vad jag menade om de olika teknikerna:
"PS3 for its part invokes quincunx anti-aliasing to smooth off its jaggies. In that respect it works well, but as is usually the case with this technique, the entire screen is blurred a touch as a direct result. The overall effect isn't so bad in this case, but the 360 game, with its more usual multi-sampling anti-aliasing has both the required smoothed-off edges and the retention of fine detail."
Tydligen så lägg skuggorna på efter att man kantutjämnat på 360 vilket förklarar varför skuggorna är kantigare. Annars mindre screen tearing och högre fps på 360.
Med andra ord en rätt bra port som vanligt. Lägre fps brukar annars vara den osynliga faktorn som numera spelar mest till 360's fördel.
Postad 29 november 2008 - 22:01
Postad 29 november 2008 - 22:14
Vad tror ni om nya FF? Hur kommer det att se ut på bägge konsolerna? Det ska väl som jag har fattat det utvecklas helt på PS3:an och sen när det är klart kommer en port att göras. Frågan är ju hur det kommer bli på 360.
Svårt att säga. Är sagt att spelet först ska göras klart till PS3, vilket lär då släppas i Japan. Resten av världen kommer som vanligt få vänta och då kommer de porta 360.
De har sagt att det ska se lika ut.
Postad 30 november 2008 - 13:23
Vad tror ni om nya FF? Hur kommer det att se ut på bägge konsolerna? Det ska väl som jag har fattat det utvecklas helt på PS3:an och sen när det är klart kommer en port att göras. Frågan är ju hur det kommer bli på 360.
Det gick lite snack om att alla videosekvenser och ljudspår skulle få lägre bitrate/upplösning/samplingsfrekvens på 360 men att själva spelgrafiken skulle vara den samma.
Postad 30 november 2008 - 14:11
Det gick lite snack om att alla videosekvenser och ljudspår skulle få lägre bitrate/upplösning/samplingsfrekvens på 360 men att själva spelgrafiken skulle vara den samma.
Låter troligt, iaf filmerna.
Postad 16 december 2008 - 20:28
Postad 22 december 2008 - 00:28
håller inte med.. såg tydliga pixlar i 360 sidan (sk. screendoors), men inga i ps3ans.. mjukare bild i PS3an.. vilket enligt min mening är ett plustitta lite bättre på skuggorna och detaljer på ps3an och 360 så ser ni att 360 ligger bättre till.
Postad 22 december 2008 - 00:40
håller inte med.. såg tydliga pixlar i 360 sidan (sk. screendoors), men inga i ps3ans.. mjukare bild i PS3an.. vilket enligt min mening är ett plus
Vilket spel pratas det om nu?
Postad 30 december 2008 - 10:59
PS3

360

PS3:

360:

Källa: http://forum.beyond3...842#post1250842
Redigerat av Unregistered50fe2819, 30 december 2008 - 11:09.
Postad 30 december 2008 - 11:13
FF är sagts att det ska se lika ut på båda konsolerna, men på 360 kommer den att vara på flera skivor då den inte har bluray.
Redigerat av bazookajoe_83, 30 december 2008 - 11:16.
Postad 30 december 2008 - 11:43
FF är sagts att det ska se lika ut på båda konsolerna, men på 360 kommer den att vara på flera skivor då den inte har bluray.
Var det inte att själva spelet skulle vara identiskt men allt runt omkring skulle vara bättre på PS3, videor, extramaterial etc.
In a round-table discussion regarding its E3 announcements, Square Enix was asked the inevitable question of disc storage space for the Xbox 360 and how it will affect the final product versus the PlayStation 3 release. Final Fantasy XIII producer Yoshinori Kitase didn't have a definitive answer but his response is sure to both cool and fuel flame war fires.
EGM editor-in-chief James Mielke asked Kitase, "Will there be any compromises made to the Xbox 360 version in terms of the FMV quality or audio quality?"
Kitase cooly responded, "At this point, nothing's really been decided; that will be a process that takes place in the future, but for the difference between the hardware, we'll work on trying to find ways to compress the prerendered movies and voice that take up a lot of data in ways that don't affect the final product. As for the in-game visuals, we're going to look for ways to ensure that the quality remains the same between the two versions."
Källa: http://www.xbox360fa...not-affect-the/
Postad 30 december 2008 - 14:08
Var det inte att själva spelet skulle vara identiskt men allt runt omkring skulle vara bättre på PS3, videor, extramaterial etc.
Källa: http://www.xbox360fa...not-affect-the/
Det vet jag faktiskt inte, men däremot så är ju ps3an lead development. Så dom bygger ju upp spelet på den för att sedan försöka porta över det till 360. Av egen erfarenhet så brukar portar inte bli riktigt lika bra som orginalet. Detta har varit fallet i många multiplat spel där 360 har varit lead platform. Men nu har utvecklarna börjat gå över till ps3 som lead, vilket gör att det blir lite bättre på ps3.
Redigerat av bazookajoe_83, 30 december 2008 - 14:10.
Postad 30 december 2008 - 14:59
Blir de säkert, men de är dock inte exklusiva längre, bara FF versus XIII som blir ps3 exklusivt tyvärr:/Men detta borde ju innebära att ps3-exklusiva spel som FF och Tekken kommer bli RIKTIGT bra!
Eller?
Postad 30 december 2008 - 15:42
FF13 byggs upp på PC för att sedan portas över till PS3 och Xbox 360.Det vet jag faktiskt inte, men däremot så är ju ps3an lead development. Så dom bygger ju upp spelet på den för att sedan försöka porta över det till 360. Av egen erfarenhet så brukar portar inte bli riktigt lika bra som orginalet. Detta har varit fallet i många multiplat spel där 360 har varit lead platform. Men nu har utvecklarna börjat gå över till ps3 som lead, vilket gör att det blir lite bättre på ps3.
När det gäller portar från PS3 till Xbox 360 har jag inte fått intrycket att 360-versionen generellt inte blivit lika bra som originalet. När man konverterar från 360 till PS3 - ja, då är det vanligt. Men inte tvärtom. Mirrors Edge, Devil May Cry och Burnout är tre exempel på PS3-ledda spel som såg minst lika bra ut, om inte bättre på 360.
Och vad gäller att utvecklarna börjat gå över till PS3 med resultatet att spelen blir snyggare på den så har jag inte sett något på Eurogamer som tyder på detta, som vanligt. Senaste rundan gick till Xbox 360, precis som de 15 rundorna dessförinnan.
http://www.eurogamer...ound-16-article
Postad 30 december 2008 - 17:10
Det vet jag faktiskt inte, men däremot så är ju ps3an lead development. Så dom bygger ju upp spelet på den för att sedan försöka porta över det till 360. Av egen erfarenhet så brukar portar inte bli riktigt lika bra som orginalet. Detta har varit fallet i många multiplat spel där 360 har varit lead platform. Men nu har utvecklarna börjat gå över till ps3 som lead, vilket gör att det blir lite bättre på ps3.
Du bör kolla fakta innan.
Tomb Raider Underworld är det ENDA spelet som kan dokumenterats vara bättre på PS3. Det ska dock tilläggas att 360 version har bra bättre FPS så det är ju frågan vad som är bäst....... Det är alltså fråga om högre upplösning vs högre fps. Den högre fpsen på 360 uppnås genom att man låter EDRAM köra AAn vilket tvingar en lägre upplösning för att få plats på den 10mb utan att tappa anra effekter.
Det har gjorts en hel del spel där PS3 har varit sagd Lead Plattform men på samtliga har resultatet av en port till 360 blivit en bättre version på 360, dock har det som varit bättre varit i olika nivåer.
Så nej det är 1 spel och ingen trend (om man tycker upplösning är viktigare än fps) m.m som folk påstått nu i 1 år snart.
Postad 30 december 2008 - 18:34
Det har gjorts en hel del spel där PS3 har varit sagd Lead Plattform men på samtliga har resultatet av en port till 360 blivit en bättre version på 360, dock har det som varit bättre varit i olika nivåer.
Gäller det även Burnout Paradise? Den var, har jag för mig, i princip identisk med en liten "edge" till ps3?
P.s. Ska för övrigt bli intressant att se om Eurogamer tar med Tomb Raider i nästa runda.
Redigerat av Unregistered50fe2819, 30 december 2008 - 18:37.
Postad 30 december 2008 - 19:03
Gäller det även Burnout Paradise? Den var, har jag för mig, i princip identisk med en liten "edge" till ps3?
P.s. Ska för övrigt bli intressant att se om Eurogamer tar med Tomb Raider i nästa runda.
Läs om Burnout Paradise på Eurogamer så ser du.
Folk har påstått PS3 övertag i många spel utan att kunna backa upp det. Mycket på "det känns" bättre grunden, men Eurogamer har visat sanningen.
Tomb Raider Underworld lär vara det första där det bevisligen är en skillnad till fördel av PS3. Den lägre upplösningen är 100%-ig och Quaz51, killen som räknar för Eurogamer, har bekräftat detta. Dock så har Grandmaster, han som mäter fps för Eurogamer, höjt ett finger för skillnad i fps.
Vi får svart på vit i nästa Eurogamer.
*korrektion om skillnaden i Burnout Paradise:
"Maybe - just maybe - the PS3 version has the edge in terms of texture filtering on the road surfaces, but you'd need to be pausing the game and studying the screen in-depth to notice the difference."
Redigerat av PalmiNio, 30 december 2008 - 19:11.
Postad 30 december 2008 - 19:53
Du bör kolla fakta innan.
Tomb Raider Underworld är det ENDA spelet som kan dokumenterats vara bättre på PS3. Det ska dock tilläggas att 360 version har bra bättre FPS så det är ju frågan vad som är bäst....... Det är alltså fråga om högre upplösning vs högre fps. Den högre fpsen på 360 uppnås genom att man låter EDRAM köra AAn vilket tvingar en lägre upplösning för att få plats på den 10mb utan att tappa anra effekter.
Så nej det är 1 spel och ingen trend (om man tycker upplösning är viktigare än fps) m.m som folk påstått nu i 1 år snart.
Såvitt jag har hört så har burnout lite högre fps på ps3 versionen och att mirrors edge ska ha lite övertag i grafik än 360 versionen. Det är i alla fall vad jag har hört av en kompis som jobbar på dice.
Postad 30 december 2008 - 21:37
Haha, den gammla fajten mellan 360 och ps3. Från början så var dom flesta spel lite snyggare på 360, pga att den funnits ute längre och spelutvecklare visste hur man skulle programmera för den. Nu däremot så börjar det bli mer och mer ps3 spel som ser bättre ut. Det handlar om kunskapen hos studiorna som gör spelen, det går göra snyggare spel till ps3 men det krävs talang och tid.
Dom flesta spelen ser fortfarande bättre ut till 360(multi såklart)
Så efter 2 år nu då så har fortfarande ingen lärt sig PS3? Eftersom det inte finns något där ute som INTE skulle gå att göra på 360.
Det går göra snyggare spel till Wii än till allt annat, bara det att ingen har lärt sig det ännu.
Hmm återigen, vem har sagt att dom börjar gå över till PS3 som lead? sedan är det spel därute som portats från PS3 till 360 där den sistnämnda ändå piskar PS3 på fingrarna.
Redigerat av Zoiler, 30 december 2008 - 21:46.
Postad 30 december 2008 - 21:49
Såvitt jag har hört så har burnout lite högre fps på ps3 versionen och att mirrors edge ska ha lite övertag i grafik än 360 versionen. Det är i alla fall vad jag har hört av en kompis som jobbar på dice.
Kanske du hört men såvitt fakta är såär det inte så. Speciellt ej i Mirror's edge fallet:
"PlayStation 3 has nothing in the way of anti-aliasing to smooth off the image, whereas the Xbox 360 code employs AA selectively to make the game look marginally more appealing."
"There's also the question of v-lock and screen-tear and the way each console handles it. For the most part, the 360 version is v-locked, but when it drops frames, it can do so quite severely - and you get a couple of frames of bonus screen-tear to boot. The PS3 version isn't v-locked, so runs a touch smoother in a few rare instances, but has noticeably more tearing."
Så ingen v-lock vilket ger screen tearing
"and the dropped frames on the 360 game are weirdly only noticeable on the cut-scenes with close-ups of other characters - Faith hugging her sister being a case in point."
Så lägre fps men har V-lock och grova drops bara i cutscenes.
Postad 31 december 2008 - 14:05
Dom flesta spelen ser fortfarande bättre ut till 360(multi såklart)
Så efter 2 år nu då så har fortfarande ingen lärt sig PS3? Eftersom det inte finns något där ute som INTE skulle gå att göra på 360.
Kollar man på hårdvaran i konsollerna ser man ju snabbt att multispel aldrig kommer se bättre ut på PS3:an. PS3:ans ena "edge" ligger ju i CPU-kraft , men det kan ju bara utnyttjas i spelmekaniken (AI, fysik etc) och inte i grafiken. Ingen kommer ju designa ett multispel med olika spelmekanik för de olika platformarna. Den andra ligger i lagringsutrymme, men även här är de t inte många som tycker det är lönt att lägga extra tid på PS3-versionen enbart. Det är i så fall i de exklusiva spelen vi kommer se detta utnyttjas, men där går det ju inte att göra en objektiv jämförelse.
Postad 21 januari 2009 - 22:50
http://www.eurogamer...ound-17-article
Round 17, fight!!!
Redigerat av Unregistered0650da58, 21 januari 2009 - 22:50.
Postad 22 januari 2009 - 14:26
Tomb Raider (som vi visste): Bättre grafik på PS3 (ironiskt nog pga att 360 tog mycket från Legends, medan PS3 fick börja om mer från scratch) och bättre framerate på 360.
Lite småkul att Spyro faktiskt rekommenderades främst till PS3 (omvänd situation prestationsmässigt mot Tomb Raider).
Postad 22 januari 2009 - 14:56
Tomb Raider (som vi visste): Bättre grafik på PS3 (ironiskt nog pga att 360 tog mycket från Legends, medan PS3 fick börja om mer från scratch) och bättre framerate på 360.
Det är på grund av detta som PS3:an anses vara svår att programmera för. Jag tror inte den är det egentligen (jag har kollat lite på det, men jag har ju aldrig utvecklat ett spel) utan snarare det att man sitter på en massa befintlig kod som inte är parallelliserad och därför ger dålig prestanda på PS3:an. Så det som krävs är att man skriver om stora delar av sin gamla boilerplate-kod (som i Tomb Raider), och det tar en massa tid och därmed pengar.
Redigerat av SirIdot, 22 januari 2009 - 14:59.
Postad 22 januari 2009 - 18:23
Postad 22 januari 2009 - 18:40
Det är på grund av detta som PS3:an anses vara svår att programmera för. Jag tror inte den är det egentligen (jag har kollat lite på det, men jag har ju aldrig utvecklat ett spel) utan snarare det att man sitter på en massa befintlig kod som inte är parallelliserad och därför ger dålig prestanda på PS3:an. Så det som krävs är att man skriver om stora delar av sin gamla boilerplate-kod (som i Tomb Raider), och det tar en massa tid och därmed pengar.
Jag har parallelliserat kod genom både MPI och OpenMP och tycker det är ganska krångligt i jämförelse med vanliga trådade algoritmer. Men det så klart, det kanske är en vanesak?
Postad 23 januari 2009 - 10:50
Jag har parallelliserat kod genom både MPI och OpenMP och tycker det är ganska krångligt i jämförelse med vanliga trådade algoritmer. Men det så klart, det kanske är en vanesak?
Ja, jag håller med om att det är svårare än att bara skriva sekventiell kod. Men å andra sidan är det ju nåt som är välkänt och nåt som alla utvecklare måste lära sig i och med att processorerna från och med nu har man nått maxgränsen för vad en kärna klarar i prestanda så framtiden processorer kommer enbart få bättre prestanda genom fler kärnor.
Och även 360:n är flerkärnig så det är samma tekniker som behöver utnyttjas där, det är bara det att den inte straffar dig lika hårt om du inte gör det fullt ut.
Redigerat av SirIdot, 23 januari 2009 - 10:51.
Postad 23 januari 2009 - 11:00
Men det de vann i grafiskt tappade de å andra sidan i framerate så det var inte optimalt att börja på nästan ny kula heller.
Det beror på hur man ser det för man kan ju dra slutsatsen att om man börjar på ny kula är inte PS3:an sämre än 360:n i alla fall. Sen tycker jag att de inte hade haft nåt att förlora på att dra ner lite och därmed få ett identiskt spel på båda plattformarna, så valet är lite konstig.
Postad 23 januari 2009 - 17:24
Den slutsatsen kan inte gärna dras eftersom 360 led av att ta för mycket från Legends. Hade de också börjat på ny kula kanske de hade haft lika snygg grafik, utan frameratedrops, right?Det beror på hur man ser det för man kan ju dra slutsatsen att om man börjar på ny kula är inte PS3:an sämre än 360:n i alla fall.
Postad 23 januari 2009 - 23:08
Den slutsatsen kan inte gärna dras eftersom 360 led av att ta för mycket från Legends. Hade de också börjat på ny kula kanske de hade haft lika snygg grafik, utan frameratedrops, right?
..eller så hade det kanske blivit ännu flera framdrops.
..eller så hade det kanske blivit ännu snyggare fast utan framdrops.
..eller så hade det kanske blivit lite fulare och med ännu mera framdrops.
..eller så hade det kanske blivit lika snyggt med lika mycket/lite framdrops.
..eller så.. osv. etc. mm...E->

Postad 24 januari 2009 - 01:04
Precis, förutsättningarna är inte samma...eller så hade det kanske blivit ännu flera framdrops.
..eller så hade det kanske blivit ännu snyggare fast utan framdrops.
..eller så hade det kanske blivit lite fulare och med ännu mera framdrops.
..eller så hade det kanske blivit lika snyggt med lika mycket/lite framdrops.
..eller så.. osv. etc. mm...E->
Men baserat på vad som hänt när man börjat på ny kula, eller gjort en helt ny motor i multiplattformsspel hittills så är jag benägen att tro mest på fördel 360 som vanligt. Men att dra slutsatsen att PS3 inte är sämre än 360 om man börjar på nytt gäller ju enbart i detta fallet när 360 led av en äldre motor, och bevisligen inte med andra spel.
Postad 23 februari 2009 - 01:16
Du skriver det själv. Det är portningar. PS3 är ett **** att utveckla för så prestandan blir lidande när de portar spelen från 360.
Det har inte ett dugg med att utvecklare är lata. Vet inte var du fått det ifrån. Det handlar om dålig dokumenterad SDK från Sony samt dåliga utvecklingsverktyg samt ovana att jobba med CELL.
Stämmer mycket bra detta.
Postad 23 februari 2009 - 06:44
det är väl som sagt innan ett par 100ggr, handlar om pengar, kostar det 1.5ggr mer att göra en likvärdig version till ps3 ( pga diverse saker ) är man kanske inte benägen att göra det då den har ( i nuläget ) sålts i färre enheter.
Postad 23 februari 2009 - 14:25
Postad 23 februari 2009 - 14:58
Men nu handlar tråden om multi-spel vilket Killzone 2 inte är.Det finns många anledninger, dock inte den som flera tycks tro att PS3 skulle ha sämre prestanda. Se bara på Killzone 2.
Som utvecklare som är det väldigt stor skillnad på hur man använder PS3:ns arkitektur när man ska göra multiplatform eller exklusivt spel.
Postad 23 februari 2009 - 15:22
Men nu handlar tråden om multi-spel vilket Killzone 2 inte är.
Jag vet vad tråden handlar om. Det jag skrev är dock högst relevant då vissa som sagt var tror att det vi ser på multiformatstitlarna beror på underlägsen prestanda.
Postad 23 februari 2009 - 15:48
Skulle kanske inte säga underlägsen men igen, om man pratar om att utveckla en multiplatform motor så är det ofantligt svårt att dra nytta av PS3:ns arkitektur vilket bidrar till att man upplever mer problem än vad man skulle behöva göra än om man gör ett exklusivt spel.. Självklart kan man göra en mer "custom" till PS3 med då är den inte så himla multiplatform eller hur?Jag vet vad tråden handlar om. Det jag skrev är dock högst relevant då vissa som sagt var tror att det vi ser på multiformatstitlarna beror på underlägsen prestanda.
Jag tror att man kommer se stor skillnad på multi-spel och exklusiva spel på PS3:an rent kvalitetsmässigt. Det är helt enkelt inte så mycket man kan göra så länge man gör multi-spel.
Postad 23 februari 2009 - 16:01
Jag får iofs intrycket att de flesta som diskuterar i tråden ser PS3:ans rent tekniska potential men inser att det inte är den mest avgörande faktorn när det kommer till hur hög kvalité ett multiformatspel har i jämförelse med samma spel på en annan plattform (iaf när man snackar PS3 <-> Xbox360; denna tråd). Själv är jag inne på linjen att PS3:an helt enkelt är svårare att utveckla för vilket är en klar begränsning. Sen om man nu vill lägga skulden på lata utvecklare eller Sony som inte tillhandahåller en vettig plattform verkar vara mer en fråga om vilket "läger" man tillhör.Jag vet vad tråden handlar om. Det jag skrev är dock högst relevant då vissa som sagt var tror att det vi ser på multiformatstitlarna beror på underlägsen prestanda.
Postad 23 februari 2009 - 16:01
Redigerat av Colossus, 23 februari 2009 - 16:03.
Postad 23 februari 2009 - 16:16
Finns multiformatstitlar som ser bättre ut på PS3 då utvecklarna där börjar förstå sig på hur man utvecklar till PS3. Hade Sony inte haft en sådan dåligt dokumenterad SDK och dåliga utvecklingsverktyg så hade det sett helt annorlunda ut. Fram till att utvecklarna lär sig arbeta med CELL så kommer merparten utan multiformatstitlarna troligtsvis se bättre ut på 360 men den minimala skillnaden ser man bara på stillbilder, inte när man spelar.
De är ungefär exakt 3 st. Oftast är de utvecklade av olika teams, dessutom är de 2 av fallen till kostnad av lägre fps.
* Är Fallout 3, TRU och Burnout Paradise.
Redigerat av PalmiNio, 23 februari 2009 - 16:23.
Postad 23 februari 2009 - 16:20
Street Fighter 4
360: 720p med 2xAA
PS3: Dynamic mellan 720 och 630, ingen AA
Plus bättre ljus och texture på 360. 2gb install på PS3 och NXE install på 5,7gb hos 360.
Postad 23 februari 2009 - 16:34
De är ungefär exakt 3 st. Oftast är de utvecklade av olika teams, dessutom är de 2 av fallen till kostnad av lägre fps.
* Är Fallout 3, TRU och Burnout Paradise.
Jag finner det bara komiskt när man måste hitta fel när PS3-versionen ser bättre ut.
Postad 23 februari 2009 - 16:36
Jag finner det bara komiskt när man måste hitta fel när PS3-versionen ser bättre ut.
Oki kul att man kan glädja någon. Komiken är att du tidigare inte tyckte skillnaden var viktig ändå. Märkbart lägre FPS är nu helt plötsligt inget utan nu är det grafiken som var viktig.
Var ett förtydligande till ditt påstående att där finns, det finns 3. Sen att det börjar lära sig är frågan då som du ser är dessa knappast nya eller från samma tid.
Ännu en tråd du är inne och skriver och bara tycker är komisk.
Redigerat av PalmiNio, 23 februari 2009 - 16:43.
Postad 23 februari 2009 - 16:44
intressant för dem som har båda konsollerna kanske. Resident evil 5 är ett annat spel som ser bättre ut på Xbox 360, om man får bedömma demot. När det kommer till exlusiva spel så har Xbox 360 inte en chans.Jag finner det bara komiskt när man måste hitta fel när PS3-versionen ser bättre ut.
Postad 23 februari 2009 - 20:13
Ännu en tråd du är inne och skriver och bara tycker är komisk.
Nej, jag tycker inte att tråden är komisk utan att du beter dig komiskt som bara måste finna fel i PS3-versionen.
Postad 23 februari 2009 - 20:49
Nej, jag tycker inte att tråden är komisk utan att du beter dig komiskt som bara måste finna fel i PS3-versionen.
Jag finner inga fel alls, har varken utrustning eller kunskap till att kolla spelen själv. Om du följt tråden så vet du att bäst källa är Beyond3D och Eurogamer vilket har blivit den punkten där "kampen" avgörs.
Har du problem med att tråden är sådan så förstår jag inte varför du postar någon kommentar här. Eller minst iaf läser igenom innan du säger något.
Då hade du vetat vad vi pratar, att vi inte tar upp exklusiva spel och allt räknas från en pixel mer eller mindre till de stora skillnaderna.
Det är som sagt ett intresse för dem som sitter på båda konsolerna och speciellt dem som är lite av grafiknördar. Har du inget att bidra med eller något emot det så posta inte då.
Redigerat av PalmiNio, 23 februari 2009 - 20:50.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar