Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 October 2008 - 10:25

Unregistered60f0ef10
  • Unregistered60f0ef10
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Vad fick du ge för den på siba???

6390:-

Postad 10 October 2008 - 10:27

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Känns på något sätt skönt att man är van vid Windos Mobile vid det här laget, har kört en FSX T830 i två år nu och tycker faktiskt att WM5 är ett helt okej operativ att jobba i, kan inte tänka mig att WM6 är ett steg bakåt i utvecklingen, utan tvärt om..... OM nu bara man kunde få telefonen nån gång......

Postad 10 October 2008 - 10:31

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

6390:-

Ok
Vilken blev det, silver eller svart?

Kännde du på båda??

Postad 10 October 2008 - 10:34

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Expressen har en skön artikel...

edit.
För att inte bli lynchad nu så hoppas jag ni ser ironin :rolleyes:

Hahaha, riktigt kul!

/Miki

Postad 10 October 2008 - 10:44

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
Jag provade touchflo 2d idag.

Det är kul att det funkar men jag föredrar ändå SPB shell.
Touchflo 2d buggar en del och känns inte helt kompatibelt.

Dessutom är Kalendern synlig i SPB shell medan i touchflo måste man klicka fram den och på så sätt hamna ute i windows.

Postad 10 October 2008 - 10:44

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Avbokade just min så jag hade bokat på Expert i Piteå. Så någon efter mig i kön är nog glad idag. :rolleyes:
Dom hade fått hem 2 telefoner idag. Men han före mig valde svart, och vill inte hetsa och välja silver bara därför.

Detta är en otrolig förevisning av tålamod av mig, då jag normalt sett har mikroskopiskt tålamod! :lol:

Postad 10 October 2008 - 10:46

Unregistered60f0ef10
  • Unregistered60f0ef10
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Ok
Vilken blev det, silver eller svart?

Kännde du på båda??

Det blev svart. De hade bara den silvriga framme, kände på den men köpte en svart. Hade i princip redan bestämt mig, så.

De hade två svarta kvar när jag kom. En var bokad, den andra fick jag. Early bird gets the worm :rolleyes:

Postad 10 October 2008 - 10:47

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Jag provade touchflo 2d idag.

Det är kul att det funkar men jag föredrar ändå SPB shell.
Touchflo 2d buggar en del och känns inte helt kompatibelt.

Dessutom är Kalendern synlig i SPB shell medan i touchflo måste man klicka fram den och på så sätt hamna ute i windows.

Skulle du vilja utveckla vad touchflo 2d och spb shell är???

Postad 10 October 2008 - 10:48

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
snackade nyss me butikschefen igen...dom hade kommit in men bara en av varje färg...men jag hade första tjing!
han skulle packa upp dom båda och känna lite...för att hjälpa mig...hehe
fasen va tur att man har lite connections! :rolleyes:

Postad 10 October 2008 - 10:48

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Det blev svart. De hade bara den silvriga framme, kände på den men köpte en svart. Hade i princip redan bestämt mig, så.

De hade två svarta kvar när jag kom. En var bokad, den andra fick jag. Early bird gets the worm :rolleyes:

Trevligt.
känns den svarta plastigare än den silvriga??

Postad 10 October 2008 - 10:51

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Trevligt.

Tror inte någon som köpt svarta nånsin skulle svara ja på den frågan. :rolleyes:
Man måste nog klämma själv.

Postad 10 October 2008 - 10:53

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Tror inte någon som köpt svarta nånsin skulle svara ja på den frågan. :rolleyes:
Man måste nog klämma själv.

E nog sant hehe.
Den svarta ser trevligare ut.

Postad 10 October 2008 - 10:55

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Jo, jag var som inställd på svart också, men avvaktar så jag får jämföra med egna fingrar och ögon.

Postad 10 October 2008 - 10:57

Unregistered4406d222
  • Unregistered4406d222
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Fick just ett SMS från posten att min Xperia ligger på mitt utlämningsställe! Nu ska jag bara lyckas hindra mig själv att strunta i att jobba eftermiddagen. Väl hemma så gäller det att hålla frugan glad och nöjd när jag bara pillar på min telefon... Några tips?

Postad 10 October 2008 - 10:59

Unregistered60f0ef10
  • Unregistered60f0ef10
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Trevligt.

Det tycker jag inte. Lite halvt plastigt blir det med knappsatsen till höger om skärmen, men den silvriga lider ju isf av samma knappsats ^^ Efter att nu ha känt på båda så föredrar jag klart den svarta, men det är väl personligt också.

Postad 10 October 2008 - 11:05

Unregistered4406d222
  • Unregistered4406d222
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Expressen har en skön artikel...

edit.
För att inte bli lynchad nu så hoppas jag ni ser ironin :rolleyes:

Haha.. "Artikeln är stängd för kommentarer"... Kan tänka mig att herr Granlund fick det lite hett om öronen.

Postad 10 October 2008 - 11:09

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
UPPMANING!

Skriv till företag/hemsidor/osv från vilka ni vill se Paneler till X1:an så kan detta bli en skitbra upplevelse för oss alla!

Översätt gärna denna uppmaning och posta på andra forum!

Själv har jag skrivit och uppmanat Kaspersky ta fram en panel med nyttofunktioner, länkar osv för sitt mobila antivirusprogram.

/Zakath

Redigerat av Zakath, 10 October 2008 - 11:40.

Postad 10 October 2008 - 11:22

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
blev den svarta tillslut...hoppas bara jag inte ångrar mig...men då e de väl bara byta! :rolleyes:

en fråga...kan tyckas dum men de här blir min första pda...behöver man virusskydd? isf vilket e bäst?

Postad 10 October 2008 - 11:22

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Ni som nu har fått telefonen, kan inte någon filma nåt, en film inomhus i vanligt ljus, och en film utomhus.
Och sedan lägga upp på nåt filshare, sätter man på youtube försämras kvaliteten.

Postad 10 October 2008 - 11:43

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Sorry, hinner inte filma något.

Den är grym!

Postad 10 October 2008 - 11:48

Guardian74
  • Guardian74
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jaha då blev det en svart, snyggare än silver imo. Blev Elgiganten (butik), med lite prut 6000 kr mot ~6400 kr. Det lilla jag känt på den så tycker jag tangentbordet känns bättre än HTC Touch Pro. Hela telefonen känns som ett stabilt bygge.
Men nu undrar jag, skärmskydd...någon med bra erfarenheter av något speciellt märke.

Postad 10 October 2008 - 12:06

Unregistered1c5ba0d1
  • Unregistered1c5ba0d1
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Nu är frågan om jag ska köpa för inköpspris nästa vecka eller springa runt på stan och leta idag. :/

Postad 10 October 2008 - 12:15

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

Haha.. "Artikeln är stängd för kommentarer"... Kan tänka mig att herr Granlund fick det lite hett om öronen.

Typisk kvällspress-journalistik: rubriken är viktigare än texten och noll koll på produkten, d v s ingen substans Pinsamt var ordet. Finns det dem som fortfarande köper X-pressen och A-bladet?

Postad 10 October 2008 - 12:33

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Dom har bara fått in EN X1 i hela stan här(Expert).. Den var såklart bokad.. Men jag har klämt lite på den och jämfört den(svart) sida vid sida med deras atrapp i silver och jag gillar helt klart den svarta mer, mycket snyggare.. Så det blir då helt klart en svart, när/var/hur jag nu får tag på en...

Postad 10 October 2008 - 12:44

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Firefox Mobile Concept Video - http://www.azarask.i...-concept-video/

Postad 10 October 2008 - 13:18

Rodgeman
  • Rodgeman
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Nån som har bra tips på Hur jag får igång pekpennan?? funkar inte för mig..

Postad 10 October 2008 - 13:30

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Få igång pekpennan? Hur menar du?

Postad 10 October 2008 - 13:42

Rodgeman
  • Rodgeman
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ne men Pennan går inte snvända.. Och många grejjer e mina fingrar för klumpiga för.. *:rolleyes:*

Postad 10 October 2008 - 13:48

tommydl
  • tommydl
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

snackade nyss me butikschefen igen...dom hade kommit in men bara en av varje färg...men jag hade första tjing!
han skulle packa upp dom båda och känna lite...för att hjälpa mig...hehe
fasen va tur att man har lite connections! :lol:

Dom har bara fått in EN X1 i hela stan här(Expert).. Den var såklart bokad.. Men jag har klämt lite på den och jämfört den(svart) sida vid sida med deras atrapp i silver och jag gillar helt klart den svarta mer, mycket snyggare.. Så det blir då helt klart en svart, när/var/hur jag nu får tag på en...

Inget illa ment mot er två nu :rolleyes: , men om jag skulle köpa en ny telefon skulle jag inte vilja att säljarna packat upp den och låtit en massa folk klämma och känna på den.

Postad 10 October 2008 - 13:49

Rodgeman
  • Rodgeman
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Sorry.. Jag hade fattat fel vid inställningar av skärmen.. och använt fingreat och tryck på plusset... Men gjorde en ny justering nu med pekpinnen.. och du funkar det klockrent sen.. *:rolleyes:*

Postad 10 October 2008 - 13:58

Wiii
  • Wiii
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,

Till er som har fått tag på en Xperia, vet nån om det går att ändra menyerna till engelska. Tycker det borde vara självklart, men pressansvariga från SE har skrivit att den bara finns med svenska. Vet någon om det går att ladda in ny mjukvara i telefonen?

Postad 10 October 2008 - 14:03

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Om någon vill installera Skyfires webbläsare i beta version, http://www.skyfire.com, finns här en länk för att ladda ner det,
http://www.speedysha.../863275196.html

det är skyfire till wm med touch skärm.
enjoy! :rolleyes:

Hej,

Till er som har fått tag på en Xperia, vet nån om det går att ändra menyerna till engelska. Tycker det borde vara självklart, men pressansvariga från SE har skrivit att den bara finns med svenska. Vet någon om det går att ladda in ny mjukvara i telefonen?

SE's representanter säger så här i chatten på www.mobil.se idag på den frågan.

Fråga: Hi! Just wondered if you know if it is possible to buy a X1 in sweden, and change the language to english instead? Best Regards, Cliff

Svar: Hi Cliff! It is not possible to change the language in the phone. If you really would like to have an English speaking phone, I recomment you to buy it in Denmark or Norway in November where they initially will sell the English version.

Redigerat av Unregistered4747596b, 10 October 2008 - 14:03.

Postad 10 October 2008 - 14:03

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Nu är jag riktigt irriterad......NetonNet har telefonen o butik i Malmö, Stockholm och Kalmar, men alla som har förhandsbeställt telefonen får vänta ytterligare en vecka. Jag tycker det är en ren skandal. Vad tycker ni är lämplig kompensation från NetonNet i det här läget? Att de tar den telefonen jag har beställt, låter nån annan köpa den och låter mig vänta, för det är ju det som i praktiken händer. De vägrar dessutom att svara på några frågor i ärendet.......

Postad 10 October 2008 - 14:06

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Då har man varit och klämt på en X1... eller rättare sagt två, en svart och en silver. Träffade en säljare från SE i Teliabutiken och fick testa hans personliga ex (svart). Tyvärr hade nog jag bättre koll på telefonen än han hade :lol: Och han kunde ju knappast säga något negativt om den ;)

Jag väljer mellan X1 och Touch Pro. Den ska främst användas som PDA/telefon i jobbet men även lite privat. Har haft flera WM-enheter innan, både handdatorer och smartphones, och gillar det skarpt (visst finns det en hel del problem men så är det ju med alternativen också).

Första intrycket:
- Hårdvaran är en riktigt hit. Snygg och gedigen. Grym skärm. Tangentbordet var ok (lite plastiga tangenter). Det enda negativa är att den saknar tiltsensor samt kamerablixt. Lite längre än Touch Pro men samtidigt något plattare. Vikten kanske vissa stör sig på lite men det vägs ju upp av den högre batterikapaciteten (som troligtvis ligger bakom den extra vikten).
- Mjukvaran... X-panels är otroligt överhypat tyvärr. Riktigt uselt faktiskt. Segt att växla mellan panelerna och miniatyrbilderna är ju endast statiska bilder som byts ut mot den riktiga penelen efter några sekunders väntan. Kan säkert vara kul ett tag och ett par olika paneler blir kanske användbara. Synd bara att implementationen blev så kass. För övrigt tycker jag WM känns relativt snabbt att jobba i. De som tycker den är seg måste antingen syfta på X-panels alt vara ovan vid WM. SE's mediaspelare verkar bra så den ger lite pluspoäng. Över lag är jag dock lite besviken på mjukvaran... Blir det en X1 så får det bli antingen Spb's shell alt TouchFlo3D när/om det blir portat.

Så vilken ska man välja? Jag vet inte - har fortfarande inte bestämt mig :lol: Båda enheterna är bra men med lite olika för- och nackdelar. Var och en får avgöra vad som är viktigast för dem.

Någon som känner till vilka program som funkar dåligt (eller inte alls) med X1:ans upplösning? Funkar senaste Tomtom?

Till slut vill jag bara säga att det är synd att så många verkar jämföra den med iPhone... Varken X1 eller Touch Pro är tänkta att användas på det sättet. Touch HD är en annan sak - tror den kommer stå sig mycket bra mot iPhone :rolleyes:

EDIT: Enligt säljaren från SE ska det finnas ganska exakt lika många svarta som silverfärgade. Jag tyckte dock att den svarta var MYCKET snyggare än den i silver.

Redigerat av Cthugha, 10 October 2008 - 14:19.

Postad 10 October 2008 - 14:31

Rodgeman
  • Rodgeman
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Nån Som börjat installera på den än.. Typ TomTom Navigator??

Postad 10 October 2008 - 14:33

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Nån Som börjat installera på den än.. Typ TomTom Navigator??

Jag kör tomtom på min prototyp, funkar najs ...

Postad 10 October 2008 - 14:39

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Nu ligger X1:an upplagd hos tre (kanske har postats tidigare, ber om ursäkt isf).

x1 hos tre

Postad 10 October 2008 - 14:42

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Var inne på Phonehouse idag och kände på en ny Xperia X1. Kollade runt lite i den och tittade på hårdvaran, och vad är nu detta jag ser?? Finns ju inte alls 384 meg ram i den, fanns bara 256. Varför är det så, någon som vet? Tyckte inte alls att den var så rapp som man sett i dom senaste filmerna, telefonen kändes faktiskt rätt så seg. Undra nu bara vad dom andra 128 meg i ram har tagit vägen. Ni som fått hem den, är det samma i era?

Postad 10 October 2008 - 14:48

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Var inne på Phonehouse idag och kände på en ny Xperia X1. Kollade runt lite i den och tittade på hårdvaran, och vad är nu detta jag ser?? Finns ju inte alls 384 meg ram i den, fanns bara 256. Varför är det så, någon som vet? Tyckte inte alls att den var så rapp som man sett i dom senaste filmerna, telefonen kändes faktiskt rätt så seg. Undra nu bara vad dom andra 128 meg i ram har tagit vägen. Ni som fått hem den, är det samma i era?

Min prototyp har 125 mb minne men bara 70 ledigt , kanske så tar grafikkortet en del , gissar bara nu.

Postad 10 October 2008 - 14:49

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
http://www.mobil.se/...105841-130.html

Här finns det svar på de vanligaste frågorna.
Jag har kollat in både silver och svart.
Elgiganten i vår stad fick in en enda, en svart.
En liten butik på torget hade fyra st silver. Ingen bokad, ingen såld.

Dock så väntar jag några dagar och ser vad användare skriver här, plus att vi skall köra lab på den i början av nästa vecka för att de dess kompatiblitet med våra företagssystem. Men det är en intressant tråd detta.
Verkar dock vara många barn som skulle köpt ett tv-spel istället... (kommer jag få igen för det där...?) :rolleyes:

Postad 10 October 2008 - 14:52

Rodgeman
  • Rodgeman
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag kör tomtom på min prototyp, funkar najs ...

Hur installerar man och vart ifrån laddarman ned det?? direkt med Telefonen eller Via Dator?

Postad 10 October 2008 - 14:54

ThePreToriaN
  • ThePreToriaN
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Xperia-mobilen ett praktfiasko

Plottrig meny
För alla andra är Windows Mobile ett hemskt operativsystem.

Begränsad nytta

För så häftig är den inte.
De enda som blir så där armviftande lyckliga av Xperia X1 är antagligen Nokia-folket. Och Samsung-folket. Och Apple-folket. Och alla andra konkurrenter.

http://www.expressen...ett-praktfiasko

Postad 10 October 2008 - 14:59

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
hur får man reda på mac adresssen på wifi-kortet?

Postad 10 October 2008 - 15:05

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Xperia-mobilen ett praktfiasko

Plottrig meny
För alla andra är Windows Mobile ett hemskt operativsystem.

Begränsad nytta

För så häftig är den inte.
De enda som blir så där armviftande lyckliga av Xperia X1 är antagligen Nokia-folket. Och Samsung-folket. Och Apple-folket. Och alla andra konkurrenter.

http://www.expressen...ett-praktfiasko

Hahaha vaför tror du kommentarerna blev låsta direkt på den sidan :rolleyes: Vi har redan haft den i tråden här och med min Xperia i handen kan jag bara säga...han måste vara full den där reportern.
"Varför skall man använda tangentbordet när jag kan skriva på min laptop" jadu... det kan han ju fundera på :lol:

OT, Någon som hittat equlisern??? Jag har säkert missat den men...

Postad 10 October 2008 - 15:06

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0

hur får man reda på mac adresssen på wifi-kortet?

Start-settings-connections-Wireless lan-advanced

Postad 10 October 2008 - 15:07

barkbiten
  • barkbiten
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
aaaaaaaah

äntligen x1an i min hand!!!!! känns solid!
nu ska det lekas!

ville bara retas med er stackare utan!

Postad 10 October 2008 - 15:08

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
Finns ingen equliser i standard applikationerna.

Postad 10 October 2008 - 15:09

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Start-settings-connections-Wireless lan-advanced

Thx! :rolleyes: ny på wm...måste erkänna att jag känner mig MKT lost! :lol:
men de kommer nog...på söndag kan man väl luren utan och innan!! :lol:

Postad 10 October 2008 - 15:15

Guardian74
  • Guardian74
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hur tusan syncar man med Vista contacts, kan inte markera det, säger att outlook inte finns :rolleyes:

Postad 10 October 2008 - 15:19

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Nu har jag också skaffat mig en Xperia X1 (Svart).
Många Windows mobiler har det ju blivit nu... :rolleyes:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.