Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *

1328 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Omnia SGH-i900 8GB 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Samsung Omnia SGH-i900 16GB (Mobiltelefoner) 4 8.151514 (32) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 13 February 2009 - 00:22

kramisen6
  • kramisen6
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Såg också häromdagen att den inte fanns kvar hos tre, det lustiga var att det gick en reklamfilm om omnian från tre på tv senare den dagen.

undrar om detta betyder att de inte säljer den för att det inte går att få tag på, eller att det väntas nya mobiler ganska snart.. typiskt när man hade hoppats på att den skulle bli något billigare precis nu snart när nya modeller kommer...

Jag ringde säljcenter på 3 o fick tag i den sista leveransen enligt dem av omnian. Hade lite tur. Så nu väntar jag in min leksak... ringde den 11/2

Postad 13 February 2009 - 02:29

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Här är en jättebra post om hur du får det att funka:) Jag använde själv denna lösningen:
http://www.modaco.co...o...st&p=939120
Fast du får ju såklart ändra så att dina pda och telefonnr blir rätta:)

Behöver hjälp med vilka nr i pda o telefon ska vara för att inte få meddelandet om fel programvaru version.
Jag har PDA: i900XBHJ5/NEHJ3
TELE: i900XBHI3

Redigerat av ozzy86, 13 February 2009 - 02:30.

Postad 13 February 2009 - 05:45

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Behöver hjälp med vilka nr i pda o telefon ska vara för att inte få meddelandet om fel programvaru version.
Jag har PDA: i900XBHJ5/NEHJ3
TELE: i900XBHI3

Prova ändra NEHJ3 till samma som står innan, alltså:
PDA: i900XBHJ5/NEHJ3 TILL PDA: i900XBHJ5/XBHJ5

Postad 13 February 2009 - 15:00

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Är det verkligen ingen som vet om garantin fortsätter att gälla om man updaterar telefonen genom att först registerhacka för att inte få meddelandet med fel programvaruversion?

vad händet tex om något händer när man försöker updatera efter man reghackat. gäller garantin då?
Vågar verkligen inte updatera förrän jag vet..

Har mobil från tre

Postad 14 February 2009 - 00:15

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Är det verkligen ingen som vet om garantin fortsätter att gälla om man updaterar telefonen genom att först registerhacka för att inte få meddelandet med fel programvaruversion?

vad händet tex om något händer när man försöker updatera efter man reghackat. gäller garantin då?
Vågar verkligen inte updatera förrän jag vet..

Har mobil från tre

Tror att garantin ryker om man reg hackar telefonen, men om uppdateringen lyckas tror jag inte att verkstan kan se att man har reg hackat.

Postad 14 February 2009 - 16:43

Unregistered8cb2b1c6
  • Unregistered8cb2b1c6
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag ringde säljcenter på 3 o fick tag i den sista leveransen enligt dem av omnian. Hade lite tur. Så nu väntar jag in min leksak... ringde den 11/2

Märkligt då jag desperat ringde till säljcenter på 3 den 4/2 och fick till svar att den finns ej längre i lager. Om jag ville ha en omnia så fick jag snällt jaga den i de trebutiker som kanske hade den kvar.

Angående varför 3 slutar sälja omnian fick jag förklarat för mig beror på att de hade ett avtal med samsung på ett visst parti av omnian, sedan sålde den slut mycket tidigare än vad 3 hade räknat med. Och något nytt avtal med samsung angående omnian var inte aktuellt utan nu ska 3 satsa på nya telefoner. Så jag fick snällt jaga och fick fatt i en omnia i butik till slut :P

Postad 14 February 2009 - 16:49

Unregistered8cb2b1c6
  • Unregistered8cb2b1c6
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Kom på att jag måste nog ta och fråga igen, har läst flertalet av de tidigare svaren på samma fråga men jag lyckas onekligen inte iaf.

Frågan är: Hur 17 får jag en egen mp3 som larmsignal?

Jag har provat att lägga mp3:an i windowsmappen, samt korta ner filnamnet. Även att lägga mp3:an i "mina ringsignaler" allt utan framgång. Det är fortfarande bara de gamla vanliga ljudfilerna som syns i drop-listen där man väljer larmsignal. Så snälla hjälp mig då jag vill vakna till en soft låt istället för någon hysterisk samsungmelodi.

tjo...

Postad 14 February 2009 - 23:58

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Det enklaste är bara att hålla ner pennan en sekund på låten du vill ha som ringsingnal och sen kan du välja det som ringsignal bland alternativen som kommer upp. Det är precis som högerklick i windows.

Postad 15 February 2009 - 11:49

Unregistered8cb2b1c6
  • Unregistered8cb2b1c6
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Det enklaste är bara att hålla ner pennan en sekund på låten du vill ha som ringsingnal och sen kan du välja det som ringsignal bland alternativen som kommer upp. Det är precis som högerklick i windows.

Tack! men det visste jag redan :) . Men det var inte ringsignal jag frågade efter. Utan hur man kan använda en egen mp3 som larmsignal. :)

Postad 15 February 2009 - 20:41

Pelle P
  • Pelle P
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Tack! men det visste jag redan :) . Men det var inte ringsignal jag frågade efter. Utan hur man kan använda en egen mp3 som larmsignal. ;)

Prova att lägga in filen i windowsmappen på telefonen. Där ligger dom andra ljuden som finns i alarm.
vet ej vilket format du kan ha men du får prova, mp3, wav,mmf

Postad 16 February 2009 - 10:19

Stigge80
  • Stigge80
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag åkte på lite problem med 3 och min beställning av 3.. (låter det inte nämnas mer än så).
efter lite strul så fick jag min Omnia.. Fick dock reda på att Samsung har sagt nej till att tillverka fler. Då den är för dyr tydligen(att tillverka).
Och enligt uppgifter från 3. Så fick jag den apsoluta sista 3 hadde och kommer att ha. vet dock inte om jag litar på det 100%.

Nån som har några tips och förslag på themes till Omnia`n ?

Postad 16 February 2009 - 10:40

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

...
Fick dock reda på att Samsung har sagt nej till att tillverka fler. Då den är för dyr tydligen(att tillverka).
Och enligt uppgifter från 3. Så fick jag den apsoluta sista 3 hadde och kommer att ha. vet dock inte om jag litar på det 100%.
...

Jag har som tumregel att aldrig lita på vad säljare säger utan en rejäl nypa salt. Att du skulle ha fått den absolut sista kan han omöjligt veta, men det är väl kanske troligt att den var från sista partiet iaf. Sen vad det är för anledning så tror jag inte på att den skulle vara för dyr att tillverka och att samsung lagt ner produktionen. Isf skulle man ha läst om det på internet känns det som.

Hursom, klart är iaf att det inte kommer att komma nya leveranser av omnian till 3, iaf inte på ett tag

Postad 16 February 2009 - 11:38

Stigge80
  • Stigge80
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag har som tumregel att aldrig lita på vad säljare säger utan en rejäl nypa salt. Att du skulle ha fått den absolut sista kan han omöjligt veta, men det är väl kanske troligt att den var från sista partiet iaf. Sen vad det är för anledning så tror jag inte på att den skulle vara för dyr att tillverka och att samsung lagt ner produktionen. Isf skulle man ha läst om det på internet känns det som.

Hursom, klart är iaf att det inte kommer att komma nya leveranser av omnian till 3, iaf inte på ett tag

Jag håller fullt med om att inte lita ett jota på vad en säljare säger.. Dock va det butikschefen i samråd med Vice-VD på 3 som jag hadde att göra med i mitt ärende.

Postad 16 February 2009 - 22:07

Unregistered8cb2b1c6
  • Unregistered8cb2b1c6
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej igen allihop. Nu till min fråga igen, med risk att bli tjatig, det måste ju finnas någon som använder en mp3:a som larmsignal på sin omnia och kan berätta hur man gör för att lyckas med detta. Som jag skrivit tidigare så har jag testat att kopiera in filen i windowsmappen utan att lyckas hitta den där jag väljer larmsignal. Så om någon lyckats använda en egen mp3 som larmsignal......snälla hjälp mig innan jag blir tokig....eller tokigare än vad jag redan är :blink:

Postad 16 February 2009 - 22:35

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Hej igen allihop. Nu till min fråga igen, med risk att bli tjatig, det måste ju finnas någon som använder en mp3:a som larmsignal på sin omnia och kan berätta hur man gör för att lyckas med detta. Som jag skrivit tidigare så har jag testat att kopiera in filen i windowsmappen utan att lyckas hitta den där jag väljer larmsignal. Så om någon lyckats använda en egen mp3 som larmsignal......snälla hjälp mig innan jag blir tokig....eller tokigare än vad jag redan är :blink:

Gå in i media album och leta fram låten du vill ha, håll fingret på låten tills en ruta kommer upp.
Välj använd som -> ringsignal (då kopieras den automatiskt dit där den ska ligga).
Gå sedan in i alarm och scrolla i listan så bör den finnas där.
Nu får du väl byta ringsignal igen men det får du väl leva med.

Annars går det nog att lägga låten i windows/rings mappen, kanske är lättare.

Redigerat av Munkee, 16 February 2009 - 22:38.

Postad 16 February 2009 - 23:43

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Gå in i media album och leta fram låten du vill ha, håll fingret på låten tills en ruta kommer upp.
Välj använd som -> ringsignal (då kopieras den automatiskt dit där den ska ligga).
Gå sedan in i alarm och scrolla i listan så bör den finnas där.
Nu får du väl byta ringsignal igen men det får du väl leva med.

Annars går det nog att lägga låten i windows/rings mappen, kanske är lättare.

Testade precis ett annat sätt. Kopiera mp3:n till My Documents sen ska du kunna välja den som larmsignal (provade med samsungs egna orginal alarm). Du slipper ändra din ringsignal med detta tillvägagångssätt

Postad 17 February 2009 - 12:24

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Hej igen allihop. Nu till min fråga igen, med risk att bli tjatig, det måste ju finnas någon som använder en mp3:a som larmsignal på sin omnia och kan berätta hur man gör för att lyckas med detta. Som jag skrivit tidigare så har jag testat att kopiera in filen i windowsmappen utan att lyckas hitta den där jag väljer larmsignal. Så om någon lyckats använda en egen mp3 som larmsignal......snälla hjälp mig innan jag blir tokig....eller tokigare än vad jag redan är :)

För samsung alarmet och ringsignaler
Placera dessa mp3 ringsignaler i My Documents\Mina Ringsignaler

Använd wav filer for WM6.1 alarm : Obs endast wav filer fungerar för detta alarm
Kopiera dina WAV filer i mappen \Application data\sounds

Hoppas det fungerar för dig.

Redigerat av YugoSwede, 17 February 2009 - 12:38.

Postad 17 February 2009 - 13:23

Stigge80
  • Stigge80
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej..

Nån som vet hur man gör för att få svenska tecken när man skriver tex SMS / adda ny kontakt osv ? (ÅÄÖ).
När man skriver ett sms funkar det ju att skriva via T9 funtionaliteten.. Men om man ska adda en ny kontakt.. eller skriva egna ord som tex "äää" eller nått.. =(

Super glad för svar. tack

Postad 17 February 2009 - 14:10

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
xt9, dvs tangentbord med t9 funkar ju för text. vill man manuellt infoga ett sådant tecken så finns det väl några steg bort i symboler eller vad det heter.

Postad 17 February 2009 - 15:55

Stigge80
  • Stigge80
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

xt9, dvs tangentbord med t9 funkar ju för text. vill man manuellt infoga ett sådant tecken så finns det väl några steg bort i symboler eller vad det heter.

det va det jag befarade. damn.. måste hitta ett addon till detta då.. tycker det är lite drygt att växla mellan.

Postad 18 February 2009 - 09:52

Tegang
  • Tegang
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

det va det jag befarade. damn.. måste hitta ett addon till detta då.. tycker det är lite drygt att växla mellan.

Här kan du kanske få hjälp med att få till ett svenskt tangentbord:
http://www.modaco.co...ng-xt9/page/40/

Leta upp inläggen av Quist09, han har lagt in några zip-filer för både stående och liggande tangentbord.
Har själv inte provat det men om du provar får du få gärna berätta om det gick bra.

Postad 19 February 2009 - 12:00

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Här kan du kanske få hjälp med att få till ett svenskt tangentbord:
http://www.modaco.co...ng-xt9/page/40/

Leta upp inläggen av Quist09, han har lagt in några zip-filer för både stående och liggande tangentbord.
Har själv inte provat det men om du provar får du få gärna berätta om det gick bra.

För det första måste du vara medlem för att kunna se i forumet för det andra ska man ladda ner nåt måste man vara vipmedlem och det kostar.

Postad 19 February 2009 - 18:58

kleppari
  • kleppari
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har någon testat Pocketshield, det finns en beta för Omnia (Ljus- och rörelse sensorn funkerad dock inte)

Brukade köra med s2u2 men Pocketshield ser lovande ut

Postad 20 February 2009 - 12:30

Unregistered8cb2b1c6
  • Unregistered8cb2b1c6
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

För samsung alarmet och ringsignaler
Placera dessa mp3 ringsignaler i My Documents\Mina Ringsignaler

Använd wav filer for WM6.1 alarm : Obs endast wav filer fungerar för detta alarm
Kopiera dina WAV filer i mappen \Application data\sounds

Hoppas det fungerar för dig.

Ledsen att behöva vara alla till belastning igen med min okunskap, men jag lyckas då fasiken inte. Provade även med .wav i samtliga mappar som skrivits i tråden, men det finns inte en skymt av den filen i "droplisten" där man väljer ljud för alarmet. Kanske är jag helt inkompetent eller så är det något jag missar i proceduren. Kan det vara så att man skulle behöva starta om telefonen för att den ska se flytten av filerna, låter korkat men med windowsbaserade mjukvaror förvånas jag inte :wub:

Än så länge är detta det enda bakslag jag stött på med min omnia som annars är en fantastisk pryl. Men om man inte ska kunna ha en egen mp3:a som larmsignal så blir jag så klart fruktansvärt besviken på denna annars mycket kompetenta gadget.

Postad 21 February 2009 - 13:13

Stigge80
  • Stigge80
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Ledsen att behöva vara alla till belastning igen med min okunskap, men jag lyckas då fasiken inte. Provade även med .wav i samtliga mappar som skrivits i tråden, men det finns inte en skymt av den filen i "droplisten" där man väljer ljud för alarmet. Kanske är jag helt inkompetent eller så är det något jag missar i proceduren. Kan det vara så att man skulle behöva starta om telefonen för att den ska se flytten av filerna, låter korkat men med windowsbaserade mjukvaror förvånas jag inte :)

Än så länge är detta det enda bakslag jag stött på med min omnia som annars är en fantastisk pryl. Men om man inte ska kunna ha en egen mp3:a som larmsignal så blir jag så klart fruktansvärt besviken på denna annars mycket kompetenta gadget.

Tja..

Jag sitter också med en Omnia. Dock lyckades jag. Jag sökte igenom telefonen efter de övriga alarm ljuden. för att veta vad jag skulle göra. Hittade dem under Windows katalogen. converterade min sms/alarm signal till wav eftersom det är wav på de befintligen.. Och volla.. mina egna fanns med i listan, Under inställningar -> Ljud -> alarm eller sms..
Jag märkte att jag får inte se windows mappen från datorn.. utan jag koperade in dem till "min lagring" sen manuellt i telefonen kopierade över dem till Windows mappen.

Dock börjar jag lida av ont om plats =( men jag får deleta orginal skit som jag inte vill använda för att få lite mer plats. så som bilder / ljud..

Lycka till.. säg till om du inte lyckas..

/stigge

Också en glad Omnia ägare...

Postad 23 February 2009 - 21:21

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Det har nämnts många gånger i denna tråden hur man gör för att få det. Och som någon annan redan har länkat till så är modaco det bästa forumet om du vill ha tweaks till din omnia, så jag kan rekommendera att du reggar dig där, tar typ 1 min....

Postad 24 February 2009 - 10:43

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Det har nämnts många gånger i denna tråden hur man gör för att få det. Och som någon annan redan har länkat till så är modaco det bästa forumet om du vill ha tweaks till din omnia, så jag kan rekommendera att du reggar dig där, tar typ 1 min....

Hallå Kingcool måste man inte vara vip för att ladda ner på modaco?

Postad 24 February 2009 - 11:12

Tegang
  • Tegang
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hallå Kingcool måste man inte vara vip för att ladda ner på modaco?

Nej, det räcker med att vara vanlig medlem.

Postad 25 February 2009 - 10:40

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Nej, det räcker med att vara vanlig medlem.

vad konstigt för jag kan inte ladda ner dom zip filena på modaco.

Postad 26 February 2009 - 21:54

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Ledsen att behöva vara alla till belastning igen med min okunskap, men jag lyckas då fasiken inte. Provade även med .wav i samtliga mappar som skrivits i tråden, men det finns inte en skymt av den filen i "droplisten" där man väljer ljud för alarmet. Kanske är jag helt inkompetent eller så är det något jag missar i proceduren. Kan det vara så att man skulle behöva starta om telefonen för att den ska se flytten av filerna, låter korkat men med windowsbaserade mjukvaror förvånas jag inte :lol:

Man kan ju det, det är ju bara du som inte kan..

Postad 28 February 2009 - 10:09

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Ledsen att behöva vara alla till belastning igen med min okunskap, men jag lyckas då fasiken inte. Provade även med .wav i samtliga mappar som skrivits i tråden, men det finns inte en skymt av den filen i "droplisten" där man väljer ljud för alarmet. Kanske är jag helt inkompetent eller så är det något jag missar i proceduren. Kan det vara så att man skulle behöva starta om telefonen för att den ska se flytten av filerna, låter korkat men med windowsbaserade mjukvaror förvånas jag inte :)

Prova att klippa ner mp3orna till typ 1 min eller 30 sek och se om det funkar:)

Postad 28 February 2009 - 10:58

chilinöt
  • chilinöt
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Bara jag som har problem med att få bilderna att funka i Touch Player? Det funkar med några få albumcovers men 95% av fallen så får jag upp den lila rutan.

Lagt bilderna i samma mapp som låtarna, döpt om bilden till samma som mappen heter.
Vet inte vad mer jag ska pröva med.

What to dooo?

Postad 28 February 2009 - 14:33

Unregistered195549ad
  • Unregistered195549ad
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Går de göra så att man får kontakter i olika grupper tex Familj, jobb,vänner. Har sökt som en tok för att göra de

Postad 01 March 2009 - 16:44

axxa
  • axxa
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Bara jag som har problem med att få bilderna att funka i Touch Player? Det funkar med några få albumcovers men 95% av fallen så får jag upp den lila rutan.

Lagt bilderna i samma mapp som låtarna, döpt om bilden till samma som mappen heter.
Vet inte vad mer jag ska pröva med.

What to dooo?

Döp om bilden till folder.jpg eller cover.jpg

/M

Postad 02 March 2009 - 00:08

lamberto
  • lamberto
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Hallå!

Har för några dagar sen skaffat Omnia och har redan stött på en liten men väldigt irriterande grej.
När man går in på meddelande så står det följande: "Tryck på Meny och sedan Nytt om du vill skapa ett nytt meddelande." Vissa av bokstäverna i den meningen har blivit röda istället för svarta. Bla ll i "vill". Det var inte så från början utan blev så igår kväll. Jag kollade igenom dem olika inställningarna i meddelandemappen och vips så var vissa röda. Det är bara där det är "missfärgade" bokstäver. Jag gjorde precis en hard reset och en total återställning utan framgång.
Nån som varit med om nåt liknande eller har några tips på hur man ska gå tillväga för att bli av med det här.
Allt funkar som det ska men det är så sjukt irriterande med röda bokstäver lite här o var i den där meningen.

Tips? Ideér?

Redigerat av lamberto, 02 March 2009 - 00:09.

Postad 02 March 2009 - 11:11

lamberto
  • lamberto
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Hej igen!

Efter lite sökande på google så hittade jag lösningen på mitt problem. För att få bort röda bokstäver så ska man avaktivera cleartype, som man hittar under inställnigar > system och sen skärm. Bokstäverna blir lite tunnare då men inget som stör, hellre lite mindre feta bokstäver än röda! :)
Problemet kanske försvinner med nån ny uppdatering eller liknande, det är inget jag provat. Det här får funka så länge. :blush:

Postad 02 March 2009 - 23:03

GraniX
  • GraniX
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tja.

Först vill jag bara tacka för hjälpen jag fick med GPS'n. Fungerade bra att att installera om programmet påminneskortet. :blink:

Nu har jag lite andra problem, jag försöker få in schemat från skolan i den inbyggda kalendern i windows mobile.

Har laddat ner både *.ics och *.vcs-filerna från hemsidan, och om jag kör igång dom på mobilen står det "Vill du importera..." Men den importerar bara första händelsen, och inte alla, som jag gärna vill ha. Går det här att lösa tror ni?

Postad 03 March 2009 - 11:19

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Tja.

Först vill jag bara tacka för hjälpen jag fick med GPS'n. Fungerade bra att att installera om programmet påminneskortet. :blink:

Nu har jag lite andra problem, jag försöker få in schemat från skolan i den inbyggda kalendern i windows mobile.

Har laddat ner både *.ics och *.vcs-filerna från hemsidan, och om jag kör igång dom på mobilen står det "Vill du importera..." Men den importerar bara första händelsen, och inte alla, som jag gärna vill ha. Går det här att lösa tror ni?

Kör active sync om du har XP eller Mobile center om du har Vista, sedan väljer du vilka saker som ska syncas, däribland väljer du outlook kalender.

Postad 03 March 2009 - 11:39

Gache
  • Gache
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjena , det är så att jag köpte en omnia i polen och jag har problem med att lägga in svensk språk. testade att pröva med polares minneskort där språket skulle finnas med det gick inte och jag testade med att ladda ner *.MLI fil och lägga in med det funkade inte heller, kan någon hjälpa mig med att få svar varför det ej funkar och få råd om hur jag ska göra med att få svenskt språk

Postad 03 March 2009 - 14:29

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Tjena , det är så att jag köpte en omnia i polen och jag har problem med att lägga in svensk språk. testade att pröva med polares minneskort där språket skulle finnas med det gick inte och jag testade med att ladda ner *.MLI fil och lägga in med det funkade inte heller, kan någon hjälpa mig med att få svar varför det ej funkar och få råd om hur jag ska göra med att få svenskt språk

Du får reghacka versionsnrt i omnian och sen flasha med en svensk rom. Finns diverse guider. Google is your friend!

Postad 04 March 2009 - 11:23

kaki02
  • kaki02
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Ledsen att behöva vara alla till belastning igen med min okunskap, men jag lyckas då fasiken inte. Provade även med .wav i samtliga mappar som skrivits i tråden, men det finns inte en skymt av den filen i "droplisten" där man väljer ljud för alarmet. Kanske är jag helt inkompetent eller så är det något jag missar i proceduren. Kan det vara så att man skulle behöva starta om telefonen för att den ska se flytten av filerna, låter korkat men med windowsbaserade mjukvaror förvånas jag inte ;)

Hej The_Onion,

Om du fortfarande upplever problem med detta så kan jag bara starkt rekommendera dig att installera G-Alarm, funkar grymt bra och då kan du tom skapa dig en playlist med mp3'or som den börjar spela på morgonkvisten.
Utöver ditt problem med mp3'or så får du en massa annan funktionalitet som är mumma, som att du tex bara behöver vända på luren för att aktivera snooze osv.

G-Alarm hittar du grattis här:
http://www.ageye.de/...?s=galarm/about

/ PG

Postad 06 March 2009 - 16:31

morbideglidaren
  • morbideglidaren
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
hejsan! skulle verkligen behöva hjälp men min pågående flashning.

Har en 3 brandad omnia och jag vill ha en "obrandad"

har följt denna guide:
http://www.geekit.se..._...le&id=261:u ppdatera-samsung-omnia-firmware&catid=65evrigt&Itemid=109

Och jag har ändrat i registret till XBHJ1

och tankat denna uppdatering/rom:
http://www.modaco.co...re/#entry969393

kopplat in allt och så men sen startar omnian bara om och så står det "väntar på verifiering!" inget mer händer.

hittar inte heller filen: "C:\Documents and Settings\"ditt användarnamn"\Local Settings\Temp\IXP000.TMP\" och i den mappen ska "update.exe"

som man ska ändra med hex- editorn.

Hoppas nån kan hjälpa mig, skulle uppskatta det väldigt mycket!

Hoppas på snabbt svar,

Mvh MB

Postad 06 March 2009 - 16:59

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

hejsan! skulle verkligen behöva hjälp men min pågående flashning.

Har en 3 brandad omnia och jag vill ha en "obrandad"

har följt denna guide:
http://www.geekit.se..._...le&id=261:u ppdatera-samsung-omnia-firmware&catid=65evrigt&Itemid=109

Och jag har ändrat i registret till XBHJ1

och tankat denna uppdatering/rom:
http://www.modaco.co...re/#entry969393

kopplat in allt och så men sen startar omnian bara om och så står det "väntar på verifiering!" inget mer händer.

hittar inte heller filen: "C:\Documents and Settings\"ditt användarnamn"\Local Settings\Temp\IXP000.TMP\" och i den mappen ska "update.exe"

som man ska ändra med hex- editorn.

Hoppas nån kan hjälpa mig, skulle uppskatta det väldigt mycket!

Hoppas på snabbt svar,

Mvh MB

Packa upp firmwarefilen direkt i samma mapp som den ligger i, bland alla dom filerna som den packar upp så ligger en update.exe fil:) När du hexat den filen så dubbelklicka bara på den så ska den dra igång;)

Postad 06 March 2009 - 17:34

morbideglidaren
  • morbideglidaren
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Packa upp firmwarefilen direkt i samma mapp som den ligger i, bland alla dom filerna som den packar upp så ligger en update.exe fil:) När du hexat den filen så dubbelklicka bara på den så ska den dra igång;)

Mapp? jag har ingen mapp, bara updaten för vista? som du ser i min länk.
Kunde inte heller dra hem den från samsungs sida då nordic inte finns med i listan längre.

Tack så mycket för att du hjälper mig!

Redigerat av morbideglidaren, 06 March 2009 - 17:38.

Postad 07 March 2009 - 07:38

chilinöt
  • chilinöt
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Döp om bilden till folder.jpg eller cover.jpg

/M

Tackar! Nu funkar det. ;)

Postad 07 March 2009 - 20:16

morbideglidaren
  • morbideglidaren
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
snälla, kan nån hjälpa mig med min flashning?

Postad 08 March 2009 - 13:23

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

snälla, kan nån hjälpa mig med min flashning?

Men där du har lagt firmwaren då, skrivbordet lr nått:p

Postad 09 March 2009 - 18:07

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Någon som kan tipsa om bra gratis spel som funkar bra på omnian? Gärna länk.....

Postad 10 March 2009 - 09:59

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hej har ett problem. Mitt internminne på omnian håller på att ta slut och jag vet inte vad det är som tar plats. Lägger alla filer på det stora minnet och installerar även alla program där. Igår var jag tvungen att radera alla sms då det inte gick att skicka eller ta emot dom. Trodde dom la sej på det stora minnet. Vad ska jag göra för att få mer plats. Vill ju kunna köra alla program jag har på telefonen nu utan att ta bort dom

Postad 10 March 2009 - 10:57

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Hej har ett problem. Mitt internminne på omnian håller på att ta slut och jag vet inte vad det är som tar plats. Lägger alla filer på det stora minnet och installerar även alla program där. Igår var jag tvungen att radera alla sms då det inte gick att skicka eller ta emot dom. Trodde dom la sej på det stora minnet. Vad ska jag göra för att få mer plats. Vill ju kunna köra alla program jag har på telefonen nu utan att ta bort dom

Kolla var den lägger bilder du tar med kameran. I mitt fall ville den lägga bilderna på minneskortet där GPS-programvaran ligger. Det blev fullt och det var därför jag fick varningen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.