Sådär, då var jag officiellt trött på Diablo 3. Hade kul i 30 timmar, det får räcka.
Kan jag få ditt guld??!!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 27 May 2012 - 20:24
Kan jag få ditt guld??!! Postad 27 May 2012 - 20:30
30 timmar bara.. Då har ju de roliga inte ens börjat.. Nightmare börjar de bli skoj.. Känns som att de är nu spelet börjar så smått
Postad 27 May 2012 - 20:37
det börjar på inferno,skulle jag vilja säga. nu är det svårt. 30 timmar är iofs bra valuta för pengarna. de flesta spel är bara 1/3 så långa
Redigerat av Unregistereddc471864, 27 May 2012 - 20:38. Postad 27 May 2012 - 20:45
Känner faktiskt samma lika... Vet inte vad det är som gör att jag tröttnat? Kanske blev det inte det man väntat på i tio år? Eller så är det kanske jag som inte är som för tio år sedan? Postad 27 May 2012 - 20:47
har ni spelat igenom normal??? för det är efter det som det blir 10 gånger roligare
Postad 27 May 2012 - 20:59
Jadå, lirade igenom större delen av act1 på inferno, men blev för mycket med alla elites i slutet innan bossen så jag gav upp, kände inte för att jaga items. Alla mina vänner låg långt före mig i itemletandet så kunde aldrig spela seriöst med dem och jag har inte tid att skapa en gubbe som klarar act2 inferno tyvärr.
15k dmg, 30k liv, 300 all res och fick ändå dunderpisk, då får det fan vara. Känns ju lagom spännande att grinda hell för items som ingen ens skulle titta på i AH när det finns kineser som grindat inferno sen dag 2, hur lönt är det att hitta ett vapen som gör 400dps när de som grindar act4 inferno hittar 1000+ dps vapen. Redigerat av maximm, 27 May 2012 - 21:00. Postad 27 May 2012 - 21:11
15k? hur då? jag ligger på ca 5k om jag använder min bästa resistgear. håller på att harva första questbosseni adrias källare om och om igen. hoppas få ngt vettigt där för eller senare. i hell droppar det bara skräp tycker jag. fattar inte hur du lyckades ta dig till inferno på 30 timmar. tog mig ca 70
Redigerat av Unregistereddc471864, 27 May 2012 - 21:15. Postad 27 May 2012 - 21:24
Så du har alltså kört normal, Nightmare, Hell på 30 timmar?
Bara normal tog då över 30 timmar för mig. Dock stressade jag inte men iaf Postad 27 May 2012 - 21:27
Wut? Ja, jag kom till inferno och då stod det 31 timmar på min gubbe, det är den siffran jag går på. Tog det lugnt på normal, men på de andra svårighetsgraderna klickade jag mig förbi storyn. Jag kör monk och med lite olika setups gör jag 12-20k dps. All resist får munken genom en skill som ger alla resist samma värde som den högsta, så jag har köpt massa gear med högt värde på physical damage och maxat den. Mitt vapen ger 715 dps, kostade väl ca 50k på AH.
Hur kan man inte stressa genom D3? Är ju lagom spännande att stå och titta på miljöerna :-) Redigerat av maximm, 27 May 2012 - 21:28. Postad 27 May 2012 - 22:02
tog så lång tid för mig som barb för att man måste ha rätt prylar annars kommer man ingenstans. säkert mycket lättare med monk som du också skriver. barbarian är den klass som är mest beroende av gear
Redigerat av Unregistereddc471864, 27 May 2012 - 22:03. Postad 27 May 2012 - 22:14
Tycker själv det är tråkigt att leta itams, man får ju ingen utdelning. Var är alla legendary? Köpte en hammare från AH och kände mig smutsig efteråt, sålde den direkt.
Postad 27 May 2012 - 22:23
En polare har börjat horda items på act4 inferno. Han tar på sig så han har 130% MF och springer till ett ställe utan fiender och massa urnor. Han fick ett legendary efter ett par försök :-)
Postad 27 May 2012 - 22:23
tja det verkar droppa en legendary varje 40 timmar eller så. jag har fått 2 stycken på 72 timmar. de är dock skräp då rares är övrlägset bäst på lvl 60
Redigerat av Unregistereddc471864, 27 May 2012 - 22:24. Postad 27 May 2012 - 22:25
Ja, men vad ska du göra sen när du fått dina sjuka items? Komma upp en act på inferno så att du kan hoarda mer items? Jäkla hamsterhjul det här...
Och sen om ett år kommer expansionen som låter dig spela till level 65, ja då blir alla items värdelösa... Postad 27 May 2012 - 22:26
fattar inte hur ma lyckats ta sig dit redan. jag räknar med att beöva grinda loot minst en vecka innan jag kommer kunna ta mig igenom act 1. jag spelar iofs ensam Postad 27 May 2012 - 22:27
Han utnyttjade nån bugg. Förstod inte riktigt vad han menade, men man skulle tydligen ta portalen man vill till på Hell och sen joina ett public game så blev det helt plötsligt inferno.
Postad 27 May 2012 - 22:38
Tog mej typ 23 timmar att klara normal. Men då utforskade jag det mesta och försökte hänga med i storyn. Kommer nog ta ett tag innan jag tröttnar på detta. Sen är man ju sugen på att testa alla andra karaktärer också. Lite störigt med AH också tycker jag, har börjat kränga av låg lvl grejer för 2-3000 guld och vissa blir sålda i allafall. Kollade priset på gems och det är tråkigt att de är så låga, i allafall i mellansegmentet. Kostar ju multum mer att crafta dom i spelet, hur 17 kan de blivit så billiga på AH?
Postad 27 May 2012 - 22:52 PvP kommer väl i slutet av året. Postad 27 May 2012 - 23:03
Haha provade just det där. Nu vet jag hur folk klarat det här spelet på inferno. Jag har nu lyckats skippa allt och är på sista questen i act 4 inferno. HAr också fått ett par handskar från act 4 från en kista. Spelet är trasigt! Postad 28 May 2012 - 05:00 Man hittar dem rätt ofta på högre svårighetsgrader. Men ja, det är rätt kul att en Radiant kostar 3500 + 3 Perfect att crafta när man kan köpa dem mycket, mycket billigare på AH. Nu skulle de dock ha samma värde om inte AH fanns men det skulle i alla fall vara lite svårare att köpa dem än att klicka ett par gånger. Sedan borde de fixa så att man kan kombinera crafting pages till tomes på samma sätt som med gems, för jag har snart 100 blacksmith pages akt 3 Nightmare. 700 DPS vapen för 50k? Och jag som trodde att mitt 100 DPS vapen på min level 46 Monk var über Postad 28 May 2012 - 06:05
Jaså? jag har 400k och är på inferno. Har plockat upp varenda guldmynt jag sett men visst sen har jag levlat artisans också.
Postad 28 May 2012 - 11:59 Japp, det finns idel fusk som folk kan utnyttja, inte bara det tricket. Men man har ju ett val att inte göra det så det spelar mindre roll egentligen Postad 28 May 2012 - 12:56
Jag har spelat till lvl 20 och redan tröttnat. Storyn hjälper inte ett dyft eftersom det hela inkl. d2 kändes som ett multiplayerspel och går ut på att jaga items. Tycker inte att det lyfter som D2 gjorde. Där var det en fröjd att starta ny gubbe.
Så nu spelar man de obligatoriska 45 min d3 på kvällen, det är vad jag kan spela innan jag nästan somnar av tristess, sen kör man stenhårt resten av kvällen med Skyrim. Edit: man måste ju ge D3 en chans, D2 höll ju på att ruinera mina universitetsstudier och 10 års väntan MÅSTE ju bära frukt, eller? Redigerat av Unregistered35582, 28 May 2012 - 12:58. Postad 28 May 2012 - 13:19
Tycker storyn i d3 är bättre än d2 iofs. Gillar alla böcker man hittar med backstory.
Postad 28 May 2012 - 13:28
Garanterat bättre story i D3, däremot gillade jag känslan och miljöerna mer i D2. D3 känns lite för linjärt och enkelt.
Ligger i Act 3 Normal nu med min Witch Doctor på lvl 26. Ser fram emot att köra om på resterna svårighetsgrader sen Postad 28 May 2012 - 13:55
Beställde från webhallen nyss. Gissa om man känner sig efter när ens bästa vapen är på 17, hehe. Folk snackar om prylar på 1000+ och har miljoner i guld.
Spelar aldrig om spel i vanliga fall, men nu har man ju lagt ett par dygns spelande med sitt guest pass, och det är roligt att låsa upp nya färdigheter. Har spelat med alla klasser och alla är roliga på sitt sätt. Har märkt att jag ofta offrar skölden för att få två enhandsvapen, men det kanske blir svårare sen... Blir lite grötigt med muppen man hittar som hjälper en i spelet, men han är användbar när man attackerar från distans, att man har hundar och spindlar är ju också riktigt coolt, sen att händer från underjorden hjälper till med, helt sjukt ju, var får de allt ifrån?! De dära gula tänderna man får när man kör salvage, antar att de behövs senare i spelet? Det mesta i mitt gear just nu har +Magic Find, var så drygt att vänta i evigheter på att få blåa saker. Nybörjartankar från en noob, tar gärna emot tips på vad som är bäst att samla på... Postad 28 May 2012 - 14:34 Jag köpte det i fredags å la in min kod på battlenet igår. Fick spela om hela act 1 med gubben jag spela.. fast fick behålla level och utrustning. Det går rätt fort å så.. men blev lite halvsur när man var sugen på fortsättningen. Det gick inte välja act 2 där man väljer gubbe tyvärr. Postad 28 May 2012 - 15:50
Du kan crafta rares med rare crafting material (fallen tooth på Normal), det behövs olika sorts material på varje svårighetsnivå så de du får nu kan du lika gärna använda för du hittar bättre föremål senare på Nightmare. Det man craftar kan bli superbra eller dåligt beror helt på hur mycket tur man har men det kostar rätt mycket så det är lite som gamble i D2. Jag craftar då och då för jag brukar salvage blå eller rare skit som är värda mindre än 200 guld, resten säljer jag.
Har själv alltid kört med svärd + sköld med Monk/Barbarian, tvåhandat eller dual-wield är alltid sämre men det beror väl på vilka föremål man hittar. Vet att tvåhandat kan vara riktigt starka (även för Wizard), men dual-wield med Demon Hunter är alltid sämre än tvåhandat vad jag har märkt. Men dual-wield har säkert sina användningsområden de också... kanske är bra med Frenzy och skills där man behöver slå snabbt, men som sagt är det rätt mycket armor man går miste om utan sköld. Postad 28 May 2012 - 16:00 Nja.. de är till för att crafta gula (rare) föremål med när du levlar upp din blacksmith. Du kan bara använda dem på normal så var inte rädd för att crafta. Du kan ju även crafta blå. Det är det inte. Eller jo, normal är det. Sen blir det mycket svårare än D2 var. Allt beroende förstås på om man köper på AH och hur många pers man kör med. Postad 28 May 2012 - 17:08
Börjar ha lite problem mot elite mobs i slutet av nightmare med min Barbar men då köper jag inte grejor från AH.
Postad 28 May 2012 - 17:20
Har insett att jag kört salvage för mycket, har typ 300 sånna där blåa burkar som man alltid får. Och alltid lagt pengarna på att uppgradera ryggsäcken och bara craftat kanske 5-10 prylar. Ni menar att man inte kan använda de blå burkarna att crafta på på nightmare? Attans...får nog tänka om och göra som Freezard och bara salvagea dåliga grejer :/
Postad 28 May 2012 - 17:41 Spelar man själv så är det lätt Edit. De får ju 85 % mer liv om man spelar två men de gör bara typ 5 % mer skada. Så det absolut jobbigaste med att spela två eller fler är att de tar längre tid att döda. Tar de längre tid att döda så innebär det att du inte hinner döda alla fiender innan nästa kommer och då blir det klunga på klunga. Förstås, två är väl okej, men tre, fyra då har de ruskigt mycket liv. Vissa elites har 90-100k liv på nightmare, lite jobbigt när man har 2.5k dmg bara. Spelade själv på act 3 nm igår och flyger igenom, det är rejäl skillnad. Så om du tycker det är för lätt kan du köra med någon. Redigerat av Zoiler, 28 May 2012 - 17:47. Postad 28 May 2012 - 19:02
Mer liv per spelare: 75%/85%/95%/110%
Mer skada per spelare: 0%/5%/10%/15% Normal/Nightmare/Hell/Inferno Å andra sidan kan man använda skills som boostar hela partyt... i alla fall min Monk som t.ex. har +48% skada som är absolut (alltså 2000 DPS blir 3000) och DH har 80% slow trap som funkar bra med Wizard så det beror på hur man kör tillsammans och vilka klasser. Kan undra vilket kombination som är bäst med tanke på att man kan ha flera av samma klass. Tror inte folk har någon aning om det just nu utan bara kör på med sina vänner eller folk de stöter på så därför många har svårt på Inferno. Fyra DH känns dock som att de kan bli väldigt kraftfulla tillsammans med tanke på att de kan hålla sig på avstånd från i princip allt. Postad 28 May 2012 - 23:59 Snart alla gubbar i level 13. Byggde vantar och skor idag för alla pengar jag hade. Ville ha perfekta värden, men det får man ju inte. Fick error och tänkte att "nästa gång blir det nog perfekt" och bara fortsatte och fortsatte tills allt var slut... Min DH har nästan perfekt startgear, det jag "misslyckades" med gick att ge andra klasser. Riktigt smart att alla har samma kista, men jag gillar inte riktigt att alla använder samma guld. Fördelen är väl att smeden är gemensam, han är jobbigt dyr att levla upp... Ska försöka dra in lite guld innan spelet droppar i brevlådan. Man lär sig av sina misstag... Postad 29 May 2012 - 06:02
Problemet med att fixa bra gear till låglevelgubbar är att man efter en timme levlat så mycket mer att vanliga magic items slår de gamla rare och legendary hur mycket som helst.
Postad 29 May 2012 - 06:37
En hel del ändringar på väg. Som jag skrev på det officiella forumet så kommer de tweaka inferno i kommande patchar.
http://eu.battle.net...28_05_2012#blog hoppas de fixat looten i inferno. fattar inte varför det droppar lvl 50 prylar när man måste vara lvl 60 för att ens spela det. allt borde vara lvl 60 Redigerat av Unregistereddc471864, 29 May 2012 - 10:28. Postad 29 May 2012 - 10:06
Ingen Barbarian, Monk eller Witch Doctor som vill ha uppbackning av en Demon Hunter och två Wizards. Vi är ett gäng på lvl 55-56 som håller på att ta oss igenom Hell. Hittills har vi mest fläckat ned banorna med vårt blod.
Walkir#2226 Postad 29 May 2012 - 19:27
Jag kan helt plötsligt inte logga in. Inne i spelet säger den åt mig att spelet har en ny patch och att spelet kommer avslutas så att den kan laddas ner. När spelet stängts ner och välkomstrutan kommer fram igen säger den att spelet är "allready running" och inget händer.
? Postad 29 May 2012 - 19:39
Tydligen är det för att servrarna har underhåll men man kan ju tycka att deras "felmeddelanden" kunde varit aningen vettigare...
http://us.battle.net...834233?page=1#3 Postad 29 May 2012 - 20:20
Fuck it. Jag är klar nu. Kan inte döda ett enda elite pack i inferno. Melee är tydligen totalt värdelöst i det här spelet. Man skulle nog valt en DH från början men det är lite försent nu.
Jaja det var rätt kul så länge det varade iaf. Dags för andra spel. Ändå fått 75 timmars speltid så man kan knappast vara missnöjd. Postad 29 May 2012 - 20:53
Vänta tills nästa patch. Inferno är broken för tillfället för barbs om man nu inte har ruskigt bra gear.
Postad 29 May 2012 - 20:59
Jo jag kommer säkert prova mer i framtiden men just nu känns det lönlöst för melee-klasserna. Tveksamt om det blir lättare i framtiden dock. Spelet är medvetet byggt så att man ska köpa från AH eller RMAH för att kunna ta sig framåt i inferno.
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 May 2012 - 21:00. Postad 29 May 2012 - 21:15
inferno har faktiskt fått mig att tröttna lite på spelet... nightmare och hell var HELT UNDERBARA! men inferno känns bara så b, ligger på 64k i dps med min dh och endå tar det typ 15 - 20 min att döda elites... då i party på 3-4 men endå! sen blir jag oneshotad med mina 20k hp FAST spelar ingen roll om jag skaffar 40k hp kommer endå bli oneshotad av typ allt...
Postad 29 May 2012 - 21:24
Haha jo det är trasigt. Det var iofs diablo 2 också i flera år. Det blev inte bra förän efter LoD + ett par patchar. 1.06 eller så blev det spelbart. Sen pajjade de spelet igen med 1.10 men det är en annan historia
Postad 30 May 2012 - 06:48
Tycker ni whinar som fan. Inferno ska vara svårt, är inte mening än att de allra bästa ska komma förbi act 2 och 3, act 4 ska eg vara omöjlig.
För att komma förbi act2 ska man ha nåt av den bästa gearen i spelet. Min polare är barbar och han klarar flera elitepacks på act2, men då har han också spenderat många miljoner på gear i AH. Postad 30 May 2012 - 07:01
Exakt. Det krävs att man spenderar åtskilliga miljoner på AH. Jag har inga miljoner och är inte intresserad av att farma guld i en vecka innan jag kan komma vidare. Jag har inget emot att köra runs för att få loot OM det hade droppat ngt vettigt inom rimlig tid vilket det inte gör. Looten som droppar i act 1 duger inte för act 2 heller så det är köpa på AH som gäller om man vill komma vidare. Spelet är designat med AH som grund för att Blizzard ska kunna tjäna massa pengar. Är övertygad om att spelet hade sett helt annorlunda ut om de inte hade haft ngt AH. Man vinner spelet genom att spela på AH helt enkelt. Jättekul. Verkligen. Som sagt en början hade varit att fixa looten så det inte droppar massa lvl 50-59 skräp i inferno som man inte har ngn nytta av alls. Den looten hör hemma i hell. Redigerat av Unregistereddc471864, 30 May 2012 - 07:04. Postad 30 May 2012 - 07:51
Sen är det såklart värst för barbarians också då vi måste ha tipp-topp gear för att kunna överleva melee.
Jag kommer fortsätta följa spelet och prova igen sen när det tweakats lite bättre men just nu vill jag inte lägga mer tid på det för det är endast frustrerande 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |